Jeg heier på flyselskapet Flyr.
https://www.dn.no/marked/dnb-markets-om-flyselskapet-flyr-vi-sliter-med-a-forsta-hvorfor-noen-vil-investere-i-dette-tapsprosjektet/2-1-1095141
Jeg synes DN opptrer slemt i dag.
Vi trenger konkurranse i luftfarten. Flyrs deltagelse på markedet er et godt eksempel på det.
Det er mulig Flyr har solgt flybilletter litt vel billig. Så billig har kanskje ikke vært nødvendig.
Flyr må få inn litt penger for å selge og gjennomføre flyturer også. Istedenfor 312 kroner,
kunne de tatt 469 f.eks. Under 500 - 600 kroner er uansett billig for en flybillett, for en reise
av litt lengde.
Nordmenn, norsk nærings- og arbeidsliv, bør støtte opp om Flyr, fordi vi trenger konkurranse
i luftfarten. Det er det dette handler om.
FLY MED FLYR NORGE OG NORDEN.
NORDMENN BØR SPRE BUDSKAPET I NORGE, NORDEN OG NORD EUROPA OM AT FLY MED FLYR.
Min påstand er at Norge vil tjene på å få frem Flyr. Og kunne vi fått til å tilby norske flyselskaper billig fuel f.eks. ?
Flyr må støttes, ikke kritiseres. De har startet på riktig tidspunkt, og fremstår som attraktive for kundene.
Presisering 24. nov : Mht. selskapets uttrykk gjennom aksjen og aksjekursen, tar jeg intet ansvar for denne.
Det er en sak for seg. Her snakket jeg om flyselskapet som tilbyder av flyreiser. Det er ingen spesielt lett tid
for flyselskaper. Men Flyr ble startet på et historisk gunstig tidspunkt. De fikk billig inngang, og har lave kostnader.
Jeg synes DN opptrer slemt i dag.
Vi trenger konkurranse i luftfarten. Flyrs deltagelse på markedet er et godt eksempel på det.
Det er mulig Flyr har solgt flybilletter litt vel billig. Så billig har kanskje ikke vært nødvendig.
Flyr må få inn litt penger for å selge og gjennomføre flyturer også. Istedenfor 312 kroner,
kunne de tatt 469 f.eks. Under 500 - 600 kroner er uansett billig for en flybillett, for en reise
av litt lengde.
Nordmenn, norsk nærings- og arbeidsliv, bør støtte opp om Flyr, fordi vi trenger konkurranse
i luftfarten. Det er det dette handler om.
FLY MED FLYR NORGE OG NORDEN.
NORDMENN BØR SPRE BUDSKAPET I NORGE, NORDEN OG NORD EUROPA OM AT FLY MED FLYR.
Min påstand er at Norge vil tjene på å få frem Flyr. Og kunne vi fått til å tilby norske flyselskaper billig fuel f.eks. ?
Flyr må støttes, ikke kritiseres. De har startet på riktig tidspunkt, og fremstår som attraktive for kundene.
Presisering 24. nov : Mht. selskapets uttrykk gjennom aksjen og aksjekursen, tar jeg intet ansvar for denne.
Det er en sak for seg. Her snakket jeg om flyselskapet som tilbyder av flyreiser. Det er ingen spesielt lett tid
for flyselskaper. Men Flyr ble startet på et historisk gunstig tidspunkt. De fikk billig inngang, og har lave kostnader.
Redigert 24.11.2021 kl 17:15
Du må logge inn for å svare
Og Norwegian bør stelle med andre ruter enn de Flyr steller med. Dette av lojalitet til Norge, og Norges ve og vel.
Arbeidsdeling Norwegian, til Norges beste. Styrk norsk luftfart sammen. Når Flyr blir mer flyvedyktig, kan Flyr
bli en konstruktiv partner for Norwegian og motsatt.
Flyr fortjener ros og støtte, ikke kritikk.
Vurdér å lage en Flyr pins Flyr, og få alle nordmenn, skandinaviere og nord-europeere til å gå med den.
