Link Mobility kan gå tregangeren
Artikkel i dagens FA
"For å spå en kursdobling er det fem punkter som må innfris hos analytiker Petter Kongslie. – Men nå finnes det to aksjer med full pott, sier han, og spår himmelferd for både Zalaris og Link Mobility
Kan gå tregangeren
Den neste doblingskandidaten Kongslie drar opp av hatten er Link Mobility. Selv om selskapet har mye gjeld er det ifølge Kongslie uproblematisk siden det er håndterbart med bra kontantstrøm, men det kan senke oppkjøpstaken noe.
I tillegg har aksjen kollapset på børs i år, og er ned over 50 prosent i 2021, blant annet relatert til et overheng hvor private-equity fondet som tok selskapet på børs fortsatt eier aksjer for drøye 2 milliarder.
–Men så lenge man er klar over dette, er forberedt på å ta sin relative andel i en eventuell emisjon for å øke M&A kapasiteten og/eller nedsalg som tar ned overhenget, mener vi LINK er en bunnsolid doblingskandidat på lave 20-tallet, sier Kongslie.
Og det er flere argumenter:
– Selskapet opererer i et marked som vokser godt over 10 prosent i året, de har 47.000 store kunder i Europa som de vokser nesten 15% organisk årlig med, inkludert under 5 prosent årlig kundefrafall, og følgelig tror vi selskapet burde kunne vokse 15-20 prosent organisk de neste årene.
På toppen av det er Kongslie temmelig sikker på at marginene skal opp, og det som følge av en kombinasjon av effekten av et amerikansk oppkjøp med særdeles innvannende margin som gir full effekt i 2022, og skalering på drift fra «hyggelig vekst» på eksisterende kundebase.
– Og i likhet med Zalaris er Link kapitallett, med både negativ arbeidskapital og kapitaliserte utviklingskostnader som skalerer med driften, sier Kongslie, og fortsetter:
– Når selskapet handler på ~16x og ~10x kontantstrøm pr. aksje for 2022 og 2023 så tror vi aksjen har bunnet ut, og finner veldig god risk/reward i aksjen, selv gitt de overnevnte risikofaktorene.
– Og spesielt at Karbon Invest, med Jens Rugseth og Rune Syversen i spissen, er representert som både styreleder og selskapets tredje største aksjonær."
"For å spå en kursdobling er det fem punkter som må innfris hos analytiker Petter Kongslie. – Men nå finnes det to aksjer med full pott, sier han, og spår himmelferd for både Zalaris og Link Mobility
Kan gå tregangeren
Den neste doblingskandidaten Kongslie drar opp av hatten er Link Mobility. Selv om selskapet har mye gjeld er det ifølge Kongslie uproblematisk siden det er håndterbart med bra kontantstrøm, men det kan senke oppkjøpstaken noe.
I tillegg har aksjen kollapset på børs i år, og er ned over 50 prosent i 2021, blant annet relatert til et overheng hvor private-equity fondet som tok selskapet på børs fortsatt eier aksjer for drøye 2 milliarder.
–Men så lenge man er klar over dette, er forberedt på å ta sin relative andel i en eventuell emisjon for å øke M&A kapasiteten og/eller nedsalg som tar ned overhenget, mener vi LINK er en bunnsolid doblingskandidat på lave 20-tallet, sier Kongslie.
Og det er flere argumenter:
– Selskapet opererer i et marked som vokser godt over 10 prosent i året, de har 47.000 store kunder i Europa som de vokser nesten 15% organisk årlig med, inkludert under 5 prosent årlig kundefrafall, og følgelig tror vi selskapet burde kunne vokse 15-20 prosent organisk de neste årene.
På toppen av det er Kongslie temmelig sikker på at marginene skal opp, og det som følge av en kombinasjon av effekten av et amerikansk oppkjøp med særdeles innvannende margin som gir full effekt i 2022, og skalering på drift fra «hyggelig vekst» på eksisterende kundebase.
– Og i likhet med Zalaris er Link kapitallett, med både negativ arbeidskapital og kapitaliserte utviklingskostnader som skalerer med driften, sier Kongslie, og fortsetter:
– Når selskapet handler på ~16x og ~10x kontantstrøm pr. aksje for 2022 og 2023 så tror vi aksjen har bunnet ut, og finner veldig god risk/reward i aksjen, selv gitt de overnevnte risikofaktorene.
