JINHUI Q3--Et sterkt regnskap nto kontantstrøm 65 mill usd.

Slettet bruker
JIN 16.11.2021 kl 08:47 34277

De har en EK på 350-400 mill usd og en Cash situasjon som er i samsvar med forfall kjøp av 5 skip som de har ervervet,mangler 1 skip q4.
Skipene finansieres av kontantstrøm og allerede cash situasjon.
I q3 la de depositum for 17 mill usd,og nedbetalte gjeld med 10 mill usd.
Derfor ingen utbytte,de vil holde cash situasjonen gjennom q4.
Utbytte for q2 ble betalt med 3,2 mill usd i q3.
Når q4 er over nå med lavere rater vil de seile med 4 flere skip enn ved q1-2021 og opprettholder en sterkere kontantstrøm for q4 og 2022.
Dette er måten Jin opererer,gjeld og cash foran utbytte og jeg er enig,da slipper de overaskelser senere om markedet dabber.
De kunne sikkert lånt opp og gitt utbytte på både 10 og 20 kr,eller selge halve flåten.
Spørsmålet er hva betales for aksjen,den er jo som mange skriver gratis og pr dd betales 50 øre for kanskje 1,50 nkr.
Nedturen i går pga 0 utbytte er surmuling da det helt sikkert kommer flere utbytter de små er bedre om cash holdes styrket,de vet at markedet svinger fra måned til måned.
Årets sunneste og sterkeste regnskap jeg noen gang har sett er mitt svar.
Kjøpskandidat kursmål 16.5nkr -50 kr.

Muffe
26.11.2021 kl 13:57 5633

Ja, er nok slik i mange aksjer.
Men for Jin sin del så virker det som det i en lengre periode har vært de samme kreftene som styrer kjøper og selgersiden. Helt siden vi var på 18 tallet. Så lenge disse kreftene setter Jin tilbake der de fant han….så er jeg fornøyd! Men det haster! Jeg vil over 20 før nyttår!
tankardjr
26.11.2021 kl 14:33 5624

Dessverre så er det ikke mer å si nei, men siden ingen analyserer denne så må man dessverre si det samme om og om igjen. Jeg tipper det blir en annen pip i låta hvis jinhui klarer å kvitte seg med de 95 millioner dollar i gjeld. Tror ikke ledelsen ser det som noen problem å ha litt lån. Men alle små investorer skjønner at det er en fordel å bo i et gjeld fritt hus.
kodenavn
26.11.2021 kl 14:38 5637

Tørrlastindeksen Baltic Dry er opp 3,3 prosent til 2.767 poeng, ifølge The Baltic Exchange.

Indeksen er med det opp 10 prosent på en drøy uke, etter halvering siden starten av oktober.

Capesize stiger 3,4 prosent til 32.392 dollar
Panamax er opp 5,6 prosent til 22.250 dollar
Supramax klatrer 1,4 prosent til 25.472 dollar
Slettet bruker
26.11.2021 kl 21:43 5445

Og Bulkers aksjene i usa var langt seterkere enn i Norge i kveld.
Gogl ned 2,89% opp 28 cent fra børslutt Ose eller ca 2,5kr
Sbulk ned 0,19%opp 3,5% etter Oslo Børs closed.
Eagle ned 0,89% opp over 3% etter closed OB
Lite endringer og se i Usa og burde dra bulkaksjene nokså greit oppover mandag.
Kjøp på tilsvarende stenge kursOB hvis dere får blir kjøpsignalet om en orker en trade.

Muffe
28.11.2021 kl 19:13 5077

Spennende å se hvor ferden går videre nå. Sterk oppgang på torsdag, men som resten av verden gikk Jin kraftig tilbake på fredag, Latterlig lave nivåer vi ser nå.
bulkinvest
29.11.2021 kl 17:31 4814

Moment til å klatre over 20 fram til jul?
Muffe
29.11.2021 kl 17:35 4820

Det var slik som dette forrige oppgang startet mot 18.
Fikk kjøpt litt i dag på 11,80
Nu kjør vi!!!
thypoon
29.11.2021 kl 23:47 4642

Bulk stiger videre i USA. Jinhui handles på latterlig lavt nivå, hvor lenge kan dette fortsette?

