HMONY - Magefølelse på at nå kommer en voldsom reprising.

UberMath
HMONY 14.11.2021 kl 21:38 50392

Jeg har Bitcoin, Litecoin, Moonriver, Ethereum, DLTX og HMONY.

De fleste av disse har korrigert kraftig opp i senere tid og det har vært meget hyggelig å få uttelling på disse. Ikke bare fordi man har tjent grassat godt på å ha tålmodighet og tro på blockchain technology, men også fordi etter å ha blitt idiotforklart som risktaker og drømmer det siste året så får man endelig rett. De fleste begynner nå virkelig å tro på at Bitcoin og andre store coins med høy mcap kan ha en fremtid som store og mektige valuta, kanskje til og med som en verdireferanse som er mer solid enn gull.

Det sagt, Harmonychain har ikke bevegd seg på et par måneder. Selskapet har verdi på rundt 150 mill kroner. Dette til tross for at andre krypto selskap kjører bratt oppover. Selskapet koster nå 1/3 av hva det kostet ved notering i vår. Dette som resultat av at krypto fikk et kraftig tilbakefall i mai/juni og at HMONY i det videre meldte at de hadde trøbbel med chipen i Juni. Men chipen gjorde comeback i August. Nå gjør chipen flere hash/Joule enn noe annet på markedet. Nærmeste konkurrent bruker omtrent 4 ganger mer kraft pr hash. Bitcoin og andre krypto er tilbake til ATH. Men, likevel prises HMONY til 1/3 av sin tidligere pris. Jeg tror da at tiden må være inne for en korreksjon. Dette særlig fordi Litecoin, som Harmonychain foreløpig har siktet seg inn på som sin foreløpig viktigste valuta, har økt 45% (180 $ til 260 $) den siste mnd på grunn av gode nyheter på den sørlige halvkule. Nå er det ikke helt kjent hvor mye krypto Harmonychain besitter etter aktivitet på sine lokasjoner, men siden de meldte for 2 mnd siden at deres Scypt pool software er i alfa og testes så vil jeg tro at de er i full sving med å få det. Det er da merkelig om ikke et rally i Litecoin også skal drive Harmonychain opp i pris. Og dersom ikke fordi man spekulerer i om Harmonychain kan ha Litecoins, så i hvert fall fordi man vet at Lokotech som Harmonychain eier jobber med å produsere en hashmachine for Litecoin (og andre scrypt coins). Det er liv laget i dette og jeg tror Harmonychain snart må begynne på en opptur. Sjelden jeg gidder skrive noe over et case, men denne tror jeg skal være ganske åpenbar?

I oppsummering, Hva er Harmonychain:

Harmonychain eier to bedrifter. Den ene heter Arctic Core, den andre heter Lokotech.

Arctic Core: Har utviklet scrypt pool for mining av scrypt algo baserte krypto coins som Litecoin og Doge coin. Dette betyr at selskapet selger innpass i et større pool med prosessorkraft til ymse småbrukere der ute mot en royalty (noen % av mining value skal gå til Harmonychain). De selger plass og prosessorkraft i såkallte co-located datasentere. Omsetningen på dette området starter nok for alvor i Q1 2022, men vokser nok nå uke for uke. Der er flere bedrifter som selger HPC datacenter capasity i norden og omsetningen for disse kommer fort opp mot 1 milliard og for noen som satser hardere så blir omsetningen mange mange milliarder. I en fremtid hvor mining og datasentre blir veldig viktig så kan Arctic Core i seg selv være spennende og en god investering. Forretningsmodellen er kjent og det å bruke datakraft her i politisk stabilie norden med tilgang på billig og grønn kraft er lukrativt og trygt. Der er ingen norske datasentre som selger datasentre til bruk for mining. Derfor tror jeg at etterspørselen er enorm.

