JINHUI Q3--Et sterkt regnskap nto kontantstrøm 65 mill usd.
De har en EK på 350-400 mill usd og en Cash situasjon som er i samsvar med forfall kjøp av 5 skip som de har ervervet,mangler 1 skip q4.
Skipene finansieres av kontantstrøm og allerede cash situasjon.
I q3 la de depositum for 17 mill usd,og nedbetalte gjeld med 10 mill usd.
Derfor ingen utbytte,de vil holde cash situasjonen gjennom q4.
Utbytte for q2 ble betalt med 3,2 mill usd i q3.
Når q4 er over nå med lavere rater vil de seile med 4 flere skip enn ved q1-2021 og opprettholder en sterkere kontantstrøm for q4 og 2022.
Dette er måten Jin opererer,gjeld og cash foran utbytte og jeg er enig,da slipper de overaskelser senere om markedet dabber.
De kunne sikkert lånt opp og gitt utbytte på både 10 og 20 kr,eller selge halve flåten.
Spørsmålet er hva betales for aksjen,den er jo som mange skriver gratis og pr dd betales 50 øre for kanskje 1,50 nkr.
Nedturen i går pga 0 utbytte er surmuling da det helt sikkert kommer flere utbytter de små er bedre om cash holdes styrket,de vet at markedet svinger fra måned til måned.
Årets sunneste og sterkeste regnskap jeg noen gang har sett er mitt svar.
Kjøpskandidat kursmål 16.5nkr -50 kr.
Skipene finansieres av kontantstrøm og allerede cash situasjon.
I q3 la de depositum for 17 mill usd,og nedbetalte gjeld med 10 mill usd.
Derfor ingen utbytte,de vil holde cash situasjonen gjennom q4.
Utbytte for q2 ble betalt med 3,2 mill usd i q3.
Når q4 er over nå med lavere rater vil de seile med 4 flere skip enn ved q1-2021 og opprettholder en sterkere kontantstrøm for q4 og 2022.
Dette er måten Jin opererer,gjeld og cash foran utbytte og jeg er enig,da slipper de overaskelser senere om markedet dabber.
De kunne sikkert lånt opp og gitt utbytte på både 10 og 20 kr,eller selge halve flåten.
Spørsmålet er hva betales for aksjen,den er jo som mange skriver gratis og pr dd betales 50 øre for kanskje 1,50 nkr.
Nedturen i går pga 0 utbytte er surmuling da det helt sikkert kommer flere utbytter de små er bedre om cash holdes styrket,de vet at markedet svinger fra måned til måned.
Årets sunneste og sterkeste regnskap jeg noen gang har sett er mitt svar.
Kjøpskandidat kursmål 16.5nkr -50 kr.
En melding om hvor mye bonus brødrene tar ut kommer, vær trygg.
Kommer det en dividende melding her, er det uansett bare smuler de melder.
Kom deg ut av dette caset Gullhaugen, først som sost
Kommer det en dividende melding her, er det uansett bare smuler de melder.
Kom deg ut av dette caset Gullhaugen, først som sost
kodenavn
24.11.2021 kl 09:34
2752
Supert at Longst er så negativ til en aksje han ikke eier.
Slik er det når han tror han kan prate ned kursen ytterligere for å få enda bedre inngang.
JIN er penger på gaten nå.
Slik er det når han tror han kan prate ned kursen ytterligere for å få enda bedre inngang.
JIN er penger på gaten nå.
Let it be
24.11.2021 kl 10:06
2725
Ikke tvil om at Bulk er ut for tiden. GOGL sitt resultat og utbytte er jo meget bra. Ikke tvil om det. Og kvartal 4 blir også bra. Men GOGL får jo ikke bedre økonomi selv om de gir utbytte. Normalt gjenspeiler det seg den dagen utbytte blir utbetalt. Men utbytte er utbytte, ikke tvil om det.
Men hva er så inntjeningen JIN mot GOGL i kvartal 3/21. Benytter kurs US$/NOK 8,90. Og aksjekurs dagens, GOGL 76 kr. og JIN kr.10,85. Resultat Q3 for GOGL US$ 0,97 pr aksje og for JIN US$ 0,177 pr aksje. Det gir en inntjening i forhold til aksjekurs for GOGL på 11, 3 % og For JIN 14,5 %.
Så det er ikke tvil om at JIN tjener penger men prioriterer annerledes mht. utbytte. Og at JIN vil kunne måle seg mot andre bulkaksjer fremover, ja det er sikkert.
