Trading i REC
Jeg har vært og er fremdeles ganske tungt inne i REC. Har prøvd å utnytte svingningene til fulle, og i denne aksjen er ikke det spesielt vanskelig. Den går jo ofte flere % fra dag til dag. Fylte på så godt jeg kunne da den var nede og besøkte 12- og 13-tallet. Havnet til slutt på ca 70.000 aksjer. Litt mer enn jeg hadde tenkt, men pytt, pytt. I dag er jeg selvsagt svært fornøyd med det.
Vet liksom ikke hvor den skal over helga, men regner med en liten dipp før neste avstemning. Da skal det selges noe. Så regner jeg med det tar noen dager før annonsering av ML-åpning. Tror på en dipp mellom de to hendelsene også. Det skal forhåpentligvis også utnyttes til tilbakekjøp.
Hvordan ser dere på dette? Alle bør jo prøve å tjene mest mulig, er det ikke derfor vi driver med dette, da?
Ser jo at en god del av aksjonærene her inne skal sitte i evigheter uansett, og har tildels skyhøye kursmål. Noen skal vente til tresifret med å selge noe som helst... Dem om det. De trenger jo ikke delta i denne tråden, eller interessere seg for svingninger i det hele tatt på flere år...
Men dere andre, del gjerne deres tanker om når hvor denne skal, og hvordan det er lurest å trade.
Jeg skal i hvert fall drive aktivt, og jeg kan ikke tro at jeg er den eneste. Kanskje vi får samlet en smart og konstruktiv gjeng her inne. Hva var vel livet uten litt spenning??
Lykke til alle sammen, uansett hva dere velger å gjøre.
Vet liksom ikke hvor den skal over helga, men regner med en liten dipp før neste avstemning. Da skal det selges noe. Så regner jeg med det tar noen dager før annonsering av ML-åpning. Tror på en dipp mellom de to hendelsene også. Det skal forhåpentligvis også utnyttes til tilbakekjøp.
Hvordan ser dere på dette? Alle bør jo prøve å tjene mest mulig, er det ikke derfor vi driver med dette, da?
Ser jo at en god del av aksjonærene her inne skal sitte i evigheter uansett, og har tildels skyhøye kursmål. Noen skal vente til tresifret med å selge noe som helst... Dem om det. De trenger jo ikke delta i denne tråden, eller interessere seg for svingninger i det hele tatt på flere år...
Men dere andre, del gjerne deres tanker om når hvor denne skal, og hvordan det er lurest å trade.
Jeg skal i hvert fall drive aktivt, og jeg kan ikke tro at jeg er den eneste. Kanskje vi får samlet en smart og konstruktiv gjeng her inne. Hva var vel livet uten litt spenning??
Lykke til alle sammen, uansett hva dere velger å gjøre.
Redigert 07.06.2022 kl 16:37
Du må logge inn for å svare
Jeg venter nok med flere handler før vi nærmer oss enten 15 blank eller 17 blank, inntil videre.
KommersK skrev Hvorfor skal den over 16 nå?
Økt optimisme, og en magefølelse på at flere er på kjøpe-knappen for tiden.
Skulle tro kursen hadde falt mer når så mange har kastet kortene på 15.8 og 15.9 gjentatte ganger, men den gang ei.
Så jeg sitter med en liten følelse av at det kan bli økning inn mot årsrapporten.
Men kan ta feil selvsagt
Skulle tro kursen hadde falt mer når så mange har kastet kortene på 15.8 og 15.9 gjentatte ganger, men den gang ei.
Så jeg sitter med en liten følelse av at det kan bli økning inn mot årsrapporten.
Men kan ta feil selvsagt
FMI
16.03.2022 kl 13:31
5460
Det var nesten 1 million aksjer 19,79-19,82 der som gikk ganske raskt.
Trenden er oppover intradag med stadig lavere bunner; skal den ned må det skje noe makro eller det må komme et skikkelig nedsalg. Ligger fortsatt med kjøp igjen på 15,6.
