REC diskusjonstråd uke 45.
Nsxnsx
08.11.2021 kl 17:28
8670
Hehe...jo om ALLE som legger ut aksjer for salg hadde trukket ALLE ordre så skal jeg garantere at vi hadde gått kraftig opp. La oss si første aksje som var til salgs lå på 50,- da hadde vi gått opp ditt på 1 sekund 😉
Så alle som legger ut aksjer for salg er vår verste fiende.....om vi vil opp da ? Syns jeg ser Voleon rimelig svett om alle aksjer til salgs plutselig forsvant 🤣🤣🤣🤣🤣
Så alle som legger ut aksjer for salg er vår verste fiende.....om vi vil opp da ? Syns jeg ser Voleon rimelig svett om alle aksjer til salgs plutselig forsvant 🤣🤣🤣🤣🤣
Nsxnsx
08.11.2021 kl 17:31
8670
Så husk.....det er dere som har aksjer for salg, nesten uansett hvor langt oppe som ødelegger kursen. En test hadde vært gøy, feks i morgen. Trekk ALLE salgsordre 1. timen. Kommer jo ikke til å skje, men det hadde blitt vilt 🤣🤣🤣
Nsxnsx
08.11.2021 kl 17:51
8562
Nei og det er jo derfor det aldri skjer....Men tenk, tenk om alle hadde gjort det samme,samtidig 🤣🤣🤣🤣 det hadde blitt tivoli.....
Redigert 08.11.2021 kl 17:52
Du må logge inn for å svare
RECsi passerer 50,- i løpet av de neste 12 månedene uansett.
Fabrikk + Fabrikk + patentert teknologi + tax credit + langtidsavtaler = 40 milliarder = 110 kroner per aksje.
Det går den veien og tiden går RECsi sin vei,
Fabrikk + Fabrikk + patentert teknologi + tax credit + langtidsavtaler = 40 milliarder = 110 kroner per aksje.
Det går den veien og tiden går RECsi sin vei,
polion
08.11.2021 kl 18:24
8296
Jau, jau, må si jeg har hørt adskillig bedre teorier enn dette. Hvis markedet hadde ment at dagens REC var et røverkjøp, hadde aksjen definitivt ikke ligget på 15-tallet. Alle ønsker å kjøpe billigst mulig, hvorfor hiver ikke hele markedet seg over REC og kjøper i bøtter og spann? Og hvis laveste selger lå på kr. 50,- , ja da hadde vi fått 3-gangen kursøkning?
Vi må (som markedet) bare ta inn over oss at det fra selskapets side har vært særdeles lite med konkrete positive meldinger siste året. REC er et spennende selskap hva gjelder fremtiden, men det blir ikke de store kursløftene av tro, håp, kjarleik og litt amerikansk politikk (der visstnok absolutt alt går i REC's favør?).
Vi må (som markedet) bare ta inn over oss at det fra selskapets side har vært særdeles lite med konkrete positive meldinger siste året. REC er et spennende selskap hva gjelder fremtiden, men det blir ikke de store kursløftene av tro, håp, kjarleik og litt amerikansk politikk (der visstnok absolutt alt går i REC's favør?).
Helt riktig, det er ikke sånn at vi her inne har forstått noe resten av markedet ikke har forstått. Men vi skal ha litt rabatt for og være tidlig inne :)
Hadde dette vært så rett frem som mange inne her skal ha det til hadde kursen vært en helt annen. Jeg føler meg uansett ganske sikker på at ML åpner og at det blir veldig bra til slutt. Men det vil nok ta litt lenger tid enn et par uker, dessverre.
Hadde dette vært så rett frem som mange inne her skal ha det til hadde kursen vært en helt annen. Jeg føler meg uansett ganske sikker på at ML åpner og at det blir veldig bra til slutt. Men det vil nok ta litt lenger tid enn et par uker, dessverre.
