Jeg heier på flyselskapet Flyr.

Slettet bruker
FLYR 08.11.2021 kl 13:48 19212

https://www.dn.no/marked/dnb-markets-om-flyselskapet-flyr-vi-sliter-med-a-forsta-hvorfor-noen-vil-investere-i-dette-tapsprosjektet/2-1-1095141

Jeg synes DN opptrer slemt i dag.
Vi trenger konkurranse i luftfarten. Flyrs deltagelse på markedet er et godt eksempel på det.

Det er mulig Flyr har solgt flybilletter litt vel billig. Så billig har kanskje ikke vært nødvendig.
Flyr må få inn litt penger for å selge og gjennomføre flyturer også. Istedenfor 312 kroner,
kunne de tatt 469 f.eks. Under 500 - 600 kroner er uansett billig for en flybillett, for en reise
av litt lengde.

Nordmenn, norsk nærings- og arbeidsliv, bør støtte opp om Flyr, fordi vi trenger konkurranse
i luftfarten. Det er det dette handler om.

FLY MED FLYR NORGE OG NORDEN.

NORDMENN BØR SPRE BUDSKAPET I NORGE, NORDEN OG NORD EUROPA OM AT FLY MED FLYR.

Min påstand er at Norge vil tjene på å få frem Flyr. Og kunne vi fått til å tilby norske flyselskaper billig fuel f.eks. ?
Flyr må støttes, ikke kritiseres. De har startet på riktig tidspunkt, og fremstår som attraktive for kundene.

Presisering 24. nov : Mht. selskapets uttrykk gjennom aksjen og aksjekursen, tar jeg intet ansvar for denne.
Det er en sak for seg. Her snakket jeg om flyselskapet som tilbyder av flyreiser. Det er ingen spesielt lett tid
for flyselskaper. Men Flyr ble startet på et historisk gunstig tidspunkt. De fikk billig inngang, og har lave kostnader.
Redigert 24.11.2021 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Single Malt
25.01.2022 kl 16:56 4021

Lurer på hvem av disse 2 rullesteinsinvestorene som klarer komme seg først ut, Spetalen eller Fredly
Slettet bruker
24.01.2022 kl 13:52 4204

Flyr-emisjon er overtegnet
Flyselskapet Flyr melder i en børsmelding om tegninger for over 375,6 millioner aksjer. Det vil si en overtegning på omtrent 43 prosent.

Fristen til å tegne seg i emisjonen utløp på fredag.
__________________________________________
Nordmenn elsker norskeide norske flyselskap.

Og vi jobber for at disse skal bli aktører ved Rygge flyplass når den
gjenåpner, og etterhvert inntar rollen som norges femte travleste flyplass
etter Gardermoen, Flesland, Værnes og Sola. Med Torp hakk i hæl. Og
Tromsø like bak der igjen.
Redigert 24.01.2022 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
Hartepool
07.01.2022 kl 11:16 4689

All time low aksjer + retter.
Når 250 mill nye aksjer a’ 90 øre velter inn over markedet blir det tungt for aksjekursen.
Klausre
07.01.2022 kl 10:26 4730

Litt usikker på hva du spør om, men for deg og meg vil snittkursen kunne variere ift. hvor mange aksjer du har i dag og hvilket snitt. Jeg har eks. 12k aksjer a snitt 1,9372. Får da tilbudt 21 052 aksjer i Emisjonen med en kurs a 0,95.
Nytt snitt for meg hvis jeg kjøper blir 1,31.

