Enorm oppside

Slettet bruker
AKOBO 08.11.2021 kl 10:48 96211

Spennende selskap med enorm oppside
Kjellemo
30.03.2023 kl 17:16 3125

Spennende dager. Ble en liten post til i dag, men lå inne med litt til. Lite omsetning i papiret, så litt større blest hadde gjort seg. Nesten rart, når det om kort tid høyst sannsynligvis kommer deilige nyheter rett rundt svingen. Jeg er meget overrasket over at vi ligger å vaker under 7 kroner.
GullogGråstei
30.03.2023 kl 17:11 3102

Jeg tror kanskje at den meldingen om gull kommer i påsken eller i uken etterpå. Vi får se. Planene deres har en tendens til å strekkes litt.

Jeg forsøker nå å sette opp et nytt, grundig regnestykke for caset, slik det ser ut nå for at det skal bli lettere for meg å justere min egen verdsettelse av aksjen når vi får mer nyheter fra Gingibil. Forsøker å estimere både produksjon og kostnader ned på månedsbasis med høyde for forskjellig grade og årekvalitet og antatt rekkefølge på utvinning. Ikke helt ferdig.
Purdey
30.03.2023 kl 10:27 3138

He he. En helt vanntett analyse..
Om halvparten er reelt er jeg happy jeg.🤣🤣🤣

Jeg er mer intr i at det i dag eller i morgen kommer melding om at de har utvunnet gull. Kan også akseptere et bilde av jørgen i speedo som tar en Onkel Skrue som svømmer i gull.
GullogGråstei
29.03.2023 kl 23:24 3220

Mest for humor og underholdning har jeg foret ChatGPT med den siste børsmeldingen fra Akobo. Jeg ba den estimere hvor mye gull det kunne være snakk om:

Dette var svaret:
"Without more information on the grade of the gold and the volume of the orebody, it is difficult to provide an accurate estimate of the number of ounces of gold in the Gingibil resource. However, based on the information provided, the potential for a million-ounce world-class deposit has been mentioned, which suggests a significant amount of gold.

Assuming an average grade of 10 grams per tonne, which is a reasonable grade for a quartz vein deposit, and an estimated tonnage of 5 million tonnes, the Gingibil resource could potentially contain around 1.6 million ounces of gold. However, this is just a rough estimate and the actual number could be higher or lower depending on various factors. It is important to note that further exploration, drilling, and sampling would be needed to determine the true size and value of the resource."
Redigert 29.03.2023 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
28.03.2023 kl 22:25 3312

Jeg er fortsatt generelt bearish til markedet som helhet, samtidig som jeg tror på vedvarende inflasjon og høye renter. Jeg tror dermed - i likhet med analytikerne du nevner - at det er gode muligheter for at gull kan fortsette å stige. $3-4000 per unse høres veldig høyt ut, men opp mot 3000 er kanskje en mulighet hvis frykten og nervøsiteten holder seg høy.

Det viktigste for meg er at et signifikant FALL i gullprisen sannsynligvis sammenfaller med at frykten har avtatt, inflasjonen er bekjempet og resten av markedet er på vei oppover. Akobo vil fortsatt ha lønnsomhet, men kanskje ikke tjene like mye som vi tror på nå i dag. Samtidig vil resten av porteføljen min sannsynligvis få seg et hopp på 10-15% (minst).
Redigert 28.03.2023 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
Purdey
28.03.2023 kl 19:52 3341

Har hørt profetier om gullpriser på mellom $3-4.000\unce allerede i 2023. Det kan bli ganske stilig å ha gull å selge på de nivåene. I hvertfall når estimert kostnad for å utvinne Segele Main vil ligge på rundt $250\unce.

