Torstein Tvenge inne på topp 50 listen i Bergen Carbon !

freddiemercury
BCS 23.11.2021 kl 18:14 75885

Ser at Torstein tvenge når har kjøpt seg inn i BCS
Han har så langt tatt et jafs på 100K aksjer

30. TORSTEIN INGVALD TVENGE (f. 1952) INN +100% 100 000 0,2678%
Londonmannen
09.12.2021 kl 21:45 3795

Er forsåvidt enig i mye av det du skriver. Men jeg tror ikke at kursen vil forbli på 50-tallet når den første avtalen landes. Jeg sier når, ikke hvis, nettopp fordi jeg er fullstendig enig i at BCS har allerede vist at de evner å produsere CNF til den kvalitet som er nødvendig. Jeg er heller ikke i tvil om at vil vil evne å få på plass avtaler med tanke på at de kan produsere billigere enn konkurrentene og at produksjonen ikke etterlater seg negative miljømessige fotavtrykk.

Men fortsatt er det mange som ikke tror på dette før en avtale er i boks. Så jeg er tilbøyelig til å tro at en signert avtale vil gi kursen et løft. For en slik avtale vil ha en dobbel virkning. For det første vil den verifisere at produktet til BCS er konkurransedyktig, samtidig vil den være en katalysator mhp avtaler md andre kunder.

Utfordringen til BCS de nærmeste årene vil være å bygge opp nødvendig kapasitet til å etterkomme en raskt økende etterspørsel ifm det grønne skiftet.
Lim Gordon
09.12.2021 kl 21:52 3925

Selvfølgelig vil kursen stige når første avtale er i boks, men det blir ingen sjokkåpning, kursen vil følge inntektene og de vil følge produksjonen.
nopetter
09.12.2021 kl 22:13 3883

jeg vet hvordan ting henger sammen i denne aksjen, men hvis aksjemarkedet hadde fungert slik du referer til så hadde dette vært enkelt, men det gjør det ikke. aksjene i et markedet prises stort sett etter framtidige forventninger og det er dette traderne lever av. produksjonen i stor skala avhenger av hvor mange utslippssteder de kan montere fabrikk modulene. og etter det jeg har forstått så er dette per tid svært begrenset. men jeg regner med at sagmo har kontroll
nopetter
09.12.2021 kl 22:15 3967

yes I read that earlier to day, on another website
rockpus
09.12.2021 kl 22:24 3944

Enig med deg her.
Fortsatt møter store deler av investorene dette selskapet med likegyldighet og ignorering. Se bare på forumet Techinvestor. Det er omtrent ingen på det forumet som følger BCS.
Første store kontrakt vil derfor ha potensiale til å virkelig åpne øynene til aksjeinvestorer. Ikke bare i Norge, men i mange andre land også. Et slikt selskap som dette, verdsettes ikke først og fremst ut fra dagens status og inntekt, men mest ut fra fremtidens potensiale! Får vi f. eks. en kontrakt med Panasonic med link mot Tesla, så er det bare å begynne å fantasere om hvilken PE aksjekursen vil representere!
rockpus
09.12.2021 kl 22:31 3920

Man er vel ikke avhengig av å montere fabrikkmodulene på selve utslippstedene for co2? Kan man fange co2 for så å frakte det ut på havet for å bli pumpet ned under Nordsjøen, så kan man vel også like enkelt frakte co2 til de steder som BCS har sine anlegg?
Hjelpalaus
09.12.2021 kl 22:34 3926

Om de lander en kontrakt på 100 mill+ så går kursen 100-200% på et par uker.
Med kontrakter som samlet gir 1 mrd i omsetning ser vi 10-gangeren.
Redigert 09.12.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
09.12.2021 kl 22:42 3877

Godt å vite at det er en som vet hvordan ting fungerer i denne aksjen. Og det er ikke basert på produksjon og avkastning, men på forventninger. Og da vet du også at disse forventningene ikke er innbakt i kursen allerede, selv om det ikke er solgt en kilo materiale ennå. Ja, selvtillit mangler du ihvertfall ikke.
Londonmannen
09.12.2021 kl 22:44 3882

