REC diskusjonstråd uke 47.

Slettet bruker
RECSI 21.11.2021 kl 22:51 76210

Gleder meg til i morgen!! Er så spent på tiden fremover nå. Kun 6 uker igjen av 2021 som er deadline for mange, mange avgjørelser.
Sila, G14, ML+++++ Hvilke ess ligger i ermet? Wafer?
Slettet bruker
26.11.2021 kl 19:35 7109

Jeg tror også at det er snakk om store penger her (nivåer som er vanskelig å forestille seg).

Hvis man ser hvordan de store teknologi-selskapene posisjonerer seg "midt i kaoset", med multi-milliard-fabrikker her og der som skal være klare til 2024/25. Som blir backet av paraplyene de har over seg. Da er det lett å se at man, verden over, jobber med å få et sete med på neste Formel1 bil, teknologi-messig.

Om noen år vil man bli stående igjen og se resten av verden rase av sted til neste destinasjon hvis man ikke allerede har posisjonert seg, og det vil være nytteløst å gjøre noe med det.

Dette får jeg inntrykk av at Røkke & Co forstår seg ekstremt godt på, og vet nøyaktig hvor og når de skal trykke på brems (investering/organisatoriske endringer) og gass (produksjon/salg) for å få det beste momentet ut av svingen og opp med farten på langløpet.

Jeg er fremdeles helt paff av hva de har fått til med AKSO, AKH og trillingene AOW/ACC/ACH. Mannen trekker milliarder ut av løse luften for ####. Og nå har han jaggu gjort det for RECSI også med Hanwha.

Store penger ja? Det er vanskelig å understreke nok hvor stort dette vil bli 😊

Anbefaler å se denne lille snutten av Buffet, hvor han trekker frem hvor mye som skjer økonomisk i verden på bare 30 år:
(skikkelig click bait tittel, men veldig bra innhold!)
https://youtu.be/zVJtU9ziPGY
Redigert 26.11.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Pirato
27.11.2021 kl 09:49 6118

Er nesten ingen nye oppslag i media om den nye virus varianten. Det lover bra. På mandag er stuntet glemt, og RECSI fyker opp igjen.
"Whoever controls the media, controls the mind."
Slettet bruker
27.11.2021 kl 10:00 6050

Når jeg åpner de vanlige mediene syns jeg det er pepret med fryktbaserte overskrifter. Mye om dette viruset. Hysteriet er i gang 😅 Klikkavdelingene i mediene jobber for fulle mugger slik jeg vurderer det.
Slettet bruker
27.11.2021 kl 10:15 5949

Jeg vet ikke hvilken stein du bor under, men jeg leser overskrifter som nevner "blodbad", "uro" og "krise" på nesten alle medier jeg sjekket om morgenen 😬
Bullfight
27.11.2021 kl 10:18 5926

Vi har jo lært at det er black fridag slike dager kjøp kjøp er oppskriften
Slettet bruker
27.11.2021 kl 10:27 5873

Hvilken medier vg:)))))) Har du ikke lært hvordan de store tenker fra sist virus panikk da de store tjente masse penger har aldri vært bedre tider når det gikk opp for folk:))

Når det blør kjøper man spesielt i et selskap som Rec der en av verdens største solcelle produsenter går inn og Tore nevner dette er trinn1

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/11/27/7780564/wall-street-analytiker-bull-etter-mutasjonsfrykt?internal_source=sistenytt

https://e24.no/boers-og-finans/i/nWVBBm/forvaltere-rustet-portefoeljen-for-markedsuro-ser-heller-etter-gode-kjoep-enn-aa-faa-full-panikk



Redigert 27.11.2021 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2021 kl 10:30 5854

Morsomt at du nevner hanwha i nesten hver eneste post.
Men jeg kan ikke si meg uenig heller! 😊👍

Jeg er overbevist om at det er i nedgang man tjener mest på å posisjonere seg, ikke når alt har blomstret og ser grønt og fint ut.
Dette er ikke tiden å sitte på gjerdet tror jeg.
Slettet bruker
27.11.2021 kl 10:33 5830

Hehe viktig å frem sannheten om at denne utrolig nok nå kan kjøpes rett over krona der de gikk inn :)))
Slettet bruker
27.11.2021 kl 10:38 5780

Jeg tenker på "mediene som hvermansen i gata" leser ja.
Selv om det er dumt å bruke som beslutningsgrunnlag, tror jeg det påvirker private aktører i stor grad. Spesielt dersom de ikke har satt seg godt nok inn i dette caset.