Tax credits er også såvidt jeg har forstått refundable, som betyr at man får det selv om man ikke har overskudd å betale skatt av.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-06-21/u-s-solar-manufacturers-would-get-break-from-ossoff-tax-credit
"Refundable Tax Credits
Refundable tax credits are the most beneficial credit because they're paid out in full. This means that a taxpayer—regardless of their income or tax liability—is entitled to the entire amount of the credit. If the refundable tax credit reduces the tax liability to below $0, the taxpayer is due a refund."
https://www.investopedia.com/terms/t/taxcredit.asp
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-06-21/u-s-solar-manufacturers-would-get-break-from-ossoff-tax-credit
"Refundable Tax Credits
Refundable tax credits are the most beneficial credit because they're paid out in full. This means that a taxpayer—regardless of their income or tax liability—is entitled to the entire amount of the credit. If the refundable tax credit reduces the tax liability to below $0, the taxpayer is due a refund."
https://www.investopedia.com/terms/t/taxcredit.asp
Redigert 08.11.2021 kl 18:43
Intravenøsiu
08.11.2021 kl 19:08
8036
Jeg vil si store deler av markedet ikke er opplyst om endel av mulighetene til Rec, spesielt innen batteri.
Bare det at Tekna holding får masse dekning i FA uten at noen hele tatt nevner at Tekna er avhengig av silangass som innsatsfaktor og edit:dermed garantert REC Silicon for å lage nanosilisium bør få noen klokker til å ringe.
Bare det at Tekna holding får masse dekning i FA uten at noen hele tatt nevner at Tekna er avhengig av silangass som innsatsfaktor og edit:dermed garantert REC Silicon for å lage nanosilisium bør få noen klokker til å ringe.
Redigert 08.11.2021 kl 19:11
polion
08.11.2021 kl 19:55
7764
På REC-trådene er det alltid mulig å få seg en god latter, den ene prøver å overgå den andre hva gjelder hvor kompetente vi REC-aksjonærer er.
Tror ikke at vi apekatter her på REC-trådene skal innbille oss at vi besitter viten/kompetanse vedr. selskapet som er ukjent for de tunge, store, solide, de som virkelig har ressurser og adskillige 100 mill. de kunne handlet for i REC. Tror jeg vil putte nevnte på konto for fullstendig mangel på selvinnsikt.
Tror ikke at vi apekatter her på REC-trådene skal innbille oss at vi besitter viten/kompetanse vedr. selskapet som er ukjent for de tunge, store, solide, de som virkelig har ressurser og adskillige 100 mill. de kunne handlet for i REC. Tror jeg vil putte nevnte på konto for fullstendig mangel på selvinnsikt.
Redigert 08.11.2021 kl 19:55
Intravenøsiu
08.11.2021 kl 19:56
7755
Jeg så dette på 3 kroner og 30 øre, du får le så mye du vil .
Redigert 08.11.2021 kl 21:41
kveithau
08.11.2021 kl 20:05
7750
Så om vi skal ta din teori over til en aksje som, Tesla, så er det kun de store som sitter og kjøper kursen opp til idiotiske fantasibilliarder!??:)
Det er de små, uvitende som i mange selskaper flytter kursen til idiotiske nivåer!
Det er de små, uvitende som i mange selskaper flytter kursen til idiotiske nivåer!
polion
08.11.2021 kl 20:32
7604
Intravenøsiu skrev Jeg så dette på 3 kroner og 30 øre, du får le så mye du vil .
Du er nok unntaket, adskillig sluere enn de største markedsaktørene (de uten ressurser over hodet). Jeg er også REC-aksjonær (følgelig også temmelig kompetent), og vet bla. at REC like gjerne kunne gått rett til helv.... da kursen var på kr. 3,30. Flaks/uflaks/tilfeldigheter spiller selvsagt ingen rolle når det gjelder et selskaps utvikling, eller?
polion
08.11.2021 kl 20:34
7665
Beklager, men mitt poeng gikk tydeligvis langt over hodet på deg. Bedre lykke neste gang!
KommersK
08.11.2021 kl 20:43
7672
Han heter neppe kveithau for ingenting. Liker det du skriver, Polion. Bra det er noen her inne som har føttene på jorda. Selv om det omtrent bare er pepper å få når man prøver å bremse den naive ultraoptimismen som råder i alle REC-tråder. Stå på!
