JINHUI Q3--Et sterkt regnskap nto kontantstrøm 65 mill usd.
De har en EK på 350-400 mill usd og en Cash situasjon som er i samsvar med forfall kjøp av 5 skip som de har ervervet,mangler 1 skip q4.
Skipene finansieres av kontantstrøm og allerede cash situasjon.
I q3 la de depositum for 17 mill usd,og nedbetalte gjeld med 10 mill usd.
Derfor ingen utbytte,de vil holde cash situasjonen gjennom q4.
Utbytte for q2 ble betalt med 3,2 mill usd i q3.
Når q4 er over nå med lavere rater vil de seile med 4 flere skip enn ved q1-2021 og opprettholder en sterkere kontantstrøm for q4 og 2022.
Dette er måten Jin opererer,gjeld og cash foran utbytte og jeg er enig,da slipper de overaskelser senere om markedet dabber.
De kunne sikkert lånt opp og gitt utbytte på både 10 og 20 kr,eller selge halve flåten.
Spørsmålet er hva betales for aksjen,den er jo som mange skriver gratis og pr dd betales 50 øre for kanskje 1,50 nkr.
Nedturen i går pga 0 utbytte er surmuling da det helt sikkert kommer flere utbytter de små er bedre om cash holdes styrket,de vet at markedet svinger fra måned til måned.
Årets sunneste og sterkeste regnskap jeg noen gang har sett er mitt svar.
Kjøpskandidat kursmål 16.5nkr -50 kr.
Skipene finansieres av kontantstrøm og allerede cash situasjon.
I q3 la de depositum for 17 mill usd,og nedbetalte gjeld med 10 mill usd.
Derfor ingen utbytte,de vil holde cash situasjonen gjennom q4.
Utbytte for q2 ble betalt med 3,2 mill usd i q3.
Når q4 er over nå med lavere rater vil de seile med 4 flere skip enn ved q1-2021 og opprettholder en sterkere kontantstrøm for q4 og 2022.
Dette er måten Jin opererer,gjeld og cash foran utbytte og jeg er enig,da slipper de overaskelser senere om markedet dabber.
De kunne sikkert lånt opp og gitt utbytte på både 10 og 20 kr,eller selge halve flåten.
Spørsmålet er hva betales for aksjen,den er jo som mange skriver gratis og pr dd betales 50 øre for kanskje 1,50 nkr.
Nedturen i går pga 0 utbytte er surmuling da det helt sikkert kommer flere utbytter de små er bedre om cash holdes styrket,de vet at markedet svinger fra måned til måned.
Årets sunneste og sterkeste regnskap jeg noen gang har sett er mitt svar.
Kjøpskandidat kursmål 16.5nkr -50 kr.
oppturen
06.12.2021 kl 17:47
3142
Han er innom DVD, med utsiktene innen olje er den en soleklar dobblingskandidat :-)
Let it be
06.12.2021 kl 17:40
3146
Jeg tok vist feil mht. JIN og at ratene øker, så vil aksjekursen øke. Aksjekursen synker tydeligvis jo mer fraktratene øker synes å være melodien.
Ellers ser jeg ikke Longinbulk lenger på forumet for bulk aksjer. Har han blitt bearish og gått i hi for vinteren, eller er han på andre jaktmarkeder for å hente gevinsttrofeer. Kunne trenge noen saftige råd mht Bulksektoren
Ellers ser jeg ikke Longinbulk lenger på forumet for bulk aksjer. Har han blitt bearish og gått i hi for vinteren, eller er han på andre jaktmarkeder for å hente gevinsttrofeer. Kunne trenge noen saftige råd mht Bulksektoren
tankardjr
06.12.2021 kl 15:18
3232
Jepp omikron fører nok til forsinkelser og økte rater.
The emergence of the new Omicron variant has thrown another spanner into the works, with new complications to shipping routes expected as governments tighten travel restrictions and other virus containment measures.
Restrictions have already kicked in at key crew-change hubs, where sailors swap out to take a break after four to six gruelling months at sea.
Singapore on Thursday suspended crew changes for those with recent travel history to seven African countries including South Africa, the country’s Maritime and Port Authority said in a circular. Hong Kong has put in similar restrictions for 44 countries on its high-risk list.
Advertisement
This comes on the back of China mandating quarantines of up to seven weeks for returning seafarers and banning crew changes — a move that is rippling down the already-strained global supply chain.
