Nano - Kursen 5 dobles i 2018. Minst!

Merlin
NANO 29.12.2017 kl 11:23 39998

Nano - er i gang med Paradigme og Archer 1.

Godkjenning av Paradigmeoppsettet er kun en formalitet.

Archer-1, kombinasjonsstudien av Betalutin og Rituximab er som kjent gått direkte til fase 2.

LOA for Betalutin er nær 100%. Iflg. Luigi Costa er Betalutin allerede et produkt som vil nå markedet.

Nano vil etter min forståelse oppnå betinget markedsadgang meget raskt, antagelig allerede før sommeren.

Ikke minst "seamless design" gjør at allerede avleste data brukes i det videre og gjør at Nano slipper å begynne på nytt hver gang i hver fase. Det gjør også at antall pasienter kan reduseres, i og med at man kan inkludere tidligere forsøk. Større designfleksibilitet gjør at endringer og modifikasjoner kan foretas underveis om nødvendig. Det lar seg gjøre å konkludere raskere og rimeligere.

Betinget markedsadgang gjør at brukerne betaler for forsøkene. De får behandling mye tidligere, investorene behøver ikke finansiere så mye, da studiene betales av brukerne. Denne nye måten å få godkjennelse på er ikke reflektert i kursene i Biotechselskapene. Men det kommer de til å bli etter hvert!

Betalutin viser enestående gode egenskaper. Nano sitter på meget verdifulle patenter for radionuclider målstyrt til CD-37.

Luigi Costa har tidligere vist til stor interesse fra Big Pharma. Man må regne med at spesielt Roche, verdens største med.selskap, som eier av Rituximab, der patentet er gått ut, vil være spesielt interessert i å få Betalutin inn i sin portefølje. Betalutin vil passe som hånd i hanske for Roche, markedsmessig, organisatorisk, og også i forhold til at Nano benytter Rituximab i combobehandling med Betalutin. Roche har ikke noe i nærheten av en erstatter for Rituximab, men Betalutin vil kunne bli det! Betalutin kan bli en mange ganger blockbuster!

Men Nano har ventet med å inngå forhandlinger til Nano får frem det fulle verdipotensialet i Nano.

Det tidspunktet nærmer seg med stormskritt!

Vi må derfor regne med at Nano kanskje allerede er i partner/oppkjøpsforhandlinger med Big Pharma. Et bud kan komme om ikke lenge.

2018 blir dermed et svært spennende år for oss Nano aksjonærer. Lykke til og Godt nytt År!
Nyheter om en såkalt "hovedkonkurrent" til Betalutin, Idelalisib kan være til beroligelse og viser at idelalisib har så store bivirkninger at salget ikke økes. Det viser at Betalutin har meget store fordeler!

The analysis broadly indicates that idelalisib has faced serious side effects because of which the sales are not expected to grow significantly till 2021.

https://www.businesswire.com/news/home/20170106005598/en/Oncology-Drug-Report-Zydelig---Idelalisib--

I lys av de siste biotechoppkjøpene er det tydelig å merke en ganske annen tendens enn tidligere:

Biotech start-ups selges tidligere i prosessen.

Dette skyldes antagelig at man i motsetning til tidligere, nå vet mye mer om hvordan virkningsmekanismene innen kreftutvikling fungerer.

Som Jonas Einarsson var inne på i en av de siste podcatsene: Det er ikke i samme grad prøving og feiling som før, selskapene forstår i større grad hva de skal gjøre. Måloppfyllelsen blir sikrere.

Det bidrar nok, sammen med økt konkurranse om å få kjøpt de beste start-up prosjektene, til at Big Pharma er raskere på banen enn tidligere, og i mindre grad venter til det foreligger noen "fase III" data. Også FDAs/EMAs raskere prosess bidrar i samme retning.

Jeg ser derfor ikke bort fra overraskende tidlige bud på Nano. For Roche må Nano være så godt at de rett og slett ikke kan la Nano slippe unna.

Også den økonomiske tyngde i de store pharmaselskapene er god. De satser i større og større grad på oppkjøp, fremfor å utvikle egne produkter. Det betyr også at de må være langt fremme, både i tid og i tilbud, skal de ha håp om å danke ut konkurrentene.

Den nye approachen til Big Pharma vil aksjonærene i et start-up selskap som Nano få stor glede av.

Redigert 21.01.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2018 kl 16:55 11416

Er jeg en typisk del av Nano - hylekoret? Fordi? Vennligst forklar.

Hvor du har det fra at jeg er frustrert over at jeg ikke sitter i BGBIO? Kunne sikkert gått inn i den seint desember / tidlig januar, på den annen side gikk jeg akkurat tidlig nok i PCIB og fikk knallgevinst der. Og jeg går ikke inn i biotek - selskaper der jeg ikke ser det er faglig grunnlag for oppgang. Det er det fortsatt ikke i BGBIO, men det kommer sikkert. Kunne sikkert fått mer gevinst her, men som sagt luft og kjærlighet fungerer kun en kortere periode.