Av triggere så har de snakket om oppstart av utvinning ila q1-23. Og med det minianlegge så burde jo det på en snedig måte gå i orden selv med forsinkelse av hovedanlegget. Jeg håper de setter den i drift 24/7 for å få uut max på det. Dette minianlegget er egentlig gull, da de enkelt kan flytte det rundt å "prøvevaske" masse fra andre steder.

Kjempetrigger må jo være at hovedanlegget kommer i drift.

Det kan også komme mer resultater fra Segele 2 og 3, samt Joru.

weed
28.03.2023 kl 18:53 3312

All time high i gullprisen vil kanskje være katalysatoren som vekker investorenes interesse for gullaksjer. Ser noen med innsikt i TA hevder neste target for gullprisen er 2400$. Noen som har oversikt over hvor mye selskapet har i kostnader per profusert unse?
GullogGråstei
28.03.2023 kl 11:06 3395

Angående triggere: Det kan hypotetisk tenkes at selskapet gjør funn i Gingibil som skaper grunnlag for å sende ut egne meldinger. Dersom man skulle påtreffe en borekjerne med synlig gull over x lengdeenheter vil jeg tro at dette blir rapportert. Det er imidlertid kanskje ikke dette man bør forvente i en kvartsåre-mineralisering som Gingibil.

Jeg håper at selskapet har vært nøkterne nok når de estimerer nytt tidspunkt for oppstart av det store anlegget i slutten av mai. Hvis de klarer å følge den nye planen noenlunde etter tidsskjema, vil det helt sikkert slå positivt ut. Her kan det komme fremdriftsmeldinger frem mot oppstartstidspunktet.

I tillegg har selskapet dette "lille prosessanlegget" som de har fått av Solo resources. Dette skal etter planen brukes til å produsere litt gull allerede fra inneværende måned. Kanskje det kommer noen nyheter om gull produsert herfra som fremstår oppløftende.

Planen er å ta litt åre fra de øverste lagene av gruven i det lille anlegget. I det lille anlegget er volumkapasiteten for åre så lav at det neppe blir snakk om de helt store inntektene. Men selskapet kan kanskje få demonstrert hvor høy graden faktisk er i Segele gjennom at de makter å produsere en god del gull selv fra en beskjeden mengde åre. Meldinger om cashflow fra gullproduksjon bør bli sett på som positivt.
Redigert 28.03.2023 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
GoldenTouch
28.03.2023 kl 10:47 3392

Oppstart produksjone i Mai? Er det andre triggere her nærmeste fremtid, sett bort fra bankuro og stigende gullpris.
Slettet bruker
26.03.2023 kl 12:30 3511

Takk skal du ha! Helt utrolig at jeg ikke klarte å finne den selv😅
GullogGråstei
26.03.2023 kl 09:23 3547

Du tenker på dette lånet? Betingelsene står i meldingen.
https://newsweb.oslobors.no/message/566495
Slettet bruker
25.03.2023 kl 20:31 3604

Tenker på det konvertible lånet pålydende 53,300,782kr😊
GullogGråstei
24.03.2023 kl 18:25 3692

Det konvertible lånet som ble annonsert samme dag som leteprogrammet i Gingibil hadde vel en innløsningskurs på 6,90.
Slettet bruker
24.03.2023 kl 18:20 3686

Jeg har også sakte men sikkert vektet meg greit opp nå. Er så mye uroligheter nå, så å sitte med gull er behagelig. Vet du hva innløsningskursen er på det konvertible lånet som snart må innløses?
GullogGråstei
24.03.2023 kl 17:10 3714

Takk for tilbakemelding. Man skriver og skriver her, men det er jo ingen "like"-knapp så man kan få tilbakemeldinger. Det er egentlig litt synd.

