REC diskusjonstråd uke 45.
Sa2ri
10.11.2021 kl 11:25
6667
Mener å huske det ble forklart av "noen" for en god stund siden at det var kursforskjellene som kunne påvirke dette. Husker ikke helt når dette var oppe sist, men det er leeeenge siden.
t3sm
10.11.2021 kl 12:42
6367
Lurer på hvor langt ned vi skal idag.... Jaja får bare tenke på det positive der fremme på slike dager
Blir nok ikke noe særlig opp eller ned denne uken. Vil nok holde seg relativt stabilt og bare svinge noen få prosenter opp og ned de neste dagene. Jeg tror dette skyldes fordi ingenting skjer denne uken. Greit med litt pustepause for alle. Tipper at de som satser på enighet til neste uke vil begynne å vise interesse og kjøpe seg inn sent på fredag. TA alene er ikke nok til å drive denne videre, her trengs det makro bekreftelser som vil styrke de tekniske signalene. Etter at makro bekreftelsen er inne tror jeg det tar veldig kort tid før vi får mikro bekreftelser fra REC selv.
Tiden frem mot nyåret blir utrolig spennende. Synes egentlig at det bare er bra at aksjekurs konsoliderer litt på disse nivåene. Vi har jo tross alt vokst med 27% fra bunnen etter Q3. Fremdeles veldig positiv på både kort og lang sikt. Driter litt i 1-2% opp eller ned daglig, som også er årsaken til at jeg ikke har deltatt like mye denne uken. Dere hører mer fra meg neste uke :)
Tiden frem mot nyåret blir utrolig spennende. Synes egentlig at det bare er bra at aksjekurs konsoliderer litt på disse nivåene. Vi har jo tross alt vokst med 27% fra bunnen etter Q3. Fremdeles veldig positiv på både kort og lang sikt. Driter litt i 1-2% opp eller ned daglig, som også er årsaken til at jeg ikke har deltatt like mye denne uken. Dere hører mer fra meg neste uke :)
Starter altså mandag neste uke og da kan alt skje den uken evt neste. Vente tiden vår er snart over for å få en mer fornuftig prising fremover som gjør det litt gøyere være aksjonær! Har kjøpt det jeg skal være eksponert for nå :)
t3sm
10.11.2021 kl 16:26
5662
Siterer meg selv for å si jeg er noe overrasket over turnoveren og at vi faktisk endte i pluss idag! Så ikke den komme i 12-tiden ;-)
Anywhere
10.11.2021 kl 16:29
5650
Bør påpekes:
Med inflasjonsjaget som skjer i US og mye av verden forøvrig nå, stadig mer dokumentert, så vil en åpning av ML stadfeste ekstreme verdier som inflateres der på en allerede eksisterende fabrikkbygning. Det i seg selv gir jo 2,5-3 kroner år- over-år nå i implisitt kursutvikling.
Med inflasjonsjaget som skjer i US og mye av verden forøvrig nå, stadig mer dokumentert, så vil en åpning av ML stadfeste ekstreme verdier som inflateres der på en allerede eksisterende fabrikkbygning. Det i seg selv gir jo 2,5-3 kroner år- over-år nå i implisitt kursutvikling.
Sikkert kult å være flue på veggen hos Kjell Inge Røkke om dagen...
Ja, det skjer sinnsykt mye i Aker økosystemet nå.
janda
11.11.2021 kl 09:30
4388
Fra E24 etter Røkke`s storsalg i AkerBP og Horizon:
"Historisk kommer det ofte store satsinger fra Aker-systemets side etter omfattende salg, som de nå er i ferd med å gjennomføre. Det er med andre ord all mulig grunn til å følge godt med."
Spennende.!!
"Historisk kommer det ofte store satsinger fra Aker-systemets side etter omfattende salg, som de nå er i ferd med å gjennomføre. Det er med andre ord all mulig grunn til å følge godt med."
Spennende.!!
cats
11.11.2021 kl 10:23
4166
Spennende kanskje men liker det ikke helt. Medfører kanskje til at vi trenger kapital for bygge eller utvide. Ta en større del av verdikjenden eller andre formål. Men det resulterer nok i en rett emisjon rett inni Aker systemet om gir de full kontroll. deretter funsjoneres det inn i Aker som et nytt bein i den grønne profilen. Det innebærer at det stor gyldne treet fort blir en busk.. Det er nok ikke uten grunn at dette skjer akkurat nå før beslutninger og avtaler blir kjent.