Men selvfølgelig; forstår godt du er fornøyd med gevinsten. På den annen side så er resultatene for vage til at jeg ville satset på det. Det mest håndfaste som er produsert av bgbio ~5% CR for deres cpi. Statistisk sett er 50% av pasientene ikke mottakelig, men det er en gang ikke testet ut i studien. I verste fall er alle de 34-36 pasientene mottakelige (det aner vi ikke) og da er responsraten ytterst elendig. I motsatt fall er alle de som har fått en eller annen respons de som er mottakelige. Da er resultatene...helt så der.

Status i dag er at bgbio har en mcap som er dobbelt så høy som trvx, og de har like stor oppgang i dag. Trvx presenterte interimdata, bgbio at en bjellesau har kjøpt seg inn. Og trvx har presentert mer positive data enn bgbio i det siste, med forbehold om at dette er interimdata som ikke skal overdrives betydningen av. At bgbio har 2x mcap av trvx er en vits, men ob styres av hyper og elendig verdivurdering av selskapene.

For all del, hvis du kan komme med sterkere data og tolkninger av dette: hversågod. Ikke at jeg tror du gjør det da.

For øvrig vil jeg anbefale deg å vurdere normal høflighet og tone i hverdagen. På farmasi oppfører du deg (pluss de andre hverdagspsykopatene AS og PS m.fl) så ufyselig at jeg godt forstår at gamleforumet er i fortsatt full drift. Merkelig, siden du faktisk har gode og fornuftige innlegg i andre fora. Men men..
Redigert 21.01.2021 kl 02:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2018 kl 16:33 11439

Jeg forstår det må være vondt å ha satset på feil hest (NANO) i over ett år nå. Bl.a. i strid med mine advarsler.
Men det blir rimelig umodent å la frustrasjonen gå ut over den aksjen du heller skulle satset på (BGBIO; mange ganger forklart hvorfor av meg siden april i fjor), og den personen som tydeligst har advart deg mot å sitte og sanke opp stadig større tap i NANO.
Men på den annen side, slik er du også en typisk del av NANO-hylekoret, for alt det er verdt
Kongen
07.02.2018 kl 16:28 11305

Korsar, aksjespesialist og løkenesherre. Hvorfor ble kontoene deres slettet fra gamleforumet?
Slettet bruker
07.02.2018 kl 16:03 11449

Du er velkommen til å forklare substansen i BGBIO og da uten klipp og lim fra artikler. Med egne ord altså. Og da forklare resultatene som er kommet og sammenligne dem med andre selskaper på OB, gjerne Nano som du følger så tett.
Min vurdering:
Oppgangen i dag skyldes kun en ting, at en ubetydelig bjellesau har tatt inn bgbio i sin portefølge. Hyggelig at folk ønsker å gjøre andre rike, for all del :) Men å kalle dette en oppgang med substans er ikke annet enn ufrivillig humor i hverdagen. For oss andre vel og merke.
Slettet bruker
07.02.2018 kl 13:36 11419

Dagens kurs: 71,25. Dvs. ned ca. 15% siste mnd., og ned ca. 23% siste år.

To naturlige spørsmål bør stilles igjen:
- Hvordan tror Merlin det går med femdoblingen nå?
- Og ikke minst: hvor er Merlin? :-)

PS: BGBIO kunne vært et godt alternativ for dem som ikke er mastbundne og kan klare å tenke fritt: BGBIO gikk i balanse i går da alt annet falt og er akkurat nå opp over 10%. Ikke verst, og spesielt gledelig for meg som har den som hovedaksje i porteføljen.
Andersiverden
01.02.2018 kl 10:05 12056

Jeg ser på ansettelsen som et tiltak for å bedre informasjonsflyten til markedet. Det er jo det vi alle har bedt om! Et selskap med negative meldinger i pipen ville aldri gått til dette skrittet.
YNWA250505
01.02.2018 kl 08:11 11494

Korsar nå bare driter du deg ut. De har fått ansatt ei dame de ønsket seg til sitt Team og dette er hvordan mann rekruterer. Nå må du slutte å spamme ned alt av Nano tråder samtidig som du sletter eller redigerer bort alle gangene du har driti deg ut med aksjekjøp og tips.
Slettet bruker
01.02.2018 kl 07:49 11378

Jaja, kanskje noen optimistisk åpnet den nye meldingen fra NANO i dag, og tenkte at: "Yes, nå ser vi snart 400!"
Men dessverre, den lød slik:

Nordic Nanovector ASA - Allocation of PSUs
Oslo, Norway, 1 February 2018

Malene Brondberg, VP IR & CC has been granted 20,000 performance share units
("PSUs") in connection with her appointment. For further information about the
PSUs and the related warrants see the company's stock exchange announcement on
29 January 2018. Following the allocation, Malene Brondberg holds 20 000 PSUs, 0
options and 0 shares in Nordic Nanovector.
---------------------------------------------------------------------

Ingen kommentar.
Men dette skyldes altså at Malene Brondberg blir ny direktør for investorrelasjoner og bedriftskommunikasjon, ifølge melding i dag.
Hun har tidligere jobbet som analytiker og sjef for analyse i ABG Sundal Collier. Mer "medisinkunnskap" inn i kommunikasjonen altså? Hirr hirr.

