Trading i REC

KommersK
RECSI 19.11.2021 kl 21:49 295387

Jeg har vært og er fremdeles ganske tungt inne i REC. Har prøvd å utnytte svingningene til fulle, og i denne aksjen er ikke det spesielt vanskelig. Den går jo ofte flere % fra dag til dag. Fylte på så godt jeg kunne da den var nede og besøkte 12- og 13-tallet. Havnet til slutt på ca 70.000 aksjer. Litt mer enn jeg hadde tenkt, men pytt, pytt. I dag er jeg selvsagt svært fornøyd med det.
Vet liksom ikke hvor den skal over helga, men regner med en liten dipp før neste avstemning. Da skal det selges noe. Så regner jeg med det tar noen dager før annonsering av ML-åpning. Tror på en dipp mellom de to hendelsene også. Det skal forhåpentligvis også utnyttes til tilbakekjøp.
Hvordan ser dere på dette? Alle bør jo prøve å tjene mest mulig, er det ikke derfor vi driver med dette, da?
Ser jo at en god del av aksjonærene her inne skal sitte i evigheter uansett, og har tildels skyhøye kursmål. Noen skal vente til tresifret med å selge noe som helst... Dem om det. De trenger jo ikke delta i denne tråden, eller interessere seg for svingninger i det hele tatt på flere år...
Men dere andre, del gjerne deres tanker om når hvor denne skal, og hvordan det er lurest å trade.

Jeg skal i hvert fall drive aktivt, og jeg kan ikke tro at jeg er den eneste. Kanskje vi får samlet en smart og konstruktiv gjeng her inne. Hva var vel livet uten litt spenning??

Lykke til alle sammen, uansett hva dere velger å gjøre.

Redigert 07.06.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
KommersK
14.05.2022 kl 18:55 11844

Jepp. Første gang siden 7. januar den endte over 17 kr. Var rart om den ikke skulle under igjen. Det var jo ingen stor nyhet oppgangen kom på. Vi får nå se.
strider1
14.05.2022 kl 19:10 11965

Er enn stor forskjell. Denne gangen solgte jeg hele trading potten min etter å hatt mofo og ikke turt trade på flere mnd.
Solgte ut 25k aksjer på 16,80 så kan nesten garantere at vi ikke havner under det igjen ;)
Redigert 14.05.2022 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
KommersK
16.05.2022 kl 00:10 11785

9 timer til børsen åpner. Vil oppgangen fortsette? Olje står ganske høyt akkurat nå, så tipper hovedindeksen skal litt opp. Og hva gjør Voleon? Mye kan skje.
Jeg har liten tro på at vi ser 20-tallet i mai. Hvis ikke noe uforutsett inntreffer da. Andre er sikre på at den skal dit på 2 uker. Men så har de holdt på med mega-haussing i minst 15 måneder nå. Og kursen er faktisk en god del NED siden da. Etter alt det positive som har skjedd. Litt mer edruelighet fra enkelte hadde ikke skadet. Greit å være optimist, men herregud da...
Redigert 16.05.2022 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
Styve
16.05.2022 kl 07:33 11571

Ja, er litt spent på kva retning den skal denne veka. Haussinga har eg lært meg å ta med ei klype salt. Kursen har variert mellom 12-18 kroner uansett kva gode eller dårlige nyheter. Alt preller av som vatn på gåsa, og kursen lever sitt eget liv. Syns det er bedre å være realist enn optimist.
Hvis det kjem børsmelding om oppstart så vil eg ikkje sjå vekk i frå at kursen stabiliserer seg på rundt 20,-, give and take.
KommersK
16.05.2022 kl 09:31 11319

Det er jeg enig i. Men jeg tror ikke den meldingen kommer i mai.
KommersK
16.05.2022 kl 10:10 11155

Da gikk den siste trade-posten ut på 17,30. Kjøpt på 17,05. Så blir det å vente på litt lavere inngang igjen. Kan vel ta noen dager. Og i morra er det børsfri bakrusdag.
fattigstakkar
16.05.2022 kl 10:47 11002

Ikke sikkert det blir mange flere muligheter under 17. Jeg var litt gjerrig på kjøpsordrene i dag, så fikk ikke kjøpt noe på duppen fra start.
KommersK
16.05.2022 kl 11:32 10829