Vi er nok på samme tankebølge her 👍 helt enig i det du skriver.
Jeg fikk enda flere rare blikk i går når jeg så ut til å juble for den nye "krisa" 🤣
t3sm
27.11.2021 kl 11:07 5610

Gleder meg til blodbad neste uke også. Håper REC står imot og det tror jeg de gjør det også. hanwha Inne og TT sa vi kunn er på trinn 1 i planen :) Lover bra!
Men blodbadet fortsetter til uken. Det blir mørkerødt, men håper REC står imot :)
Selv frigjorde jeg noen midler tidligere denne uken (Snakk om flaks) Så er klar til å kjøpe mye på Black week tilbud hele neste uke :) Men håper og tror REC ikke skal mye ned, men kan kjøpe mye annet snacks 30% billigere. Kanskje kjøper mer REC om den skulle videre ned å :) Men tror ikke vi skal ned så mye, selv om blodbadet fortsetter.

Det er ingen tvil om at det blir mer spennende i markedet når det er slike krisedager.
Compilation20
27.11.2021 kl 12:09 5319

Når du har vært med ifra 2,5kr til 24kr,så ned til12kr og opp til 22kr igjen......da selger jeg ihvertfall ikke nå etter det vi så langt vet....her vil det komme flere gode nyheter. Jeg har vært sekssiffret i pluss uten å selge......jeg tviholder på aksjene mine...selv om kona sier selg !!! Er overbevisst om at denne skal videre opp.....
Slettet bruker
27.11.2021 kl 12:38 5165

Stor verdier med enda større potensiale i et USA som skal bygge opp sol, batteri og halvledere. Kursveksten har ikke en gang begynt//

For RECsi sin del så spiller Covid liten rolle, men børsene liker ikke generell usikkerhet. Forøvrig tok det seg raskt inn i forrige runde. BBB går igjennom, solkapasitet bygges ut og ML starter opp. De store overskuddene begynner i 2023 og økende fram mot 2030🔝
KommersK
27.11.2021 kl 13:23 4987

Må si jeg blir svært overrasket om REC ikke faller en god del før vi skriver onsdag. Uroen generelt blir nok for stor. Er nok ikke mange aksjer som ikke vil dippe til uka. Kan aldri se for meg at BBB kommer til avstemning allerede til uka, og da blir det neppe noen nyheter fra REC heller.
Så samme hvor mange ganger gode long-utsikter blir gjentatt til det kjedsommelige av falken og andre her inne, så kommer den nok en dipp, og store muligheter for inndekning av short for dem som har behov for det. Og det er jo helt greit. Shorting er en del av børshverdagen det også. Rokker ikke ved det langsiktige i REC.
Negativt på kort sikt, meget positivt på lengre sikt.
Slettet bruker
27.11.2021 kl 14:02 4806

Ja og du er en trader som har solgt deg ut. Selvfølgelig ønsker du påvirke andre med det selvopptatte manipulerende oppgulpet ditt.
Du som skryter av alle millionene du har i aksjer i diverse selskap, men her er du i desperat nød for å påvirke kursen.
Merkelig at en som har mange millioner i aksjer er avhengig av å skremme andre for gå i pluss, tipper du er livredd for at Corona skremselen skal forsvinne i helga og du sitter der utenfor når børsen åpner opp mandag!
Dolly
27.11.2021 kl 14:25 4684