EnklestErBest
01.02.2018 kl 00:22 11621

Legger inn hovedinnlegget her i tilfelle noen skulle komme til å slette det før eller siden..
__________________________________________________________________________________________________________
Nano - Kursen 5 dobles i 2018. Minst!
Merlin
29.12.2017 kl 11:23
NANO
7264
Del
Rapportér
Nano - er i gang med Paradigme og Archer 1.

Godkjenning av Paradigmeoppsettet er kun en formalitet.

Archer-1, kombinasjonsstudien av Betalutin og Rituximab er som kjent gått direkte til fase 2.

LOA for Betalutin er nær 100%. Iflg. Luigi Costa er Betalutin allerede et produkt som vil nå markedet.

Nano vil etter min forståelse oppnå betinget markedsadgang meget raskt, antagelig allerede før sommeren.

Ikke minst "seamless design" gjør at allerede avleste data brukes i det videre og gjør at Nano slipper å begynne på nytt hver gang i hver fase. Det gjør også at antall pasienter kan reduseres, i og med at man kan inkludere tidligere forsøk. Større designfleksibilitet gjør at endringer og modifikasjoner kan foretas underveis om nødvendig. Det lar seg gjøre å konkludere raskere og rimeligere.

Betinget markedsadgang gjør at brukerne betaler for forsøkene. De får behandling mye tidligere, investorene behøver ikke finansiere så mye, da studiene betales av brukerne. Denne nye måten å få godkjennelse på er ikke reflektert i kursene i Biotechselskapene. Men det kommer de til å bli etter hvert!

Betalutin viser enestående gode egenskaper. Nano sitter på meget verdifulle patenter for radionuclider målstyrt til CD-37.

Luigi Costa har tidligere vist til stor interesse fra Big Pharma. Man må regne med at spesielt Roche, verdens største med.selskap, som eier av Rituximab, der patentet er gått ut, vil være spesielt interessert i å få Betalutin inn i sin portefølje. Betalutin vil passe som hånd i hanske for Roche, markedsmessig, organisatorisk, og også i forhold til at Nano benytter Rituximab i combobehandling med Betalutin. Roche har ikke noe i nærheten av en erstatter for Rituximab, men Betalutin vil kunne bli det! Betalutin kan bli en mange ganger blockbuster!

Men Nano har ventet med å inngå forhandlinger til Nano får frem det fulle verdipotensialet i Nano.

Det tidspunktet nærmer seg med stormskritt!

Vi må derfor regne med at Nano kanskje allerede er i partner/oppkjøpsforhandlinger med Big Pharma. Et bud kan komme om ikke lenge.

2018 blir dermed et svært spennende år for oss Nano aksjonærer. Lykke til og Godt nytt År!
Nyheter om en såkalt "hovedkonkurrent" til Betalutin, Idelalisib kan være til beroligelse og viser at idelalisib har så store bivirkninger at salget ikke økes. Det viser at Betalutin har meget store fordeler!

The analysis broadly indicates that idelalisib has faced serious side effects because of which the sales are not expected to grow significantly till 2021.

https://www.businesswire.com/news/home/20170106005598/en/Oncology-Drug-Report-Zydelig---Idelalisib--

I lys av de siste biotechoppkjøpene er det tydelig å merke en ganske annen tendens enn tidligere:

Biotech start-ups selges tidligere i prosessen.

Dette skyldes antagelig at man i motsetning til tidligere, nå vet mye mer om hvordan virkningsmekanismene innen kreftutvikling fungerer.

Som Jonas Einarsson var inne på i en av de siste podcatsene: Det er ikke i samme grad prøving og feiling som før, selskapene forstår i større grad hva de skal gjøre. Måloppfyllelsen blir sikrere.

Det bidrar nok, sammen med økt konkurranse om å få kjøpt de beste start-up prosjektene, til at Big Pharma er raskere på banen enn tidligere, og i mindre grad venter til det foreligger noen "fase III" data. Også FDAs/EMAs raskere prosess bidrar i samme retning.

Jeg ser derfor ikke bort fra overraskende tidlige bud på Nano. For Roche må Nano være så godt at de rett og slett ikke kan la Nano slippe unna.

Også den økonomiske tyngde i de store pharmaselskapene er god. De satser i større og større grad på oppkjøp, fremfor å utvikle egne produkter. Det betyr også at de må være langt fremme, både i tid og i tilbud, skal de ha håp om å danke ut konkurrentene.

Den nye approachen til Big Pharma vil aksjonærene i et start-up selskap som Nano få stor glede av.

