Qec - kan det gå mot kjempe erstatning for Qec nå

Slettet bruker
QEC 25.11.2021 kl 09:21 40837

Ja, det kan se slik ut.
Aldrig har vel risk reward vært bedre i Qec
Gjeldsfritt med noe produksjon

Her kan det være stor oppside
Slettet bruker
25.11.2021 kl 09:41 14749

Priset til 50$ per acre. Vil tro det er mulighet for erstatning på minst 10X av dette, og kanskje enda mere...
Nsxnsx
25.11.2021 kl 09:43 14815

Er inne med en liten post, men vurderer å ta "litt" av monstergevinsten i Recsi inn her :)

Gode tider Long :)
Slettet bruker
25.11.2021 kl 09:48 14794

Ja, slik kan det faktisk ende.
Har ikke rørt dette papiret på år og dag, men nå tror jeg tiden er inne for å satse en slant.

Selskapet har nesten ikke gjeld og de tjener noen kroner, olje og energi er i vinden som aldri før og priser er høye.
Men det er erstatnings saken som er den største triggeren og hvor den store oppsiden ligger, aksjen kan være verdt mange gangeren på ren utbetaling og hvordan myndighetene skal kunne vri seg unna klarer jeg ikke helt å se.

Derfor anser jeg papiret nå som god risk/ reward, bedre en på lenge, kanskje berdre en noengang?
Jeg har i alle fall ligget å små lugget i aksjen over noe tid og tror potensielt det kan gå mot et sprett snart.
Redigert 25.11.2021 kl 09:51 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
25.11.2021 kl 09:53 14746

QEC er meget spennende nå, vi har en vinn / vinn der vi enten får erstatning eller pilot. Worst case erstatning er 150 mill Cad = kr 2,45 pr aksje, ved pilot vil kursen gå 2 sifret.

Se egen tråd her inne fra AK78 med masse god info:
https://finansavisen.no/forum/thread/142802/view
Redigert 25.11.2021 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2021 kl 10:01 14694

Ja det var hyggelig å høre at du er positiv for en gang skyld og at du har endret mening LSB, ja du er hjertelig velkommen inn i denne, kan jo bare gå en vei nå og det er nordover!
1013
25.11.2021 kl 10:04 14661

Nemlig alt under 3,5kr er latterlig billig kakwa north lige om hjørnet der vil give gode indtægter.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 10:13 14744

Pilot vet vi jo det ikke blir og erstatning er usikkert. Tror Québec finner en måte å vri seg unna en event erstatning.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 10:21 14691

Vi vet jo i sannhetens navn ikke om pilot blir noe av, selv om oddsene virker små.
Erstatning derimot, det kan ikke myndighetene vri seg unna, dette vet du utmerket godt Stivert og det er der det største potensialet ligger.
Du kan altså ha en vinn/ vinn i Qec, der mye av nedside risiko nå er tatt vekk.

At du har vært negativ i Qec har jeg full forståelse for, det har vært rett i lengre tid, det du derimot ikke er god på er evnen til å vri kappen i tide.
Så fortsett eller å baisse på Dno trådene, slik du har gjordt siden 4 kroner, for Qec skal opp nu.

Ikke glem at selskapet er så å si gjelds fritt gjelden er betalt kraftig ned og de tjener også penger
Senest i sommer kjøpte Binna aksjer for 1,3 mill kroner, på 1,23, det har druknet i all støy.
Redigert 25.11.2021 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
MC Axel
25.11.2021 kl 10:30 14615

QEC has a strong case, so the compensation will at least be the entire investment plus a little extra on top

In short, QEC can seek compensation under the Canada-U.S.-Mexico Agreement, if they fail to negotiate a compensation agreement with Quebec

""""""The statement noted that the Calgary-based company filed the paperwork under NAFTA rules that allow companies to seek compensation for lost investment""""" 😁



"Net Zero: TC Energy wants to recoup $15B for Keystone XL losses

By iPolitics. Published on Nov 24, 2021 11:39am"

TC Energy is looking to recoup more than $15 billion from the U.S. government in “economic damages,” after President Joe Biden killed the Keystone Xl expansion project in his first day in office. The energy giant filed a request for arbitration earlier this week with the U.S. State Department.

“As a public company, TC Energy has a responsibility to our shareholders to seek recovery of the losses incurred due to the permit revocation, which resulted in the termination of the project,” read a statement from the company.

"""""""""The statement noted that the Calgary-based company filed the paperwork under NAFTA rules that allow companies to seek compensation for lost investment. This particular case is operating under NAFTA rules and not the Canada-U.S.-Mexico Agreement because it is a legacy case, which means that NAFTA was the trade law in effect when the project started."""""""""

