REC diskusjonstråd uke 45.

Slettet bruker
RECSI 08.11.2021 kl 08:25 46472

Ny uke, nye muligheter.
Slettet bruker
09.11.2021 kl 20:02 8730

Stor respekt for tale evnene til Obama. Retorikk og kommunikasjon er kunst i mitt syn og det er synd at det ikke blir fokusert mer på ordentlig opplæring innenfor kommunikasjon under oppveksten. Vi er sosiale, intelligente, følelses ladde skapninger. Selv om retorikk ferdighetene til Biden ikke kommer i nærheten så har jeg fremdeles knallsterk tro på den sterke visjonen hans og hvordan dette vil være hans legacy. Den grønne revolusjonen, dette vil Biden bli husket for. Kanskje et av de viktigste presidentene noen gang - spesielt om grønt slår til like kraftig som mange av oss her spår og dikterer om det er Kina eller USA som sitter med hegemoni rollen. Det siste spørsmålet er alt for tidlig til å svare på. Blir nesten som å gi Obama FN´s fredspris for å dele sin visjon om verdensfred. Jeg blir ikke med på sånt tull, haha. Tiden og årene vil vise.
Redigert 09.11.2021 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2021 kl 20:51 8497

Veldig langt ute på kanten av tema, men:

Noen av dere som har vært på forumet en stund som husker "insideren" vår i Moses Lake, som postet videoer på youtube? Han påsto bl.a han skulle begynne å jobbe hos REC Silicon og at Tesla skulle bygge ut stor solcellepark i området. Det her var en veldig spesiell type, så en smule lite troverdig. Men, tenkte jeg skulle søke dette opp igjen. Men videoene og selve karen er sporløst forsvunnet fra youtube. Jeg finner han isåfall ikke. Er mest sannsynlig en logisk forklaring på hvorfor, men jeg begynte å lure på om noen hadde fått videoene fjernet fra youtube🤓
Slettet bruker
09.11.2021 kl 21:18 8381

https://m.youtube.com/c/AlexSGabor her er kanalen hans, stort sett vas
Redigert 09.11.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2021 kl 21:30 8299

Der var han. Totally nutcase😂😂 Men ser ut som videoene er fjernet ja.
Slettet bruker
09.11.2021 kl 21:33 8349

Ja, la også merke til at den var borte, han fikk vel ikke jobben 🤔
Slettet bruker
09.11.2021 kl 21:40 8336

Nei, heldigvis!!😂😂😂 Han hadde jo noen teorier der med REC og Tesla. Vet ikke om de har gått rettens vei for å få videoene fjernet.
Compilation20
09.11.2021 kl 22:09 8153

Noen her som vet noe om Recom Technologies....kikket på PV Magazine, Roundtable live sending nå, og de nevnte noe tanker om en megafabrikk i US.
Ledig tomt i Moses Lake....!! Potensielt samarbeid med REC ? US Solar med REC polysilicium? De får dette idag fra Tyskland.
Slettet bruker
09.11.2021 kl 22:51 7877

Ikke jeg, men spennende det.
Violet Power med Charlie Gay og Desari Strader er jo som sunket i jorden. Kan det komme en kanin opp av hatten der? De ligger jo som fortsatt aktive i Violet Power på Linked in.
Loveshak
09.11.2021 kl 23:48 7639

Det tar rundt et minutt å google og finne ut at de produserer moduler, celler og invertere. Så bra at de vil investere, men ikke det REC trenger. Violet Power var åpenbart en scam, som var hvorfor REC avsluttet forholdet.

Hvis dere har lyst til å lese om noen potensielle partnere så kan dere starte med https://cubicpv.com/about/, som produserer wafere rett fra polysi granuler. Bill Gates er med på eiersiden gjennom Breakthrough Energy Ventures.
COHO
10.11.2021 kl 00:11 7442

En interessant mann hos Cubic PV

Reidar Langmo

Reidar Langmo has more than a decade of clean energy expertise. He was one of the founders of both ScanWafer (1994) and REC (2000), which became one of the world’s leading solar companies.