Men hva er så inntjeningen JIN mot GOGL i kvartal 3/21. Benytter kurs US$/NOK 8,90. Og aksjekurs dagens, GOGL 76 kr. og JIN kr.10,85. Resultat Q3 for GOGL US$ 0,97 pr aksje og for JIN US$ 0,177 pr aksje. Det gir en inntjening i forhold til aksjekurs for GOGL på 11, 3 % og For JIN 14,5 %.
Så det er ikke tvil om at JIN tjener penger men prioriterer annerledes mht. utbytte. Og at JIN vil kunne måle seg mot andre bulkaksjer fremover, ja det er sikkert.
Det spiller i gen rolle hva Jinhui tjener, så lenge ´aldrig´ aksjonærene ser noe til pengene.
Jeg kjøpte for litt over 1 år tilbake en rekke drybulk aksjer, både i Norge og Usa.
Handlet Gogl på 37 kroner og Jinhui på 3,5, da drybulk gikk rett i taket solgte jeg Jin på 9 kroner med en fantastisk gevinst på 1/2 år.
De andre drybulk aksjene ble solgt i sommer også med stor gevinst.
Jeg beholdt Gogl og snittet opp til 42 kroner, da jeg visste at nå ville aksjonærene få betalt fortløpende det selskapet tjente.
Der har du forskjellen på Gogl vs Jin og det vil fortsette til drybulk ikke tjener mer om 2-3 år, innen den tid er Gogl ivnvesterimgen tilbakebetalt flere ganger bare med dividender, slik er det definitivt ikke i Jinhui.
Det er nå så mange som er lurt inn i Jinhui som sitter med svarteper, sitte i et papir kanskje kjøpt på 15-18 kroner, de ble lurt inn fra haussere om lovnader om store dividender, glem det, disse folka blåser lang masj i sine Norske venner, tjener de store penger går det bestandig til annet en dividender, roter det gjærne bort på tullete investeringer osv.
Jeg har fulgt Jin i 20 år på børs, de deler aldri ut store dividender, det er det som teller i shipping og for en investor.
Jeg kjøpte for litt over 1 år tilbake en rekke drybulk aksjer, både i Norge og Usa.
Handlet Gogl på 37 kroner og Jinhui på 3,5, da drybulk gikk rett i taket solgte jeg Jin på 9 kroner med en fantastisk gevinst på 1/2 år.
De andre drybulk aksjene ble solgt i sommer også med stor gevinst.
Jeg beholdt Gogl og snittet opp til 42 kroner, da jeg visste at nå ville aksjonærene få betalt fortløpende det selskapet tjente.
Der har du forskjellen på Gogl vs Jin og det vil fortsette til drybulk ikke tjener mer om 2-3 år, innen den tid er Gogl ivnvesterimgen tilbakebetalt flere ganger bare med dividender, slik er det definitivt ikke i Jinhui.
Det er nå så mange som er lurt inn i Jinhui som sitter med svarteper, sitte i et papir kanskje kjøpt på 15-18 kroner, de ble lurt inn fra haussere om lovnader om store dividender, glem det, disse folka blåser lang masj i sine Norske venner, tjener de store penger går det bestandig til annet en dividender, roter det gjærne bort på tullete investeringer osv.
Jeg har fulgt Jin i 20 år på børs, de deler aldri ut store dividender, det er det som teller i shipping og for en investor.
Redigert 24.11.2021 kl 10:38
Du må logge inn for å svare
kodenavn
24.11.2021 kl 10:55
2608
Longst: Jeg har fulgt Jin i 20 år på børs, de deler aldri ut store dividender, det er det som teller i shipping og for en investor.
Fikk du med deg at kursen gikk fra 1 krone i mars 2003 til 70 kroner i okt. 2007 ?
Det er 70-gangern på 4 år det.
Like interessant som litt utbytte mener nå jeg.
Fikk du med deg at kursen gikk fra 1 krone i mars 2003 til 70 kroner i okt. 2007 ?
Det er 70-gangern på 4 år det.
Like interessant som litt utbytte mener nå jeg.
Kapitalisering i Jin er cash og gjeld i water,det finnes ikke andre selskaper i denne bransjen med samme balanse.
Bedre med små utbytter og et selskap som er verdt sine penger mot et gearet selskap som ikke tåler nedturer i markedet.
Utbytte var det ved forrige opptur,og ved q2.
Polecy i årsrapport sier det tydelig og q3 ble kapitalen brukt på depositum skip.