Redigert 11.11.2021 kl 10:25
Du må logge inn for å svare
Jeg er ikke i tvil om at milliardene Røkke og Aker har frigjort skal investeres i USA og batteri/sol/REC. Som jeg har sagt tidligere så tror jeg vi alle kommer til å få oss noen fantastiske overaskelser når vi får vite hvilken brikke REC er i pulslespillet til Aker.
Nevn en norsk forretningsmann som har hatt større suksess i USA enn Røkke? Røkke begynte sin suksess med klondyke fiske i USA, American Seafood. Nå er det muligheten for klondyke i sol/batteri/og i alt som ligner grønt i USA, Røkke skal på nytt Klondyke fiske i USA og denne gangen er ikke kapital og mangel på erfaring i USA en utfordring.
Sa2ri
11.11.2021 kl 10:36
4137
"Men det resulterer nok i en rett emisjon rett inni Aker systemet om gir de full kontroll. deretter funsjoneres det inn i Aker som et nytt bein i den grønne profilen. Det innebærer at det stor gyldne treet fort blir en busk.. Det er nok ikke uten grunn at dette skjer akkurat nå før beslutninger og avtaler blir kjent."
Dette er jo bare tull og en spekulasjon uten noen som helst rot i virkeligheten. Du bør kanskje lese deg opp litt på hvilke spilleregler (lover) som gjelder i aksjemarkedet og spesielt de som gjelder når/dersom "noen" (les innsidere) sitter på informasjon som kan være kursdrivende.
Dette er jo bare tull og en spekulasjon uten noen som helst rot i virkeligheten. Du bør kanskje lese deg opp litt på hvilke spilleregler (lover) som gjelder i aksjemarkedet og spesielt de som gjelder når/dersom "noen" (les innsidere) sitter på informasjon som kan være kursdrivende.
Røkke og CEO i aker var ute for noen dager siden på forsiden i Finansavisen og sa de hadde rævkjørt små aksjonærer for siste gang, nå handlet alt om tillit i markeder de neste ti årene. Jeg tror ikke Aker utvanner oss i REC.
orhaugen
11.11.2021 kl 10:47
4042
Røkke har en dårlig historikk på behandling av småaksjonærer. Satser på at den tid er forbi. Tror forøvrig han nå frigjør mer kapital til å satse enda mer på grønn energi og at han ønsker å investere i hele verdikjeden i sol og batteriindustrien.
Tror nok Øyvind Eriksen holder han i ørene🙉
Er REC priset til under 30 kr til jul skal jeg feire høytiden alene i kjelleren.
Må ikke glemme at KIR er styreleder i REC av en grunn.
Etter min beregning dersom en skulle tatt med reell verdi av REC sine fabrikker på 25-30 milliarder så burde aksjekursen vært 65-70 kr dersom selskapet var gjeldfri. Nå har jeg ikke oversikt over gjeld, egenkapital mm, gjeld må selvsagt trekkes fra, så må dagens produksjon pluss fremtidens økte produksjon og egenkapital legges til. Noen som kan estimere en fair value på REC aksjen bassert på full produksjon og dagens pris på silisium?
FMI
11.11.2021 kl 11:55
3940
Ser ganske bra ut nå. Jeg tror vi kommer til å se tilbake på denne dippen som et direkte resultat av at shorterne fikk presset kursen ned, og at vi egentlig har gått sakte men sikkert oppover siden bunnen på juli-fallet, og at vi er i bunnen av denne mellomlange positive trendkanalen rundt 15,60 - og på vei oppover i den nå. I og med at shorterne dekker seg inn ser de det kanskje på samme måten. Kan i så fall se trykk opp mot 18 om ikke så lenge, også uten nyheter.
FMI
11.11.2021 kl 11:58
7949
Haha, stort nedsalg akkurat da jeg trykket "ok" her - jeg får holde meg unna tråden!
questi
11.11.2021 kl 12:05
7851
Er nysgjerrig på hva Røkke vil gjøre først:
- Batteri i Norge
- Vindkraft i Europa
- Maritim elektrifisering i USA & Norge
- Karbonfangst i Norge og India
- Solar i USA
Og så har vi det å migrere chips-industrien ut av Taiwan, som kommer til å bli det helt store....
- Batteri i Norge
- Vindkraft i Europa
- Maritim elektrifisering i USA & Norge
- Karbonfangst i Norge og India
- Solar i USA
Og så har vi det å migrere chips-industrien ut av Taiwan, som kommer til å bli det helt store....