Reidar held positions as chairman and CEO both in REC and its subsidiaries. He played a key role in connection with REC’s strategic acquisitions of ASiMI’s silicon plants both in 2002 and 2005. In 2006, REC had the most successful clean energy IPO to date with an $8B market cap.

Reidar holds an MSc from the Norwegian University of Science and Technology
Trollstuket
10.11.2021 kl 09:11 6859

Sila Nano ute med nye 30 fulltids stillinger.
Det jobbes på høygir :)
Slettet bruker
10.11.2021 kl 09:25 6803

Det som blir gøy er å se domino effekten når bbb går igjennom om noen få uker. Da går start skuddet for investeringene innen sol og batteri :)

Redigert 10.11.2021 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
t3sm
10.11.2021 kl 09:28 6861

Enig! Da er det nok lurt å være tungt investert i det grønne skiftet. Kanskje man ser den effekten vi så ifjor, når alt av det grønna bare gikk som en rakett!
Prebus
10.11.2021 kl 10:22 6630

Hm, er det noe galt med aksjen denne uka, Falco1 og pantera? Den skulle jo fyke til 20, noe annet var baissing fra oss som ikke har aksjer her.
t3sm
10.11.2021 kl 10:25 6636

Hm, kanskje vi venter på avklaring om BBB-pakken også meldinger fra REC selv? hmm
MGS
10.11.2021 kl 10:33 6577

Bare 20? Nå må du slutte å være såpass bearish! Minst 42,5 skal vi ha!
Bob Macahan
10.11.2021 kl 10:46 6584

Nästa vecka är det avgörande. Det har klart och tydligt kommunicerats. Väldigt mycket risk kvarstår eftersom amerikansk politik är svår att förutse. Inga stora investerare är beredda att ta denna risk. Vi småsparare kan snabbt sälja men om man handlar för 10-tals miljoner är det inte lika lätt. Joe Manchin är fortfarande negativ till mycket av de sociala delarna i Build Back Better och han har demonstrerat mycket makt i och med att han fick igenom infrastructure bill. Så länge han inte uttalar sig positivt till BBB eller vi får någon signal från Joe Biden eller Nancy Pelosi står kursen stilla.

Som småsparare har jag råd att spekulera och väljer att tro på Bidens politik. Såhär skriver de i PV-tech efter att infrastructure bill gick igenom.
Professionella investerare spekulerar inte. De inväntar rätt förutsättningar

In a response to the bill’s passage, Biden said: “We will get America off the sidelines on manufacturing solar panels, wind farms, batteries, and electric vehicles to grow these supply chains, reward companies for paying good wages and for sourcing their materials from here in the United States.”

Biden added that a rule was voted on that will allow for the passage of his Build Back Better Act in the House of Representatives in the week beginning 15 November. Proposed renewables support in that US$1.75 trillion plan includes ten-year expanded tax credits for solar as well as incentives to spur domestic PV manufacturing.

https://www.pv-tech.org/us-infrastructure-bill-passes-house-as-biden-awaits-build-back-better-vote/
Redigert 10.11.2021 kl 10:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.11.2021 kl 11:04 6487

Prisene på polysilicon ørlite ned http://pvinsights.com/indexWap.php

Kan noen forklare meg hvorfor prisene på sunsirs skyter i været mens det står stille på PVinsights?
Slettet bruker
10.11.2021 kl 11:18 6419

Det siste året har det bokstavelig talt rent inn med nyheter som viser at markedssituasjonen til RECsi er i fundamental endring. Daglige nyheter er blitt en vane; enten det er fra politisk hold, toll og utestengelse på kinesiske varer, batteri eller solselskaper. Det skal satses i USA - og i nåtid og nær framtid. Men, kursen påvirkes ikke av det😂 Ser shorten har begynt å dekke inn i det små, og det er er jo et godt tegn under minste:)



Trollstuket
10.11.2021 kl 11:24 6404

Det vill nokk være rolig frem til vi får beskjed fra selveste REC.
Men når det først tar av så vil det eksplodere.

