JINHUI Q3--Et sterkt regnskap nto kontantstrøm 65 mill usd.
De har en EK på 350-400 mill usd og en Cash situasjon som er i samsvar med forfall kjøp av 5 skip som de har ervervet,mangler 1 skip q4.
Skipene finansieres av kontantstrøm og allerede cash situasjon.
I q3 la de depositum for 17 mill usd,og nedbetalte gjeld med 10 mill usd.
Derfor ingen utbytte,de vil holde cash situasjonen gjennom q4.
Utbytte for q2 ble betalt med 3,2 mill usd i q3.
Når q4 er over nå med lavere rater vil de seile med 4 flere skip enn ved q1-2021 og opprettholder en sterkere kontantstrøm for q4 og 2022.
Dette er måten Jin opererer,gjeld og cash foran utbytte og jeg er enig,da slipper de overaskelser senere om markedet dabber.
De kunne sikkert lånt opp og gitt utbytte på både 10 og 20 kr,eller selge halve flåten.
Spørsmålet er hva betales for aksjen,den er jo som mange skriver gratis og pr dd betales 50 øre for kanskje 1,50 nkr.
Nedturen i går pga 0 utbytte er surmuling da det helt sikkert kommer flere utbytter de små er bedre om cash holdes styrket,de vet at markedet svinger fra måned til måned.
Årets sunneste og sterkeste regnskap jeg noen gang har sett er mitt svar.
Kjøpskandidat kursmål 16.5nkr -50 kr.
Skipene finansieres av kontantstrøm og allerede cash situasjon.
I q3 la de depositum for 17 mill usd,og nedbetalte gjeld med 10 mill usd.
Derfor ingen utbytte,de vil holde cash situasjonen gjennom q4.
Utbytte for q2 ble betalt med 3,2 mill usd i q3.
Når q4 er over nå med lavere rater vil de seile med 4 flere skip enn ved q1-2021 og opprettholder en sterkere kontantstrøm for q4 og 2022.
Dette er måten Jin opererer,gjeld og cash foran utbytte og jeg er enig,da slipper de overaskelser senere om markedet dabber.
De kunne sikkert lånt opp og gitt utbytte på både 10 og 20 kr,eller selge halve flåten.
Spørsmålet er hva betales for aksjen,den er jo som mange skriver gratis og pr dd betales 50 øre for kanskje 1,50 nkr.
Nedturen i går pga 0 utbytte er surmuling da det helt sikkert kommer flere utbytter de små er bedre om cash holdes styrket,de vet at markedet svinger fra måned til måned.
Årets sunneste og sterkeste regnskap jeg noen gang har sett er mitt svar.
Kjøpskandidat kursmål 16.5nkr -50 kr.
Lyttet til en som kjøpte aksjer på 15 kroner, men som ikke handlet aksjer da de kostet 4 ?
Jaja, kjøper du kanskje også aksjer etter hva meglere anbefaler?
Ikke lytt eller løp etter bjelle sauer sier Arne Fredly, du lærer nok med tiden Natt1369
Lykke til videre i denne Kinesiske aksjen
Jaja, kjøper du kanskje også aksjer etter hva meglere anbefaler?
Ikke lytt eller løp etter bjelle sauer sier Arne Fredly, du lærer nok med tiden Natt1369
Lykke til videre i denne Kinesiske aksjen
Natt1369
15.12.2021 kl 20:04
2355
https://fearnpulse.com/
Supramax
Limited fresh activity coming to light and slow activity. Ultramax was rumored to be fixed Santos trip to the Red Sea redelivery Port Said at USD 46,000. Ultra open Bahodopi for a trip via Indonesia to China, some said in the low USD 30,000s. From the Indian Ocean, 58k dwt have been fixed basis delivery Richards Bay trip to Pakistan at USD 25,500 plus USD 500,000 ballast bonus. 63k dwt open Lianyungang was heard fixed for a trip to Turkey with fertilizer at USD 19,000 for the first 65 days. 57k dwt open Porbandar fixed for a trip via Arabian Gulf redelivery Bangladesh at USD 31,000. All in all, activity from the major loading regions have weakened slightly the last weeks, with fewer vessels heading to the South Atlantic, North Atlantic, and the major loading countries in Asia. Going with the above, the current week is often when the year-end correction begins.
https://www.braemarscreen.com/
Hvis dette er starten på korreksjonen mot kinesisk nyttår, så blir jeg ikke akkurat vettaskremt!
