JINHUI Q3--Et sterkt regnskap nto kontantstrøm 65 mill usd.

Slettet bruker
JIN 16.11.2021 kl 08:47 34231

De har en EK på 350-400 mill usd og en Cash situasjon som er i samsvar med forfall kjøp av 5 skip som de har ervervet,mangler 1 skip q4.
Skipene finansieres av kontantstrøm og allerede cash situasjon.
I q3 la de depositum for 17 mill usd,og nedbetalte gjeld med 10 mill usd.
Derfor ingen utbytte,de vil holde cash situasjonen gjennom q4.
Utbytte for q2 ble betalt med 3,2 mill usd i q3.
Når q4 er over nå med lavere rater vil de seile med 4 flere skip enn ved q1-2021 og opprettholder en sterkere kontantstrøm for q4 og 2022.
Dette er måten Jin opererer,gjeld og cash foran utbytte og jeg er enig,da slipper de overaskelser senere om markedet dabber.
De kunne sikkert lånt opp og gitt utbytte på både 10 og 20 kr,eller selge halve flåten.
Spørsmålet er hva betales for aksjen,den er jo som mange skriver gratis og pr dd betales 50 øre for kanskje 1,50 nkr.
Nedturen i går pga 0 utbytte er surmuling da det helt sikkert kommer flere utbytter de små er bedre om cash holdes styrket,de vet at markedet svinger fra måned til måned.
Årets sunneste og sterkeste regnskap jeg noen gang har sett er mitt svar.
Kjøpskandidat kursmål 16.5nkr -50 kr.

tankardjr
07.12.2021 kl 23:03 5715

Diana shipping forbedrer sine timecharter kontrakter. NB verdt å merke seg er at diana shipping bare har en snitt alder som er 3 år bedre enn jinhui. 10.5 år versus jinhuis 13.5 år på hele flåten.

Diana Shipping Inc., a global shipping company specializing in the ownership of dry bulk vessels, announced that, through a separate wholly-owned subsidiary, it has entered into a time charter contract with Koch Shipping Pte. Ltd., Singapore, for one of its Newcastlemax dry bulk vessels, the m/v Newport News. The gross charter rate is US$28,000 per day, minus a 5% commission paid to third parties, for a period until minimum July 1, 2023 up to maximum September 30, 2023. The new charter period is expected to commence on December 16, 2021. The m/v Newport News is currently chartered, as previously announced, at a gross charter rate of US$18,400 per day, minus a 5% commission paid to third parties.

The “Newport News” is a 208,021 dwt Newcastlemax dry bulk vessel built in 2017.

The employment of “Newport News” is anticipated to generate approximately US$15.57 million of gross revenue for the minimum scheduled period of the time charter.

Diana Shipping Inc.’s fleet currently consists of 33 dry bulk vessels (4 Newcastlemax, 11 Capesize, 5 Post-Panamax, 5 Kamsarmax and 8 Panamax). The Company also expects to take delivery of one Kamsarmax dry bulk vessel and one new-building Capesize dry bulk vessel by the end of February 2022 and by the end of the first quarter of 2022, respectively. As of today, the combined carrying capacity of the Company’s fleet, excluding the two vessels not yet delivered, is approximately 4.3 million dwt with a weighted average age of 10.28 years.
Source: Diana Shipping Inc.
Lim Gordon
08.12.2021 kl 08:24 5557

Tja, hvorfor dette?
Muffe
08.12.2021 kl 09:42 5471

Skal ikke komme med noen bastante påstander her.... men tenker det kan være lurt å ta på sikkerhetsbeltet, og holde på hatten.
Handlemønsteret har den siste uken forandret seg til noe som kan se ganske så positivt ut for oss aksjonærer.
såpe i øynene
08.12.2021 kl 09:49 5460

Syntes å ha sett litt av det samme. Tok 5 K til i dag ved åpning, så får vi se om det blir mere senere. Kan gå styggfort når den først kommer. Prisingen er jo simpelthen latterlig. Burde trade på 3 gangeren av dagens kurs. Mange overprisede selskaper på Oslo børs. Derfor litt utrolig at det fremdeles finnes selskaper som er til de grader underpriset.
tankardjr
08.12.2021 kl 12:11 5362

Lim Gordon skrev Tja, hvorfor dette?
Nei det kan du si. Jinhui og diana har seilt på litt dårligere rater så syns det var verdt en sammenligning. Punkt 2 diana har også litt eldre skip nesten samme snitt alder sim jinhui. Og det har vært flust av folk her og baiset jinhuis eldre flåte. Det siste punktet er at på tross av visse likheter mellom diana og jinhui, kontra 2020 bulkers og gogl som jinhui blir sammenlignet med her i Norge så er diana priset til 0.9 pris bokført og jinhui er priset til 0. 44. Det vil si igjen at jinhui skulle kostet 23 kr hvis den skulle vært priset som diana. Vel new York er nok et bedre sted for shipping aksjer også
Redigert 08.12.2021 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
SuMay
08.12.2021 kl 13:53 5268