– Og spesielt at Karbon Invest, med Jens Rugseth og Rune Syversen i spissen, er representert som både styreleder og selskapets tredje største aksjonær."
-
«
- 1
- 2 »
Selskapet viser røde tall hvert kvartal, aksjonærene vannes mer og mer ut samtidig tas det ut kjempegevinster på blokksalg og RSU’s. Ref. ferske meldinger fra selskapet som prises til over 6 milliarder.
Kaisovski
11.11.2021 kl 22:29
7430
Kan garantere at meglerhuset til Kongslie innen kort tid skal være bookrunner for neste Link-emisjon😂
Neida, bare tuller. NFA.
Neida, bare tuller. NFA.
Tirsdag 11 Januar 2022:
LINK Mobility gains a place on the NHS SBS Patient/Citizen Communications & Engagement Solutions procurement framework
https://www.totaltele.com/512116/LINK-Mobility-gains-a-place-on-the-NHS-SBS-PatientCitizen-Communications-Engagement-Solutions-procurement-framework
LINK Mobility gains a place on the NHS SBS Patient/Citizen Communications & Engagement Solutions procurement framework
https://www.totaltele.com/512116/LINK-Mobility-gains-a-place-on-the-NHS-SBS-PatientCitizen-Communications-Engagement-Solutions-procurement-framework
Kan vel håpe på en snuoperasjon som starter snart.
70 % ned på et år, bunnpunktet er nådd for lenge siden, håper det er denne uken den skyter fart 🚀🚀
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/01/17/7803631/comeback-spadom-om-katastrofeaksje?internal_source=sistenytt
Spår oppgang på 70 % 🚀🚀
Her bør man være inne før den skyter fart og stikker oppover!
Spår oppgang på 70 % 🚀🚀
Her bør man være inne før den skyter fart og stikker oppover!
Redigert 17.01.2022 kl 14:55
Du må logge inn for å svare
Handelsbanken med kursmål kr 25.
Investtech og DNB spådde også denne som årets nyttårsrakett rett før jul, tror det er en mega oppside nå, oversolgt til de grader 🚀🚀🚀
Minner om at de siste innside handlende har vært på kurser langt over dagens kurs alt fra 19,66 til 43 kroner, regner med innsiderne vet sånn nogen lunde hvor landet skal ligge..
Janic
26.01.2022 kl 14:19
5985
Link Mobility kan gå tregangeren. Ja med siste ukes kurser som utgangspunkt, er det fullt mulig innen kort tid :)
Enig, nå vil jeg bare se at oppgangen fortsetter torsdag og fredag før vi sier det er snudd, men denne er ned 75 % på et år, jeg jobber ikke fulltid med aksjer og investeringer, men dette kan meget vel være et skikkelig røverkjøp nå.
Pimpernell
26.01.2022 kl 18:46
5840
Det blir spennende å se om hvem av innsiderne som kjøper etter Q4 rapportering. Rugseth/styreleder virket rimelig opphisset etter gårsdagens artikkel i FA så han er vel given er på kjøpern rett etter rapporteringen...?
olaha
26.01.2022 kl 19:21
5797
Burde ikke selskapet sende ut en melding etter at Sissener jr. kommer med en
spådom om konkurs
Burde ikke selskapet komme med en oppdatering etter at noen analytkere spår selskapet selskapet til himmels mens kverulanten Sissener jr. spår konkurs ?
spådom om konkurs
Burde ikke selskapet komme med en oppdatering etter at noen analytkere spår selskapet selskapet til himmels mens kverulanten Sissener jr. spår konkurs ?
kokkohill
26.01.2022 kl 20:52
5713
Seriøse firmaer har nok annet å gjøre enn å diskutere med tvilsomme «spåmenn»
Det er vel heller at de er konkurspriset nå som er riktig, den tar seg forhåpentligvis kraftig opp før og etter q4
Fendi80
26.01.2022 kl 23:49
5558
Hadde du lest hele artikkelen, så ville du sett at Link Mobility svarte med at det bare var tull og ikke hadde rot i virkeligheten det Sissener Jr. sa.