Arbeidsdeling Norwegian, til Norges beste. Styrk norsk luftfart sammen. Når Flyr blir mer flyvedyktig, kan Flyr
bli en konstruktiv partner for Norwegian og motsatt.
Flyr fortjener ros og støtte, ikke kritikk.
Vurdér å lage en Flyr pins Flyr, og få alle nordmenn, skandinaviere og nord-europeere til å gå med den.
Redigert 08.11.2021 kl 14:10
Du må logge inn for å svare
Strategi
08.11.2021 kl 14:31
11423
Ledelsen i Flyr lærer ikke.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/11/08/7768216/spetalen-fredly-og-sissener-garanterer-for-flyr-emisjon
Tar med de verste av de verste i ny emisjon.
Disse gutta er kun ute etter egen vinning.
Spettet burde vært bannlyst og likeså Sissener.
Spettet og Tycoon industrier var med i forrige emisjon og dumpet aksjene kort tid etter, Sissener er kynisk.
Jeg tok dette opp med ledelsen i en stund etter forrige emisjon og ba de i neste emisjon finne langsiktige investorer.
Men…. Neida de kjører på de samme.
Skadelig for selskapet, skadelig for aksjonærene.
Lite gjennomtenkt.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/11/08/7768216/spetalen-fredly-og-sissener-garanterer-for-flyr-emisjon
Tar med de verste av de verste i ny emisjon.
Disse gutta er kun ute etter egen vinning.
Spettet burde vært bannlyst og likeså Sissener.
Spettet og Tycoon industrier var med i forrige emisjon og dumpet aksjene kort tid etter, Sissener er kynisk.
Jeg tok dette opp med ledelsen i en stund etter forrige emisjon og ba de i neste emisjon finne langsiktige investorer.
Men…. Neida de kjører på de samme.
Skadelig for selskapet, skadelig for aksjonærene.
Lite gjennomtenkt.
Mikkol
08.11.2021 kl 14:35
11401
Hjelper ikke å heie på et selskap i aksjeverden. Selskapet blør penger og det er bare å innse. Dette er bare 1 av mange emisjoner i fremtiden. Vil man tape penger så sitt for all del rolig👍
Cutter
08.11.2021 kl 14:37
11394
Enig med deg Strategi. Men utfordringen er er nok at ingen andre vil. Kun de kortsiktige traderne som tar denne. Langsiktige investorer holder seg unna. Mange varsellamper som blinker her nå. Synd men sant
De får innføre en opplåsningstid. Og oppfordrer Spetalen, Sissner og Fredly til å vise litt nasjonal lojalitet.
Heier på i flyverdenen. Aksjeverdenen kommer etterhvert.
Her er det tale om å bygge opp et flyselskap. Det har ikke høyprofitt fra dag 1.
Her er det tale om å bygge opp et flyselskap. Det har ikke høyprofitt fra dag 1.
De må ta litt mer for billettene. Og her handler det om å bygge opp et flyselskap. Det trenger støtte på veien
Mikkol
08.11.2021 kl 15:09
11299
Men er du ikke på børs for å tjene penger? Fotballag eller skiløpere kan man heie på. Ser poenget ditt med at man skal "handle" norskt og slikt. Men om du ønsker å tjene penger er ikke Flyr selskapet å satse på!
En ting er aksjer.
I norsk næringsliv må vi bry oss om det som er viktig for at ting fungerer bra også.
https://dinside.dagbladet.no/reise/kan-bli-sjokkpriser-neste-sommer/74416627
Mht. Flyr, så tror jeg det hjelper om Norge heier på Flyr.
I norsk næringsliv må vi bry oss om det som er viktig for at ting fungerer bra også.
https://dinside.dagbladet.no/reise/kan-bli-sjokkpriser-neste-sommer/74416627
Mht. Flyr, så tror jeg det hjelper om Norge heier på Flyr.
Vi har også ønsket å skaffe nye fly (seks nye Boeing 737 Max fra neste år, sier Flyr.
Dette vet jeg ikke om jeg liker så godt.
Snakker vi om Max, og hva slags Max ? Eller er dette skrivefeil fir 737-800 ?