Trist dette JIN opplegget. Har gjort det bra på JIN men synes synd på meg selv og andre som holder på aksjene. Håper det ikke blir langvarig og at det snur, men fysj så deprimerende og leit JIN presterer 🤠
Superoptimist
08.12.2021 kl 16:25 5194

Ja det moro å følge når kursen som idag svinger mer enn 7,5%!!! Spesielt når den ender ned nesten 3%!! Rotterace kaller jeg det!
bulkinvest
08.12.2021 kl 18:14 5098

Da er det jo bare å utnytte det for alt det er verdt, du ser kjøremønsteret hver dag, opp mye og ned siste halvtime, kom jo inn litt nye aksjonærer på 10,5 og opp til 12!
Slettet bruker
08.12.2021 kl 19:20 5048

Jin er en aksje med mange daytradere derfor vil den svinge som nå. Disse vil nok snart komme tilbake.
Muffe
09.12.2021 kl 15:16 4819

Holder12 når alle daytradere skal ut…
Slitsomt!!
Superoptimist
09.12.2021 kl 16:24 4763

Det skulle vært interessant å få vite hvem det er som holder helvete med denne aksjen, men det har jo OSE fjernet for en tid tilbake. Noen som vet hvorfor?
thypoon
09.12.2021 kl 16:32 4747

Utlendingene likte ikke åpenhet rundt sine handler på Ose. Og børsen logret med halen
tankardjr
09.12.2021 kl 16:39 4734

Ny oppdatering fra Fearnleys 09 desember

Capesize

Last week’s market took a breather and some market participants suggested this was it before we head downwards towards Q1. However, the fundamentals still prevail, and the fact is that there is a very limited amount of available tonnage in all basins and the demand still very healthy. The biggest increase we see is in the Atlantic with the round voyage fixing 23% higher than last week. But all other segments also up and the average of all routs is up by 16%. Though we are approaching holiday season and can sense owners’ willingness to cover it still seems too tight for this market to have seen its peak just yet, thus we expect a further increase in levels for the week to come.

Panamax

We have experienced firming rates for a couple of weeks now and also into this week. However, mid-week there seems to be a bit of toppish feeling. TA’s are currently trading in region of USD 38,000. There is good activity out of ECSA, and owners are now starting to ballast for same. In the Pacific there has been good activity for SE Asia round and a bit slower for the NoPac rounds.

Supramax

Market enjoyed further push confirming expectations of last week. The BSI figures were all in green reaching yesterday closing USD 27,300 pd about USD 1,000 pd higher from a week ago. Strong demand in Atlantic for loaders in USG and ECSA pushed rates further up. In Asia, the demand/supply was more balanced. The period activity increased, with rates improving across the borders. Trips from Continent to USG/ECSA reporting to fix around USD 30,000 pd, like the rates from Black Sea-Med to USG. Ultramax delivering USG fixing above USD 50,000 pd. ECSA seeing strong USD 25,000 pd plus approximately USD 1.5 mill for trips to Asia. In the East, Supramax delivering North China fixed at USD 25,000 pd for a trip via the Russian Pacific port to China-Korea. Australian trip paying low/mid USD 20,000 pd depends on vessels’ s deliver
tankardjr
09.12.2021 kl 16:45 4714

Har vært nesten like bånn å være gogl aksjonær. Er bare 2020 bulkers som har holdt stand noenlunde og belships også. Jinhui og gogl har altid fulgt hverandre med opp og nedturer. Var slik også for 12 år siden. Det er litt synd at capesize styrer kursen i jinhui men hvis dere sjekker etter så er det nettopp det som er faktum.
Slettet bruker
09.12.2021 kl 16:50 4790

Et selskap som ikke betaler dividender til sine aksjonærer , er et papir uten interesse for seriøse investorer.
Små spekulantene på HO kan bare mene det de vil, dette papiret er ikke verdt blekket.

Nå går vi inn i det svake q1 kvartalet, kan tenke meg det blir fest i Jin:-))
tankardjr
09.12.2021 kl 16:56 4784

Gogl har falt fra over 100 til 75. Men de har betalt utbytte. Skulle jinhui hatt det samme fallet som gogl så skulle vi ligget ca rundt 13.5 kr. Men utbytte uteble i jinhui så blir ytterligere straffet litt til. Men så har vi den ihjelsnakka prisingen av egenkapital. Skulle jinhui hatt samme pris aksje kontra bokført som gogl så kan vi doble kursen fra 12 til 24 kr. I tillegg er gogl også underpriset nå med minst 50 prosent og da er jeg nøktern. 2020 bulkers ligger på 2 på pris bokført og gogl på 0.9 og jinhui på bånn med 0.45
bulkinvest
09.12.2021 kl 16:59 4773

