Co2Capsol - 10x eller mer?

Slettet bruker
CAPSOL 14.11.2021 kl 04:52 42620

Flere enn meg som tror Capsol kan gå 10x eller mer fra dagens nivå? Hvorfor det?

Jeg begrunner det med:
- Capsol er notert på NOTC som gir begrenset tilgang for å kjøpe, allikevel har kursen gått stadig oppover, tross nedsalg fra et par større investorer. Når de kommer over på Growth vil tilgangen øke, så lenge punktene under fortsatt er gjeldende vil kursen gå.
- Glimrende teknologi som har mange fordeler mot konkurrende teknologier innen CC.
- Lav markedsverdi på selskapet ref. ACC som forsvarer en 10x hvis det kommer noen flere kontrakter.
- Opplysninger fra intervjuer etc. med ledelsen tilsier stor pågang med henvendelser til selskapet og mange aktiviteter som kan materialisere seg i kontrakter.
- Har landet kontrakter og samarbeidsavtaler som er "proof of concept" på at teknologien fungerer og er foretrukket. F.eks. Stockholm Exergi som skal fange 800.000 tonn Co2 i året.
- Kapitaliserer selskapet for å rette seg imot nye markeder og utvikle nye produkter og markedsføring av teknologien gjennom samarbeidspartnere. Samt rette seg imot markeder med potensiale som Nord-Amerika.
- Flere kjente selskaper og personer har den siste tiden lastet opp ref. Carbon Transition og Bjørn Simonsen som er CEO i SAGA Pure (via eget selskap Simonsen Invest AS).
- Enormt moment og fokus på Co2, ref. avgiftsøkning for utslipp som vil øke og Bidens satsing på feltet i nylig vedtatte tiltakspakke. Ikke minst klimafokuset fremover ref. Glasgow.

Mer info om hva som skjer i Capsol her: https://www.co2capsol.com/news

***************************
Dette innlegget er ikke ment som et investeringsråd, men kun som tanker omkring et selskap jeg har i fokus. Hver enkelt investor må gjøre sine vurderinger før investering i et selskap. Jeg kan være investert i selskapet på tidspunktet innlegget skrives.

Redigert 15.01.2022 kl 13:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.11.2021 kl 04:54 20453

Her er operational update fra september:

Market and projects
• Due to the high level of activity and the positive market in general the company has started the
process for a possible listing on the Euronext Growth together with Sparebank1 Markets. The
Board will take a decision in October for a listing in second half of Q4 2021.
• CO2 Capsol is experiencing high activity and a market with numerous exciting opportunities. We
continuously receive invitations to get involved in new business segments and in new geographical
areas.
• There are several compelling opportunities including pilot plant operations, and projects in the
shipping and offshore industry. These activities will only be sanctioned if the market continues to
be strong and the risk – reward ratio is attractive. Some of these opportunities will require certain
investments from CO2 Capsol.
• CO2 Capsol has signed an agreement with one of the leading international service providers to
the energy industry, Petrofac, which enables collaboration on different carbon capture projects.
Petrofac will operate as a preferred engineering service partner to support CO2 Capsol’s carbon
capture opportunities across the UK, Europe and over time, globally. Both parties will bring
together their combined expertise and capabilities, with Petrofac providing established engineering
and project delivery expertise, and CO2 Capsol providing carbon capture technology. (For more
information, see press release dated September 16, 2021).
• Stockholm Exergi, the city of Stockholm’s energy company, has started the preliminary work to
build the largest bio-CCS (Bioenergy with Carbon Capture and Storage) plant in Europe using CO2
Capsol’s EoP (End of Pipe) carbon capture technology. Stockholm Exergi aims to complete the
construction and start of operations during the second half of 2025. When operational, the plant
has a potential of capturing 800,000 tons of carbon dioxide per year, which equals the (current)
annual CO2 emissions from all traffic in Stockholm.
• On the back of concrete interest, the Company has an ongoing process in collaboration with a
leading global bank for a safe and feasible process for actively pursuing projects in North America.
• The Company is actively working to establish agreements with global players to ensure marketing
of our proprietary technology.

Administration
• The Company have experienced increased interest from high caliber, talented international
professionals to join the team. Key resources have been added to the team lately.
• The Company will continue to add talented people according to plan for organisation build up.

Possible listing on Euronext Growth
• Board decision regarding possible listing on Euronext Growth will depend on the financial market,
level of activity and other factors.