Nei, det er det aldri. Men jeg har det ikke travelt. Dessuten har tradingen gått så bra den siste tiden at dette året blir bra uansett. I andre aksjer enn REC også. Du trader vel tøft i shipping?
KommersK
16.05.2022 kl 12:37 10694

Der var 16-tallet tilbake, og vips så var man inne igjen.
FMI
16.05.2022 kl 12:41 10691

Imponerende, trodde du hadde gått på en smell med å selge på 17,3! Her er det full long og FOMO, og endelig opp i seksifret antall aksjer. På tide å lene seg tilbake og fokusere på andre aksjer og forhåpentligvis sjekke inn igjen til kurser på et helt annet nivå (sier jeg nå, men er nok her igjen flere ganger i ettermiddag).
KommersK
16.05.2022 kl 14:08 10549

Ikke så veldig imponerende, vel. Bare litt tålmodighet. Og kanskje litt teft. Absolutt ikke alltid man treffer, selvsagt. Men nå er de solgt igjen. På 17,25. Med trading er det som sagt ikke så viktig hvilket nivå man handler på, men at man får de marginene man er ute etter. Svingningene i REC er jo en traders våte drøm.

PS: Kjøper igjen på 17 blank nå, hvis det blir mulig.
Redigert 16.05.2022 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
KommersK
18.05.2022 kl 00:39 10326

Nå har den altså stengt to børsdager på rad på 17-tallet. Etter å ikke ha gjort det en eneste dag på over 4 mndr. Gulvet synes å være hevet. Noe å ha i bakhodet når/hvis man skal handle.
KommersK
18.05.2022 kl 11:03 10000

Alt tyder på nytt gulv nå. Hatt noen vellykkede trader på morgenkvisten i Aker, VAR og 2020 Bulkers mens jeg ser an utviklingen i REC. Det meste går bra på OSE i dag. Deilig med noen skikkelig grønne dager.
Styve
18.05.2022 kl 12:46 9774

REC går unna i dag ser det ut som. Har 20k tradingaksjer inne. I dag tenkte eg å trade MSEIS, men blei for sein til å hive ut aksjer så blir nok ståande i ro der og.
Hvis REC-kursen bikker 19 til stengning vurderar eg å la tradingaksjene gå inn i longpost, og heller kjøpe nye tradingaksjer. Spenninga er bra i dag, og det likar eg :)
KommersK
18.05.2022 kl 16:26 9602

Ikke sikkert det er så dum strategi. Høres ut som om du har økonomi til det.
Da jeg solgte meg ned i REC, så kjøpte jeg 2020 Bulkers for mye av pengene på rundt 115. Har du fulgt med dem, Mr Styve? Vurderer å ta gevinst allerede, men tror den skal videre. Dessuten betaler de utbytte hver måned. Fine penger å få på konto.
Redigert 18.05.2022 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Styve
19.05.2022 kl 08:04 9258

Vi set vel godt i det begge to vil eg tru. Er som du førtidspensjonert og kan leve godt resten av livet, men som du seier, ein må ha litt spenning i kvardagen.
Såg på 2020 tidligare, og dei ligg i bakhovudet, men meir som ein utbytteaksje på sikt.
Hovudfokuset framover er REC (første handel på kr 9,85), og MSEIS (kom inn her på kr 2,42), og så fordele vinsten utover utbytteaksjer etter kvart.
Ellers har tradinga gjett ein fortjeneste over all forventning, meir enn nokon utbytteaksjer kunne ha levert sjølv om eg har bomma på nokre tradingar.
KommersK
19.05.2022 kl 10:07 9134