Trenden er oppover intradag med stadig lavere bunner; skal den ned må det skje noe makro eller det må komme et skikkelig nedsalg. Ligger fortsatt med kjøp igjen på 15,6.
KommersK
16.03.2022 kl 13:24
5453
Slettet brukerskrev Se der ja, ikke mye tak igjen før 16 nå vel?
Hvorfor skal den over 16 nå?
Styve
16.03.2022 kl 12:47
5538
Blei litt liv i leiren ja. Heiv ut ein traderpott på samme nivå så blei ein fin dagslønn i dag og :)
Ca 10k stk igjen på traderpotten så no hadde det vert greit med ein dupp så ein får laste opp att beholdninga.
Ca 10k stk igjen på traderpotten så no hadde det vert greit med ein dupp så ein får laste opp att beholdninga.
Slettet brukerskrev Se der ja, ikke mye tak igjen før 16 nå vel?
Jøss. ser ut som de ble kastet ut igjen rett etterpå?
Se der ja, ikke mye tak igjen før 16 nå vel?
komponisten
16.03.2022 kl 12:35
5591
I ferd med å kjøpes. Det lå tilsammen over 600.000 aksjer til salgs der på 15,80 (slik jeg så det). Nå cirka halvparten - - - -
Styve
16.03.2022 kl 12:33
5595
617 844 akjser til salgs på 15,80.... Spennande å sjå om den ryk. Er ikkje meg altså!
KommersK
16.03.2022 kl 12:26
3335
Fikk endelig ut en trade på 15,80 i dag. På tide. Jeg tror jo ikke den skal opp før håndfaste nyheter kommer. Virker som den hører hjemme rundt 15-tallet, etter min mening. Derfor selger jeg på høy 15, og kjøper på lav. Det var litt om min filosofi pt.
Og forresten så er FOMO nesten helt borte hos meg nå. Føles godt å bli kvitt den djevelen på skuldra.
Apropos FOMO: Hvor mange % tror dere forresten den går i det øyeblikk SEMA går igjennom? Jeg tipper 20-30. Tatt ut av løse lufta, egentlig. Kanskje blir da reåpning av ML inne i optimismen/kursen, så den umiddelbart går enda litt mer? Det kan jo skje. Noen som har tanker i denne forbindelse?
Og forresten så er FOMO nesten helt borte hos meg nå. Føles godt å bli kvitt den djevelen på skuldra.
Apropos FOMO: Hvor mange % tror dere forresten den går i det øyeblikk SEMA går igjennom? Jeg tipper 20-30. Tatt ut av løse lufta, egentlig. Kanskje blir da reåpning av ML inne i optimismen/kursen, så den umiddelbart går enda litt mer? Det kan jo skje. Noen som har tanker i denne forbindelse?
Mulig jeg bare innbiller meg mønster her, men det virker på meg som at store poster raskt blir spist opp mot fall nærme tak.
Faller ikke like raskt ned etterpå heller.
Tenker at enkelte med store lommebøker utnytter mulighetene her for å sluke opp alt som selges når det blir mange nok aksjer ute til salgs.
Kort oppsummert: økt optimisme hos større meglere for tiden?
Faller ikke like raskt ned etterpå heller.
Tenker at enkelte med store lommebøker utnytter mulighetene her for å sluke opp alt som selges når det blir mange nok aksjer ute til salgs.
Kort oppsummert: økt optimisme hos større meglere for tiden?
Styve
16.03.2022 kl 11:12
3484
Der er vi i samme båt! Er litt i "limbo" mtp på kva retning den skal. Men har både tradingaksjer inne om den spretter opp, og monetas hvis den skulle droppe. Vanligvis har eg ein ca formeining når klokka bikkar 09:30. Kanskje berre benytte dagen på å sjå snøen smeltar.. Den er einaste som er behagelig å sjå på når den krympar konstant nedover.