“We are bracing for impact and buckling up our seatbelts. We are expecting longer quarantine period, tighter testing regime and restrictions for vessels coming from South Africa and neighbouring countries,” Carl Schou, president and CEO of Wilhelmsen Ship Management, told Splash247, a trade media outlet.
Source: Business Insider India
The emergence of the new Omicron variant has thrown another spanner into the works, with new complications to shipping routes expected as governments tighten travel restrictions and other virus containment measures.
Restrictions have already kicked in at key crew-change hubs, where sailors swap out to take a break after four to six gruelling months at sea.
Singapore on Thursday suspended crew changes for those with recent travel history to seven African countries including South Africa, the country’s Maritime and Port Authority said in a circular. Hong Kong has put in similar restrictions for 44 countries on its high-risk list.
Advertisement
This comes on the back of China mandating quarantines of up to seven weeks for returning seafarers and banning crew changes — a move that is rippling down the already-strained global supply chain.
“We are bracing for impact and buckling up our seatbelts. We are expecting longer quarantine period, tighter testing regime and restrictions for vessels coming from South Africa and neighbouring countries,” Carl Schou, president and CEO of Wilhelmsen Ship Management, told Splash247, a trade media outlet.
Source: Business Insider India
kodenavn
06.12.2021 kl 15:10
3219
Kurs under 20.- her er ganske merkelig. Oppsiden er betydelig. og kan materialisere seg raskt.
tankardjr
06.12.2021 kl 15:00
3221
Ja det ser stekt ut. Alle segmenter styrker seg samlet oppgang på bdi pluss 2 prosent. Dette er sterkt og spesielt på capesize. I tillegg så forventes sterkt marked hele 2022. Er nesten så jeg håper de setter inn en robott til å kjøpe aksjer i jinhui. Den tar det minste hensyn til stigende bdi og andre nyheter som er positive.
Let it be
06.12.2021 kl 01:53
3391
Blir spennende å se hvordan fraktratene blir. Fortsetter trenden som den siste uken stiger fraktratene henover mot nyttår. Og antar at varer og gods som skulle vært skipet til før nyttår må frakte etter nyttår. Og derav høyere enn normalt fraktbehov. Dette på toppen av kanskje høyere eksport av varer verden rundt en antatt.
Blir det dette senarioet tipper jeg JIN vil stige bra henover Nyttår
Blir det dette senarioet tipper jeg JIN vil stige bra henover Nyttår
tankardjr
05.12.2021 kl 21:05
3508
Omikron kan presse opp tørrbulk ratene på lengre sikt.
Other shipping segments
“Generally, the areas with the least direct impact have been dry bulk and gas shipping,” said Stifel’s Nolan, referring to broader consequences to shipping from COVID, and by extension, from omicron.
Dry bulk has had its best year in over a decade in 2021, while spot shipping rates for liquefied natural gas carriers are now at all-time highs.
The biggest pandemic effect on dry bulk has been congestion in Chinese unloading ports driven by COVID precautions and restrictions at terminals. That congestion has tied up bulkers at anchor, a plus for rates.
Asked about potential fallout from omicron, Nick Ristic, lead dry cargo analyst at Braemar ACM Shipbroking, told American Shipper, “For now everybody seems to be taking a wait-and-see approach. The one place where significant pandemic-related measures can significantly tighten the [dry bulk] market — China — is already pursuing a zero-COVID strategy, so it’s hard to imagine more disruption from congestion and quarantines.”
Source: FreightWaves by Greg Miller,
Other shipping segments
“Generally, the areas with the least direct impact have been dry bulk and gas shipping,” said Stifel’s Nolan, referring to broader consequences to shipping from COVID, and by extension, from omicron.
Dry bulk has had its best year in over a decade in 2021, while spot shipping rates for liquefied natural gas carriers are now at all-time highs.
The biggest pandemic effect on dry bulk has been congestion in Chinese unloading ports driven by COVID precautions and restrictions at terminals. That congestion has tied up bulkers at anchor, a plus for rates.
Asked about potential fallout from omicron, Nick Ristic, lead dry cargo analyst at Braemar ACM Shipbroking, told American Shipper, “For now everybody seems to be taking a wait-and-see approach. The one place where significant pandemic-related measures can significantly tighten the [dry bulk] market — China — is already pursuing a zero-COVID strategy, so it’s hard to imagine more disruption from congestion and quarantines.”