Interessant at hver gang noen sier noe negativt eller kritisk så tar mange longs det som «desperat forsøk på å skremme kursen ned», «er redd for å sitte utenfor» osv. Denne gangen gjaldt kommentaren fra kommers det generelle makrobildet (og han skriver da ganske klart at han er bull Rec på lang sikt). Det er helt legitimt å være litt forsiktig nå. Markedet er urolig og det er litt bingo i nærmeste fremtid. Kan være det kjøpes rett opp til uka, men fortsetter børsene å droppe blir alt dratt med ned og da kan det være fint å ha litt tørt krutt. News i selskaper kan selvsagt snu på ting, men good news her som bbb vil vi helst ikke ha i en eventuell korreksjon da blir fort mye av den fine oppgangen borte i generelt fall imo
KommersK
27.11.2021 kl 14:35 4618

Er vel ikke helt ute. Skrev i trading-tråden at jeg kjøpte 10.000 i går til snitt 21,26. Det er jo ikke mange aksjer, men helt ute er det jo ikke. Så der lyver du.
Jeg greier ikke å påvirke kursen uansett, og det vet du meget godt. Hvis ikke, så må du være stokk dum.
Og jeg hadde kjempeflaks med minikrakket i går, det innrømmer jeg lett. Men skrev jo også at jeg hadde en mistanke om at corona-situasjonen kunne komme til å påvirke børsen. Trodde dog ikke at det skulle smelle såpass hardt på en dag.
Merkelig at du, falken og andre skal bry dere så veldig om hva andre gjør. Jeg lar folk ta sine egne valg. De aller fleste sitter long, og det må de jo få lov til. Jeg sitter også long i absolutt alle andre aksjer enn REC(18 stykk), så denne er den eneste jeg har tradet. Og det er bare de siste tre månedene. Kjøpte REC første gang i desember i fjor, på 15,10. Siden økte jeg til høyere priser. Har ikke vært på børsen i mer enn et knapt år, faktisk.
Så noen stor trader er ikke jeg heller.
Og selvopptatt? Jeg unner alle å tjene penger, jeg. Bortsett fra et par surpomper her inne, da. Men alle som har en del grunker i REC kommer jo til å tjene svært gode penger fremover. Det er jeg ikke i tvil om. Men garantier er det aldri. Da hadde denne vært mye dyrere allerede.

MVH.
seth
27.11.2021 kl 14:45 4548

Blir spennende å se om div fond har lasta mer askjer. Når får vi nyheter om BBB? Skjer det noe i helga eller til uka?
Slettet bruker
27.11.2021 kl 14:48 4533

At det har kommet flere til forumet under tickeren Recsi, som kan saklig legge frem bekymringer og potensielle triggere for nedgang, er velkomment.

Syns folk burde kjenne sin besøkelsestid om de har kritisert f.eks Nemi’s for usakeligheter, om de nå også går amok på KommersK’en og andre. Har følt meg litt truffet selv til tider, men er stor gutt. Følelsene mine tåler det 😂

Uka som kommer blir spennende. Jeg tror ikke det blir så galt. Proffe aktører ser at Recsi vil gi garantert avkastning på kapitalen de neste årene. Så garantert det kan bli, før det faktisk er et faktum. Vil jeg påstå. Tror ikke kursen vil tillates å droppe for mye før enten Voleon dekker, eller noen med stor lommebok begynner å kjøpe.

God helg!
Bob Macahan
27.11.2021 kl 14:56 4483

Senaten prioriterar BBB nu när de öppnar efter Thanksgiving. Om demokraterna lyckas övertyga Manchin och Sinema går det igenom innan jul. https://www.democrats.senate.gov/newsroom/press-releases/majority-leader-schumer-statement-on-the-house-passage-of-the-historic-build-back-better-act

Om man vill följa dramatiken kan man kolla in www.thehill.com
Redigert 27.11.2021 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2021 kl 14:59 4463

Er fullstendig enig at jeg selv vurderte utgang på fredag, ikke fordi jeg selv er redd Corona,men fordi mennesker er irrasjonelle.
Personen jeg sikter til har selv sagt at han/hun hadde hørt rykter om ett utbrudd før oss andre. Kan være ,men da burde vel personen advart oss andre medmennesker, om ikke det var kun egen lommebok personen hadde i minnet.
Hyggelig å se deg også brått komme personen i forsvar, dere har ikke frekventert tråden så ofte,men står plutselig her side om side som to gladiatorer som kjemper for friheten.

