NORTH đŸ„‚đŸ„‚đŸ„‚ Stigende rabatt mot EK bygger nyttĂ„rsrakett. đŸ„‚đŸ„‚đŸ„‚

badkrukan
NORTH 09.11.2021 kl 07:29 14990

Med mye triggers frem mot nyttÄr spennes buen opp. Gratulerer dere som er inne allerede!

55-60 Ăžre rabatt allerede.

Royston nedre gass-sone om 3-4 uker, siste sone innen nyttÄr.
Reservereport med caskadura od caskdep.
Coho kobles opp....
Reach planer om remote, nyansettelser....
Windcatcher, testresultater og veien videre....

Redigert 09.11.2021 kl 10:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
18.11.2021 kl 12:30 5069

Hvem er det som selger i dag? Skremmende! Her stĂ„r vi foran det store gjennombruddet og dere selger for knapper og glansbilder. Om ti dager kan vi se sĂ„ mye som 5+ I denne med reprisingen av TXP som MÅ skje snart. Et selskap kan ikke vĂŠre sĂ„ underpriset nĂ„r det er olje og gass i enorme mengder i bakken der de jobber. Selgerne vil angre nĂ„r de ser hva de har gitt bort!
May-Liss
18.11.2021 kl 12:48 5062


Det er slipp pÄ Vinmonopolet i dag (hvert Är 3.torsdag i november) av Ärets ferske vin - Beaujolais nouveau 2021.


badkrukan
18.11.2021 kl 13:44 5068

Det forklarer saken.

Da kan det vare lurt at sette av datoen (husk at det ikke er satt dato, men tredje torsdagen i november). Til neste Ă„r blir nok hele 2022s oppgang spist opp av denne "bourgognes julaften" Jag venter nok med at kjĂžpe meg inn til neste Beaujolais nouveau. FĂ„r sikkert aksjer til under krona neste gang. Men lykke til dere som velger at sitte.
Slettet bruker
18.11.2021 kl 13:58 5101

Hvem f som bryr seg om noe overpriset fransk eddikdruevann
 Gi meg heller en Eventyrbrus og et sjokoladekakestykke! Gleder meg allerede til Ä hÞre de triste historiene fra alle som solgte rett fÞr TXP gikk opp i stratosfÊren og ikke hadde tÄlmodighet til Ä vente

Slettet bruker
19.11.2021 kl 08:35 4924

I dag er det fredag og det blir nok litt FOMO i TXP i dag. Neste uke kommer resultatet som er spÄdd Ä minst doble prisen pÄ TXP. Det mÄ nÄ tas plass for oppgangen fremover!
Slettet bruker
19.11.2021 kl 12:13 4815

Txp opp 4% i dag og folk selger ned North. Tenk Ä ha solgt rett fÞr TXP dobler seg i kurs. Det mÄ gjÞre vondt etterhvert. Neste uke tar det av!
valdresbonden
19.11.2021 kl 12:21 4822


22 000 aksjer Utkant. Er vel alltids noen som trenger til inngang og 3 drinker pÄ Blaze..

V.
Slettet bruker
19.11.2021 kl 13:23 4800

SkjÞnner ikke at flere tar sjansen fÞr melding i stedet for Ä komme lÞpende etter nÄr TXP har dobla seg i pris

JĂŠims BĂ„nn
19.11.2021 kl 15:40 4722

Det er ingen garanti i aksjer, utkant..
Men det kan tyde pÄ at vi starter uka med en oppdatering fra Royston og txp.
Slettet bruker
19.11.2021 kl 16:23 4707

Risk/reward er jo enorm her da. Risken er jo heller lav. TXP forsvarer prisingen uten Royston sÄ en nedtur er midlertidig frem til Cascadura er i produksjon om 5-8 mÄneder.
Trond.heim
20.11.2021 kl 11:23 4508

Finnes det analyser med kursmÄl for North. Jeg har endel Northaksjer, men er i tvil om potensialet i aksjen
Slettet bruker
20.11.2021 kl 13:28 4451

Finnes vel egentlig ikke. Men her er vel hva de eier:

De eier 6 % av TXP.
De eier 32% av Reach Subsea.
De eier 26% av Windcatching Systems AS.
De eier 50% av Tyveholmen AS.
De har 54mill i Cash per Q3.
I tillegg har de vel noe smÄtteri i andre investeringer.