Men her kommer det overaskelser men markedet er jo godt og q4 er nok allerede satt da korte kontrakter inngår 1-2 mnd siden.
Bedre med små utbytter og et selskap som er verdt sine penger mot et gearet selskap som ikke tåler nedturer i markedet.
Utbytte var det ved forrige opptur,og ved q2.
Polecy i årsrapport sier det tydelig og q3 ble kapitalen brukt på depositum skip.
Men her kommer det overaskelser men markedet er jo godt og q4 er nok allerede satt da korte kontrakter inngår 1-2 mnd siden.
Golden Ocean har aldri vært bedre kapitalisert en nå, dette er ikke Trøym Golden Ocean 2007/08
Flåten har aldrig vært større, nyere og gjeldsgraden har ikke vært lavere.
Da Jinhui gikk fra 2 til 70 kroner gikk de fra å være et mini rederi til et stort rederi, da markedet toppet hadde de tatt full levering, hadde splitter ny flåte og prisene på nybygg eksploderte.
De satt på et stort nybygg program og fikk skip levert kontinuerlig ut i et Supra marked vi aldri ser igjen, den gang fikk de 65k rate for en Supra.
Jinhui 2022 er bare en skygge av det de var i 2006/2007,
Flåten har aldrig vært større, nyere og gjeldsgraden har ikke vært lavere.
Da Jinhui gikk fra 2 til 70 kroner gikk de fra å være et mini rederi til et stort rederi, da markedet toppet hadde de tatt full levering, hadde splitter ny flåte og prisene på nybygg eksploderte.
De satt på et stort nybygg program og fikk skip levert kontinuerlig ut i et Supra marked vi aldri ser igjen, den gang fikk de 65k rate for en Supra.
Jinhui 2022 er bare en skygge av det de var i 2006/2007,
Redigert 24.11.2021 kl 11:08
Du må logge inn for å svare
Natt1369
24.11.2021 kl 11:12
2663
Du juger så du tror det selv! Eller så er hukommelsen din ikke all verden. Du solgte på 8 kr, ikke 9, det har du selv sagt for evigheter siden! 🤡
Og til gjengjeld fått høre det ettertrykkelig i ettertid! 😂😂🤣
Forklar oppgangen i 2013 da, uten noen som helst utbytte.
De som tror at kursen til jin er avhengig av utbytte for å gå, tar skammelig feil. Oppgangen kommer, bare å laste opp og smøre seg med den tålmodigheten longshitinbulk ikke innehar. 🤘🎉😎
Og til gjengjeld fått høre det ettertrykkelig i ettertid! 😂😂🤣
Forklar oppgangen i 2013 da, uten noen som helst utbytte.
De som tror at kursen til jin er avhengig av utbytte for å gå, tar skammelig feil. Oppgangen kommer, bare å laste opp og smøre seg med den tålmodigheten longshitinbulk ikke innehar. 🤘🎉😎
tankardjr
24.11.2021 kl 11:24
2607
Ja de er en gjeldfri skygge av seg selv i 07 /08. Det kan være lurt når shipping går mot hydrogen og selvkjørende skip. I fremtiden er det nok bare en mann ombord maksimalt. Da får gogl problemer igjen med å bytte ut sine fosildrevne scrubber forurensende nye skip som ingen vil ha. Emisjon løser alle problemer
hofa
24.11.2021 kl 11:25
2603
Jeg forstår ikke, hvad det er du vil fortælle med dine evindelige indlæg her. gogl udbetaler udbytte, men Jin beholder pengene på bogen. Du er da helt tabt med din evindelige hetz mod Jin, få dig dog et liv, vi andre har forstået det og jeg ønsker ikke udbytte til beskatning. Jeg har derfor solgt Gogl og købt Jin.
skvisen
24.11.2021 kl 11:40
2569
Begge selskap leverer gode tall så denne kranglinga er helt meningsløs. Noen liker mora andre liker dattera, sånn er det bare. Måtte bare kjøpe meg inn igjen litt i dag, greide ikke vente lenger. Har falt over 30% siden salg så da settes det av til betaling av skatt. Skal ha flere aksjer i Jin men venter litt og ser ann rate utvikling før jeg går all in igjen
Da ble det enda flere aksjer på meg rsi på 36 stocastic 1.
Gidder ikke lese regnsap eller utbytteprat,denne skal i 15 og 18 kr om Max ratene er over 20 000 i q4.
Som sagt tror jeg q4 som har rater som er 1-3 mnd gamle pga kontraktsinngåelser da tilkommer q4.