Finnes det selskaper på børs som tjener så mye pr aksje og prises så lavt?
tankardjr
30.11.2021 kl 19:34 4462

Veien videre for shipping etter klimatoppmøtet cop 26

Green Shipping Corridors

The ambition of the Getting to Zero Coalition is to have commercially viable zero-emissions vessels (ZEVs) operating along deep-sea trade routes by 2030. These will be supported by the necessary infrastructure for scalable net-zero carbon energy sources including production, distribution and bunkering and by 2045, to have 100 per cent of the ships using zero emission fuels.

The proposed green corridors are specific trade routes between major port hubs where zero-emissions solutions can be demonstrated and supported. The Next Wave Green Corridors report suggests that four critical building blocks need to be in place to establish a green corridor:

• Cross-value-chain collaboration: A green corridor requires stakeholders that are committed to decarbonisation and are willing to explore new forms of cross-value-chain collaboration to enable zero-emission shipping from both the demand and supply side.
• A viable fuel pathway: Availability of zero-emission fuels and a bunkering infrastructure to service zero-emission vessels are essential factors.
• Customer demand: Conditions need to be in place to mobilise demand for green shipping and to scale zero-emission shipping in the corridor.
• Policy and regulation: Policy incentives and regulations will be necessary to narrow the cost gap and expedite safety measures.
Feasibility studies have been done on two of the three suggested routes – The Australia-Japan iron ore route and the Asia-Europe container route. The third route – the Northeast Asia – US car carrier route is presented in the report as a case study. The report gives detailed analysis of the potential for various zero emission fuels for each of the routes including ammonia, methanol, hydrogen and synthetic diesel.

The Clydebank Declaration

The Clydebank Declaration signed at COP 26 puts government support firmly behind Green Shipping Corridors. The declaration includes 22 signatory countries: Australia, Belgium, Canada, Chile, Costa Rica, Denmark, Fiji, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Japan, The Marshall Islands, Morocco, Netherlands, New Zealand, Norway, Spain, Sweden, The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, and the United States of America.
tankardjr
30.11.2021 kl 19:38 4514

Ser positivt ut for jin 13.5 år gamle flåte. De har gjort alt rett det vil si å ta det med ro. Kina er sist ute uansett med miljøtiltak. Verre blir det for de som seiler i EU der de vil presse frem nullutslipp skip. Ikke positivt å ha masse gjeld på det nyeste fosilskipet da.
Lim Gordon
30.11.2021 kl 21:36 4424

Nei, slik er det nok ikke. Når tilstrekkelig antall stater har signert det nye regelverket, gjelder det for alle. Kommer et Kinaskip feks til USA, etter reglene har trådt ikraft, uten at de er fulgt, blir det holdt igjen inntil reglene er oppfylt.
tankardjr
01.12.2021 kl 12:03 4233

Det er riktig!. Men det blir nok bare i verste fall slow steaming med diesel. Verre blir det for vestlige rederier når de ikke kan seile på utslippsfrie korridorer. Det vil si at det blir i investere i utslippsfrie skip også for å kunne seile på visse strekninger. At det kommer først i EU er ikke å være en stor spåmann.
Lim Gordon
01.12.2021 kl 14:10 4121

Jeg tror, slik det ser ut i dag, at skipsfarten får den tyngste børen å bære. Det finnes ennå ikke en løsning som peker seg ut som en permanent løsning for langfart, men , etterhvert, så vil kanskje delløsninger tvinge seg frem, slik at , eksempelvis, dieselskip går deler av reisen på gass. Derfor er jeg enig i Jin's filosofi, som er svært enkel, de bygger ikke skip som ikke løser problemet, derfor tjener de penger, mens de kan og bygger når de må. Og de kommer til å tjene styggmye penger i årene som kommer. Kanskje drypper det litt på klokkeren også?
kodenavn
01.12.2021 kl 14:26 4131

