NORDNET - hvorfor finner folk seg i dette?

Aramis
30.11.2021 kl 14:06 2229

Det er mange ting ved Nordnet som irriterer meg, men spesielt én. Det er deres grådige og håpløse kurtasjepolitikk, som er fem skritt tilbake fra Netfonds og også langt dårligere enn hos andre aksjemeglere.
Men det som overrasker meg, er at Nordnets kunder ikke reagerer. Jeg har selv sendt Nordnet mails og spurt om årsaken til deres praksis, og bare fått idiotsvar. Men én svale gjør ingen sommer. Hvorfor gidder ikke folk reagere? Sende emails til dem og skrive på nettet?
Her er deres håpløse ordrebetingelse:

"Dersom du gjør en endring på en ordre som er delvis fylt, er det å anse som en ny ordre. En langtidsordre som fylles over flere dager, anses som en ny ordre hver dag i gyldighetsperioden."

Dette er en hån mot alle oss kunder. Netfonds hadde ikke denne regelen, og det har ikke andre meglere heller, som f.eks. Sbanken, som jeg også har VPS-konto hos, og som jeg skal flytte de fleste aksjene mine over til så snart jeg har gjort opp min ASK-konto hos Nordnet.
Med Nordnets system, kan man ende opp med å betale mer i kurtasje enn verdien på solgte aksjer, ettersom roboter kan raske til seg én og én aksje, og vil man endre kurslimiten, må man forsørge meg betale kurtasje en gang til. Å legge inn salgs- eller kjøpsordre hos Nordnet blir derfor et sjansespill, og den eneste måten å forsikre seg om at hele salgsposten blir solgt, er å sette limit til kjøpskursen som ligger inne. Det betyr alltid tap.

Jeg begriper ikke at folk ikke protesterer.


Redigert 30.11.2021 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Hellboy
30.11.2021 kl 14:10 2212

Jeg protesterte for lenge siden, både ved kontakt med kundeservice og å flytte til Pareto ;)

Nordnet kommer jeg aldri til å bruke igjen til noe som helst. Fornøyd med Pareto, men savner dypt og inderlig Netfonds
Slettet bruker
30.11.2021 kl 14:58 2140

Har forståelse for dette. Selv tar jeg det jeg skal ha i ett jafs, og det har kommet i ett jafs også når jeg har lagt ordren lavt, men det har hendt at jeg har måttet gape høyere for å få med meg det antallet jeg ville ha, altså endret kjøpskurs. Husker ikke helt hvordan det ble med kurtasje i et slikt tilfelle, men det var nå det da. Heldigvis er det konkurranse, så den som blir for grådig må da som regel justere seg til det beste for kundene. Et visst unntak fra dette kan være dersom aktøren er stor og/eller har lojale kunder som liker f.eks. plattformen. Tja... Jeg er stort sett godt fornøyd. Hvis jeg ikke hadde vært det, hadde jeg bytta over til andre.
Aramis
13.01.2023 kl 14:47 1690

Nordnets betingelser:
"Dersom du gjør en endring på en ordre som er delvis fylt, er det å anse som en ny ordre. En langtidsordre som fylles over flere dager, anses som en ny ordre hver dag i gyldighetsperioden."

Nordnet sier dette skyldes reglene i børsens handelssystem. Men hvordan kan da andre banker ha andre betingelser?
Hos Sbanken kan man dylle en ordre over flere dager UTEN ny kurtasje, og man kan endre kjøps-salgspris etter forgodtbefinnende.
Nordnet lyver. Og nok en gang: Hvorfor finner folk seg i denne grådigheten?
JALLA
13.01.2023 kl 17:14 1611

Hva er å definere som de beste handels plattformen?
Skulle gjerne overført hele min aksjekonto til en ASK fra en vanlig konto. Fikk beskjed om at det ikke gikk og at det måtte selges.
Kan jeg overføre fra Nordnet vanlig konto til en ASK i annen megler?
Regner med at jeg må realisere kanskje men det får så være.
Har vurdert Pareto? Hadde en konto i Nordea men det var noe dritt om man skulle handle vi mob. når man var på farta.
Hva er det som brukes av folket.

bellx
13.01.2023 kl 17:24 1576

Hos pareto kan man forandre limit og dato selv om ordren delvis er fylt. Nordnet er det meglerhuset med dårligst service som jeg har brukt. Skikkelig nedtur da man ble flyttet fra netfonds til nordnet. Men det ble 14 fæle dager med,bare kluss.
Slettet bruker
13.01.2023 kl 18:33 1506

Hvor mange er egentlig dette et problem for? Litt avhengig av type konto, så har Nordnet veldig konkurransedyktig kurtasje. Hvis du er helt avhengig av trading der du fyller ordre over mange dager, og der kurtasjen kan utgjøre en stor andel av overskuddet, så vil jeg tro at du er en av veldig få personer med et veldig spesielt behov...
Redigert 13.01.2023 kl 18:56 Du må logge inn for å svare