Dette vet jeg ikke om jeg liker så godt.
Snakker vi om Max, og hva slags Max ? Eller er dette skrivefeil fir 737-800 ?
HP17
08.11.2021 kl 16:38
11144
Alle varsellampene blinker rødt i Føyr nå. Går det ned mot kr 1 innen emisjonen er omme? Nye NAS, og det er ikke positivt betegnet for aksjonærene?
Lighter
08.11.2021 kl 16:42
11138
Det var en grunn til at «tøm og røm, Spetalen» ikke fikk tilbud om å delta i NAS rekonstruksjonen. Her får de 30% rabatt på aksjene og 3% på garantien. De kommer til å bruke en måneds tid på å selge for så å cashe in en pen gevinst. Dette er hvordan desse gutta tjener penger (blant annet) og alle vet det.
Moped
09.11.2021 kl 00:19
10999
Skal mer enn heiarop og pins til for å holde FLYR flyvende. Sitter i pluss i både SAS og NAS, men har aldri vurdert å bruke penger på dette selskapet.
https://www.dn.no/luftfart/flyr/sas/norwegian/nhh-professor-mener-flyr-blir-presset-av-to-langt-storre-konkurrenter-sas-og-norwegian-star-friere-til-a-konkurrere-for-fullt/2-1-1095390
Norwegian og SAS bør konkurrere mot de utenlandske flyselskapene, ikke mot Flyr.
Norwegian og SAS bør konkurrere mot de utenlandske flyselskapene, ikke mot Flyr.
En ting er Flyr-aksjen, en annen ting er flyselskapet Flyr. Det trenger tid på å bygge seg opp.
Så forhold dere til aksjen utifra dette.
Så forhold dere til aksjen utifra dette.
Moped
09.11.2021 kl 10:16
10904
BØR KONKURRERE....? Hvorfor i all verden skal de overlate passasjerene til en nykommer, og ryke overende selv? Dette blir for dumt.
De kan vel "dele på" rutene. Markedet er i vekst. Det er et stykke igjen til pre corona nivået. De må ikke tråkke oppi hverandre.
_______________________________________
Og for å si det rett ut, så er det viktigere at dere flyr med Flyr når dere skal ut å fly, enn å kjøpe aksjer i Flyr.
Videre må Flyr slutte med å selge billetter FOR billig.
_______________________________________
Og for å si det rett ut, så er det viktigere at dere flyr med Flyr når dere skal ut å fly, enn å kjøpe aksjer i Flyr.
Videre må Flyr slutte med å selge billetter FOR billig.
Redigert 10.11.2021 kl 01:02
Du må logge inn for å svare
Zorin
10.11.2021 kl 08:01
10710
Det er 4 flyselskap som flyr innenlandsruter nå. Naturligvis er det noen som ikke vil overleve.
Dølle
10.11.2021 kl 10:26
10640
Helt håpløst. Spettet er utelukkende negativt. Tross underskudd hadde de lett kunne gjennomført emi på 3,5. Det er ivertfall min påstand. Ene og alene basert på at flytrafikk vil ta seg opp til nye høyder.
https://e24.no/boers-og-finans/i/g6JJoa/flyr-sjefen-pandemien-er-definitivt-fortsatt-en-utfordring?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Flyr ser en positiv bestillingstrend.
Jeg oppfordrer folk og næringsliv til å bestille flyreiser hos Flyr, fordi vi trenger Flyr. Flyr bidrar til
konkurranse og lave priser. Flyr bør dog på sin side, ikke selge billetter for billig heller. En positiv
respons fra folk og næringsliv er det Flyr trenger.
Flyr har fantastiske pristilbud, bl.a. mye 216 kroner til Oslo - Bergen nå i november. Vi trenger norsk mangfold
i norsk luftfart. Spre budskapet om å reise med Flyr folkens. Norwegian kan fly på andre ruter. Det burde
være nok å ta av der. Senere burde Flyr og Norwegian kunne hjelpe hverandre, mot de andre.