Jeg tror de vil få solgt ut hele ML ganske raskt.
Selv om det ikke blir 100% utnyttelse fra oppstart.

Selv om enkelte neppe er klare for «full-scale» før 2023-24-25 må de likevell sikre seg leveranser.

Det er så sinnsykt mye spennende som skjer fremover ;)
Sa2ri
10.11.2021 kl 11:25 6398

Mener å huske det ble forklart av "noen" for en god stund siden at det var kursforskjellene som kunne påvirke dette. Husker ikke helt når dette var oppe sist, men det er leeeenge siden.
t3sm
10.11.2021 kl 12:42 6098

Lurer på hvor langt ned vi skal idag.... Jaja får bare tenke på det positive der fremme på slike dager
Slettet bruker
10.11.2021 kl 13:40 5883

Blir nok ikke noe særlig opp eller ned denne uken. Vil nok holde seg relativt stabilt og bare svinge noen få prosenter opp og ned de neste dagene. Jeg tror dette skyldes fordi ingenting skjer denne uken. Greit med litt pustepause for alle. Tipper at de som satser på enighet til neste uke vil begynne å vise interesse og kjøpe seg inn sent på fredag. TA alene er ikke nok til å drive denne videre, her trengs det makro bekreftelser som vil styrke de tekniske signalene. Etter at makro bekreftelsen er inne tror jeg det tar veldig kort tid før vi får mikro bekreftelser fra REC selv.

Tiden frem mot nyåret blir utrolig spennende. Synes egentlig at det bare er bra at aksjekurs konsoliderer litt på disse nivåene. Vi har jo tross alt vokst med 27% fra bunnen etter Q3. Fremdeles veldig positiv på både kort og lang sikt. Driter litt i 1-2% opp eller ned daglig, som også er årsaken til at jeg ikke har deltatt like mye denne uken. Dere hører mer fra meg neste uke :)
Slettet bruker
10.11.2021 kl 14:06 5725

Starter altså mandag neste uke og da kan alt skje den uken evt neste. Vente tiden vår er snart over for å få en mer fornuftig prising fremover som gjør det litt gøyere være aksjonær! Har kjøpt det jeg skal være eksponert for nå :)
t3sm
10.11.2021 kl 16:26 5393

Siterer meg selv for å si jeg er noe overrasket over turnoveren og at vi faktisk endte i pluss idag! Så ikke den komme i 12-tiden ;-)
Anywhere
10.11.2021 kl 16:29 5381

Bør påpekes:

Med inflasjonsjaget som skjer i US og mye av verden forøvrig nå, stadig mer dokumentert, så vil en åpning av ML stadfeste ekstreme verdier som inflateres der på en allerede eksisterende fabrikkbygning. Det i seg selv gir jo 2,5-3 kroner år- over-år nå i implisitt kursutvikling.
Slettet bruker
10.11.2021 kl 18:55 4925

Sikkert kult å være flue på veggen hos Kjell Inge Røkke om dagen...
Slettet bruker
10.11.2021 kl 19:38 4717

Ja, det skjer sinnsykt mye i Aker økosystemet nå.
janda
11.11.2021 kl 09:30 4119

Fra E24 etter Røkke`s storsalg i AkerBP og Horizon:

"Historisk kommer det ofte store satsinger fra Aker-systemets side etter omfattende salg, som de nå er i ferd med å gjennomføre. Det er med andre ord all mulig grunn til å følge godt med."

