HMONY - Magefølelse på at nå kommer en voldsom reprising.

UberMath
HMONY 14.11.2021 kl 21:38 46403

Jeg har Bitcoin, Litecoin, Moonriver, Ethereum, DLTX og HMONY.

De fleste av disse har korrigert kraftig opp i senere tid og det har vært meget hyggelig å få uttelling på disse. Ikke bare fordi man har tjent grassat godt på å ha tålmodighet og tro på blockchain technology, men også fordi etter å ha blitt idiotforklart som risktaker og drømmer det siste året så får man endelig rett. De fleste begynner nå virkelig å tro på at Bitcoin og andre store coins med høy mcap kan ha en fremtid som store og mektige valuta, kanskje til og med som en verdireferanse som er mer solid enn gull.

Det sagt, Harmonychain har ikke bevegd seg på et par måneder. Selskapet har verdi på rundt 150 mill kroner. Dette til tross for at andre krypto selskap kjører bratt oppover. Selskapet koster nå 1/3 av hva det kostet ved notering i vår. Dette som resultat av at krypto fikk et kraftig tilbakefall i mai/juni og at HMONY i det videre meldte at de hadde trøbbel med chipen i Juni. Men chipen gjorde comeback i August. Nå gjør chipen flere hash/Joule enn noe annet på markedet. Nærmeste konkurrent bruker omtrent 4 ganger mer kraft pr hash. Bitcoin og andre krypto er tilbake til ATH. Men, likevel prises HMONY til 1/3 av sin tidligere pris. Jeg tror da at tiden må være inne for en korreksjon. Dette særlig fordi Litecoin, som Harmonychain foreløpig har siktet seg inn på som sin foreløpig viktigste valuta, har økt 45% (180 $ til 260 $) den siste mnd på grunn av gode nyheter på den sørlige halvkule. Nå er det ikke helt kjent hvor mye krypto Harmonychain besitter etter aktivitet på sine lokasjoner, men siden de meldte for 2 mnd siden at deres Scypt pool software er i alfa og testes så vil jeg tro at de er i full sving med å få det. Det er da merkelig om ikke et rally i Litecoin også skal drive Harmonychain opp i pris. Og dersom ikke fordi man spekulerer i om Harmonychain kan ha Litecoins, så i hvert fall fordi man vet at Lokotech som Harmonychain eier jobber med å produsere en hashmachine for Litecoin (og andre scrypt coins). Det er liv laget i dette og jeg tror Harmonychain snart må begynne på en opptur. Sjelden jeg gidder skrive noe over et case, men denne tror jeg skal være ganske åpenbar?

I oppsummering, Hva er Harmonychain:

Harmonychain eier to bedrifter. Den ene heter Arctic Core, den andre heter Lokotech.

Arctic Core: Har utviklet scrypt pool for mining av scrypt algo baserte krypto coins som Litecoin og Doge coin. Dette betyr at selskapet selger innpass i et større pool med prosessorkraft til ymse småbrukere der ute mot en royalty (noen % av mining value skal gå til Harmonychain). De selger plass og prosessorkraft i såkallte co-located datasentere. Omsetningen på dette området starter nok for alvor i Q1 2022, men vokser nok nå uke for uke. Der er flere bedrifter som selger HPC datacenter capasity i norden og omsetningen for disse kommer fort opp mot 1 milliard og for noen som satser hardere så blir omsetningen mange mange milliarder. I en fremtid hvor mining og datasentre blir veldig viktig så kan Arctic Core i seg selv være spennende og en god investering. Forretningsmodellen er kjent og det å bruke datakraft her i politisk stabilie norden med tilgang på billig og grønn kraft er lukrativt og trygt. Der er ingen norske datasentre som selger datasentre til bruk for mining. Derfor tror jeg at etterspørselen er enorm.