Hørt på storspekulanten, papiret er ikke verd blekk, men mange av disse småspekulantene har milliongevinster og da kan en gjerne være småspekulant! Januar er forøvrig en god mnd for Jin historisk sett.
tankardjr
09.12.2021 kl 17:13 4759

Du prater vel ofte med brødrene i Hong Kong siden du kan uttalle deg så bastant. Hvis du sjekker balansen til Jinhui så ser du at de nærmer seg gjeld fritt selskap. Da kan du begynne å tenke. Hva skal de gjøre med pengene hvis de ikke har noe gjeld å betale ned på? Da kan de lett gi ut 1 kr hvert kvartal og i tillegg styrke balansen i selskapet uten problemer. De kan også innvilge seg de relativt stabile høye bonusene sine uten problemer. At noen sitter på fasiten på strategien i selskapet er jo imponerende. Jeg tipper strategien til selskapet er å være et solid selskap uansett opp og nedturer i det volatile shipping markedet. Det har de nå klart med glans nå er de det sterkeste selskapet når det gjelder soliditet. Men det har kostet kursmessig da Ola dunk elsker masse gjeld og nye skip og obligasjonslånsfinansert tonnasje. Jinhui låner i banken noe de fleste rederier ikke får grunnet for høy risiko.
tankardjr
09.12.2021 kl 17:32 4740

Å sammenligne jinhui med store ulv sin forretnings strategi er å bomme på mål. Store ulv liker obligasjoner og høy gearing på sine selskaper.

Jinhui strategi:

The Group's fleet comprise principally of Supramax class vessels, a larger and more efficient Handymax design that enjoys increasing demand from customers around the world. The Group will focus on taking sensible and decisive actions, maintaining a strong financial position and moderate leverage, not ruling out a reduction in fleet size in order to sail through the current storm by placing further emphasis on prudence and stability as our core objectives going forward and seek to be a preferred vessel provider for customers.
Superoptimist
09.12.2021 kl 17:40 4724

Ja det gjelder å holde sine "overgrep" skjult. Og penger løser jo alle problemer vel? Slik er det nok også ved spillebordet!
Natt1369
09.12.2021 kl 19:03 4740

Du spådde det samme ifjor på denne tiden, og det motsatte skjedde. I januar mente du at ratene skulle ned, men tok feil der og. Enten har du elendig hukommelse, eller så prøver du å manipulere godtroende lesere på forumet.
Kommenterer i øst og vest, og skryter av innbilte gevinster, foreslår at du drar ned stillongsen ifra ørene! 🤡
MHInvest
09.12.2021 kl 20:42 4653

DIVIDENDEN LONGBULK, du er bare komisk med alle innlegg som omhandler dividender. Kan du fortelle hvor mye du sitter igjen med i GOGL etter DIVIDENDEN for Q3.
Slettet bruker
09.12.2021 kl 22:28 4536

Man må ikke glemme her at Jin er et gullkantet papir. Det ligger an til et overskudd på 13 kr eller mer pr aksje , ikke mange selskaper kan levere slike tall!
Redigert 09.12.2021 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2021 kl 22:37 4521

Nei, jeg snakker ikke med brødrene, ikke med air eller, har prøvd å komme i kontakt men får aldri svar, alle andre shipping selskaper får en høffelig og vemmelige svar på det meste en spør om, i Jin blåser de lang masj i aksjonærene.
Ikke lur på hvor pengene vil ende, dette vet du like godt som meg, i 2 lommer
Slettet bruker
09.12.2021 kl 22:42 4504

Jeg spådde ikke det samme i fjor for et år tilbake, du lyver så det renner av deg, her er tråden, de som fulgte den tjente gode og kjappe penger, i motsetning til de som hørte på haussingen din langt over 10 kroningen.
https://finansavisen.no/forum/thread/122492/view

jeg opprettet derimot en jule tråd der jeg spådde aksjen til himmels og det skjedde, 200% avkastning fikk jeg på aksjene på 3-4 måneder, hvor mye har du? I tap?
Du skal kjøpe shipping når alt er dødt og tyst ikke når aksjene er proppfulle av løk som vil ut,
for 1 år siden hadde Jin en daglig omsetning på 100-200 000 kroner, ikke en kjeft ville kjøpe aksjer på 3 kroner
Redigert 09.12.2021 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
09.12.2021 kl 22:53 4489