Oslo - Bergen mye 216 kr
Oslo - Trondheim mye 216 kr
Oslo - Stavanger mye 193 kr
Oslo - Bodø mye 260 kr
Oslo - Evenes mye 260 kr
Oslo - Tromsø mye 260 kr
Alt dette nå i november.
Destinasjonsnedtrekket er lett, og dermed får man raskt og lett oversikt.
Når dette går seg til folkens, så får vi et moderat prisnivå på flyreiser i Norge. Til glede og gavn for folk og næringsliv.
Vi skal sørge for lave eller ingen flyavgifter i Norge. Og om det er mulig kunne norske flyselskap tilgodesees med billig fuel.
(Chicago-konvensjonen av 1944, sier kanskje sitt om dette ?).
I Bergen så jamrer de over et kollektivsystem som bryter sammen. Jeg mener Bergen må begynne å tenke T-bane system og T-bane linjer.
Det går mye fortere og frakter mye fler. T-banen i Oslo fraktet 122 millioner passasjerer i 2018.
Flyr ser en positiv bestillingstrend.
Jeg oppfordrer folk og næringsliv til å bestille flyreiser hos Flyr, fordi vi trenger Flyr. Flyr bidrar til
konkurranse og lave priser. Flyr bør dog på sin side, ikke selge billetter for billig heller. En positiv
respons fra folk og næringsliv er det Flyr trenger.
Flyr har fantastiske pristilbud, bl.a. mye 216 kroner til Oslo - Bergen nå i november. Vi trenger norsk mangfold
i norsk luftfart. Spre budskapet om å reise med Flyr folkens. Norwegian kan fly på andre ruter. Det burde
være nok å ta av der. Senere burde Flyr og Norwegian kunne hjelpe hverandre, mot de andre.
Oslo - Bergen mye 216 kr
Oslo - Trondheim mye 216 kr
Oslo - Stavanger mye 193 kr
Oslo - Bodø mye 260 kr
Oslo - Evenes mye 260 kr
Oslo - Tromsø mye 260 kr
Alt dette nå i november.
Destinasjonsnedtrekket er lett, og dermed får man raskt og lett oversikt.
Når dette går seg til folkens, så får vi et moderat prisnivå på flyreiser i Norge. Til glede og gavn for folk og næringsliv.
Vi skal sørge for lave eller ingen flyavgifter i Norge. Og om det er mulig kunne norske flyselskap tilgodesees med billig fuel.
(Chicago-konvensjonen av 1944, sier kanskje sitt om dette ?).
I Bergen så jamrer de over et kollektivsystem som bryter sammen. Jeg mener Bergen må begynne å tenke T-bane system og T-bane linjer.
Det går mye fortere og frakter mye fler. T-banen i Oslo fraktet 122 millioner passasjerer i 2018.
Redigert 11.11.2021 kl 12:15
Du må logge inn for å svare
Flyr vokser frem om nordmenn flyr med de. Og det bør nordmenn gjøre av hensyn til å bevare gode flytilbud.
Nordmenn må få øynene opp for Flyrs fantastiske flytilbud.
Norwegian får ta seg av andre ruter enn det Flyr flyr på. Så kan disse to selskap bli sterke senere i konkurransen
mot utenlandske flyselskap. Og i fremtiden kan Flyr og Norwegian bringe turister og utenlandsk næringsliv til Norge.
Norsk luftfart økte med 22 % fra september til oktober.
Nordmenn må få øynene opp for Flyrs fantastiske flytilbud.
Norwegian får ta seg av andre ruter enn det Flyr flyr på. Så kan disse to selskap bli sterke senere i konkurransen
mot utenlandske flyselskap. Og i fremtiden kan Flyr og Norwegian bringe turister og utenlandsk næringsliv til Norge.
Norsk luftfart økte med 22 % fra september til oktober.
Redigert 11.11.2021 kl 11:42
Du må logge inn for å svare
Strategi
11.11.2021 kl 19:44
10206
En litt usikker Flyr leder, sikkert litt preget av omstendighetene .