Source: FreightWaves by Greg Miller,
tankardjr
05.12.2021 kl 20:45
3538
Ja finnes nesten ingen grunn å selge på denne lave kursen. Capesize går riktignok i første kvartal i en slags lavsessong basert på historiske data. Men jeg tror faktisk vi ikke ser et normalt tørrbulk marked nå. Det viktigste er hva som skjer med pandemien og etterspørselen etter råvarer som et sterkt. Supra ratene har ikke noen spesielle lavsessonger bortsett fra muligens kinesisk nyttår. Ser ikke noen grunn til å selge tørrbulk aksjer overhodet siden prisingen er jevnt over lav også i golden ocean. Nei her kan man fint sitte å se lytt til. 25 februar legger jinhui frem Q4 og jeg tror vi kan se et fint driv i kursen opp mot 25 februar.
kodenavn
03.12.2021 kl 11:00
3789
Jepp. Selv om kursen er 2 % opp i dag, er det ikke mange selgere.
Kun omsatt 85.000 aksjer
Kun omsatt 85.000 aksjer
såpe i øynene
03.12.2021 kl 03:29
3989
Ingen overraskelse at bulk er på vei til å ta av igjen. JIN er underpriset så det holder alleredere. 23 til 25 neste topp. Burde vel strengt tatt trade rundt 35-40 allerede. Det kommer nok. Inntjeningen forteller det meste og vi må bare smøre oss med litt tolmodighet. Må jo være den desidert rimeligste aksjen på børsen.
Natt1369
01.12.2021 kl 20:19
4179
Ny liste pr. 30.11, endringer i parantes.
1 Jinhui Holdings Company Limited 44,588,250 (Ingen endring)
2 BNP Paribas Securities Services BPSS* 25,864,579 (-108,399)
3 Nordnet Bank AB 4,572,514 (-166,065)
4 JPMorgan Chase Bank, N.A., London 2,724,853 (+167,360)
5 Willumsen Thor Inge 1,475,000 (+10,920)
6 UBS Switzerland AG 1,157,735 (-6,794)
7 Kvam, Jan Arvid 1,155,932 (+932)
8 BNP Paribas Securities Services ITA 1,002,100 (Ingen endring)
9 Nordnet Livsforsikring AS 947,804 (-21,856)
10 Hansen, Terje Harder 890,000 (+10,000)
11 Euroclear Bank SA/NV 856,420 (Ingen endring)
12 Clearstream Banking S.A. 740,174 (Ny på lista)
13 Danske Bank A/S 711,833 (+51,860)
14 SÆTER HAAKON MORTEN 672,200 (+132,000)
15 Anderson Invest AS 649,035 (+10,500)
16 The Bank of New York Mellon SA/NV 553,123 (Ny på lista)
17 Avanza Bank AB 470,419 (-196,856)
18 Vehus, Karl Otto 455,310 (Ny på lista)
19 Citibank, N.A. 450,000 (Ingen endring)
20 KEBI AS 420,000 (+20,000)
Kjell Robert Wærstad, Hereditas Capital AS, og Nordea Bank Abp Denmark Branch datt ut av lista siden sist.
Total shares held by the top 20 shareholders 90,357,281 (+361,584)
* As informed that BNP Paribas Securities Services held shares of the Company in custodian for the following shareholder:
Jinhui Holdings Company Limited of 16,252,990 shares (Ingen endring)
1 Jinhui Holdings Company Limited 44,588,250 (Ingen endring)
2 BNP Paribas Securities Services BPSS* 25,864,579 (-108,399)
3 Nordnet Bank AB 4,572,514 (-166,065)
4 JPMorgan Chase Bank, N.A., London 2,724,853 (+167,360)
5 Willumsen Thor Inge 1,475,000 (+10,920)
6 UBS Switzerland AG 1,157,735 (-6,794)
7 Kvam, Jan Arvid 1,155,932 (+932)
8 BNP Paribas Securities Services ITA 1,002,100 (Ingen endring)
9 Nordnet Livsforsikring AS 947,804 (-21,856)
10 Hansen, Terje Harder 890,000 (+10,000)
11 Euroclear Bank SA/NV 856,420 (Ingen endring)
12 Clearstream Banking S.A. 740,174 (Ny på lista)
13 Danske Bank A/S 711,833 (+51,860)
14 SÆTER HAAKON MORTEN 672,200 (+132,000)
15 Anderson Invest AS 649,035 (+10,500)
16 The Bank of New York Mellon SA/NV 553,123 (Ny på lista)
17 Avanza Bank AB 470,419 (-196,856)
18 Vehus, Karl Otto 455,310 (Ny på lista)
19 Citibank, N.A. 450,000 (Ingen endring)
20 KEBI AS 420,000 (+20,000)
Kjell Robert Wærstad, Hereditas Capital AS, og Nordea Bank Abp Denmark Branch datt ut av lista siden sist.
