FLNG I 30 kr +
Fra før emi:
FLNG perfectly positioned with 8 x state of the art (MEGI) vessels, ready to reap the benefits of the upturn
Assuming 1 year TC-rate, and 10x EBITDA, the stock could easily be worth 30 NOK/share one year down the road
FLNG perfectly positioned with 8 x state of the art (MEGI) vessels, ready to reap the benefits of the upturn
Assuming 1 year TC-rate, and 10x EBITDA, the stock could easily be worth 30 NOK/share one year down the road
Redigert 20.01.2021 kl 00:53
Du må logge inn for å svare
vicktor
29.10.2018 kl 17:59
8075
Veldig bra, men hvem er det som kommer med denne analysen ?
Jeg har stor tro på selskapet og har lastet .
Jeg har stor tro på selskapet og har lastet .
kodenavn
01.11.2018 kl 11:31
7864
Innsidekjøp i dag:
Additionally, Harald Gurvin has today acquired 30,000 shares in Flex LNG at a
price of NOK 14.80 per share.
Additionally, Harald Gurvin has today acquired 30,000 shares in Flex LNG at a
price of NOK 14.80 per share.
kodenavn
01.11.2018 kl 12:48
7795
Market outlook
Spot assessments for modern tonnage are now USD 175k/d in both basins. In the Atlantic the arbitrage remains closed, leaving cargoes to stay intra-basin and the result being a few sublets. Although we don’t expect rates to stay close to USD 200k/d through the winter the prevailing spot rates have large implications for 4q/ 1q19 earnings for spot prone names such as ALNG/ FLNG/ GLOG/ GLNG.
Spot assessments for modern tonnage are now USD 175k/d in both basins. In the Atlantic the arbitrage remains closed, leaving cargoes to stay intra-basin and the result being a few sublets. Although we don’t expect rates to stay close to USD 200k/d through the winter the prevailing spot rates have large implications for 4q/ 1q19 earnings for spot prone names such as ALNG/ FLNG/ GLOG/ GLNG.
larserne
01.11.2018 kl 15:14
7703
Fearnley - LNG Week 44
SPOT MARKET (usd/day) This week Last week Low 2018 High 2018
East of Suez 155-165'cbm 175 000 175 000 35 000 175 000
West of Suez 155-165'cbm 175 000 175 000 44 000 175 000
1 yr TC 155-165'cbm 90 000 90 000 52 000 90 000
MEGI (Read FLNG) has appox usd 15000 - 20000 bunus on the above rate notifications.
SPOT MARKET (usd/day) This week Last week Low 2018 High 2018
East of Suez 155-165'cbm 175 000 175 000 35 000 175 000
West of Suez 155-165'cbm 175 000 175 000 44 000 175 000
1 yr TC 155-165'cbm 90 000 90 000 52 000 90 000
MEGI (Read FLNG) has appox usd 15000 - 20000 bunus on the above rate notifications.
MostlyHarmless
01.11.2018 kl 15:32
7665
GasLog er opp 10% på gode q-tall og bullish fremtidsutsikter.
kodenavn
08.11.2018 kl 09:38
7357
LNG: Rates continue to rise – USD 195k/day quoted for TFDEs in the East
delta
08.11.2018 kl 14:15
7163
FLNG i kr 30+ iht. topicoverskriften. Analytikerne sammenligner ofte prising av FLNG og GLOG i USA. På DnB sine EPS-estimater for begge for 2020 og med utgangspunkt i sluttkurs i GLOG i går, må FLNG opp i kr. 26 for i dag å være priset på samme 2020-multippel som GLOG. I 2021 vil det meste av bestilte skip være i drift, og hvis FLNG i dag var priset på GLOGs 2021-multippel, burde FLNG-kursen i dag vært kr. 34. DnB har antatt oppnådd snittrate på USD 94k/dag i 2020 og 2021 for MEGI.
SHARE-IT
08.11.2018 kl 14:41
7129
Det er uansett utrolig hvor tungt det er å få kursen i FLNG til å løfte seg mtp de ratene som nå oppnås.
really
08.11.2018 kl 15:29
7066
Det skyldes nok at FLNG ikke har mye å vise til de siste kvartalene, de har ikke levert som forventet. Q3 blir ikke så veldig bra heller, oppgangen i ratene kom et stykke ut i kvartalet og med etterslep av gamle kontrakter var det ikke mye de fikk med seg nå. Dessuten er to av skipene på lange kontrakter som ikke utløper før sesongen er over.