It should be noted that although TC Energy is trying to get compensation for the money it spent trying to develop the project, it has no intention of reviving the pipeline. The Canadian Press has more details.


https://ipolitics.ca/2021/11/24/net-zero-tc-energy-wants-to-recoup-15b-for-keystone-xl-losses/
MiniMe
25.11.2021 kl 10:34 14578

Kjøpte selv 700 000 aksjer mens folk satt på hendene sine. Denne posten skal være med til erstatningen kommer.
Du kan si mye rart om Binnion men det er en grunn til at han nylig kjøpte 1 000 000 aksjer.
Redigert 25.11.2021 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2021 kl 10:36 14545

Da har SP tatt en titt i krystallkula igjen, så nå får vi andre tynnslitte nerver med utslag av nedsalg i Qec'n!! kom deg heller inn på DNO og REC trådene og baiss der SP for det du presenterer her er bare møl!!
Slettet bruker
25.11.2021 kl 10:37 14539

Du ved jo ingenting som vanligt :-).............fik du også købt op under en krone som os andre :-)
Redigert 25.11.2021 kl 10:39 Du må logge inn for å svare
sigj2
25.11.2021 kl 10:49 14477

Wtf???
Var just 1.03 haha
Står med støvler i sementen så fikk jeg stooore øyne

Glad jeg fikk kjøpt på 1.00 🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑
stalei
25.11.2021 kl 11:25 14263

Interessant dag i QEC, - og dette viser vel hvor nervøst det er rundt aksjen. Det skal ikke mer enn en melding til før dette tar av, spesielt når vi ser hvor bevegelig dette er på løse rykter. Når vi i tillegg har som bakgrunn i at en pris på +/- 2 kroner kan være et godt utgangspunkt selv på dagens produksjon,så er jo dette utelukkende oppside.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 11:28 14227

Hvilke løse rykter tenker du på?
Når det gjelder erstatning er jo det fakta enten man vil eller ikke
sigj2
25.11.2021 kl 11:38 14154

Jojo sant det
Men han mener vel at det skjer noe nå kanskje

MC Axel
25.11.2021 kl 12:00 14042

I will not be surprised if it is a large investor who wants to enter or if there is positive news on the horizon
På sporet
25.11.2021 kl 12:51 13817

Det er vel ikke et fakta at Qec får erstatning? Hvis det hadde vært riktig ville jo ikke kursen vært på 1.10 nå...?
Slettet bruker
25.11.2021 kl 13:14 13720

Nei, fakta er det ikke, men det er ganske sterke indisier på at Quebec vil bli tvunget til å gjøre det ellers så blir de for alltid sett på som en bananrepublikk med diktatoriske ledere. Ingen internasjonale investorer vil noensinne investere mere i den regionen da historien vil vise at de kan finne på å ekspropriere rettigheter og ikke betale for seg. Det vil bli sett på som fy fy, og vil garantert føre til at Questerre og alle andre oljeselskaper med rettigheter i regionen kan finne på å gjøre det samme som saken relatert til Keystone XL og søke kompensasjon under NAFTA avtalen.

Jeg har kjøpt rett og slett fordi at nå blir det vel mer eller mindre tvunget frem enten rettsak, erstatning eller åpning så får Quebec selv finne ut hva i alle dager de ønsker. Anser risk/reward som god. Spesielt nå som QEC eier alt området selv. 1 million acres a 500$ tror jeg er minimum av hva de kan få hvis vi snakker fair value. Men det kommer helt an på utregningsmetoden. At det skal betales for er jeg rimelig sikker på. Så spørs det hvor mye!
Slettet bruker
25.11.2021 kl 13:19 13689

Nei, men det er fakta at Qec har krav på erstatning, så da er det jo i realiteten bare tidslinjen som bestemmer når de får.

Den dagen ligger jo selvfølgelig ikke aksjen på 1, men kanskje 3-4 kroner, trekk et tall opp fra hatten.
Redigert 25.11.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Investman
25.11.2021 kl 13:21 13668

Er ikke mye igjen her når det skal være en eventuell erstatning som skal være gulroten. Et lite markedsskrell på børsene nå så sitter man der å kommer ikke ut uten å dumpe på lave kurser.
mofi1
25.11.2021 kl 13:25 13649

Jeg kan jo på nytt legge inn et svar jeg fikk den 29. oktober hvor Jason er rimelig overbevist om at de har rett på kompensasjon og da fortrinnsvis etter ekspropriasjonsloven som skal gå foran andre lover:

Have you seen the press release from Utica Resources? I’ve included it below. It talks about the compensation.
Under the two main rules in Quebec it is clear that the compensation is the fair market value. The Expropriation Act even says that it takes priority over other laws.
The Petroleum Resources Act says that the Minister can revoke the licenses by paying the costs spent but we think that is a form of expropriation and should be covered by the expropriation Act.