Total shares held by the top 20 shareholders 90,357,281 (+361,584)
* As informed that BNP Paribas Securities Services held shares of the Company in custodian for the following shareholder:
Jinhui Holdings Company Limited of 16,252,990 shares (Ingen endring)
Redigert 01.12.2021 kl 20:22
Du må logge inn for å svare
Positive signaler for uken. Blir det et julerally her? Får kansje kjøpe et ekstra lodd i Jin.
tankardjr
01.12.2021 kl 19:04
4241
Supramax ser sterkest ut
Capesize
Volatile market, currently coming slightly off in the Pacific with c5 again approaching USD 13 pmt level, whilst the Atlantic fleet balance remains tight, obviously illustrated by improving rates here. Interesting to see the c3 route priced very close to 30 whilst there apparently are fixtures concluded closer to USD 25 level.
Panamax
The Panamax market has gained values the last week, especially in the Atlantic. TA’s are now paying mid 30’s level which is about 10k up from last week. In the Pacific we also see rates firming, however not at the same pace. Pacific rounds are currently yielding 20k, up from about 18k last week. The period market has not been as active as recent weeks.
Supramax
There is strong activity from all the major loading regions, with a notable uptick in vessels heading to the North Atlantic, South Atlantic, Black Sea/Mediterranean, and the largest loading countries in Asia. Stronger rates discussed from the USG, where trip to Far East was done around USD 47,000. Ultramax from ECSA to China was covered at USD 32,000 + 1.4 mill bb. From the period front, Supra open USG was fixed at USD 30,000 redel the Atlantic. More reporting from the East; Indo/China rounds on Supra concluded around USD 27,000. Nopac rounds done at USD 25,000. The seasonal average market development points to a continued upturn the next weeks
Capesize
Volatile market, currently coming slightly off in the Pacific with c5 again approaching USD 13 pmt level, whilst the Atlantic fleet balance remains tight, obviously illustrated by improving rates here. Interesting to see the c3 route priced very close to 30 whilst there apparently are fixtures concluded closer to USD 25 level.
Panamax
The Panamax market has gained values the last week, especially in the Atlantic. TA’s are now paying mid 30’s level which is about 10k up from last week. In the Pacific we also see rates firming, however not at the same pace. Pacific rounds are currently yielding 20k, up from about 18k last week. The period market has not been as active as recent weeks.
Supramax
There is strong activity from all the major loading regions, with a notable uptick in vessels heading to the North Atlantic, South Atlantic, Black Sea/Mediterranean, and the largest loading countries in Asia. Stronger rates discussed from the USG, where trip to Far East was done around USD 47,000. Ultramax from ECSA to China was covered at USD 32,000 + 1.4 mill bb. From the period front, Supra open USG was fixed at USD 30,000 redel the Atlantic. More reporting from the East; Indo/China rounds on Supra concluded around USD 27,000. Nopac rounds done at USD 25,000. The seasonal average market development points to a continued upturn the next weeks
tankardjr
01.12.2021 kl 18:59
4220
Ryddegutt skrev Er dette fra Fearnlys i dag eller gamle nyheter ?
I dag selvfølgelig den ble oppdatert i dag og gjelder for en uke
Fearnleys
Weekly Report
Week 48 - December 01, 2021
Fearnleys
Weekly Report
Week 48 - December 01, 2021
Redigert 01.12.2021 kl 19:02
Du må logge inn for å svare
Natt1369
01.12.2021 kl 18:47
4240
I 2007-2008 gikk kursen til 86 kr, til tross for at antall nye skip tårnet seg opp i horisonten.