Ja, vi sitter nå her og venter på lykken, i form av kursstigning. Men når kommer den? Jeg vet ikke, men jeg har vel en såkalt kvalifisert gjetning. Og den er basert på at det er noen pengesekker som sitter med nøkkelen, de som stadig fyller opp sekken med småguttas midler, ved stadig å forårsake nederlag og skuffelser, som i dag. Når det er et snev av optimisme, dytter de kursen tilbake i sekken og knyter igjen. Ganske så brutalt. Og smågutta selger ut.
Men tider skal og vil komme, for disse karene har akkurat det samme følelseslivet som oss, frykt, glede og grådighet. I tillegg har de noe vi ikke har, nemlig så mye penger at de har en følelse av kontroll. Så når de føler at tiden er inne, starter de å kjøpe og trekker selgerne tilbake, og så er vi i gang. Og så kommer det store spørsmålet, når? Det vet jeg, selvfølgelig, ikke, men det kan komme nå, før årsskiftet, eller i januar/februar, før kvartalsavregningen. Hvorfor? Simpelthen fordi de går på børs for å tjene penger. Og da går de hvor det er penger å finne, og det er det i Jin, enkelt og greit.
Og penger vil de finne i Jin, etter all sannsynlighet, i flere år fremover. Fordi de fleste redere nå holder igjen kontraheringer i påvente av at IMO skal komme med krav som setter rederne istand til både å kontrahere og seile skipene uten kostbare overraskelser. I mellomtiden seiler jin videre med sine gamle skip og tjener forskrekkelig med penger, som de setter av til disse nybyggene, og, kanskje, noen modifikasjoner. Det kan hende det kommer krav om redusert fart, men det vil jo bare øke ratene. Så lykke til, dere som fortsatt er her, det vil bli både kursstigning og utbytte, tror jeg!
Natt1369
09.12.2021 kl 23:22 4435

https://finansavisen.no/forum/thread/122492/view

Longsitinbulk
20.12.2020 kl 22:14
9967
Vi får se om Silvercoin Industries med Haakon Sæter snart dukker opp på aksje listene, han pleier å være en kløpper på Jin når den snur opp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:55

Ny liste pr. 30.11, endringer i parantes.

1 Jinhui Holdings Company Limited 44,588,250 (Ingen endring)
2 BNP Paribas Securities Services BPSS* 25,864,579 (-108,399)
3 Nordnet Bank AB 4,572,514 (-166,065)
4 JPMorgan Chase Bank, N.A., London 2,724,853 (+167,360)
5 Willumsen Thor Inge 1,475,000 (+10,920)
6 UBS Switzerland AG 1,157,735 (-6,794)
7 Kvam, Jan Arvid 1,155,932 (+932)
8 BNP Paribas Securities Services ITA 1,002,100 (Ingen endring)
9 Nordnet Livsforsikring AS 947,804 (-21,856)
10 Hansen, Terje Harder 890,000 (+10,000)
11 Euroclear Bank SA/NV 856,420 (Ingen endring)
12 Clearstream Banking S.A. 740,174 (Ny på lista)
13 Danske Bank A/S 711,833 (+51,860)
14 SÆTER HAAKON MORTEN 672,200 (+132,000)
15 Anderson Invest AS 649,035 (+10,500)
16 The Bank of New York Mellon SA/NV 553,123 (Ny på lista)
17 Avanza Bank AB 470,419 (-196,856)
18 Vehus, Karl Otto 455,310 (Ny på lista)
19 Citibank, N.A. 450,000 (Ingen endring)
20 KEBI AS 420,000 (+20,000)

Kjell Robert Wærstad, Hereditas Capital AS, og Nordea Bank Abp Denmark Branch datt ut av lista siden sist.

Total shares held by the top 20 shareholders 90,357,281 (+361,584)

* As informed that BNP Paribas Securities Services held shares of the Company in custodian for the following shareholder:
Jinhui Holdings Company Limited of 16,252,990 shares (Ingen endring)
Redigert 01.12.2021 kl 20:21
Natt1369
09.12.2021 kl 23:29 4431

Du endrer jo mening angående jinhui oftere enn andre skifter underbukse, så du har null troverdighet. 🤡
Kommer tilbake iløpet av helgen med oppdatert liste over årets tåpeligste spådommer angående jinhui, rate-utvikling, og annet tøys, med link, så får alle se hvor dyktig du i realiteten er! 😘
Slettet bruker
10.12.2021 kl 08:49 4244

Tenker som deg Lim Gordon - å selge seg ut av JIN nå - etter så mye opp og ned som det har vært i det siste og uten å få med seg hva selskapet melder ved neste kvartal - blir for dumt!
SuMay
10.12.2021 kl 14:35 4066

Selger ikke JIN nå jeg heller, poengterte bare atter en gang den triste kursutviklingen. En ting som er bra, i følge BDRY er supramax ratene opp omtrent sammenhengende i 1 mnd. Omtrent 13% I følge Far East Dry Bulk Index er vi i samme tidsrom gått fra ca 1500p til ca 1800p i samme tidsrom. Supra er definitivt den mest stabile vinneren om en kan si det. Meeeeen, folk flest kjøper og selger JIN som overemosjonelle barn bare Capesize beveger seg +\- 2% Det ser lyst ut for Supra. Når det løsner for Jin, ordentlig vet jeg ikke. En stund siden jeg har kjøpt flere Jin aksjer. Kanskje på tide etter neste emo selger lavt.
Superoptimist
10.12.2021 kl 16:15 3981

Jøss, hva skjer da? Har Coronaen tatt selskapet?
Natt1369
10.12.2021 kl 18:21 3896

Longsitinbulk
16.11.2020 kl 13:39
2262
Ønsker deg alt godt her, i børsens tyngste røver rederi.