De siste tre dager har det vært svært lite endringer i topp 20 aksjonærer. Mulig vi får en dobbel bunnformasjon, før aksjen går oppover igjen.
https://www.marketscreener.com/quote/stock/LINK-MOBILITY-GROUP-HOLDI-114067305/news/LINK-Mobility-partnering-with-Selligent-Marketing-Cloud-for-RCS-37655378/
LINK Mobility : partnering with Selligent Marketing Cloud for RCS
Today we are delighted to announce that we are partnering with Selligent Marketing Cloud, an advanced SaaS omnichannel marketing platform to continue to deploy RCS messaging. With this partnership, Selligent becomes one of the first marketing automation platforms in Europe to make the RCS channel, the new generation of multimedia SMS, available to its customers.
RCS provides a powerful communications channel for marketing and transactional messaging. Example use-cases include showcasing product catalogues, presenting new products, and making appointments or confirming orders and deliveries.
Through this synergy with LINK Mobility, Selligent opens new communication opportunities for brands and marketers.
"As a leading CPaaS player in the French market, RCS (often called SMS 2.0) is at the heart of our omnichannel strategy. Thanks to this technology integrated within our platform connected to Selligent Marketing Cloud via a dedicated plug-in, LINK strengthens the performance of companies' communication tools by enabling them to enrich the customer experience for consumers." says Benoit Bole, COO LINK Mobility France.
LINK Mobility : partnering with Selligent Marketing Cloud for RCS
Today we are delighted to announce that we are partnering with Selligent Marketing Cloud, an advanced SaaS omnichannel marketing platform to continue to deploy RCS messaging. With this partnership, Selligent becomes one of the first marketing automation platforms in Europe to make the RCS channel, the new generation of multimedia SMS, available to its customers.
RCS provides a powerful communications channel for marketing and transactional messaging. Example use-cases include showcasing product catalogues, presenting new products, and making appointments or confirming orders and deliveries.
Through this synergy with LINK Mobility, Selligent opens new communication opportunities for brands and marketers.
"As a leading CPaaS player in the French market, RCS (often called SMS 2.0) is at the heart of our omnichannel strategy. Thanks to this technology integrated within our platform connected to Selligent Marketing Cloud via a dedicated plug-in, LINK strengthens the performance of companies' communication tools by enabling them to enrich the customer experience for consumers." says Benoit Bole, COO LINK Mobility France.
Er det noen flere som kjøpte i dag nede på 12 tallet? Ser ut til at Link kommer til å rapportere en omsetning for 2021 på 4,25mrd. For Q4 ventes omsetning rundt 1,25 mrd.
Pimpernell
28.01.2022 kl 16:15
5037
Har "klart" å snitte ned på 15+ tallet, - så det er lang vei opp.
Om omsetningen er 1,25mia.. 1 eller 1,5 begynner å ikke være det viktigste for aksjekursen. Mer EBIT, FCF etc. som sier noe om evnen til å betjene gjeld, videre oppkjøp etc. Videre at ledelsen og styret blir bedre til story telling. Hvorfor er de så mye "mindre verdt enn SINCH/Twilio..... Hva gjør de med synergier når de kjøper opp? Ryktene sier at de ikke evner å konsolidere plattformer etc.? Stemmer det? Nobody knows, - fordi de evner ikke å fortelle noe vi og potensielle aksjonærer vil vite. - og tro på fremtiden.
Man kan gjøre narr av Sissner og co., men det er det de etterspør som gjelder, - fair enough, og da hjelper det ikke at man på forumet her disser dem, - ei heller Rugseth's utsagn om at han/de føler seg pisket. Hjelper ikke å sippe.
Uten en historie om fremtiden, - Ja, så blir man pisket Hr. Rugseth!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg forventer at de adresserer dette. I samme slengen håper jeg de bytter ut CFO som er totalt fraværende i alle sammenhenger, - har aldri støttekjøpt eller uttalt seg, med mindre han blir tvunget.