Nå er nye skip bortimot totalt fraværende helt fram til 2024, infrastruktur pakker i fleng, rater dobbelt så høy som på samme tidspunkt ifjor. Ser ut for at de fleste sitter på gjerdet og venter på dommedag! 😱🤡
Alle parametere tilsier tidenes kupp på Oslo børs, så her er det bare å akkumulere, og vente ut spekulantene! 😅
Nå er nye skip bortimot totalt fraværende helt fram til 2024, infrastruktur pakker i fleng, rater dobbelt så høy som på samme tidspunkt ifjor. Ser ut for at de fleste sitter på gjerdet og venter på dommedag! 😱🤡
Alle parametere tilsier tidenes kupp på Oslo børs, så her er det bare å akkumulere, og vente ut spekulantene! 😅
tankardjr
01.12.2021 kl 18:36
4250
Fearnleys mener bulk snur og viser styrke nå fremover
Supramax
There is strong activity from all the major loading regions, with a notable uptick in vessels heading to the North Atlantic, South Atlantic, Black Sea/Mediterranean, and the largest loading countries in Asia. Stronger rates discussed from the USG, where trip to Far East was done around USD 47,000. Ultramax from ECSA to China was covered at USD 32,000 + 1.4 mill bb. From the period front, Supra open USG was fixed at USD 30,000 redel the Atlantic. More reporting from the East; Indo/China rounds on Supra concluded around USD 27,000. Nopac rounds done at USD 25,000. The seasonal average market development points to a continued upturn the next weeks
Supramax
There is strong activity from all the major loading regions, with a notable uptick in vessels heading to the North Atlantic, South Atlantic, Black Sea/Mediterranean, and the largest loading countries in Asia. Stronger rates discussed from the USG, where trip to Far East was done around USD 47,000. Ultramax from ECSA to China was covered at USD 32,000 + 1.4 mill bb. From the period front, Supra open USG was fixed at USD 30,000 redel the Atlantic. More reporting from the East; Indo/China rounds on Supra concluded around USD 27,000. Nopac rounds done at USD 25,000. The seasonal average market development points to a continued upturn the next weeks
oppturen
01.12.2021 kl 14:46
4375
Container tror jeg ikke blir spesielt bra etter 2023, kommer for mange nye skip fremover, men bulk og også da tank blir nok bra :-)
kodenavn
01.12.2021 kl 14:26
4410
Rosinen i pølsa :
Fra 1. jan 2023 blir det noe slow-steaming på deler av bulk-flåten.
Det reduserer supply-siden, og utnyttelsesgraden på hele bulk flåten.
Det øker ratene på alle skipsstørrelser, og også de som slow-steamer.
Så det de mister på redusert fart, tar de igjen på økte rater.
2023 og utover blir fantastisk for bulk. Og for de fleste andre skipstyper.
Kjøp sshipping. Og spesielt bulk.
Fra 1. jan 2023 blir det noe slow-steaming på deler av bulk-flåten.
Det reduserer supply-siden, og utnyttelsesgraden på hele bulk flåten.
Det øker ratene på alle skipsstørrelser, og også de som slow-steamer.
Så det de mister på redusert fart, tar de igjen på økte rater.
2023 og utover blir fantastisk for bulk. Og for de fleste andre skipstyper.
Kjøp sshipping. Og spesielt bulk.
Lim Gordon
01.12.2021 kl 14:10
4422
Jeg tror, slik det ser ut i dag, at skipsfarten får den tyngste børen å bære. Det finnes ennå ikke en løsning som peker seg ut som en permanent løsning for langfart, men , etterhvert, så vil kanskje delløsninger tvinge seg frem, slik at , eksempelvis, dieselskip går deler av reisen på gass. Derfor er jeg enig i Jin's filosofi, som er svært enkel, de bygger ikke skip som ikke løser problemet, derfor tjener de penger, mens de kan og bygger når de må. Og de kommer til å tjene styggmye penger i årene som kommer. Kanskje drypper det litt på klokkeren også?
tankardjr
01.12.2021 kl 12:03
4534
Det er riktig!. Men det blir nok bare i verste fall slow steaming med diesel. Verre blir det for vestlige rederier når de ikke kan seile på utslippsfrie korridorer. Det vil si at det blir i investere i utslippsfrie skip også for å kunne seile på visse strekninger. At det kommer først i EU er ikke å være en stor spåmann.
Lim Gordon
30.11.2021 kl 21:36
4725
Nei, slik er det nok ikke. Når tilstrekkelig antall stater har signert det nye regelverket, gjelder det for alle. Kommer et Kinaskip feks til USA, etter reglene har trådt ikraft, uten at de er fulgt, blir det holdt igjen inntil reglene er oppfylt.
tankardjr
30.11.2021 kl 19:38
4815
Ser positivt ut for jin 13.5 år gamle flåte. De har gjort alt rett det vil si å ta det med ro. Kina er sist ute uansett med miljøtiltak. Verre blir det for de som seiler i EU der de vil presse frem nullutslipp skip. Ikke positivt å ha masse gjeld på det nyeste fosilskipet da.
tankardjr
30.11.2021 kl 19:34
4763
Veien videre for shipping etter klimatoppmøtet cop 26
Green Shipping Corridors
The ambition of the Getting to Zero Coalition is to have commercially viable zero-emissions vessels (ZEVs) operating along deep-sea trade routes by 2030. These will be supported by the necessary infrastructure for scalable net-zero carbon energy sources including production, distribution and bunkering and by 2045, to have 100 per cent of the ships using zero emission fuels.
