Hvor mange gange skal de have penge nok til åbning

Kvike11
RECSI 18.11.2021 kl 15:02 3123

Tore Tovlund er nu ude og sige at de nu har penge nok til at åbne Mose Lake fabrikken.
Sidste gang der var aktie udvidelse, var der også penge nok til at åbne fabrikken.
Manden snakker og snakker og intet sker.
Er de i gang med opstart, og hvis ikke hvorfor ikke, fabrikken skal vel igang uanset om de får støtte eller ej.
Forberedelse er det halve arbejde, jeg mangler info,
hvor meget arbejder de på at åbne,
hvor lang tid tager det at trykke på start knappen,
og hvad skal der skiftes ud, skal fabrikken udvides fra start,
har de logistikken i orden, som de åbentbart ikke har andre steder.
Hvorfor gå Røkke af, ved godt han intet har tilført,
vil koreanerne være tilfreds med hans søn som formand, tvivler.
Hvorfor er det Tore Tovlund der skal svarer på alt, det må netop være en formand der viser sig og beretter.
Hvem holder kursen ned i dag,
skal koreanerne købe sig mere op,
nedlægger de RECSI og får det ind under deres egen paraply organisation.
Finanstilsynet snorksover igen,
hvorfor presses kursen ned at små handler på 100 stk, flere gang idag, hvis det ikke er at manipulerer kursen så ved jeg ikke hvad vi skal kalde det.
Fabrikken skal åbne, det er alle enige i, men ingen siger det,
burde kursen ikke være på den anden side af 50
Slettet bruker
18.11.2021 kl 16:53 2931

Trenger du lage nytt innlegg hver gang du får en tanke i hodet?
Anbefaler at du selger dine aksjer i Recsi.
Slettet bruker
18.11.2021 kl 16:57 2877

Pleier ikke å kommentere her, men gjør nok et unntak for deg. Du snakker jo bare svada! Trenger ikke å åpne en ny tråd for å lire av deg en masse sprøyt.
questi
18.11.2021 kl 17:28 2661

Gjetter det er slik at REC hadde nok penger til å oppgradere reaktorene og klargjøre for oppstart med siste emisjon.
Denne nye Hanwha pengeinnsprøytingen er antagelig driftsmidler :)

Tror REC kunne ha klart det uten Hanwha også, feks med refinansiert bond, men mye billigere nå med penger fra samarbeidspartner :)
Redigert 18.11.2021 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
fjellape
19.11.2021 kl 01:37 2205

ML er bygget for å kunne produsere silicon til 10GW solpaneler i året.
Når det gjelder kapital til å åpne produksjon, så trur jeg det avhenger mye av hva man vil produsere og hvor mye man vil utvide, og dagens børsmelding mener emisjonen muligjør investeringer i Butte og sikrer kapital til å åpne ML.
Tidligere i høst, ville RECSI benytte nedetiden til å bygge om noen av ML-reaktorene, så de kan produsere flere produkter, for at man også skal kunne levere til halvlederindustrien.
Nå er det en produsent av solcellepaneler med kapasitet på 10GW i året og produksjon på 1,7GW/år i USA, som investerer nesten en milliard kr i RECSI, og det forventes komplett forsyningslinje. Det tolker jeg som at det er planer for å bygge ut det manglende mellomledd mellom sillicium-produksjon og solpanelner: Nemlig produksjon av wafere. Det kan være mange investeringingsmuligheter.

Når det gjelder småhandler, så kan det være mange grunner til det. Det kan være roboter som handler for indeksfond.
questi
19.11.2021 kl 03:47 2028

Hanwha kommer garantert til å åpne en waferfabrikk.... gjetter at Røkke blir med...
Synd om de organiserer waferfabrikken i en divisjon separat fra REC...

Men skulle fabrikken bygges med den nyinnskutte REC-milliarden .. ville en slik løsning være det aller, aller beste for aksjonærene i REC :D
Redigert 19.11.2021 kl 03:52 Du må logge inn for å svare
Kvike11
19.11.2021 kl 08:43 1204

Du har intet fattet af det jeg skiver, jeg er som aktionær meget dårligt informeret, der er en masse uklaret spørgsmål .
Ved godt du ikke kan svarer på dem.
Er kun interesseret i mere åbenhed og bedre informationer fra RECSI og måske også at de journalister der skriver om og med RECSI, kunne bruge indersiden af hovedet og stille informative spørgsmål.
Det kan man selvfølgelig ikke forvente af smålige journalister hos Hegnar, E24 m.m
Hobbydansken
19.11.2021 kl 10:30 854

@Kvike11
"Du har intet fattet af det jeg skiver, jeg er som aktionær meget dårligt informeret, der er en masse uklaret spørgsmål"

Jeg vil tro det er flere som ikke helt fatter hva du skriver. Annet enn at det er mange spørsmål som er uavklaret. Noe jeg tildels kan være enig i.

Men det som "jeg ikke fatter" - er hva du egentlig ønsker å oppnå med ditt innlegg?
Hvis du er utilfreds med REC og deres kommunikasjonsstrategi - så kontakt dem, fremfor å syte å klage på et forum som på ingen måte kan gi deg svar. Hvis du er utilfreds med mediene som skriver som REC - så kontakt dem, fremfor å klage på et forum fullt av mennesker som skriver både for og imot, i forskjellige grader av (u)nyanser.

Hvis man er utilfreds med kona eller sjefen, går man neppe til naboene for å klage ...