FMI
16.03.2022 kl 11:04
3507
Da forsvant 15,08-traden ut på 15,80. Satser på å få kjøpt inn igjen ned mot 15,50. Jeg tror vi skal over 16 idag, men forhåpentligvis en liten dupp ned først.
FMI
16.03.2022 kl 10:31
3516
Som du skriver er ikke dette egentlig oppgang, bare markedet som løfter seg, og dessuten på veldig lavt volum. Det var veldig mange kjøpsposter inne under 15,50 idag morges, og den største posten nå ligger der. Kanskje skal vi ned dit først, men så skal vi vel oppover igjen hvis optimismen i markedet fortsetter utover dagen? Kanskje opp mot 200-dagers snittet på 16,19?
KommersK
16.03.2022 kl 09:35
3621
I skrivende stund er REC opp rundt 2%(15,60), omtrent det samme som børsen generelt. Er vel litt optimisme som omsider sprer seg på verdensbasis i dag. Nesten alle aksjer på Oslo Børs er opp i dag. Så får vi se om denne dagen vil by på like store svingninger som vanlig er i REC.
Jeg har uansett ingen magefølelse for om den skal opp eller ned de neste dagene, om noen skulle vært interessert i den. Så jeg sitter nok ganske så stille, men kjøper eller selger kanskje litt om det skulle komme en brå opp- eller nedgang. Tviler vel på at den skal bevege seg ut av 15-tallet i dag, men hvem vet...
Jeg har uansett ingen magefølelse for om den skal opp eller ned de neste dagene, om noen skulle vært interessert i den. Så jeg sitter nok ganske så stille, men kjøper eller selger kanskje litt om det skulle komme en brå opp- eller nedgang. Tviler vel på at den skal bevege seg ut av 15-tallet i dag, men hvem vet...
FMI
15.03.2022 kl 21:13
4136
Hva tror dere om morgendagen? Bra fart i USA, og enda mer fart i pre-pre-handelen i etterkant..
Aksjeforelsker
15.03.2022 kl 20:49
4211
Takk for svar Kommers og Tml!
Det er helt rett det du sier med å glemme «tap». Bare irriterande at når jeg endelig skal kjøpe min første trading pot så synker aksjen 2-3kr under. Den har jo ligget i «limbo» nå siste 2 mnd mellom 13-16 kr. Føler jeg var for ivrig og kjøpte meg inn. Har sittet og tenkt jeg selger på 17,80 (når vi en vakker dag kommer der igjen) for å selge også vente på nedgang. Men er som dere sier, jeg er fortsatt i pluss om snittet går opp.
Jeg vil starte med 10% som du sier, da synker FOMO og jeg får øvd meg en god del uten å la følelser ta full styring.
Har snitt på 13,99, men hadde dessverre ikke mer midler til å handle når vi kom under 13, så det var enda surere start :P Sist den var nedi 12-13 kr før Hanwha nyheten var jeg egnetlig 90% invistert i Recsi og sa meg fornøyd med beløpet invistert. Var jo en ørkenvandring før Hanwha kom, så du kan si jeg angret på å ikke handle mer.
Blir bare mer og mer motivert til å trade og sette meg mer inn i dette. Setter pris på alle innlegg, meninger og tips dere alle kommer med! En nybegynner som meg har god nytte!
Det er helt rett det du sier med å glemme «tap». Bare irriterande at når jeg endelig skal kjøpe min første trading pot så synker aksjen 2-3kr under. Den har jo ligget i «limbo» nå siste 2 mnd mellom 13-16 kr. Føler jeg var for ivrig og kjøpte meg inn. Har sittet og tenkt jeg selger på 17,80 (når vi en vakker dag kommer der igjen) for å selge også vente på nedgang. Men er som dere sier, jeg er fortsatt i pluss om snittet går opp.
Jeg vil starte med 10% som du sier, da synker FOMO og jeg får øvd meg en god del uten å la følelser ta full styring.