Om omsetningen er 1,25mia.. 1 eller 1,5 begynner å ikke være det viktigste for aksjekursen. Mer EBIT, FCF etc. som sier noe om evnen til å betjene gjeld, videre oppkjøp etc. Videre at ledelsen og styret blir bedre til story telling. Hvorfor er de så mye "mindre verdt enn SINCH/Twilio..... Hva gjør de med synergier når de kjøper opp? Ryktene sier at de ikke evner å konsolidere plattformer etc.? Stemmer det? Nobody knows, - fordi de evner ikke å fortelle noe vi og potensielle aksjonærer vil vite. - og tro på fremtiden.
Man kan gjøre narr av Sissner og co., men det er det de etterspør som gjelder, - fair enough, og da hjelper det ikke at man på forumet her disser dem, - ei heller Rugseth's utsagn om at han/de føler seg pisket. Hjelper ikke å sippe.
Uten en historie om fremtiden, - Ja, så blir man pisket Hr. Rugseth!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg forventer at de adresserer dette. I samme slengen håper jeg de bytter ut CFO som er totalt fraværende i alle sammenhenger, - har aldri støttekjøpt eller uttalt seg, med mindre han blir tvunget.
Redigert 28.01.2022 kl 16:17
Du må logge inn for å svare
Omsetning driver ikke kurs, det er jo soleklart. Men de driver i hvertfall butikk. Det er mange ubesvarte spm, som forhåpentligvis besvares 10.feb. Nå har riktignok sinch falt 50% på 3mnd, så Link er ikke eneste i bransjen som har fått gjennomgå.
Pimpernell
28.01.2022 kl 16:44
4986
Ja,
SINCH har falt 50% siste 6 mnd. og 30% siste 12 mnd.
LINK har falt 60% siste 6 mnd og 75% siste 12 mnd.
.........
SINCH har falt 50% siste 6 mnd. og 30% siste 12 mnd.
LINK har falt 60% siste 6 mnd og 75% siste 12 mnd.
.........
Fra følgende artikkel:
Gjennomsnitt forventer 3 analytikere et resultat per aksje på 0,017 kroner. I samme kvartal året før ble det generert et tap per aksje på NOK -0,155.
Når det gjelder salg, forventer 5 analytikere en vekst på 20,37 prosent sammenlignet med samme kvartal året før. Forventningene her er i gjennomsnitt 1,25 milliarder kroner mot 1,04 milliarder kroner i samme periode i fjor.
5 analytikere anslår en gjennomsnittlig inntjening på NOK 0,154 per aksje for det nylig avsluttede regnskapsåret. I tilsvarende periode forrige regnskapsår var det opptjent -1 060 NOK per aksje. Når det gjelder salg forventer 5 analytikere et gjennomsnitt på 4,30 milliarder kroner for det siste regnskapsåret, mot 3,54 milliarder kroner i forrige periode.
Gjennomsnitt forventer 3 analytikere et resultat per aksje på 0,017 kroner. I samme kvartal året før ble det generert et tap per aksje på NOK -0,155.
Når det gjelder salg, forventer 5 analytikere en vekst på 20,37 prosent sammenlignet med samme kvartal året før. Forventningene her er i gjennomsnitt 1,25 milliarder kroner mot 1,04 milliarder kroner i samme periode i fjor.
5 analytikere anslår en gjennomsnittlig inntjening på NOK 0,154 per aksje for det nylig avsluttede regnskapsåret. I tilsvarende periode forrige regnskapsår var det opptjent -1 060 NOK per aksje. Når det gjelder salg forventer 5 analytikere et gjennomsnitt på 4,30 milliarder kroner for det siste regnskapsåret, mot 3,54 milliarder kroner i forrige periode.
Pimpernell
28.01.2022 kl 17:31
4908
Positivt å fokusere på topplinjen, - men for LINK betyr nok det som er fra EBITDA og nedover i regnskapet mer. Hvis ikke forblir aksjen ikke attraktiv, - kursen lav, og bytteforhold ifbm. M&A. Det betyr enten stopp i M&A, Emisjon eller eksisterende aksjonærer blir vannet ut. Dette fordi LINK verdsettes relativt dårligere enn "peers".