Redigert 29.12.2017 kl 12:00
Slettet bruker
31.01.2018 kl 12:15 11812

har også realisert at trådstarter tydeligvis er forsvunnet haha! mens nano altså ikke 5 dobles ser det mer ut som den halveres - igjen!
Slettet bruker
31.01.2018 kl 12:14 11667

Den alltid optimistiske naofreak :) er blant dem som mantramessig hevder å ha forstått "det fundamentale", og spør lenger oppe:
"Har du noen som helst fundamentale årsaker til at Nano ikke skal lykkes?"

Hvorfor ikke spørre markedet, hvis vi som liker å vurdere balansert ikke har skjønt noe?
Markedet er jo dessverre rene "baisseren":
Nå: 75-tallet.
Slettet bruker
31.01.2018 kl 11:23 11832

goodoil,
det er ikke snakk om "min filosofi" her, men hva et helt marked (unntatt NANO-hausserne) oppfatter som intelligent oppførsel, dvs. at man alltid må snakke realisme underveis - ingen velbevarte investorer bygger nemlig sin investering i 2017 på 2020 men hvordan det går fortløpende (spør profesjonelle aksjeforvaltere om de ville overlevd å sitte i OVER ETT ÅR med tap fordi porteføljen skal bli så bra om 3 år?!).

Dette er hovedproblemet i haussekorpsets monomane børs-vankunne:

- Merlin (og hele bøtteballetten ellers) lovet, med henvisning til kunnskap om "det fundamentale" (?!), at aksjen skulle i 400+ til jul 2017. Status? Og "det fundamentale" var?!
- Merlin lover så i romjulen, nå med henvisning til en rekke fortvilte usannheter om faktisk framdrift, at i NANO skal "Kursen 5 dobles i 2018. Minst!". Hva er utviklingen så langt? Jo, nedgang iht. den trend jeg har advart om hele veien.
- Mulighetene for at det skal gå så mye bedre i 2018 enn 2017? Svært små: Alt tyder på atr selskapet ikke vil ha signifikant kursdrivende nyheter før helt mot slutten av 2018 - tidligst - hvis ikke ytterligere forsinkelser, avslag (nå må folk forstå at det er flere tilfeller av dette allerede, særlig at de må komme tilbake med bedre søknader), og rekrutteringsproblemer (som også er koblet til søknadsproblemene) inntrer.
- Hvordan er det mulig å benekte dette hele veien?
- Hvorfor tro man kursen er som den er? Fordi "alt går på skinner"? Trøste og bære.
- Hvem er det som er seriøse her?

Man må derfor tilpasse strategien til dette, hvis man ønsker å tjene noe på NANO i 2018:
Jeg bruker aksjen aktivt til intradags trading når det ligger til rette for det. Hvorfor har det vært det eneste fornuftige I OVER ETT ÅR?? Og vil bli det en god stund til? Selvsagt fordi aksjen har vært i en langvarig nedtrend siden den stod i 129. Det er bare det uvitende haussekorpset her som presterer å påstå at det har vært fornuftig å sitte i en taperaksje i over ett år. Mens vi andre har gjort formuer på å holde oss vekke fra et long-sits i NANO og heller sitte i bl.a. BGBIO. Som jeg har anbefalt siden den stod i under 20 kroner....
goodoil
31.01.2018 kl 11:08 11729

Ikke alle har samme filosofi som deg korsar, 400 kommer nok en gang og de aller fleste tradere blir ikke med på hele den turen og da er all jobbingen med og sitte og trade bortkastet hehe. Å da kommer en hel del sutre kopper inn på forumet og griner om for høy verdsetting og alt mulig sånt.
Slettet bruker
31.01.2018 kl 10:27 11778

Nå er vi snart i februar, og kursen har falt ytterligere siden Merlin i romjulen - etter sitt katastrofale "400 til jul 2017" - på nytt lovet gull og grønne skoger:
"Kursen 5 dobles i 2018. Minst!"

Dette krever i alle fall minst to kritiske spørsmål:
1) Hvor er trenden i retning denne kursutviklingen?
2) Hvor er Merlin!?!?

Hirr hirr.
Slettet bruker
22.01.2018 kl 14:26 12324

freaken er nok for opptatt å trøste seg selv og han innser ikke at Costa og Co. stikker av med risikokapitalen til eierne mens de selv kom til dekket bord og nå bidra med - 0 - null komma niks! Bra jeg kan tjene gode penger på andre lovende selskaper :)
Slettet bruker
22.01.2018 kl 14:18 12213

nanofreak:)
skjønner du ikke at det er selveste markedet du angriper og ikke oss som har hatt rett om NANOs utvikling siden den begynte å falle fra 129?
Det hjelper ikke hvor mye du gauler om hvor fantastisk NANOs produkt er - for det er ikke det vi snakker om mens vi venter på kommersialisering. De må jo få fram denne medisinen først!
Vi snakker derfor i denne fasen om at framdriften er betydelig svekket, det er kommet avslag på søknader, det svikter i rekrutteringen, osv.
Vi som respekterer tid og framdrift og generelle børsforhold og forholder oss til det syns derfor NANO i perioder er kjempespennende som et tradeobjekt, men blir ikke noe trygt long case før etter 2020.