Men samma det nå er aksjen nesten halvert og bør trigge hele nasjonen til kjøp,hehe.
Gidder ikke lese regnsap eller utbytteprat,denne skal i 15 og 18 kr om Max ratene er over 20 000 i q4.
Som sagt tror jeg q4 som har rater som er 1-3 mnd gamle pga kontraktsinngåelser da tilkommer q4.
Men samma det nå er aksjen nesten halvert og bør trigge hele nasjonen til kjøp,hehe.
Ser Gogl leverer 10% utbytte i dag på q3.
Helt sykt bra,
Utbytte vil komme i jin også,om det kommer i 2 nye skip nedbetalt eller cash er ikke godt og si,men gjelden er 0.
Om markedet blir 20-30 000 usd i 2-3 år vil ubytten komme og ofte med årsrapport og q1.
Hva Jin gjør da er ikke godt og si men de kan uten og ødelegge ek og cash levere 5-7kr i et jafs.
Men jeg tror markedet må være i water og utsiktene 20 000 usd pluss.
De hadde større inntjening enn 0,177 da de har økt kostnadene fra 4 000 usd til 11 000 usd pr skip pga den hurtige nedbetalingen av gjeld som skal være ned bet med 59% i løpet av nå 9 mnd.
Derfor var ebit lavere denne gangen.
De har og bet depositum på 17 mill usd for nyervervelse,og opprettet nytt kortsiktig lån som ligger i driftkost skip på 11 000 usd i mnd.
Selskapsverdien og ek økes jo betraktelig men aksjekursen/aksjonærer er ikke interisert og sitte her.
Ikke noe og gjøre med så får enhver snitte eller sitte.
Hadde en analyse kommet ville den blitt nokså høy,20-40 kr.
Helt sykt bra,
Utbytte vil komme i jin også,om det kommer i 2 nye skip nedbetalt eller cash er ikke godt og si,men gjelden er 0.
Om markedet blir 20-30 000 usd i 2-3 år vil ubytten komme og ofte med årsrapport og q1.
Hva Jin gjør da er ikke godt og si men de kan uten og ødelegge ek og cash levere 5-7kr i et jafs.
Men jeg tror markedet må være i water og utsiktene 20 000 usd pluss.
De hadde større inntjening enn 0,177 da de har økt kostnadene fra 4 000 usd til 11 000 usd pr skip pga den hurtige nedbetalingen av gjeld som skal være ned bet med 59% i løpet av nå 9 mnd.
Derfor var ebit lavere denne gangen.
De har og bet depositum på 17 mill usd for nyervervelse,og opprettet nytt kortsiktig lån som ligger i driftkost skip på 11 000 usd i mnd.
Selskapsverdien og ek økes jo betraktelig men aksjekursen/aksjonærer er ikke interisert og sitte her.
Ikke noe og gjøre med så får enhver snitte eller sitte.
Hadde en analyse kommet ville den blitt nokså høy,20-40 kr.
Gullhaugen
24.11.2021 kl 12:54
2497
Kjøp nå for snart kommer gjengen tilbake å kjører denne opp i over 20 hvor den hører hjemme.
gandhi-21
24.11.2021 kl 14:45
2348
Jesus kristus, for en hauser-gjeng. Her skjer det jo ingen ting, kun nedover. Om de velger å brenne opp overskuddet for å kjøpe skip på all time high så er jo det deres sak, men ikke spesielt aksjonærvennlig.
kodenavn
24.11.2021 kl 14:53
2332
Brukte gode skip som tjenes inn rekordfort.
Netto gjeldfritt selskap med sinnsyk inntjening.
Til halvparten av underliggende verdier.
En no-brainer.
Netto gjeldfritt selskap med sinnsyk inntjening.
Til halvparten av underliggende verdier.
En no-brainer.
gandhi-21
24.11.2021 kl 14:56
2389
Ned 30 % sist 2 uker og ikke noe utbytte, jeg anbefaler at du bruker din brain jeg
Redigert 24.11.2021 kl 14:56
Du må logge inn for å svare
tankardjr
24.11.2021 kl 17:07
2228
Mye hausing ja men prisingen gir ingen mening. De kjøpte masse skip under bonanzaen i 07 08 også. og solgte seg ned i skip i dårligere tider. At det er slik jinhui opererer bør ikke være veldig overraskende. Så får man enten like eller ikke like det.Jeg får sitte med aksjene i 3 måneder til det går bra. Virker som 10.80 er foreløpig bunn i aksjen
Lim Gordon
24.11.2021 kl 17:11
4118
Jeg har mye å takke Jin for, men denne siste perioden fra 18 har vært en pest. Så idag solgte jeg meg ut. Men så snur det vel, bare se hva Fearnleys skriver:"Given the above, the question is rather how high the market rises the next weeks rather than if it will rise."
