Trading i REC

KommersK
RECSI 19.11.2021 kl 21:49 300817

Jeg har vært og er fremdeles ganske tungt inne i REC. Har prøvd å utnytte svingningene til fulle, og i denne aksjen er ikke det spesielt vanskelig. Den går jo ofte flere % fra dag til dag. Fylte på så godt jeg kunne da den var nede og besøkte 12- og 13-tallet. Havnet til slutt på ca 70.000 aksjer. Litt mer enn jeg hadde tenkt, men pytt, pytt. I dag er jeg selvsagt svært fornøyd med det.
Vet liksom ikke hvor den skal over helga, men regner med en liten dipp før neste avstemning. Da skal det selges noe. Så regner jeg med det tar noen dager før annonsering av ML-åpning. Tror på en dipp mellom de to hendelsene også. Det skal forhåpentligvis også utnyttes til tilbakekjøp.
Hvordan ser dere på dette? Alle bør jo prøve å tjene mest mulig, er det ikke derfor vi driver med dette, da?
Ser jo at en god del av aksjonærene her inne skal sitte i evigheter uansett, og har tildels skyhøye kursmål. Noen skal vente til tresifret med å selge noe som helst... Dem om det. De trenger jo ikke delta i denne tråden, eller interessere seg for svingninger i det hele tatt på flere år...
Men dere andre, del gjerne deres tanker om når hvor denne skal, og hvordan det er lurest å trade.

Jeg skal i hvert fall drive aktivt, og jeg kan ikke tro at jeg er den eneste. Kanskje vi får samlet en smart og konstruktiv gjeng her inne. Hva var vel livet uten litt spenning??

Lykke til alle sammen, uansett hva dere velger å gjøre.

Redigert 07.06.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
KommersK
09.12.2021 kl 14:00 9441

Det er det sikkert Hvem vet hvor den skal nå... Noen er nervøse, og noen må alltid realisere penger for å kjøpe noe annet.
Lurt å selge på 21-tallet(med bindestrek), for å kjøpe tilbake på 19-tallet, ja. Selv om mange aksjeeiere ikke vil høre på det øret... Underlige folk.
Det virker som veldig mange som sitter i REC er fryktelig utålmodige, ettersom de selger nå. Og så billig. Mener de at ingen nyheter er lik dårlige nyheter? Kanskje mange regnet med at bbb for ville bli banket igjennom, og at de så kunne ta kjapp gevinst? Eventuelt vente til gjenåpning av ML ville bli realisert?
Jeg vet ikke, men sitter rolig i båten til ting skjer nå. Skulle Røkke og co (mot formodning) ikke få til det de planlegger, så vil det jo bli en småstygg økonomisk smell, men det går veldig bra for min del.

Uansett, denne dippen har i hvert fall vært en øyeåpner for både long'ere og tradere. Ting går absulutt ikke alltid som det ser ut til, og skråsikkerhet er dummere enn noensinne, spesielt i REC.

Ugh!, fra solfylte Granca.
Slettet bruker
09.12.2021 kl 14:07 9405

Indeed, lærer så lenge man lever!

Jeg lurer på om det kan være mange med giring som brenner seg nå?
Det virker som det finnes mange i forsamlingen som forventet høyere kurs innen slutten av desember.
Glad jeg har styrt unna lån og slikt nå :)
KommersK
09.12.2021 kl 14:09 9396

Nei, den har sunket sjokkerende mye nå.
Uansett var det veldig bra at du slapp å bli med de 80-90 ørene ned fra 21,78. Sparte penger der. Jeg gjorde jo noe av det samme selv. Til tross for at vi begge ble advart på det kraftigste her inne mot å gjøre det. Den kunne jo bare gå opp!! Kyss meg i ......
Men som du sier, vi lærer stadig. Bør, i hvert fall...
Dolly
09.12.2021 kl 14:09 9440

TA tar ikke hensyn til det fundamentale så om det kommer positive news drar den bare opp uavhengig av tidligere gaps. Ved nyhetstørke og lite volum som nå blir den herjet med av store lommebøker. Vet ikke hva som skjedde nå nettopp, men mulig det var noe SL som slo inn nedover. Fikk i hvert fall pling på kjøpspost nr2 her, 18.50. Nesten fill på kjøpspost 3 også, 18.30. Usikker på om det var bra eller dumt :D
KommersK
11.12.2021 kl 14:05 9055

