Ronny Deila sitt prosjekt i Vålerenga

atnorhe
28.10.2018 kl 15:07 570

Hi-hi-hi. Hvis bare Deila blir sint nok, kommer de til å spille som Barcelona på sitt beste:)
https://www.nettavisen.no/sport/fotball/strmsgodset-tok-tre-livsviktige-poeng-da-de-slo-valerenga/3423552206.html

Han utrettet null og niks i Celtic. Det er et fakta. Han klarte ikke annet enn å få dem til se dårligere ut enn noen gang, men han er en sympatisk kar, og ledelsen ville ikke sparke ham da laget klarte å dra i land serien som de har hatt for vane de siste 60 årene, sammen med byrivalen som da spilte på annet nivå. De hadde mao ingen konkurranse.
Han var "helt sikker" på at han skulle ta dem til CL to år på rad,:)De var ikke i nærheten.

Vålerenga har satset på "lagbyggere" for fremtiden de siste 20 årene, og alt har falt i grus. Martin Andressen fikk et team på 13 (tror jeg det var) personer(tviler på at Real Madrid har like mange i trenerstaben), men alt falt sammen.

Den eneste måten å få frem et lag som klarer å sloss blant de store ute, er å kjøpe spillere som er på samme nivå, og det skjer selvsagt aldri.

Sarpsborg har imponert stort i sine kamper,også borte i en omgang så lenge kreftene holder, men har noen bortemøter igjen som mest sannsynlig vil gi null poeng, men de har vist flott innsats i europa, i motsetning til Rosenborg som er bare tragisk utenfor eliteserien. som de antagelig vinner også i år.

Det burde si det meste om "toppfotball" i Norge



Sotah
28.10.2018 kl 15:35 557

Neste år, da. Som vanlig.
atnorhe
28.10.2018 kl 15:53 551

Jeg har dårlig husk. Er det andre eller tredje sesongen til Deila ?
Sotah
28.10.2018 kl 16:00 546

Han starta sammen med Reka, det er vel den andre han har aleine.
Slettet bruker
30.10.2018 kl 15:46 500

Han var heldig da han hadde Godset og tok dem til seriegull, bortsett fra det er det ingenting han har prestert som trener. Det blir kun festtaler. Å ta Celtic til seriegull klarer nesten alle mennesker. Jeg vil si han er av de svakeste trenerne i eliteserien akkurat nå. Patetisk å høre han si forrige uka at Morinho er en skam for United, etter at Vålerenga 2 dager før hadde blitt rundspilt av kristiansund på hjemmebane.
Slettet bruker
30.10.2018 kl 16:33 493

Sant nok dette. Har vi egentlig noen brukbare trenere bortsett fra Bakke, Sollid , Reka og Hareide?
Redigert 30.10.2018 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
Sotah
30.10.2018 kl 17:39 481

Det smerter å måtte si det, men jeg har for første gang litt sympati med noen i Brann. Jeg liker han trener´n de har nå. Kanskje den eneste i Bergen som har klart å holde beina på jorda de siste månedene.
atnorhe
30.10.2018 kl 18:21 474

De har fått en trener i fra distriktet (ikke Bergen) som både er faglig dyktig og jordnær. En skikkelig hyggelig person på toppen. Intet Ingebrigtsen eller Nordli fjas og forsøk på å bli likt. Det kan bare bety en ting. Skulle de få en litt dårlig sesong (som alle Norske klubber har) får han sikkert sparken.
Nivået i Brann er ikke høyere dessverre, men mitt tips er at han gir seg før det skjer. Han kjenner nok lusa på gangen:)

Han har en tropp av bra spillere etter Norske forhold Det finnes ingen toppspillere eller klassespillere selv om noen blir hypet som det, men han kan utnytte det han har til sitt fulle potensial i motsetning til visse andre:)

Nå tapte de gullfinalen, men strengt tatt har Rosenborg bedre spillere i nøkkelposisjoner med en helt annen erfaring for slike oppgjør. Stammen har profferfaring i fra store ligaer, eller landslagerfaring, uten at noen av dem imponerer, men de våkner til når det står om hjemlig gull.
Rosenborg tar serien på gammel vane selv om de har vært kjedelig og middels omtrent hele sesongen, og katastrofalt dårlig i europa.
Redigert 30.10.2018 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
atnorhe
30.10.2018 kl 18:32 471

Må innrømme at jeg rykket til da jeg hørte det, men han får selvsagt si hva han vil, selv om hittil i karrieren er det med et unntak bare svære vyer om talent-utvikling og bygge lag sten på sten. Han går snart tom for steiner, og VIF rykker ned neste år hvis han ikke blir ferdig med "byggingen"
Slettet bruker
30.10.2018 kl 19:03 465

Vel, han er ikke alene om å kritisere Morinho. Paul Scholes var ikke nådig han heller. Å skylde på spillerne går til en viss grad an av og til, men ikke hver gang det går dårlig
atnorhe
30.10.2018 kl 19:41 457

Vålerenga har hatt oppvaskmøte" Jeg fortalte hva jeg følte, og spillerne fortalte hva de følte" sier Deila.:) hehe litt av et oppvaskmøte. Gråt de og holdt rundt hverandre også?:)
Slettet bruker
31.10.2018 kl 15:36 412

For å snu litt på spørsmålsstillingen da, hvilken trener i Elitseserien mener dere er dårligere enn Deila? Han fikk ett visst navn etter seriegullet med godset, men det begynner å visne nå hvis han ikke får til noe. Jeg finner ingen i elitserien som er dårligere, kan kanskje sidestilles med han i Bodø Glimt og han i Rosenborg og kanskje treneren til Godset.