PS: Som dere ser lenger oppe i denne tråden ble jeg kalt backtrader og det som verre er da jeg meldte at aksjen var i ferd med å falle, og at jeg solgte på 92.
Nå står aksjen i 81,50. Men det er selvfølgelig IGJEN fremdeles jeg som er idiot og amatør og hausserne som vet best, slik har det vært i over 1 år nå mens jeg har hatt rett om kursutviklingen hele tiden. På tide å skifte plate? :-)
Nanofreak :)
22.01.2018 kl 13:03 12367

Har du noen som helst fundamentale årsaker til at Nano ikke skal lykkes?
Er det fordi medisinen de lager er bedre enn alt det andre på markedet for FL 3FL? Og mest sannsynlig bedre enn alt i 2FL også, kanskje 1FL også i kombinasjon med Rituximab?
Er det fordi pasientene opplever minimalt med bivirkninger kontra ALLE konkurrentene sine produkter? Eller er det bare den sedvanlige hjerneløse bajssingen ala "min pappa er sterkere enn din pappa"?
Dere som holder på sånn, ser dere virkelig ikke selv hvor patetiske dere framstår?
Vi andre bare ler av det, rister på.hodet og håper de det gjelder får den hjelpa de trenger..
Slettet bruker
13.01.2018 kl 23:16 12795

MaxFeelgod skrev NANO er sååå 2016!
enig, helt utrolig at folk fortsatt snakker om denne aksjen. Ledelsen har helt klart mistet realitetssansen og som jeg oppfatter det, gir blanke f... i aksjonaerene. At disse velger å fortsatt holde aksjen er meg en gåte....

Men men, det forhindrer ikke meg å tjene store summer på PCIB og Bergenbio, mens de som fortsatt klamrer seg til NANO snart vil oppleve dommedagen og en PHO lignende tilværelse. der en stadig mer desperat londonmann vil begynne å måtte rette fokus først på 2020, så på 2021, 2022 osv. Mens luigi og co håver inn lønningane og kaller aksjonørene sine for det ene og andre. Jaja, sånn går nå dagene på nano gutterommet :D
Slettet bruker
13.01.2018 kl 22:10 12921

MaxFeelgod skrev NANO er sååå 2016!
Hirr hirr
MaxFeelgod
13.01.2018 kl 21:08 12803

NANO er sååå 2016!
Pensjonsparer
11.01.2018 kl 16:15 13276

Ja, nå er koret i gang på gamleforumet. best å komme seg unna :)
Slettet bruker
11.01.2018 kl 15:14 13231

Nå syns jeg trådstarter Merlin bør dukke opp og fortelle (litt mer børsfaglig) hvorfor NANO skal gå 5-gangen i 2018?
Og hvorfor er ikke dette haussekorpset åpen for å prøve farmaaksjer som p.t. går som ei kule. PCIB er nå opp rundt 170% siste året.
TRVX har hatt en flott periode særlig de siste ukene.
Mens bl.a. Merlin har sittet enøyd på utsiden i hele 2017 og lovt 400 på NANO i stedet. Og nå altså en gang til: 5-gangen ("minst!") i 2018.

Jeg vil heller anbefale å ta mitt råd om BGBIO på alvor, siden vi nærmer oss tiden for at det kan bli en enda mer positiv opplevelse :-)
gammeloptimist
10.01.2018 kl 13:57 13656

Glemte å si - siste episode ble spilt i går!! Med ferske kommentarer også for NANO!!
gammeloptimist
10.01.2018 kl 13:53 13676

Fakta og kommentarer om NANO: https://soundcloud.com/user-972208711 - episode 30, 32 og siste episode som ble .
Radium er en ukentlig podcast som utgis av Radiumhospitalets Forskningsstiftelse. I studio vil Elisabeth Andersen og Jónas Einarsson som snakker om siste nytt innen kreftforskning og utvikling av ny kreftbehandling - alene eller sammen med gjester. Innledningsvis i hver episode har de ofte kommentarer vedr. selskapenes siste rapporteringer som f. eks. Targovax, PCIB, NANO, og andre selskaper innen oncologi.
Radiumhospitalets Forskningsstiftelse er som en incubator for selskapene - ved å bidra med kapital/investere i innovasjoner de mener har stor sjanse for å bli medisin og bli kommersialisert. Jonas Einarsson har sittet i styret i NANO og gikk av nettopp som styreleder i Targovax.
Som tidligere nevnt alle episodene er veldig interessante og gir verdifull kunnskap.
JonneHex
10.01.2018 kl 11:44 13640