Lokotech: Utvikler en Scrypt miner de kaller Bulldozer (såkalt ASIC). Denne kan utvinne krypto coins i et rasende tempo på et meget lavt kraft forbruk. Lokotech er i designfasen ennå, de har intet annet å vise for seg enn simuleringer, men de jobber og Ola Stene (CEO) synes å mene at de skal klare å få chipen i Wafer produksjon i god tid før medio mars. Dette er den største verdidriveren i HMONY. En ASIC som dette gir ikke bare brukeren god samvittighet fordi denne mineren kan få kryptoverdenen til å gå rundt på 1/4 av strømmen, men også fordi marginene blir jo drastisk mye bedre når strømprisene er høye. En ASIC av siste generasjon koster gjerne opp mot 8 000 til 15 000$. Det sier seg selv at dersom Lokotech kan produsere og selge 10 000 vis av ASICs så snakker vi milliard omsetning (i kroner). I dag koster HMONY 150 mill og har vel 80 mill på bok? det er da ganske tydelig at markedet har priset inn 0% sannsynlighet for suksess, Harmonychains konkurrenter koster i skala 800 milliarder kroner.

Jeg kjøpte Harmonychain fordi Artic Core kommer uansett til å stable sine datasentre og krypto minere på bena og begynne å tjene penger. Det blir mer å tjene jo høyere verdien på krypto blir. Jeg mener dette caset er i seg selv et ganske greit case å sitte i om man vil ha litt krypto eksponering uten å involvere seg med en coinwallet. HMONY er billig og omsetningen kan øke fort dersom de er dyktige. Det kan i tillegg oppleves tryggere for mange å kjøpe en aksje som vil stige som en krypto (for eksempel Litecoin) i stedet for å streve med utenlandske wallets hvor penger kan bli borte i transfer. I tillegg så har man da dette relativt utrolige caset med Lokotech. Meldes noe som kan tolkes positivt i forhold til denne chipen så vil aksjen brutalt korrigere opp. Dette kan jo også imidlertid skje ned om noe negativt blir meldt, men etter at det først ble meldt negativt i Juni og nå positivt i August (og igjen på investordagene) så virker det litt usannsynlig at mer frem og tilbake skal komme. Tenker da at jeg bare gir en liten heads up med denne posten, så får folk vurdere om det er noe som kunne vært en passende krypto eksponering.
Redigert 17.11.2021 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2022 kl 07:02 3913

Selskapet vil nå levere.

Mega rekyl kommer.
PartnerInv
17.11.2022 kl 04:38 3956

I går kveld sendte Harmonychain ledelsen ut en melding om at MPW produksjonen er igangsatt. Det vil si at chip designet som ble levert inn til Global Foundries forrige uke for deltagelse i Multi Project Wafer er akseptert og prototypechip er nå under produksjon. Dette var en meget viktig milepæl for selskapet og ikke minst for aksjonærene. Denne prosessen har blitt utsatt flere ganger det siste året da alt ikke har vært på plass. På grunn av blant annet disse utsettelsene har selskapet måtte tåle kraftig kritikk og trolling på ulike facebook grupper og forum. Dette har da også satt sine spor i aksjekursen.

På grunn av den svært positive fremdriften selskapet nå har meldt forventes det en kraftig re-prising av aksjekursen. Det gledes!!!
Slettet bruker
16.11.2022 kl 14:39 3885

Utrolig spennende nå.
Slettet bruker
16.11.2022 kl 11:00 3897

Reprising kommer snart nå, spannende nå som vi startet å produsere 09November.

En stor milepel dette.

Julen er nok reddet for selskapet, ledelsen lastet i sist mnd. pga chip er i prod. nå.

Møyfrid
30.03.2022 kl 15:26 4570

"Bortsett fra det så er jeg glad for at du er negativ til Harmonychain, Vi fikk en god demonstrasjon med DLTX hvor treffsikker din optimisme er. Kun -60%."

Hvorfor gjør du det personlig, SjakkMatt? Prøve du å gjøre meg såret og vonbråten?

