Trading i REC

KommersK
RECSI 19.11.2021 kl 21:49 295399

Jeg har vært og er fremdeles ganske tungt inne i REC. Har prøvd å utnytte svingningene til fulle, og i denne aksjen er ikke det spesielt vanskelig. Den går jo ofte flere % fra dag til dag. Fylte på så godt jeg kunne da den var nede og besøkte 12- og 13-tallet. Havnet til slutt på ca 70.000 aksjer. Litt mer enn jeg hadde tenkt, men pytt, pytt. I dag er jeg selvsagt svært fornøyd med det.
Vet liksom ikke hvor den skal over helga, men regner med en liten dipp før neste avstemning. Da skal det selges noe. Så regner jeg med det tar noen dager før annonsering av ML-åpning. Tror på en dipp mellom de to hendelsene også. Det skal forhåpentligvis også utnyttes til tilbakekjøp.
Hvordan ser dere på dette? Alle bør jo prøve å tjene mest mulig, er det ikke derfor vi driver med dette, da?
Ser jo at en god del av aksjonærene her inne skal sitte i evigheter uansett, og har tildels skyhøye kursmål. Noen skal vente til tresifret med å selge noe som helst... Dem om det. De trenger jo ikke delta i denne tråden, eller interessere seg for svingninger i det hele tatt på flere år...
Men dere andre, del gjerne deres tanker om når hvor denne skal, og hvordan det er lurest å trade.

Jeg skal i hvert fall drive aktivt, og jeg kan ikke tro at jeg er den eneste. Kanskje vi får samlet en smart og konstruktiv gjeng her inne. Hva var vel livet uten litt spenning??

Lykke til alle sammen, uansett hva dere velger å gjøre.

Redigert 07.06.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
KommersK
21.04.2022 kl 15:39 8847

Edit:
Forutsetningene har endret seg kraftig for min del siden jeg skrev ingressen til denne tråden. Jeg satset på REC pga pengemaskinen Røkke, først og fremst. Nå er han ute, og jeg har redusert kraftig. Var oppe i nesten 2 mill satset i REC. Det er nå redusert til 40k aksjer i long, og 20k i tradepotten. Kan godt hende jeg trader litt med longposten også, hvis det blir for fristende. Kan også tenkes at jeg gir faen i hele longposten, og begynner å trade med alt. Pengene jeg trakk ut har gått over i andre og mindre volatile aksjer.
Jeg skriver dette bare for å understreke(enda en gang) at ingenting er skrevet i stein, og at mine handlinger endrer seg når forutsetningene gjør det. Det regner jeg med er forståelig for de fleste. Men tydeligvis ikke alle. Alltids noen som har fått utdelt litt i minste laget i toppetasjen...

Det kan jo godt hende(helt sikkert i følge mange,) at jeg går glipp av mye penger ved å gjøre dette, men den sjansen tar jeg. Jeg har så jeg greier meg livet ut. Spenning og moro er det som driver meg mest i dette gamet. Så det blir da utgangspunktet mitt. For andre er det totalt annerledes.

Da skjønner dere forhåpentligvis mine beveggrunner litt bedre. Så får dere andre selvsagt kjøre deres egne strategier. Vi har alle jo forskjellige utgangspunkt i alder, lommebok, tidshorisont, gevinstmål etc.


Så la alle andre få handle og tenke som de vil, uten å høste kritikk for det. Det ville vært supert for debattmiljøet her inne.
KommersK
22.04.2022 kl 09:41 8579

Men nå skal jo ikke denne tråden handle om meg og min trading. Det handler om REC og mulighetene for trading i denne jojo-aksjen.

Jeg er nok enig med dem som hevder at mye blir styrt av shorting og tilbakekjøp. Nyheter om tomtekjøp, råvarepriser, konkurranse- og kundesituasjoner, verdikjeder, ansettelser, grønnsatsing, osv, ser ut til å ha minimal betydning på kursen. Store nyheter er det eneste den har reagert noe særlig på. Så SEMA/BBB og ML-nyheter er nok de neste triggerne. Større aktører sitter ikke og følger med på hva som skjer på mikronivå i REC eller andre selskap. Kursen reagerer jo ikke spesielt mye på tildels høye kursmål fra meglerhusene heller. Det virker som om de har ''ropt ulv'' for mange ganger, uten at det skjer noe positivt...