Det kan hende vi må vente til forventningene begynner å bygge seg opp til neste høst før den store stigningen kommer.
Det kan hende vi må vente til forventningene begynner å bygge seg opp til neste høst før den store stigningen kommer.
delta
08.11.2018 kl 18:04
6965
Enterprise og Ranger går på USD 160k pr dag til desember hvoretter de går over på det som er markedsrater da. Endeavour går på kontrakt til Q2'19 og Rainbow til Q1’19. Så overtar de et nytt skip i juni 2019 og et i august 2019 som vil gå i spotmarkedet eller på korte kontrakter som vil avtales nærmere skipsovertakelse fra verftet. Omregnet vil det bety at FLNG vil ha inntjening fra 5 skipsekvivalenter på årsbasis i 2019.
Blir -3 mill USD i resultat i Q3'18 iht Paretos prognose og +16 mill USD i Q4'18. For 2018 synes husene å anta EPS på ca. kr 0,20.
For 2019 varierer EPS-prognosene mye med konsensus på kr. 1,- (her ligger også Pareto som antar snittrate på USD 85k pr dag i 2019), laveste analytiker på kr. 0,57 (DnB med rateforutsetning USD 72k pr dag) og høyeste (Nordea med rateforutsetning på USD 120k pr dag) på kr. 1,64. Husene som jeg har nevnt her, kom med sin siste oppdatering medio oktober. Siden den gang har både spot- og TC-ratene steget. Så vidt jeg forstår, antas markedsrate for ett års TC for MEGI nå å være ca. USD 130k pr dag (jeg antar USD 20k pr dag over notering for TFDE).
I en shippingoppdatering 15. oktober skrev DnB at det ligger til rette for arbitrasje mellom Henry Hub og asiatiske destinasjoner, noe som kan være med å drive spotratene over USD 250k pr. dag.
I en annen shippingoppdatering 30. oktober skrev DnB at tidligere produksjonsstart enn ventet fra train 2 ved Yamal LNG (i Nordvest Sibir) kan ha bidratt til rateeksplosjonen i LNGC da spesialskipene som skal transportere gassen til Asia (gjennom nordøstpassasjen når det er isfritt) ikke ble ferdigstilt fra verft i tide og har gjort at gass er transportert vestover i stedet for til omlasting på tradisjonelle LNGC for viderefrakt til Asia. Train 3 ventes oppstartet snart, og det ventes at spesialgasstankere for transport herfra til Asia vil bli ferdigstilt fra verft i tide i forhold til ramp up på train 3.
Blir -3 mill USD i resultat i Q3'18 iht Paretos prognose og +16 mill USD i Q4'18. For 2018 synes husene å anta EPS på ca. kr 0,20.
For 2019 varierer EPS-prognosene mye med konsensus på kr. 1,- (her ligger også Pareto som antar snittrate på USD 85k pr dag i 2019), laveste analytiker på kr. 0,57 (DnB med rateforutsetning USD 72k pr dag) og høyeste (Nordea med rateforutsetning på USD 120k pr dag) på kr. 1,64. Husene som jeg har nevnt her, kom med sin siste oppdatering medio oktober. Siden den gang har både spot- og TC-ratene steget. Så vidt jeg forstår, antas markedsrate for ett års TC for MEGI nå å være ca. USD 130k pr dag (jeg antar USD 20k pr dag over notering for TFDE).
I en shippingoppdatering 15. oktober skrev DnB at det ligger til rette for arbitrasje mellom Henry Hub og asiatiske destinasjoner, noe som kan være med å drive spotratene over USD 250k pr. dag.
I en annen shippingoppdatering 30. oktober skrev DnB at tidligere produksjonsstart enn ventet fra train 2 ved Yamal LNG (i Nordvest Sibir) kan ha bidratt til rateeksplosjonen i LNGC da spesialskipene som skal transportere gassen til Asia (gjennom nordøstpassasjen når det er isfritt) ikke ble ferdigstilt fra verft i tide og har gjort at gass er transportert vestover i stedet for til omlasting på tradisjonelle LNGC for viderefrakt til Asia. Train 3 ventes oppstartet snart, og det ventes at spesialgasstankere for transport herfra til Asia vil bli ferdigstilt fra verft i tide i forhold til ramp up på train 3.