Jeg kan da ikke noe for at "selskapet" fremstår som tidenes tivoli på OSE. Det får dem da fint til selv. Jeg bare kommenterer det jeg ser.

FA er forresten gode på å røyke ut de beste historiene 🤣
Møyfrid
30.03.2022 kl 15:19 4588

Teknologi?

Er dem ikke ute og forhandler strømavtaler i Junaiten?

For øvrig ser jeg menigheten har stor tro på at det kan komme gode synergieffekter mellom Aker og Harmony etter Johansens inntreden i styre.

Mein got.
UberMath
30.03.2022 kl 14:34 4581

Jeg så at utelyset til Harmonychain er knust. Fort deg ring FA. Forsidestoff!!

Bortsett fra det så er jeg glad for at du er negativ til Harmonychain, Vi fikk en god demonstrasjon med DLTX hvor treffsikker din optimisme er. Kun -60%.

Anmoder at du gjør en tilbaketrekning til DLTX trådene for spam og haus der, og lar HMONY trådene handle om teknologi.
Møyfrid
30.03.2022 kl 13:56 4619

Vanskelig å kommenterer kursen med den Mikke Mus omsetningen som er i "selskapet".

Ingen vil kjøpe og de som sitter er vel gisler som venter på et mirakel.

Frem til det er det fornøyelig å lese i pressen hva de får seg til 🤣
Viken79
30.03.2022 kl 11:47 4683

Kan det være verdt å tenke litt lenger frem enn bare noen dager?
Det er akkurat nå interne uenigheter om hvem i styret/ansatte som skal få opsjoner og hvor mange. Opsjonene de alle tydeligvis ønsker flest mulig av vil ha en pris på minimum 1,08,- pluss 15% av forskjellen mellom aksjekurs ved innløsningstidspunkt og 1,08. I dag er kursen rundt 0,90,- Absolutt alle som ønsker kan kjøpe aksjer billigere i dag enn hva styret/ansatte eventuelt må betale for opsjonene i løpet av de neste to år.
Ville de kranglet så mye hvis de ikke hadde truen på å lykkes? Her tror jeg alle i styret inkl. ansatte ser for seg en solid økning i aksjekursen i tiden fremover. Pr. i dag er opsjonene null verdt og således ikke verdt å krangle om. Jeg holder godt på mine aksjer.
UberMath
29.03.2022 kl 22:04 4835

Ja visst. HMONY gikk ned 1% i dag. For et sirkus? Det er jo merkelig å få sirkus karakteristikker fra en som har vært litt for glad i DLTX.

Flott om tråden igjen kan handle om selskapet og ikke FA sine røverhistorier.
UberMath
29.03.2022 kl 22:00 4768

Ja, ELE er en annen greie.

My søppel som postes her nå. Greit, noen prøver desperat å få ned kurs, men kan ikke dere heller ringe FA og be dem generere noe mer tullegreier? Dørmatta til Harmonychain er skitten? Postkassen mangler merke? kontraktørene på Nord Norge og tomte utvikling er for glade i vodka? :)
Jonky
29.03.2022 kl 21:15 4806

Ok beklager var litt rask der med noen gap i historien😄 Ser nå det ikke ble noe av oppkjøpet der grunnet due dilligence...det var overraskende😂 Element forsvant visst i det stille ifjor. Av hmony artiklene så ser det ut som nøyaktig samme oppskriften. Bjellesaue, svære planer. Rinse and repeat. Melke luft til det ikke går lengre. Budskapet består allikevel, styr langt unna. Takk for jobbtilbud!
Sorlandsinvest
29.03.2022 kl 20:31 4836

Du anbefaler folk å sjekke historien - og mener skallet Harmony het Intex og Element før?!? 😂😂😂 der kvalifiserte du til styreplass og 1 mill opsjoner hos Harmony, gratulerer!
Jonky
29.03.2022 kl 20:07 4813