Ja, det er neppe uten grunn at Tvenge har kjøpt seg opp i BCS. Enkelte investorer har en egen evne til å lukte store penger.....
rockpus
09.12.2021 kl 22:53 3849

Riktig tenkt! Og da trenger man ikke vente til BCS har inntektene på konto.
Det er viktig i denne diskusjonen å skille mellom faktisk produksjon og inntekt, forventninger og så signerte kontrakter. Dagens salgsvolum er som kjent svært beskjedent. Kursnivået nå har dermed en del forventning allerede innbakt. Signering av større kontrakter vil så få en svært stor påvirkning av kursen. En signert kontrakt gir jo markedet en helt annen grad av sikkerhet og dermed grunnlag for beregne mer troverdig fremtidig potensiale.
HP17
09.12.2021 kl 22:53 3995

I denne aksjen trenger en ikke mange tusen aksjer før pensjonen er sikret om alt går veien. BCS må være med i en portefølje av aksjer.
Slettet bruker
09.12.2021 kl 23:06 4014

Linkedin for en uke siden:BCS chairman Dag Skansen;We belive that utilization of nanocarbon can have same potensial for future revenues as the Oil and gas industry once had for Norway.
Hva er Equinor verdt idag?
Londonmannen
09.12.2021 kl 23:13 4037

Ja, dersom Dag Skansen sine fremtidsvyer for CNF stemmer, da burde fremtiden for dagens BCS aksjonærer være særdeles lys. ;-)) La oss håpe han har rett.
nopetter
09.12.2021 kl 23:23 4035

Må du lese hva jeg skriver. BCS har ikke kontrakt med langskip prosjektet eller Northern Light . Og For å få maksimalt produksjon per tidsenhet så må de kople seg direkte opp mot en co2 kilde
Slettet bruker
09.12.2021 kl 23:28 4046

RIKTIG,det får man gratis fra MONGSTAD,nok til 500stk produksjonscontainere.
GO GIGA.
nopetter
09.12.2021 kl 23:31 4090

Har de koplet seg til Mongstad anlegget?
Londonmannen
09.12.2021 kl 23:36 4073

Ideelt sett så burde jo BCS sin teknologi vært en integrert del av Northern Light. På den måten kunne man hatt særdeles god tilgang til CO2 og en økende grad av CO2en som ble samlet inn kunne blitt omdannet til CNF og oksygen. En betydelig grønnere profil enn det Northern Light nå ligger an til å bli.

Men en slik løsning er kunnbasert på et miljømessig idealistisk syn. Saken er at interessen rundt CCS er business og enkelte interessenter i dette spillet anser nok BCS som en potensiell konkurrent, dersom forholdene legges for godt til rette for selskapets teknologi.

Men jeg tror at det kun er et spørsmål om tid før BCS blir en såpass stor aktør, anerkjent av såvel nasjonale myndigheter som nasjonale og internasjonale aktører innen CO2 utslipp, at de ikke lenger kan bli ignorert når prosjekter som Northern Light skal materialiseres. Her er det viktig å ikke la seg psyke ut, men ha is i magen og tilstrekkelig tålmodighet.
nopetter
09.12.2021 kl 23:42 4085

Riktig
Jeg tror også at en stor aktør må "trekke" dem inni prosjektet. Der er mange økonomiske interesser og agenda ute og går.
Tappeluft
10.12.2021 kl 00:31 3997

BCS vil ikke bli koblet opp på mongstad pga tilgang til strøm. Sagmo har selv uttalt at de har lagt dette bort siden det finnes mange andre plasser og plassere fabrikker/kontainere. Det er ikke mangelen tilgang på CO2 som er problemet men energien som kreves i prosessen som er utslagsgivende på fortjenesten
Rule
10.12.2021 kl 03:17 3892

hverken strøm eller tilgang til Co2 er et problem. Se firma præsentationen.
teknologien og materiale kvalitet har de også bevist. de arbejder på modul 2.0, hvor der måske ligger noget opskalering der kan være afgørende for hvor meget de kan tjene. bliver opskalering besværlig ja så bliver det dyrere at producere end håbet. men kommer der nok efterspørgsel kan alt jo løses med automation idag.
nyheden idag indeholder:
....working towards being a major supplier of our green carbon nanofiber...