Intravenøsiu
08.11.2021 kl 21:14
7586
Hadde en del flaks, men hovedsaklig kjøpte lastet jeg tungt da fordi jeg hadde lest meg opp på selskaper som Amprius (takket være en del på forumet), jeg satset på at Butte ville gå bra ved lockdown, og så har jeg fulgt Røkke en stund og det fremstod veldig rart det folk sa om at han var ute etter raske penger i den tidligere grønne “folkeaksjen” Rec.
Føler meg ikke slu når jeg kjøper aksjer i et selskap og holder på de gjennom turbulens.
Føler meg ikke slu når jeg kjøper aksjer i et selskap og holder på de gjennom turbulens.
polion
08.11.2021 kl 21:20
7571
Jo, takk! Er bare temmelig lei alle disse unyanserte tulleinnleggene som legger REC frem som at dette er "å hente penger på gata", en fullstendig risikofri aksje og at det her på forumet sitter personer som kan garantere stor suksess for REC. Det klippes/limes, og alle artikler går så til de grader i REC's favør. Og dette vrøvlet har vi opplevd siden kursen stod i kr. 24,-. Det finnes mange, men i så måte kan i farten nevnes nickene Falco1 og Uchih.... Og kompetensiaen sitter visstnok her på forumet, store proffesjonelle aktører som har valgt å holde seg langt unna REC har tydeligvis ikke halve vettet i behold.
DjTao
08.11.2021 kl 22:19
7296
Jeg kom meg inn i NEL tidlig pga av hva som ble skrevet på FA forum så etter mitt syn er det en god del oppegående folk her.
Sitter i dag med samme oppfatning av fremtidspotensial i REC som da jeg gikk inn i NEL på rundt 3,5. Da NEL kursen lå på rundt 3 kroner var det mange «proffe» investorer og fond som ikke var inne i aksjen og som først kom inn på langt høyere kurser (Spetalens solgte seg ut på 1 krone!)
Tror at en del større institusjonelle investorer anser kanskje risikoen på nåværende tidspunkt som for høy. Selv anser jeg risk/reward som meget attraktiv. Det er for mange piler på makronivå som drar i samme retning og REC sitter etter min oppfatning særdeles godt posisjonert for å surfe denne grønne bølgen (sol, batteri og halvleder) de neste årene.
Ettersom REC tross alt sitter på store underliggende verdier i ML og Butte (Yulin) dermed mener jeg nedsiden er begrenset og oppsiden høy.
Sitter i dag med samme oppfatning av fremtidspotensial i REC som da jeg gikk inn i NEL på rundt 3,5. Da NEL kursen lå på rundt 3 kroner var det mange «proffe» investorer og fond som ikke var inne i aksjen og som først kom inn på langt høyere kurser (Spetalens solgte seg ut på 1 krone!)
Tror at en del større institusjonelle investorer anser kanskje risikoen på nåværende tidspunkt som for høy. Selv anser jeg risk/reward som meget attraktiv. Det er for mange piler på makronivå som drar i samme retning og REC sitter etter min oppfatning særdeles godt posisjonert for å surfe denne grønne bølgen (sol, batteri og halvleder) de neste årene.
Ettersom REC tross alt sitter på store underliggende verdier i ML og Butte (Yulin) dermed mener jeg nedsiden er begrenset og oppsiden høy.
Redigert 08.11.2021 kl 23:13
voff
08.11.2021 kl 23:00
7113
Si meg ,-er det noen som faktisk tror at Rec ikke øker i verdi i løpet av de neste to år? Klart det er potensiale her.
polion
08.11.2021 kl 23:17
6965
Det kan jo saktens være en viss mulighet for at alle de investorene som står utenfor REC ikke har troa på noen eksplosiv kursøkning, eller?
PS. Og hadde det ikke vært potensiale i aksjen, hadde vel samtlige solgt seg ut av REC.
PS. Og hadde det ikke vært potensiale i aksjen, hadde vel samtlige solgt seg ut av REC.
Å jada. Det skal nok bruses med fjær og boa et par uker til, før det er klart for å stemmes på BBB også:)
Nå ligger jo infrastuktur-pakken på bordet til Biden for signering. Infrastruktur pakken må signeres av presidenten før den er gyldig.
Han kan vel avvente å signere denne, og si at han signerer den, så snart BBB er stemt gjennom i senatet?