Kursen i dag bærer preg av fallet verden over. Vanskelig å spå om dette makro-fallet vil fortsette i flere dager/uker, eller om det hurtig blåser over. Oslo er ned 1,3% i skrivende stund, mens REC er ned ca 3%. Kanskje en kjøpsmulighet. Jeg velger å se an litt til. Usikre tider.

Slettet bruker
22.04.2022 kl 09:45 8585

En observasjon jeg har gjort meg, om vi ser litt på Elkem. Elkem er bunnsolid og har levert gode resultater siste året. Q1 nå forventes å sprenge alle rekorder. Kursmålene fra meglerhusene har vært langt over hva kursen har ligget på siste tiden, selv også nå.

Likevel, selv om vi her har et selskap som virkelig leverer og er en sammenlignbart industriselskap, så går ikke kursen dit meglerne mener der heller.

Så på andre siden har vi Rec som ikke leverer knallsterke tall med ML i full drift. Jeg har ment lenge nå at det må skje, før kursen kan gå til himmels. Vi må ha bekreftelser og resultater for å gi tillitt til denne. Forventer igrunn et nivå på mellom 20-30kr når ML får en offisiell bekreftelse om åpning, kursen kan selvfølgelig gå høyere om de samtidig melder god kapasitetsutnyttelse og salgspriser. Visst ikke tror jeg kursen først vil stige videre når kvartalstallene kommer i 2023 og 2024.
Redigert 22.04.2022 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
KommersK
22.04.2022 kl 12:44 8458

Elkem har jeg faktisk aksjer i. Og de betaler utbytte på omtrent 7,5% av kursen om noen dager. Har steget kraftig siden juletider. Opp over 50%. Kan godt skje med REC også, men hvis det skal bli en jevn oppgang over tid, så tror jeg de er avhengige av å komme i gang med ML, og levere gode resultater over tid. Ellers blir den nok fortsatt en kasteball for Voleon og andre større aktører. De har så dype lommer at de fleste andre blir smågutter. Deres handlinger blir da veldig avgjørende for kursen.
Redigert 22.04.2022 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
KommersK
22.04.2022 kl 13:26 8380

Til opplysning:
Til nå har jeg ikke sett en eneste person som har påstått at de har kjøpt på LOD og solgt på HOD en eneste gang, så sånne påstander gidder jeg ikke se her inne. Det blir bare idioti. Da er det på huet ut.

Slettet bruker
22.04.2022 kl 13:32 8477

Lite vol i dag sammenlignet med normalen i Rec. Flyttet ordre opp til kr 14,900 tidlig i dag, men selv dette virker kanskje overoptimistisk. Vurderer å kjøpe mot 15,100 istedenfor. Planen er fortsatt is i magen mtp å ta evt. ny tradingposisjon, i hvert fall om den er litt høyere enn GAV. Tåler derfor også å vente inn i neste uke. Etter siste sprell har jeg nå GAV på kr 14,99!

Morsomt å endelig ha kommet seg under kr 15. Har nå forbedret snittet med 2 kr og 19 øre, eller ~15% lavere snitt en ved nyttår. Jeg tror enormt på Rec - kanskje enda mer nå med Hanwha ved roret - og ønsker å være med når raketten går. Nye trades gir derfor mindre gevinst enn før ettersom jeg har redusert trading-poten fra 20% til 8% av totalen.
Redigert 22.04.2022 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
KommersK
22.04.2022 kl 14:03 8477