Hva tror/mener dere? Jeg har tro på selskapets modell, - ellers hadde jeg kjøpt i Twilio eller Sinch. Tror ting kan gjøres bedre internt og eksternt i LINK for oss som tror på dem.
Hva tror/mener dere? Jeg har tro på selskapets modell, - ellers hadde jeg kjøpt i Twilio eller Sinch. Tror ting kan gjøres bedre internt og eksternt i LINK for oss som tror på dem.
Enig i det, de bør ha en positiv bunnlinje i løpet av 1-1,5 år i hvert fall. Det er en spennende sektor, som mange ikke helt forstår verdien av enda. I tillegg har selskapet en god modell, men spørs om ikke lederskapet er modent for utskifting snart. De har jo et ganske stort nettverk(50k kunder), så jeg lurer på om det er andre innovative måter de kan tjene penger på...
rydning
29.01.2022 kl 00:37
4702
Her er du inne på noe.
Mange sliter nok med å forstå verdien og å kunne regne på dette pr dags dato, og med økende renter, ser vi at mange har kastet kortene.
Selv har jeg tro på dette, og ser ikke bort fra utskiftinger i lederskapet her, i løpet av årene som kommer.
Her trengs der virkelig innovative ledere, som sammen skaper styrke i alle ledd, og som på bakgrunn av massiv erfaring og guts vil utnytte ethvert konkurransefortrinn og skape global verdiskaping for Link Mobility.
Mange sliter nok med å forstå verdien og å kunne regne på dette pr dags dato, og med økende renter, ser vi at mange har kastet kortene.
Selv har jeg tro på dette, og ser ikke bort fra utskiftinger i lederskapet her, i løpet av årene som kommer.
Her trengs der virkelig innovative ledere, som sammen skaper styrke i alle ledd, og som på bakgrunn av massiv erfaring og guts vil utnytte ethvert konkurransefortrinn og skape global verdiskaping for Link Mobility.
https://techgenix.com/what-is-cpaas/
WHAT IS CPAAS — AND WHY ARE MORE BUSINESSES USING IT?
Verdt å lese!!
WHAT IS CPAAS — AND WHY ARE MORE BUSINESSES USING IT?
Verdt å lese!!
Pimpernell
29.01.2022 kl 14:58
4395
Synd at ikke LINK er nevnt som en av de større og viktige i bransjen... 🥺
rydning
31.01.2022 kl 00:16
4030
Forøvrig et flott portrett intervju med selskapets konsernsjef Guillaume Van Gaver i Finansavisen lørdag 29 januar.
Bra artikkel..."Når myndighetene pøser ut fire millioner sms-er med informasjon om en smitteapp, eller når PostNord vil fortelle deg at pakken din er kommet frem, da er det Link Mobility som står bak."...Etter tredje kvartal hadde selskapet 800 millioner kroner på bok...Link skal i større grad kunne tilby løsninger som gir mulighet for toveiskommunikasjon med sluttkundene.
Pimpernell
01.02.2022 kl 06:59
3704
Twilio steg 9,5% på Nasdaq i går kveld uten konkrete nyheter. Dette bør/kan vel også smitte over på LINK som allerede er priset lavere (relativt) enn peers som Twilio og SINCH.
Og her en ganske aggressiv anbefaling av Twilio, som jeg vil mene også gjelder bransjen generelt.
https://www.tipranks.com/news/blurbs/wells-fargo-thinks-twilios-stock-is-going-to-recover
Og her en ganske aggressiv anbefaling av Twilio, som jeg vil mene også gjelder bransjen generelt.
https://www.tipranks.com/news/blurbs/wells-fargo-thinks-twilios-stock-is-going-to-recover
Redigert 01.02.2022 kl 07:09
Du må logge inn for å svare
lynx
01.02.2022 kl 08:27
3633
Jeg tror også vi ganske snart kommer til å se en rekyl her. Mange har shortet hele sektoren, oppgangen kan bli brå og kraftig.
Aksjen begynner å se litt bedre ut teknisk. RSI midt på 30-tallet.
Virker som toget er sånn smått begynt og rulle
Ser bra ut dette her. Trenger å ta ut 15kr, så er vi på god vei mot 20.
-
«
- 1
- 2 »