Spennende.!!
cats
11.11.2021 kl 10:23 3900

Spennende kanskje men liker det ikke helt. Medfører kanskje til at vi trenger kapital for bygge eller utvide. Ta en større del av verdikjenden eller andre formål. Men det resulterer nok i en rett emisjon rett inni Aker systemet om gir de full kontroll. deretter funsjoneres det inn i Aker som et nytt bein i den grønne profilen. Det innebærer at det stor gyldne treet fort blir en busk.. Det er nok ikke uten grunn at dette skjer akkurat nå før beslutninger og avtaler blir kjent.
Redigert 11.11.2021 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:31 3881

Jeg er ikke i tvil om at milliardene Røkke og Aker har frigjort skal investeres i USA og batteri/sol/REC. Som jeg har sagt tidligere så tror jeg vi alle kommer til å få oss noen fantastiske overaskelser når vi får vite hvilken brikke REC er i pulslespillet til Aker.
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:36 3839

Nevn en norsk forretningsmann som har hatt større suksess i USA enn Røkke? Røkke begynte sin suksess med klondyke fiske i USA, American Seafood. Nå er det muligheten for klondyke i sol/batteri/og i alt som ligner grønt i USA, Røkke skal på nytt Klondyke fiske i USA og denne gangen er ikke kapital og mangel på erfaring i USA en utfordring.
Sa2ri
11.11.2021 kl 10:36 3871

"Men det resulterer nok i en rett emisjon rett inni Aker systemet om gir de full kontroll. deretter funsjoneres det inn i Aker som et nytt bein i den grønne profilen. Det innebærer at det stor gyldne treet fort blir en busk.. Det er nok ikke uten grunn at dette skjer akkurat nå før beslutninger og avtaler blir kjent."

Dette er jo bare tull og en spekulasjon uten noen som helst rot i virkeligheten. Du bør kanskje lese deg opp litt på hvilke spilleregler (lover) som gjelder i aksjemarkedet og spesielt de som gjelder når/dersom "noen" (les innsidere) sitter på informasjon som kan være kursdrivende.
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:39 3865

Røkke og CEO i aker var ute for noen dager siden på forsiden i Finansavisen og sa de hadde rævkjørt små aksjonærer for siste gang, nå handlet alt om tillit i markeder de neste ti årene. Jeg tror ikke Aker utvanner oss i REC.
orhaugen
11.11.2021 kl 10:47 3776

Røkke har en dårlig historikk på behandling av småaksjonærer. Satser på at den tid er forbi. Tror forøvrig han nå frigjør mer kapital til å satse enda mer på grønn energi og at han ønsker å investere i hele verdikjeden i sol og batteriindustrien.
Slettet bruker
11.11.2021 kl 10:57 3928

Tror nok Øyvind Eriksen holder han i ørene🙉
Slettet bruker
11.11.2021 kl 11:00 4085

Er REC priset til under 30 kr til jul skal jeg feire høytiden alene i kjelleren.
Slettet bruker
11.11.2021 kl 11:29 3865

Må ikke glemme at KIR er styreleder i REC av en grunn.
Slettet bruker
11.11.2021 kl 11:53 3668

Etter min beregning dersom en skulle tatt med reell verdi av REC sine fabrikker på 25-30 milliarder så burde aksjekursen vært 65-70 kr dersom selskapet var gjeldfri. Nå har jeg ikke oversikt over gjeld, egenkapital mm, gjeld må selvsagt trekkes fra, så må dagens produksjon pluss fremtidens økte produksjon og egenkapital legges til. Noen som kan estimere en fair value på REC aksjen bassert på full produksjon og dagens pris på silisium?
FMI
11.11.2021 kl 11:55 3674

Ser ganske bra ut nå. Jeg tror vi kommer til å se tilbake på denne dippen som et direkte resultat av at shorterne fikk presset kursen ned, og at vi egentlig har gått sakte men sikkert oppover siden bunnen på juli-fallet, og at vi er i bunnen av denne mellomlange positive trendkanalen rundt 15,60 - og på vei oppover i den nå. I og med at shorterne dekker seg inn ser de det kanskje på samme måten. Kan i så fall se trykk opp mot 18 om ikke så lenge, også uten nyheter.