Ikke nøyaktig nei. Husker bare da selskapet før het Intex og så Element. Evige krumspring, luftige planer, emisjoner, hyping og ingen resultater. Denne fadesen de driver med nå ser ut som en variant av det samme. Hvis man på død og liv skal investere i krypto er det bedre å kjøpe en random coin, så krysse fingrene.
Sa2ri
29.03.2022 kl 14:40 3626

Dette er gutta sine det:

"Gründer slettet fra hjemmesiden
Christian Rustad er gründer og teknologidirektør i Harmonychain, men protesterte mot styreleder Bjørn Zachrissons store opsjonsprogram. Så ble han radert ut fra hjemmesiden.
Publisert 29. mars 2022 kl. 13.39

Steinar Grini
Redaktør

– Jeg har ingen kommentar. Send spørsmål på e-post, sier styreleder Bjørn Zachrisson.

Det jobber ikke mange mennesker på Harmonychains kontor i St. Olavs gate i Oslo. Til daglig er det bare gründer og teknologidirektør Christian Rustad og «lead software developer» Arve Rasmussen som setter føttene sine innenfor.

– Adm. direktør Ola Stene-Johansen er der sjelden. Det samme med finansdirektør Ben Miklozek, sier Christian Rustad.

Selv om Rustad både er gründer, teknologidirektør og største aksjonær i Harmonychain ble han radert ut fra selskapets hjemmeside.

Under «About» på nettsiden harmonychain.com dukket følgende opp: Adm. direktør Ola Stene-Johansen, finansdirektør Ben Miklozek, Arve Rasmussen, Bjørn Zachrisson, styremedlemmene Thore Johnsen og Tore Sviland, «Tech wiz» Martin Devold Soknes og «Finance expert» Kristen Jakobsen.

To perifere navn

Lørdag omtalte Finansavisen at styret i Harmonychain foreslår for generalforsamlingen et svært stort opsjonsprogram, tilsvarende 25 prosent av selskapets aksjekapital. Størstedelen av programmet skal gå til styreleder Bjørn Zachrisson, men også Stene-Johansen, Sviland og Miklozek. I Finansavisen tirsdag protesterte gründer og storaksjonær Rustad kraftig mot forslaget.

– Det er rart at jeg ikke står der. Det kan hende de ikke vil at jeg skal være på hjemmesiden på grunn av at jeg er motstander av opsjonene.

– Kjenner du Devold Soknes og Jakobsen?

– Devold Soknes så jeg først nå. Jeg har aldri møtt ham. Det var forslag om noe, men han har aldri vært knyttet til selskapet ettersom Zachrisson bare ville ha utlendinger.

– Hva med Kristen Jakobsen?

– Han representerer et selskap som er aksjonærer og er en bekjent av Zachrisson, sier Rustad.

Jakobsen er godt kjent i finansmiljøet som tidligere sjef i Pareto og senere som leder for konkursrammede Marine Subsea der Jakobsen tapte stort.

– Trolig fil-feil

Vi fulgte Zachrissons oppfordring og sendte e-post med spørsmål om hva Devold Soknes og Jakobsen gjør for Harmonychain, og hvorfor Christian Rustad er utelatt fra hjemmesiden.

Plutselig er Devold Soknes borte. Inn er nå Rustad kommet. Så kommer en e-post fra Zachrisson: «Takk for at du gjorde oss oppmerksom på det. Vi gikk over til nytt hjemmeside system for noen uker siden, så det er trolig en fil-feil. Christian Rustad er nå på hjemmesiden».

Vi spør Zachrisson hva Devold Soknes og Jakobsen gjorde på siden som har tittelen «This is us». Svaret fra styrelederen er: «Var med i oppstarten av Harmonychain, liten rolle i dag utover å være diskusjonspartnere»."