Jeg har vektet meg så mye opp i denne aksjen i det siste at jeg bare var ned 1,6% på investert kapital gjennom børsdagen i dag. Det er en spennende aksje. Risiko, men risiko som pirrer.
Redigert 24.03.2023 kl 17:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.03.2023 kl 11:55 3758

Takk for informative innlegg! Enig i at det er mye risiko involvert, men samtidig så er dette en fin opsjon mot gullprisen. Vi har altså både sikring i gull og et enormt potensiale for gode penger i kassa. Godt selskap å sitte på i urolige tider!
GullogGråstei
23.03.2023 kl 11:16 3848

Verdiproduksjonen i Segele trenger ikke falle så mye hvis man utvider kapasiteten parallellt med at man ferdigbehandler den delen av åren som har høyest grade. Anlegget fra Solo Resources har egentlig dobbelt så høy kapasitet for tonnasje som det er planlagt med i FCF-vurderingene (så vidt jeg har skjønt).
Redigert 23.03.2023 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
23.03.2023 kl 11:08 3848

Det er en grunn til at hovedtråden har tittelen "enorm oppside".

Det er klart at denne aksjen innbærer risiko (Afrika-risiko, småselskap-risiko, gull-leterisiko, goodwill/samfunnsrelasjon/ESG-risiko, råvarepris- og valuta-risiko samt generell driftsrisiko), men det er også helt klart at det her finnes en plausibel historie om en utvikling mot eventyrlig vekst i verdier og inntekter.

Et plausibelt scenarie er at selskapet legger stein på stein og etablerer seg med årlig driftsoverskudd på 300 mill++. Et annet scenarie er oppkjøp. Man må huske på at ting kan gå fort dersom Gingibil utvikler seg til å ligne på et large-scale prosjekt. Da tar det neppe så lang tid før store globale aktører som f.eks. Newmont begynner å snuse på oppkjøp. Akobo har på mange måter tilrettelagt godt for å bli kurtisert av de store ved å delta internasjonalt på gruvekonferanser og gjennom en satsing på samfunnsrelasjoner som er mer i tråd med de store proffe aktørenes linje enn med små skruppelløse "cowboy-virksomheter". Men de store kjøper ikke smuler. De kjøper helst selskaper med større funn/reserver.
Redigert 23.03.2023 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Purdey
23.03.2023 kl 11:01 3796

Om vi da tenker 6-9mndr frem. Segele main har enorm utvinning allerede 3 mndr etter oppstart av anlegget, så dabber det litt av når vi kommer i perodene etter dette. Men om 6-9 mndr så bør vel resultatene fra Gingibil være på plass og open pit drift være mulig slik at anlegget kan fores m masse fra både Segele og Gingibil.
GullogGråstei
23.03.2023 kl 10:18 3820

Det er ikke alltid like lett å forstå markedet. Men hvis man tror på egne analyser, er det jo dette som representerer kjøpsmuligheter.

Jeg tror personlig at overgangen til positiv cash flow kan være en viktig katalysator for kursutviklingen. Penger i banken eller penger i utbytte er mye mer forlokkende på investorer enn verdier i bakken i Afrika og et selskap som driver på aksjonærenes regning og tar opp nye lån. På samme måten kan ytterligere informasjon som bidrar til å forsterke antagelsene om drivverdighet og betydelig ressursvekst i Gingibil selvfølgelig også løfte kursen.

Selskapet har lenge hatt en målsetning om å påvise ~1.5 millioner unser med gull. Dette tallet finner man igjen i presentasjoner helt tilbake til tiden da de lot seg notere på NOTC. Den gangen hadde man nok et litt optimistisk håp om noe raskere å finne 0,5 mill unser i Segele og 1 mill unser i Joru. De kunne ikke vite akkurat hvordan det ville gå, og gjennomførte vel mest en "tenk-på-et-tall"-lek basert på målinger av gullgehalt i grøfter og litt drømmer.