Om du hadde tradet med bare 17 aksjer, så hadde du likevel provosert noen enkle sjeler. Og samtidig selvsagt vært en forhatt TRADER! Noen er bare ubegripelig forstokkede. Uansett så trodde jeg at børsen var et sted for kjøp og salg av aksjer. Sikkert feil det...
Kjøpte 7000 til 15,35 nettopp. Måtte ha litt action. Så får vi se om det var for tidlig. Har en liten mistanke om det. Uansett var det mye billigere enn på 16-tallet, der mange kjøpte i går. Og det er bare en tredjedel av tradepotten.
Jeg liker å handle når kurven har flatet ut litt. Det gjelder både kjøp og salg. Ofte et tegn på at trenden snur. Kan være et råd å følge. Og jeg unner faktisk andre å tjene penger, i motsetning til en del forskrudde elementer her i verden. Misunnelse er en av de verste egenskaper som finnes. Likevel herjer den i fullt monn. Det ser man ikke minst her på forumet. Patetiske folk.
Redigert 22.04.2022 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
KommersK
22.04.2022 kl 16:04 8533

Da gikk tradeposten ut på 15,645. La den oppunder storposten som vanlig. Jeg liker nemlig ikke å sitte med tradeposten over helga, i motsetning til mange andre, som IKKE liker å sitte ute over ei helg. Men jeg er som sagt totalt FOMO-løs nå. Savner det ikke. Penger tjent.
KommersK
24.04.2022 kl 12:42 8376

Lukter vel litt oppgang på mandag, pga utspillet fra Hanwha. Til tross for negativ makro pt. Tipper Voleon er kjappe med ny short når de lukter spike-toppen. Vurderer å selge/svingtrade deler av longposten selv. Kanskje hele. Vi får se.
Bob Macahan
25.04.2022 kl 09:41 8026

15,95 KÖP
Slettet bruker
25.04.2022 kl 10:28 8098

Har fortsatt liggende forrige omtalte kjøp på kr 14,900. Lite sannsynlig at det skjer i dag, men har et lite håp om at det kan skje innen fredag. Mulig kjøp justeres opp mot kr 15,100-300 også basert på magefølelsen. Rec burde i mitt hode slutte med disse fallene når tiltenkt ML-oppstart blir bekreftet gang på gang, men markedet virker ikke å ta dette særlig inn over seg.

Dette er penger på gaten langsiktig, så skal jeg forsøke å plukke noen småbeløp kortsiktig også.
Redigert 25.04.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
KommersK
25.04.2022 kl 12:18 7845

Som jeg antydet, så solgte jeg. Det ble halve longposten. Foreløpig. På 16,10. Burde solgt hele, ser jeg, men er jo aldri sikker. Kanskje jeg selger resten hvis den går til 16,1 igjen. Tradeposten gikk jo ut på fredag.
Har ikke kjøpt noe etterpå. Tror at den skal ned utover uka, når de største optimistene har kjøpt seg ferdig. Jeg synes jo at 90 mill i omsetning til kl 12 er ganske mye. Uenig med Uchi igjen... Det var vel 20 mill det første kvarteret. Sikter meg inn på kjøp rundt 15,2 - 15,3. Men vet jo aldri.

PS: Kjøpte tilbake AKER ASA for 430k i dag. Syns den ble billig, selv om den handles ex utbytte i dag(14,50). Bare som et alternativ. Utbytte i november også.
Liker generelt å kjøpe på røde dager. Da kjøper man i hvert fall ikke på topp.

PS2: Bob, du er evig optimist! Og det er jo en fin holdning.
Redigert 25.04.2022 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
KommersK
25.04.2022 kl 13:55 7683

Ser at Solliar kaller meg ''bløffer makeren'' i dag. Prøvde sikkert å skrive det vanskelige ordet ''bløffmakeren''. Sier jo litt om nivået. Hahaha! Snakk om oppheng...
Klart jeg oppretter en tråd om trading i REC, og bruker en god del tid på dette, bare for å bløffe! Og hun er vel den eneste på forumet som ikke vil si hvor mange aksjer hun har i REC heller. Er trolig et par tusen.
Skjønner uansett ikke hvorfor min gjøren og laden skal være så viktig for noen. Jeg kommer stort sett med litt betraktninger og tips, noe jeg trodde/håpet ville være mye mer interessant for folk. Men lite tyder på det.