Godt å høre. Og man kan ikke treffe med absolutt alle trades, spesielt ikke i den perioden etter november-løftet, da den falt så kraftig. For trading i REC, mener jeg.
Jeg var så heldig å ha forfedre som bygde seg hus på Øvre Singsaker i bartebyen, så når sånt en gang skulle arves blir det gode penger på etterkommerne. Selv om jeg jo gjerne skulle ventet mye lenger med dødsfallene. Det gjorde dog at jeg ble økonomisk uavhengig, og ikke trengte å jobbe mer. Så ''aldri så gæli, så ikke godt for noe'', gjelder her også. Uansett kommer jeg aldri ikke til å mangle penger mer.
Men spenning trenger jeg, selv om tradingen ikke er økonomisk viktig. Passerte likevel millionen i inntekt i fjor. Kun på trading. Både sving- og daytrading. Og REC sto for brorparten av denne gevinsten, da jeg jo solgte meg helt ut ganske så nære toppen i den første Hanwha-euforien i november. Utrolig fornøyd med den avgjørelsen. Selv om jeg begynte tilbakekjøpene tilbake for tidlig. Hvem kunne vite at Manchin skulle sette seg sånn på bakbeina?

Handlet en større post REC på 18,30 i dag. Ser lurt ut nå. Tenker å sitte en god stund med disse. Så da kan det fort færre innlegg i denne tråden fra min side. Kurs på 19,10 i skrivende øyeblikk... Svært lurt av deg å ikke trade med potten din de siste dagene! Nå blir det golf i finværet, så får kursen bare fortsette nordover.
Redigert 19.05.2022 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
Styve
22.05.2022 kl 10:29 8856

Blir spennande veke som kjem oss i møte no. Hvis kursen skulle synke ein del så vurdera eg sterkt å selge andre aksjer for å tanke opp ein god del meir her i REC. Set i dag med 110% større pott enn det eg i utgangspunktet hadde planlagt, men utsiktene blir berre bedre og bedre. Som Valborg Hagfeldt sang i "Trim for eldre" ein gong på 70- og 80-talet: "Bedre og bedre dag for dag"!

Kvartalsrapporten vil nok ikkje ha noko spennande å sei, men tenkjer meir på potensielle avtaler som er inngått før, og no i helga.

Redigert 22.05.2022 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
FMI
22.05.2022 kl 13:26 8608

Har ikke tro på noen større dipp. Vi har kommet oss ut av den negative spiralen og nå kommer det meldinger og kalkulering av fremtidig inntjening. Men et lite fall kan vel komme, så jeg har en del kjøpsordre liggende i intervallet 18,30-19,50. Er i utgangspunktet langsiktig med alt, men vil kanskje vurdere å redusere litt for rebalansering av porteføljen når Voleon er ute.
KommersK
24.05.2022 kl 22:21 7982

Da er jeg godt inne i REC igjen. Mer enn nok, egentlig. Fikk jo handlet til en tilsynelatende fin pris i dag, på 18-tallet. Gjorde det med tanke på videre trading også.
Det blir spennende å se bevegelsene rundt Q1. Solgte litt på fredag, da den bikket over 20. Traff selvsagt ikke toppen, men lurt viste det seg å være. Kjøpt til 18,30. Handlet dem tilbake i dag, + litt til. Det overskuddet går til restskatt.
Kjente at grådigheten herjet i meg da jeg så sekssifret pluss på REC-kontoen. Lenge siden sist... Men det er forhåpentligvis mange her inne som sitter med det nå.
Redigert 24.05.2022 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
KommersK
24.05.2022 kl 22:47 7923

Du vurderte godt der, og fikk handlet en del aksjer til.
Blir spennende å se hva Voleon gjør, ja. Fikk kanskje redusert i dag.
KommersK
27.05.2022 kl 10:37 7581

Nå er jeg helt ute av REC igjen. Solgte nesten alt på onsdag på høy 19, og resten(5k) i dag. På 19,40. Ventet for lenge. Tabbe meg ut der.
Nå har vi sett mange ganger hvordan den reagerer positivt på nyheter, men utrolig fort ''stuper'' igjen etterpå. Sett det to ganger ved Hanwha sine innkjøp også. Utrolig vanskelig å bli klok på disse bevegelsene. Føler at alt kan skje nå. Her må jeg(sikkert sammen med mange andre) i tenkeboksen. Er vel dette med finansiering av ML-åpning som skremmer folk i dag. Må bare innrømme at dette hadde jeg ikke trodd, men er neppe alene om det.
De eneste som er fornøyde med dette er vel Voleon...
Blir sittende ute til det flater ut et sted nå. Jeg vet i hvertfall ikke hvor REC-haren hopper fremover. Mystisk aksje...

