Tore Torvund is stepping down as CEO

sigge
RECSI 30.11.2021 kl 23:54 44419




Moses Lake, WA, 30 November, 2021:

The CEO of REC Silicon ASA (“REC Silicon” or the “Company”), Tore Torvund, has decided to step down from his role. Torvund is turning 70 years and his decision has been discussed and agreed with the Board of Directors. Torvund has been instrumental in developing REC Silicon. The Board of Directors will thank him for his valuable contribution, over the last 12 years, in bringing the company to where it is today. The current CFO of REC Silicon ASA, James A. May II, will act as CEO while the Board of Directors finalize its search and recruitment of a new CEO. The current corporate controller Douglas Moore will act as CFO.

As was announced by REC Silicon on 11 November 2021, Hanwha Solutions has expressed a strong desire to be represented on the board of the Company following completion of the announced investment in the Company by Hanwha Solutions. This proposal is supported by Aker Horizons. Furthermore, it was announced that the chairman of the board of directors Kjell Inge Røkke, is planning to step down, and that Aker Horizons has proposed to the nomination committee that Kristian Monsen Røkke is elected as chairman of the board.

The nomination committee of Rec Silicon supports the proposed new appointments to the board.

Notice is hereby given that the Extraordinary General Meeting of REC Silicon ASA will be held digitally on 22 December, 2021 at 4:00 pm CET for election of new board members.

This information is considered to be inside information pursuant to the EU Market Abuse Regulation. This stock exchange announcement was published by Nils O. Kjerstad IR contact at REC Silicon ASA, on 30 November, 2021 at 23:45 CET.

For further information, please contact:
James A. May II, Chief Executive Officer
Phone: +1 509 989 1023
Email: james.may@recsilicon.com
Nils O. Kjerstad IR Contact
Phone: +47 9135 6659
Email: nils.kjerstad@crux.no.

About REC Silicon:
REC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries worldwide. We combine over 30 years of experience and proprietary technology with the needs of our customers, with annual production capacity of more than 20,000 MT of polysilicon from our two US-based manufacturing plants. Listed on the Oslo Stock Exchange (ticker: RECSI), the Company is headquartered in Lysaker, Norway.
For more information, go to: www.recsilicon.com
manman01
02.12.2021 kl 14:15 6848

Jamen jamen, så det var simpelthen blot en overvejelse om du skulle begynde at VURDERE om du skulle sælge lidt?

Kringlet, men okay. Kan også se VURDERINGEN er begyndt. Lykke til med den :)
SL
02.12.2021 kl 14:17 6885

tok og fylte på noe mer idag, alt under 20 kroner er jo penger på gata
Slettet bruker
02.12.2021 kl 14:20 6859

Enig med deg at det er ekstremt mye usaklig støy på trådene til RECSI, men her har det aldri vært baiserne som har vært problemet, tvert imot.

Siden jeg sitter med et betydelig antall aksjer, og er langsiktig, så ønsker jeg en positiv kursutvikling - MEN, uten den kortsiktige volatiliteten forårsaket av de mange som driver med usaklig hausing.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 14:33 6798

Er så ufattelig lei disse trådene for tiden. Likte de bedre når vi var på 14-15 tallet. Da var det faktisk informative ting som kom ut. Nå er det bare svada om hit og dit. Er ingen her som bryr seg om du solgte for ditten eller kjøpte for datten. Eller om du sier den skal opp eller ned. Kan vi ikke få tilbake trådene da vi diskuterte selskapet og postet nyheter og ting rundt selskapet. Og til dere som bare maser om kurs hit og dit og når dere har solgt og kjøpt, vennligst snakk i deres egen trading tråd. Ikke kom med det svadaet i de trådene vi faktisk prøver å holde litt rene.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 14:35 6804

Hva som skrives på hegnar forum har nada og si på kursen på en aksje med bra omsetning..
Mange som heller burde kjøpt fond her
questi
02.12.2021 kl 14:43 6746

Jeg synes personlig det er en litt urovekkende tendens til trådlåsing som øker i omfang på HO...
Fra andre nettsamfunn og forum har jeg hatt den erfaringen at mikro-sensur over tid danner mikro-ekkokamre, som øker meningspolariseringen, og som til slutt blir mer fullstendig sensur, der partene anklager hverandre for fakenews og admin til slutt må velge side og hele nettstedet blir et ekte ekkokammer...