og så skal vi have den store lommeregner frem fordi major må nu engang betyde en betragtelig andel af det forecastet markedsvolumen. et volumen som sikkert bare kommer til at fortsætte med at vokse...
nopetter
10.12.2021 kl 08:20 3741

Javel dette var noe jeg ikke visste og heller ikke Dakota 👍😊
Slettet bruker
10.12.2021 kl 08:26 3752

KOBLET opp ? Surr Petter No no,ECO NANO GREENTECH FÅR Co2 fra Mongstad,SAGMO OG Berntsen YouTube fra 23 minutt.
GO GIGA
rockpus
10.12.2021 kl 09:08 3696

Jeg leste hva du skrev:

"produksjonen i stor skala avhenger av hvor mange utslippssteder de kan montere fabrikk modulene. og etter det jeg har forstått så er dette per tid svært begrenset,.."

Det jeg kommenterer, er at BCS ikke trenger koble seg direkte opp mot en co2 kilde, men kan få fraktet co2 til der de faktisk velger å etablere seg.
co2 må man regne med kan fås fra en rekke kilder i fremtiden. Det blir nemlig med stor sannsynlighet mange som kommer til å fange co2 for å bidra til miljøet.
rockpus
10.12.2021 kl 09:15 3675

Å fange og lagre CO2 er i utgangspunktet en direkte utgift for industrien. Det vil kun bli gjort som følge av pålegg fra myndigheter, samt som følge av at man vil spare høye CO2-avgifter.
Det kan da ikke være mer kostbart å frakte CO2 frem til BCS sine anlegg enn det det er å få pumpet det ned under Nordsjøen?
nopetter
10.12.2021 kl 09:18 3666

ser den tappeluf skrev at prisen på strøm vil være avgjørende for hvor stor avkastning de vil klare å få ut av hver produsert container. avkastningen til vann kraftselskapene og til staten er på vanvittige 6000% så her må marginene falt dramatisk til BCS
in2deep
10.12.2021 kl 09:27 3630

Ja, mye mulig at kostnadene har steget "dramatisk" for BCS, MEN:
BCS sin metode forbruker ca 50kWh pr kg CNF. Konkurrerende produksjon forbruker så mye som inntil 1.400kWh pr kg til sammenligning...

EDIT: Sagt på en annen måte så er selvbe strømforbruker (ved oppvarmingen av reaktoren) såpass lite at dette vil være et ikke-tema på veien videre for BCS slik jeg tolker det,.
Redigert 10.12.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
nopetter
10.12.2021 kl 09:34 3695

når dette gjelder hele kjeden i dette segmentet så ser jeg ikke andre muligheter enn at prisene på fibrene må økes i markedet for å ta inn kostnadene
rockpus
10.12.2021 kl 09:39 3683

Spot on!

Dess høyere strømpriser, dess større fordel for BCS sin metode i forhold til den tradisjonelle!
in2deep
10.12.2021 kl 09:41 3766

Nei, her tror jeg du tar feil.
Skulle det evt være noe som ville hatt innvirkning på BCS/prisen ut, så måtte det evt ha vært stålpris ifm selve container-konstruksjonen, men også her snakker vi marginal påvirking sett under ett i forhold til hvor mye (og hvor lenge) hver container har som output av ferdig CNF.
nopetter
10.12.2021 kl 09:56 3788

tok dette med som en generell betraktning men HVIS det e panasonic som de har LOI avtalen med og de er hoff leverandører av batterier til tesla så blir dette peace of cake med det volumet som de vil bruke på anode delen av batteriene, hverken tesla eller panasonis vil ut med hvilke materialer de brukes i de nye 4680 batteriene men de fleste regner med at de vil bruke graphen eller CNF

den roboten til norne er nesten latterlig de skulle lage volum men de klarer knapt nok i trade ned noen hundre aksjer, det var helt korrekt å si opp avtalen med dem
Redigert 10.12.2021 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.12.2021 kl 11:06 3729