Lokotech: Utvikler en Scrypt miner de kaller Bulldozer (såkalt ASIC). Denne kan utvinne krypto coins i et rasende tempo på et meget lavt kraft forbruk. Lokotech er i designfasen ennå, de har intet annet å vise for seg enn simuleringer, men de jobber og Ola Stene (CEO) synes å mene at de skal klare å få chipen i Wafer produksjon i god tid før medio mars. Dette er den største verdidriveren i HMONY. En ASIC som dette gir ikke bare brukeren god samvittighet fordi denne mineren kan få kryptoverdenen til å gå rundt på 1/4 av strømmen, men også fordi marginene blir jo drastisk mye bedre når strømprisene er høye. En ASIC av siste generasjon koster gjerne opp mot 8 000 til 15 000$. Det sier seg selv at dersom Lokotech kan produsere og selge 10 000 vis av ASICs så snakker vi milliard omsetning (i kroner). I dag koster HMONY 150 mill og har vel 80 mill på bok? det er da ganske tydelig at markedet har priset inn 0% sannsynlighet for suksess, Harmonychains konkurrenter koster i skala 800 milliarder kroner.


Jeg kjøpte Harmonychain fordi Artic Core kommer uansett til å stable sine datasentre og krypto minere på bena og begynne å tjene penger. Det blir mer å tjene jo høyere verdien på krypto blir. Jeg mener dette caset er i seg selv et ganske greit case å sitte i om man vil ha litt krypto eksponering uten å involvere seg med en coinwallet. HMONY er billig og omsetningen kan øke fort dersom de er dyktige. Det kan i tillegg oppleves tryggere for mange å kjøpe en aksje som vil stige som en krypto (for eksempel Litecoin) i stedet for å streve med utenlandske wallets hvor penger kan bli borte i transfer. I tillegg så har man da dette relativt utrolige caset med Lokotech. Meldes noe som kan tolkes positivt i forhold til denne chipen så vil aksjen brutalt korrigere opp. Dette kan jo også imidlertid skje ned om noe negativt blir meldt, men etter at det først ble meldt negativt i Juni og nå positivt i August (og igjen på investordagene) så virker det litt usannsynlig at mer frem og tilbake skal komme. Tenker da at jeg bare gir en liten heads up med denne posten, så får folk vurdere om det er noe som kunne vært en passende krypto eksponering.
Redigert 17.11.2021 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
UberMath
19.01.2022 kl 09:38 3376

Chip vil starte milliardomsetning. Å komme opp i flere hundre mill omsetning vil skje uten chip. Perspektiv er viktig her, man trenger ikke chip for at HMONY kan omsette som Green Mountain og også bli priset som Green Mountain. Om chip ikke vil virke i første forsøk så skjer neppe noe annet enn at omsetningsøkningen kommer litt saktere. Men om målet er 43,93 pr aksje så kan man vel tolerere det? :) Jeg er mer enn fornøyd med å sitte på opp til kroner 5, 7 eller 10.
Redigert 19.01.2022 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Møre75
19.01.2022 kl 09:32 3356

Litt merkelig utvikling , afterhandel så gikk de godt unna på et høyt nivå . Så ville tro den fortsatte der den sluttet. Den dippen som kom ned var bra , så en kom seg inn igjen på et litt lavere nivå .
Goliaten15
19.01.2022 kl 09:25 3383

Hva om chipen feiler - da blir det vel ikke noe opptur?
Slettet bruker
19.01.2022 kl 08:55 3424

Oppturen starter, kan bli mange titals kr. Per aksje
Redigert 19.01.2022 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
19.01.2022 kl 08:48 3425

Veldig bra gjennomgang UberMath. Dette kun datasenter. Dersom alt klaffer i dette selskapet, ser vi kurser vi ikke tør skrive om her :)
UberMath
19.01.2022 kl 00:41 3506

Vi skal langt lengre enn kroner 2 pr aksje med noen uker eller mnd. til hjelp. Om du leser på hva datasentre er verdt så skjønner du det. Fant denne artikkelen som snakker om Green Mountain som interessant. De omsatte for 188 mill NOK i 2020, og ble solgt for 7,6 milliarder i 2021. Harmonychain kan tjene mer enn dette i 2022 om deres ASIC kommer opp og går. Det er 173 millioner aksjer i Harmonychain. 7,6 milliarder fordelt på 173 mill aksjer er tross alt 43,93 kroner pr aksje. Og her ligger man og kaver på 1,2 kroner pr aksje. Selskapet har ingen lån, ingen likviditets problemer, P/B 2 og ingen hast what so ever. Det kommer til å skje!!!

https://e24.no/boers-og-finans/i/M19yx0/smedvig-familien-selger-datasenterselskapet-green-mountain-for-76-milliarder-kroner
Redigert 19.01.2022 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2022 kl 10:02 3623

Takk for info. meget spannede vekst case dette.