Blir bare pes for alle dersom det blir norm med menings-aparteid...
Redigert 02.12.2021 kl 14:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 14:55 6707

Jasså, har det ikke det? Jeg kan fint bekrefte noe annet.
Satt for en stund tilbake med 30.000 REC aksjer med snitt på 3.40. solgte alt med litt tap på 3.10. Var dum og fersk,og lot meg blant annet påvirke av nemis.

Så ikke kom sånt piss!!
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:03 6651

hehe han er fortsatt fersk med andre ord:)))
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:05 6643

Ja helt klart :)
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:06 6657

Hvor lenge holder den seg under 20kr, kan umulig ivære lenge !
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:14 6618

Bevares! .... Mener du i fullt alvor at brukerprofil "nemis" er årsaken til at du ikke gadd å gjøre egen hjemmelekse? .... Håper du lærte noe av egen dumskap? Alternativt bør du vurdere fond eller vanlig banksparing.

Min sympati får du ikke. Takk for praten og lykke til videre!
Redigert 02.12.2021 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:17 6646

Som nevnt mange ganger, så er ekstraordinær generalforsamling de 22 desember. La oss håpe det kommer noen positive nyheter på nyåret.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:22 6620

Vi ble endelig kvitt Nemis og Polion, men så dukket du og KommersK opp. Haha, søtt. Jeg tror vi bare må akseptere at det alltid vil være en eller annen idiot som skal vise seg frem ved å henvise til dagspris. Åh, så slitsomt. Jeg skjønner ikke hvor argumentet hausser kommer fra, for å være helt ærlig. Jeg bruker god tid på å forklare min tankegang og jeg snakker kun om fundament. Jeg sier hele tiden at dette kun er egne meninger og det kan godt hende at jeg bommer. Har jo sagt at det vil være opp og ned på veien til 30kr og 40kr, men langsiktig trend er fremdeles oppover de neste ukene.

Synes forøvrig at det er overraskende at markedet reagerer med 10% ned etter TT sin avgang. Markedet tenker nok for kortsiktig her. Jeg derimot tenker langsiktig og har håpet lenge at vi får en ny CEO, men jeg hadde ingenting i mot at TT ble værende til ML gjenåpnet. Såpass respekt må vi gi han, uavhengig om du mener at han har ledet dårlig eller bra. Flott kjøpsmulighet for de som har tro på casen og mener at inngangen til HS vil danne et bunn. Jeg har lastet opp litt i dag, men det er for små summer som ikke er verdt å nevne.

Det poenget mitt alltid har vært er at argumentene som blir brukt for å spre frykt som oftest bare er tull. Jeg bryr meg ikke om du trader, shorter eller om du er langsiktig. Det er din investering og jeg håper at alle tjener penger, uavhengig av hvilken retning du tar. Din tap er ikke min gevinst, for å si det rett ut. Poenget mitt har alltid vært at det kommer konstant tomme argumenter, spesielt på røde dager, hvor det blir spredd mer frykt og propaganda. Hold dere til de samme meningene i allefall. Ikke kom her og si at du skal selge alt på 20kr fordi det er en god pris, også to dager etterpå sier du at du kjøper på 20.5kr fordi det er en god pris. Det er så falskt.

Til deg Donald Duck. Du har jo byttet mening fra at vi skal til 30kr til 17kr. Du skjønner at det nesten er 100% forskjell mellom disse to kursene? Kom igjen da, hvordan skal jeg ta deg seriøst?

Bare snakk i vei dere og kall meg eller andre for haussere, når vi bruker langt mer tid på å forklare vår tankegang enn dere - og si hva du vil om oss, men vi er stabile og bytter ikke mening annenhver dag. Troverdighet og legitimitet er kanskje mer viktig for noen enn andre.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:22 6614

Har ikke bedt om sympati, din nisse. Tåler du ikke at folk har tilsvar på dine uttalelser så bør du oppsøke psykolog for en vurdering.
Håper inderlig du kunne alt om aksjer etter 3 måneder, eller at du er jævlig dyktig i alt du gjør etter 3 måneder, du må være ett sant unikum.