Ellers er kursen omtrent som forventet for min del. Ligger og vaker på høy 15. De fleste som fikk kjøpspanikk etter fredagsnyheten har vel kjøpt det de skulle nå. Men REC er i hvert fall i pluss på en ellers blodrød dag på OSE. Men jeg trodde faktisk den skulle opp mer etter halleluja-stemningen i helga. ''Nå får shorterne problemer'' og ''nå blir folk løpende etter!''. Ble ikke så mye av det. De har fått kjøpt til en pris rett over fredagsauksjonen, de som ville.
Så er jo spørsmålet: Skal børsene/makro videre ned, eller fikk vi det verste i dag? Det vil vise seg litt når NY åpner om ikke lenge. Olje er ned også(-4,2%). Forklarer jo mye av OSE sin nedgang.
KommersK
25.04.2022 kl 15:24 7539

Da er jeg ute med alt for øyeblikket. Traff ikke toppen med salgene, men sånn er det jo oftest. Så får vi se om det var lurt eller ikke.
Kursen holder seg bra oppe nå. Det er faktisk ikke sikkert jeg blir sittende med noen longpost i det hele tatt. Men nå er jeg ikke fullt så optimistisk som de fleste her inne. Trading blir det nok, så får vi se hvor mye det blir med. Regner med å sitte helt ute noen dager for å vurdere kursutviklingen.
Null
25.04.2022 kl 15:30 7525

Takk for at jeg nå har blitt sluppet inn igjen

Håper dere klarer dere bra alle sammen blir en spennende uke. Jeg som er long holder på mine nå
Tror på en ny topp før kvelden, og videre oppgang utover uken.-

Så trading med kjøp nå tror jeg er en fin inngang og ut for dere over ukes høy i første omgang kanskje
tror ikke på 16,1 i dag igjen,,, så min spådon er 16,5 før 16,1

Lykke til
Null
25.04.2022 kl 15:33 7512

Komersk
det er nok ikke bare Solliar som ikke opplyser antall aksjer
Jeg gjør heller ikke det på noen måte

ser at min spådom om 16,5 før 16,1 ikke sto lenge, pr nå 16,075 derfor trader ikke jeg ;)

NULL
Redigert 25.04.2022 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Styve
25.04.2022 kl 17:24 7416

Traderposten er fortsatt ute. Avventer og ser litt på utviklinga framover før eg avgjer noko. Potensialet for trading i andre aksjer kan være gunstig akkurat no, og heller komme tilbake til REC når ting har stabilisert seg att.

Kva folk meinar betyr ingenting! Det som betyr noko er avkastninga på tradinga. Money talks, bullshit walks!
Redigert 25.04.2022 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
Null
26.04.2022 kl 09:18 7134

Hva blir dagens trading strategi?

For dere som er inne i det,
KommersK
26.04.2022 kl 12:38 6967

Ga etter for trade-trangen, og kjøpte 10k aksjer til 16,50. Ute igjen på på 16,79. Grei dagslønn. Ga mersmak. Har et nytt (optimistisk) kjøp på 16,40 liggende inne nå. Ikke sikkert det går.
Snart 200 mill omsatt i dag. Stor interesse for aksjen.
KommersK
26.04.2022 kl 13:13 6912

Gikk igjennom den, gitt. Da er det bare å vente igjen. Men jeg ser jo at den høye omsetningen har stoppet opp. Så får vi se om det er midlertidig. Selger eventuelt rundt 16,60 nå.

Ganske så uinteressant for de aller fleste vil jeg tro og håpe, men må jo skrive noe her inne, siden dere andre er så tyste.
KommersK
26.04.2022 kl 13:53 6872

Synker stygt nå. Men jeg har jo nå masser å handle for om den skulle dale mer. Og når man er kvitt FOMO, så er man jo mye mer tålmodig i tradingen også.