Redigert 11.11.2021 kl 12:06
VL
11.11.2021 kl 12:29
7685
Over 110 mil i omsetning og vi står på stedet hvil, kr16 gir betydelig motstand.
Redigert 11.11.2021 kl 12:29
VL
11.11.2021 kl 14:24
7426
Håper ikke det, men nå er jeg usikker hva som skjer. Helt dødt etter lunsjen. Virker som alle har tatt langhelg.
Gjeld ca 1 milliard / cash ca 1 milliard
Med utgangspunkt i dagens pris (PV-insight)
35,5 dollar vil full produksjon i ML tilsvare omsetning på 710 millioner dollar og ebidta på 560 millioner dollar.
Legger du til tax-credit hvis BBB går igjennom så er ebidta 620 millioner dollar.
Dette er kun ML.
RECsi skal ikke betale skatt på en del år hell.
Snittet på Oslo børs er 18 x ebidta - så følger man linjen betyr det:
18 x 560 = 10,08 milliarder dollar
18 x 620 = 11,60 milliarder dollar
Kursmessig betyr det: 232 eller 256 kroner per aksje.
(Butte er holdt utenfor).
Sprøtt, men det sier litt om potensialet dette selskapet har. Grønn polysilicon kommer til å ha en heftig etterspørsel hvis «alle» skal slutte med kull
Med utgangspunkt i dagens pris (PV-insight)
35,5 dollar vil full produksjon i ML tilsvare omsetning på 710 millioner dollar og ebidta på 560 millioner dollar.
Legger du til tax-credit hvis BBB går igjennom så er ebidta 620 millioner dollar.
Dette er kun ML.
RECsi skal ikke betale skatt på en del år hell.
Snittet på Oslo børs er 18 x ebidta - så følger man linjen betyr det:
18 x 560 = 10,08 milliarder dollar
18 x 620 = 11,60 milliarder dollar
Kursmessig betyr det: 232 eller 256 kroner per aksje.
(Butte er holdt utenfor).
Sprøtt, men det sier litt om potensialet dette selskapet har. Grønn polysilicon kommer til å ha en heftig etterspørsel hvis «alle» skal slutte med kull
Redigert 11.11.2021 kl 15:14
ML 100%, 20000MT, polypris $35, kostpris $15.
20000 x 1000(kg) x (35-15) = 3,4 milliarder kr i overskudd. Kun for ML.
EPS 9.14kr, PE 10 - 91,4kr aksjen. Kun for ML.
Nokså konservativt, men la på litt på kost, tidligere har vi hørt under $10 for ML ved 100%, men med dagens inflasjon og høye kostnader i alle ledd så er vel det urealistisk. Kan godt være råvarene Rec kjøper for å produsere polysilicon har økt mye også. Kanskje det er enda høyere for hva jeg vet.
PE på 10 kan diskuteres, det er verken høyt eller lavt. Så har vi Butte på toppen. Butte vil vel tjene bedre neste år når de har reforhandlet avtalene for 2022. Viktig å huske at det negative bidraget i regnskapet i dag fra ML vil forsvinne og heller vise seg som et overskudd fra Butte. Da det negative bidraget forsvinner i "kostdelen" ved regnestykket over.
Selvfølgelig nyanser, dette er jo et enkelt regnestykke. Hva priser og utnyttelse av ML vil ligge på noen år frem i tid vet jo ingen. Dette er bare hva det kunne vært i morgen om alt gikk for fulle mugger. Det er også potensielle tax credits i BBB pakken. Kanskje Rec Silicon får en gunstig strømavtale med myndigheten, masse variabler. Vurderer vi dette som et scenario 4 år frem i tid, så er det vanlig å ta en årlig diskontering på 10% eller deromkring. Da er nåverdien av scenarioet og fair value kanskje 65kr plutselig.
Uansett, dagens aksjonærer kan få god avkastning om ML floken løser seg.
20000 x 1000(kg) x (35-15) = 3,4 milliarder kr i overskudd. Kun for ML.
EPS 9.14kr, PE 10 - 91,4kr aksjen. Kun for ML.
Nokså konservativt, men la på litt på kost, tidligere har vi hørt under $10 for ML ved 100%, men med dagens inflasjon og høye kostnader i alle ledd så er vel det urealistisk. Kan godt være råvarene Rec kjøper for å produsere polysilicon har økt mye også. Kanskje det er enda høyere for hva jeg vet.