Kursen på OSB er det markedet som setter. Pt er den på 1,41/1,42 ser jeg, så markedet har så langt lagt seg ca. på kursen 0,95+0,45 (kurs pt. for omsatt tegningsrett) (tegningsretten)
Andpaal71
07.01.2022 kl 10:09 4720

Ja, dette jan ikke jeg finne heller…
Piggvar 2
07.01.2022 kl 10:09 4440

Å heie på et selskap blir man aldri en vinner i aksjemarkedet. Det gjør du når Liverpool spiller :)
danmark1
07.01.2022 kl 10:02 4446

Flyr er bedre stillet end de gamle selskaber. Til foråret/sommeren vil selskabet være et helt andet sted, med fine indtægter.
Mikkol
07.01.2022 kl 09:57 4354

Har du ikke annet å bruke pengene på? Kan jo like godt sette fyr på pengen dine.... Blir overrasket om Flyr eksisterer i 2023!
Furuen
07.01.2022 kl 09:52 4364

Hva vil kursen ligge på når tegningsrettene er benyttet?
BlueFox
07.01.2022 kl 09:50 4305

De er på børs .ticker FLYRT
månemann
07.01.2022 kl 09:37 4315

Skulle ikke tegningsrettene komme på børs i dag?.
Kratos
14.12.2021 kl 08:28 4995

Jeg doblet beholdningen min med FLYR i går og kjøper mer om den faller mer denne uken. Se på hva cash beholdning vil være post-emi og hvordan selskapet er posisjonert ifht. konkurrentene. FLYR kommer til å gå 3-4x ila. 2022. Synd for dere som er redde for virus og nye lock-downs. Bra for meg.
Hartepool
13.12.2021 kl 23:45 5128

Flyr skal konvergere mot null.
Skandalestyret er ansvarlig for en totalt unødvendig nestenkonkurs.
Ingen dato …no nothing .
Noen taper selvsagt alt, og ingen ved sine fulle fem gidder å kjøpe en aksje før under tegningsperioden.
Nå som nesten ingen flyr , renner de siste slantene ut av kassen…og styret sitter bare og glor på fiaskoen.
Redigert 13.12.2021 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
Jensemann123
30.11.2021 kl 10:46 5474

Perfekt storm ser ut til å ramme flyindustrien….
Men, Flyr vil få det tøffere enn de andre.
Ved oppbygging av enhver bedrift så er «flaks» nødvendig.
Her ligger det an til maksimal uflaks…og ditto resultat.
Triggly
29.11.2021 kl 21:28 5622

4. Kvartal blir vel enda dårligere enn forrige. Nei, her vil emisjonene komme på løpende bånd.
Skulle ikke forundre meg at de får presset aksjen under krona før emisjonsprisen settes, med god hjelp av hylekoret i media som skriker om nedstengninger. Samtidig mister selskapet millioner av kroner hver dag med flypriser på 200 kr til Alicante.
Ilusion
28.11.2021 kl 21:23 5811

Mao .løøp å kjøp..Blir ikke mye billigere denne nå.
5-6kr til sommern
Ilusion
28.11.2021 kl 21:21 5791

Xxl gikk fea 100kr til 3.5 ..Emisjon og vips i 27kr
Flyr sine ruter er firtsatt operativ ..Vinteren er rolig i flybransjen .
Når mars kommer har flyr fåt emi kronene .flere fly og vi lærer oss å leve med en ny mutasjon annenvær måned.
Sommeren blir kanon..Og fyllingsgraden bedre å bedre rappporteres fra nå 3 des og videre..Bare billettprisene som må opp.Det kommer seg i fra april’ish
pengex
28.11.2021 kl 15:43 5923

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Men de glemte å skru opp prisen før de la på rabatten...ha ha ha.
Redigert 28.11.2021 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
pengex
28.11.2021 kl 09:04 5961

Ser de er ute med 30% avslag. 245kr til Alicante . Hyggelig det men sikkert lite bærekraftig.
Hartepool
28.11.2021 kl 08:33 5992

Oppblomstringen av pandemien var en strek i regningen..selvsagt.
Langdistanse rammes hardest.
Innenlandsflyvninger og typiske « sydendestinasjomer» går foreløpig fri.
Men investors stormer ikke akkurat inn i flyaksjer nå, så disse vil skli nedover.
For Flyr med sitt inkompetente styre og en emisjon som drar ut i tid vil den smarte investor vente på eventuelle tegningsretter og overtegne dersom kursen blir lav nok.
Men den som husker siste nas- emisjon før pandemien ,husker og at kursen lå ca 30% over emikurs da emisjonen startet ,men skled ned mot emisjonskurs i tegningsperioden.
Emisjonsaksjene blir ikke « billige» , de blir markedsriktige. Bare se på alle dumpingemisjonene som er gjort i det siste…kursene faller i etterkant under det man synes var veldig bra inngang.
Redigert 28.11.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
freetexx
28.11.2021 kl 08:11 5995