PS: Handlet tilbake mer nå, til 15,95. Faktisk littt under det jeg solgte meg ut på, som var 16,10. Som før meldt. Men jeg kjøpte jo litt til 16,40 før i dag, da... Dumt.
Vi får jo alle se den videre utviklingen de neste dagene. Må igjen bare si at bevegelsene i denne aksjen er ganske ville. Veldig vanskelig å forstå alle bevegelser. Men synkende omsetning gir stort sett synkende kurs. Det kan vi nok slå fast. Skal fortsette tilbakekjøpene hvis den synker mer. Kanskje også om den flater ut.
Redigert 26.04.2022 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
KommersK
26.04.2022 kl 15:49 6717

Greide ikke å vente lenger. Fylte opp det hadde igjen på 15,85. Svært fornøyd å få alt tilbake billigere enn det jeg solgte for. Snittet havnet på 15,96. Håpet å få kjøpt tilbake under 16, men trodde kanskje ikke på det etter fredagens nyheter. Mulig jeg blir sittende en stund med denne posten. Men man kan jo trade med deler også. Que sera, sera.

Nå kan den bare få gå opp igjen. Særdeles fornøyd med dagen. Dette var litt dyktighet, men mest flaks. Det må bare innrømmes.
Styve
26.04.2022 kl 16:28 6630

Smatt inn ein liten trade på 10k til kurs 15,74
Slettet bruker
26.04.2022 kl 19:37 6451

Har ikke fått til å trade i det siste. Fått FOMO.
Slettet bruker
27.04.2022 kl 10:41 6264

Det er stille helt til det smeller. Fikk price alert på kurs 15,100 nå og sjekket Nordet nå. Fikk tilslag på kjøp til kurs 15,200. Må nesten være noe forsinkelse her, for dette oppsto visst allerede for 15-20 min siden... Litt skuffende egentlig. I dette øyeblikket har kurs steget til ~15,4 igjen.

Uansett er jeg veldig fornøyd med kjøp på 15,200. Selv har jeg redusert trading-pot nok til at jeg ikke føler på så enorm FOMO lenger. Legger ut salg på kurs 15,900 nå, men selger noen få aksjer færre enn jeg kjøpte inn. Etter kurtasje går jeg mer eller mindre i null på handelen, men øker beholdning sakte men sikkert.

Etter handelen nå er GAV økt såvidt det er. Gikk fra 14,990 til 15,010 nå. Ufattelig at det fortsatt er mulig å plukke Rec her nede!
Redigert 27.04.2022 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2022 kl 13:47 6122

Der dukka vi søren meg under kr 15 også. Så ikke den komme altså. Dessverre er det mye kort hukommelse i Recsi.

I etterpåklokskap skulle jeg vært "enda mer tålmodig", men det er vanskelig når man legger inn kjøp med lang gyldighet og kun sjekker notifikasjoner. Burde vel kanskje stolt på meg selv da jeg satt kjøpskurs på 14,900 opprinnelig, men jeg kunne liksom ikke fatte at vi skulle under 15 igjen og valgte å oppjustere til 15,200. LOD har jo ikke kommet seg ned på 14,900 riktig ennå, men tror det skjer nå innen en 30 min.

Jaja. Hva skal man si? Dette er vel grunnen til at jeg begynte å trade småposisjoner i Rec. Jeg forstår ikke hvorfor kursen beveger seg slik den gjør, men så var det dette med at "if you can't beat them, join them" da...
KommersK
27.04.2022 kl 13:59 6078

Ja, det er bare å innse disse realitetene. Ikke minst for veldig mange som er aktive på dette forumet. Kursen svinger voldsomt, og det går ikke mange dager uten nyheter før den daler igjen. Dette bør man lære av. Devisen ''sell on news'' har vært svært smart i REC til nå. Heldigvis har jeg hørt på denne før, og tjent godt på det. Solgte meg jo ut både etter første og andre Hanwha-kjøp. Kjøpte jo tilbake for tidlig etterpå, men det ble god business for det. Men vi lærer forhåpentligvis av sånt alle mann her inne?
KommersK
27.04.2022 kl 14:36 5996

Da ble det handel på nærmest ubegripelig lave 14,85. Trodde ærlig talt ikke vi skulle dit igjen. Men man kan tydeligvis ikke utelukke noe som helst i denne aksjen.
Slettet bruker
28.04.2022 kl 10:33 5685