Men, flott dame.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/11/11/7771329/fa-tv-flyr-sjefen-om-fremtidsplaner-emisjonen-og-faren-for-mer-corona-restriksjoner?internal_source=sistenytt
Lykke til.
Men, flott dame.
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2021/11/11/7771329/fa-tv-flyr-sjefen-om-fremtidsplaner-emisjonen-og-faren-for-mer-corona-restriksjoner?internal_source=sistenytt
Lykke til.
Wian
11.11.2021 kl 23:27
10039
Flyr kan absolutt ha gode sjanser til å etablere seg i det norske markedet og her må man nok gi dem litt mer tid enn 4 måneder preget av oppstart, covid og særdeles høye fuelkostnader.
Flyr har flere fordeler som bidrar til at de har mindre kostnad pr sete enn konkurrentene. Flyene de har leaset fikk de til meget gunstig pris under koronaens mørkeste tid. De er kostnadseffektive og har en liten administrasjon, kan snu seg fort fordi de er liten, de er moderne, nytenkende og innovative på alle mulige måter i forhold til Sas og Nas. Sas og Nas taper mer penger på å selge billige billetter enn Flyr gjør pga høyere utgiftsnivå. Og at Flyr hadde 61% dekningsgrad i oktober, etter kun 4 måneder med flygninger, er faktisk imponerende av en nykommer i norsk luftfart.
Fram til sommeren 2022 bygger de seg opp og ansetter mange nye folk og får flere fly. Etter dette, når flåten på om lag 10-12 fly er på plass og det meste er etablert, kan de virkelig begynne å gjøre det godt økonomisk også. Alle nye bedrifter har store utgifter i en oppstartsfase og emisjoner blant mange selskap som er i vekst på børsen er ikke ett ukjent fenomen. Så lenge emisjonen og kapitalinnhentingen har ett positivt formål, en god forretningsplan som investorer har tro på, så behøver det absolutt ikke å være noen krise(slik man kan lese i enkelte artikler og hos forum-spesialister). Flyr har ingen langsiktig gjeld, så om det skulle knipe på så er det fullt mulig å ta opp lån. Lurer på om Nas hadde ett lite forbrukslån på noen milliarder og Sas er vel ikke gjeldsfrie de heller..
For de som gidder å høre på intervjuet med CEO i Flyr på FA i dag i så får man mye bedre innsikt i både hvorfor de tar emisjon nå allerede, fordelene de har som selskap, hvilke visjoner de har(norsk, godt arbeidsmiljø, medbestemmelse, god kundeservice) og planene fremover. Flyr skal opptre skikkelig på alle måter og betaler Co2 avgiften med glede(noe ikke alle andre selskap som flyr her i landet gjør..) Flyr ansetter norske piloter og kabinpersonell, går ikke dithen at de oppretter ett underselskap i land X som henter inn utenlandske piloter som man kan tilby en langt lavere lønn enn norske piloter krever, og til slutt så husker kanskje flere her inne at Sas-ansatte nylig hadde en liten parade..det var ikke en hyllest til ledelsen i Sas for å si det mildt.
Jeg har for øvrig intet i mot verken Sas eller Nas bare så det er sagt, men jeg tenker at man kanskje bør sette ting litt i perspektiv når enkelte raser mot Flyr og levner de få sjanser på ett tidvis noe tynt grunnlag. Ja, det kan bli tøft, men hvis vi noen gang skal få, og ønsker, en reell konkurrent til Sas og Nas i Norge, så kan HELNORSKE Flyr ta den rollen om de lykkes i det videre.
Flyr har flere fordeler som bidrar til at de har mindre kostnad pr sete enn konkurrentene. Flyene de har leaset fikk de til meget gunstig pris under koronaens mørkeste tid. De er kostnadseffektive og har en liten administrasjon, kan snu seg fort fordi de er liten, de er moderne, nytenkende og innovative på alle mulige måter i forhold til Sas og Nas. Sas og Nas taper mer penger på å selge billige billetter enn Flyr gjør pga høyere utgiftsnivå. Og at Flyr hadde 61% dekningsgrad i oktober, etter kun 4 måneder med flygninger, er faktisk imponerende av en nykommer i norsk luftfart.