Kursutviklingen de siste par årene er en gjenspeiling av at det ikke har gått like fort å påvise nye drivverdige ressurser som det selskapet drømte om, og at leting etter gull kan være en møysommelig, tidkrevende og til tider frustrerende prosess. Bonanza-åren i Segele, og alle de lovende leteområdene, demonstrerer likevel aller høyste grad at det er kommersielt interessante forekomster av gull i området. Det var også oppløftende å lese uttalelsen til tredjepartsgeologen som gjorde due dilligence i forbindelse med gullånet i fjor.

Men selv om man legger til litt reserver basert på de delene av åren i Segele som er sannsynliggjort, men ikke er 100% kartlagt, er det vel feil å si at selskapet har mer enn 100 000 unser påvist til nå. Potensiale er flott. Men resultater er gjerne det viktigste for investorene. Disse 100 000 unsene er i høyeste grad svært verdifulle, så det er ingen grunn til å fortvile, men noen hadde kanskje også drømt om mer.

Måten selskapet snakker om dette nye leteområdet i Gingibil gir likevel i mine øyne stor grunn til optimisme.

Noen investorer har kanskje i bakhodet at selskapet også hele tiden har vært veldig optimistisk med tanke på det store området Joru, men at de første boreprøvene derfra viste seg å være mer "lovende" enn direkte bekreftende på utvinnbare ressurser. Generelt sett er det ofte gründerne som er de som tviholder lengst på optimismen, også i selskaper som sliter med å nå sine mål. Man skal derfor være årvåken når det fremmes påstander som ikke kan verifiseres eller etterprøves på en trygg måte. Afrika-risikoen gjør sikkert også vegringen for å kaste seg på sterkere.

Derfor er det nok vesentlig for mange potensielle investorer at selskapet faktisk kommer litt videre med dette nye leteprogrammet i Gingibil først, og at markedet får se noen prøveanalyser gjort i henhold til JORC-standarden fra tredjepartsaktører før man blir skikkelig overbevist. Iallfall før man blir skikkelig overbevist om at dette ligner på et best-case, der vi har et større funn med grunnlag for stordrift og open-pit mining og over 1 mill unser.

Personlig har jeg tillit til ledelsen og det de sier om dette. De beskriver Gingibil på en slik måte at det nesten garantert må være minst noen områder her som har så god grade at det er mulig å hakke det løs, kaste det på en lastebil og prosessere det i Segele-anlegget som man allerede har tatt kapitalkost på.

Da har vi et worst-case der Gingibil allerede representerer økte verdier i selskapet. Hvis man antar som et minimum for dette worst-case scenariet at det går an å skumme fløten av dette området og pessimistisk få ut 20-30 000 unser herfra, forandrer det umiddelbart levetiden til prosessanlegget og free cash flow-utsiktene til selskapet i betydelig positiv retning.

Men hvis markedet delte denne oppfatningen min av worst-case burde kursen iallfall ha ligget godt over 8-kroner nå.Det gjør den ikke. Enten fordi jeg er en tulling eller fordi det er en kjøpsmulighet. :-)
Redigert 24.03.2023 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.03.2023 kl 10:09 3827

Bare å sitte rolig i båten. Er jo fascinerende at et selskap som har ambisjoner og letelisens til gullproduksjon på 20MRD blir priset til 300MNOK. Og dette uten å skulle hente ytterligere kapital.
Purdey
23.03.2023 kl 08:01 3867

Hva er det egentlig som gjør at denne aksjel lugger så hardt? Er gull en gammel utdatert relikvie som bare gamle sure gubber tenker på og ikke moderne batteri eller grønne løse-lufta ideer?
De snubler jo over gull i hele området. Vi har nå 9 områder hvor hvert av de har vist gullfunn og er ønsket prøveborret i varierende rekkefølge. At de fant Gingibil for bare tre mndr siden og når det trumpher alle de andre utforskningsområdene sier jo sitt. Med så mange targets, Hva er sjangsen for at Segele er det eneste funbet er verdt å drive? Og hvorav konsesjonen gjenstår å lete i? Det er vel ganske mye.
Hvor mye gull er egentlig her liksom? Hvor kommer målet om en million uncer fra?