PE på 10 kan diskuteres, det er verken høyt eller lavt. Så har vi Butte på toppen. Butte vil vel tjene bedre neste år når de har reforhandlet avtalene for 2022. Viktig å huske at det negative bidraget i regnskapet i dag fra ML vil forsvinne og heller vise seg som et overskudd fra Butte. Da det negative bidraget forsvinner i "kostdelen" ved regnestykket over.
Selvfølgelig nyanser, dette er jo et enkelt regnestykke. Hva priser og utnyttelse av ML vil ligge på noen år frem i tid vet jo ingen. Dette er bare hva det kunne vært i morgen om alt gikk for fulle mugger. Det er også potensielle tax credits i BBB pakken. Kanskje Rec Silicon får en gunstig strømavtale med myndigheten, masse variabler. Vurderer vi dette som et scenario 4 år frem i tid, så er det vanlig å ta en årlig diskontering på 10% eller deromkring. Da er nåverdien av scenarioet og fair value kanskje 65kr plutselig.
Uansett, dagens aksjonærer kan få god avkastning om ML floken løser seg.
Redigert 11.11.2021 kl 15:12
SR99
11.11.2021 kl 15:08
7200
Virker som hele omsetningen er kunstig, etter lunsj gikk strømmen og all omsetning forsvant.
Ikke veldig unormalt at det er mest action på morgenen. Ofte så tar folk posisjon på ettermiddagen dog. Kan være vi får et litt rykk på tampen om vi er heldige.
Selvfølgelig også at ingen mørke krefter møter opp.
Selvfølgelig også at ingen mørke krefter møter opp.
Lauri
11.11.2021 kl 15:19
7201
Tenker vi ser en fin oppgang når børsen i USA åpner opp eller mot slutten
Holo
11.11.2021 kl 16:03
7058
Du mener traderne holder til på Johan Sverdrup?
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/11/11/7771269/johan-sverdrup-nede-pa-grunn-av-strombrudd?internal_source=sistenytt
Beklager OT, klarte ikke dy meg.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/11/11/7771269/johan-sverdrup-nede-pa-grunn-av-strombrudd?internal_source=sistenytt
Beklager OT, klarte ikke dy meg.
Skal bli spennende å få vite hvor frigjort kapital skal satses. Hva er mest "pop"? Sol & batteri, vind eller hydrogen?
https://e24.no/boers-og-finans/i/KzbaGy/aker-fyller-kassen-har-solgt-shipping-og-oljeaksjer-for-naer-aatte-milliarder
https://e24.no/boers-og-finans/i/KzbaGy/aker-fyller-kassen-har-solgt-shipping-og-oljeaksjer-for-naer-aatte-milliarder
Aker prioriterer cash. AKH har også fått beskjed om å klare seg selv i den forstand.
Blir nok satsning mot solar og batteri om noe. Vind og hydrogen er områder som gir lite avkastning.
Blir nok satsning mot solar og batteri om noe. Vind og hydrogen er områder som gir lite avkastning.
Bullinvestor
11.11.2021 kl 17:53
6596
Smart selskap som Aker vet nok hva pengene skal brukes på. Ja sol og batteri har et enormt potensiale. Den energien som verden bruker på ett år, er den samme energimengde som stråler fra sola mot jorda iløpet av 1 time. Må være bare et tidsspørsmål før batteribiler kommer med solceller innebygd i tak. Toyota har jo dette på noen hybrider. Bare å holde seg fast for utviklingen kommer til å gå i et vanvittig tempo og RECSI er i pole position.
manman01
11.11.2021 kl 18:14
6469
Tak for deling i den anden tråd IFTW. Meget meget meget interessant. Har ikke tilgang, så du må nøjes med et tak i denne tråd💯
Hausseinnlegg. Rec Silicon er et selskap som mest sannsynligvis trekker ned snittet. Se på prisingen til Elkem som kanskje er det mest sammenlignbare selskapet. Halvering av ditt estimat ville vært mer korrekt. Selv det er optimistisk.
Trollstuket
11.11.2021 kl 19:52
5960
Vell.
Det er et drøyt «kursmål» men igjen så virker det ikke urealistisk om noen år, hvis alt går etter planen og knirkefritt.
Mye av problemet til recsi er ryktet, for flere titusen nordmenn har tapt titallsmilliarder her.
Ifølge oslo børs sin snitt «prising» er det korrekt.
Dog så vil en volatil polypris og recsi sitt rykte holde oss igjen.
Guiding fremover og konkrete børsmeldinger vil raskt sette fart på kursen. Utsolgt ML + div JV er ikke langt unna ref: etterspørselen i USA.