Har snitt på 13,99, men hadde dessverre ikke mer midler til å handle når vi kom under 13, så det var enda surere start :P Sist den var nedi 12-13 kr før Hanwha nyheten var jeg egnetlig 90% invistert i Recsi og sa meg fornøyd med beløpet invistert. Var jo en ørkenvandring før Hanwha kom, så du kan si jeg angret på å ikke handle mer.
Blir bare mer og mer motivert til å trade og sette meg mer inn i dette. Setter pris på alle innlegg, meninger og tips dere alle kommer med! En nybegynner som meg har god nytte!
Dette er noe av det vanskeligste med tradingen for min del. Å stå "på sidelinjen" med 24% færre aksjer enn på det meste. Å faktisk klare å stå ute med cash er grunnen til at jeg har gått i pluss på tradingen, for det er tålmodighet som gir kursnedgang og gode forhold for trading. Jeg har måttet jobbe mye med å "tåle" at toget potensielt går uten disse ekstra aksjene, for de må mentalt kobles vekk fra "long-posten".
Dette er også grunnen til at jeg nå kommer til å redusere trading-potten fra 24% av totalen til rundt 8% nå. Mindre avkastning, men også veldig mye mindre FOMO.
Dette er også grunnen til at jeg nå kommer til å redusere trading-potten fra 24% av totalen til rundt 8% nå. Mindre avkastning, men også veldig mye mindre FOMO.
Yes. Jeg sitter på ganske nøyaktig 10k aksjer jeg definerer som long hold. Jeg har tradet med 2.200-2400 aksjer ekstra oppå dette, altså ganske nøyaktig 20% av totalen. Jeg er relativt optimistisk av meg som type, så jeg har vært sikker på at Rec skulle ta av over et år nå. Å beholde en fast long-post hjalp i hvert fall med med å ikke stresse for mye. Dersom Rec skulle ta av underveis mens "trading-potten" var ute, så var jeg fortsatt eksponert like mye som før jeg startet med tradingen.
Selv har alt på samme konto. Jeg holder oversikt ved å føre en trading-dagbok der jeg skriver ned tall fra før trading, lister aksjeantall på datoer etter kjøp/salg og så fører logg over konkrete kjøp og salg. (ink kurtasje) Logg inneholder også pågående trade med forskjellige nivåer jeg vurderer å selge på. Pleier da å liste gevinst på de forskjellige nivåene.
Hvilke aksjer som konkret inngår i trading-potten eller ikke er ikke nødvendigvis så viktig. Nordnet ber deg jo heldigvis ikke angi hvilke aksjer du ønsker å selge, så snitt er jo egentlig alt som betyr noe. Sørg for å alltid regne med kurtasje både ved kjøp og salg. For f. eks 1.000 aksjer, så bør du vel gjerne ha minst 50 øre oppgang "før det blir til noe". (1000 * 15,5) - (1000 * 15) - (29 * 2) = kr 442 i gevinst = ca 25 aksjer i gevinst. Ikke voldsomt, men heller ikke spesielt risikofylt... Slik tenker i hvert fall jeg. Det er fint å gjøre litt slike øvelser selv for å klare å legge en plan.
Selv har alt på samme konto. Jeg holder oversikt ved å føre en trading-dagbok der jeg skriver ned tall fra før trading, lister aksjeantall på datoer etter kjøp/salg og så fører logg over konkrete kjøp og salg. (ink kurtasje) Logg inneholder også pågående trade med forskjellige nivåer jeg vurderer å selge på. Pleier da å liste gevinst på de forskjellige nivåene.
Hvilke aksjer som konkret inngår i trading-potten eller ikke er ikke nødvendigvis så viktig. Nordnet ber deg jo heldigvis ikke angi hvilke aksjer du ønsker å selge, så snitt er jo egentlig alt som betyr noe. Sørg for å alltid regne med kurtasje både ved kjøp og salg. For f. eks 1.000 aksjer, så bør du vel gjerne ha minst 50 øre oppgang "før det blir til noe". (1000 * 15,5) - (1000 * 15) - (29 * 2) = kr 442 i gevinst = ca 25 aksjer i gevinst. Ikke voldsomt, men heller ikke spesielt risikofylt... Slik tenker i hvert fall jeg. Det er fint å gjøre litt slike øvelser selv for å klare å legge en plan.