CO2 Capsol is enjoying high market activity and progressing well on all fronts. Being chosen by
Stockholm Exergi as basis for the FEED study in strong competition with many profiled players,
shows that our Capsol EoP technology is state of the art.
Redigert 14.11.2021 kl 04:55 Du må logge inn for å svare
freetexx
14.11.2021 kl 06:23 20411

Spørsmålet er bare hvor mye overpriset ACC er?
Sydney
14.11.2021 kl 06:37 20387

Listing er altså bestemt til mid desember.. så det er ikke en vurdering men bestemt:) blir svært spennende siste del av desember og opptakt til dette.
kapteinkjeks
14.11.2021 kl 09:34 20236

Hvordan kjøper man aksjer gjennom NOTC? Hva er egentlig NOTC? Gråmarkedets lille handelsplatform?
canarias
14.11.2021 kl 10:23 20180

Ser saueflokken er på vei inn, vil begynne å lette meg fremover.
Slettet bruker
14.11.2021 kl 11:12 20094

For min del tror jeg det er for tidlig til at saueflokken er på vei inn. I den grad dette vil skje i Capsol så tror jeg nok heller at det blir etter noteringen på OBX i desember. Jeg holder på mine da jeg tror vi vil se en reprising av selskapet opp mot sammenlignbare ved, og etter notering. Videre tror jeg muligens at vi også vil kunne se en 1:5 splitt før Q2-22. Altså, HOLD.

Av spørsmål om kjøp av aksjer:
Kjøp av aksjer via NOTC kan gjøres via meglerbord i alle selskap (Pareto, Nordnet, Sparebank 1 Markets etc..), men også direkte om en benytter f,eks, Nordea.
infrarød
14.11.2021 kl 11:35 20054

Finner det ikke på Nordea sin app når jeg søker på CO2 Capsol. Hvor ligger denne gjemt. Rr det noen med Nordea app som.kan svare
Slettet bruker
14.11.2021 kl 11:59 20002

Hei,
bruker Nordnet for min del, men har hørt at aksjen kan handles direkte om en har bruker på Nordea handelsplattform.
Slettet bruker
14.11.2021 kl 12:48 19921

Saueflokken kommer ikke før vi er notert, og da vil det eksplodere.
ulla
14.11.2021 kl 14:15 19804

Mye snakk om «saueflokken» her på forumet. Det som er realiteten er vel at 99,5% av medlemmene er en del av den…….
Nilsok
14.11.2021 kl 15:49 19678

Du må ringe aksjedesken 22 48 51 50 eller så kan du sende de Mail på aksjehandel@nordea.no
Sydney
14.11.2021 kl 18:41 19531

Folk må vurdere selv. Men capsol har blitt valgt for Nordens største fangstanlegg. De er betraktelig rimeligere og bedre enn ACC. ACC er slik jeg ser det i samme klasse som capsol og bygger ingenting selv. Dette er det leverandører i aker som gjør for ACC og petrofac for capsol. Capsol har også samarbeid om å lage en modul basert enhet med finske woima.

ACC har kjempe problemer På Brevik pga kostnader. Bare statlige ansatte med ræva full av skattepenger ville valgt ACC teknologi. Skandaløst hele greiene.
TekkR
14.11.2021 kl 21:30 19329

Kursen til Capsol på otc kommer til å vokse! Først i små steg oppover, så noen voldsomme byks når noteringen blir annonsert 22 eller 23 Nov! Midten av desember vil det eksplodere! På hvilke side vil du være når det sier pang?
proffen
14.11.2021 kl 21:43 19276

Fikk øynene opp for selskapet for noen mnd siden og plukket en del aksjer på snitt 11-12.- og la de i skuffen .Ser ut som om de kan ligge der en stund til :)
rvmossi
14.11.2021 kl 22:39 19171

Har hatt Capsol siden Mai, men det er nå det starter for alvor!
Slettet bruker
15.11.2021 kl 09:16 18928

Vi får håpe noen tipser Der Aktionær om Capsol, de kunne jo trengt en aksje som Capsol etter å ha løpt etter NEL, Quantafuel og Pyrum

https://www.deraktionaer.de/
kapteinkjeks
15.11.2021 kl 09:35 18885

Hva er kursen? Ingen bevegelse siste uke?
rvmossi
15.11.2021 kl 10:22 18797

27,-
Sydney
15.11.2021 kl 10:27 18767

1 MND til notering. General forsamling 22 nov. Da kommer nok detaljene. Spennende tid både før og etter notering.
Slettet bruker
15.11.2021 kl 12:42 18610

28,- kr nå.

10 000 aksjer til salgs nå på 28,- men etter det må man ut med over 30,- kr. Ligger fint her nå!
ulla
15.11.2021 kl 13:54 18515

Enter Glasgow så skal vel denne bare en vei…….
TekkR
15.11.2021 kl 14:11 18464

Jepp! Daglig får de flere henvendelser!
Lubby
15.11.2021 kl 14:56 18435

Cap ved kurs 30 da?
rvmossi
15.11.2021 kl 16:12 18322

1mrd
Slettet bruker
15.11.2021 kl 20:57 18098

Fortsatt bare 1/19 av verdien til ACC. Hvis teknologien til Capsol har de fordelene de sier kontra konkurrende og fortsetter å lande kontrakter, så kan den enkelt gå 10x fra dagens nivå. Jeg mener ihvertfall det kan forsvares. Derimot kan det diskuteres om verdien til ACC er riktig. Kanskje de møtes på midten, som fortsatt gir en enorm oppside for Capsol.
Analytic89
15.11.2021 kl 21:18 18059

Solgte akkurat alt jeg hadde i Aker Carbon capture. Tror på betydelig mer oppside i CO2 Capsol.
Slettet bruker
15.11.2021 kl 22:52 17921