Fram til sommeren 2022 bygger de seg opp og ansetter mange nye folk og får flere fly. Etter dette, når flåten på om lag 10-12 fly er på plass og det meste er etablert, kan de virkelig begynne å gjøre det godt økonomisk også. Alle nye bedrifter har store utgifter i en oppstartsfase og emisjoner blant mange selskap som er i vekst på børsen er ikke ett ukjent fenomen. Så lenge emisjonen og kapitalinnhentingen har ett positivt formål, en god forretningsplan som investorer har tro på, så behøver det absolutt ikke å være noen krise(slik man kan lese i enkelte artikler og hos forum-spesialister). Flyr har ingen langsiktig gjeld, så om det skulle knipe på så er det fullt mulig å ta opp lån. Lurer på om Nas hadde ett lite forbrukslån på noen milliarder og Sas er vel ikke gjeldsfrie de heller..
For de som gidder å høre på intervjuet med CEO i Flyr på FA i dag i så får man mye bedre innsikt i både hvorfor de tar emisjon nå allerede, fordelene de har som selskap, hvilke visjoner de har(norsk, godt arbeidsmiljø, medbestemmelse, god kundeservice) og planene fremover. Flyr skal opptre skikkelig på alle måter og betaler Co2 avgiften med glede(noe ikke alle andre selskap som flyr her i landet gjør..) Flyr ansetter norske piloter og kabinpersonell, går ikke dithen at de oppretter ett underselskap i land X som henter inn utenlandske piloter som man kan tilby en langt lavere lønn enn norske piloter krever, og til slutt så husker kanskje flere her inne at Sas-ansatte nylig hadde en liten parade..det var ikke en hyllest til ledelsen i Sas for å si det mildt.
Jeg har for øvrig intet i mot verken Sas eller Nas bare så det er sagt, men jeg tenker at man kanskje bør sette ting litt i perspektiv når enkelte raser mot Flyr og levner de få sjanser på ett tidvis noe tynt grunnlag. Ja, det kan bli tøft, men hvis vi noen gang skal få, og ønsker, en reell konkurrent til Sas og Nas i Norge, så kan HELNORSKE Flyr ta den rollen om de lykkes i det videre.
Redigert 11.11.2021 kl 23:29
Du må logge inn for å svare
Kratos
12.11.2021 kl 11:30
9850
Ja, det er et nytt selskap, nei de tjener ikke penger enda, og ja, det kommer en emisjon. Kursen er likevel rundt 2.50 og hvis emisjonen settes på rundt 2 kr så vil det være potensielt 125k flere aksjer i selskapet. Det vil gi en mcap på rundt 500 mnok på 2 kr. At denne fint kan dobles til 4 kr ila. neste år? Ja, definitivt.
Hartepool
24.11.2021 kl 12:34
9305
Det er selvsagt ingen bunn med den verdiødleggende strukturen emisjonen har.
Aksjonærene taper omtrent alt.
De største aksjonærene og deres venner får det de vil i emisjonen,og dermed litt plaster på såret.
Ikkeaksjonærer…spetalen & co stikker av med hele gevinsten på dagens eieres bekostning.
I USA ville styret forlenger vært saksøkt for en total uforstandig verdiødelegging.
Spørsmål er om de også i Norge kan saksøkes for uforstandig styrearbeid ?
Aksjonærene taper omtrent alt.
De største aksjonærene og deres venner får det de vil i emisjonen,og dermed litt plaster på såret.
Ikkeaksjonærer…spetalen & co stikker av med hele gevinsten på dagens eieres bekostning.
I USA ville styret forlenger vært saksøkt for en total uforstandig verdiødelegging.
Spørsmål er om de også i Norge kan saksøkes for uforstandig styrearbeid ?
Redigert 24.11.2021 kl 12:35
Du må logge inn for å svare
Ilusion
24.11.2021 kl 16:51
9242
Ja her var det mye rart å lese.
Spetalen &co er bare garantister for emien.