Er markedet så himla sta at de må ha P.I.P. proof in the puddin, utvunnet gull å vise frem. Er det afrikanske spøkelse så farlig?
GullogGråstei
22.03.2023 kl 15:02 4022

Dette nye området er åpenbart betydelig større. Det er vel allerede slått fast. Spørsmålene man trenger svar på er for det første hvor dypt forgreningen av disse kvartsårene går. Dette er helt uklart p.t. Og sist, men aller viktigst, trenger man et begrep om hvilken grade det er snakk om. Høy gjennomsnittlig grade er ren bunnlinje og vil føre til at kursen tar av. Men en grade helt ned til 1-2 gram pr. tonn kan også være meget drivverdig gitt at volumet er stort nok til å starte open-pit large-scale mining.

Vi må ikke glemme at graden i Segele er uvanlig høy, og man bør nok ikke automatisk gjøre seg forventninger om at det er samme grade her. Pessimistisk kan man lese mellom linjene at vi kanskje bare snakker om 1-4 gram/tonn. Med litt optimisme kan man håpe på mer.

Når man vurderer et funn med tanke på open-pit mining må man også ta høyde for at det vil bli en mindre kritisk utvinning av åre enn man får i den typen gruve de bygger i Segele. Da går den effektive graden litt ned (fordi man slenger alt på lastebilen). Men dette oppveies av effektivitetsgevinstene ved stordrift.

Jeg har en formening om at forekomst av synlig gull kan være indiktativt på god grade, men det blir egentlig bare spekulasjon. Det er stor forskjell på «synlig gull hist og her» og «synlig gull mer konsentrert». Vi får avvente hva prøveboringen viser.
Redigert 22.03.2023 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2023 kl 14:03 4055

Støttes! Nå er Segele hva - 1/6 av hele området? Så hvis 1/6 gir FCF på 500MNOK og nylig funn er mer interessant enn Segele bør det støtte minimum dobling i reserveanslag og FCF. Fin opsjon er det også når markedet generelt er ruskete.
GullogGråstei
22.03.2023 kl 12:18 4111

Ja, dett er akkurat den samme vurderingen som jeg gjør. Det kan tenkes at det kan være noen av de aksjonærene som tok det konvertible lånet på mandag morgen som har valgt å selge litt aksjer til kurser rett over 6,90 for å deriske og at dette gjør noe flere aksjer tilgjengelig i markedet. Det er selvfølgelig mer attraktivt å sitte på et utlån til selskapet som gir 15% rente og som senere kan konverteres til aksjer verdt 6.9 sammenlignet med bare aksjen alene.

Likevel er det litt rart å selge et verdipapir for langt mindre enn det det antageligvis er verdt. Men markedet er markedet. Vi tolker et budskap litt forskjellig. Jeg håper det ikke er jeg som er idioten.

Fra mitt ståsted har vi her fått opplysninger som plausibelt (dog på ingen måte bekreftet) kan bidra til at vi må tenke helt nytt rundt prising av selskapet. Fra å være et selskap der man regner isolert sett på verdien av free cash flow på grullprosjektet i Segele, kan man kanskje - gitt at dette leteområdet innfrir- begynne å prise Akobo som et selskap med utsikter til årlige inntekter på 350+ millioner kroner og en P/E på under 1.
Redigert 22.03.2023 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2023 kl 11:42 4148

Måtte faktisk ta en post her på mandag. Markedet har priset inn verdien av segele, men det nye funnet og fremtidig oppjusterte reserver har ikke blitt priset inn i det hele tatt. Her sover markedet i timen samtidig som gullprisen er ufattelig sterk og dollaren høy.

«Akobo Minerals does not have sufficient information to determine the true economic value of the Gingibil
target. An evaluation of the value of the target will only be possible after drilling, bulk sampling, resource estimation and an assessment of the cost of extraction.»