Redigert 08.11.2018 kl 18:08
Du må logge inn for å svare
larserne
09.11.2018 kl 10:04
6706
LNG markedet koker med nye årsbeste ratenoteringer denne uken både spot og 1 års TC!!!
LNG aksjer ned sammen med resten av shipping aksjene på OB?
LNG aksjer ned sammen med resten av shipping aksjene på OB?
Empire
09.11.2018 kl 11:17
6621
At man kommer nå og mener at selskapet ikke har fått til noen ting, er litt merkelig? Se på kursutviklingen fra august til nå, det er en meget pen reise. Du kan også dra den linjen fra mai til nå, samme historie. Å komme når fasit er her (rateoppgang) og forvente videre oppgang i aksjekurs er nok ikke veien å gå. De som kjøpte i sommer ser kanskje mer i retning av gevinstsikring på caset de trodde på. Uansett så bør man ikke ta utgangspunkt i en dag og si at dette går bra eller dårlig. Se på trenden. Du må prøve å se litt inn i fremtiden og kjøpe/selge aksjer utifra det.
Å bygge et selskap tar tid, å kunne høste fruktene av det, gjerne mer.
Å bygge et selskap tar tid, å kunne høste fruktene av det, gjerne mer.
Redigert 09.11.2018 kl 11:19
Du må logge inn for å svare
larserne
09.11.2018 kl 11:37
6591
Empire;
var denne til meg? Har vært med i snart 2 år i FLNG og over 1 år i GLNG.. Hvis du leser innlegget mitt skjønner du kanskje at jeg mente at LNG aksjer ufortjent følger annen shipping på OSE idag og denne uken, og det selv om det koker i LNG markedet. Det er ikke jeg som selger da jeg "vet" hvor LNG markedet skal fremover (da mener jeg minst de neste 3 årene).. Har kjøpt litt FLNG idag!
var denne til meg? Har vært med i snart 2 år i FLNG og over 1 år i GLNG.. Hvis du leser innlegget mitt skjønner du kanskje at jeg mente at LNG aksjer ufortjent følger annen shipping på OSE idag og denne uken, og det selv om det koker i LNG markedet. Det er ikke jeg som selger da jeg "vet" hvor LNG markedet skal fremover (da mener jeg minst de neste 3 årene).. Har kjøpt litt FLNG idag!
Empire
09.11.2018 kl 12:09
6528
Nei, kanskje ikke til deg. Mer en kommentar i forhold til de innlegg som uttaler seg om hvor dårlig Flex har gjort det i 2018.
Det er gjerne en del debattanter som kommer frem med sine meninger når aksjekursene synker litt i en ellers positiv trend. De samme Nick egner ofte ikke å se langsiktige investeringscase, men er gjerne meget flittige når selskaper går til grunne, i ofte forventede konkurser/emisjoner. Å se selskaper gå til grunne er ofte lettere, enn å se og forstå industri bygging. Tålmodighet er en dyd det kan være langt mellom her på Ho forum.
Lykke til med din investering og husk at våren også kommer neste år :)
Det er gjerne en del debattanter som kommer frem med sine meninger når aksjekursene synker litt i en ellers positiv trend. De samme Nick egner ofte ikke å se langsiktige investeringscase, men er gjerne meget flittige når selskaper går til grunne, i ofte forventede konkurser/emisjoner. Å se selskaper gå til grunne er ofte lettere, enn å se og forstå industri bygging. Tålmodighet er en dyd det kan være langt mellom her på Ho forum.
Lykke til med din investering og husk at våren også kommer neste år :)
kodenavn
09.11.2018 kl 12:15
6517
Den siste tids kursnedgang ser jeg på som støy i det lange bildet.
Ratene er fantastiske, og alt tyder på at de skal holde seg, og selskapet får flere skip på sjøen, og flere på spotrater.
Alle analytikere har kjøpsanbefaling, med target stort sett mellom 20.- og 32.-
Innsidere kjøper.