Har hatt samme støyen på Bcs gruppa, men hvem tror dere sitter igjen med skjegget i postkassa når oppgangen kommer til tross for skremsler?
For all del støtt hverandre med skremsel, men for min del da jeg var helt fersk tapte jeg masse penger på slike falske folk som skal advare andre, der de hele tiden advarer andre etter de selv har solgt seg ut og ikke samtidig.
Slettet bruker
27.11.2021 kl 15:16 4365

Denne Dolly er stort sett alltid på samtidig med kommersk sikkert endel av kamerat flokken.
Felles for disse trader nick er at de kun er her for å snakke etter om de er inne eller ute og baisser og hausser derfra.
Disse nickene har operert her siden aksjen lå i 3kr under diverse nick. De greier heller ikke å holde seg til sin egen tråd der de itydeligvis ikke får nok oppmerksomhet.

Anbefaler de som starter trådene og låse den så slipper man støy og ødelegging av tråder så kan de holde seg på egen tråd.

Nå kommer det sikkert massiv kritikk til meg fra diverse nick i kamerat flokken dems om at vi tåler ikke at noen snakker negativt.
Samme greia som alltid:)))))
Skalleknarp
27.11.2021 kl 15:19 4336

Det er jo enkelte som har varslet jevnt og trutt om aksjegeddon og det som verre er i snart et år. De kommer vel på banen snart med «hva var det jeg sa» Min mening om ny virus variant og RECSI er at i tilfelle news så tar kursen fort igjen det tapte og vel så det. Tror også dette vil skje selv om det ikke kommer noen news da momentet i aksjen pt er «potent» med nyheten om ny stor Sør Koreansk investor. Jeg selger uansett ikke og om det skulle rase mer ned så lever jeg bra med papirtapet en stund. Fortsatt god helg🤠
Slettet bruker
27.11.2021 kl 15:25 4291

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Kopierer inn denne igjen så ser dere hvordan de store gutta tenker og ikke små tradere som prøver å lage mer panikk fordi de vil kjøpe:)))





https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/11/27/7780564/wall-street-analytiker-bull-etter-mutasjonsfrykt?internal_source=sistenytt

https://e24.no/boers-og-finans/i/nWVBBm/forvaltere-rustet-portefoeljen-for-markedsuro-ser-heller-etter-gode-kjoep-enn-aa-faa-full-panikk
Dolly
27.11.2021 kl 15:33 4251

Skal ikke kritisere deg jeg falco, men kan ikke huske jeg har disset Rec noen gang? Det stemmer at jeg er trader, men det har ingen ting med Rec å gjøre. Synes Rec er et bra selskap og har vært bull lenge. Det stemmer ikke at jeg kjenner kommers, kun skrevet litt i trader-tråden hans. Dolly er mitt eneste nick og har ingen andre som brukes til å disse/hause Rec eller andre aksjer. Har heller ikke noe behov for mer oppmerksomt i andre tråder. Skjønner ikke hvor alt dette kommer fra. Voldsomt til mye beskyldninger det kom her sånn ut av det blå
KommersK
27.11.2021 kl 15:37 4228

Sa ikke noe om at jeg visste om den nye varianten før andre. Men trusselen om flere tiltak i Norge og ellers i verden kunne påvirke børsen, mente jeg. Den nye varianten kom oppå dette. Den visste jeg ingenting om. Blir bare så pisslei av usaklige beskyldninger. Men verden er jo full mindre intelligente, så det er jo ingen bombe. Løgnere er det dessverre heller ingen mangel på. Mange bør skjerpe seg.
Redigert 27.11.2021 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2021 kl 15:59 4097