Guidingen TT gav oss på Q3 var meget god.
Det eneste vi trenger er være tålmodig.
Liker sterkt att Røkke er på plass som hovedaksjonær.
Her skal det bygges, det er helt sikkert.
Det er et drøyt «kursmål» men igjen så virker det ikke urealistisk om noen år, hvis alt går etter planen og knirkefritt.
Mye av problemet til recsi er ryktet, for flere titusen nordmenn har tapt titallsmilliarder her.
Ifølge oslo børs sin snitt «prising» er det korrekt.
Dog så vil en volatil polypris og recsi sitt rykte holde oss igjen.
Guiding fremover og konkrete børsmeldinger vil raskt sette fart på kursen. Utsolgt ML + div JV er ikke langt unna ref: etterspørselen i USA.
Guidingen TT gav oss på Q3 var meget god.
Det eneste vi trenger er være tålmodig.
Liker sterkt att Røkke er på plass som hovedaksjonær.
Her skal det bygges, det er helt sikkert.
Redigert 11.11.2021 kl 19:54
Ja, det er temmelig drøyt. Det vil jeg si, men er enig i at det kan gå flere ganger dagens nivå.
Poenget mitt er bare at noen er helt euforiske i hvor langt vi skal ha, litt mye her inne til tider. Så følte bare for å være festbremsen som en slags motvekt. Rec Silicon er en typisk bedrift som ikke vil være blant selskapene som prises på høyere multipler.
Tiden vil vise. Tror alle uansett vil gå greit i pluss uansett hvordan det måtte gå mot 2023 og årene etter.
Poenget mitt er bare at noen er helt euforiske i hvor langt vi skal ha, litt mye her inne til tider. Så følte bare for å være festbremsen som en slags motvekt. Rec Silicon er en typisk bedrift som ikke vil være blant selskapene som prises på høyere multipler.
Tiden vil vise. Tror alle uansett vil gå greit i pluss uansett hvordan det måtte gå mot 2023 og årene etter.
Trollstuket
11.11.2021 kl 20:15
5764
Jeg er enig med deg angående flere hinsides kursmål og hausse innlegg.
Forholder meg selv til en «prising» på 30-40mrd når Butte og ML går for fult med stabile kontrakter flere år fremover.
REC sin teknologi er veldig viktig, det tror jeg det er mange som glemmer.
Hvor mange JV det blir er egentlig det jeg er mest spent på, selv om det sikkert er 2-3 år frem til en del realiseres.
1 steg av gangen 😃
De fleste her inne klarer ikke tenke 1 år frem.
Jeg tenker 5-6 i mitt tilfelle.
Forholder meg selv til en «prising» på 30-40mrd når Butte og ML går for fult med stabile kontrakter flere år fremover.
REC sin teknologi er veldig viktig, det tror jeg det er mange som glemmer.
Hvor mange JV det blir er egentlig det jeg er mest spent på, selv om det sikkert er 2-3 år frem til en del realiseres.
1 steg av gangen 😃
De fleste her inne klarer ikke tenke 1 år frem.
Jeg tenker 5-6 i mitt tilfelle.
Redigert 11.11.2021 kl 20:19
Hvis du kobler Recom Technologies med dette:
https://columbiabasinherald.com/news/2021/may/11/project-north-company-looking-buying-empty-plant-r/
og dette:
https://columbiabasinherald.com/news/2021/nov/11/ml-council-approves-updated-comp-plan/
så har du en spekulasjon som stemmer godt med mye.
https://columbiabasinherald.com/news/2021/may/11/project-north-company-looking-buying-empty-plant-r/
og dette:
https://columbiabasinherald.com/news/2021/nov/11/ml-council-approves-updated-comp-plan/
så har du en spekulasjon som stemmer godt med mye.
Skalleknarp
11.11.2021 kl 20:53
5493
Legg på en dimensjon til. Når KIR tråkker til så blir det som regel vei i vellinga. Det som er spesielt med REC er at det ligger i tiden - bastante krav om det grønne skiftet. Skal 5 års tålmodighet endelig vise seg å være gull verdt. Det syder mye om REC i kveld så noe er nok på trappene. We’ll se🤠
For mye av det gode nå, skulle tro vi var bull på REC hele gjengen.
Jeg tror mye er så og si klart og venter bare på Build Back Better Act.
Ser Manchin er ute og klager på skattelettelser for elbilfabrikanter med fagforening.
Jeg tror mye er så og si klart og venter bare på Build Back Better Act.