I think it is very encouraging that the Premier is talking about compensation. Now we need to see what they propose.

https://www.newswire.ca/news-releases/expropriation-of-oil-and-gas-companies-quebec-must-respect-its-own-legislation-and-pay-fair-value-822663894.html

Jason

Redigert 25.11.2021 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2021 kl 13:28 13628

Har ikke satset hus eller hjem så ikke så stor fare egentlig om man kommer seg ut eller ikke... Tror verdien de vil få ut av Quebec vil være høyere enn EV per dags dato så det er kun snakk om tid...
stalei
25.11.2021 kl 13:29 13627

Et eventuelt søksmål vil være kursdrivende og skal børsmeldes. Det kan jeg ikke se har skjedd i tilfellet med QEC enda. Vi vet dermed ikke noe om størrelse eller andre forhold knyttet til erstatning. Det tallet som har blitt nevnt rundt CAD 150 mill. virker underlig ut fra de antatt reelle verdier. Selv om CAD 150 mill nok ville vært fint for aksjekursen, bør det være rimelig å anta at beløpet som vil bli søkt erstattet fra selskapet er vesentlig høyere enn det nevnte beløpet. Det som i tillegg gjør caset med QEC meget spennende, er den pågående materialiseringen av positive faktorer i sammenlignbare selskaper. Uansett hvordan jeg snur og vender på situasjonen, klarer jeg kun å se oppside her.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 13:34 13587

Nei, det er ingenting som er sikkert selv om Hausera påstår noe annet. Hvis , og jeg sier hvis det blir erstatning, så blir den nok mye mindre en Hausera vil ha det til. Og det må være lov til å ha andre meninger en Hausera på dette forumet, ellers så hadde det vært kjedelig og skapt lite debatt.
Investman
25.11.2021 kl 13:37 13562

Etter alle disse årene og så se hvor dem er i dag. Vet nesten ikke hva jeg skal si. Tenker tilbake på hvor stor tro jeg hadde på dette selskapet engang for lenge siden.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 13:38 13553

Ditt utsagn er dummere en alt annet, så kan du gjerne forklare på hvilken måte det IKKE skal bli erstatning, er du og dine utsagn hevet over lover?
Du skaper ikke debatt, du kommer kun med svada.
Men utdyp gjerne på hvorfor Qec ikke skulle få erstattet sine krav og hvorfor det i så måte skulle bli langt mindre en de har krav på.

Venter spent på seriøse utalelser fra deg
Redigert 25.11.2021 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
mofi1
25.11.2021 kl 13:43 13527

Uti fra det Jason har svart, er det snakk om to lover, Ekspropriasjonsloven eller Petroliumsressursloven hvor den siste kun kompenserer utgiftene, men Jason mener at Ekspropiasjonsloven går foran og da er det snakk om veldig mye penger. Da snakker vi om reelle verdier.

Hvis det kun blir kompensert reelle utgifter har Jason antydet mellom 150-160mill. Cad, og da er vi fort på 1 milliard n.kr.
tuja
25.11.2021 kl 13:45 13519

Mye i media som peker i riktig retning for QEC. Herunder dom i favør Utiva Resources, lovhjemmel iht erstatning, samt mye større muligheter for at de må tillate fossil energi iht strenge miljøkrav. Her ligger QEC i førersetet med sin clean tech teknologi. Uansett ser det nå mye lysere ut. Samtidig er de gjeldfri, har positiv bunnlinje fra kvartal til kvartal, samt flere brønner som skal øke allerede produserende felt fra første halvdel neste år. Alt dette kan nå kjøpes for den latterlig lave sum av litt i overkant av 1kr pr aksje. Det må vel kalles tidenes black week salg.
mofi1
25.11.2021 kl 13:55 13467

Ja, ut i fra det vi vet og hva vi kan anta på bakgrunn av diverse tilbakesvar og andre uttalelser fra Jason, ser det plutselig litt lysere ut.

Men for at kursen skal løfte seg ordentlig trenger vi noen konkrete meldinger om hva selskapet har tenkt å gjøre. Går de for en erstatning, hvor stort vil da kravet være og hvor lang tid vil det ta? Eller har de fremdeles et realistisk tro på at de kan få utvikle verdiene de har i bakken i Québec, og hvor lang tid vil de evt. sitte å vente på det?
Slettet bruker
25.11.2021 kl 13:57 13456

Hæ?
Slettet bruker
25.11.2021 kl 14:11 13384

Det jeg prøver å si er at noen selger skinnet før bjørnen er skutt, ingenting er satt foreløpig og si de vil få en enorm erstatning , er bare svada i mine ører før det ligger på bordet. Og hvordan kan du være så sikker og påståelig på dette og hvorfor skal mitt utsagn være dummere en ditt? Og hvem har sagt hva de har krav på..ingen vet det. Av erfaring så blir det som regel aldri så bra som det snakkes om. Dette er vel ikke seriøst nok for deg...
søkeren
25.11.2021 kl 14:12 13385

Denne er for risikabel til å satse på om legger dine innvendinger til grunn!
Slettet bruker
25.11.2021 kl 14:20 13332

Ingen har enda solgt noe skinn, og det gjenspeiler seg på dagens aksje kurs.
Når bjørnen er skutt er det for sent å handle, det er jo dette aksje markedet handler om, å speide ut et bytte før noen skyter.

