HMONY - Magefølelse på at nå kommer en voldsom reprising.

UberMath
HMONY 14.11.2021 kl 21:38 46401

Jeg har Bitcoin, Litecoin, Moonriver, Ethereum, DLTX og HMONY.

De fleste av disse har korrigert kraftig opp i senere tid og det har vært meget hyggelig å få uttelling på disse. Ikke bare fordi man har tjent grassat godt på å ha tålmodighet og tro på blockchain technology, men også fordi etter å ha blitt idiotforklart som risktaker og drømmer det siste året så får man endelig rett. De fleste begynner nå virkelig å tro på at Bitcoin og andre store coins med høy mcap kan ha en fremtid som store og mektige valuta, kanskje til og med som en verdireferanse som er mer solid enn gull.

Det sagt, Harmonychain har ikke bevegd seg på et par måneder. Selskapet har verdi på rundt 150 mill kroner. Dette til tross for at andre krypto selskap kjører bratt oppover. Selskapet koster nå 1/3 av hva det kostet ved notering i vår. Dette som resultat av at krypto fikk et kraftig tilbakefall i mai/juni og at HMONY i det videre meldte at de hadde trøbbel med chipen i Juni. Men chipen gjorde comeback i August. Nå gjør chipen flere hash/Joule enn noe annet på markedet. Nærmeste konkurrent bruker omtrent 4 ganger mer kraft pr hash. Bitcoin og andre krypto er tilbake til ATH. Men, likevel prises HMONY til 1/3 av sin tidligere pris. Jeg tror da at tiden må være inne for en korreksjon. Dette særlig fordi Litecoin, som Harmonychain foreløpig har siktet seg inn på som sin foreløpig viktigste valuta, har økt 45% (180 $ til 260 $) den siste mnd på grunn av gode nyheter på den sørlige halvkule. Nå er det ikke helt kjent hvor mye krypto Harmonychain besitter etter aktivitet på sine lokasjoner, men siden de meldte for 2 mnd siden at deres Scypt pool software er i alfa og testes så vil jeg tro at de er i full sving med å få det. Det er da merkelig om ikke et rally i Litecoin også skal drive Harmonychain opp i pris. Og dersom ikke fordi man spekulerer i om Harmonychain kan ha Litecoins, så i hvert fall fordi man vet at Lokotech som Harmonychain eier jobber med å produsere en hashmachine for Litecoin (og andre scrypt coins). Det er liv laget i dette og jeg tror Harmonychain snart må begynne på en opptur. Sjelden jeg gidder skrive noe over et case, men denne tror jeg skal være ganske åpenbar?

I oppsummering, Hva er Harmonychain:

Harmonychain eier to bedrifter. Den ene heter Arctic Core, den andre heter Lokotech.

Arctic Core: Har utviklet scrypt pool for mining av scrypt algo baserte krypto coins som Litecoin og Doge coin. Dette betyr at selskapet selger innpass i et større pool med prosessorkraft til ymse småbrukere der ute mot en royalty (noen % av mining value skal gå til Harmonychain). De selger plass og prosessorkraft i såkallte co-located datasentere. Omsetningen på dette området starter nok for alvor i Q1 2022, men vokser nok nå uke for uke. Der er flere bedrifter som selger HPC datacenter capasity i norden og omsetningen for disse kommer fort opp mot 1 milliard og for noen som satser hardere så blir omsetningen mange mange milliarder. I en fremtid hvor mining og datasentre blir veldig viktig så kan Arctic Core i seg selv være spennende og en god investering. Forretningsmodellen er kjent og det å bruke datakraft her i politisk stabilie norden med tilgang på billig og grønn kraft er lukrativt og trygt. Der er ingen norske datasentre som selger datasentre til bruk for mining. Derfor tror jeg at etterspørselen er enorm.

Lokotech: Utvikler en Scrypt miner de kaller Bulldozer (såkalt ASIC). Denne kan utvinne krypto coins i et rasende tempo på et meget lavt kraft forbruk. Lokotech er i designfasen ennå, de har intet annet å vise for seg enn simuleringer, men de jobber og Ola Stene (CEO) synes å mene at de skal klare å få chipen i Wafer produksjon i god tid før medio mars. Dette er den største verdidriveren i HMONY. En ASIC som dette gir ikke bare brukeren god samvittighet fordi denne mineren kan få kryptoverdenen til å gå rundt på 1/4 av strømmen, men også fordi marginene blir jo drastisk mye bedre når strømprisene er høye. En ASIC av siste generasjon koster gjerne opp mot 8 000 til 15 000$. Det sier seg selv at dersom Lokotech kan produsere og selge 10 000 vis av ASICs så snakker vi milliard omsetning (i kroner). I dag koster HMONY 150 mill og har vel 80 mill på bok? det er da ganske tydelig at markedet har priset inn 0% sannsynlighet for suksess, Harmonychains konkurrenter koster i skala 800 milliarder kroner.