Redigert 24.11.2021 kl 17:12
Du må logge inn for å svare
Atomvinter
24.11.2021 kl 17:14
4123
bulkinvest skrev Penger på gata nå!!
Jinhiu har ALLTID vært penger på gata. For kinabrødrene vel og merke. For de stakkars småaksjonærene gjelder det å time kjøpene og salgene med en god porsjon flaks...
Ser vi styrehonorarer over 100 MNOK i 2022?
Ser vi styrehonorarer over 100 MNOK i 2022?
tankardjr
24.11.2021 kl 17:33
4086
Vel det er øyet som ser. Pris bokført er nå 0.4 til sammenligning så er gogl priset til 0.9. Det er under halv pris i kineser rabatt. Skal jinhui prises til 0.9 så er vi på 22 kr
Redigert 24.11.2021 kl 17:34
Du må logge inn for å svare
DividendYield
24.11.2021 kl 17:38
4131
Det er sikkert en grunn til at markedet ikke vil betale mer for de bokførte verdiene, en masse gamle skip og en ledelse som ønsker å berike seg selv fremfor aksjonærene. På den andre siden har du GOGL og 2020 med sine moderne flåter og svært aksjonærvennlige politikk med massive utbytter.
Den gamle super travere Atom vinter har skjønt det, de gamle var og er fremdeles best
tankardjr
24.11.2021 kl 18:19
4317
Uansett ingen vet hva riktig pris er på et kineser rederi. Enten er det mer eller så er det mindre. Den er uansett billig uansett om prisen er 8 kr 10 kr eller 15 kr. Så jeg tror vi er på bunn for denne gangen.
Hvorfor er den billig?
Nav verdier har nadda betydning, det har kun verdi hvis rederiet selges, helt eller i deler.
Hvis aksjonærene er like heldige i q4 som i q2, dvs at Jin brødrene drysser hele 20 øre på sine Norske venner, da har selskapet 40 øre dividende i et super hot Supramax markede.
Dvs det tar ca 25 år å tilbake betale innsatsen, i Gogl tar det 2-3 år, der ligger forskjellene.
Jinhui er ikke investerbar
Nav verdier har nadda betydning, det har kun verdi hvis rederiet selges, helt eller i deler.
Hvis aksjonærene er like heldige i q4 som i q2, dvs at Jin brødrene drysser hele 20 øre på sine Norske venner, da har selskapet 40 øre dividende i et super hot Supramax markede.
Dvs det tar ca 25 år å tilbake betale innsatsen, i Gogl tar det 2-3 år, der ligger forskjellene.
Jinhui er ikke investerbar
bulkinvest
24.11.2021 kl 18:28
4335
Det er penger på gata pris pr aksje nå, så får vi se om kort stund hvem som har rett!
tankardjr
24.11.2021 kl 19:06
4328
Hadde du sittet i gogl i 25 år så hadde investeringen din vært ned 90 prosent av alle emisjoner og at 10 aksjer blir 1 aksje. Da hjelper det ikke med litt ekstra dividende. Det er dette kineseren vil unngå å vanne ut sine egne aksjer. Det har de ikke råd til siden de ikke kan være en finans akrobat som Fredriksen ee
Natt1369
24.11.2021 kl 19:28
4287
🤡🤡🤡
Klager på Frodon, og så er du enda verre selv! Arrogant besserwisser, som skryter å lyver så det lukter svidd!
Hvis du er så dyktig som du skal ha det til, så hadde du nok ikke brukt mesteparten av tiden fra år 2000 til idag på forumet til finansavisen! En gang 🤡, alltid 🤡
Klager på Frodon, og så er du enda verre selv! Arrogant besserwisser, som skryter å lyver så det lukter svidd!
Hvis du er så dyktig som du skal ha det til, så hadde du nok ikke brukt mesteparten av tiden fra år 2000 til idag på forumet til finansavisen! En gang 🤡, alltid 🤡
Jeg sitter ikke i drybulk når sykluser går ned.
Der har du forskjellen, dette med Gogl i dag kontra Trøym Gogl 2007 har jeg forklart deg mang en gang, jeg har også fortalt deg om Jin nå kontra i 2004-2007 med den nye flåten se fikk levert den gang.