Ok. Mulig. Fikk ikke med meg.
Jeg er ikke noe hayssekorps, så ikke innlem meg der.
Jeg trader ikke nano, sitter. Fyllte opp på 77snitt. Grunnet fundament og fint tidspunkt. D finner du på siden min.. for uken her har jeg forøvrig tro på etablering over 90. 95 som maksmål. Tror 100 skal prøves snart. Utover d har jeg ikke noe tidspress på nano. Annet enn at under 80 sjangsen er vekk.
-andre trades jeg håper på: funcom til 2.80-90, ser jeg som fin mulighet mot Mai. Nas rett rundt 200 vil jeg ha. ? +++
Slettet bruker
10.01.2018 kl 11:32 13829

"backtradervrøvl"? og "småtopper"?!
Jeg meldte at jeg solgte i går og i dag faller aksjen videre. backtrading?
Er 7 kroner margin på en svær trade "småtopper"? Da er dere godt vant :-) Jeg varslet da jeg kjøpte siste ladning på 85 fordi aksjen da teknisk signaliserte stigning i takt med øvrig farmamarked. Man må skille mellom underveis-signaler og det å tilslutte seg Merlins feberfantasier som denne tråden startet med. Hvorfor tar dere ikke heller et oppgjør med hans ufunderte haussetøv på andre året nå?

Kort og godt: For den som følger aksjer av denne type teknisk er det ofte ikke store hokuspokusen å ligge litt i forkant. Og slett ikke denne gangen med NANO. At dette medfører sjalusi og til dels raseri hos dem som sitter passivt og ser sitt gullabarn synke (igjen) er forståelig, men det driter jeg i: Jeg gjør meg ikke dummere for å unngå hets fra apekoret i NANO.
JonneHex
10.01.2018 kl 11:26 13669

Korsar. Slutt med backtradevrøvlet. Aldri sagt noe på deg jeg. Men slutt vas om ting i ettertid at du liksom treffer småtopper så bra. Er uansett fatalt skryte av. Jeg og tippet 93 som en høy, uten at jeg foretok noe. Men kunne likesågodt tuslet til 98 igår..
No offense, men kom med stuff på forhånd om d skal være gøy snakke om. Eller du kan komme til face siden min, der jeg har 86amatør medlemmer som følger mine stunts, i pre spådom. Der finner du noen spooky predikasjoner.
?
Slettet bruker
10.01.2018 kl 11:10 13737

NANO-amatør ILAV så i går NANO heve seg til 93 og prøvde seg raskt (kl 10:16) med den vanlige pinlige hausser-analfabetismen om aksjens faktiske tilstand:
"Stillheten fra baissefjøsen er øredøvende :) "

Jeg er imidlertid opptatt av faktisk teknisk tilstand i aksjen (siden jeg ofte sitter med store poster i den) og noterte at aksjen i løpet av gårsdagen begynte å toppe ut på 93 og solgte meg da raskt ut på ca. 92. I dag viser det seg at det var rett vurdert: Nå 88-tallet.
Nå har jeg derfor en ny billig inngang hvis jeg blir overbevist om at NANO kan gå noen kroner opp igjen.

Men allerede i går ettermiddag - og ytterligere forsterket nå i dag - ser vi altså at enda en representant for haussekorpset forhastet seg med å leke børskyndig i går, og kan bare konstatere:
Stillheten fra haussefjøsen er øredøvende :)

Hadde det ikke vært så trist med all denne dumskapen, skulle jeg ledd høyt.

PS: Her er den vurderingen jeg la ut på en annen tråd i går om NANO, og farma generelt:
---------------------------------------------------------------------------
Korsar
I går kl 20:04
Kveldstanker:
Det ble ellevilt en stund i dag, men det roet seg litt ned fra BGBIO og TRVX/PCIB-oppturer på 12-17% en periode. Det ble mer enn bra uansett kl 1630.
Utsiktene i morra? Ser i alle fall ut til at vi får makro med oss i morra også, da USA er i pen pluss igjen etter en mer usikker åpning i ettermiddag.
Østen er også i solid pluss, og olja er akkurat nå jaggu på vei mot 69-tallet.
I tillegg er det en positiv hype i farma akkurat nå, der markedet særlig synes å søke de minst bemerkede så langt, dvs. PCIB, TRVX og BGBIO:
Jeg valgte derfor faktisk å selge meg ut av NANO da den begynte å falle fra 93, fordi den begynte å vise tegn til å ha tatt ut det meste teknisk for uka. Jeg hadde heller ikke kursmål på mer enn 93-94 i denne runden, så da tar jeg gevinst hvis det ikke er mye sikrere at det er lurere å sitte videre. NANO har imidlertid ikke noen nærstående triggere slik jeg kan se. Så den blir nok fremdeles bare en tradeaksje for meg en stund til.

Resten sitter jeg i fremdeles. Skulle NANO buste seg raskt opp igjen teknisk skal jeg heller skrike ut :-)
----------------------------------------------------------------------------
Slettet bruker
09.01.2018 kl 10:22 14305

Farma er i fase for oppgang nå, og det er ikke stort mer å kommentere enn at NANO går rent teknisk i denne fasen slik jeg har sagt. Jeg er svært fornøyd med oppgangen så langt i min NANO-post etter jul.
Samtidig har det vært enda mer å hente i PCIB og TRVX i samme periode.
Og BGBIO var en periode oppe noe hemningsløst før i dag, et klart teknisk tegn på at vi nærmer oss et paradigmeskifte der også.