Det finnes utallige flotte seriøse bulk selskaper der ute som er langt mer aktuelle når den tid kommer.
Jeg vil ikke anbefale noen å sette penger i et selskap som snyter egne aksjonærer, slik er det bare,
Redigert 21.01.2021 kl 06:18

Longsitinbulk
24.11.2020 kl 17:11
2547
Dette tøvet til Thorleif Jakson har jeg lest, totalt utdatert, selskapet er mye mindre i dag med langt førre og eldre skip.
Jin har bevist at de ikke tjener rare slangen før raten går i 15 k, og ratene har også bevist at de kun i korte blaff går over 10k før de siger tilbake igjen, vi er nå inne i beste måned for supra bulk og raten karrer seg såvidt over 10 k streken.

Thorleif Jakson tok helt feil ,Mente aksjen var billig men aksjen halverte seg, stay away
Redigert 24.11.2020 kl 17:16

Longsitinbulk
30.11.2020 kl 13:26
1881
tankardjr skrev
Ja men det var på grunn av at børsen var svak i Hong kong siste dag i 2 kvartal bedre i Singapore. N..
Så hvorfor i alle dager skal et shipping selskap rote med alternative investeringer?
Dette tulle selskapet solgte skip på bunnen av syklusen for å ta ned risiko, så klarer de jammen å svi av cashen på elendige investeringer.

Hadde i sin tid litt interesser i Jinhui selv, mistet derimot motet da de startet med disse alternative investeringer, hvorfor ser du nå.
Takke seg til Golden hvis en er bull i bulk, event Egle hvis en blir sugen på Supra, eller eiendom for den sags skyld hvor du finner solide selskaper i Oslo.

Når kassa er tømt av brødrene, og de må fornye flåten er det igjen du som må punge ut.
Styr unna
Redigert 21.01.2021 kl 05:45

Longsitinbulk
26.01.2021 kl 22:33
845
En rate på 12 k gir ingen rally i Jin, det tilsvarer rundt 10k for Asia.
Her skjer det neppe stort før neste høst

Longsitinbulk
18.12.2020 kl 14:27
2050
Jo jeg ser muligheten nå, når de skattemessige salgene er over i desember kan denne godt ta seg en tir nord over.
Har flere ganger tjent gode kroner i Jin når bulk går, både i 06/07 og 2016, men en må handle aksjen på lave nivåer før den rykker, elles blir du sittende med svarte per.
2020 blir fort et knallår for shipping generelt tror jeg, da spiller det mindre rolle om eierne er kinesere, da går slike aksjer uansett.
De som følger usa bulk aksjer ser at reprisingen allerede er i full gang, Jin ligger fortsatt på atl, i hele 2019 ble aksjen priset på 7-8 kr før corona pandemien knuste aksjen, at selskapet varslet alternative investeringer likte eller ikke markedet, nå ser det ut til at de går vekk fra det, kanskje aner Jin brødrene at bulk bunner ut nå og vil komme å årene fremover.
At selskapet skal bokføre 0,6kr på salg skip og tilbakeført cash i q4 hjelper selvsagt også på.
Vil de kan de betale ut et godt utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11

Longsitinbulk
28.01.2021 kl 22:30
856
Lim Gordon skrev
Fra Fearnleys idag: ..
Skjer nok ikke mye her kortsiktig, før neste høst
Du kan ikke trade aksjer ut fra hva Fearnleys skriver, har fortsatt mine 3 kr aksjer, men har ingen forventninger angå rater, når de store skipene kommer ned som nå så følger de små etter, er bare et etterslep, snart er Supra under 10 k igjen.

Selv om Jin har en break på 5,5 og raten er 13-3k=10 k så blir det neppe hæla i taket resultat.
Det gjelder å være realist i Jin, ha små forventninger for positive overraskelser står ikke i kø i dette selskapet.
Når de store skipene går over 30k og blir der i lengre perioder, først da kan en få et Supramax rally.
Dessuten er jeg litt overrasket at der ikke kommer flere innside kjøp, får håpe det ikke er noe fanteri på gang igjen.

Longsitinbulk
19.02.2021 kl 15:09
358
Med en break på 6000 dollar og en FFA mars på 17 500 dollar så luker dette pengebinge i q1-21
10 k overskudd dagen for en rusten 58 tonner som nesten ikke har gjeld er bare helt konge.

Vi er nå på 5 års høy ratemessig, måtte det vedvare og aksje 2 kroner rabatt snitt siste 3 år, jaja,folk vet vel ikke hva de selger.