Endte med å slette salgsordren på kurs kr 15,900. Ble skikkelig giret av gravearbeidet til SørlieInvest, og vil sitte inne 100% til EGF og den ubekreftede annonseringen 3. mai det går rykter om. Vurderte å flytte salg opp på kr 16,500 f. eks, men merket at jeg ikke var komfortabel med det da jeg la meg i går. Magefølelsen bør man som regel lytte på. Worst case er ingen skade skjedd ved å utvise litt ekstra tålmodighet. :)
KommersK
28.04.2022 kl 15:32 5515

Litt FOMO snek seg inn igjen?

Tok litt av krigskassa og kjøpte for 100k til på 15,20 i ettermiddag. Tok litt tid å overføre. Men jeg kan ikke klage ikke på prisen. Var uansett ikke våken før 10.30. Men nå blir det ikke mer investert i REC. Tenker å selge hele posten min der (midlertidig) om det kommer en brukbar spike neste uke. Håper å ha lært litt av aksjens og Voleons bevegelser nå. Det er i tilfelle på høy tid!
Styve
28.04.2022 kl 15:37 5566

Set inne med 40k i tradingposten, men kursen er nok for lav endå til å kvitte seg med dei. Lite trading for tida, full restaurering av hus, så har berre økt posisjonen dei siste par dagane så får vi sjå om det blir meir i morgon.
Håpar egentlig at vi skal få eit løft på mandag etter møtet, og meir på tirsdag etter kunngjeringa av ny eigar på nabotomt. Blir borte frå trading neste veke så det hadde vert kjekt å blitt positivt overraska.
KommersK
28.04.2022 kl 19:44 5444

Hvis det går som menigheten tror, så smeller det neste uke, etter meldinger... Vi får håpe det. Da blir det i tilfelle godt for oss å være inne med alt(og vel så det).
Får vel en dytt i morra også da. Var rart om ikke. Er vel bl a en del her inne som skal fylle på.
S&P er jo også kraftig opp, så makro skulle ikke være i vegen.
Redigert 28.04.2022 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
KommersK
29.04.2022 kl 14:27 5212

Datt fra 16,33 til 15,70 igjen i dag. Denne gangen må jeg bare innrømme at jeg aldri var innom tanken på å selge, for å kjøpe tilbake billigere igjen. Så rett og slett ikke denne nedgangen komme. Ble det virkelig satt ny short, eller?
Dubois
29.04.2022 kl 14:36 5305

wall street futures
KommersK
30.04.2022 kl 21:53 4815

Spratt opp 75 øre igjen da, mens USA fortsatte ned. Det tyder på optimisme i REC i disse dager, og ikke bare her inne.
KommersK
02.05.2022 kl 00:52 4712

Drister meg til å tippe at vi ser 18-tallet i dag, mandag. Tør ikke tro på mer. Alt avhenger av hvor mye presse disse nyhetene får, og vinklingen.
KommersK
02.05.2022 kl 09:27 4565

Ikke store oppgangen foreløpig. Tross stor omsetning. Men så lenge mange er villige til å selge på 16-tallet, så blir det jo sånn. OSE generelt er jo ned en drøy %, så dette bremser nok oppgangen og optimismen en del.
KommersK
02.05.2022 kl 12:51 4368

Tok faktisk sjansen på en liten trade i dag. Solgte på 17,20 og kjøpte tilbake på 17,05 nå. Godt med litt spenning igjen. Og litt pluss skader jo aldri.
KommersK
05.05.2022 kl 11:44 4020

Litt bekymret for den godeste Dolly. Ikke vært innlogget siden 12. april. Kan det ha skjedd noe? Er du der Dolly?

Slettet bruker
05.05.2022 kl 12:34 3988

Tror vel kanskje han bare har funnet seg andre jaktmarker. Og ettersom han virket å bytte over til USA for trading, så blir det kanskje naturlig med andre diskusjonsarenaer også. FA-forumet er vel kanskje ikke de som vet mest om alt av amerikanske aksjer.