Tror ogsÄ de har en skattefordel i regnskapet pÄ 650 mill NOK som kan utbetales i utbytte til aksjonÊrene uten at disse mÄ skattes av.

NAV per aksje er vel ca 3,5-3,7 per i dag(kjapp hoderegning).

TXP vil nok gÄ kraftig opp i neste uke hvis det er Olje eller gass i neste test med god flow. MYE som ikke er priset inn i kursen pÄ TXP!
Reach kommer med Remote konseptet etterhvert. Vil nok Þke kursen i Reach. KursmÄl fra analyser her er pÄ 4 kronerish...
Windcatching kommer det nok mere nyheter fra i 2022. Vindtester var positive sÄ kan fort komme kommersialisering av den. Her kan det vÊre mye oppside fra investeringssummen pÄ 15-25mill(husker ikke eksakt belÞp).

Enormt mye oppside pÄ de stÞrste assets og det vil begynne Ä reprises neste uke med Royston som er den stÞrste brÞnnen deres. Forvent kraftig oppgang pÄ positive testresultater!
Trond.heim
20.11.2021 kl 14:47 4638

Takk Utkant for oppsummering. Jeg kjenner selskapet og deres assets, men oppsiden avhenger av selskaper de ikke har kontroll over.

Jeg har tenkt tanken at posten i Reach pÄ ca 32% kan bli solgt plutselig.
I neste uke ( tror jeg) et nytt vind selskap blir bĂžrsnotert: Edda wind.

Her ser jeg store muligheter for samarbeid med reach, men kanskje sluker de Reach.
FĂžrste jafs blir i tilfelle Ă„ kjĂžpe North sine Reach aksjer.

Dersom det skjer til 4-5 kroner aksjen bĂžr det bli et betydelig utbytte til oss
JĂŠims BĂ„nn
20.11.2021 kl 15:21 4698

Jeg tror ogsÄ det er fullt mulig med noen store transaksjoner.
Tidewater som Reach har samarbeidet med har ogsÄ klargjort at de skal utvide.
Jeg blir ikke overrasket om Shell kjĂžper seg inn igjen i Ortoire. Det blir ikke gratis..

Og dersom det skulle komme 3 sifret millionbelÞp fra en av disse, sÄ er det logikk i Ä beholde eierandelen i Windcatching, som det vil koste Ä vedlikeholde om testene fortsetter Ä levere 5x mer strÞm enn konvensjonelle turbiner pÄ samme areal.

Jeg synes det er veldig spennende med North nÄ. HÄper det er smittsomt;)
Slettet bruker
20.11.2021 kl 15:40 4708

Jeg er MEGA bull pÄ TXP sin neste test og hÄper den viser olje og ikke gass selv om det er forventet gass og kondensat. Hvis det er en god flow og det viser seg at det er snakk om store mengder sÄ blir det nesten umulig Ä fÄ kjÞpt North aksjer under 4 kroner for jeg vil sterkt tro at TXP dobler seg i kurs pÄ veldig kort tid.

Og jeg tror markedet gjorde en stor feil nÄr de solgte ned TXP pÄ oljefunn pÄ Chinook. Jeg har lest hva som skjedde og det er fort massevis av olje i Chinook. Det forteller meg egentlig at det er mange amatÞrer inne i TXP sÄ derfor fÄr vi irrasjonelle svingninger. Men treffer de nÄ olje og gass pÄ Royston sÄ vil vi se at institusjonelle vil ta plass i aksjen siden den underliggende businessen er langt mere trygg enn tidligere og oppsiden er jo fortsatt kraftig tilstede.

