voff
19.11.2021 kl 22:57 7588

Dere er faen meg flinke. ! Mr Win bruker masse tid på "gravejournalist" . Til alles felles beste. Mange takk.
Slettet bruker
19.11.2021 kl 23:18 7505

Det er ikke vi som er flink, men Røkke😉 Men takk😊
Nå er det snart 1 år siden han gikk inn som styreleder og det har vært stille siden. Tror du han har hvilt på laurbærene i denne tiden? Tror dette bare er begynnelsen på en plan som er utarbeidet.
Slettet bruker
19.11.2021 kl 23:29 7443

With Panasonic out of the picture, Tesla is working with a company called Hanwha to supply their solar panels. Specifically, they use the QPeak Duo Black solar panels. ... Even though Tesla does manufacture solar roof shingles, or solar tiles, for the Tesla solar roof, they do not have their own solar panel brand. Sep 24, 2021

Kan Tesla være interessert i å få batterier fra Hanhwa -> REC Silicon mon tro🤔??
Redigert 19.11.2021 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2021 kl 00:24 7190

Ja stemmer😬. Mikset litt med at det ble meldt i markedet at han ville inn i februar.
Whats Poppin
20.11.2021 kl 00:33 7188

Han, og flere inne bør være stolte. Over en periode fra når REC var nede på 2.8 har jeg sett disse soldatene krige her inne på FA. Dem har overbevist meg om at det finnes andre alternativer enn BSU, og overtid. At dette forumet er gratis, er for meg en myte. Betalte bedre en arbeidsgiver i 2020, og nå ser ikke 2021 så dårlig ut heller :) (uten å ta seieren på forskudd) Kan ikke takke dere nok altså
seth
20.11.2021 kl 15:02 6418

Er HS notert på Kospi? Tror dere ikke at kjøpet HS har gjort av Recsi vil interessere andre investorer fra Asia? De kjøpte også til kr.20, mens kursen var rundt 15. Med dagens situasjon vedr mangel av halvledere, nye batterier etc, så vil jeg tro at mange vil ha øynene åpne for Recsi som sitter på det alle egentlig trenger?
orhaugen
20.11.2021 kl 15:16 6430

Det som mest sannsynlig er og blir det fantastiske med HS er ikke bare avtalen i seg selv men at også HS blir "storaksjonær" i RECSI og at de har egeninteresse i at selskapet virkelig skal lykkes.
Det blir utrolig spennende å se utviklingen videre! Småaksjonærer, nå ligger verden for våre føtter.
Redigert 20.11.2021 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Småplukker
20.11.2021 kl 15:20 6404

Ja, skal HS gjøre som de sier - være ledende i det grønne skiftet både i USA og Europa - så er det nærliggende å se for seg behovet for mer enn bare Moses Lake-fabrikken. Skal de ha sol, batteri eller waferfabrikker så henter de selvsagt råstoffene de trenger primært fra egen "familie".
BIF78
20.11.2021 kl 15:46 6303

HS køber over 16 pct af aktierne til 20 kr., hvilket på købstidspunktet er over 20 pct. af markedsprisen. Jeg er ret sikker på, at HS har helt styr på deres investeringer og har en klar forventning om et kæmpe marked i bæredygtig solenergi med meget lav karbonaftryk. Her bliver REC helt sikkert en hjørnesten i det marked. HS har sikkert også en tanke om et kæmpe batterieventyr, hvor REC også er en meget vigtig brik.

Jeg tror ikke, at HS har ambitioner om at REC skal fordoble over de næste 3-5 år. Jeg tænker, at de har købt til over 20 pct over markedsprisen, fordi de mener, at REC er en usleben diamant og har ambitioner om, at de skal mangedoble deres investering, samt skabe et industrieventyr.

Jeg har tidligere meldt ud, at jeg inden 2025 tror på mindst kurs 100. Med HS indgang tror jeg, at det kan ske langt før.
Slettet bruker
20.11.2021 kl 18:24 5916

Vedrørende kursmål:

Fabrikkene alene bør prise RECsi til 70 kroner - andre aktører må ut med 30 milliarder for å bygge ML og Butte, dvs 70 kroner per aksje (dollarkurs 8.9).
Veien dit er nok kortere enn vi tror når Hanwha uttaller at de skal «jump starte» ML.

Hva man priser teknologien til er usikkert, men de solgte FBR-teknologitil Kina i 2014 for 2 milliarder.