Slettet brukerskrev Pt er tradingposten på 16% av totalen i RECsi.
Ikke så ulikt meg i grunn da.
Men det positive her er vel at trading potten gradvis blir en økt prosentandel av long, og da har jeg gradvis flyttet litt over på long igjen for å vekte tilbake.
Jeg har gjort meg opp en tanke om at hvis jeg klarer å holde midler ute ned til 12 (og trading-aksjer opp mot 18) og kjøpe ofte nok på veien ned så dukker det opp mange muligheter til å bli med på svingninger uansett hvilken vei det svinger.
Men som mange har nevnt så må man enten ta raske gevinster, eller ha tålmodighet til å la postene stå til man tjener på dem.
Men det positive her er vel at trading potten gradvis blir en økt prosentandel av long, og da har jeg gradvis flyttet litt over på long igjen for å vekte tilbake.
Jeg har gjort meg opp en tanke om at hvis jeg klarer å holde midler ute ned til 12 (og trading-aksjer opp mot 18) og kjøpe ofte nok på veien ned så dukker det opp mange muligheter til å bli med på svingninger uansett hvilken vei det svinger.
Men som mange har nevnt så må man enten ta raske gevinster, eller ha tålmodighet til å la postene stå til man tjener på dem.
Er dessverre litt grådig av natur, hehe.
Pleier alltid å legge ut salg/kjøp løpende, så hvis det skjer noe raskt så er det 50% sannsynlighet for at jeg er inne.
Pleier alltid å legge ut salg/kjøp løpende, så hvis det skjer noe raskt så er det 50% sannsynlighet for at jeg er inne.
KommersK
15.03.2022 kl 19:35
4180
Slettet brukerskrev Pt er tradingposten på 16% av totalen i RECsi.
Det kan være passe, ja. Bør ikke være for plaget av tanken på at REC går til himmels, hvis 84% av longposten plutselig skulle mangedoble seg uansett.
La oss si at den plutselig firedoblet(!) seg over natta. Skjer neppe. Da hadde man sittet med 84% x fire, dvs 336%, pluss de 16% som var ute, som er lik 352% totalt. I stedet for 400%. Altså ikke all verden til risiko. Liten grunn til FOMO. Og dette gjelder bare hvis det skulle skje når man sitter ute med alt, ellers blir jo tapet enda mindre, kanskje null(tilfeldigvis inne med alt).
La oss si at den plutselig firedoblet(!) seg over natta. Skjer neppe. Da hadde man sittet med 84% x fire, dvs 336%, pluss de 16% som var ute, som er lik 352% totalt. I stedet for 400%. Altså ikke all verden til risiko. Liten grunn til FOMO. Og dette gjelder bare hvis det skulle skje når man sitter ute med alt, ellers blir jo tapet enda mindre, kanskje null(tilfeldigvis inne med alt).
Redigert 15.03.2022 kl 19:38
Pt er tradingposten på 16% av totalen i RECsi.
KommersK
15.03.2022 kl 19:04
4226
Snittprisen skifter ofte, ja. Men greier du å få den ned, så er det jo det samme som å tjene penger.
Mitt råd blir derfor at du bare må glemme at du ''tar tap'' hvis du for eksempel tenker å selge på 16,50 for at du tror den skal ned derfra. Hvis du får kjøpt dem tilbake på f eks 15,50, så er det jo rent gull! Da slipper du altså at du sitter med disse aksjene og at de ''blir med ned''. Snittet vil jo synke voldsomt om du trader med så mye som halvparten av aksjene dine. Men jeg vil ikke anbefale noen å trade med med enn kanskje 20% av totalposten sin, hvis man handler i en aksje man har stor tro på på lang sikt. I hvert ikke til å begynne med.