Rosinen i pølsa :
Fra 1. jan 2023 blir det noe slow-steaming på deler av bulk-flåten.
Det reduserer supply-siden, og utnyttelsesgraden på hele bulk flåten.
Det øker ratene på alle skipsstørrelser, og også de som slow-steamer.
Så det de mister på redusert fart, tar de igjen på økte rater.
2023 og utover blir fantastisk for bulk. Og for de fleste andre skipstyper.
Kjøp sshipping. Og spesielt bulk.
oppturen
01.12.2021 kl 14:46 4096

Container tror jeg ikke blir spesielt bra etter 2023, kommer for mange nye skip fremover, men bulk og også da tank blir nok bra :-)
tankardjr
01.12.2021 kl 18:36 3971

Fearnleys mener bulk snur og viser styrke nå fremover

Supramax

There is strong activity from all the major loading regions, with a notable uptick in vessels heading to the North Atlantic, South Atlantic, Black Sea/Mediterranean, and the largest loading countries in Asia. Stronger rates discussed from the USG, where trip to Far East was done around USD 47,000. Ultramax from ECSA to China was covered at USD 32,000 + 1.4 mill bb. From the period front, Supra open USG was fixed at USD 30,000 redel the Atlantic. More reporting from the East; Indo/China rounds on Supra concluded around USD 27,000. Nopac rounds done at USD 25,000. The seasonal average market development points to a continued upturn the next weeks
Ryddegutt
01.12.2021 kl 18:46 3953

Er dette fra Fearnlys i dag eller gamle nyheter ?
Natt1369
01.12.2021 kl 18:47 3961

I 2007-2008 gikk kursen til 86 kr, til tross for at antall nye skip tårnet seg opp i horisonten.
Nå er nye skip bortimot totalt fraværende helt fram til 2024, infrastruktur pakker i fleng, rater dobbelt så høy som på samme tidspunkt ifjor. Ser ut for at de fleste sitter på gjerdet og venter på dommedag! 😱🤡
Alle parametere tilsier tidenes kupp på Oslo børs, så her er det bare å akkumulere, og vente ut spekulantene! 😅
tankardjr
01.12.2021 kl 18:59 3941

I dag selvfølgelig den ble oppdatert i dag og gjelder for en uke
Fearnleys
Weekly Report

Week 48 - December 01, 2021
Redigert 01.12.2021 kl 19:02 Du må logge inn for å svare
tankardjr
01.12.2021 kl 19:04 3962

Supramax ser sterkest ut

Capesize

Volatile market, currently coming slightly off in the Pacific with c5 again approaching USD 13 pmt level, whilst the Atlantic fleet balance remains tight, obviously illustrated by improving rates here. Interesting to see the c3 route priced very close to 30 whilst there apparently are fixtures concluded closer to USD 25 level.

Panamax

The Panamax market has gained values the last week, especially in the Atlantic. TA’s are now paying mid 30’s level which is about 10k up from last week. In the Pacific we also see rates firming, however not at the same pace. Pacific rounds are currently yielding 20k, up from about 18k last week. The period market has not been as active as recent weeks.

Supramax

There is strong activity from all the major loading regions, with a notable uptick in vessels heading to the North Atlantic, South Atlantic, Black Sea/Mediterranean, and the largest loading countries in Asia. Stronger rates discussed from the USG, where trip to Far East was done around USD 47,000. Ultramax from ECSA to China was covered at USD 32,000 + 1.4 mill bb. From the period front, Supra open USG was fixed at USD 30,000 redel the Atlantic. More reporting from the East; Indo/China rounds on Supra concluded around USD 27,000. Nopac rounds done at USD 25,000. The seasonal average market development points to a continued upturn the next weeks
Slettet bruker
01.12.2021 kl 19:22 3956

Positive signaler for uken. Blir det et julerally her? Får kansje kjøpe et ekstra lodd i Jin.
Natt1369
01.12.2021 kl 20:19 3900

Ny liste pr. 30.11, endringer i parantes.