Ja det kan være Aker Carbon har kjørt ut sin oppside for en periode, de bør ihvertfall lande flere kontrakter før den går videre. Capsol er helt i startfasen av sin oppside tror jeg også.
TekkR
16.11.2021 kl 00:36 17797

Har sagt det før, i tiden fremover vil det være mange ACC investorer som selger posisjonen sin og kjøper seg inn i Capsol!
Slettet bruker
16.11.2021 kl 09:25 17538

Ender nok litt over 30,- kr i dag :)
rikdom
16.11.2021 kl 13:20 17359

kurs nå?
Slettet bruker
16.11.2021 kl 13:26 17354

Du kan følge med her: https://www.notc.no/

29,5 kr :)
RoligInvest
16.11.2021 kl 13:27 17346

Noen som har noen tanker om det oppstår synergieffekter som følge av at EU-kommisjonen gir støtte til Stockholm Exergi, som CAPSOL leverer sin EoP-teknologi til? Er usikker på i hvor stor grad det beløper seg til, men Elkem i Norge satset jo på milliardbeløp. EU dekker 40 % av lånet som blir knyttet til Stockholm Exergi.

https://imcginternational.com/en/2020/04/unique-funding-for-carbon-capture-billions-from-the-eu-to-industry/

RoligInvest
16.11.2021 kl 13:28 17347

Oi! Fortum i Norge satset jo på å få millionbeløp :) Ikke Elkem. Tankene surret seg hen, sorry!
RoligInvest
16.11.2021 kl 13:50 17286

Hvis noe forsvinner jo en del risiko knyttet til prosjektet. I overførbar betydning betyr er det naturligvis positivt for CAPSOL. Men mon tro om andre synergieffekter oppstår? Skulle nesten lett etter hvordan EU vurderte de ulike aktørene an. Hvorfor fikk Stockholm Exergi, men ikke Fortum? Hva er detaljene som gjør at EU tildeler noe til noen, men ikke noe til andre? Hvis dette er som anbudsprosesser, hvor teknologi, kostnader, %-sjanse for å lykkes, %-anslag på avvik vurderes, ol. er det høy klasse. Vil i så fall tro at CAPSOL var vesentlig i prosessen.

Men, uten å ha akkurat detaljene klare er det kanskje litt ønsketenkning :) Ikke vet jeg om det er åpenhet rundt prosessen heller, for å se hva som vektlegges/begrunnelsen bak. Men det spirer og gror godt!
Slettet bruker
16.11.2021 kl 15:07 17153

I mine øyne er det som skrives i artikkelen et tydelig klapp på skulderen til CO2-fangst, og ikke fangst med påfølgende lagring. All den tid Exergi støttes leser jeg saken dit at Capsol er riktig plassert teknologisk og prismessig i det løpet vi nå ser fra det politiske segmentet, noe jo også mengden av henvendelser til selskapet bekrefter.

Jeg er fullt lastet, og selger ikke (i motsetning til hva noen gjør) på de nivåer vi ser nå. Capsol er i startfasen på en industri som vil være sentral i lang tid fremover, og de har den rimeligste løsningen, patenterte og u t p r ø v d e løsninger, best kost-nytte, ingen giftige avfallsstoffer (kontra aminobasert), lavest strømforbruk i daglig drift, og altså summert lavest fangstpris pr tonn CO2.

Dette er avgjørende for Capsol`s kunder da de ønsker lavest mulig fangstkost vs. gebyr / kost pr tonn CO2 (det signaliseres politisk et gebyr på 2 000,- pr. tonn).

For oss som aksjonærer teller det jo mye at ovennevnte er på plass, og det er det vårt selskap kan levere til markedet. Viktigst investeringsmessig er jo den meget lave mcap vs sammenlignbare selskap (Som bl.a. ACC innen aminosegmentet). Dette er klart avgjørende når en skal velge hvor en bør investere. Det var det iallefall for meg da jeg gikk inn i vår.

Dette er naturligvis ikke et investeringsråd, kun min personlige oppfatning opp mot den investering jeg har gjort i selskapet selv.
Slettet bruker
16.11.2021 kl 15:53 17087

Bra innlegg! Det er jo bare sunt at det selges på alle nivåer, tenk om alle bare skulle holdt :) Det er mange som allerede har gjort 3-500% og det er helt naturlig at disse selger unna litt.

Vi falt bittelitt tilbake i forrige uke når vi lå på 25,5 men klatret pent og pyntelig tilbake på 29,5 og nå syntes konsensus og være 29,- som et minimum for og komme inn.

Jeg er sikker på at den fine nyhetsstrømmen kommer til og vedvare fremover, og det vil nok føre til et enda større kjøpepress.
Slettet bruker
16.11.2021 kl 18:41 16914

CAPSOL/PETROFAC,idag Frans Timmerman EU klimatansvarig; Stockholm Exergis er et av 7 prosjekt som totalt ges 11 milliarder kr,fra EUs innovationsfond.

En bekreftelse på teknologien til CAPSOL.BEST!


rvmossi
16.11.2021 kl 19:12 16853

Kilde?