Trading i REC

KommersK
RECSI 19.11.2021 kl 21:49 296000

Jeg har vært og er fremdeles ganske tungt inne i REC. Har prøvd å utnytte svingningene til fulle, og i denne aksjen er ikke det spesielt vanskelig. Den går jo ofte flere % fra dag til dag. Fylte på så godt jeg kunne da den var nede og besøkte 12- og 13-tallet. Havnet til slutt på ca 70.000 aksjer. Litt mer enn jeg hadde tenkt, men pytt, pytt. I dag er jeg selvsagt svært fornøyd med det.
Vet liksom ikke hvor den skal over helga, men regner med en liten dipp før neste avstemning. Da skal det selges noe. Så regner jeg med det tar noen dager før annonsering av ML-åpning. Tror på en dipp mellom de to hendelsene også. Det skal forhåpentligvis også utnyttes til tilbakekjøp.
Hvordan ser dere på dette? Alle bør jo prøve å tjene mest mulig, er det ikke derfor vi driver med dette, da?
Ser jo at en god del av aksjonærene her inne skal sitte i evigheter uansett, og har tildels skyhøye kursmål. Noen skal vente til tresifret med å selge noe som helst... Dem om det. De trenger jo ikke delta i denne tråden, eller interessere seg for svingninger i det hele tatt på flere år...
Men dere andre, del gjerne deres tanker om når hvor denne skal, og hvordan det er lurest å trade.

Jeg skal i hvert fall drive aktivt, og jeg kan ikke tro at jeg er den eneste. Kanskje vi får samlet en smart og konstruktiv gjeng her inne. Hva var vel livet uten litt spenning??

Lykke til alle sammen, uansett hva dere velger å gjøre.

Redigert 07.06.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2021 kl 11:21 5307

Masse som kan skje nå og mange spekulerer. Det fundamentale og potensiale er enormt for recsi. Fremover kan det også bli egen Wafer fabrikk og Bygging av ML 2 feks hvem vet:))

Her er et annet nick som spekulerer:))


InForTheWin
19.11.2021 kl 22:42
3375

Jeg tror det er veldig lovende. Tenker du litt igjennom hvilke synergier som kan dras ut fra dette samarbeidet er det ikke rent lite. Mulighetene er enorme.
Visste du at Hanhwa Group leverte
batteriproduksjonsutstyr til Tesla?
Visste du at Hanhwa er i chipindustrien?(halvledere)
Lager batterier?

https://m.futurecar.com/3912/Tesla-Orders-EV-Battery-Production-Equipment-From-South-Koreas-Hanwha-Group

https://m.hanwha.com/en/news_and_media/hanwha-insight/hanwhas-advanced-materials-are-shaping-the-development-of-evs.html

http://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html?idxno=76820

https://m.pulsenews.co.kr/view.php?sc=30800021&year=2021&no=1065795
KommersK
22.11.2021 kl 11:34 5142

Må si jeg faktisk synes litt synd på dem som solgte på 15-tallet så sent som for bare 5 dager siden. Jeg unner nemlig andre å gjøre det godt. I motsetning til fryktelig mange, som kun tenker på seg selv. Bortsett fra Grove,da. Han synes jeg er en dust, så til pass for ham. Hvis ryktene om utsalg er sanne.
Slettet bruker
22.11.2021 kl 11:38 5070

Tror ikke de tenker så mye på det nå blir verre når vi passerer 50:)))))
Redigert 22.11.2021 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
questi
22.11.2021 kl 11:41 5084

Ifjor kom Røkke med dobbelt meldinger ca 1 uke etter hverandre.. minner meg om 'dobbel-tapping' taktikk for maks meldingseffekt.. Dobbelt-tapping er en term fra militæret der man bomber samme område 2 ganger for å ramme de som løper ut og hjelper skadede etter gang 1...

Melding angående wafer kan komme mye senere, men kan også muligens sammenfalle med ferdigavstemning av BBB.
Redigert 22.11.2021 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
suspekt
22.11.2021 kl 11:47 5036

Vel dust og dust, virker rimelig oppegående da, og satte seg godt inn i rec. Tjente forøvrig 60 millioner i rec. Vet ikke om han er ute eller inne nå, men hans mål i 2019 var garantert å sitte i rec i 10 år. Det var alt for lang horisont. På børs skjer tingene fort. Selv mener jeg i sitte i 2-3 år, mrn det kommer jo an på utvikling i rec.
KommersK
22.11.2021 kl 11:48 5028