Å si at det er svada med en stor erstatning blir bare rent for dumt, det er store penger dette er snakk om og selskapet har rett på pengene.
Å henvise til historien/ kurs utviklingen i Qec selskapet når det gjelder denne saken blir bare får dumt.
På ren drift slik det er i dag er Qec lite interessant, men med erstatning i sikte er rewarden definitivt stor.

Nå var jo poenget med å konfrontere deg, jeg ønsket å høre om du hadde seriøse poenger å komme med, det hadde du ikke.
Du skal selvfølgelig få lov til å holde deg unna selskapet om du ønsker det, det er fritt valg hva en gjør eller ikke gjør i aksje markedet.
Jeg har tatt mitt valg og satset på at neste gang Qec som selskap nevner erstatning i en børs melding, da er papiret allerede repriset, for det kommer.
Redigert 25.11.2021 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2021 kl 14:23 13336

Selvfølgelig er det risk. Det er det i alle selskaper på børsen uansett hvor store og solide de er. Men her tror jeg det er priset inn null erstatning whatsoever og dermed kan det være en betydelig oppside om det kommer en erstatning. Selv jeg har ikke noe tro på en større erstatning, men jeg tror den blir større enn 50$ per acre. Hvor stor og hvor mye blir vel å lekke ut etterhvert som tiden går og derfor må man vel gjerne sitte på innsiden hvis det kommer tall som er over dette. Det er kun snakk om risk/reward. QEC er vel nesten gjeldsfri eller noe sånt. De har litt RBL. De har produserende felt utenfor, og andre assets som holder skuta i gang mens vi venter. Det betyr ikke at det ikke er risiko. Oljeprisen kan vel ta et nytt dypdykk på grunn av nye nedstengninger, osv.

Men jeg vurdere reward som større enn risk, og har satset en liten slant på 10K aksjer. Det er ikke mye, men det KAN gi en større gevinst...
Slettet bruker
25.11.2021 kl 14:33 13278

Ingenting hadde vært noe bedre om Qec hadde fått en kjempe erstatning, det hadde dere aksjonærer absolutt fortjent etter mange år med lovnader osv. selvfølgelig veldig synd at Québec ikke ble noe av, for det er her den skikkelige kurstigningen ville kommet. Jeg har ikke hatt tro på Québec pga det politiske klimaet der, de vil ikke landets økonomi det beste men er for opptatt av klimaet og det er jo det som også er inn i disse dager. Jeg fikk rett ang Québec og igjen, jeg håper dere får en kjempe erstatning men ingenting er sikkert....hvis det blir bekreftet at det ikke blir erstatning eller at den blir liten, så er kursmålet mitt 0,50....blir det en større erstatning, så kommer det an på hvor stor den er som bestemmer kursen...blir spennende men er redd også dette vil ta lang tid.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 14:38 13261

Ikke bruk meg som referanse når du refererer til mange elendige år i Qec, ja jeg er aksjonær og har eid aksjen i 14 dager og har en inngang rett over kronestykket,
jeg kjøper bare lange aksjer når det skal opp, skal det ned da shorter jeg.

Jeg tro vi legger den død nå, det kommer uansett ikke noe mat nyttig ut av denne diskusjonen.
Så får vi se på sikt hvem som var smartest av den Stive eller den Lange.
Redigert 25.11.2021 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
søkeren
25.11.2021 kl 14:42 13236

Da er jeg helt enig med deg: Reward er mye større en risk sett ut fra dagens kurs.
Jeg har " sittet" i denne siden 2014 og har opplevd oppturer og flere nedturer.
På grunn av gassfeltet i Quebec har jeg ennå ikke "kastet kortene".
Slettet bruker
25.11.2021 kl 15:35 13033

De er priset til en erstatning på 50$ per acre. Det er EKSTREMT lavt!

"Fair value" for 1 mill acres med 20TCF gass er det i alle fall ikke så får de lærde strides om hvor mye som skal betales i erstatning. At det skal betales erstatning er rimelig sikkert. Og skulle det ende med at det ikke skjer så tror jeg Quebec vil bli ansett som et sted hvor du ikke investerer pengene dine.