Må nok holde meg til swing-trading fremover, ja. Svingningene i løpet av intradag virker helt vilkårlige på meg nå. Jojo-bevegelser og ren bingo hvor dagen ender, spør du meg. Men sitter som sagt rolig i båten. Med hvilepuls. Alt står og faller jo på det politiske i USA pt.
KommersK
13.12.2021 kl 13:07 8662

Nå er vi altså tilbake på det nivået som Korea-avtalen løftet REC opp til. Rundt 18,7. Effekten av den første bbb-avstemningen er altså ikke lenger priset inn. Dette virker å være et bunnområde, som vi kanskje kan forholde oss til når det gjelder innkjøp og trading.
Ser noen av stor-hausserne i andre tråder synes at også dette er et greit nivå å ligge på. Selv dette bunnivået tolkes altså positivt. Underlige saker...
Mer underlig at ikke flere fristes til å handle under 19. Men de fleste med kullsviertro er kanskje fylt til randen av REC-aksjer nå.
Dolly
13.12.2021 kl 14:10 8634

Menigheten er nok fylt til randen med rec og de som hadde cash sikkert kjøpt på høyere kurs enn i dag siste par ukene. Selv har jeg ikke gjort noe i rec de siste par dagene. Litt slapp og ikke best å trade nå. Mye annet som har beveget seg siste dagene, men har den på watch. Kommer helt sikkert volum tilbake her etter hvert.
KommersK
13.12.2021 kl 16:08 8524

Det gjør det. Vanskelig å bli særlig klok på disse kursene og bevegelsene. Bare nok et bevis på man ikke skal være skråsikker på noe på børsen.
Og det viste seg at heller ikke 18,7 var noen bunn. Kunne i dag lett handles til under 18,4 også. Smått utrolig, men like fullt sant.
Men det kommer nok bedre tider, både for trade og long. Har ingen planer om å selge noe som helst på disse nivåene. Føler meg egentlig fullastet nå, men kjenner kjøpelysten kommer sigende igjen når det er så ''billig''.
KommersK
15.12.2021 kl 12:43 8229

Må si det er en merkelig gjeng som holder til her inne... Nå ble det påstått at det nærmest er umulig å tjene penger på trading. Lurt å si. Da hadde neppe noen drevet med det.
Og i tillegg opplever jeg stadig å bli mistrodd, kalt backtrader og løgner. Underlige opplevelser. Blir selvsagt trodd når man gjør dyre kjøp, men mistrodd hvis man gjør lure ting. Jeg har vært helt åpen om mine (lure og mindre lure) krumspring her inne hele tiden. Menmen. Det virker som om den gemene hop er blitt så vant til løgner og løgnere at de mistror alle. Har Trump ødelagt for alle oss ærlige? Jaja, dem om det. Jeg lyver aldri om noe, men da er jeg vel et unntak da. De får jo tro hva de vil. De tror jo ikke at jeg overvintrer på Granca en gang. Hvorfor skulle noen lyve på seg det, da?

Så over til REC. Det virker fremdeles som kursen lever sitt underlige liv i påvente av bbb og ML. Litt opp foreløpig i dag, så får vi se om dette er forbigående eller ikke. Får håpe på en snarlig avstemning over dammen, så vi får noe håndfast å holde oss til.
Slettet bruker
15.12.2021 kl 12:48 8219

Veldig typisk her inne. Dyre kjøp blir hyllet som du sier, men aldri negativt. Har selv opplevd det en gang her inne. Nevnte jeg solgte en liten tradingpost på et visst nivå. Da tilta det helt for flere folk her inne og beskyldningene haglet :P

I dag kan vi like så godt ende i minus før kl sier 13:15. Rec er ikke mye stabil. Trodde det skulle roe seg med Hanwha.... Nå har det vært mye frykt i markedet da. Skal ikke undervurdere viruspropagandaen og hva JP finner på i FED.