Sett deg ned med et stort papir og regn overskudd, sitt lavt så du ikke faller av stolen å slår bakhodet før helgen.
Finner du et selskap som genererer større penger på Ose nå, på denne latterlige aksje kursen? Neppe.
Aksjen kunne like gjerne kostet 20kr

Skål
Redigert 19.02.2021 kl 15:16

Longsitinbulk
25.02.2021 kl 11:27
2509
Supramax indeksen vil nok falle fremover nå.

Longsitinbulk
25.02.2021 kl 15:19
2249
Realis skrev
Longshit forsøker seg på en early-bird spådom som ikke koster noe - det er nok viktig for ham å være..
Det er riktig,, tenker det er en fordel å være realist.
Hvis en får et snitt supra indeks 10-15k fremover er nok det nærmere sannheten en 20k eller mer slik noen fabler om, disse spikene over 20k er nok bare midlertidig.
En typisk historisk indeks er 15k supra når de store skipene ligger rundt25k eller grovt regnet !/2- tror ikke 20k blir noe norm her.

Likevel vil en få pene kvartaler i Jin, langt bedre en på flere år, aksjen har da også doblet seg de siste 3 måneder.
Redigert 25.02.2021 kl 15:21

Longsitinbulk
26.02.2021 kl 10:44
1585
Sølvbuen skrev
Du har ingen presis gjetning, bare en upresist range mellom 10-15. Som jeg sier når spotraten er før..
Allerede nå kan en se konturene av en Supramax nedgang kommende uker, FFA viser 16500 dollar april.
Så glem 20 k først som sist
Natt1369
10.12.2021 kl 19:52 3826

Longsitinbulk
04.03.2021 kl 14:47
4707
Forte meg? Jeg kjøpte jo på 3,2kr

"jeg opprettet derimot en jule tråd der jeg spådde aksjen til himmels og det skjedde, 200% avkastning fikk jeg på aksjene på 3-4 måneder"
-Til opplysning var kursen nede på 3,2 kr 20.november ifjor, da du opprettet tråden var kursen på 3,45

Longsitinbulk
30.03.2021 kl 19:12
1890
tankardjr skrev
Men det er halve historien. Men så høye supra rater som nå så er dette en game changer. Dessuten så ..
Nå prater du mye vås tankardjr , når rater går ned går aksjer også ned i grove trekk, i et så illikvid og uinteressant rederi for mange som Jinhui blir utslagene desto større.
Og røret du snakker i Gogl, de vil tjene drøye 3 kr i q1, så skal du utale deg, vær i det minste litt seriøs.
Jin har steget fra 3kr til 9kr, gjentar gjerne budskapet, mange har stor gevinst siste 3 måneder, det er helt naturlig at endel av disse sikrer gevinst når rater vender ned og kjøpere er det tynt med, ingen vet om nivåer over 20k særlig lenge, FFA indikerer 17k mai, det er det de proffe aktørene nå tror i Supra, dvs at rater kan falle 25-30% fra topp nivået vi nylig så.
Går det som jeg tror, rundt sommerferie tider vil du se Cape skyte til nivåer du ikke har sett på 5 år, da kommer malm skipene som et spyd og Gogl bil gå kraftig.
Redigert 30.03.2021 kl 19:22

Longsitinbulk
16.04.2021 kl 11:27
4641
Gogl og Bel rett opp i taket, nærmer seg året høyeste notering
Jin går nok, gjelder å kjøpe før den stikker
Redigert 16.04.2021 kl 11:28

Longsitinbulk
17.04.2021 kl 08:34
3964
Alle aksjer sinna Thor lager dritt pakker til i DN stiger kraftig ukene etter, dette gjentar seg ga g på gang på gang, har tjent mye på sinna Thors dommedags artikler.
At ledelsen tar store bonuser er ikke noe nytt, det har alltid vært slik i Jinhui, det ser selvfølgelig ikke pent ut i perioder selskapet ikke tjener penger, men det er snudd på hodet nå.
At Jin til tider har tapt store penger er eller ingen nyhet, vi har akkurat kommet ut fra et 10 års helvete i drybulk, mange Amerikanske og noen Greske selskaper gikk konkurs i denne perioden, de andre har utvannet sine aksjonærer så hardt at det bare er småbiter igjen av de opprinnelige eier strukturene, slik gikk det ikke i Jinhui enda ledelsen tok sine bonuser underveis.
Redigert 17.04.2021 kl 08:44

Longsitinbulk
20.04.2021 kl 10:08
2474
Thegoldenone skrev
Aksjer i Jin: alt for mange.
reduserte 50k på 8 .


Svar
Longsitinbulk
21.04.2021 kl 20:37
1723
Thegoldenone skrev
Jin kommer til slutt skal du se longs. Folk bryr seg ikke om jin før utbytte blir annonsert. La den ..
Dessverre vil du ikke se 5 kr her i denne syklusen, men du vi derimot se et brudd opp i morgen eller fredag over 8.
Da er det 10 kr og 14 kr nivået som gjelder og mest sannsynlig går aksjen til 25 kr senere i denne syklusen.
Jinhui kan lagge i perioder, men alle med litt mellom øra vet innerst inne hvor dette bærer, det raller å raller kveld etter kveld i drybulk i Usa, mens Jin ikke rører på seg, det vil ikke vedvare.