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2022/03/29/7843290/gruender-slettet-fra-hjemmesiden
Verdi_29
29.03.2022 kl 13:43 3685

Det burde også snakkes mer om at Litecoin og Dogecoin er døende crypto. Kan ikke fatte og begripe hvorfor noen vil inn i denne.
Jonky
29.03.2022 kl 12:28 3733

Dette skallet er visst bare svindel og bedrag uansett hva selskapsnavn eller folk som står bak. Anbefaler andre her å sjekke historien. Utrolig det ikke er av børs for lenge siden.
UberMath
29.03.2022 kl 11:58 3766

Tror du tar det litt for personlig. Det er bare en aksje. Du kan kjøpe og selge alt etter hva du tror er lurt. Jeg tror blockchain er fremtiden og at HMONY har virkelig gode ting på gang. Derav krangel.
Pengeknuger
29.03.2022 kl 11:33 3779

Skjelver du ikke når du ser forslaget: « Generalforsamlingen godkjenner at selskapet holder styret og selskapets ledende ansatte skadesløse for ethvert ansvar mot vedkommende i egenskap av utførelse av sine tillitsverv i konsernspiss sitt styre eller konsernets styrer hvor selskapet har eller har hatt eierinteresser.»
UberMath
29.03.2022 kl 10:48 3827

Det var ennå godt du opprettet dette nicket i dag for å fortelle oss dette. :)

Uansett, med opsjoner eller uten opsjoner stemt gjennom så registrer jeg at det er tilløp til litt maktkamp. I mange tilfeller følger det da oppgang fordi det virker som det da er noen verdier der å krangle om. Nå er vel ikke hele styret arbeidende, men styreleder er arbeidende, da er opsjoner helt vanlig form belønning. Lønn på No cure no pay basis.
Redigert 29.03.2022 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Økonomilærer
29.03.2022 kl 07:25 3988

Jeg ville vært svært forsiktig med å nærme meg denne aksjen. Hvis dagens oppslag i Finansavisen er noenlunde etterrettelig, lukter det ikke godt med noe som kan tyde på grådig selvtekt av styret på bekostning av aksjonærene. For noe vas: "...trenger opsjoner for å være insentivert". "Ingen kommentar" (fra styreleder) er en smule paptetisk. Det er også trist, nesten litt flaut, å se at en fallert finansprofessor (han var ikke så verst som min lærer på 80-tallet på NHH) lar seg bruke på denne måten. Det var vel nevneren, ikke telleren som var din styrke også den gangen Thore. Vi snakker mye om E'n i ESG. PÅ Handselshøyskolen NMBU snakker vi også mye om G'n med våre flinke studenter. Dette er nemlig corporate governance av verste merke. Det er nærliggende å ty til den store management-guru Peter Drucker: [... the well-meant but idiotic belief that executives should have major financial stakes in the company, the stock options (which I have always considered an open invitation to mismanagement)]. Kjære generalforsamling i Harmonychain. Ta til vettet og stem dette ned.
Redigert 29.03.2022 kl 07:28 Du må logge inn for å svare
Hartepool
29.03.2022 kl 07:06 4002

Et selskaps styre skal ikke motta opsjoner. Ledende ansatte og andre viktige bidragsytere på lønningslisten skal derimot gjerne ha opsjoner.
Styret skal kontrollere ledelsen og kjøpe sine aksjer i markedet som alle andre aksjonærer.
Dette selskapet driver me self destruction.
Sa2ri
29.03.2022 kl 06:53 3990

Dette var dagens, kanskje ukas kommentar :-) Ser man på hva de skriver og hvordan de formulerer seg i børsmeldingen, så er det nok en grunn til å holde seg langt borte fra dette selskapet. Bare å lese dette her:

"«For at også de andre i selskapet skal være insentivert til å yte sitt beste for selskapet i 2022 samt av hensyn til behovet for å rekruttere og binde flere ledende personer enn tidligere, samt for å ha fleksibilitet i forhold til eksterne rådgivere, investorer og eventuelt nye ansatte, ønsker styret å etablere en ny ordning der det tildeles tegningsretter», heter det."
Mulla3
28.03.2022 kl 23:06 4069

UberMath skrev Innlegget er slettet
Holder du lenge nok på tråden så får di rett.
Møyfrid
28.03.2022 kl 22:51 3979

"I fjor avholdt Harmonychain generalforsamling 1. juni. I år er finanskalenderen endret slik at generalforsamlingen er fremskutt til 1. april."