Jeg tror derfor pÄ et hopp pÄ resultatet og etterhvert vil en del ta gevinst og sÄ vil det starte en langvarig oppgang hvor aksjen ikke stopper i det hele tatt etterhvert som de institusjonelle tar plass. SÄ nÄr vi kommer dit sÄ vil det begynne en langsiktig oppgang etterhvert som ting blir utviklet og satt i produksjon.
Slettet bruker
21.11.2021 kl 15:53 4463

Denne posten fra advfn forklarer litt hva vi stÄr overfor:

"I think its time for a nice big fat Sunday reminder of exactly what TXP has and might have. TXP currently have a Legacy Oil licenses in the South West of Trinidad currently producing around the 1350bopd of oil They have over 200 drill locations down there to keep those fields ticking along nicely and generating cash that covers the overheads. Ongoing drilling program should take that up to around 1900 to 2000 bopd by January 2022. TXP currently has Coho-1 gas discovery that is being connected up and will go online early in 2022 (that means most likely late Jan or Feb). This will basically double their current production from the above 1900bopd to then 3800 boepd.

Cascadura EIA is in progress. The EIA covers the surface facilities and oil pipeline and future development wells at 2 new drilling pads, B and C. Cascadura gas pipeline is done by the NGC and they have permission to commence - it remains to be seen if the current crew installing Coho gas pipeline will simply move down the road and install Cascadura gas pipeline as soon as Coho is finished. Cascadura should be online latest end of June 2022. Initial 90mmscf capacity (thats 17,000 boepd equivalent) plus liquids on top of that. The liquids be collected and sent off by truck for sale whilst the oil pipeline is installed later.

Chinook is a significant oil discovery in its own right. The sub thrust was drilled below the OWC. The Herrera sheets were damaged during drilling/completion and failed to flow. They have "development" locations planned up to 1000 feet vertically updip - these will be drilled in 2023 which is when Chinook will finally deliver what is holding back. Oil produced from Chinook will go into the Cascadura oil pipeline and so there is no benefit drilling Chinook until after Cascadura oil pipeline is completed which is why its 2023 for Chinooks next drilling.

Royston is already a significant oil discovery in the Intermediate Sheet. Its been drilled downdip but did not encounter the OWC and also was still in pay at TD. Again updip there looks to be up to 700 feet of pay and downdip further more still. Just how big Royston Intermediate sheet oil discovery is will only become apparent when Krakken-1 is drilled as Krakken-1 will go through the whole of the Herrera sheets in a better location and reveal just how big Royston oil is - possibly 100 to 150 MMBO recoverable. (Onshore costs means as a rule of thumb onshore is worth 5 times offshore - so 150 MMBO onshore would be the same as 750 MMBO offshore) Royston gas - is now in process of testing with results expected week commencing Monday 29th of November. Royston could yield 1 TCF to 2 TCF of gas for basically peanuts development costs - onshore again......

And that is just where we are now today. Ahead in 2022 lies Steelhead-1 drilling, Gaubine-1 drilling and also the big Krakken-1 drilling. Krakken-1 lies below Royston and is on trend with Guyana Liza type Cretaceous discoveries. Krakken-1 will not only appraise the current oil and gas discoveries of Rosyton-1 and reveal how much oil is in Royston, but also it targets a massive Cretaceous prospect that might yield a billion barrels just like Liza........ Cascadura was said to enable TXP to have a wall of cash coming in in 2022, and it will. Royston (pending good gas results) will turn the wall of cash into a frigging avalanche of cash in 2023. Ok, job done, I have reminded myself of why I should keep accumulating TXP and holding long term."