1 Jinhui Holdings Company Limited 44,588,250 (Ingen endring)
2 BNP Paribas Securities Services BPSS* 25,864,579 (-108,399)
3 Nordnet Bank AB 4,572,514 (-166,065)
4 JPMorgan Chase Bank, N.A., London 2,724,853 (+167,360)
5 Willumsen Thor Inge 1,475,000 (+10,920)
6 UBS Switzerland AG 1,157,735 (-6,794)
7 Kvam, Jan Arvid 1,155,932 (+932)
8 BNP Paribas Securities Services ITA 1,002,100 (Ingen endring)
9 Nordnet Livsforsikring AS 947,804 (-21,856)
10 Hansen, Terje Harder 890,000 (+10,000)
11 Euroclear Bank SA/NV 856,420 (Ingen endring)
12 Clearstream Banking S.A. 740,174 (Ny på lista)
13 Danske Bank A/S 711,833 (+51,860)
14 SÆTER HAAKON MORTEN 672,200 (+132,000)
15 Anderson Invest AS 649,035 (+10,500)
16 The Bank of New York Mellon SA/NV 553,123 (Ny på lista)
17 Avanza Bank AB 470,419 (-196,856)
18 Vehus, Karl Otto 455,310 (Ny på lista)
19 Citibank, N.A. 450,000 (Ingen endring)
20 KEBI AS 420,000 (+20,000)

Kjell Robert Wærstad, Hereditas Capital AS, og Nordea Bank Abp Denmark Branch datt ut av lista siden sist.

Total shares held by the top 20 shareholders 90,357,281 (+361,584)

* As informed that BNP Paribas Securities Services held shares of the Company in custodian for the following shareholder:
Jinhui Holdings Company Limited of 16,252,990 shares (Ingen endring)
Redigert 01.12.2021 kl 20:22 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
03.12.2021 kl 03:29 3710

Ingen overraskelse at bulk er på vei til å ta av igjen. JIN er underpriset så det holder alleredere. 23 til 25 neste topp. Burde vel strengt tatt trade rundt 35-40 allerede. Det kommer nok. Inntjeningen forteller det meste og vi må bare smøre oss med litt tolmodighet. Må jo være den desidert rimeligste aksjen på børsen.
Muffe
03.12.2021 kl 10:44 3527

Stille før stormen?
kodenavn
03.12.2021 kl 11:00 3510

Jepp. Selv om kursen er 2 % opp i dag, er det ikke mange selgere.
Kun omsatt 85.000 aksjer
tankardjr
05.12.2021 kl 20:45 3259

Ja finnes nesten ingen grunn å selge på denne lave kursen. Capesize går riktignok i første kvartal i en slags lavsessong basert på historiske data. Men jeg tror faktisk vi ikke ser et normalt tørrbulk marked nå. Det viktigste er hva som skjer med pandemien og etterspørselen etter råvarer som et sterkt. Supra ratene har ikke noen spesielle lavsessonger bortsett fra muligens kinesisk nyttår. Ser ikke noen grunn til å selge tørrbulk aksjer overhodet siden prisingen er jevnt over lav også i golden ocean. Nei her kan man fint sitte å se lytt til. 25 februar legger jinhui frem Q4 og jeg tror vi kan se et fint driv i kursen opp mot 25 februar.
tankardjr
05.12.2021 kl 21:05 3229

Omikron kan presse opp tørrbulk ratene på lengre sikt.

Other shipping segments
“Generally, the areas with the least direct impact have been dry bulk and gas shipping,” said Stifel’s Nolan, referring to broader consequences to shipping from COVID, and by extension, from omicron.

Dry bulk has had its best year in over a decade in 2021, while spot shipping rates for liquefied natural gas carriers are now at all-time highs.

The biggest pandemic effect on dry bulk has been congestion in Chinese unloading ports driven by COVID precautions and restrictions at terminals. That congestion has tied up bulkers at anchor, a plus for rates.

Asked about potential fallout from omicron, Nick Ristic, lead dry cargo analyst at Braemar ACM Shipbroking, told American Shipper, “For now everybody seems to be taking a wait-and-see approach. The one place where significant pandemic-related measures can significantly tighten the [dry bulk] market — China — is already pursuing a zero-COVID strategy, so it’s hard to imagine more disruption from congestion and quarantines.”
Source: FreightWaves by Greg Miller,
Let it be
06.12.2021 kl 01:53 3112