Dette "selskapet" kunne jo ikke valgt en bedre dato for å avholde GF 🤣🤣🤣
Pengeknuger
28.03.2022 kl 22:43 3908

Nå er det jeg som kaller det luftslott. Teknologidirektøren tror sikkert på det han skaper, at han misliker og protesterer på at andre kommer inn og beriker seg er jo bare et sunt tegn. Tror du bør tenke litt grundigere igjennom saken før du trekker konklusjoner om Rustads motiv bak hans varsko.
UberMath
28.03.2022 kl 22:27 3948

Så Rustad er redd for å miste eierandeler i luftslottet? Hmm, denne logikken skjønner jeg ikke. Kanskje Motsatt?
Redigert 28.03.2022 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
28.03.2022 kl 22:17 3969

Større klovne bedrift skal du leite lenge etter. De skulle aldri vært på børsen. Denne skal ned til 0.5 igjen.
Pengeknuger
28.03.2022 kl 21:40 3958

Det som nå kommer frem om foreslåtte kjempeopsjoner til styreleder og andre, og at teknologidirektøren går ut med kraftige protester bør gjøre at aksjonærene tenker seg grundig om. Når gründeren protesterer må det antas at de øvrige som jobber med teknologiutvikling også føler at noen skal melke innsatsen de selv står bak. Luftslott ?
UberMath
27.03.2022 kl 14:04 4075

Som sagt tidligere. Jeg tror din søken etter hvem folkene bak disse anonyme nickene på et anonymt forum er, tar fokus vekk fra sakene som diskuteres. Jeg er dessverre ikke den personen du synes å tro jeg er. Skjønner heller ikke hvorfor det skal være viktig på et anonymt forum. Folk kan si hva de vil innenfor reglene uten å bli hengt ut.

At du ikke liker selskapet må du vel få lov til. Det er helt vanlig det at folk velger å være med på forskjellige case eller ikke, og så kan man være lei seg for at man gikk glipp av muligheter i etterkant. Det er ikke min jobb å overbevise deg om det ene eller det andre heller. Men jeg kan snakke fritt om at jeg tror blockchain er fremtiden. Blockchain er bokføring uten en tredjepart, eller man kan si at tredjeparten er erstattet med en 100% objektiv consensus algoritme. De som drifter disse blockchain nettverkene som har forskjellig mål og mening (noen uten mening i det hele tatt :) ), er disse selskapene som er omtalt som "minere". Dette er fremtiden og hvis jeg får rett så tror jeg dette er det eneste som gjelder om 3 år. For ordens skyld HMONY er et selskap som prøver å finne sin plass i denne verdikjeden.
Redigert 27.03.2022 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
EspedalH
27.03.2022 kl 11:55 4106

Må roe ned hausingen her nå UberM nå som du snart er del av styret. Tildelingen på opsjoner er hinsides all fornuft! Rystad sin bonus vil jo aldri bli aktuell… Dette har vel aldri heller vert meldt fra et selskap på Oslo børs? «Generalforsamlingen godkjenner at selskapet holder styret og selskapets ledende ansatte skadesløse for ethvert ansvar mot vedkommende i egenskap av utførelse av sine tillitsverv i konsernspiss sitt styre eller konsernets styrer hvor selskapet har eller har hatt eierinteresser.»
Nei her gjelder det å holde seg langt unna!! Å følge med på komedien som utspiller seg! Når kommer melding om at ceo er tilbake fra farspermisjon?
Viken79
27.03.2022 kl 10:49 4122