Snakker om alt, ja. Kan jo kjøpe meg inn igjen når jeg vil. OM jeg vil. Står 303.473 kroner og 13 øre i pluss på ordrehistorikkontoen for i år nå. Laaangt over det jeg hadde regnet med. Selger jeg 20.000 aksjer til på 22, så blir det 120.000 mer i pluss. Da er jeg dritfornøyd med året uansett.
Og det er bra det er noen flere som faktisk interesserer seg for trading her. Vi er ikke mange. Du får bli med videre, sammen med noen få til. De fleste er jo bare her inne for å hovere når de får rett, eller å advare mot trading. Støy, som sagt. Kan ikke holde seg til trådens tema. Men de forsvinner nok hvis de tar feil. Var jo ingen uventet utvikling det, da jeg startet tråden.
Men folk er i hvert fall engasjerte i REC, og bra er det.
KommersK
22.11.2021 kl 11:53 5067

Jeg mener dust som person. Hoverende type. Skjønner jo at han har kontakter her og der som serverer hverandre gode ideer, gjerne med bittelitt informasjon som vi andre ikke har tilgang til. Men han får nå holde på med sitt.
Bullinvestor
22.11.2021 kl 12:34 4818

Tenker det er viktig å prøve å lære litt av hverandre. Syns derfor trådstarten din var veldig interessant. Tenker langsiktig med her er det absolutt rom for trading itillegg hvor man kan pumpe ut gevinster Ole Brumm ja takk begge deler. Handler om balansert risiko hele tiden. Spennende hva vi ender på i dag:)
KommersK
22.11.2021 kl 12:45 5058

Takk. Selvsagt går det an å sitte long med en del og handle med en del. Vil si det er å anbefale.
Trådens formål er jo å gjøre hverandre bedre, og maksimere overskuddet for oss som trader. Da trenger vi alle gode råd.
spanjolen
22.11.2021 kl 13:02 4976

Ja da er vi oppe og tester 21 for 3 gang i dag. Tror det blir en god avslutning om gulv nå blir etablert.. blitt litt Trading idag også😎

Det fundametale som der er blitt skrevet opp og ned i mente ser jo lovende ut.. kursen blir mer og mer klar på veien videre.

Må vel også legge til at jeg personlig tror at det vil bli mere og mer vridning mot sol… vindkraft har jo vært den store i det grønne skiftet men skal man se på vekstmuligheter og hvor man kan se for seg den beste veien for god avkastning så er sol den tryggeste veien..byggekostnadene og driftsutgiftene innen vind ser ut til å være mye høyere en sol😎. Så en enda større interesse og penger inn i sol industrien er sannsynlig
Redigert 22.11.2021 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
Bullfight
22.11.2021 kl 13:34 4854

Kloppin skrev Innlegget er slettet
Ja ja, jeg bommet litt solgte på 20 men det var ikke lurt så nå kom jeg meg inn på 20.86, så nå her jeg lært en lekse selv om jeg fikk en god gevinst på salget
t3sm
22.11.2021 kl 13:36 4845

Kanskje bare la "potten" stå? :-)
orhaugen
22.11.2021 kl 13:38 4807

Det er nok mange som "brenner" seg nå og tror de kan trade på bakgrunn av aksjens tidligere mønster. Dere må ikke finne på å selge hele beholdningen og tro dere kan komme dere inn igjen billigere. Nye tider nå! Dette er også en tullete tråd!
Nsxnsx
22.11.2021 kl 13:45 4764

Men for at "traden" din skal gi avkastning så er det jo noen andre(kanskje noen på forumet) som må tape på sin trade.

Vi kan jo selvfølgelig håpe at det er de proffe som taper, men det er vel beviselig ikke slik det ofte går.
Slettet bruker
22.11.2021 kl 13:48 4812

Jeg så på denne tråden som en god idé, og en flott mulighet til å se og lære noe om hvordan dette tankesettet målte seg opp mot å stå helt stille i aksjen nå.
Men så blir hele tråden ødelagt av følelser og personangrep etter kort tid (akkurat som resten av internett der altså...), skuffende..

Er det mulig å låse tråden eller utestenge/fjerne innlegg fra brukere som ikke følger den enkle regelen med LOD/HOD, eller som inkluderer benevning av andre nick?
(Gjerne også dette innlegget hvis det skaper mer orden)

Jeg skulle gjerne ha sett denne tråden vare i mange måneder, da med et sett med enkle regler. Men jeg merker samtidig at enkelte innlegg som folk lirer ut av seg er så forkastelige og respektløse at jeg har vanskelig for å lese mer av dette.

Edit: Woops, jeg ser nå at jeg blandet med en annen tråd som trådstarter også lagde (i forbindelse med LOD/HOD).
Beklager det.

(Men jeg synes uansett at det går an å oppføre seg litt mer modent selv om man er på et forum.)
Redigert 22.11.2021 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.11.2021 kl 13:51 4879

Bare å låse tråden så kan han slippe inn de han ønsker vanskeligere er det ikke:))
Slettet bruker
22.11.2021 kl 13:55 4924

Stemmer for den. Kan være greit å ha en sånn trading tråd uten støy. Steng tråden og så kan de som har noe å bidra med søke tilgang for å poste.