The proposed green corridors are specific trade routes between major port hubs where zero-emissions solutions can be demonstrated and supported. The Next Wave Green Corridors report suggests that four critical building blocks need to be in place to establish a green corridor:
• Cross-value-chain collaboration: A green corridor requires stakeholders that are committed to decarbonisation and are willing to explore new forms of cross-value-chain collaboration to enable zero-emission shipping from both the demand and supply side.
• A viable fuel pathway: Availability of zero-emission fuels and a bunkering infrastructure to service zero-emission vessels are essential factors.
• Customer demand: Conditions need to be in place to mobilise demand for green shipping and to scale zero-emission shipping in the corridor.
• Policy and regulation: Policy incentives and regulations will be necessary to narrow the cost gap and expedite safety measures.
Feasibility studies have been done on two of the three suggested routes – The Australia-Japan iron ore route and the Asia-Europe container route. The third route – the Northeast Asia – US car carrier route is presented in the report as a case study. The report gives detailed analysis of the potential for various zero emission fuels for each of the routes including ammonia, methanol, hydrogen and synthetic diesel.
The Clydebank Declaration
The Clydebank Declaration signed at COP 26 puts government support firmly behind Green Shipping Corridors. The declaration includes 22 signatory countries: Australia, Belgium, Canada, Chile, Costa Rica, Denmark, Fiji, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Japan, The Marshall Islands, Morocco, Netherlands, New Zealand, Norway, Spain, Sweden, The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the United States of America.
Green Shipping Corridors
The ambition of the Getting to Zero Coalition is to have commercially viable zero-emissions vessels (ZEVs) operating along deep-sea trade routes by 2030. These will be supported by the necessary infrastructure for scalable net-zero carbon energy sources including production, distribution and bunkering and by 2045, to have 100 per cent of the ships using zero emission fuels.
The proposed green corridors are specific trade routes between major port hubs where zero-emissions solutions can be demonstrated and supported. The Next Wave Green Corridors report suggests that four critical building blocks need to be in place to establish a green corridor:
• Cross-value-chain collaboration: A green corridor requires stakeholders that are committed to decarbonisation and are willing to explore new forms of cross-value-chain collaboration to enable zero-emission shipping from both the demand and supply side.
• A viable fuel pathway: Availability of zero-emission fuels and a bunkering infrastructure to service zero-emission vessels are essential factors.
• Customer demand: Conditions need to be in place to mobilise demand for green shipping and to scale zero-emission shipping in the corridor.
• Policy and regulation: Policy incentives and regulations will be necessary to narrow the cost gap and expedite safety measures.
Feasibility studies have been done on two of the three suggested routes – The Australia-Japan iron ore route and the Asia-Europe container route. The third route – the Northeast Asia – US car carrier route is presented in the report as a case study. The report gives detailed analysis of the potential for various zero emission fuels for each of the routes including ammonia, methanol, hydrogen and synthetic diesel.
The Clydebank Declaration
The Clydebank Declaration signed at COP 26 puts government support firmly behind Green Shipping Corridors. The declaration includes 22 signatory countries: Australia, Belgium, Canada, Chile, Costa Rica, Denmark, Fiji, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Japan, The Marshall Islands, Morocco, Netherlands, New Zealand, Norway, Spain, Sweden, The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the United States of America.
thypoon
29.11.2021 kl 23:47
4943
Bulk stiger videre i USA. Jinhui handles på latterlig lavt nivå, hvor lenge kan dette fortsette?
Finnes det selskaper på børs som tjener så mye pr aksje og prises så lavt?
Finnes det selskaper på børs som tjener så mye pr aksje og prises så lavt?
Muffe
29.11.2021 kl 17:35
5121
bulkinvest skrev Moment til å klatre over 20 fram til jul?
Det var slik som dette forrige oppgang startet mot 18.
Fikk kjøpt litt i dag på 11,80
Nu kjør vi!!!
Fikk kjøpt litt i dag på 11,80
Nu kjør vi!!!