Blir jo diktatorisk, men han blir jo ikke den første presidenten som oppfører seg slik? :)
Slik jeg har skjønt disse to pakkene, så trenger USA BBB for at infrastruktur-pakken skal ha noen mening økonomisk?
Nå ligger jo infrastuktur-pakken på bordet til Biden for signering. Infrastruktur pakken må signeres av presidenten før den er gyldig.
Han kan vel avvente å signere denne, og si at han signerer den, så snart BBB er stemt gjennom i senatet?
Blir jo diktatorisk, men han blir jo ikke den første presidenten som oppfører seg slik? :)
Slik jeg har skjønt disse to pakkene, så trenger USA BBB for at infrastruktur-pakken skal ha noen mening økonomisk?
Personlig har jeg tenkt, etter gårsdagen, at vi vil få en svak stigning utover i uken. Er jo fortsatt ikke særlig negative nyheter.
Er spent på om Voleon fortsatt bruker bakdøren og dekker inn pent og pyntelig.
Er spent på om Voleon fortsatt bruker bakdøren og dekker inn pent og pyntelig.
Dårlig stemning i USA sendte Oslo Børs et godt stykke ned etter åpning over dammen.
FMI
09.11.2021 kl 16:34
5243
Ja, det var unison knekk der, plutselig. Har AOW også, og der gikk lufta ut av en skikkelig ballong!
Litt synd i og med at vi ligger der vi ligger teknisk. Egentlig ganske sterk i dag, tatt i betraktning at det rent teknisk nok har gått noen salgssignal rundt omkring.
Litt synd i og med at vi ligger der vi ligger teknisk. Egentlig ganske sterk i dag, tatt i betraktning at det rent teknisk nok har gått noen salgssignal rundt omkring.
Nesodden61
09.11.2021 kl 16:36
5228
Virker som om Barack Obama har stor tro på at alt går riktig vei.
Fra hans tale på COP26 igår @25min https://youtu.be/69EMd4csZRY
Fra hans tale på COP26 igår @25min https://youtu.be/69EMd4csZRY
Stor respekt for tale evnene til Obama. Retorikk og kommunikasjon er kunst i mitt syn og det er synd at det ikke blir fokusert mer på ordentlig opplæring innenfor kommunikasjon under oppveksten. Vi er sosiale, intelligente, følelses ladde skapninger. Selv om retorikk ferdighetene til Biden ikke kommer i nærheten så har jeg fremdeles knallsterk tro på den sterke visjonen hans og hvordan dette vil være hans legacy. Den grønne revolusjonen, dette vil Biden bli husket for. Kanskje et av de viktigste presidentene noen gang - spesielt om grønt slår til like kraftig som mange av oss her spår og dikterer om det er Kina eller USA som sitter med hegemoni rollen. Det siste spørsmålet er alt for tidlig til å svare på. Blir nesten som å gi Obama FN´s fredspris for å dele sin visjon om verdensfred. Jeg blir ikke med på sånt tull, haha. Tiden og årene vil vise.
Redigert 09.11.2021 kl 20:03
Veldig langt ute på kanten av tema, men:
Noen av dere som har vært på forumet en stund som husker "insideren" vår i Moses Lake, som postet videoer på youtube? Han påsto bl.a han skulle begynne å jobbe hos REC Silicon og at Tesla skulle bygge ut stor solcellepark i området. Det her var en veldig spesiell type, så en smule lite troverdig. Men, tenkte jeg skulle søke dette opp igjen. Men videoene og selve karen er sporløst forsvunnet fra youtube. Jeg finner han isåfall ikke. Er mest sannsynlig en logisk forklaring på hvorfor, men jeg begynte å lure på om noen hadde fått videoene fjernet fra youtube🤓
Noen av dere som har vært på forumet en stund som husker "insideren" vår i Moses Lake, som postet videoer på youtube? Han påsto bl.a han skulle begynne å jobbe hos REC Silicon og at Tesla skulle bygge ut stor solcellepark i området. Det her var en veldig spesiell type, så en smule lite troverdig. Men, tenkte jeg skulle søke dette opp igjen. Men videoene og selve karen er sporløst forsvunnet fra youtube. Jeg finner han isåfall ikke. Er mest sannsynlig en logisk forklaring på hvorfor, men jeg begynte å lure på om noen hadde fått videoene fjernet fra youtube🤓
https://m.youtube.com/c/AlexSGabor her er kanalen hans, stort sett vas
Redigert 09.11.2021 kl 21:22
Der var han. Totally nutcase😂😂 Men ser ut som videoene er fjernet ja.