Hadde du vært litt kvikk i vendingen hadde du selvfølgelig kvittet deg med Jinhui når du hadde sjansen over 15 kroner og kjøpt noe som er av kvalitet som Golden Ocean, da hadde du fått både oppgang og svære dividender.
Men så kvikk var du ikke, men du var ikke snauere en at du senest i går var innom Golden tråden å anbefalte å selge Gogl forde Cape markedet var så elendig i følge deg, så feil kan man altså ta.
Jinhui er ikke invester bar, den er kun brukenes som lek når en får moment vendinger i rater
Der har du forskjellen, dette med Gogl i dag kontra Trøym Gogl 2007 har jeg forklart deg mang en gang, jeg har også fortalt deg om Jin nå kontra i 2004-2007 med den nye flåten se fikk levert den gang.
Hadde du vært litt kvikk i vendingen hadde du selvfølgelig kvittet deg med Jinhui når du hadde sjansen over 15 kroner og kjøpt noe som er av kvalitet som Golden Ocean, da hadde du fått både oppgang og svære dividender.
Men så kvikk var du ikke, men du var ikke snauere en at du senest i går var innom Golden tråden å anbefalte å selge Gogl forde Cape markedet var så elendig i følge deg, så feil kan man altså ta.
Jinhui er ikke invester bar, den er kun brukenes som lek når en får moment vendinger i rater
Redigert 24.11.2021 kl 19:44
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
24.11.2021 kl 19:44
4332
Har fulgt denne en stund og fat det riktig med inngang nå. Den snudde på støtten på 10.50. Jeg tror vi får rekyl oppover mot 15-20 snart. Det er ganske utrolig at vi får denne nå på 10 tallet..ref tall,og inntjening. Mcap burde være 2.5 milliarder altså 100 prosent opp.
Redigert 24.11.2021 kl 20:06
Du må logge inn for å svare
SuMay
24.11.2021 kl 20:09
4284
Trodde en kaptein gikk ned med skuta 🤠 I alle tilfeller, takk for seilasen og godt innblikk i JIN. JIN er det mest underprisede shipping selskapet du kan finne, sannsynligvis av alle lista selskap som er der ute. Det er og den mest urettferdige aksjen du kan finne. Eufori - til hat - hat - til eufori.
tankardjr
24.11.2021 kl 20:33
4237
Du må sjekke nicket på gogl sidene en gang til. Jeg var ikke der å anbefalte salg. Etter mitt syn er det mye fri fantasi om lommene til kineserne. Faktumet er at forsiktigheten gjenspeiles i balansen. Så da er vel de meste av pengene i firmaet. Gogl og Fredriksen kjører utbytte akkurat som de gjorde i seadrill. Noen år etterpå var det fullstendig katastrofe i seadrill. Sannheten er jo da at de skulle ha betalt 0 utbytte. Ja du har sikkert rett i at det er best være i Fredriksen selskaper når de kjører sine utbytter. Men om kinseren samm ligner seg med gogl er jeg sterkt tvilsom til. Men jeg tror kineseren tok hintet nå. Med et fall fra 15.5 til 10 kr på noen dager.
Det var kjedelig å høre LimGordon – for min del har jeg alltid lest dine nyttige og innsiktsfulle innlegg med stor interesse. Håper du har fått med deg en fin gevinst likevel. Mine egne papirgevinster har dessverre blitt kraftig desimert den senere tid de også, men siden potensialet i aksjen forblir den samme så kommer jeg til å holde ut i lang tid enda (og så klarer jeg ikke å akseptere all nedsettende bullshiten som blir skrevet av enkelte om kinesiske eiere, mangel på utbytte og bla bla bla).
Beklager tankardjr, det var Lim Gordon som baisset Gogl i går ikke deg.
Ja kineserene virker forsiktige, man kan si det på mang en måte, men i cash kassa er de ikke forsiktige når det gjelder å snappe til seg selv.
Et investerbart shipping selskap er der aksjonæren får noe tilbake, slik er ikke tilfelle i Jin og historien viser at det alltid har vært slik.
At denne ledelse skal forandre noe skjer ikke, om aksjen koster 5 eller 15 kroner her spiller også liten rolle for de, de skal ikke selge aksjer, de skal bare ha fullstendig kontroll i eget selskap så de kan heve de bonusene de alltid gjør, de lever godt og bra nok på det.
Ja kineserene virker forsiktige, man kan si det på mang en måte, men i cash kassa er de ikke forsiktige når det gjelder å snappe til seg selv.