Sammen med denne:

«This is by far the most encouraging exploration site we have found to date»
GullogGråstei
22.03.2023 kl 10:36 4172

For de som virkelig er gullnerder:
Her er en fersk artikkel fra Journal of African Earth Sciences som beskriver forskjeller i hvordan gull mineraliseres i Gindibab-Wolleta og Chamo-Segele.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1464343X22003624

Jeg har lastet ned og lest, men det var ikke alt som var like lett å forstå.
GullogGråstei
21.03.2023 kl 07:11 4295

Etter at vestlige land låste russiske valutareserver i vestlige banker i.f.m. invasjonen, ble det skrevet en del om hvordan sentralbanker rundt omkring i verden nå ser seg tjent med å være i besittelse av gull for bedre å kunne håndtere en situasjon der de havner i unåde i vesten. Jeg delte noen slike artikler her i tråden, tror jeg.

Det er mange grunner til å øke i gull nå. Både inflasjon, deglobalisering og et bankvesen som knaker i sammenføyningene.
Purdey
21.03.2023 kl 05:15 2856

Det er jo snakk om at kina, russland og store ikkevestlige økonomier vil opprette en egen valuta basert på gull, slik at de kan handle olje med noe annet enn Dollar.

Lurer på om det har vært tema her. https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/20/7995296/russland-tar-over-som-storste-oljeleverandor-til-kina

Det vil vel bare øke gullbehovet til disse landenes sentralbanker?
GullogGråstei
20.03.2023 kl 22:40 2888

Alt tyder på at Gingibil har høyere prioritet enn Segele 2 og 3.

Ja, en løsning her som kan bidra til å løfte selskapets bunnlinje raskt er selvfølgelig å sørge for å få Segele-anlegget opp til maks kapasitet og fore det med åre fra Gingibil.

Men først må de forsøke å stadfeste hva dette her egentlig er snakk om. Jeg leser "700 meter utstrekning", "tre meter tykkelse på kvartsårene", "synlig gull over det hele", og vi har fortsatt ingen anelse om hvor dypt det går. Dette kan faktisk være snakk om så store volumer at det blir kostnadssvarende å sette opp et nytt anlegg med mye høyere kapasitet (*drømmer*).

Men selv gitt det lille vi vet konkret basert på meldingen som kom dag, fremstår det svært positivt for verdiene i Akobo. Det er mye usikkerhet, men gitt at verdien av Segele kanskje representerer opp mot 10 kroner pr. aksje, basert på det vi har av konstaterte reserver i dag, fremstår substansen i denne meldingen å bære bud om reviderte verdier på minst 17 kroner og kanskje opp mot 30 kroner aksjen eller mer.

Spørsmålet blir egentlig hvor mye lit man fester til selskapets vurderingsevne. Hvis man tror at de er en gjeng med inkompetente skrønemakere, velger man kanskje å se det an. Hvis man antar at de har et visst ønske om å ivareta egen troverdighet og at beskrivelsen av dette leteområdet er kommunisert på en noenlunde ryddig måte, er det naturlig å se for seg aksjen opp minst 50% fra dagens nivåer bare på denne nyheten, sannsynligvis mer. Jeg forstår fortatt ikke helt hvorfor kursen bare gikk moderat opp i dag. Jeg klager ikke. Jeg fikk kjøpt mange aksjer på billigsalg i dag.

I og med at de nå faktisk har startet et boreinitiativ i området, regner jeg med at vi vil få nyheter om funn av synlig gull i boreprøver i tiden fremover. Det kan bidra til å konkretisere og danne et gradvis mer presist bilde av hva dette handler om.
Redigert 21.03.2023 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
Purdey
20.03.2023 kl 16:42 2937

Og det sier jo sitt, når segele er en av de feiteste årene i verden!

Er Gundabad (gingibil) nå prioritert forran det allerede påbegynte prøveborreskjemaet i Segele 02?