2kr innen fredag står jeg på, etter en del store poster gikk i går

888 000 på kjøp
440 000 på kjøp

Noen store poster gikk i går, dette sier at en stor aktør laster.
Redigert 18.01.2022 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
UberMath
18.01.2022 kl 09:58 3567

For å komme opp i 100 MW trenger de nok mange lokasjoner rundt om i Norge og Sverige. Halden alene kan kanskje levere 5 MW på dette viset (uten at jeg er spesialist). Men etterhvert som de får OK for å starte opp sine mange datasenter lokasjoner i Norden deres MW vil øke og levere verdi for både kraftprodusent, HPC partneren og harmonychain. Husk at HMONY sin icing her er bruk av deres mining pool som vil gi dem en % også direkte av krypto avkastningen.

Hva prises et slik selskap til? La oss si at de klarer å skaffe seg en EBITDA på 200 mill på dette viset og de klarer å bevare 150 mill som resultat etter alle utgifter er dekt. Det er ikke usannsynlig da HMONY sin model krever ikke mye investering og derfor heller ikke store avskrivninger. Har man et resultat på 150 mill så vet de fleste investorer hva det betyr. Hvilken P/E vil du bruke? Bruker du 10 så burde kanskje HMONY være priset til 1.5 milliarder. Bruker du P/E 20 så burde de være priset til 3 milliarder. Som du ser så er oppsiden stor om de klarer å gjennomføre. HMONY koster bare litt mer enn 200 mill i dag. Alt dette uten å betrakte den største triggeren som er dette med chip produksjonen +++
PartnerInv
18.01.2022 kl 08:55 3554

Godt forklart! Hva tror du vil skje med kursen hvis kun 1 slik kontrakt blir meldt. La oss si det mest konservative anslaget ditt på 219mill. Hva er fair kurs i Harmonychain da?
Slettet bruker
18.01.2022 kl 08:52 3555

Utviklingen går fort nå:) bare se på nyheter fra selskapet.
Vi sitter med juvelen til Dog Coin super computer Chip.

Bunnen nådd, sky is the limit.
Opsjoner på 4kr sier mye at, vi skal kraftig opp. 1,27kr nå...utrolig at ikke toget går fortere.

Mega rally kommer garantert.

7 uker full produksjon av Chips, en spannede tid
LOI 1-2
Fjellheim
18.01.2022 kl 08:34 3546

Takk for god gjennomgang UberMath. Et svimlende potensial om en del av dette lykkes. Problemene de hadde med chipen i fjor, har ført til utvikling av nye spennende områder for selskapet. Motgang kan ofte skape nye muligheter.
Redigert 18.01.2022 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.01.2022 kl 07:07 3563

Blir kanon dette🚀🚀🚀🚀flott oposumert.
UberMath
18.01.2022 kl 01:54 3592

Har sett over en del info vedr. avtaler som dette. At kraftselskap kan selge strøm til en enhet som vil vidreforedle strømmen når det ellers er for mye vind eller for lite konsum i forhold til vannmengde er verdt mye. Det koster kraftprodusenten penger å bli kvitt kraft over nettet i verste fall. Da kan det være bedre å selge til en konsument som er etablert vegg mot vegg. Å selge strømmen for 10 øre pr kWh i slike tilfeller kan være enormt besparende. 10 øre på den annen side er billig for noen som vanligvis måtte betale minst 60 til 160 øre/kWh. Denne avtalen er utformet slik at 50% av besparelsen pr kWh går til HMONYchain. Dersom besparelsen er 50 øre til 140 øre pr kWh så betyr det at HMONY skal betales 25 til 70 øre pr kWh.

