[ONCO] En varslet rakett

exuptro
ONCO 09.11.2021 kl 11:26 926

Nå er det lenge siden jeg har kommentert, og for å si det slik; jeg er ikke spesielt glad i bio-aksjer, men jeg er glad i at folk tjener penger, og da mener jeg også mannen i gata.

Sist ble jeg regelrett halshugget da jeg snakket ned Rystad energy og deres talentløse oljespådommer. Trenger vel kanskje ikke nevne hvem som gikk seirende ut.

Under korona anbefalte jeg XXL og varslet minimum 3x fra dagens kurs den gang. Der tok jeg feil, den gikk x4..

Nå vil jeg varsle dere om en aksje som kan gå mangegangeren på kort tid. Den svenske aksjen Oncopeptides.

Selskapet har tidligere blitt spådd en lysende fremtid av analytikere. Uheldigvis for selskapet ble det litt trøbbel med tanke på avlesning og indikasjoner noe som førte til at selskapet trakk seg fra en potensiell godkjenning av FDA. Aksjekursen ble gruset og ingen levnet selskapet et sjanse. Dataene man hadde gikk en gjennom og en så en betydelig effekt for pasienter på 75+. Nye runder er gått, og nå står mest sannsynlig en EMA-godkjenning for tur, og deretter FDA-godkjenning. Aksjekursen har vært hot en måneds tid og har krøpet fra 8 SEK til 42,5 SEK.

Aksjen er langt fra ferdig med å legge på seg. Før godkjenningene var kursen over 200. Med godkjenninger bør kursen snuse på gamle høyder. I tillegg kommer mest sannsynlig farmaavtaler noe som vil generere mye penger. I tillegg vil selskapet bli rimelig ettertraktet blant BP.

Innen 2 mnd skal både EMA (ila 22 aug) og FDA (ila september) ha kommet med godkjenning/avvisning. Jeg spår 2x godkjenning. Dette vil enkelt få aksjen til å gå minst 2-3x av dagens kurs. Selskapet har også på elegant vis foretatt en emisjon, og selskapet er derfor godt rustet ved evt forhandlinger med BP. Det er fortsatt penger på gaten for de som ikke har skjønt det enda.

God helg.
Redigert 06.08.2022 kl 03:10 Du må logge inn for å svare