Kommer i den nærmeste fremtid til å skrive litt lengre om mine beveggrunner for å skrive såpass personlig om min REC-handel. Og annet... Og mange tips og hint om trading generelt, uten at jeg skal prøve å få noen til å begynne med dette. Det får dere avgjøre selv. Trading egner seg ikke for alle, det er helt sikkert.
Styve
27.05.2022 kl 10:57 7520

Sitter heilt rolig no. Har frigjort litt kapital til framtidig trading, men som du nemner så ventar eg til den er litt meir stabil. Var litt forventa, er jo standard prosedyre i rec at kursen tar ein skikkelig dipp etter nyheter.

Ang finansieringa så vil eg tru det er til utvidelser. Hvis Silan etc skal bli kunder så har dei tid til å utvide parallelt med deiras nybygging.
strider1
27.05.2022 kl 11:25 7420

Bunnen er satt. Kan gå fort nå som tvilerne er ute.
Jeg kjøpte på 18,8. Hat en på 18,5 men den tror jeg ikke får inn. Dette er trade penger, men sitter med de en stund nå til vi er etablert over 20
KommersK
27.05.2022 kl 16:10 7317

Kjøpte 5.500 på 18,70 nå. Greide ikke å la være. Men den flatet jo ut, så... Ikke sikkert på at jeg tjener penger på dette kjøpet. Får vel bare sitte med den til det eventuelt skjer.
Er selvsagt sjeleglad for at jeg solgte meg ut før dagens kollaps. Ned over 10% etter HOD er drøyt. Men stemningen i ukestråden er fortsatt euforisk... INGENTING som biter på optimismen der, utrolig nok. Og alle pessimister/nøytrale blir som vanlig saget ned. Der er det kun REC-dyrking som tillates. Helt sykt å bivåne.
Dolly
01.06.2022 kl 09:30 6836

Mornings, lite trading her om dagen? Prøver en trade her for første gang på evigheter. Kjøpt rett under 18, ser om jeg kan komme meg ut på den storposten 18.3. Just for old times sake, ingen ide om hvordan denne beveger seg etter boken om dagen :)
Redigert 01.06.2022 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Dolly
01.06.2022 kl 11:47 6733

Ikke mye trøkk her om dagen, har alle gått over til oil og supply`? (ps dagens trade i rec ut på 18.30 som planlagt, men var litt frista til å holde kan ha 18.5 ca inne i dag?)
KommersK
01.06.2022 kl 16:16 6630

Hei, igjen! Jepp, jeg har stort sett flyttet til andre jaktmarker. Er jo en Røkke-følger...
Har hatt noen vellykkede trader i REC siden sist, men nå er jeg helt ute igjen. Fikk greie penger for aksjene i dag... Hvem vet hva som skjer i morgen. Kurssvingningene er litt vel mystiske for meg i denne, men får jeg kjøpt til en grei pris, så går jeg nok inn igjen. Voleon styrer mye.
Dolly
02.06.2022 kl 10:04 6375

Ser den, mye annet som har hatt større oppside enn rec i det siste. Men kommer sikkert til å prøve noen trades når det roer seg litt på jobb mot sommeren. Lykke til videre kommers og dere andre :) Og god sommer (ikke til deg kommers, du har vel sommer hele året på Granca ;)
KommersK
02.06.2022 kl 11:14 6472

Takk, takk. Bor i bartebyen om sommeren, da. Granca har vært fra primo november til medio mars foreløpig.
Benyttet anledningen til å kjøpe REC under 18,50 igjen i dag. Får se hvor lenge jeg sitter.
Du får komme tilbake når det roer seg på jobb, da.
KommersK
02.06.2022 kl 11:36 6607

Ute igjen. Gikk raskt opp til den store posten på 19, for tvert å snu ned igjen. Som så ofte før. La salget på 18,995, Dolly-style. Disse trendene er virkelig verdt å merke seg. Plutselig ble det høy omsetning i dag. Short-inndekning kanskje?
Dolly
02.06.2022 kl 11:59 6599

Hehe fin fint det kommers, gjorde nøyaktig det samme selv på det volumet opp til 19. Ble 30øre på 20k, så da er jeg fornøyd for i dag. Dvs la meg på kjøp rett over den 500k posten på 18.28 just in case den skal ned dit igjen og hente.
KommersK
03.06.2022 kl 11:38 6421

Da ble det inngang atter en gang. 18,85 er forhåpentligvis billig.