Resultatet fra sone 2 er egentlig ikke make or break men mere double or treble i mine Þyne. TXP vil gÄ opp i pris uansett fremover selv om Royston ikke skulle gi det resultatet alle aksjeeiere i TXP og North hÄper pÄ. Med mine 100K North er i alle fall jeg spent som f... pÄ hva de har av treff pÄ Royston. Og jeg er helt enig i forhold til Chinook. Det er nok et stÞrre oljefunn, men prisen pÄ selskapet sank nÄr det ble kjent at det ikke flowet som forventet pÄ grunn av at de traff OWC og hadde Þdelagt brÞnnen. Spenningen er til Ä ta og fÞle pÄ. Vil jeg bli millionÊr i Är eller til neste Är eller i 2023. Det er spÞrsmÄlet :) MillionÊr blir jeg uansett pÄ mine North aksjer. SpÞrsmÄlet er bare nÄr...
Redigert 21.11.2021 kl 15:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
22.11.2021 kl 10:11 4574

Blir like overrasket hver gang noen selger rett fÞr nyheter. Er det ikke bedre Ä vÊre tÄlmodig?
badkrukan
24.11.2021 kl 09:59 4332

canacord har tatt en analyse pÄ stÄa nÄ FØR resultater pÄ 2 soner royston. De priser nÄ Norths sine aksjer til 300 mill.

Skulle det bli prising som canacord ser det slik ut:

Txp 300
reach 150
cash 50
other 18
Windcathing 0

Tot: 518 MNOK, det er 4,35 kr aksjen.... SÄ er det bare at drÞmme ivei nÄr gassen blir meldt (bank i bordet)

MÄ nesten bli nyttÄrsrakett om mine 6-8 kr skal slÄ inn pÄ denne siden Äret, men hÄpet er det siste som forsvinner :-)


https://i.ibb.co/6XB7pFn/TXP-CANA-Nov-21-Copy.jpg
Redigert 24.11.2021 kl 10:02 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 10:46 4363

Tror TXP vil gÄ hÞyere enn det. Investorene mÄ slutte Ä selge TXP med rabatt nÄr det er soleklart at de sitter pÄ et helt sykt felt og vil Þke noe helt vannvittig fremover. Om denne lave prisingen av TXP fortsetter sÄ vil jo selskapet vÊre en soleklar oppkjÞpskandidat og det vil nok fort komme pengesterke beilere pÄ banen...
Slettet bruker
24.11.2021 kl 11:02 4758

Maks 3 dager igjen. Vi snakker potensielt 1 TCF med gass onshore med lave utbyggingskostnader og kraftig oppside i kurs bÄde i TXP og North!

Husk pÄ at strukturen pÄ Royston er stÞrre enn Cascadura+Coho sÄ hvis TXP var priset til rundt 100 GBX fÞr Royston sÄ bÞr den over 200GBX etterpÄ. Royston er vel opptil 3X Cascadura+Coho sÄ minst dobling er hva jeg tror pÄ.

Og da har jeg ikke tatt med olje i intermediate.

3 dager igjen maksimalt til Ä fÄ fingeren ut av rassen og kjÞpe deg inn!
badkrukan
24.11.2021 kl 11:13 4730

har sett drÞmmescenarior pÄ opp til 3TCF. husker ikke om det var finncap el canacord....
Slettet bruker
24.11.2021 kl 11:19 4710

Ja, reserverapporten som kommer etter nyttÄr blir spennende lesning. 3TCF er vel 8X ressursene pÄ Casca+Coho om jeg husker rett sÄ da burde vi se 800 GBX noe som vil prise Norths andel i TXP til ca 1,3 mrd NOK eller godt og vel 11 kroner per aksje kun for TXP...