BTW. Så langt ser de jo ikke så bra ut med å ha solgt på rundt 20 før helgen og på nærmere 21 idag. Aksjen holder seg godt og mønsteret er mindre "volatilt"
KommersK
22.11.2021 kl 14:02 4935

Jepp, da har jeg stengt tråden for dem som tydeligvis ikke er interesserte i å snakke om temaet. Virker best sånn. Det er da ingen akutt mangel på REC-tråder der ute.
Og gjerne påpek det hvis jeg skriver feil noe sted. Jeg er veldig opptatt av ortografi, som dere sikkert skjønner, og vil gjerne lære av mine feil. Det burde jo alle gjøre.
fattigstakkar
22.11.2021 kl 14:05 4939

Solgte en fjerdedel på 20,94.
KommersK
22.11.2021 kl 14:39 4786

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Meget bra saker. Grattis! Du virker reflektert også. Alltid en gigantisk fordel. Og da ser man sakene fra flere sider også. Og det MÅ man jo!
Dolly
22.11.2021 kl 15:26 4542

Kjøpt et par ganger på dagens gulv 20.80 området og sluppet 20ish øre opp. Flere som daytrader?
Håpet å slippe noe rundt 21.5 ish hvis den klarer det i dag. Ellers spent på short om de har dekket noe, iskaldt å ikke dekke noe tors/fre.
Redigert 22.11.2021 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
KommersK
22.11.2021 kl 16:11 4424

Daytrader ikke i dag, men hadde kanskje gjort det hvis den hadde fått en litt større dipp. Gjerde det på torsdag, og fikk 60-70 øre i gevinst pr aksje. Snittet opp til 16,11 nå da.
Solgte nå 5000 til på 21,28, som jeg fikk litt mer for, 21,2922.
Står i 21,38, ser jeg. Treffer som sagt aldri topper og bunner perfekt uanz. Da må man være synsk eller ha tur.
Dolly
22.11.2021 kl 16:20 4383

Treffe perfekt topper og bunner går ikke, men det er ofte mye rom for trading i rec. Synes det er litt gøy jeg da, og jeg liker cash :) Har en long post jeg sitter med, men tradingposten selger og kjøper jeg med ofte. Kastet ut hele trading-posten 21.36. Ser for meg at den vil ta year high før jul, men at den kan dippe flere ganger før det.
Slettet bruker
22.11.2021 kl 16:35 4264

Bra jobba! Men jeg trodde du skulle beholde disse 25k aksjene dine og ikke selge disse ut. Uansett så håper jeg du lykkes 🙂 kommer nok til å selge meg ned litt etterhvert selv, men ser fremdeles stor verdi å sitte rolig en stund til. Om vi dipper ned til 19 skal jeg tåle
KommersK
22.11.2021 kl 16:48 4168

Det er sjelden noen absolutte sannheter i dette faget. Og når man har snitt på 16,11, så er det jo fristende å selge på 21 og vel så det. Har ikke sittet i årevis, lizzm. Sitter man long så tåler man alle dipper. Spenningen er halve moroa for meg. Særlig når man sitter på Granca og uansett har fått den brunfargen man skal ha for vinteren.
Når det er sagt, så skjer det nok mye de neste dagene også. Fra 19,8 til 21,40 i dag. Rec fornekter seg ikke, og optimismen er som alltid stor. Så får vi se på tålmodigheten... Varer den til neste avstemning? Er ikke så sikker på det. Mange som sitter på bra gevinst, og kanskje vil sikre litt. Som meg. Må vel tidlig opp i morra å.
Nettet datt forøvrig ut her rett før sluttauksjonen, og jeg vurderte å selge noe mer. Skjebnen tok avgjørelsen for meg denne gangen.
KommersK
22.11.2021 kl 16:54 4222

Virker som du gjør det meste fornuftig. Flotte saker. Akkurat nå sitter jeg ute med mer enn en mill NOK, og vurderer hvor mye jeg skal inn med igjen. Og til hvilken pris... Kom gjerne med innspill. Tenker rundt 20 blank, men det er godt mulig den ikke dipper dit igjen. Men jeg TROR den gjør det. Uten umiddelbare nyheter, ja.
Slettet bruker
22.11.2021 kl 18:12 4170

Hehe, sant det. Skjønner det er snakk om mye penger. Allikevel må man huske på at oppgangen siste dagene har ikke kommet uten grunn og tror faktisk at veldig mange aksjonærer skjønner det. Kursen i dag holdt seg vanvittig godt! Mye bedre enn jeg hadde forventet. Når kursen stoppet opp under 21 flere ganger skal jeg innrømme jeg trodde den ville falle ned mot 20 igjen. Tror short skal fortsette å dekke inn og vi ser både 25 og 30 allerede i år