Muffe
28.11.2021 kl 19:13
5378
Spennende å se hvor ferden går videre nå. Sterk oppgang på torsdag, men som resten av verden gikk Jin kraftig tilbake på fredag, Latterlig lave nivåer vi ser nå.
Og Bulkers aksjene i usa var langt seterkere enn i Norge i kveld.
Gogl ned 2,89% opp 28 cent fra børslutt Ose eller ca 2,5kr
Sbulk ned 0,19%opp 3,5% etter Oslo Børs closed.
Eagle ned 0,89% opp over 3% etter closed OB
Lite endringer og se i Usa og burde dra bulkaksjene nokså greit oppover mandag.
Kjøp på tilsvarende stenge kursOB hvis dere får blir kjøpsignalet om en orker en trade.
Gogl ned 2,89% opp 28 cent fra børslutt Ose eller ca 2,5kr
Sbulk ned 0,19%opp 3,5% etter Oslo Børs closed.
Eagle ned 0,89% opp over 3% etter closed OB
Lite endringer og se i Usa og burde dra bulkaksjene nokså greit oppover mandag.
Kjøp på tilsvarende stenge kursOB hvis dere får blir kjøpsignalet om en orker en trade.
kodenavn
26.11.2021 kl 14:38
5938
Tørrlastindeksen Baltic Dry er opp 3,3 prosent til 2.767 poeng, ifølge The Baltic Exchange.
Indeksen er med det opp 10 prosent på en drøy uke, etter halvering siden starten av oktober.
Capesize stiger 3,4 prosent til 32.392 dollar
Panamax er opp 5,6 prosent til 22.250 dollar
Supramax klatrer 1,4 prosent til 25.472 dollar
Indeksen er med det opp 10 prosent på en drøy uke, etter halvering siden starten av oktober.
Capesize stiger 3,4 prosent til 32.392 dollar
Panamax er opp 5,6 prosent til 22.250 dollar
Supramax klatrer 1,4 prosent til 25.472 dollar
tankardjr
26.11.2021 kl 14:33
5925
Dessverre så er det ikke mer å si nei, men siden ingen analyserer denne så må man dessverre si det samme om og om igjen. Jeg tipper det blir en annen pip i låta hvis jinhui klarer å kvitte seg med de 95 millioner dollar i gjeld. Tror ikke ledelsen ser det som noen problem å ha litt lån. Men alle små investorer skjønner at det er en fordel å bo i et gjeld fritt hus.
Muffe
26.11.2021 kl 13:57
5934
Ja, er nok slik i mange aksjer.
Men for Jin sin del så virker det som det i en lengre periode har vært de samme kreftene som styrer kjøper og selgersiden. Helt siden vi var på 18 tallet. Så lenge disse kreftene setter Jin tilbake der de fant han….så er jeg fornøyd! Men det haster! Jeg vil over 20 før nyttår!
Men for Jin sin del så virker det som det i en lengre periode har vært de samme kreftene som styrer kjøper og selgersiden. Helt siden vi var på 18 tallet. Så lenge disse kreftene setter Jin tilbake der de fant han….så er jeg fornøyd! Men det haster! Jeg vil over 20 før nyttår!
Tror det er sånn i mange aksjer.
Nå er korona på trappene igjen og det betyr lengre køer og ventetid som igjen betyr mindre skip tilgjengelig.
Ikke bra for OL.
Kullprisene kan atter gå i taket.
Nå er korona på trappene igjen og det betyr lengre køer og ventetid som igjen betyr mindre skip tilgjengelig.
Ikke bra for OL.
Kullprisene kan atter gå i taket.
skvisen
26.11.2021 kl 09:58
2782
Har lagt merke til det samme og antatt det er aksjerobot som holder på🤔
Muffe
26.11.2021 kl 09:14
2832
Forklar meg hvordan poster kan dukke opp og forsvinne på ett sekund. Kursen hopper og spretter uten særlig omsetning.. under 20k aksjer omsatt pr nu!! Og vi har vært nede i 11,05
Muffe
25.11.2021 kl 21:58
3110
335K aksjer omsatt i dag. Opp 1,15 kroner…
Jin har blitt manipulert ned, og nå skal de leke den opp. Bare vent til flere får teften av denne oppgangen vi vet kommer, og vi får tilbake millioner av aksjer omsatt pr dag… Ja, da kan vi lene oss tilbake å sippe forsiktig på paraplydrinkene 😎🤣
Jin har blitt manipulert ned, og nå skal de leke den opp. Bare vent til flere får teften av denne oppgangen vi vet kommer, og vi får tilbake millioner av aksjer omsatt pr dag… Ja, da kan vi lene oss tilbake å sippe forsiktig på paraplydrinkene 😎🤣
Redigert 25.11.2021 kl 22:01
Du må logge inn for å svare
Gearingen mot gjeld er 0 da fordinger og cash,bunkers og ande reversable overstiger gjelden,og det er 59% av gjelden betales 2021/2022.