Et investerbart shipping selskap er der aksjonæren får noe tilbake, slik er ikke tilfelle i Jin og historien viser at det alltid har vært slik.
At denne ledelse skal forandre noe skjer ikke, om aksjen koster 5 eller 15 kroner her spiller også liten rolle for de, de skal ikke selge aksjer, de skal bare ha fullstendig kontroll i eget selskap så de kan heve de bonusene de alltid gjør, de lever godt og bra nok på det.
tankardjr
24.11.2021 kl 21:04
4215
Hvis vi spiller den leken å sammenligne gogl og jin så må jeg si at Fredriksen kjører sine selskaper hardt. Han er jo med fra starten i alle selskaper og betaler kansje 0.10 dollar pr aksje når selskapet skal opp å gå. Pålydende på jin var vel omtrent det samme. 0.10 dollar. I seadrill betalte de ut over 200 kr i utbytte i løpet av få år. Noe Fredriksen fikk merke på sine kontoer. Når selskapet seadrill går i dass så venter han helt til alt er på plass og kursen er rasert. At kineserne driver dette selskapet nøkternt og gammeldags og ikke vil tømme selskapet rettferdiggjør ikke en pris bokført på 0.4 er min mening.
Natt1369
24.11.2021 kl 21:14
4191
Hvorfor bruker du så mye tid på jin, når du har aksjer i golden ocean?
Aner en viss bitterhet over å ha misset oppgangen fra 8 kr til 18, ettersom du ikke klarer å glede deg over resultatet i golden ocean, men spyr ut eder og galle på forumet her?!
Dessuten bidrar du sjelden og aldri med noe konstruktivt, hverken her, eller noen andre plasser.
Temmelig påståelig angående egen fortreffelighet, men unngår tvert å kommentere når du blir tatt med buksene nede.
Golden goat, Kjepet, Asterobelix, Mithra, der har du skribenter med innsikt og høy standard over innleggene sine!
Aner en viss bitterhet over å ha misset oppgangen fra 8 kr til 18, ettersom du ikke klarer å glede deg over resultatet i golden ocean, men spyr ut eder og galle på forumet her?!
Dessuten bidrar du sjelden og aldri med noe konstruktivt, hverken her, eller noen andre plasser.
Temmelig påståelig angående egen fortreffelighet, men unngår tvert å kommentere når du blir tatt med buksene nede.
Golden goat, Kjepet, Asterobelix, Mithra, der har du skribenter med innsikt og høy standard over innleggene sine!
tankardjr
24.11.2021 kl 21:21
4170
Å sammenligne gogl og jin er feil og longsit vet det. Golden har 1.7 millarder dollar i gjeld. Jin er i netto cash og kjører sitt forsiktige opplegg. Med så fundamentale forskjeller går det ikke Ann å si at det ene er kvalitet og det andre ikke. Blir som et nøkternt nedbetalt hus kontra naboen med gjeld opp til pipa og høy sigarføring
fattigstakkar
24.11.2021 kl 21:39
4121
Trodde du var smart nok til å kjøpe i dag. Har du blitt for gjerrig på dine gamle dager?
Hvis en leser årsrapport 2020 angående utbytte er den lik andre selskaper.
Q2 hadde et mindre utbytte.
Utbytte fasilitet er alt over 0 nettogjeld gir utbytte,kjøper de skip øker gjelden,0 utbytte om ikke nto cash etter kjøpet er høyere.
Det handler til slutt om et stabilt bedret marked som gir overskudd etter oppkjøpene noe vi får q4.
Et tilskudd til eierne må gå gjennom aksjer og utbytte.
Jin er et datterselskap og ledelsen innehar ikke aksjer,men kan ha bonuser.
Om en ser på anministrasjonskostnader og utbetalinger til ledelsen er det minimalt mot andre selskaper i verden i dag.
At de skaper verdier noe de begynte med med oppkjøp av nyere flåte før oppturen kom 4 stk er jo særdeles god butikk.
Nedbetalingen foregår pr kvartal og 59% av all gjeld er borte med 11000 usd i ny driftskost pr skip opp fra 4500 usd pga budsjettert nedbetaling mot kortsiktig gjeld under 1 år.
Om du foretrekker eide klær og ikke lånte i et selskap med mindre utbytte til nå vil ratene svinge og nto gjeld mot cash langsiktig gi utbytter når kortsiktig gjeld sakner.
q4 vil gi et mindre utbytte,mens q1 og 2022 kan bli eksplosivt utbytter om gjelden synker og er lavere enn cash som blir økende om de er ferdiginvestert i oppkjøp.