Hva verdien er i avtalen og framtidsutsikter er mer usikkert, men gitt markedsutviklingen har du nok rett i at 100 kan nås relativt raskt. Markedet priser gjerne aksjene på forventninger et år fram i tid, så jeg tipper mye er gjort i løpet av 2022:)

Kursen de neste ukene kan egentlig gå hvor høyst som helst, litt avhengig av hvor langt investorene ser framover.
MK sier 42,5 innen jul, og det er kanskje ikke helt dumt.
Redigert 20.11.2021 kl 18:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2021 kl 18:53 6246

Legg på økende behov i verden, sterk kontantstrøm, lett å hente kapital på sterk drift.. Kan fort annonseres ny fabrikk. For Recsi ville det gitt mening på sikt å etablere noe i Europa. Om markedet og verdikjeden utvides der også. Det gir sikkerhet og økt markedsandel.

Går dette rette veien kan vi nå langt. Å snakke om kurs på 100kr virker noe langt frem, men jeg tror vi kan komme dit. Ville i tilfellet snudd opp ned på livet her i gården. Ville blitt netto gjeldfri før 100kr. Bare det i seg selv ville vært kult.

Før noen misforstår. Jeg tror ikke det skjer nå. Men rundt 2025 om driften er sterk på ML og ting har eskalert på verdikjedene i Europa, da kan det jo bli en mulighet hvertfall.
Redigert 20.11.2021 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
seth
20.11.2021 kl 19:02 6196

Bare 3 år til 2025. Ikke så lenge til det 😊. Har HS fabrikker i Europa? Kan det være mulig med en JV mellom Recsi og HS der?
Slettet bruker
20.11.2021 kl 19:17 6286

Jeg mener at veien fram til 100 ikke er så lang.

Det må bygges mye kapasitet i USA, og de som skal bygge må nødvendigvis ut med rundt 30 milliarder for å bygge fabrikker ala Butte og ML.

Det er vel ulogisk at ikke REC sin verdi bør overstige verdien, all den tid de har fabrikkene oppe og går, vist at de fungerer, har den beste og grønneste teknologien og i tillegg vet hvordan man operer dette.

Tipper 100 sent 2022.
Slettet bruker
20.11.2021 kl 19:35 6242

Det du sier gir mye mening. Verdsettelsen på fabrikkene burde bli meget høy! Spanderer champis og foreslår en meet up for de som vil om vi krysser 100kr.
Slettet bruker
20.11.2021 kl 19:50 6176

Ikke bare solceller. Batterier og halvledere også.

Har en lest seg opp på Hanwha Solutions gir det jo også mening at de har sett potensialet i REC. Ikke glem at REC Silicon er en del av Li-Bridge som er ett privat offentlig samarbeid. 100 kroner aksjen kan komme fort.

https://youtu.be/vIPuZA9Puwc
questi
20.11.2021 kl 20:11 6408

Synes det er interessant hvordan AkerHorizons og HanwhaSolutions har dønn lik andel, og at ingen av dem per nå utviser et ønske om å være 'mer ledende' i antall aksjer. På den annen side ville Aker få 'merbestemmelse' billig, dersom Røkke Junior får ledervervet.

Er det en av partene som innerst inne ønsker å eie REC mer enn den andre? Eller deler Aker og Hanwha det syn at de begge er fullstendig avhengige av hverandre, og deres strategiske samarbeid vil måtte bestå langt langt inn i fremtiden?

At Hanwha har måttet betale langt over daværende børskurs kan tyde på at Hanwha sårt ønsker samarbeidet (evt REC)...
At Aker har frigjort midler på flere måter kan tyde på at de også har noen egne (eller felles?) fremtidsplaner.

Hvem eier egentlig REC nå eller i fremtiden?
Hva ville skje hvis en av partene kjøper seg til en større andel?
Så har man en joker i Reliance som har gjort betydelige oppkjøp for å klargjøre seg for USA-inntog, men som fortsatt mangler polysilsiumsleddet.
Redigert 20.11.2021 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
20.11.2021 kl 20:13 6396

Når kursen var på 12 tallet tenkte jeg at mulig man er for tungt lastet, tenkte langsiktig som jeg er så må man tåle svingninger. Så raskt kan det gå og beholdningen er jo der den bør være nå. Kjøpte mine første aksjer i RECSI som en tradingpott når kursen var ca 3 kr og solgte beholdningen på ca 4,6 kr etter ca 7 uker. Tanken var riktig man må kjøpe i aksjer som har bevegelser og trend oppover, men det man glemte er jo hvilke potensiale RECSI hadde. Røkke hadde en kanon plan da han kjøpte posten hos JUM for usle ca 100 mill. I februar i år kjøpte jeg meg for allvår inn og kjøpte også nu sist på 14 tallet, har ca 18 i snitt. Sover godt, det som er så vanvittig er at vi har egentlig ikke starta enda….🚀🚀
BIF78
20.11.2021 kl 22:01 5989