Rart den også ikke løp mer med så høy omsetning.

En annen ting som slo meg er jo om Gingibil er så bra som de håper, så kan jo det være en trigger til å utvide prosessanlegget tidligere enn planlagt til full kapasitet, for å kunne sluke åre fra begge steder.


Redigert 20.03.2023 kl 19:57 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
20.03.2023 kl 15:24 2943

Jeg legger vekt på dette i meldingen: "this is by far the most encouraging exploration site we have found to date"
GullogGråstei
20.03.2023 kl 15:14 2898

Ja, markedet ønsker sikkert litt mer informasjon om akkurat hva dette her er snakk om. Jeg forestiller meg at dette her er en ressurs som man uansett kan kjøre på lastebil til proesseringsanlegget i Segele, og slik sett at det representerer en økning av reservene omtrent uansett hva de finner.

Men det høres ut som om selskapet tenker litt annerledes og forestiller seg at dette Gingibil-funnet er noe som er så stort at det er aktuelt å utvikle som et open-pit prosjekt. Det som virkelig blir spennende er å få litt mer indikasjoner på hva slags grade det er i denne årestrukturen. Det blir spennende tider fremover.
Tokerod
20.03.2023 kl 14:57 2908

det er mye som klaffer i dag ! gullpriser + nye glad melinger :) ser for meg 15-20kr snart
Tokerod
20.03.2023 kl 14:03 2942

Prøver akobo drive kursen etter inside , lån og lån m opsjoner ?

Men ser ikke ut som folk forstår den nei...
"Individual veins up to 3m wide have been observed in the quartz vein swarm and looks to be hosting significant amounts of visible gold" ser for meg elver av gull under bakken
GullogGråstei
20.03.2023 kl 13:43 2949

Forstår ikke markedet denne meldingen? Jeg begynner å lure.
GullogGråstei
20.03.2023 kl 13:31 2940

Jeg kjøper med begge hendene på denne nyheten. Selv om graden i dette nye området kanskje er lavere (vi vet ikke) så er prosjektet i Segele nå høyst sannsynlig verdt over 20 kr. pr aksje. Synlig gull betyr typisk grade på over 10g/t. Strike length på over 700 meter. Årer som er over 100 meter lange. Nå begynner jeg å drømme om tigangeren igjen.
Purdey
20.03.2023 kl 12:43 2951

Dette var også superspennende. Heretter har vi godmeldinger kommende på løpende bånd.

12.00 PM CET / 20-Mar-2023 / Akobo Minerals AB (OSE:AKOBO)

Akobo Minerals announces the start of core drilling at Gindibab
OSLO, 20 March 2023: Akobo Minerals AB (publ) (Euronext and Frankfurt: AKOBO), the Scandinavian-based Ethiopian gold exploration and boutique mining company, today announced the start of core drilling on a new target at Gindibab. The core drilling at the Gingibil quartz vein swarm in the Gindibab area, lies approximately six kilometres southeast of Akobo Minerals’ Segele gold mine, which will soon be producing the company’s first gold.





Key highlights

Early indications point to this being the most exciting target so far within Akobo Minerals’ license area
Individual veins up to 3m wide have been observed in the quartz vein swarm and looks to be hosting significant amounts of visible gold
The quartz vein swarm has been traced over a strike length exceeding 700 metres, with individual gold-bearing veins close to 100 metres long
This latest phase of activity supports our ambition of developing a million-ounce world class deposit
GullogGråstei
20.03.2023 kl 10:20 2994

Dette er en god nyhet. Nå får selskapet ro til å både lete mer og ferdigstille prosessanlegget samtidig. Betingelsene er også gode. 15% rente for Akobo er ikke problematisk i og med at inntektene blir så store når de først kommer.

Gull koster for øvrig nå 21,423 kroner pr. unse. Det er vanvittig bra.