Er det rart vi er spente pÄ resultatet og vil vÊre inne FØR det kommer?
badkrukan
24.11.2021 kl 11:42 4665

Nei det er ikke rart nei... Vi fÄr begynne tenke ut ideer til 10kr festen.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 12:52 4429

Da er det under to handelsdager fÞr vi er over i neste uke. Resultatet fra Royston kan dukke opp nÄr som helst. Det er svÊrt sannsynlig at dette vil vÊre veldig positivt sÄ reprisingen vil snart starte. Ta plass nÄ fÞr det er for sent!
Slettet bruker
25.11.2021 kl 16:08 4319

Da er det i morgen eller mandag som gjelder. NÄr kommer testresultatet? Er det positivt? Blir det dobling? Den som lever fÄr se...
Trond.heim
25.11.2021 kl 18:45 4222

Utkant og badkrukan:

Det fortoner seg som om dere gjentar en drĂžm tilstrekkelig mange ganger til en blir overbevist at drĂžmmen er en sannhet.

Dersom North dobler kursen i lÞpet et par mÄneder sÄ har dere en viss grad av sanndrÞmthet
Slettet bruker
25.11.2021 kl 19:10 4187

Det er vel mere det at vi vet hvordan utviklingen blir gitt positivt resultat. Hvis det er 3 TCF med gass og kondensat der sÄ snakker vi STOOORE verdier i og med at det ikke er snakk om fracking eller horisontale brÞnner som normalt koster flesk og har en stor decline. Her snakker vi gass som vil flowe i flere Är fremover uten for mye arbeid. I tillegg vil nok markedet prise inn litt mer av potensialet gitt at vi nÄ vet mer om hva som skjedde med Chinook og det faktum at det er olje i Royston lover jo godt for flere av de andre prospektene deres sÄ kan jo fort fÄ priset inn litt fremtidige forventninger og ikke hele tiden fly rundt med kraftig rabatt.
Trond.heim
25.11.2021 kl 19:41 4149

Takk Utkant. Du skriver « hvis det er 3TCF med gass og kondensat » Det er desverre slik i aksjemarkedet: « hvis og dersom» er det andre betegner som «best case cenario». Jeg kaller det hĂ„p. Min «lille « bet i north kan gi mye livskvalitet dersom hĂ„pet om 3 TCF slĂ„r til.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 19:44 4142

Tror det er MYE gass i Royston. Tror ogsÄ det er MYE olje i Krakken. Pluss at jeg tror de fleste andre prospektene deres er fylt med svart gull eller gass. Bare Ä hodle og vente og se hvor hÞyt dette gÄr...
Slettet bruker
26.11.2021 kl 09:29 3899

Da er det STOR sannsynlighet for at det ligger en positiv melding om Royston mandag morgen eller noe sÄnt. Synd for de som fÞler seg tvunget til Ä selge nÄ...
Slettet bruker
30.11.2021 kl 09:23 3464

Det handles godt i morgentimen her. Braker det lÞs nÄ ?
badkrukan
30.11.2021 kl 12:57 3348

Med covidtullet og oljepris i fritt fall er det vel noen begrenset oppgang pÄ royston news vill jag tippe. Det er vel risiko at de stenger ned Þya hvis det blir for alvorlig?
Vi fÄr hÄpe pÄ det beste!
Slettet bruker
30.11.2021 kl 16:19 3249

Lagt merke til at Intertrade nÄ er oppe pÄ 3,5 millioner aksjer, badkrukan?

Aksjene gÄr fra de utÄlmodige til de tÄlmodige...
Slettet bruker
06.12.2021 kl 09:14 2721

Royston er nok et stÞrre oljefunn. Interessant at markedet er sÄpass negative. Kan ikke skjÞnne hvorfor egentlig. Produsert olje fra videre testing vil jo selges og den lavere sonen er jo sagt at skulle vÊre mulig Ä produsere 1000+ fat per dag fra. SÄ pÄ kun Royston snakker vi dobling av inntekten noe som betyr at sannsynligheten for emisjon nÄ er totalt ute av vinduet siden de vil putte denne pÄ langsiktig produksjonstesting og tjene penger mens de fÄr Cascadura i produksjon.