Jeg tager gerne 100 kr om 1 år👍 Værdien af ML vil kunne regnes med, når der meldes om åbning. Efter ugens melding om HS, så er jeg ikke i tvivl om ML starter op senest i 2023. Så kan der også regnes på overskud, jeg husker at REC havde nogle beregninger med indtjening på 100 mio ved 75 pct drift i ML. Prisen er steget siden og der er lagt an til 100 pct produktion. 100 kr om 1 år er måske ikke så urealistisk.
ingo
20.11.2021 kl 22:44 5756

Har lite å bidra med faglig her, men har vært i rec siden 2006, gikk inn alt for tidlig, idealisme, betalte alt for mye for noe som ble gråstein. I perioden har jeg fått rikelig igjen på skatten for å si det på den måten. Flaks, kombinert med troen på KIR og gode innlegg fra de beste her på forumet, har resultert i at jeg på ny er ganske tungt inne. Trenger nok kurs rundt 30 for break even. Syns det er greit at slike stemmer også melder seg på forumet, jeg er forøvrig innom hver dag selv om jeg selv ikke har mye å bidra med. De beste av dere fortjener takk, jeg tror dere vet hvem dere er, jeg snakker om dere som preker langsiktighet. Ellers tilhører jeg Anton Berg- generasjonen, er du i nærheten, Anton?, og fattigstakkar, har du lagt opp?, og hva har skjedd med deg Nemi? Du var jo en av kanonene! Uansett, begynner faktisk å tro nå at 15 års ørkenvandring snart vil ta slutt.
Redigert 20.11.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
20.11.2021 kl 23:08 5611

Respekt, tålmodigheten din kommer til å betale seg snart. Tror veldig mange nye og gamle aksjonærer kommer til å kjøpe seg inn snart. Langsiktig, Bull
ingo
20.11.2021 kl 23:21 5527

Bullinvestor, 👍😊
Slettet bruker
20.11.2021 kl 23:23 5509

Bare en tanke og sikkert et dumt spørsmål, kanskje. Men siden AH & HS nå har tilsammen en eierandel på 33.34% og dermed negativt flertall. Hva er sjansen for at en vil få en utbytteaksje, eller en utskillelse der en kan få noe alá REC wafers eller REC batteries, slik som Aker Solutions aksjonærene fikk AOW og ACC? Dette ble vel gjort i AKSO for å synligjøre verdier. Kan noe lignende forekomme i REC?
Redigert 20.11.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
20.11.2021 kl 23:46 5384

Hold ut! Den som tror HanwhaSolutions kjøpte seg inn med 16,6% og betalte 1,5milliarder, gjorde det uten en plan om at ML starter produksjon, vennligst rett opp hånden.
Bob Macahan
21.11.2021 kl 01:03 5127

Q-cells/Hanwha skriver klart och tydligt. Fler investeringar kommer!
De avvecklade sin koreanska wafer kapacitet nyligen så de har vad som krävs för att sätta upp ny i USA

”Additional investments are expected once US Congress passes the SEMA bill.”

https://www.q-cells.eu/about-q-cells/press-releases/20211118.html
Slettet bruker
21.11.2021 kl 01:24 5056

Nettopp
questi
21.11.2021 kl 03:45 4858

Ja, Røkke synes å være veldig snille med medaksjonærer i disse grønne aksjene som tross alt skal være ESG - dvs ha omtanke for både miljø, samfunn og parter. En yngre frontfigur ubesmittet av tidligere olje-synder er også logisk...

Dersom Røkke gjør det samme som du nevner m REC Wafers og REC Batteries ville sende sammenlagt kurs langt over 100 NOK/aksje ... Og så har vi i tillegg Butte som kunne være REC Semiconductors :D
Redigert 21.11.2021 kl 04:15 Du må logge inn for å svare
questi
21.11.2021 kl 03:55 4841

Jeg tror de er avventende for å planlegge volumet av fabrikken evt hvor raskt de skal bygge i USA. Dersom Q-Cells/REC ikke får subsidier til å bygge fabrikken vil de feks kunne inngå et mer langvarig samarbeid med feks Norsun/NorwegianCrystals om å ekspandere eksistende fabrikker i Norge og ha transatlantisk frakt, i stedet for straks gå i gang med waferfabrikker i USA.

Skulle amerikanerne ikke klare å bestemme seg for SEMA, som er veldig utenkelig, vil vi bare få en annen nyhet i etterkant angående RECs wafere. Og selv med SEMA er det ikke utenkelig at Norsun&NorwegianCrystals på en eller annen måte inngår i planene.