Jeg kjøpte Harmonychain fordi Artic Core kommer uansett til å stable sine datasentre og krypto minere på bena og begynne å tjene penger. Det blir mer å tjene jo høyere verdien på krypto blir. Jeg mener dette caset er i seg selv et ganske greit case å sitte i om man vil ha litt krypto eksponering uten å involvere seg med en coinwallet. HMONY er billig og omsetningen kan øke fort dersom de er dyktige. Det kan i tillegg oppleves tryggere for mange å kjøpe en aksje som vil stige som en krypto (for eksempel Litecoin) i stedet for å streve med utenlandske wallets hvor penger kan bli borte i transfer. I tillegg så har man da dette relativt utrolige caset med Lokotech. Meldes noe som kan tolkes positivt i forhold til denne chipen så vil aksjen brutalt korrigere opp. Dette kan jo også imidlertid skje ned om noe negativt blir meldt, men etter at det først ble meldt negativt i Juni og nå positivt i August (og igjen på investordagene) så virker det litt usannsynlig at mer frem og tilbake skal komme. Tenker da at jeg bare gir en liten heads up med denne posten, så får folk vurdere om det er noe som kunne vært en passende krypto eksponering.
Redigert 17.11.2021 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Tobias
13.01.2022 kl 21:14 3610

Fin artikkel om Harmonychain i morgendagens FA.
Fortsetter vel reisen nordover etter dagens børsmelding og artikkel i FA.

IPO var vel rundt 2 kr for selskapet når det ble lansert på børs i fjor.
Slettet bruker
13.01.2022 kl 21:54 3543

Bare å se i morgen blir enormt rally tipper jeg ikke lett å få aksjer i morgen.

Åpner opp i morgen.

Lykke til.

Redigert 13.01.2022 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
UberMath
13.01.2022 kl 22:20 3503

Super profit du må kutte på kaffen. Dette går jo over stokk og stein :)

FA artikkel. Jøss. Rart at du vet det, men da blir det kanskje litt oppmerksomhet da. Digger det.

Tecinvest
13.01.2022 kl 22:37 3464

Regjeringen vil bruke grønn norsk strøm til flere datasentre, og tror det vil skape nye jobber, ifølge en fersk plan. – En markedsføringsstrategi, sier digitaliseringsministeren.
Slettet bruker
14.01.2022 kl 07:16 3343

Nå kommer det nyheter snart, aksjen kommer å gå enornt denne mnd som kommer fram til full produksjon av chips.

Må bare glede oss over LOI, der sjefen snakker om at vi sitter på en banebrytene tech. Som kommet å kjøre seskapet opp til nye nivåer de ser vi på opsjon program 4kr nå aksjen står i 1.2kr det blir mange hundre prosenter opp. Kan fort bli en PLT dette.

10 kr eller 20kr innen året eller mer.

Lykke til.

Tipper vi får snart 2kr kansje innen mandag.
Redigert 14.01.2022 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
Tobias
14.01.2022 kl 08:33 3272


Harmonychain kan bli en vinner i 2022

Fra dagens FA - DNB analytiker Wang Bjørnsen:
"Andre teknologier som kan støtte den metaverselle infrastrukturen, kommer fra selskaper som leverer skytjenester, kunstig intelligens og videospillgrafikk.
Marked for kryptovaluta
I kontantløse, virtuelle miljøer som metaverset, kan også blokkjedeteknologi og kryptovalutaer spille en nøkkelrolle.
– Dette er jo veldig komplekse og mye omdiskuterte temaer, men i metaverset er det nok enklere å se for seg at kryptovaluta, blockchain og NFT-er spesielt vil representere verdiene og valutaen, sier Wang Bjørnsen."
Fjellheim
14.01.2022 kl 08:58 3209

Dersom Harmony lykkes med sine planer er det en helt vanvittig oppside. En investor sa BCS kan gå 100 gangen de neste årene om de lykkes - men det tror jeg jammen Harmony kan også - om det får til det de jobber med. Svimlende :) Da vil eventuelt Harmony ha omtrent samme børsverdi som Kahoot i dag.
Slettet bruker
14.01.2022 kl 09:06 3190

Jeg laster videre dette blir en hot aksje.

rally kommer mange kr her tipper jeg rett.