Om da HMONY klarer å bygge et nettverk som kan konsumere 100 MW i året gjennom slike PPA avtaler så vil det da bety at HMONY kan bli utbetalt (365*24*100 000 kW = 876 mill kWh.... Hvilket er 219 millioner kroner til 613 millioner kroner i året. Nå holder HMONY på med mye annet enn dette (som for eksempel å drifte mining pool og også ta royalty % av mining reward). De skal også levere ASICs. Men disse tallene er svært høye når selskapet selv bare er priset til 210 mill med en P/B på 2.1. Rent sånn umiddelbart så tror jeg ikke markedet ville reagert på om selskapet skulle doble og koste 400 mill og ligge ca 20 til 40% over noterings verdien. Etter flere avtaler og bevis for cashflow kan HMONY lett prises langt høyere enn dette igjen. Dette særlig dersom de skulle lykkes med å produsere ASICs for salg.

Vi får se hva som skjer fremover. Også chip produksjon er på trappene om 7 uker. Oppgang herfra tror jeg er sannsynlig uansett.
Redigert 18.01.2022 kl 01:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.01.2022 kl 14:13 3606

1,5kr ryker innen kort tid.

2kr Fredag.
UberMath
17.01.2022 kl 14:10 3551

Det er bare å la markedet absorbere disse nyhetene. Spørsmålet er om 1,50 ryker i morgen og vi skal opp til emisjonskurs nå med en gang.
Fjellheim
17.01.2022 kl 13:15 3563

Jeg ser ikke bort fra at noen har jobbet iherdig med å holde kursen nede i håp om å få billig inngang med noen millioner.
Det var jo en som prøvde seg på svindel før helgen. Han hevdet det var inne nyheter på Finansavisen om milliardemisjon. 100% bløff men et desperat forsøk på komme seg inn.
Møre75
17.01.2022 kl 13:08 3550

Kom i hvertfall ei bra kjøps ordre på 1,25 .. så noe er på gang her
Slettet bruker
17.01.2022 kl 13:06 3554

Toget går nå, kan fort få 2kr til fredag eller før.
Møre75
17.01.2022 kl 13:05 3514

Ca 100 000kr så er vi på 1.3 . Ikke mye det , kanskje det burde blitt kjøpt fort opp til dit så hadde folk fått sperra øya opp litt
Fjellheim
17.01.2022 kl 12:57 3542

Det er ganske utrolig at vi ligger på 1,20 etter tre meget positive meldinger.
Slettet bruker
17.01.2022 kl 12:37 3584

Det viser at mye pågår her, så jeg tipper også at vi er over 1,3kr i morgen:)

UberMath
17.01.2022 kl 12:26 3610

Dagens melding er en kontrakt. Og jeg tror ikke Harmonychain kommer til å starte under 1,30 i morgen.

Blockchain-as-a-Service (BaaS) for strandet elektrisitet i Nord-Amerika og Europa
Harmonychain ser på BaaS som en sentral del av vår diversifiserte strategi innen blokkjede. Vi har nå utvidet vår forretningsområde BaaS til å inkludere tjenester for strandet energi.

Blockchain-verifisering kan sees på som et «batteri» for strømprodusenter som ikke kan kvitte seg med strømproduksjonen sin, ofte på grunn av nettbegrensninger. Flere kraftprodusenter har meldt interesse for dette.

De nåværende forskjellene i elektrisitetspriser internt i et land, viser tydelig at elektrisitet blir strandet når nasjonale nettlinjer er fulle. I flere land er det ledig kraftkapasitet som i realiteten er strandet.

Harmonychain har gleden av å kunngjøre at vårt datterselskap Arctic Core AS har signert en ikke-eksklusiv serviceavtale for Nord-Amerika og Europa med et privat selskap innen High Performance Computing-industrien. Kunden vi skal representere har et miningoppsett i industriell skala i Asia, med totalt mer enn 300.000 moderne miningmaskiner med høy kapasitet. Tjenesten vil inkludere sourcing av lokasjoner som oppfyller visse økonomiske kriterier, og vi vil innta en konsulentrolle mellom kraftselskaper som har tilgjengelig strøm, og vår klient som kan bruke slik strøm.