Når det også er sagt. Hanwha var nok en stor trygghet for markedet. Vi går nok opp og Biden klarer nok å overtale Manchin til noe fornuftig ut fra et REC aksjonær perspektiv.
Redigert 15.12.2021 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Dolly
15.12.2021 kl 13:22 8149

Hehe har sett det Kommers, bare å ignorere. Nytter ikke kverulere med menighetsfolk. Jeg vet jo det er mange som tjener mye på trading, chatter med folk som trader hver dag, men de får tro hva dem vil (de har dog rett i at det er vanskelig). En del bruker mye tid på graving i "sin aksje" og flere der gjør en god jobb det skal de ha. Gjelder ikke bare Recsi. Men de kan ha en tendens til å bli i overkant hårsåre hvis noen ymter frempå med noe som ikke er bull, selv om det er ultra kortsiktig.. Jeg er bull rec jeg, men det endrer ikke det faktum at kursen vil svinge opp og ned selv om det på en 1-2års horisont ser veldig lovende ut for Rec.

Til dagens handel så har det vært minst 3 legg opp på algo-traps. Noen ganger brukes storposter for å lokke den til seg, men for de som har fulgt med i boka i dag: når det legges ut en hel del middels store poster etter hverandre oppover så går gjerne algo etter. Sett det flere ganger før, også i dag. Fikk kastet meg på siste run den gikk til 18.72 (solgte 18.71 der siste store posten lå). Prøvde å komme meg inn på de andre også, men den stakk fra meg. Har også tradet andre aksjer så da glipper det litt her og der. Det blir jo småbeløp hele veien for min del, men sånn er det å drive trading :) Noen tusenlapper her og der blir penger etter hvert.

Makromessig er det FED i kveld. Samt om det kommer noe mer rundt denne omicron. For rec sin del selvsagt BBB også etter hvert.
Redigert 15.12.2021 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
KommersK
15.12.2021 kl 14:23 8235

Ja, det er helt utrolig hvilke reaksjoner man får hvis man ikke gjør helt som saueflokken. Man skal sitte i ro, helst i årevis, ellers er man idiot.
Tør ikke tenke på hvordan det hadde sett ut her inne hvis jeg ikke hadde stengt tråden for ''uvedkommende''.
Men akkurat nå gjør jeg som saueflokken befaler, og sitter i ro, mens jeg akkumulerer litt, og dermed snitter ned. Kan ikke selge noe på disse nivåene. Hvis jeg hadde trodd den skulle mer ned, så hadde jeg selvsagt gjort det, som et hvert oppegående menneske. Men det tror jeg altså ikke.
Dolly
15.12.2021 kl 14:26 8311

Fin dag i rec, håper den har snudd opp nå. Håper jo på det samme som longsene, enklere å trade i oppadgående kurve med mye volum som da gjerne kommer samtidig.
KommersK
15.12.2021 kl 16:33 8090

Jepp. Handlet 5300 nye aksjer med snitt 18,22 nå på slutten. Solgte hele posten i LSG. Fikk snittet ned totalen litt i hvert fall. Og en grønn dag er jo alltids noe å ta med seg.
Dolly
16.12.2021 kl 12:34 7762

Salgspost på 214477 ute på 18.50. Kjøpt og legger meg på salg der.

Som forventet ble den slukt av algo. Ikke sikker på hvor lenge den hadde ligget ute før jeg så den, men fikk karret til meg snaut 20k på snitt 18.30. Ble noen raske tusenlapper. Forum er ikke akkurat best til daytrading, men det var i hvert fall et eksempel på hvordan man kan hente raske cash i rec for de som trader kortsiktig.

(Ikke noe med rec å gjøre men dsrt trades nå under 39kr med vwap 40.5 og hod 42, kan være et ok intra-swing bet, evnt mot news mandag)
Redigert 16.12.2021 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
KommersK
16.12.2021 kl 19:40 7398

Godt jobba, Dolly!
Kjøpte for 100k til rett under 18,2. Snittet bra ned nå. Men nå tror jeg det er nok. 100.000 aksjer er i meste laget, men det har nå blitt sånn. Prisene frister for mye. Nå må den langt ned på 17-tallet hvis det skal handles mer. Hverken håper eller tror den skal ned dit igjen.
Dolly
16.12.2021 kl 21:49 7208

Takker:) Du begynner å få en meget pen posisjon i Rec nå. 💰
suspekt
16.12.2021 kl 23:01 7025

Hva var årsaken til nedgang i dag?? Burde vel steget på en oppgang på 2% på børsen? Det var litt urovekkende m¨jeg si. Noen letter seg betraktelig.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 23:26 6918