20kr target
rockpus
14.01.2022 kl 10:26 3136

Hva tror du det Norske folk vil si til høyere strømpriser fordi man skal bruke strøm til noe så unyttig som krypto?
Slettet bruker
14.01.2022 kl 12:23 3070

Vi snakker om revolusjon innen ny tech. så kan ikke sitte stille i båten da, når fremtiden puster oss i nakken.

Bare å se på selskapet, et utrolig spennende selskap.

Nyheter kommer om leveranser, da er mulig toget gått? vi får se.

Jeg selger ikke før 10- 20kr
UberMath
14.01.2022 kl 12:33 3004

Super Profit det tror jeg og. Investorer går i flokk og når det gjelder HMONY så har den bare vært kastet bort i en krok og blitt avskrevet. Nå ser man imidlertid at her skjer det mye. OG, det kan fort bli trangt inn den berømte døra.
Slettet bruker
14.01.2022 kl 12:46 3000

Snart kommer mange gode nyheter, folk som skal ha en bit av denne tech. vil springe etter for å laste på 4-20kr men vi sitter da med 400-1000% før toget går.

Men men...
Fendi80
14.01.2022 kl 13:24 2984

Nå ble jeg skeptisk.
Finansavisen la akkurat ut en artikkel om rettet emisjon på 1 milliard i Harmonychain på 1kr, men artikkelen ble slettet 2 minutter etterpå?!
Noen andre som la merke til det?
Fjellheim
14.01.2022 kl 13:28 2988

Bløffer du Fendi80 ?
Fendi80
14.01.2022 kl 13:33 2963

Bløffer ikke. Jeg er investor selv, så vil jo helst unngå emisjoner.
Har sendt Mail til Finansavisen, venter på svar.
Fjellheim
14.01.2022 kl 13:37 2955

Dersom det går gjennom med en rettet emisjon på 1 milliard kroner på kr. 1,- så er det nærmest betryggende. Seriøse investorer legger ikke 1 milliard i et søppelselskap.
Fendi80
14.01.2022 kl 13:48 2959

Enig, men da kan det muligens ta litt lengre tid, og det kan vel være en av grunnene til at synker så mye i dag.
Men venter fortsatt på svar fra FA
Slettet bruker
14.01.2022 kl 13:51 2979

UberMath skrev for noe svada. :)
Bare å vente til neste melding, om PO på xkr.



UberMath
14.01.2022 kl 13:53 2982

Pass opp på Fendi80. Han er ny kjøper med litt volum. Hoppet rett fra LINK til HMONY.
Denne karen er på kjøpern og er tydeligvis klar for å jukse litt for å hjelpe på snittet.
Redigert 14.01.2022 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
14.01.2022 kl 14:01 2968

Veldig kjipt om slike rykter spres for å komme seg inn i aksjen.
Slettet bruker
14.01.2022 kl 14:15 2938

Bare tull dette ref FA, han spammer.

Dere må følge med så dere ikke selger i panikk, til slike spamme investorer.

god helg:)

Fendi80
14.01.2022 kl 14:37 2905

Jeg kjøpte meg inn forrige uke, så jeg har nada å tjene på å fortelle det.
Skrev også at jeg er investor i selskapet i første kommentar.
UberMath
14.01.2022 kl 14:49 2909

Så du tror de melder til FA før de melder til aksjonærer og newsweb.

Fjas og tull.
Slettet bruker
14.01.2022 kl 14:53 2892

OB sier det er tull.

Så han kjøpte nok noen aksjer.

Man må sjekke med Oslo børs neste gang, men trist med en nedgang på 8% pga en slik spam.

Jeg tipper vi får snart et rally, nyheter ventes .Husk at opsjon på 4kr nettopp inngått, kom fra OB i uken.

Jeg takker for praten.

Redigert 14.01.2022 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
14.01.2022 kl 15:04 2883

OK. Da satser vi på ditt kursmål kr. 20,- i første omgang Super profit :)
rolas
14.01.2022 kl 17:00 2780

Rettet emisjon på 1 milliard for ett selskap på mcap 190 mill høres veldig fortrolig ut. Hadde det vært sant hadde det forresten vært en konge melding! Men bare bullshit!
UberMath
14.01.2022 kl 19:03 2731

Ja, det er jo helt tøysete. Men admin lar sånt fjas altså stå. Det undergraver jo bare FA og understreker at det er en liten drittavis. klare forsøk på manipulasjon.
Redigert 14.01.2022 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2022 kl 21:45 2646

Nå er det helg så skål for de som ble sittende.