Supramax
Limited fresh activity coming to light and slow activity. Ultramax was rumored to be fixed Santos trip to the Red Sea redelivery Port Said at USD 46,000. Ultra open Bahodopi for a trip via Indonesia to China, some said in the low USD 30,000s. From the Indian Ocean, 58k dwt have been fixed basis delivery Richards Bay trip to Pakistan at USD 25,500 plus USD 500,000 ballast bonus. 63k dwt open Lianyungang was heard fixed for a trip to Turkey with fertilizer at USD 19,000 for the first 65 days. 57k dwt open Porbandar fixed for a trip via Arabian Gulf redelivery Bangladesh at USD 31,000. All in all, activity from the major loading regions have weakened slightly the last weeks, with fewer vessels heading to the South Atlantic, North Atlantic, and the major loading countries in Asia. Going with the above, the current week is often when the year-end correction begins.
https://www.braemarscreen.com/
Hvis dette er starten på korreksjonen mot kinesisk nyttår, så blir jeg ikke akkurat vettaskremt!
Natt1369
15.12.2021 kl 20:07
2339
Kongen av selvmotsigelser og arroganse, presterte nettopp å idiot-forklare seg selv! Gratulerer så mye!! 🤡🤡🤡
Imorgen skal det opp.
Hele bulk opp i usa,det snur opp igjen.
Tenker ikke og gjøre mere enn og vente på q4 som blir årets beste.
Husk det er nedbetalt og utbyttene kommer,stay cool.
Hele bulk opp i usa,det snur opp igjen.
Tenker ikke og gjøre mere enn og vente på q4 som blir årets beste.
Husk det er nedbetalt og utbyttene kommer,stay cool.
Jeg kjente Røkke og Gjeldsten også for og skryte.
Jeg jobbet for begge.
Jeg jobbet for begge.
Bygde skip og var i sportsbransjen.
De vant.
Nå spiser jeg vanlig mat.
Konene kjente jeg enda bedre.
De vant.
Nå spiser jeg vanlig mat.
Konene kjente jeg enda bedre.
tankardjr
16.12.2021 kl 01:03
2056
Hvorfor så bekymret for jinhui aksjen? Hvorfor er du ikke inne på gogl å prater opp kursen der istedenfor. Nesten like elendigkursutvikling i den aksjen. Nei tipper du snart plukker opp jinhui igjen. Q4 blir tidenes resultat i jinhui og når den tid kommer så skyter den opp som en kule det er bankers. Lykke til med billig inngang i jinhui....
tankardjr
16.12.2021 kl 15:07
1871
Capesize
Although still fetching relatively healthy levels, the big ships take a massive beating prior Christmas – following a pattern seen so many years before. Nerves and sentiment add negatively to slowing physical demand, bringing average daily earnings down 37 pct w-o-w to come in at USD 27k. Low West Australia/China spot iron ore volumes slash interpacific 35-day round values 50 pct to stand at USD 22k – almost eliminating the earlier/significant premium to the 90-day China-Brazil-China round which now pays USD 20k. Ballasters remain limited in numbers, but fronthaul values nevertheless keep sliding significantly as Brazil/China iron ore spot volumes at a low and the small/fine-tuned transatlantic segment has turned overtonnaged. Period activity negligible with the exception of 174,000 dwt, built 2007, done for 3-5 months at USD 21,500 – future values presently not offering support for deals making sense to either parties.
Panamax
The Panamax market seeing a fall this week. The Atlantic again seeing considerable decline with limited volume to counter act the swelling tonnage count. Conversely in Asia activity in the South was said to have seen a reasonable amount of replenishment of cargo and was a much better week in terms of activity and fixing volumes. However, this did little to improve rates for owners with lower than last done getting agreed on the longer duration round trips with owners forced to concede to get fixed. Overall, the market and sentiment returned negative again with some talk of early reduced offers by owners on some routes aiming to secure cover prior upcoming holidays, pointing towards further corrections ahead. Asia began the week with an increasing spot/prompt tonnage count unfixed from last week and with limited fresh demand so far it paints a bleaker looking picture for some.