Alle små i flyr har tapt 50% .Klart de fleste av de kjøper alt de kan av emiaksjer og får snittet godt ned.
Med emi på 30% lavere en 1.5-2 kr er det jo lett å plukke disse for de fleste aksjonærer som er inne.
Da beholder man og eier% sin etter utvanning
Og spettet & co får ingenting!
Spetalen &co er bare garantister for emien.
Alle små i flyr har tapt 50% .Klart de fleste av de kjøper alt de kan av emiaksjer og får snittet godt ned.
Med emi på 30% lavere en 1.5-2 kr er det jo lett å plukke disse for de fleste aksjonærer som er inne.
Da beholder man og eier% sin etter utvanning
Og spettet & co får ingenting!
Ilusion
24.11.2021 kl 16:54
9253
Man kunne ikke vite at covid skulle drøye.
Uansett måtte man gå inn ved start vel vitende om at første/andre år er varemerkebygging ..på 3 året muligens begynne å bli bra..
Her kan bli et par emier til..Sålenge man plukker underveis blir det bra på sikt2-3 år
Uansett måtte man gå inn ved start vel vitende om at første/andre år er varemerkebygging ..på 3 året muligens begynne å bli bra..
Her kan bli et par emier til..Sålenge man plukker underveis blir det bra på sikt2-3 år
Redigert 24.11.2021 kl 16:55
Du må logge inn for å svare
pengex
26.11.2021 kl 16:09
8882
En 737-800 har 186seter. Og en billettpris på 250kr gir 46000 kr i kassa . Ikke mye.
sanfrancisco
26.11.2021 kl 17:04
8812
Hvorfor blir det bra på 2-3 års sikt? Er ingenting så langt som tilsier det
pengex
26.11.2021 kl 17:08
8915
Er ikke snakk om lav pris her. Underskudd er vel ett bedre ord. Pro bono. Skulle gjerne ha sett ett overslag på disse turene med smekk fulle fly. Noe de neppe er.
Flytoget tar samme pris og tjener null kroner ,de får i tillegg midler stappet opp i 2ern fra staten.
Flytoget tar samme pris og tjener null kroner ,de får i tillegg midler stappet opp i 2ern fra staten.
Redigert 26.11.2021 kl 17:13
Du må logge inn for å svare
Hartepool
27.11.2021 kl 07:32
8729
Fordi Norges mest udugelige styre har laget en dødelig emisjonscoctail vil kursen fortsette å skli.
De som betyr noe i emisjonsssmmenheng vet at de uansett får aksjer i bøtter og spann med 30 % rabatt uansett. Da er det kun duster som kjøper før emisjonsdato.
De som betyr noe i emisjonsssmmenheng vet at de uansett får aksjer i bøtter og spann med 30 % rabatt uansett. Da er det kun duster som kjøper før emisjonsdato.
pengex
27.11.2021 kl 11:15
8576
Håper så klart de består. Og at aksjonærene tjener penger. Det er eneste måten å opprettholde billige reiser på, som er gull for oss andre.
freetexx
27.11.2021 kl 11:42
8539
Det fine med flybransjen er at aksjonærene betaler for mine billige billetter.
seismicrec
27.11.2021 kl 22:10
6239
Flypassasjerer har verdens korteste hukommelse.
Etter en møkkaopplevelse med et flyselskap …» aldri mer skal jeg fly med …» , så er detpå`n igjen på leting etter billige flybilletter.
Nas har jo tidligere verdensrekord i dårlig service ( ikke på flyturen ) , men flyene ble fyllt like raskt.
Etter en møkkaopplevelse med et flyselskap …» aldri mer skal jeg fly med …» , så er detpå`n igjen på leting etter billige flybilletter.