Så har du ikke lastet ferdig nå hegoldenone, da må du løpe etter
Vi snakker 25 000 dollar, det så grov inntjening her at aksjen kunne like godt stått i 20kr nå, og hadde den vært notert i Amerika så hadde en også sett de nivåene nå.

Supramax rederiet Eagle bulk stiger i kveld 18%
Redigert 21.04.2021 kl 20:49

Longsitinbulk
28.04.2021 kl 12:46
2118
tankardjr skrev
Har longsit rømt aksjen og forumet her nå. Daytradere tenker jo kortsiktig profitt. Mens det viser s..
Nei, men jeg selger litt nå på 8,7
I motsetning til deg har jeg ikke tenkt å bli pensjonist i Jinhui, ikke har jeg tenkt å bli med ned når det snur eller.
Kjøpte mine først på 3,4kr, helt greit å selge litt nær 9 da, siste 1/2 år, hvor mye har du? Er du i break nå?

Longsitinbulk
28.04.2021 kl 17:27
1734
tobbelobb skrev
Longsit må skifte Nick , han er jo blitt regne daytraderen han :-) selv burde jeg skiftet Nick til v..
Dere kan ikke sitte her å hausse bulk hver eneste dag, aksjene gjør ikke annet en å stige, og har gjordt det 1/2 år nå.
når dette snur nå , eller når raten topper så kommer det et tungt fall.
Drybulk skal nok lengre opp på sikt, men det vil neppe gå rett opp etter et allerede store aksje stigninger.
Jeg har solgt litt Gogl i dag, følger bare planen min, planen som man forøvrig bør ha i alle aksjer, da aksjen ´nesten´ så mitt personlige kursmål i dag, det er 75 kr for sommeren.

Det å selge noe når pengene er doblet og eller Jin fra 3,5 til nesten 9 er aldri feil uansett hvordan en vrir å vender på det hele.
Mest sannsynlig er det nå langt større oppside i f.eks tank aksjer, eller f.eks Agas og Lpg noe jeg måker litt av Drybulk gevinstene inn i.
Redigert 28.04.2021 kl 17:33

Longsitinbulk
04.05.2021 kl 13:14
3047
Som sagt tidligere, utover sommeren er det de store skipene som vil øke i inntjening.
Jin og Supra er tilbake på 25 k mens Cape nå har doblet seg på litt over en måned.
Derfor er det Gogl som stiger

Longsitinbulk
10.05.2021 kl 10:49
2423
Ser ut som ei champis flaske rett før boblene spruter.

Mans alle verden bulk aksjer setter nye nivåer hver dag, ligger fortsatt Jin på 22 mars nivåer
Redigert 10.05.2021 kl 10:50

Longsitinbulk
10.05.2021 kl 13:53
2260
Juni 27 k
Tjener snart inn egen markedsverdi på et år.
Kommer Kinamann med et bud på sulamitten snart?
Det bør de gjøre, de kan jo drifte i 2 år og selge skipene etter det å gjøre 5-10 ganger´n uten rissiko
Redigert 10.05.2021 kl 13:54

Longsitinbulk
12.05.2021 kl 23:52
3658
Thegoldenone skrev
Ja har en dårlig følelse med disse 3 båtene. Virker som de ikke er i reell drift per i dag? Jeg må n..
Rekker de sende ut en proffit warning?
eller har de kanskje lagt skipene i bøyene for ikke å få for godt resultat, snittraten for q1 blir uansett ikke bedre en 12 k med alle skipene i drift, Asia rater lagget til ut i feb før de tok seg vesentlig opp.
Redigert 12.05.2021 kl 23:57
Natt1369
10.12.2021 kl 20:23 3785

Dette er kun et lite utvalg, for å få fram i lyset all haussingen og baissingen til Longsitinbulk, som kun tjener hans egne investeringer.
For min egen del, har jeg vært med siden 2016, og kun økt beholdningen iløpet av de siste 5 årene.
I'm in it for the long run, har hverken tid, eller kompetanse til å trade, så da syntes jeg jinhui passet perfekt ifht. min strategi. Sykliske aksjer, med en solid ledelse uten større emisjoner.
Har lyktes greit hittil, men dette er bare begynnelsen.
Om kursen lagger, ser jeg det bare på som en fordel, ettersom det er usedvanlig tilfredsstillende å plukke aksjer ifra nevrotikere på disse nivåene! 😁
Har vært så mye som 790 000 i urealisert tap, så en blir litt mer tykkhudet med årene! 😅
Slettet bruker
11.12.2021 kl 11:41 3559