Litt tålmodighet bare, denne kommer som en kule.
Ratene er fantastiske, og alt tyder på at de skal holde seg, og selskapet får flere skip på sjøen, og flere på spotrater.
Alle analytikere har kjøpsanbefaling, med target stort sett mellom 20.- og 32.-
Innsidere kjøper.
Litt tålmodighet bare, denne kommer som en kule.
larserne
09.11.2018 kl 12:23
6501
Empire; ja våren kommer, men alle signaler sier at den blir mildere enn iår:-)
larserne
09.11.2018 kl 12:28
6486
sognoksen skrev Børs er ikke lett og skjønne ,Når kommer 3kvartal tallene
27.11.2018 - Quarterly Report - Q3
Empire
09.11.2018 kl 12:35
6466
Ja, det kan se sånn ut Larsern, men jeg kommer nok til å være noe mer forsiktig i Februar enn det jeg f.eks var i sommer.
Det kom ut to ganske tykke blekker (rapporter) om lng og Asia, samt lng og Europa i oktober. Skal se om jeg klarer å finne de og legge de ut her, hvis de ikke allerede er linket på en eller annen tråd?
Edit: første link er om Europa, andre link er om Asia. Sikkert mye som er kjent fra før. Utover det så synes jeg Oxford har mye bra og det er lett tilgjengelig rapporter og studier som ligger på dere side.
https://timera-energy.com/wp-content/uploads/2018/10/Timera-European-gas-mkt-transition-10Oct18-.pdf
http://eprinc.org/wp-content/uploads/2018/10/Future-of-Asian-LNG-paper-FINAL-Oct-2018-.pdf
Det kom ut to ganske tykke blekker (rapporter) om lng og Asia, samt lng og Europa i oktober. Skal se om jeg klarer å finne de og legge de ut her, hvis de ikke allerede er linket på en eller annen tråd?
Edit: første link er om Europa, andre link er om Asia. Sikkert mye som er kjent fra før. Utover det så synes jeg Oxford har mye bra og det er lett tilgjengelig rapporter og studier som ligger på dere side.
https://timera-energy.com/wp-content/uploads/2018/10/Timera-European-gas-mkt-transition-10Oct18-.pdf
http://eprinc.org/wp-content/uploads/2018/10/Future-of-Asian-LNG-paper-FINAL-Oct-2018-.pdf
Redigert 09.11.2018 kl 12:54
Du må logge inn for å svare
larserne
09.11.2018 kl 12:46
6440
Empire;
du finner mye på disse sidene;
https://www.lngworldshipping.com/index.htm
https://www.lngworldnews.com/category/regional-news/americas/
du finner mye på disse sidene;
https://www.lngworldshipping.com/index.htm
https://www.lngworldnews.com/category/regional-news/americas/
Noen som vet hvorfor Flex er ned 10% fra toppen? Er jo tilbake til emi. kurs.
larserne
28.11.2018 kl 12:20
5752
Ny analyse fra Nordea;
Ny target price NOK 25!
Kommer nok flere oppdateringer...
Ny target price NOK 25!
Kommer nok flere oppdateringer...
Hammers
29.11.2018 kl 23:56
5516
Jeg er relativt ny i FLNG (har vært litt ut/inn siste mnd), men er det ikke bare å klamre seg fast her?
FLNG med en KUN "dagfersk" flåte (inkl siste teknologi innen drivstofforbruk, mm), et stramt market i flere år framover (ref markedsbalansen), et ALLEREDE kokende marked, penger som renner inn i kassa.......og nye FLNG-skip som kommer fortløpende fra tidlig i 2019! Etter hvert har man økt gradvis fra dagens 4 til 13 skip - hvis jeg ikke husker feil (fundamentalt er ikke min store greie).
Chartet ser for tiden svært spennende ut! Brytes gml topp på 16 virker det som om oppturen starter for fullt!
Selvsagt med de naturlige svingningene!
Hilsen Hammers
FLNG med en KUN "dagfersk" flåte (inkl siste teknologi innen drivstofforbruk, mm), et stramt market i flere år framover (ref markedsbalansen), et ALLEREDE kokende marked, penger som renner inn i kassa.......og nye FLNG-skip som kommer fortløpende fra tidlig i 2019! Etter hvert har man økt gradvis fra dagens 4 til 13 skip - hvis jeg ikke husker feil (fundamentalt er ikke min store greie).