Ikke uenig. Men jeg tror at det er forskjellige interesser ute og hår og at alle aktørene nødvendigvis ikke er positivt innstilt til at BCS skal slippe inn i varmen med sin CCUS holdning.
Spennende tider.
Rule
10.12.2021 kl 13:55 3617

yes, subsidier vil være på sin plads. Eller krav imod beton værker om en minimum co2 reduktion.
Slettet bruker
10.12.2021 kl 14:11 3659

Sendt GREENTECH ECO NANO til KAOS
AION AKER
GO GIGA
Triggly
10.12.2021 kl 14:17 3668

Er nok derfor vi har hørt så utrolig mye om CCS i mediene, og minimalt om CCUS.
CCS kan for flere store aktører være en "rask og enkel" måte å få sugerør ned i statskassa på, uten at de må finne opp kruttet på nytt. Utilization-biten blir derimot helt andre boller.
nopetter
10.12.2021 kl 14:21 3693

nettopp derfor de heller vil pumpe co2 ned i nordsjøen enn at dette blir utvunnet av BCS, grunnen er at det kun er uopplyste politikere på stortinget som kun leser VG, Dagbladet og Aftenposten
Redigert 10.12.2021 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
rockpus
10.12.2021 kl 14:58 3603

Hvorfor lage spekulasjoner rundt muligheter for tilgang til CO2, når vi faktisk ikke har noe grunnlag til slik bekymring..?
VårDitto
10.12.2021 kl 15:00 3597

Er det bare det at jeg har sovet i timen som gjør meg noe forvirret her?:
Jeg sakser inn i kronologisk rekkefølge selskapets meldinger (nedenfor) om sitt japanske "frieri", og da virker det som vi snakker om to forskjellige LOI-er/partnere,
Kan ikke huske at andre har vurdert dette, men kan ta feil;-)

"(Bergen, 9th of May 2021) Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today
announces first carbon-nanofibers (EcoNano) shipment and continued discussions
under the Letter of Intent (LOI) with a Japanese company.
"We have through the weekend finalized our product shipment of EcoNano to the
Japanese company and initiated the cooperation process with theie R&D team
following the public holiday last week. Our aim is to enter an EcoNano supply
agreement during the second quarter, and to be one of the preferred partners,
following product verification and potential completion of the commercial
terms," says Jan B. Sagmo, CEO of Bergen Carbon Solutions.
Reference is made to the stock exchange announcement 29th of April 2021,
regarding the LOI with a Japanese company aiming at establishing BCS as one of
the main suppliers of carbon-nanofibers for the production of the company's
composite materials.

(Bergen, 21. October 2021) Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today
announces that technical tests under the 29 April 2021 Letter Of Intent (LOI)
with a Japanese company is finished and the result are satisfactory and opens
for further negotiation.

(Bergen, 28 October 2021): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today
announces that we have signed at LOI to develop a business relationship with a
major Japanese company where the overall goal is to create, and bring to market
a "ready to use" additive solution that can be used in the anode-graphite for
lithium-ion based batteries globally. The solution aims to increase conductivity
and reduce resistance in battery anode materials utilizing green carbon
nanofiber (CNF) from BCS.

(Bergen, 09. November 2021): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) Today
announces that we have received initial results from the Japanese company we
have signed a letter of intent with, to develop an additive solution for use in
anode-graphite for lithium-ion based batteries.
The initial results are showing good potential for our green carbon nanofibers.
The promising results enables us to continue towards the next steps that will be
to perform real life battery cell tests with our nanofibers."
rockpus
10.12.2021 kl 15:02 3594

Det er helt riktig! Det er to ulike Japanske selskaper man har LOI med og som har utført tester. Det ene i forbindelse med blanding med egne kompositter, og det andre i forbindelse med bruk i batterier.
VårDitto
10.12.2021 kl 15:17 3486

Jeg mener jo selvsagt at mine observasjoner er riktige, men synes nok at selskapets oppdateringer er slumsete med hensyn yil å skille disse potensielle avtalene.
Det framgår vel også ganske tydelig av mange kommentarer på forumet at mange blander snørr og bart her.
Slik jeg ser det er den enkle, men svært vesentlige forskjellen at for den ene (første) LOI, så snakker vi om at BCS skal være en ren leverandør av teknologi/produkter, mens man i den andre snakker mer om at BCS skal inngå i et forretningsmessig partnerskap med felles "end product(s)".