Dersom det inngås en PPA (kraftkjøpsavtale) med våre tjenester, vil Arctic Core ha rett til 50 % av besparelsen per kilowattime strøm brukt av klienten på et prosjekt-for-prosjekt-basis sammenlignet med en fast forhåndsavtalt kraftpris på per kW/t inkludert nettleie og avgifter. Betaling for tjenesten vil skje på basis av strømfaktura. Kontrakten åpner for muligheten for at vi får betalt direkte fra kraftselskapet, i stedet for klienten dersom partene foretrekker dette.

Kontrakten er på no cure – no pay basis. Hvis en PPA inngås, er den økonomiske effekten for Harmonychain korrelert til strømforbruk. I lekmannstermer vil ingen PPA eller en liten PPA ha ingen eller liten økonomisk innvirkning for Harmonychain. En PPA på for eksempel 50-100 MW eller enda mer, kan ha et betydelig økonomisk potensial for Harmonychain. Dersom en PPA inngås, vil dette naturligvis bli kommunisert til markedet.

Ola Stene-Johansen kommenterer «Vi er glade for at vår modell tiltrekker seg lovende internasjonal interesse. Utfordringen er alltid å få den første kunden til å forstå profittpotensiale i vår modell. Vi håper å utvide denne delen av virksomheten vår i fremtiden.»

For mer informasjon, kontakt: Ola Stene-Johansen, adm. dir., Harmonychain AS, osj@lokotech.no

www.harmonychain.com

Denne informasjonen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.
UberMath
17.01.2022 kl 11:01 3650

Ser at kjøperne etter melding bare eskalerer i dag.

I tillegg peiser Litecoin tilbake opp nå. 153 $. Spennende å se om den bryter neste tekniske motstand på 170 $.
Tecinvest
17.01.2022 kl 10:37 3539

Dersom bud på selskapet snakker vi mangedobling av dagens verdi ! Lykkes de med chipen tror jeg på oppkjøp fra en gigant i et jafs.
Slettet bruker
17.01.2022 kl 09:45 2013

Burde se mange kr opp.

10kr januar-Februar.
20kr Mars med Dog coin chips leveransen.
Fjellheim
17.01.2022 kl 09:29 2003

Volumet har tatt seg godt opp etter siste utvikling med gode meldinger. Dette kan gå fryktelig fort :)
Slettet bruker
17.01.2022 kl 09:27 1995

Venter rally her, vent å se kursen i Mars.
Opsjonsprogram sist uke 4kr ? kurs 1,2kr da kommer denne med gode nyheter folkens. pass på denne.

10kr min.
Redigert 17.01.2022 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
UberMath
16.01.2022 kl 20:27 2214

Om vi tar utgangspunkt i det selskapet selv sa de ønsker å utvinne, og det at de jobber med Scrypt (se melding om Scrypt basert Mining pool) så kan et 30 MW datasenter gi følgende resultat med utstyr fra 2019 (for eksempel Antminer L5). En slik maskin trenger 1700 Watt til vanlig drift, kjøl og en del reaktivt tap. Det betyr at man får omtrent 18 000 slike enheter inn på 30 MW. Hver maskin produserer et resultat i året på omtrent 25 000 kroner (dette basert på utregninger man finner i utallige forum og på nett). Produktet av 18 000 og 25 000 vil gi et EBITDA resultat på 450 millioner kroner. Om Harmonychain kjøper og bygger dette helt alene så vil jo det meste av resultatet tilfalle harmonychain ( I dag verdt 185 mill kroner). Det å kjøpe 18 000 L5 og sette opp datasenterets infrastruktur vil kanskje koste i skala 55 millioner. Harmonychain har råd til en slik investering, men jeg tror mer på at Harmonychain vil bruke sin Scrypt Pool og bruke en annen modell som kanskje vil gi dem langt lavere kostnader assosiert med investeringer. Gjennom drift og Scrypt pool kan Harmonychain kanskje oppnå 10% av resultatet. Altså 45 millioner.