HP17? Du virker ganske opplyst. Kan du forsøke å fortelle meg hvorfor dette er helt hinsides? Hvis jeg for eksempel kjøper 100 000,- aksjer til 0,9,- pr. stk imorgen og en gang i løpet av 2022 etter at HC gjengen har gjort en bra jobb, kursen er høyere enn imorgen og de ønsker å utløse opsjonene på 42 mill aksjer. Vil jeg sitte igjen med mer eller mindre penger enn hva jeg har investert? Vet du også hva innløsningskursen på opsjonene som minimum vil være?
UberMath
26.03.2022 kl 19:47 4241

Svaret på det er jo megaenkelt. De bygger opp datasentre, utvikler mining pool, og kan yte BaaS tjeneste på strandet strøm. Foruten dette så har de den famøse chipen til Lokotech som skal i Wafer produksjon i Juli, og så melder de at de videre skal starte Helium og Filecoin forskning. Ingen omsetning ennå, men virker som de har troa. Det er ikke så overraskende å finne selskap på Oslo Growth som først tjener penger litt frem i tid. 90% av Growth er slik.
UberMath
26.03.2022 kl 19:41 4226

men nå er vel ikke finansavisens journalister særlig skarpe? Den gamle opsjonspakken kanselleres (og den inneholder også mange aksjer) og denne nye inneholder 42 mill.. Selv om man synes det er mye så er jeg ingen fan av å gjøre grove feil i gjengivelse av fakta. Finansavisen får heller ikke med seg at Rustads bonusavtale er samme som var vedtatt i 2021.
HP17
26.03.2022 kl 18:57 4254

De driver med alt mulig og derfor skjønner ingen noe av forretningsmodellen. Men vanvittige opsjonpakker som tar verdier fra aksjonærene, det skal de ha. For et selskap
HP17
26.03.2022 kl 18:56 4201

25% økning i følge Finansavisen i dag. Og det er helt hinsides. Dagens aksjonærer blir kraftig utvannet og betaler for dette gilde.
Gullhaugen
26.03.2022 kl 18:56 4212

Hele selskapet virket merkelig. Hva er det de driver med egentlig? Har de omsetting? Tjener de penger. Er dette en lekebutikk?
UberMath
26.03.2022 kl 18:35 4236

Husk den gamle opsjonspakken som var på ca 20 mill aksjer blir kansellert når denne på 42 mill blir innført. Således så blir påstanden din om økt antall fully diluted aksjer på 25% feil. Økningen er på ca 12%? Det sagt, styret kunne godt holdt tilbake og nøyd seg med å gi styreleder 5 til 8 mill. 15 mill er kanskje som du sier grådig. Men aksjen var opp de to siste dagene i uka som gikk. Virker ikke som markedet bryr seg og ellers er klar for opptur?
HP17
26.03.2022 kl 16:25 4295

Dette må jo være det største «ranet» av aksjonærer på oslo børs noengang? En opsjonspakke på hele 42 millioner aksjer tilsvarende en økning i aksjekapitalen på hele 25%.

Må være det grådigste forslaget i historien. Ren galskap om dette går igjennom.
Sa2ri
25.03.2022 kl 23:03 4456

Godt observert - slik er det i mange tech-aksjer men denne tar vel kanskje kaka. De som kritiserer blir også kastet ut av gruppen de har på FB - ikke mye interesse for åpenhet og diskusjon, men de som føyer seg greit inn i folden er hjertelig velkommen.
Hartepool
25.03.2022 kl 22:24 4485

Reneste tyveri fra styret med denne professoren som akademisk alibi…grafser til seg millioner av opsjoner.
Styret skal ikke ha opsjoner. Management og ansatte skal ha.
Styret får kjøpe aksjene som alle andre i markedet.
Dette er det værste eksempel på elendig Corporate govenance jeg noengang har sett.