Slettet bruker
09.01.2018 kl 10:16 14311

Stillheten fra baissefjøsen er øredøvende :)
Andersiverden
09.01.2018 kl 09:54 14633

RT: 92,70. Har det kommet oppdatert info?
Slettet bruker
08.01.2018 kl 14:20 15059

Som jeg har skrevet på et par andre tråder har jeg tro på at NANo vil gjøre det bra de første ukene i 2018. Det har jeg tatt plass for ¨å få med meg.
Det må ikke blandes sammen med den vekslende situasjonen som deretter vil følge, der man må passe en rask utsikringsknapp før nedturer og ellers prøve å hanke inn igjen på lavere nivåer etterpå. Vi får prøve å følge med på dette i år også .-)
Det er jo PCIB og TRVX som drar av sted mer "ukontrollert" nå. Og BGBIO lurer med økende volum og greit teknisk kursbilde.
goodoil
08.01.2018 kl 12:34 15374

Strikken er strammet max i nano tror vi ser 110 ganske snart. det er bare short tradere og små tradere som prøver febrilsk og holde tilbake.
Slettet bruker
07.01.2018 kl 19:26 15571

Denne 5-doblingstråden til Merlin må vi bare holde i live, slik vi gjorde med hans "400 til jul 2017" visdom. Den kan fungere som en løpende lærebok i hvordan folk roter det til for seg på børsen - mens andre tjener gode penger på aksjer som faktisk går.
05.01.2018 kl 15:12 15999

Ja jeg er både langsiktig og tålmodig, ser for meg å sitte hvertfall 2 år til. Har vært i Nano siden februar, så jeg har satt meg godt inn i selskapet og hører alle podcastene.
Derfor er det lett å ignorere åpenbare bajsere da ingen av de har noen begrunnelser å komme med.
Angående Pcib så vet jeg lite om de, har brukt mine penger på et 5-sifret antall aksjer i Nano. God helg! :)
Goody
04.01.2018 kl 18:38 16115

Jo jo - mit snit er 88,0 men i og med NOK er faldet så meget det sidste år, skal kursen op på ca. 93,- for jeg er i 0
Købte de første på 67,- i efteråret 2016 har købt mange aktier det sidste år, de dyreste på 115,-

Men TTT og jeg kan sagtens vente 2 år endnu.
saga68
04.01.2018 kl 14:12 19380

Joda Nanofreak
Jeg har kjøpt både på 60 - 70 og 80 tallet ,en sitter med over 20k aksjer og snittet mitt er nøyaktig 91,27 i dag. Kjøper hele tiden men startet på 97 kroner. Litt på 106 og fra 67 og oppover til 77,70 før jul. Så lenge kursen holder seg på 80 - 82 så er jeg vel snart under 90 i snitt. Har for lengst forstått at Merlin og mange andre sitter med solide kunnskaper som jeg takker for.
Selv en 70 åring kan se framover og holder meg unna trading når det gjelder Nano
gammeloptimist
04.01.2018 kl 13:54 19579

Nanofreak: Er du langsiktig -(1-2 år) tålmodig og greier ignorere at kursene definitivt vil variere - mener jeg Nano og PCIB har veldig mye å gå på: Begrunnelse: Rett og slett fordi de er kommet langt i prosessen/gode testresultater - og er det siste året blitt betydelig "derisket". Lytt til Radforsk podcast - Jonas Einarsson - neste episode er 9 jan. - samt episode 32 fra ca 20 desember. Gamle episoder gir også verdifull info. om bransjen. Har selv inngang på ca. 12-15 i begge selskaper - men mener som sagt det er mye å gå på -NBNB 1-2 år sikt!!. Lykke til.
gammeloptimist
04.01.2018 kl 13:54 19599

Nanofreak: Er du langsiktig -(1-2 år) tålmodig og greier ignorere at kursene definitivt vil variere - mener jeg Nano og PCIB har veldig mye å gå på: Begrunnelse: Rett og slett fordi de er kommet langt i prosessen/gode testresultater - og er det siste året blitt betydelig "derisket". Lytt til Radforsk podcast - Jonas Einarsson - neste episode er 9 jan. - samt episode 32 fra ca 20 desember. Gamle episoder gir også verdifull info. om bransjen. Har selv inngang på ca. 12-15 i begge selskaper - men mener som sagt det er mye å gå på -NBNB 1-2 år sikt!!. Lykke til.
04.01.2018 kl 13:17 19665

Lurer på om det finnes noen her på HO bortsett fra meg som har kjøpt Nano på 60-70-80-tallet? ;)
Skulle gjerne hatt en inngang på 12-15 kr aksjen med de samme summene investert, men no such luck. Rart det der, her har "alle" en inngang på 6-15 kr/aksjen, men på andre forum som Tekinvestor så er de fleste på et snitt rundt 70-100 kr?
Noen som kan dele innsikten, da med den neste raketten som vil gå som Nano gikk i 2016, fra 12 til 125? Og ikke si noen krypto.
YNWA250505
03.01.2018 kl 22:44 19920