PS: Fikk fylt på mer enda mye lengre ned på ettermiddagen nå. Hadde faktisk ikke trodd den skulle ned hit igjen. Men takker og bukker!
Redigert 03.06.2022 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
KommersK
03.06.2022 kl 20:26 6163

Leser litt i tråden fra tiden rett etter Hanwha sitt første inntog.
Dette ble altså skrevet 22.11.21. Da kursen var godt over 20. Det er mange sånne innlegg her inne. Rent visvas, og viser hvor vanvittig feil skråsikre personer kan ta. Vi var altså nede på 12-tallet ca to måneder etter dette ble skrevet. Litt mer ydmykhet ønskes absolutt her inne. Og respekt for andres strategier og tanker. Der mangler det mye!
KommersK
07.06.2022 kl 15:21 5633

Kjøpte 10.000 aksjer på 18,47 i dag, og fikk napp nå på 19,49. Hyggelig dag. Sitter nå long med en god del også. Frister å selge litt mer rundt 19,50(svingtrade), men når traden gikk så bra, så kan jeg la være. Våknet for sent i dag til å få med meg billigsalget den første timen.
Denne oppgangen gjorde svært godt for oss alle. La oss håpe det fortsetter litt til.
Redigert 07.06.2022 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Knekker
07.06.2022 kl 16:04 5447

Trodde du ikke skulle kjøpe long ? Bytter meninger i hytt og pine. Å de tradsene du sier henger ikke på grep. Tror ikke det er bra for psyken å lyge på nett for å fremstå som noe en ikke her. Alltid kjøpt lavt og solgt høyt. Men leser en igjennom det du poster rundt om så er det bare bullshit. Håper flere ser dette. Ikke gi mat til narsissismen.
KommersK
07.06.2022 kl 16:49 5385

Knekker skrev Innlegget er slettet
Var det dette du ville inn i tråden for å skrive? Så voksent...
Nei, jeg lyver ikke. Men jeg skifter stadig strategi ja, det er riktig. Det avhenger litt av hvor jeg ser muligheter andre steder. Nå syntes jeg Aker ASA ble godt betalt, og solgte meg ut der. Dermed fikk jeg penger til overs, og så at REC var lavt nede igjen. Derfor kjøpte jeg igjen. Er dette vanskelig å forstå?
Solgte forøvrig mer da den bikket 19,80 nå på slutten. Sitter igjen med kun 8000 aksjer nå. Kjøper nok tilbake igjen i løpet av ei uke eller to. Det er det daytrading/svingtrading handler om, hvis du ikke visste det.

Ellers er jeg i god kontakt med en annen her inne, og han kan nok gå god for meg. Han solgte forøvrig også litt i dag, på 19,77. Trader litt han også. Fy og fy!!

Håper riktig mange leser innleggene her inne, ja. Og helst tjener penger på sine forskjellige strategier. Men du får jo ikke flere sjanser, for du har tydeligvis null interesse av trading.
Redigert 07.06.2022 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
Spurs8
07.06.2022 kl 17:13 5340

Det stemmer. Jeg solgte en del aksjer på 19,775 mener jeg. Det pga at den de siste 14 dagene har gått ned ca 1% på sluttauksjon. Det gjorde den i dag og. Hadde håpet å komme inn på 19.60,men stoppa på 65. Håper da at den tar en tur ned i morgo før den stiger igjen. I dag aksjen gått fra 18.01 til 19.89 altså store muligheter for å tjene gode penger hvis man er tøff. Personlig er jeg ikke så tøff som andre her inne. Kan godt hende jeg taper for al jeg vet. Men at KommersK har tjent penger siste mnd på kjøp og salg på Recsi har sikkert. Jeg har ikke gjort det.....
KommersK
07.06.2022 kl 17:19 5306

Ja, du har jo stort sett sittet long, og heller bare økt posisjonen litt. Og det blir nok meget bra litt lengre frem i tid.
Men du jobber jo fulltid, og da blir det straks mye verre å følge med på kursen hele tiden. Noe man jo bør hvis man skal kunne trade.