Røkke og Hanwha har en plan B for milliardene sine.
Redigert 21.11.2021 kl 03:58 Du må logge inn for å svare
Stonks_
21.11.2021 kl 05:01 4771

Har troen på en rec wafers sammerbeid med qcell, det jeg ikke har noe tro på er rec batterier ettersom at det ikke gir mening for dem å begynne med og de ligger langt bak de andre. Plus så har Aker allerede kjøpt opp en batterie fabrikk i Norge.

Det jeg tenker er at det kanskje blir en wafer sammerbeid med qcell og rec.

Kan også godt være at rec invistere noen 100 mill dollar i g14 for å sette dem omgang ettersom at det ikke har hvert noen nyheter rundt g14 og at de har nokk penger til å begynne å bygge, så dette gir det en stor sjanse for at dette har verdt planen til Røkke og co. At de skal kjøpe seg inn i g14
questi
21.11.2021 kl 06:30 4704

Batteri vil komme lenger ut i løpet...
Jeg tror ikke det å være først er best for batterier.. sannsynligvis vil det å ha mye kapital og satse på rett type teknologi lønne seg.
Går man inn for tidlig kan man ha investert i en type markedet har beveget seg vekk fra..
Men å gå inn for sent kan også hindre en i å nyttegjøre seg av boomen.. vanskelig å balansere :D

QCell er ekspert på batterisystemer for solar forresten.
https://www.youtube.com/watch?v=0dhWTScKKlA

Enig i at å kjøpe seg opp i hverandres selskaper sikrer lojalitet :)
Redigert 21.11.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2021 kl 08:10 4512

Å selge sine aksjer på 20 tallet kan vise seg å være den største dumheten man gjør nå fremover. Masse foregår i kulissene og det er liten tvil om at vi snart får vite mer. Er enig med Arctic kursen burde helt klart ligge nærmere 30 på det vi vet i dag.
Så lavt nede som den er nå ser det bare dumt ut og viser at markedet enda ikke greier å prise denne riktig enn så lenge:))
Bob Macahan
21.11.2021 kl 08:21 4459

NORSUN nämnde i ett seminarium Solar power europe förra veckan tillsammans med Nexwafe och Norwegian crystals att de följer SEMA och USA noga för eventuell expansion i USA
Slettet bruker
21.11.2021 kl 09:22 4160

Absolutt en sannsynlighet for at det blir noe mer fisj og fusj.
questi
21.11.2021 kl 09:37 4045

Så bra :)) Hele aliansen holder seg samlet og går i flokk!!! :)))

Vi visste bare ikke hvor tett dette samarbeidet er... For REC og QCells viste det seg det ble det nær fusjon som Sjakalen sier...
Redigert 21.11.2021 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
questi
21.11.2021 kl 09:50 3959

RECs fåmælte kommunikasjonsstil er litt skummelt/spennende...
Vi hører nesten aldri noe om planene... bare om at de er ferdigutførte :[

Hørte aldri noe om at de arbeider med å få vekk skattekravet -
En dag ... BANG!!! ... Melding om at skattekrav på 45 millioner USD har blitt fjernet (!) ...

Hørte aldri noe om at de skal få til en kontrakt med Hanwha -
En dag... BANG!!! ... Melding om Hanwha betaler (!) 1 milliard NOK til REC ...
Redigert 21.11.2021 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
tomsa
21.11.2021 kl 09:57 3898

Mulighetsanalyse med BBB

https://on.mktw.net/3F5w65y
Slettet bruker
21.11.2021 kl 10:12 3768

Hva blir neste BANG egen Wafer fabrikk?:)))
questi
21.11.2021 kl 10:18 3715

*hehe* ja det ville være det logiske :)

Men alle våre drømmer har blitt til virkelighet ... i overmonn! :)
Kanskje noen BETALER REC for å bygge en integrert waferfabrikk + årlig leie.. PÅ tomta til MosesLake :DD

Må si Røkke er flink med på få lukrative kontrakter..
Redigert 21.11.2021 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.11.2021 kl 10:31 3616

hehe drømte ikke om det var sikker på at Røkke ikke satt stille i båten:)) Selv om noen her inne maste om informasjon så og si daglig:))Har fra tidligere gode erfaringer med denne mannen og han å bare positivt at de holder kortene tett til brystet:)) Kursen vil følge etter fremover for markedet må seriøst sette seg ned å regne hva det betyr med ML åpning, det er bare latterlig at den prises kun til litt over 20 kr per i dag.