Bare spør om du lurer på noe mer.
Mitt råd blir derfor at du bare må glemme at du ''tar tap'' hvis du for eksempel tenker å selge på 16,50 for at du tror den skal ned derfra. Hvis du får kjøpt dem tilbake på f eks 15,50, så er det jo rent gull! Da slipper du altså at du sitter med disse aksjene og at de ''blir med ned''. Snittet vil jo synke voldsomt om du trader med så mye som halvparten av aksjene dine. Men jeg vil ikke anbefale noen å trade med med enn kanskje 20% av totalposten sin, hvis man handler i en aksje man har stor tro på på lang sikt. I hvert ikke til å begynne med.
Bare spør om du lurer på noe mer.
KommersK
15.03.2022 kl 18:51
4161
Ren og skjær FOMO, med andre ord. Med den endeløse haussingen som foregår i REC-trådene, så er det jo ikke rart det blir slik...
Men i 400 dager nå, så har den etter hver oppgang havnet på 15-tallet igjen. Det lengste den sammenhengende har vært over, er ca 7 uker, etter Hanwha sitt innkjøp. Dette bør man lære av.
Så mitt absolutt beste råd for dere som sliter med FOMO må bli: Ikke trade med mer enn at FOMO blir minimal! Eller helst helt fraværende. Kanskje rundt 10% passer for de fleste?
Men i 400 dager nå, så har den etter hver oppgang havnet på 15-tallet igjen. Det lengste den sammenhengende har vært over, er ca 7 uker, etter Hanwha sitt innkjøp. Dette bør man lære av.
Så mitt absolutt beste råd for dere som sliter med FOMO må bli: Ikke trade med mer enn at FOMO blir minimal! Eller helst helt fraværende. Kanskje rundt 10% passer for de fleste?
Aksjeforelsker
15.03.2022 kl 18:37
4201
Etter over 1 år med akkumulering og frykt for trading så skulle jeg endelig prøve meg på litt trading. Kjøpte aksjer for 20k og som skulle bare brukes på trades. Kjøpte for 10k på 17,30 og 16,30 for 10k her også… Dette var jo 6-10 januar. Jeg venter fremdeles på kursoppgang så jeg kan få gevinst på traden. Svir litt å selge nå selvom jeg fortsatt er i pluss. Snittet mitt ble jo økt med kjøp av «trading poten»
Jeg ser dere skriver «long post» og «trading» her inne. Er det da sånn at f.eks 10k aksjer du eier på ASK i Rec er din long posisjon med snitt på 15. Og hvis du tar ut 5k askjer for å trade med så vil jo snittprisen endres.
Takk for svar på forhånd!
Jeg ser dere skriver «long post» og «trading» her inne. Er det da sånn at f.eks 10k aksjer du eier på ASK i Rec er din long posisjon med snitt på 15. Og hvis du tar ut 5k askjer for å trade med så vil jo snittprisen endres.
Takk for svar på forhånd!
Fikk tradet to ganger mellom 15.60 og 15.40.
Har egentlig vært imot trading tidligere, men jeg må ha litt spenning i hverdagen og longposten beveger seg ikke helt som jeg vil (les opp-opp).
Er ikke vant til å være delvis ute av aksjen, og er livredd for at kursen stikker. Ser at jeg burde hatt litt mer is i magen ved flere anledninger, men plutselig så stikker kursen oppover og da vil jeg heller ikke stå igjen med for mye ute. Tradingpotten er på noe over 12.000 aksjer pt.
Har egentlig vært imot trading tidligere, men jeg må ha litt spenning i hverdagen og longposten beveger seg ikke helt som jeg vil (les opp-opp).
Er ikke vant til å være delvis ute av aksjen, og er livredd for at kursen stikker. Ser at jeg burde hatt litt mer is i magen ved flere anledninger, men plutselig så stikker kursen oppover og da vil jeg heller ikke stå igjen med for mye ute. Tradingpotten er på noe over 12.000 aksjer pt.