Klar for å vere med å banebrytene tech. Jeg tipper vi ser mange kr . Som betyr mange hundre % i år.

Gleder meg at selskapet jobber for nye kontrakter.

Ny Chip som skal produsere bli mega bra.
UberMath
16.01.2022 kl 17:52 2342

Det blir spennende å se om nivået på omsetningen fortsetter runt 4 millioner aksjer pr dag kommende uke. Hvis det er tilfellet så vil Harmonychain nå endelig få sin korreksjon. En storm kan starte og ta oss over tidlige høyder.

Litt nysgjerrig her, vet folk hvor mange ASIC 2019 modeller for Scrypt man kan få plass til i et 120 MW datasenter? Vet folk egentlig hva ROI er det første året? :)
Redigert 16.01.2022 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2022 kl 19:01 2284

The Company shall issue Advisor a stock option to purchase 1,000,000 shares (“Option Shares”) of the Company’s common stock at an exercise price equal to four Norwegian Crowns (4 NOK) per share + 15% of the difference between the Strike and Market Price (the 15% is to cover taxes owed to the Norwegian State for exercising the options) as a one off. The option agreement will be put forward for the Annual General Meeting approval, and will have a duration of 2 years. In addition, to the stock option package the Company shall also pay one-hundred thousand Norwegian Crowns (100,000 NOK) per year.

Innen 2024:
2 år så passerer vi 4kr, alså 400% opp.💥🚀🚀min.
PartnerInv
16.01.2022 kl 19:21 2260

Jeg aner ikke. Du kan jo fortelle hvor mange som trengs til 30MW, hva disse vil koste og hva man kan estimere i inntekt på disse?
UberMath
16.01.2022 kl 20:27 2213

Om vi tar utgangspunkt i det selskapet selv sa de ønsker å utvinne, og det at de jobber med Scrypt (se melding om Scrypt basert Mining pool) så kan et 30 MW datasenter gi følgende resultat med utstyr fra 2019 (for eksempel Antminer L5). En slik maskin trenger 1700 Watt til vanlig drift, kjøl og en del reaktivt tap. Det betyr at man får omtrent 18 000 slike enheter inn på 30 MW. Hver maskin produserer et resultat i året på omtrent 25 000 kroner (dette basert på utregninger man finner i utallige forum og på nett). Produktet av 18 000 og 25 000 vil gi et EBITDA resultat på 450 millioner kroner. Om Harmonychain kjøper og bygger dette helt alene så vil jo det meste av resultatet tilfalle harmonychain ( I dag verdt 185 mill kroner). Det å kjøpe 18 000 L5 og sette opp datasenterets infrastruktur vil kanskje koste i skala 55 millioner. Harmonychain har råd til en slik investering, men jeg tror mer på at Harmonychain vil bruke sin Scrypt Pool og bruke en annen modell som kanskje vil gi dem langt lavere kostnader assosiert med investeringer. Gjennom drift og Scrypt pool kan Harmonychain kanskje oppnå 10% av resultatet. Altså 45 millioner.

Dette var bare for 30 MW. 120 MW vil medføre at man må minst multiplisere tallene over med 4. Om du ser på modellen hvor HMONY bare får 10% så vil EBITDA likevel være på størrelse med børsverdien i dag. Litt grovt forenklet kan vi si EV/EBITDA ville vært 1 om de lander 120 MW på en royalty model som nevnt her. Hvis ikke det er en mulighet av dimensjoner så er ingenting det. Harmonychain har ikke lån i dag, og har en P/B på omtrent 1.9 . Ringrever vet at slikt er gode kjøp.når man er tidlig ute. Spørsmålet for mange er nok om de tør. Forstår folk denne driften godt nok til å tørre? Jeg tror folk begynner å forstå og derfor vil kjøpe seg inn etterhvert. HMONY er en sannsynlig kandidat for oppgang tror jeg.
Redigert 16.01.2022 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.01.2022 kl 21:46 2189

👍👍👍
Slettet bruker
17.01.2022 kl 09:27 1994

Venter rally her, vent å se kursen i Mars.
Opsjonsprogram sist uke 4kr ? kurs 1,2kr da kommer denne med gode nyheter folkens. pass på denne.

10kr min.
Redigert 17.01.2022 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
17.01.2022 kl 09:29 2002

Volumet har tatt seg godt opp etter siste utvikling med gode meldinger. Dette kan gå fryktelig fort :)
Slettet bruker
17.01.2022 kl 09:45 2012

Burde se mange kr opp.

10kr januar-Februar.
20kr Mars med Dog coin chips leveransen.