Jeg skal starte flyselskap, men jeg skal kun holde flyene med mannskap og koordinering av ruter. NAS, FLYR, SAS.. Evt nye aktører etc kan trade plasser på flyene mine på en børs ala strømbørsen for så å selge billettene ute på markedet. Flyene vil dermed alltid være fulle, men passasjerer har da kjøpt billettene på ulike plasser hos ulike selskap til ulike priser. I grunn åpner man for at hvem som helst kan formidle flyreiser ut ifra et standard oppsett
seismicrec
28.11.2021 kl 07:53 6013

Siden dette er et forum for investors, må man se likt frem i tid; hva er strategien til nas og sas ?
Hvorfor har de alle sine avganger samtidig med flyr?
Hvorfor har flyr lavest fyllingsgrad på disse samtidige avgangene selv med laveste billettpris ?
Påfyll av nye penger vil selvsagt holde liv i flyr , men penger vil de aldri tjene, det vil nas og sas sørge for.
Den svenske og danske stat , samt Fredriksen , Sundt og folketrygden har dypere lommer enn sissener Bråthen og Paulsen … så enkelt er det.
freetexx
28.11.2021 kl 06:02 6046

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Vel og bra med god kundeservice, men den brusen er betalt med dine penger og delt ut gratis. Dette visualiserer hva som skjer med billettene også, de deles ut nesten gratis pga konkurranse og du betaler det. Tusen takk. Det flyr gjør er å invitere Springsteen til å underholde på hagefesten, men tar bare 100kr i døra pr hode. For hver konsert så går man massivt i tap. Covid gjør at etterspørsel etter flyreiser fortsetter å være lav lenge fremover og etablerte selskaper vil forsvare sine markedsandeler. Hvor naiv kan man være? ja flyr er billig på børs, men du betaler fortsatt for å få lov til å sitte med eierandeler i et krematorium for penger
seismicrec
27.11.2021 kl 22:10 6067

Flypassasjerer har verdens korteste hukommelse.
Etter en møkkaopplevelse med et flyselskap …» aldri mer skal jeg fly med …» , så er detpå`n igjen på leting etter billige flybilletter.
Nas har jo tidligere verdensrekord i dårlig service ( ikke på flyturen ) , men flyene ble fyllt like raskt.
freetexx
27.11.2021 kl 11:42 8097

Det fine med flybransjen er at aksjonærene betaler for mine billige billetter.
pengex
27.11.2021 kl 11:15 8134

Håper så klart de består. Og at aksjonærene tjener penger. Det er eneste måten å opprettholde billige reiser på, som er gull for oss andre.
Hartepool
27.11.2021 kl 07:32 8287

Fordi Norges mest udugelige styre har laget en dødelig emisjonscoctail vil kursen fortsette å skli.
De som betyr noe i emisjonsssmmenheng vet at de uansett får aksjer i bøtter og spann med 30 % rabatt uansett. Da er det kun duster som kjøper før emisjonsdato.
pengex
26.11.2021 kl 17:08 8473

Er ikke snakk om lav pris her. Underskudd er vel ett bedre ord. Pro bono. Skulle gjerne ha sett ett overslag på disse turene med smekk fulle fly. Noe de neppe er.
Flytoget tar samme pris og tjener null kroner ,de får i tillegg midler stappet opp i 2ern fra staten.
Redigert 26.11.2021 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
sanfrancisco
26.11.2021 kl 17:04 8370

Hvorfor blir det bra på 2-3 års sikt? Er ingenting så langt som tilsier det
pengex
26.11.2021 kl 16:09 8440

En 737-800 har 186seter. Og en billettpris på 250kr gir 46000 kr i kassa . Ikke mye.