Ser Manchin er ute og klager på skattelettelser for elbilfabrikanter med fagforening.
Redigert 11.11.2021 kl 21:21
SL
11.11.2021 kl 21:30
5186
Manchin viser seg virkelig frem som en fiende av kloden vertfall. Men slik er det når man er kjøpt og betalt av selskaper som vill det som er best for sitt eget selskap, er ganske sikker på at han her Manchin kun følger pengene!
questi
11.11.2021 kl 21:35
5104
https://www.linkedin.com/in/angelique-clark-sphr-shrm-scp-397b8a23/detail/recent-activity/
Ikke bare er REC interessert i MeyerBurger...
Ser ut til at MeyerBurger & Norsuns Henrik Schon følger med på hva RECs Strategiske HR Sjef mener...
https://imgur.com/a/7OhsDig
Kall det hva du vil. Tallene ligger der. Jeg forutsetter full kapasitet, tax credit, dagens pris og 18 x ebidta (som er snitt på Oslo børs). (Forutsetningene med full kapasitet og pris var det spørsmålsstiller som satt). Jeg runder av med at det er sprøtt, men at det sier litt om potensialet.
Putt inn tall i din kalkulator og regn. Tallene du legger inn vil gi svarene du ønsker. Jeg kan si at produksjonskost er 15, men det er rart når når selskapet sier at det ved 100% drift er under 8. Jeg kan putte inn at salgspris er 20, også rart når dagens pris er snitt 35+. Jeg kan til slutt si 5, 10, 15, 20 x ebidta, men forholdt meg til snittet på Oslo børs som per oktober var 18 x…
Jeg tror heller ikke kursen går dit med det første, men det var ikke det han spurte om.
Putt inn tall i din kalkulator og regn. Tallene du legger inn vil gi svarene du ønsker. Jeg kan si at produksjonskost er 15, men det er rart når når selskapet sier at det ved 100% drift er under 8. Jeg kan putte inn at salgspris er 20, også rart når dagens pris er snitt 35+. Jeg kan til slutt si 5, 10, 15, 20 x ebidta, men forholdt meg til snittet på Oslo børs som per oktober var 18 x…
Jeg tror heller ikke kursen går dit med det første, men det var ikke det han spurte om.
Manchin kan velte hele BBB. Han er mer republikaner enn demokrat. Jeg er veldig usikker om BBB overlever, spesielt etter inflasjonstallene for oktober. Manchin tar feil mener jeg, men logikk og politikk er to ulike saker. For REC vil det kun bety en utsettelse av det som komner. Veldig spent på hvordan Biden håndterer dette. For amerikanere flest er pumpeprisen viktigere enn det som diskuteres i Glasgow, dessverre.
En annen ting, Elkem er billig:) De har en del gjeld som selvfølgelig trekker litt ned sånn med tanke på multippel, men likevel billig.
SL
11.11.2021 kl 21:47
5141
Skulle jo tro Biden fikk noen garantier for bbb planen når han bøyde seg for manchin i infrastruktur planen. Men ja, er ingen tvil om Manchin er mer republikaner enn demokrat og bruker alle kreftene sine for å få det slik som han ønsker seg og ikke slik de som stemte på han ønsker.
Støtter Manchin 100% på dette med skattelettelser for elbilfabrikanter med fagforening. Hele den suppa der er "korrupsjon". Maken til tullete politikk.
Amerikansk politikk er skittent spill drevet frem av kraftig lobbyvirksomhet.
Slik elbil tax credit er formet for elbiler. Så vil en Tesla produsert i USA, med amerikansk produsert batteri, få mindre i tax credit enn en plug-in-hybrid produsert av Ford. Samtidig som Biden inviterer stor EV day ved det hvite hus. Snakker om elbiler og fremtiden i det elektriske USA. Uten å invitere den eneste amerikanske elbilprodusenten som startet det hele, og som er verdensledende, nemlig Tesla.
Amerikansk politikk er skittent spill drevet frem av kraftig lobbyvirksomhet.
Slik elbil tax credit er formet for elbiler. Så vil en Tesla produsert i USA, med amerikansk produsert batteri, få mindre i tax credit enn en plug-in-hybrid produsert av Ford. Samtidig som Biden inviterer stor EV day ved det hvite hus. Snakker om elbiler og fremtiden i det elektriske USA. Uten å invitere den eneste amerikanske elbilprodusenten som startet det hele, og som er verdensledende, nemlig Tesla.
Redigert 11.11.2021 kl 21:56