Ganske stabilt i topp 50. Morgan Stanley øker pent og pyntelig hver dag.
Volumet er jo unormalt lavt den siste uken, så at vi faller litt er ikke noe å bry seg om. Spørs hvordan det blir i morgen.
KommersK
16.12.2021 kl 23:32 6940

Nja. Tror jeg må finne noe som er litt mindre volatilt å sette resten i. Aker ASA skal jeg fortsatt ha med tanke på Cognite og Aize. Vurderer sterkt å spre resten i en del banker, nå som renta endelig er på veg opp igjen. Får vel økt marginene sine da. LITT safety bør man jo søke.
Redigert 16.12.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
Dolly
17.12.2021 kl 10:22 6707

Storpost på kjøp 17.1, mon tro om algo skal hente den (dog "bare" 100k). Legger meg på kjøp rundt der. Support 16.80
Dolly
17.12.2021 kl 10:23 6705

Ja sett flere kjøpe bank nå for long, så det er sikkert ikke dumt Kommers.

(Dsrt ble forøvrig bra for en rask swing fra i går, men skal ikke spamme denne tråden med andre trades.)

Tilbake til Rec, posten på 100k på 17.1 ble for fristende, men den er ikke helt tatt ut. Meget spent på om det var dagens bunn og retning videre i utover dagen.. Lagt ut noen kjøpsposter videre nedover under 17 også just in case. Rec altså, klassisk. Sliter med nyhetstørke.
Redigert 17.12.2021 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
KommersK
17.12.2021 kl 10:54 6585

Tok kraftig feil igjen! En eneste dag tok det. Laaangt nede på 17-tallet også. Jeg nærmer meg kjøpsknappen igjen, men må bare se an nå, føler jeg. Det er jo sikkert utsettelsen av bbb som utløste dette fallet. Og usikkerheten om bbb generelt. Kanskje pakken reduseres ytterligere? Hvem vet...
Slettet bruker
17.12.2021 kl 11:26 6454

Hvordan ser det ut? Er det flere større poster lengre ned som den skal hente igjen? Eller har vi snudd opp?
Dolly
17.12.2021 kl 11:37 6414

Rec kan være nærmest bunnløs når den først raser og går overraskende langt ned noen ganger. Mistet litt tråden i det BBB greiene, er så mye frem og tilbake. Men som jeg har forstått det så er ikke den delen som Rec trenger noe av det han vil endre på. Men tipper det kommer noe reduksjon der på et eller annet ja.

Fikk forøvrig 17k på 17.11 i dagens Rec-trål
KommersK
17.12.2021 kl 11:40 6397

Vi får se hva det blir til. Dsrt er også en av dem jeg vurderer for en grei long-post. Produktet virker jo å være ekstremt bra og nyskapende... Leste om dem lenge før de gikk på børs. Men verdivurderingen skal jeg ikke begi meg ut på spekulasjoner om. Det får de mer innvidde ta seg av.

Og så føler jeg at jeg må komme med en unnskyldning til alle dem som solgte REC på 19- og 18-tallet. Jeg trodde de var en smule forvirrede. Men de visste jo hva de gjorde. Spesielt om de har kjøpt tilbake på lavere nivåer. Det viste seg å være en genistrek. Kudos til dem!
Dolly
17.12.2021 kl 11:42 6403

Ligger igjen ca halvparten av den storposten på 17.1 (hadde helst sett at hele ble tatt ut), men ingen andre storposter ute nå. Ligger en del volum i området 17.1-17.25, men også volum på salg opp til 17.60 ish. Så algo kan gå begge veier. Akkurat nå er jeg litt avventende. Slapp nettopp ut litt av det jeg kjøpte 17.1 just in case den skal ned igjen. Da kjøper jeg tilbake.
Redigert 17.12.2021 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
Dolly
17.12.2021 kl 11:54 6333

Synes nesten det ser ut som en setup for 17.80-18 ish, men kan ta feil, ligger en del volum begge veier
Redigert 17.12.2021 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2021 kl 12:13 6264

Klarer jo ikke å dra over 17.40. Ligger jo bare å stanger
Slettet bruker
17.12.2021 kl 13:42 6119

Har de snudd setup`et nå? I kjelleren igjen..
Dolly
17.12.2021 kl 14:26 5980

Ja lagger litt på stedet hvil. Lå en fin post og en del annet volum på 17.80 området men er fjernet. Litt usikker på hva algo vil gå etter her, det er jo ikke noe fundamentalt over handlingen. Synes volumet som ligger burde være interessant opp til 17.60 ca nå, men det er rec.. Aldri godt å si :D
KommersK
17.12.2021 kl 15:00 5910