Husker jeg kjøpte Nano på 13-14 kroner jeg. Har tatt av en del vil jeg påstå
Slettet bruker
03.01.2018 kl 22:18 19981

Jeg har ikke sagt BGBIO skulle ta av i fjor, jeg har sagt den skal ta av før NANO.
goodoil
03.01.2018 kl 19:05 20109

korsar husker du gnålte fælt om bergen bio den skulle jo ta av i fjor, men der fikk du ikke rett. 150 til slutten av 2018 for nano er jo en fjasko isåfall. Nano gikk veldig opp i 2016 så et år med korreksjon er ikke uvanlig 2018 blir nok bra.
Slettet bruker
03.01.2018 kl 18:00 20078

Som sagt, jeg holder åpent for at NANO kan klare 120-150 på slutten av 2018 - hvis man klarer å dokumentere at ting går rett vei. I mellomtiden må man finne seg i at markedet priser aksjen iht. det man vet av pro et contra status; hvor lang antatt avstand er fram til kommersialisering pr. dato; det man klarer å tolke av de mangelfulle/uklare/tilbakeholdte meldingene, osv.

Hvis også mine 120-150 blir oppfattet som baissing av 400-kroners klubben da er det bare å fastslå at det er ikke mulig å diskutere NANO seriøst her på forumet.
Redigert 03.01.2018 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
focuss
03.01.2018 kl 11:59 20483

AS.
De som dykker dypest ned i verdivurderingen av Nano er vel DNB. De mener Nano er verdt 145.
ORR på 70-80% på pasienter som ikke responderer på annen behandling går ikke sin veg og forsvinner.
At kombinasjonen med Rituximab representerer en gigantisk oppside ligger der fortsatt.
Om noen seriøs analytiker klarer å få noe verdi ut av PCIB på dette tidspunkt er jeg usikker på.
Slettet bruker
03.01.2018 kl 11:46 21459

hvordan kan du seriøst mene at nano er underpriset? Selskapet har tilnærmet 0 å vise frem i fase 2 forsøkene (vi har ikke engang fått offisiell bekreftelse at fase 2 er startet, bare noen som mener å ha hørt noe fra Troverdige Tone) annet enn ¨Casino¨ Costa (som jeg forresten synes er et veldig passende navn) sine lovnader og opsjonsfester, det hjelper heller ikke særlig på at det blir mer og mer tydelig at det blir større forsinkelser.

Nei ;) jeg mener ikke at nano er verdt 40 kr om ett år, jeg mener den er verdt 40 kr om 6 MÅNEDER! Kursmålet mitt for slutten av 2018 er som kjent 20 kr som er mer enn nok for NANO på nåværende tidspunkt!
Netari
03.01.2018 kl 11:40 21442

Aksjespes.

Jasså?

Ser du har startet en egen tråd med svært negativ vinkling på NANO.
I tillegg stenger du de fleste ute, slik at påstandene dine ikke man sies i mot.

Ikke rart at det snart er ingen, som gidder å lese eller skrive på Hegnar lenger.

YNWA250505
03.01.2018 kl 11:39 21430

Her kommer aksjespesialistene med kursmål på kr 40 på NANO? Noen bedre? Hva med konkurs go at de 800mill de har på bok faktisk ble brukt til fyrverkeri på nyttårsaften. Nei vent jeg har en enda bedre teori: Nano har gitt alle sine millioner til PCIB slik at de kan redde verden med sine helt sinnsyke resultater:-) Jeg lurer på om PCIB vil halveres ved neste lille negative melding jeg? Eller vil kursen gå til kr 100 ved neste lille negative melding? Dette har dessverre blitt en kamp om at min tiss er større en din tiss i stedet for at NANO og PCIB leieren kunne utvekslet kunnskap som et par her inne besitter ( jeg er ikke en av de). Da hadde muligens forumet kunne bidratt litt til oss som trenger den hjelpen. Nå velger jeg seff å heller høre på en ledelse og forskere i verdensklasse en diverse klovner her inne. NANO kommer når den kommer. Og går det til helvete er det først og fremst pasientene som vil lide og vi andre vil tape en del kroner, men so what. Det er en del av gamet. Bortsett fra Korsar og en del andre da som alltid kjøper på bunn og selger på topp hver eneste dag. Helvete, den mannen må jo være rikeste karen/dama i Norge. Bare å gratulere.
focuss
03.01.2018 kl 11:37 21463

Aksjespesialisten
Ikke enig i det. Slik jeg ser det så er Nano klart underpriset. Enig med DNB i det. Underprisingen er ledelsens fortjeneste. PCIB er klart overpriset. Det er også ledelsens fortjeneste. Det betyr ikke at jeg mener PCIB ledelsen er god, men er veldig selektive med hva de børsmelder.