Redigert 15.03.2022 kl 18:30
FMI
15.03.2022 kl 17:12
4356
Kanskje, eller Voleon som kjøper og selger. Synes det så litt ut som short var på gang i dag, ved hver oppgang kom et bratt nedsalg.
Jeg ble sittende med min fra 15,08. Hadde veldig følelsen av at jeg burde la den gå rundt den store potten på 15,6 og kjøpe meg inn igjen rundt kjøpsposten samme tid på 15,3, men lot det være. I etterpåklokskapens navn en dårlig vurdering.. vi får se i morgen..
Jeg ble sittende med min fra 15,08. Hadde veldig følelsen av at jeg burde la den gå rundt den store potten på 15,6 og kjøpe meg inn igjen rundt kjøpsposten samme tid på 15,3, men lot det være. I etterpåklokskapens navn en dårlig vurdering.. vi får se i morgen..
Inn på 15.2, ut på 15.6, og prøvde meg inn på 15.1 igjen, men ble vel for grådig da.
Nye muligheter i morgen kanskje.
Har en annen pott som går ut på 16.8.
Men det går voldsomt i sluttauksjon om dagen.
Noen større som kjøper opp?
Nye muligheter i morgen kanskje.
Har en annen pott som går ut på 16.8.
Men det går voldsomt i sluttauksjon om dagen.
Noen større som kjøper opp?
FMI
15.03.2022 kl 14:35
4531
Takk for det. Bare en liten ekstra pott penger. Jeg har ganske mange aksjer nå derfor følger jeg en del med på kursen, men foretar meg jo ingenting bortsett fra akkumulere når jeg kan fordi jeg er super-bull. Da kunne det være gøy å swing trade med et par tusen aksjer rundt disse nivåene. 16,50 er et ganske bra motstandnivå, så lenge vi er under det tenker jeg lempe ut 15,08-traden på et passende tidspunkt, og så kan inn enten nedover igjen eller over 16,50 hvis det blir brudd.
Redigert 15.03.2022 kl 14:36
Har nå redusert tradingpotten til 45% av det den opprinnelig var. Legger ut for salg igjen på kr 15,80, så er planen å forsøke på litt mer aktiv trading. Ikke imponerende avkastning på tradene i denne størrelsesordren, men prosentbasert kurtasje hjelper mye. Planen er å øke aksjebeholdningen sakte men sikkert. Trade samme antallet aksjer opp og ned, så beholde ekstraaksjene som del av long-potten.
... Venter bare på å brenne meg nå som selvtilliten har økt en smule. (Dette var da lett! - Famous last words)
... Venter bare på å brenne meg nå som selvtilliten har økt en smule. (Dette var da lett! - Famous last words)
Styve
15.03.2022 kl 13:53
4547
Ja, vi har det ikkje travelt endå. Kjøpe ein dag, og selge ein anna dag går fint. Er den metoden eg brukar.
Kursen kan vel gå oppover mot 17 når "Governor Acted" er ferdig med SB 5849 for så å gå ned til normal "drift" igjen.
Kursen kan vel gå oppover mot 17 når "Governor Acted" er ferdig med SB 5849 for så å gå ned til normal "drift" igjen.
Hehehe, gikk vel opp i kurtasjen det da?
Jeg fikk jammen napp på 15.2 i dag.
Men det går noen raske jafs av og til ser jeg.
Vanskelig å se noe mønster før de kommer for min del.
Jeg har begynt å få et litt ambivalent forhold til kursen merker jeg.
Kjøp legges ut for salg igjen, og blir liggende til de evt. Går igjennom tenker jeg.
Det er store svingninger fra uke til uke, så det oppleves nesten som garantert at alle handlene går igjennom på et eller annet tidspunkt.
Jeg forstår ikke hvorfor folk selger med tap i recsi altså..... Det er som regel bare å vente noen dager/uker på oppgang igjen.