Dette var jammen et godt stykke arbeid Natt1369 – jeg for min del takker så mye og sier at jammen er det mange resurspersoner som bidrar positivt i denne sløyfa her.
Dere så sikkert den positive omtalen om Belships i FA i morges? Hyggelig for de som er investert der, men vel også for oss som er mer opptatt at JIN? Et poeng som jeg i alle fall vektlegger er Belships cash BE på USD 10,000 p/d – JIN har som kjent USD 4,600 p/d….
Hvordan cash flow’en til JIN utvikler seg gjennom 2022 er selvfølgelig markedsavhengig, men når man ser supply siden på tørrbulk og til og med Cal22 er godt over USD 20,000 p/d så er det vel grunn til å være optimistisk her?
Noen her i sløyfa har tidligere sammenliknet JINs kursutvikling med en trykk-koker. Vi får jo tro at historien vil gjenta seg. For eksempel, hva kan vi anta at vil skje med kursen dersom JIN ledelsen bestemmer seg for at NÅ har man den trygghetsbufferen man trenger på kistebunnen og at FREMOVER er det er på tide å fokusere på kursutviklingen – kanskje ved å øke utbyttene? Er det noen mulighet for at dette vil lokke frem de norske investorene igjen? Og er det noen mulighet for at også noen HK-kinesere også kunne tenke seg å kjøpe noen aksjer? Apropos, jeg googlet litt for å finne frem til seriøse selskaper som konsekvent ikke betaler utbytte – Facebook (nå Meta Platforms) og Berkshire Hathaway synes å være blant disse. Ingen sammenlikning forøvrig – vi regner med at JIN vil øke utbyttebetalinger - men seriøse og investerbare selskaper dette vel, utbytte til tross?
En ting er i alle fall sikkert – den beste investeringen som JIN ledelsen gjorde i år var å kjøpe de fire skipene til +-USD 15 mill per i snitt. Selv om kostnaden for kjøpene på mange måter har vært en avkortning av utbytte for aksjonærene, så har vi god grunn til å tro at disse skipene vil bistå selskapet i å tjene betydelig mer penger fremover – som alle aksjonærer over tid vil nyte godt av.
Og de som ikke tror på noe av dette kan jo bare fortsette å legge ut 6x «normal» salgsordre to trinn over aksjekursen og fortsette å holde kursen nede på nåværende syltynne handelsnivåer. Så får vi se hvor vellykket denne strategien er på sikt…
Muffe
14.12.2021 kl 11:30 3019

Går ikke kjempe bra...
Superoptimist
14.12.2021 kl 11:45 2993

Etter å ha lest rapporten for 3dje kvartal og 9 mnd. i 2021 kan jeg, om jeg forstår, ikke fatte denne dagsutviklingen!
Slettet bruker
14.12.2021 kl 11:50 2979

Det kan jeg, men det er opp til deg, og et fritt valg om en frivillig ønsker å tape penger i markedet eller ei.

Lykke til under 10 ern
Let it be
14.12.2021 kl 12:06 2954

Bedrøvelig greier. All ære til de som klarte å tjene penger på JIN denne gangen. Må være de som har hatt inngang under 10, Ja helt ned mot kr. 3,5
Jeg klarte å tape. Gikk inn når ratene var høye og håpet like høyt. Om kursøking og utbytte. Men ikke bare har fraktratene falt. Motarbeidet også fra JIN.
Bruker alt av midler til å kjøpe 5-6 eldre skip. Og så sier de at de seiler forsiktig. Hvis de ikke hadde kjøpt disse skipene, ville de hatt over 1 milliard nok på bok.
Jeg har regnet i det vide å brede, inntjening, rater. Men det hjelper ikke til annet enn å begrunne sin egen dumhet (og stahet). Nå tok jeg tapet.
Må jo være noe merkelig i shipping for tiden. BEL og GOGL skal nesten dobles. Og så selger storaksjonær under børskurs i Belship. Bruker de som eksempel da det ikke er noen analyser fra meglerstanden på JIN
Let it be
14.12.2021 kl 12:06 2956

Bedrøvelig greier. All ære til de som klarte å tjene penger på JIN denne gangen. Må være de som har hatt inngang under 10, Ja helt ned mot kr. 3,5
Jeg klarte å tape. Gikk inn når ratene var høye og håpet like høyt. Om kursøking og utbytte. Men ikke bare har fraktratene falt. Motarbeidet også fra JIN.
Bruker alt av midler til å kjøpe 5-6 eldre skip. Og så sier de at de seiler forsiktig. Hvis de ikke hadde kjøpt disse skipene, ville de hatt over 1 milliard nok på bok.
Jeg har regnet i det vide å brede, inntjening, rater. Men det hjelper ikke til annet enn å begrunne sin egen dumhet (og stahet). Nå tok jeg tapet.
Må jo være noe merkelig i shipping for tiden. BEL og GOGL skal nesten dobles. Og så selger storaksjonær under børskurs i Belship. Bruker de som eksempel da det ikke er noen analyser fra meglerstanden på JIN