Dette var bare for 30 MW. 120 MW vil medføre at man må minst multiplisere tallene over med 4. Om du ser på modellen hvor HMONY bare får 10% så vil EBITDA likevel være på størrelse med børsverdien i dag. Litt grovt forenklet kan vi si EV/EBITDA ville vært 1 om de lander 120 MW på en royalty model som nevnt her. Hvis ikke det er en mulighet av dimensjoner så er ingenting det. Harmonychain har ikke lån i dag, og har en P/B på omtrent 1.9 . Ringrever vet at slikt er gode kjøp.når man er tidlig ute. Spørsmålet for mange er nok om de tør. Forstår folk denne driften godt nok til å tørre? Jeg tror folk begynner å forstå og derfor vil kjøpe seg inn etterhvert. HMONY er en sannsynlig kandidat for oppgang tror jeg.
Redigert 16.01.2022 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
PartnerInv
16.01.2022 kl 19:21 2261

Jeg aner ikke. Du kan jo fortelle hvor mange som trengs til 30MW, hva disse vil koste og hva man kan estimere i inntekt på disse?
Slettet bruker
16.01.2022 kl 19:01 2285

The Company shall issue Advisor a stock option to purchase 1,000,000 shares (“Option Shares”) of the Company’s common stock at an exercise price equal to four Norwegian Crowns (4 NOK) per share + 15% of the difference between the Strike and Market Price (the 15% is to cover taxes owed to the Norwegian State for exercising the options) as a one off. The option agreement will be put forward for the Annual General Meeting approval, and will have a duration of 2 years. In addition, to the stock option package the Company shall also pay one-hundred thousand Norwegian Crowns (100,000 NOK) per year.

Innen 2024:
2 år så passerer vi 4kr, alså 400% opp.💥🚀🚀min.
UberMath
16.01.2022 kl 17:52 2343

Det blir spennende å se om nivået på omsetningen fortsetter runt 4 millioner aksjer pr dag kommende uke. Hvis det er tilfellet så vil Harmonychain nå endelig få sin korreksjon. En storm kan starte og ta oss over tidlige høyder.

Litt nysgjerrig her, vet folk hvor mange ASIC 2019 modeller for Scrypt man kan få plass til i et 120 MW datasenter? Vet folk egentlig hva ROI er det første året? :)
Redigert 16.01.2022 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2022 kl 21:45 2647

Nå er det helg så skål for de som ble sittende.

Klar for å vere med å banebrytene tech. Jeg tipper vi ser mange kr . Som betyr mange hundre % i år.

Gleder meg at selskapet jobber for nye kontrakter.

Ny Chip som skal produsere bli mega bra.
UberMath
14.01.2022 kl 19:03 2732

Ja, det er jo helt tøysete. Men admin lar sånt fjas altså stå. Det undergraver jo bare FA og understreker at det er en liten drittavis. klare forsøk på manipulasjon.
Redigert 14.01.2022 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
rolas
14.01.2022 kl 17:00 2781

Rettet emisjon på 1 milliard for ett selskap på mcap 190 mill høres veldig fortrolig ut. Hadde det vært sant hadde det forresten vært en konge melding! Men bare bullshit!
Fjellheim
14.01.2022 kl 15:04 2884

OK. Da satser vi på ditt kursmål kr. 20,- i første omgang Super profit :)
Slettet bruker
14.01.2022 kl 14:53 2893

OB sier det er tull.

Så han kjøpte nok noen aksjer.

Man må sjekke med Oslo børs neste gang, men trist med en nedgang på 8% pga en slik spam.

Jeg tipper vi får snart et rally, nyheter ventes .Husk at opsjon på 4kr nettopp inngått, kom fra OB i uken.

Jeg takker for praten.

Redigert 14.01.2022 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
UberMath
14.01.2022 kl 14:49 2910

Så du tror de melder til FA før de melder til aksjonærer og newsweb.

Fjas og tull.