Med dagens balanse er det et allerede nedbetalt case med siste forf 2024.
Ratene kommer bare cash situasjonen til og stige og overgå gjelden fremover.
EK er i område 3 ganger MC.
Hva aksjen gjør på dette nivået må en spørre julenissen om da ingen analyserer dette.
Utbyttene vil komme,det ligger i kortene og 2020 årsrapport.
Det er ikke mere og skrive om på tråden om oppsiden og hvorfor er utdypet av mange nok.
Negativt:Likviditeten i aksjen er for dårlig og momentet er for slapt som i går og i dag og IR har en jobb og gjøre som børsnotert selskap.
Analyser burde kjøpes fra IR om ikke andre tar ballen.
Med dagens balanse er det et allerede nedbetalt case med siste forf 2024.
Ratene kommer bare cash situasjonen til og stige og overgå gjelden fremover.
EK er i område 3 ganger MC.
Hva aksjen gjør på dette nivået må en spørre julenissen om da ingen analyserer dette.
Utbyttene vil komme,det ligger i kortene og 2020 årsrapport.
Det er ikke mere og skrive om på tråden om oppsiden og hvorfor er utdypet av mange nok.
Negativt:Likviditeten i aksjen er for dårlig og momentet er for slapt som i går og i dag og IR har en jobb og gjøre som børsnotert selskap.
Analyser burde kjøpes fra IR om ikke andre tar ballen.
tankardjr
25.11.2021 kl 20:51
3173
Gogl 1700 millioner dollar i gjeld. Jinhui 95 millioner dollar i gjeld og de skal betale ekstra mye ned på gjelda nå.
Total assets (US$’000) 465,505
Secured bank loans (US$’000) 95,000
Total assets (US$’000) 465,505
Secured bank loans (US$’000) 95,000
skvisen
25.11.2021 kl 20:49
3150
fattigstakkar skrev inn 10,60 i går, ut 11,90 i dag. fantastisk tradingaksje.
Gratulerer med fin trade💰💰
Muffe
25.11.2021 kl 18:25
3302
Ett par dager på vinnerlisten vil gjøre susen.
Tenker de som har jobbet med å få kursen ned er ferdig. Nå skal det skuffes penger. Kan gå kjapt.
Store poster hopper å spretter alle veier i dag…
Tenker de som har jobbet med å få kursen ned er ferdig. Nå skal det skuffes penger. Kan gå kjapt.
Store poster hopper å spretter alle veier i dag…
Natt1369
25.11.2021 kl 17:26
3367
Når en vet at det kun er 20 mill aksjer utenfor topp 20, og 20 mill utenom aksjekapitalen til selskapet, så sier det seg selv at det ikke skal rare interessen til for at kursen får fart på seg! 🤘🎉😎
thypoon
25.11.2021 kl 16:56
3442
Hvorfor selge nær oppgangen ikke er startet engang. Latterlig lavt priset! Fa spurte i august om Jin kunne stige 500%. Ja, tror jeg!
fattigstakkar skrev inn 10,60 i går, ut 11,90 i dag. fantastisk tradingaksje.
Åpner 12,5 i morra slutter 12,8
Bra trade men den skal nok opp mot 13,5 eller noe i første omgang.
Bra trade men den skal nok opp mot 13,5 eller noe i første omgang.
kodenavn
25.11.2021 kl 16:15
3482
Bokført EK pr.aksje 28.- Dvs. P/B 0,42
EPS Q3 USD 0,177 = 1,58 NOK
På dagens kurs er det anuallisert EPS på 6,3 NOK, eller 53 %, dvs P/E under 2
En dobling eller mer av dagens kurs er på sin plass..
EPS Q3 USD 0,177 = 1,58 NOK
På dagens kurs er det anuallisert EPS på 6,3 NOK, eller 53 %, dvs P/E under 2
En dobling eller mer av dagens kurs er på sin plass..
bulkinvest
25.11.2021 kl 10:33
3739
Ser bevegelser i aksjonærsiden ca den 2 hver mnd på Jinhui ship, tror på en god periode fram til resultat i februar så du må bare komme deg inn igjen😊