Ja, la også merke til at den var borte, han fikk vel ikke jobben 🤔
Nei, heldigvis!!😂😂😂 Han hadde jo noen teorier der med REC og Tesla. Vet ikke om de har gått rettens vei for å få videoene fjernet.
Compilation20
09.11.2021 kl 22:09
8426
Noen her som vet noe om Recom Technologies....kikket på PV Magazine, Roundtable live sending nå, og de nevnte noe tanker om en megafabrikk i US.
Ledig tomt i Moses Lake....!! Potensielt samarbeid med REC ? US Solar med REC polysilicium? De får dette idag fra Tyskland.
Ledig tomt i Moses Lake....!! Potensielt samarbeid med REC ? US Solar med REC polysilicium? De får dette idag fra Tyskland.
Ikke jeg, men spennende det.
Violet Power med Charlie Gay og Desari Strader er jo som sunket i jorden. Kan det komme en kanin opp av hatten der? De ligger jo som fortsatt aktive i Violet Power på Linked in.
Violet Power med Charlie Gay og Desari Strader er jo som sunket i jorden. Kan det komme en kanin opp av hatten der? De ligger jo som fortsatt aktive i Violet Power på Linked in.
Loveshak
09.11.2021 kl 23:48
7912
Det tar rundt et minutt å google og finne ut at de produserer moduler, celler og invertere. Så bra at de vil investere, men ikke det REC trenger. Violet Power var åpenbart en scam, som var hvorfor REC avsluttet forholdet.
Hvis dere har lyst til å lese om noen potensielle partnere så kan dere starte med https://cubicpv.com/about/, som produserer wafere rett fra polysi granuler. Bill Gates er med på eiersiden gjennom Breakthrough Energy Ventures.
Hvis dere har lyst til å lese om noen potensielle partnere så kan dere starte med https://cubicpv.com/about/, som produserer wafere rett fra polysi granuler. Bill Gates er med på eiersiden gjennom Breakthrough Energy Ventures.
COHO
10.11.2021 kl 00:11
7704
En interessant mann hos Cubic PV
Reidar Langmo
Reidar Langmo has more than a decade of clean energy expertise. He was one of the founders of both ScanWafer (1994) and REC (2000), which became one of the world’s leading solar companies.
Reidar held positions as chairman and CEO both in REC and its subsidiaries. He played a key role in connection with REC’s strategic acquisitions of ASiMI’s silicon plants both in 2002 and 2005. In 2006, REC had the most successful clean energy IPO to date with an $8B market cap.
Reidar holds an MSc from the Norwegian University of Science and Technology
Reidar Langmo
Reidar Langmo has more than a decade of clean energy expertise. He was one of the founders of both ScanWafer (1994) and REC (2000), which became one of the world’s leading solar companies.
Reidar held positions as chairman and CEO both in REC and its subsidiaries. He played a key role in connection with REC’s strategic acquisitions of ASiMI’s silicon plants both in 2002 and 2005. In 2006, REC had the most successful clean energy IPO to date with an $8B market cap.
Reidar holds an MSc from the Norwegian University of Science and Technology
Trollstuket
10.11.2021 kl 09:11
7121
Sila Nano ute med nye 30 fulltids stillinger.
Det jobbes på høygir :)
Det jobbes på høygir :)
Det som blir gøy er å se domino effekten når bbb går igjennom om noen få uker. Da går start skuddet for investeringene innen sol og batteri :)
Redigert 10.11.2021 kl 09:44
t3sm
10.11.2021 kl 09:28
7123
Enig! Da er det nok lurt å være tungt investert i det grønne skiftet. Kanskje man ser den effekten vi så ifjor, når alt av det grønna bare gikk som en rakett!