Chartet ser for tiden svært spennende ut! Brytes gml topp på 16 virker det som om oppturen starter for fullt!
Selvsagt med de naturlige svingningene!
Hilsen Hammers
Redigert 30.11.2018 kl 00:01
Du må logge inn for å svare
Empire
30.11.2018 kl 10:34
5228
Trodde ikke du trengt noe fundamental innsikt hammers, da charter forteller deg alt...?
Hva forteller charter deg, utover at ath er 16 kroner?
Hva forteller charter deg, utover at ath er 16 kroner?
kodenavn
30.11.2018 kl 14:32
5083
The US listing is in the works, and the vessels are opportunistically employed to benefit from the market upturn. We believe the discount on earnings multiples to Gaslog should close going forward.
USA-notering blir en trigger.
USA-notering blir en trigger.
Triton
03.12.2018 kl 10:48
4744
Quatar går ut av OPEC og vil satse alt på ren energi LNG.
Energiminister Saad Sherida al-Kaabi kunngjorde nyheten på en pressekonferanse i Doha mandag morgen. OPEC er orientert om beslutningen, uttalte han.
- Qatar kunngjør at det trekker seg fra OPEC fra 1. januar 2019, heter det i en melding fra det statlige olje- og gasselskapet Qatar Petroleum på Twitter.
Qatar ble medlem i oljekartellet OPEC i 1961. Landet er blant de minste oljeprodusentene i oljekartellet, men er ifølge Reuters samtidig den mest betydningsfulle aktøren innen flytende naturgass (LNG), takket være landets enorme anlegg som produserer til sammen 77 millioner tonn i året.
Al-Kaabi uttalte mandag at beslutningen er et resultat av Qatars ønske om å fokusere på landets planer om å videreutvikle og øke sin LNG-produksjon fra det nåværende nivået til 110 millioner tonn i året de neste årene.
- Qatar har arbeidet besluttsomt de siste årene med å utvikle en framtidig strategi basert på vekst og ekspansjon, både hjemme og i utlandet, sa han.
Energiminister Saad Sherida al-Kaabi kunngjorde nyheten på en pressekonferanse i Doha mandag morgen. OPEC er orientert om beslutningen, uttalte han.
- Qatar kunngjør at det trekker seg fra OPEC fra 1. januar 2019, heter det i en melding fra det statlige olje- og gasselskapet Qatar Petroleum på Twitter.
Qatar ble medlem i oljekartellet OPEC i 1961. Landet er blant de minste oljeprodusentene i oljekartellet, men er ifølge Reuters samtidig den mest betydningsfulle aktøren innen flytende naturgass (LNG), takket være landets enorme anlegg som produserer til sammen 77 millioner tonn i året.
Al-Kaabi uttalte mandag at beslutningen er et resultat av Qatars ønske om å fokusere på landets planer om å videreutvikle og øke sin LNG-produksjon fra det nåværende nivået til 110 millioner tonn i året de neste årene.
- Qatar har arbeidet besluttsomt de siste årene med å utvikle en framtidig strategi basert på vekst og ekspansjon, både hjemme og i utlandet, sa han.
kodenavn
03.12.2018 kl 14:55
4620
Hegnar:
«Våpenhvilen» i handelskrigen mellom USAs Donald Trump og Kinas Xi Jinping, betyr ifølge Nordea «Risk on» i verdens aksjemarkeder.
Et segment som drar spesielt nytte av helgens avtale om 90 dagers hvile i handelskrigen, er shipping.
Kan være enormt
Kina skal i henhold til avtalen kjøpe store mengder jordbruksprodukter, industri- og energiprodukter fra USA understreker Clarksons Platou Securities som mener det sannsynligvis dreier seg om soyabønner, LPG og LNG.
«Våpenhvilen» i handelskrigen mellom USAs Donald Trump og Kinas Xi Jinping, betyr ifølge Nordea «Risk on» i verdens aksjemarkeder.
Et segment som drar spesielt nytte av helgens avtale om 90 dagers hvile i handelskrigen, er shipping.