Nas har jo tidligere verdensrekord i dårlig service ( ikke på flyturen ) , men flyene ble fyllt like raskt.
freetexx
28.11.2021 kl 06:02
6218
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Vel og bra med god kundeservice, men den brusen er betalt med dine penger og delt ut gratis. Dette visualiserer hva som skjer med billettene også, de deles ut nesten gratis pga konkurranse og du betaler det. Tusen takk. Det flyr gjør er å invitere Springsteen til å underholde på hagefesten, men tar bare 100kr i døra pr hode. For hver konsert så går man massivt i tap. Covid gjør at etterspørsel etter flyreiser fortsetter å være lav lenge fremover og etablerte selskaper vil forsvare sine markedsandeler. Hvor naiv kan man være? ja flyr er billig på børs, men du betaler fortsatt for å få lov til å sitte med eierandeler i et krematorium for penger
seismicrec
28.11.2021 kl 07:53
6185
Siden dette er et forum for investors, må man se likt frem i tid; hva er strategien til nas og sas ?
Hvorfor har de alle sine avganger samtidig med flyr?
Hvorfor har flyr lavest fyllingsgrad på disse samtidige avgangene selv med laveste billettpris ?
Påfyll av nye penger vil selvsagt holde liv i flyr , men penger vil de aldri tjene, det vil nas og sas sørge for.
Den svenske og danske stat , samt Fredriksen , Sundt og folketrygden har dypere lommer enn sissener Bråthen og Paulsen … så enkelt er det.
Hvorfor har de alle sine avganger samtidig med flyr?
Hvorfor har flyr lavest fyllingsgrad på disse samtidige avgangene selv med laveste billettpris ?
Påfyll av nye penger vil selvsagt holde liv i flyr , men penger vil de aldri tjene, det vil nas og sas sørge for.
Den svenske og danske stat , samt Fredriksen , Sundt og folketrygden har dypere lommer enn sissener Bråthen og Paulsen … så enkelt er det.
freetexx
28.11.2021 kl 08:11
6167
Jeg skal starte flyselskap, men jeg skal kun holde flyene med mannskap og koordinering av ruter. NAS, FLYR, SAS.. Evt nye aktører etc kan trade plasser på flyene mine på en børs ala strømbørsen for så å selge billettene ute på markedet. Flyene vil dermed alltid være fulle, men passasjerer har da kjøpt billettene på ulike plasser hos ulike selskap til ulike priser. I grunn åpner man for at hvem som helst kan formidle flyreiser ut ifra et standard oppsett
Hartepool
28.11.2021 kl 08:33
6164
Oppblomstringen av pandemien var en strek i regningen..selvsagt.
Langdistanse rammes hardest.
Innenlandsflyvninger og typiske « sydendestinasjomer» går foreløpig fri.
Men investors stormer ikke akkurat inn i flyaksjer nå, så disse vil skli nedover.
For Flyr med sitt inkompetente styre og en emisjon som drar ut i tid vil den smarte investor vente på eventuelle tegningsretter og overtegne dersom kursen blir lav nok.
Men den som husker siste nas- emisjon før pandemien ,husker og at kursen lå ca 30% over emikurs da emisjonen startet ,men skled ned mot emisjonskurs i tegningsperioden.
Emisjonsaksjene blir ikke « billige» , de blir markedsriktige. Bare se på alle dumpingemisjonene som er gjort i det siste…kursene faller i etterkant under det man synes var veldig bra inngang.
Langdistanse rammes hardest.
Innenlandsflyvninger og typiske « sydendestinasjomer» går foreløpig fri.
Men investors stormer ikke akkurat inn i flyaksjer nå, så disse vil skli nedover.
For Flyr med sitt inkompetente styre og en emisjon som drar ut i tid vil den smarte investor vente på eventuelle tegningsretter og overtegne dersom kursen blir lav nok.
Men den som husker siste nas- emisjon før pandemien ,husker og at kursen lå ca 30% over emikurs da emisjonen startet ,men skled ned mot emisjonskurs i tegningsperioden.
Emisjonsaksjene blir ikke « billige» , de blir markedsriktige. Bare se på alle dumpingemisjonene som er gjort i det siste…kursene faller i etterkant under det man synes var veldig bra inngang.
Redigert 28.11.2021 kl 08:45
Du må logge inn for å svare
pengex
28.11.2021 kl 09:04
6133
Ser de er ute med 30% avslag. 245kr til Alicante . Hyggelig det men sikkert lite bærekraftig.