Prebus
10.11.2021 kl 10:22
6892
Hm, er det noe galt med aksjen denne uka, Falco1 og pantera? Den skulle jo fyke til 20, noe annet var baissing fra oss som ikke har aksjer her.
t3sm
10.11.2021 kl 10:25
6898
Hm, kanskje vi venter på avklaring om BBB-pakken også meldinger fra REC selv? hmm
Bob Macahan
10.11.2021 kl 10:46
6846
Nästa vecka är det avgörande. Det har klart och tydligt kommunicerats. Väldigt mycket risk kvarstår eftersom amerikansk politik är svår att förutse. Inga stora investerare är beredda att ta denna risk. Vi småsparare kan snabbt sälja men om man handlar för 10-tals miljoner är det inte lika lätt. Joe Manchin är fortfarande negativ till mycket av de sociala delarna i Build Back Better och han har demonstrerat mycket makt i och med att han fick igenom infrastructure bill. Så länge han inte uttalar sig positivt till BBB eller vi får någon signal från Joe Biden eller Nancy Pelosi står kursen stilla.
Som småsparare har jag råd att spekulera och väljer att tro på Bidens politik. Såhär skriver de i PV-tech efter att infrastructure bill gick igenom.
Professionella investerare spekulerar inte. De inväntar rätt förutsättningar
In a response to the bill’s passage, Biden said: “We will get America off the sidelines on manufacturing solar panels, wind farms, batteries, and electric vehicles to grow these supply chains, reward companies for paying good wages and for sourcing their materials from here in the United States.”
Biden added that a rule was voted on that will allow for the passage of his Build Back Better Act in the House of Representatives in the week beginning 15 November. Proposed renewables support in that US$1.75 trillion plan includes ten-year expanded tax credits for solar as well as incentives to spur domestic PV manufacturing.
https://www.pv-tech.org/us-infrastructure-bill-passes-house-as-biden-awaits-build-back-better-vote/
Som småsparare har jag råd att spekulera och väljer att tro på Bidens politik. Såhär skriver de i PV-tech efter att infrastructure bill gick igenom.
Professionella investerare spekulerar inte. De inväntar rätt förutsättningar
In a response to the bill’s passage, Biden said: “We will get America off the sidelines on manufacturing solar panels, wind farms, batteries, and electric vehicles to grow these supply chains, reward companies for paying good wages and for sourcing their materials from here in the United States.”
Biden added that a rule was voted on that will allow for the passage of his Build Back Better Act in the House of Representatives in the week beginning 15 November. Proposed renewables support in that US$1.75 trillion plan includes ten-year expanded tax credits for solar as well as incentives to spur domestic PV manufacturing.
https://www.pv-tech.org/us-infrastructure-bill-passes-house-as-biden-awaits-build-back-better-vote/
Redigert 10.11.2021 kl 10:48
Prisene på polysilicon ørlite ned http://pvinsights.com/indexWap.php
Kan noen forklare meg hvorfor prisene på sunsirs skyter i været mens det står stille på PVinsights?
Kan noen forklare meg hvorfor prisene på sunsirs skyter i været mens det står stille på PVinsights?
Det siste året har det bokstavelig talt rent inn med nyheter som viser at markedssituasjonen til RECsi er i fundamental endring. Daglige nyheter er blitt en vane; enten det er fra politisk hold, toll og utestengelse på kinesiske varer, batteri eller solselskaper. Det skal satses i USA - og i nåtid og nær framtid. Men, kursen påvirkes ikke av det😂 Ser shorten har begynt å dekke inn i det små, og det er er jo et godt tegn under minste:)
Trollstuket
10.11.2021 kl 11:24
6666
Det vill nokk være rolig frem til vi får beskjed fra selveste REC.
Men når det først tar av så vil det eksplodere.
Jeg tror de vil få solgt ut hele ML ganske raskt.
Selv om det ikke blir 100% utnyttelse fra oppstart.
Selv om enkelte neppe er klare for «full-scale» før 2023-24-25 må de likevell sikre seg leveranser.
Det er så sinnsykt mye spennende som skjer fremover ;)
Men når det først tar av så vil det eksplodere.
Jeg tror de vil få solgt ut hele ML ganske raskt.
Selv om det ikke blir 100% utnyttelse fra oppstart.
Selv om enkelte neppe er klare for «full-scale» før 2023-24-25 må de likevell sikre seg leveranser.
Det er så sinnsykt mye spennende som skjer fremover ;)