God lesning før neste uke :)))

Er ikke mange uker til julaften nå, under 4 uker , så her er det bare holde ut uansett om vi får en mindre korona korreksjon eller ei mandag . Kommet ny korona variant, og burde ikke komme som en bombe. Tror dette er midlertidig støy og saueflokken får panikk og blir raskt hentet inn igjen.
Blir det ny nedstegning overalt, ja da har ikke folk noe sted bruke penger igjen, og hvor går de da? Jo enda mer inn i fond og aksjer for er ingenting annet bruke penger på...

Sitter virkelig klar på mandag til å kjøpe skulle panikken fortsette :p

Vi er heldige i REC for minimalt av oppsiden er priset inn,og med ett stengt ml og dagens risk reward ligger vi nære en av de laveste kursmålene vi har på 20 kr. Der hanwah også har kjøpt seg nylig inn på. Uansett hva som skjer er nedsiden liten PGA av bbb går mest sannsynlig gjennom om veldig kort tid og da melder rec om åpning, og da er 20 kr for rec 1/3 av der kursen burde være med ett åpnet ML, nye kontrakter for Butte med høyere inntjening og evt kapasitets økningen de også skal til med. Husk vi skal ha 2 milliarder på bok veldig veldig snart. Oppstarts kapital ble hentet i FJOR og de har vi enda, og tror de har en ytterligere plan for denne nye milliarden de har hentet inn. Innse hvor vi står, så blir det enklere stå i det uten få panikk når det blir rødt og uten å få høydeskrekk på de latterlige nivåene vi er påi dag utifra alt som er i ferd med å skje. Ligger svært godt i pluss nå på papiret men har ikke tenkt en liten tanke en gang på selge her med alt som ligger foran oss nå

God helg alle sammen :) Ta det med ro og slapp av , og nyt dagene. Vi får betalt for tålmodigheten
Redigert 27.11.2021 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
tommy1e
27.11.2021 kl 19:09 3555

Makan til mye svada som blir presentert av enkelte på Recsi trådane. Nå blokkerer jeg en av verstingene. Gjett hvem ?
Slettet bruker
27.11.2021 kl 22:16 2953

Noen som vet når vi kan forvente en avklaring på BBB ?
questi
27.11.2021 kl 22:20 2926

Reiselivssektorens comeback ser ut til å være litt utsatt. En del av investeringer som skulle ha gått dit faller kanskje på grønn sektor.
curvike
27.11.2021 kl 22:20 2924

En del skjær i sjøen som du kan lese om i denne artikkelen. Vedtatt blir den, etterhvert.

https://www.cnbc.com/2021/11/19/house-passes-build-back-better-act-what-happens-next-in-the-senate.html
Slettet bruker
27.11.2021 kl 22:27 2877

Takk for info. Håper det blir en positiv avklaring før jula ringer inn.

Nb: .... Noen som har tenkt på hva som vil skje med aksjekursen til RECSI hvis Bidens plan ikke får gjennomslag?
Redigert 27.11.2021 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
curvike
27.11.2021 kl 22:46 2787

Slik det fremstår i det jeg leser vil ikke de endringene som er foreslått ( solsialpolitisk, skatt) få noen negative konsekvenser for REC. Det som angår batteri / sol etc har ikke jeg sett at noen vil svekke.
Slettet bruker
27.11.2021 kl 23:18 2652

Tror det har LITT å si på kursen. Men før den tid skal den OPP! Aksjen har moment og vil klare seg bedre enn snittet. Om markedet skal opp eller mer ned er bare bingo, men REC er i fokus og vil tjene på det.
Nå har jeg opsjoner som går ut den 17. desember, så synet mitt er nok litt påvirket av det De har strike på alt fra 19,- til 28,- og derimellom. Må nok opp i 24,- for å tjene penger i desember.
Redigert 27.11.2021 kl 23:19 Du må logge inn for å svare