Kan være enormt
Kina skal i henhold til avtalen kjøpe store mengder jordbruksprodukter, industri- og energiprodukter fra USA understreker Clarksons Platou Securities som mener det sannsynligvis dreier seg om soyabønner, LPG og LNG.
Tombstone
05.12.2018 kl 08:24
4393
Bloomberg:
Det offisielle Kina forbereder nå å ta opp igjen importen av soyabønner og flytende naturgass (LNG) fra USA etter en periode med økte toller og handelskrig.
Det skriver Bloomberg, som har snakket med to kinesiske statsansatte.
Dette skjer i kjølvannet av en enighet mellom de to landenes presidenter over en biffmiddag i Buenos Aires i helgen.
Statsansatte i Kina skal ifølge byrået ha fått beskjed om å forberede ny import av LNG og soyabønner. Det er ikke klart om dette betyr at Kina vil fjerne sin hevntoll på varene, eller om landet for eksempel vil kompensere kjøperne for tariffen, slik de har gjort ved kjøp av soyabønner til landets statlige lagre.
Ifølge Bloomberg har Kina redusert kjøpene av soyabønner med 95 prosent i oktober fra samme måned i fjor, etter at landet innførte hevntoll i kjølvannet av USAs tidligere innføring av toll på kinesiske varer.
Kina har også kuttet LNG-importen fra USA i oktober, etter å ha innført 10 prosent toll, men minst én last ble importert i november, skriver byrået.
Det offisielle Kina forbereder nå å ta opp igjen importen av soyabønner og flytende naturgass (LNG) fra USA etter en periode med økte toller og handelskrig.
Det skriver Bloomberg, som har snakket med to kinesiske statsansatte.
Dette skjer i kjølvannet av en enighet mellom de to landenes presidenter over en biffmiddag i Buenos Aires i helgen.
Statsansatte i Kina skal ifølge byrået ha fått beskjed om å forberede ny import av LNG og soyabønner. Det er ikke klart om dette betyr at Kina vil fjerne sin hevntoll på varene, eller om landet for eksempel vil kompensere kjøperne for tariffen, slik de har gjort ved kjøp av soyabønner til landets statlige lagre.
Ifølge Bloomberg har Kina redusert kjøpene av soyabønner med 95 prosent i oktober fra samme måned i fjor, etter at landet innførte hevntoll i kjølvannet av USAs tidligere innføring av toll på kinesiske varer.
Kina har også kuttet LNG-importen fra USA i oktober, etter å ha innført 10 prosent toll, men minst én last ble importert i november, skriver byrået.
d12m
08.12.2018 kl 13:46
4113
"As China’s shift to natural gas from dirtier burning fuels such as coal and fuel oil helps improve air quality, Indian cities are rising in pollution rankings. That may increase pressure on lawmakers in India to boost imports of LNG or face “civil unrest,” Paul Wogan, chief executive officer of LNG ship owner and operator GasLog Ltd., said Wednesday at an industry conference in London."
https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2018-12-06/india-seen-emulating-china-growth-in-lng-use-to-fight-pollution
https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2018-12-06/india-seen-emulating-china-growth-in-lng-use-to-fight-pollution
larserne
18.12.2018 kl 15:57
3687
Mange ble tatt av panikken idag og solgte.
Jeg kjøpte det jeg var kar om på 12,15 idag.
Tiden vil vise om det var lurt eller ikke..
Jeg har langsiktig tro på LNG frak!t!
Jeg kjøpte det jeg var kar om på 12,15 idag.
Tiden vil vise om det var lurt eller ikke..
Jeg har langsiktig tro på LNG frak!t!
Skulle til å si det samme.
Voldsom reversering i dag.
Voldsom reversering i dag.
tapogvinn
18.12.2018 kl 17:25
3589
Når man ser hvordan LNG-selskapene utvikler seg i USA i dag, er mulighetene absolutt tilstede for å se 11-tallet i morgen.
GasLog og Golar ned 5-6%. Markedet er tydeligvis i ferd med å prise inn fraktrater langt under dagens nivå.
GasLog og Golar ned 5-6%. Markedet er tydeligvis i ferd med å prise inn fraktrater langt under dagens nivå.
Redigert 18.12.2018 kl 17:43
Du må logge inn for å svare