Jeg fikk jammen napp på 15.2 i dag.
Men det går noen raske jafs av og til ser jeg.
Vanskelig å se noe mønster før de kommer for min del.
Jeg har begynt å få et litt ambivalent forhold til kursen merker jeg.
Kjøp legges ut for salg igjen, og blir liggende til de evt. Går igjennom tenker jeg.
Det er store svingninger fra uke til uke, så det oppleves nesten som garantert at alle handlene går igjennom på et eller annet tidspunkt.
Jeg forstår ikke hvorfor folk selger med tap i recsi altså..... Det er som regel bare å vente noen dager/uker på oppgang igjen.
komponisten
15.03.2022 kl 12:57
4617
I dag var jeg kjempeheldig! Fikk kjøpt noen REC-aksjer på 15,52 og solgte de hele 4 øre høyere, altså på 15,56. Litt av en fortjeneste! :-)
Velkommen, og lykke til! Er det fersk kapital, eller har du bestemt deg for å trade med deler av totalen? Det psykologiske er etter min erfaring omtrent det vanskeligste av alt. At det var snakk om "ekstra cash" hjalp i hvert fall meg mtp. å unngå de verste følelsene. Allikevel er det vanskelig. Da Rec så ut til å gå mot kr 17 forrige uke synes jeg kjøp mot både kr 16,50 og kr 16,10 så veldig forlokkende ut. Da hjalp det å holde seg til planen jeg hadde lagt og tåle å stå utenfor med trading-potten.
Det hjelper å skrive ned en plan for traden. Hvor har du tenkt å selge igjen? Hvor mye tjener du dersom du selger på 15,5? 15,8? 16? Hvor er break even inkludert kurtasje for både kjøp og salg? Hva gjør du om kursen nå går til kr 13 igjen? På den måten kan du skru av føleksene en liten smule og la logikken styre. Det er svært lett å la seg rive med av følelser som grådighet, frykt og også selvtillit når man skal gjøre tradingen. Målet bør være å fjerne dette i størst mulig grad.
Du må bare spørre dersom du skulle ha spørsmål. Selv er jeg kun en heldig nybegynner, men det er mye flinke folk her.
Det hjelper å skrive ned en plan for traden. Hvor har du tenkt å selge igjen? Hvor mye tjener du dersom du selger på 15,5? 15,8? 16? Hvor er break even inkludert kurtasje for både kjøp og salg? Hva gjør du om kursen nå går til kr 13 igjen? På den måten kan du skru av føleksene en liten smule og la logikken styre. Det er svært lett å la seg rive med av følelser som grådighet, frykt og også selvtillit når man skal gjøre tradingen. Målet bør være å fjerne dette i størst mulig grad.
Du må bare spørre dersom du skulle ha spørsmål. Selv er jeg kun en heldig nybegynner, men det er mye flinke folk her.
Redigert 15.03.2022 kl 12:31
FMI
15.03.2022 kl 12:02
4785
Da har jeg også fått en trade-pott, ble noen aksjer på 15,08 idag som skal ut rundt 16 et sted - sikkert tegn på at kursen kommer til å smelle opp gjennom 17 🤦♂️
2m aksjer omsatt. 33m i kr, ja. Synes antallet aksjer er mer talende enn totalsum ettersom kursen naturlig nok fluktuerer.
KommersK
15.03.2022 kl 11:52
4841
33 mill, vel?
Tror vi ser 14-tallet igjen, men kan ikke garantere noe nå.
Tror vi ser 14-tallet igjen, men kan ikke garantere noe nå.
Tja. kr 15,02 LOD. Tror dere på videre nedgang mot 14 da, eller skal heisen mot høy 15/lav 16 igjen de kommende dagene? Virker som kursen har stanset litt opp på lavt volum nå. Kun 2m omsatt til lunsj er ikke fryktelig imponerende.
Redigert 15.03.2022 kl 11:49