At ledlesen får en god bonus skulle bare mangle uansett,men legger man kun vekt på det og henger seg opp er det selvskading som aksjonær om de og betaler utbytte som kommer.
Q2 hadde et mindre utbytte.
Utbytte fasilitet er alt over 0 nettogjeld gir utbytte,kjøper de skip øker gjelden,0 utbytte om ikke nto cash etter kjøpet er høyere.
Det handler til slutt om et stabilt bedret marked som gir overskudd etter oppkjøpene noe vi får q4.
Et tilskudd til eierne må gå gjennom aksjer og utbytte.
Jin er et datterselskap og ledelsen innehar ikke aksjer,men kan ha bonuser.
Om en ser på anministrasjonskostnader og utbetalinger til ledelsen er det minimalt mot andre selskaper i verden i dag.
At de skaper verdier noe de begynte med med oppkjøp av nyere flåte før oppturen kom 4 stk er jo særdeles god butikk.
Nedbetalingen foregår pr kvartal og 59% av all gjeld er borte med 11000 usd i ny driftskost pr skip opp fra 4500 usd pga budsjettert nedbetaling mot kortsiktig gjeld under 1 år.
Om du foretrekker eide klær og ikke lånte i et selskap med mindre utbytte til nå vil ratene svinge og nto gjeld mot cash langsiktig gi utbytter når kortsiktig gjeld sakner.
q4 vil gi et mindre utbytte,mens q1 og 2022 kan bli eksplosivt utbytter om gjelden synker og er lavere enn cash som blir økende om de er ferdiginvestert i oppkjøp.
At ledlesen får en god bonus skulle bare mangle uansett,men legger man kun vekt på det og henger seg opp er det selvskading som aksjonær om de og betaler utbytte som kommer.
Gullhaugen
25.11.2021 kl 00:15
3945
På dette latterlige nivået er det bare å laste max å bli godt belønnet for nå tar vi turen mot 20. I morgen er vi passert 12.50
Redigert 25.11.2021 kl 01:18
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
25.11.2021 kl 08:41
3820
2 BNP Paribas Securities Services BPSS* 25,972,978
Jeg spurte igår hva denne aksjeposten, som angivelig disponeres på vegne av Jinhui, kan ha av betydning for kursutviklingen i selskapet. Er det noen som har observert bevegelser i den posten?
Jeg spurte igår hva denne aksjeposten, som angivelig disponeres på vegne av Jinhui, kan ha av betydning for kursutviklingen i selskapet. Er det noen som har observert bevegelser i den posten?
thypoon
25.11.2021 kl 08:59
3820
Chinese coking coal futures surged more than 13%, boosted by improving sentiment in the property market and expectations of higher steelmaking demand at mills.
Following a rebound in Chinese steel mill profits, more iron ore purchases and a return to seaborne coal ahead of the heating season are expected to support the dry bulk market, shipbroker Intermodal said in a weekly note dated Tuesday.
https://www.hellenicshippingnews.com/baltic-index-ends-four-day-rally-on-capesize-weakness/
Following a rebound in Chinese steel mill profits, more iron ore purchases and a return to seaborne coal ahead of the heating season are expected to support the dry bulk market, shipbroker Intermodal said in a weekly note dated Tuesday.
https://www.hellenicshippingnews.com/baltic-index-ends-four-day-rally-on-capesize-weakness/
bulkinvest
25.11.2021 kl 10:33
3710
Ser bevegelser i aksjonærsiden ca den 2 hver mnd på Jinhui ship, tror på en god periode fram til resultat i februar så du må bare komme deg inn igjen😊
kodenavn
25.11.2021 kl 16:15
3453
Bokført EK pr.aksje 28.- Dvs. P/B 0,42
EPS Q3 USD 0,177 = 1,58 NOK
På dagens kurs er det anuallisert EPS på 6,3 NOK, eller 53 %, dvs P/E under 2
En dobling eller mer av dagens kurs er på sin plass..
EPS Q3 USD 0,177 = 1,58 NOK
På dagens kurs er det anuallisert EPS på 6,3 NOK, eller 53 %, dvs P/E under 2
En dobling eller mer av dagens kurs er på sin plass..
Åpner 12,5 i morra slutter 12,8
Bra trade men den skal nok opp mot 13,5 eller noe i første omgang.
Bra trade men den skal nok opp mot 13,5 eller noe i første omgang.