Supramax
Limited fresh activity coming to light and slow activity. Ultramax was rumored to be fixed Santos trip to the Red Sea redelivery Port Said at USD 46,000. Ultra open Bahodopi for a trip via Indonesia to China, some said in the low USD 30,000s. From the Indian Ocean, 58k dwt have been fixed basis delivery Richards Bay trip to Pakistan at USD 25,500 plus USD 500,000 ballast bonus. 63k dwt open Lianyungang was heard fixed for a trip to Turkey with fertilizer at USD 19,000 for the first 65 days. 57k dwt open Porbandar fixed for a trip via Arabian Gulf redelivery Bangladesh at USD 31,000. All in all, activity from the major loading regions have weakened slightly the last weeks, with fewer vessels heading to the South Atlantic, North Atlantic, and the major loading countries in Asia. Going with the above, the current week is often when the year-end correction begin
Although still fetching relatively healthy levels, the big ships take a massive beating prior Christmas – following a pattern seen so many years before. Nerves and sentiment add negatively to slowing physical demand, bringing average daily earnings down 37 pct w-o-w to come in at USD 27k. Low West Australia/China spot iron ore volumes slash interpacific 35-day round values 50 pct to stand at USD 22k – almost eliminating the earlier/significant premium to the 90-day China-Brazil-China round which now pays USD 20k. Ballasters remain limited in numbers, but fronthaul values nevertheless keep sliding significantly as Brazil/China iron ore spot volumes at a low and the small/fine-tuned transatlantic segment has turned overtonnaged. Period activity negligible with the exception of 174,000 dwt, built 2007, done for 3-5 months at USD 21,500 – future values presently not offering support for deals making sense to either parties.
Panamax
The Panamax market seeing a fall this week. The Atlantic again seeing considerable decline with limited volume to counter act the swelling tonnage count. Conversely in Asia activity in the South was said to have seen a reasonable amount of replenishment of cargo and was a much better week in terms of activity and fixing volumes. However, this did little to improve rates for owners with lower than last done getting agreed on the longer duration round trips with owners forced to concede to get fixed. Overall, the market and sentiment returned negative again with some talk of early reduced offers by owners on some routes aiming to secure cover prior upcoming holidays, pointing towards further corrections ahead. Asia began the week with an increasing spot/prompt tonnage count unfixed from last week and with limited fresh demand so far it paints a bleaker looking picture for some.
Supramax
Limited fresh activity coming to light and slow activity. Ultramax was rumored to be fixed Santos trip to the Red Sea redelivery Port Said at USD 46,000. Ultra open Bahodopi for a trip via Indonesia to China, some said in the low USD 30,000s. From the Indian Ocean, 58k dwt have been fixed basis delivery Richards Bay trip to Pakistan at USD 25,500 plus USD 500,000 ballast bonus. 63k dwt open Lianyungang was heard fixed for a trip to Turkey with fertilizer at USD 19,000 for the first 65 days. 57k dwt open Porbandar fixed for a trip via Arabian Gulf redelivery Bangladesh at USD 31,000. All in all, activity from the major loading regions have weakened slightly the last weeks, with fewer vessels heading to the South Atlantic, North Atlantic, and the major loading countries in Asia. Going with the above, the current week is often when the year-end correction begin
tankardjr
16.12.2021 kl 17:49
1758
Etter dagens 10 prosent rally er pris bokført egenkapital på 0.36. Jinhui har falt mest men gogl kommer hakk i hæl. Her er det mye oppside i vente og det er cape som går i litt lavsessongi Q1. Supra har ikke noen direkte lavsessong
SuMay
16.12.2021 kl 21:02
1619
Dagens 10% rally var vel og bra det, men for et pysete volum. Snaue 200k aksjer omsatt - tviler på det kun er opp fra her, men kan håpe 🤠
11 tallet er bra,alt over 10,8 teknisk.
Lavt volum opp idag som på nedgang.
Ratene err ikke noe og spekulere i de er langt over 11000 usd.
Flat dag i usa noe som er greit.
En større kjøper er interisert i aksjer på 10.95.Kanskje er noen på vei inn?
Lavt volum opp idag som på nedgang.
Ratene err ikke noe og spekulere i de er langt over 11000 usd.
Flat dag i usa noe som er greit.
En større kjøper er interisert i aksjer på 10.95.Kanskje er noen på vei inn?