Greide ikke å la være i dag heller, så det ble en handel på 17,34. Han som sa ''Jeg kan motstå alt utenom fristelser'', hadde mye rett.
Snitter jo stadig ned, og har bestemt meg for å prøve å få tradet meg ytterligere ned.
Dolly
17.12.2021 kl 17:45 5711

Klarte et lite run opp på slutten av dagen i dag ja, det var ikke værst. God helg:)
KommersK
17.12.2021 kl 19:08 5579

Good job! Var på golfbanen, så jeg fikk det ikke med meg.
Tør ikke se bort fra at vi får se 16-tallet i neste uke, hvis det ikke kommer noe positivt om bbb.
KommersK
21.12.2021 kl 12:08 5144

Virker nå som det er satt et nytt (foreløpig) bunnivå som man kan forholde seg til. Kanskje den stabiliser seg et sted på 18-tallet i påvente av nyheter? Det hersker jo nå total usikkerhet rundt BBB og Manchin. Kan han overtales på noen måte? Må eller kan bbb deles opp for å gå igjennom? Og hvor lang tid vil dette eventuelt ta? Ingen vet, og da er det ikke så rart at mange aksjonærer blir både usikre og utålmodige, og søker tryggere havner(etter deres mening). Ser ut til at vi må leve med denne usikkerheten en stund. Men disse må da snart være ferdigsolgte?
I og med at situasjonen er som den er, så åpner det seg kanskje noen muligheter for litt trading. Etter min mening, så er alle litt større svingninger uten nyheter nå enten kjøps- eller salgsmuligheter. Da mener jeg selvsagt at man bør selge noe hvis den går litt unaturlig høyt og vice versa. Og så kjøpe/selge tilbake når pendelen svinger motsatt veg igjen.
Tenker litt høyt her nå, og planlegger å trade på 20-30 øre på volum mellom 5000 og 10000 aksjer. Tenker fortjeneste på 1500-2000 pr trade sånn ca. Ingen stor risiko altså.
Noen andre tanker der ute?
spanjolen
23.12.2021 kl 10:41 4593

18.1 - 18.50 er mitt syn nå intradag for handling. Jeg Har 2 scenarioer bryte 18.5 eventuelt 18.1. Tredje alternativ blir sidelengs og lavt volum. Da er jeg passiv 😎
Redigert 23.12.2021 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Dolly
23.12.2021 kl 11:37 4581

Noe sånt er ikke usannsynlig. Ligger en del volum rundt 18.50 og en storpost på 19.1 (112k ish). Et stykke opp dit da men får se. Har kjøpt litt for en trade, ser an hvor den har tenkt seg utover dagen.
KommersK
23.12.2021 kl 12:31 4501

Jeg så annerledes på det, og solgte 25k aksjer på snitt litt over 18. Synd jeg ikke våknet tidligere, men vi ligger jo en time etter her på Granca. Jeg er mye rart, men absolutt ingen morgenfugl. Begynte heldigvis å selge i går. Tror ikke på nyheter på minst et par uker, og da ser jeg ikke hva som skal dra den opp. Tror derimot at utålmodigheten drar den ned mot 17 blank igjen. Da skal disse pengene inn igjen. Men dette blir jo bare mine tanker. Fasiten vil åpenbare seg de neste par ukene.
Dolly
23.12.2021 kl 12:41 4583

Over flere dager evnt uker blir jeg ikke overrasket om vi ser både lav 17 og 16 igjen hvis nyheter lar vente på seg. Fikk en fin bounce opp fra 16.50 nå sist da, men ser svak ut akkurat nå. Lite volum og ferie gir bedre vilkår for shortsen også
KommersK
23.12.2021 kl 12:50 4542

Mine tanker også. Burde kanskje solgt mer. Har et salg på 18,10 liggende inne, men tviler på at jeg får solgt der. Hjelper ikke hva F1 endeløst messer om. Tror nå jeg da. Men på lang sikt får han og de andre evighetshausserne forhåpentligvis rett. I mellomtiden tenker jeg å benytte sjansen til å snitte godt ned. Blir nok swing-trading på kort sikt.