Blir spennende å se hvordan fraktratene blir. Fortsetter trenden som den siste uken stiger fraktratene henover mot nyttår. Og antar at varer og gods som skulle vært skipet til før nyttår må frakte etter nyttår. Og derav høyere enn normalt fraktbehov. Dette på toppen av kanskje høyere eksport av varer verden rundt en antatt.
Blir det dette senarioet tipper jeg JIN vil stige bra henover Nyttår
tankardjr
06.12.2021 kl 15:00 2942

Ja det ser stekt ut. Alle segmenter styrker seg samlet oppgang på bdi pluss 2 prosent. Dette er sterkt og spesielt på capesize. I tillegg så forventes sterkt marked hele 2022. Er nesten så jeg håper de setter inn en robott til å kjøpe aksjer i jinhui. Den tar det minste hensyn til stigende bdi og andre nyheter som er positive.
kodenavn
06.12.2021 kl 15:10 2940

Kurs under 20.- her er ganske merkelig. Oppsiden er betydelig. og kan materialisere seg raskt.
tankardjr
06.12.2021 kl 15:18 2953

Jepp omikron fører nok til forsinkelser og økte rater.

The emergence of the new Omicron variant has thrown another spanner into the works, with new complications to shipping routes expected as governments tighten travel restrictions and other virus containment measures.

Restrictions have already kicked in at key crew-change hubs, where sailors swap out to take a break after four to six gruelling months at sea.

Singapore on Thursday suspended crew changes for those with recent travel history to seven African countries including South Africa, the country’s Maritime and Port Authority said in a circular. Hong Kong has put in similar restrictions for 44 countries on its high-risk list.

Advertisement

This comes on the back of China mandating quarantines of up to seven weeks for returning seafarers and banning crew changes — a move that is rippling down the already-strained global supply chain.

“We are bracing for impact and buckling up our seatbelts. We are expecting longer quarantine period, tighter testing regime and restrictions for vessels coming from South Africa and neighbouring countries,” Carl Schou, president and CEO of Wilhelmsen Ship Management, told Splash247, a trade media outlet.
Source: Business Insider India
Let it be
06.12.2021 kl 17:40 2867

Jeg tok vist feil mht. JIN og at ratene øker, så vil aksjekursen øke. Aksjekursen synker tydeligvis jo mer fraktratene øker synes å være melodien.
Ellers ser jeg ikke Longinbulk lenger på forumet for bulk aksjer. Har han blitt bearish og gått i hi for vinteren, eller er han på andre jaktmarkeder for å hente gevinsttrofeer. Kunne trenge noen saftige råd mht Bulksektoren
oppturen
06.12.2021 kl 17:47 2863

Han er innom DVD, med utsiktene innen olje er den en soleklar dobblingskandidat :-)
DividendYield
06.12.2021 kl 21:40 2768

Ser han er på west bulk og spår fremtidig dividende der.

Tipper han kommer innom neste gang kineserne forteller at det blir ikke noe utbytte denne gang heller😣
Let it be
07.12.2021 kl 13:01 2667

3 uker igjen av året, og de fraktavtalene JIN har inngått som sluttføres levert innen 31/12-21 er vel rundt 20.000 US$ pr dag. Og de fraktavtalene som inngås nå og som skal gjennomføres i siste del av desember og utover i Q1/22 er på stigende frakt rater. Og nå som vel alle nye skipskjøp er betalt, så blir det spennende å se
hva Cash posisjonen blir 31/12-21. Hvis de vil kan ledelsen betale ut et fint utbytte for Q4. Blir spennende. Skulle jo ha solgt ut på kr.16 i høst og kjøpt inn på kr. 12
Men jeg får ikke til slikt, og har sittet med ned til 11.20 og sitter og håper at den går opp nå mot Jul og Nyttår
thypoon
07.12.2021 kl 13:07 2655

Importen av jernmalm stiger i Kina, og ratene stiger!

Jin kursen vil snart eksplodere fra dette latterlige nivået.
Muffe
07.12.2021 kl 14:30 2588

Optimismen rår….igjen 😎
tankardjr
07.12.2021 kl 15:18 2540

Jasså hvor leser du de inngåtte timecharter kontraktene? Ja det er jo i såfall glimrende nyheter de vil jo øke revenue med 20 til 30 prosent på Q2 resultatene.