Kjøpte REC aksjer pga en tro på hva som skjedde i fremtiden, segmentet og den lave kursen i forhold til verdien i selskapet.
Om jeg fisker en ukjent plass og det kommer en fremmed og forteller meg at her er det ikke fisk, så hender det 90% av gangene at jeg hører på en person med mer erfaring eller lokalkunnskap enn meg. Gjør det meg dum eller naiv, ja sikkert. Men jeg forover hvertfall ikke å manipulere andre for egen vinnings skyld som mange andre.

Opportunist1
02.12.2021 kl 15:30 6609

Uchi,
Du er en av de få her på forumet som har gjort sin hjemmelekse og som bidrar med verdifull informasjon. Også en av de få som forstår hvordan business fungerer og som kan tenke strategisk. Mange burde takke deg for det.
Disse nickene kan vi ikke ta seriøst. La dem bare holde på. Det eneste de evner å kommentere er - oj kursen gikk opp, når den går opp - og oj kursen falt, når den faller. Totalt verdiløst.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:34 6734

Er nok stor usikkerhet i markedet med denne nye varianten som Scatec nå har gjort ett fint bidrag med å spre i befolkningen. Jeg tror det går bra med Omikron og vi skal ønske den velkommen. Naturen går sin gang.
Større aktører rister i treet her. Anbefaler å sitte i ro. så blåser nok dette over ganske fort. Fundamentet er ikke svekket.
Ender nok ikke i pluss idag, men vi skal ett stykke opp fra dette nivået. Tipper vi klokker inn på 20 blank.
Redigert 02.12.2021 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:37 6929

Nok en gang:  Forhold deg til det jeg skriver - og slutt å tillegg meg meninger jeg ikke har - og heller aldri har gitt uttrykk for. Å påstå at jeg har byttet mening er USANT.

Jeg har fortsatt tro på formasjonen som indikerer kursmål over 30 kroner. Dette er en av grunnene til at jeg fortsatt sitter i aksjen. Det tekniske bildet på mellomlang sikt ser jeg i sammenheng med hva som forventes av (positive nyheter) innen et tidsperspektiv på 1-3 måneder. At det tekniske bildet på kort sikt viste betydelig nedsiderisiko fra i overkant av 22 kroner - er en annen sak - og rokker ikke med min langsiktige tro på caset.

Helt til slutt: Hvis folk forholder seg KRITISK til det som faktisk skrives på dette forumet - og samtidig evner å ha to tanker i hodet på samme tid med hensyn til kursutvikling - så kanskje vi fremover kan slippe denne typen usaklige diskusjoner. Hvorfor ikke heller prøve å gjøre hverandre gode?
Redigert 02.12.2021 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:40 7049

Se på ettårs-chartet for RECSI. Denne aksjen er opp, ned, opp, ned.
Jeg har vært med hele veien fra 7kr, til 2kr, til 5kr, til 22kr, til 12k og tilbake til 22kr, og nå ned til 19kr.

Min personlige mening er at TT har holdt ut i RECSI inntil selskapet kan stå på egne bein. Det er ikke tilfeldig at han gir seg etter at Hanhwa har gitt REC alle forutsetninger for å lykkes. Jeg oppfatter det slik at TT har gjort sin jobb - sikret fremtid for REC med åpning av ML i , og nå han han endelig ta en vellfortjent pensjon.

De som kommer til å tape mest, er det som selger nå. Mannen har ståltro på at REC er klar for reisen veidere uten han, og det gir meg indikasjoner på at det vil komme mange spennende meldinger fremover. Det er hvertfall mitt tips som aksjonær i REC siden.. 2017.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 15:42 7144

Skal ikke bruke tid på å svare på dine usaklige og ufine kommentarer, men tror du bør ta en grundig vurdering av hvorvidt volatile aksjer med høy risiko er noe for deg. Skulle du bestemme deg for å fortsette, så bør du i større grad ta ansvar for egne handlinger, framfor å skylde på andre når du dummer deg ut. Lykke til! ;)
questi
02.12.2021 kl 16:05 7030

Ville ha vært veldig forløsende om TT kunne skrive en avskjedstale eller fremføre en under generalforsamlingen :)
Sånn at vi vet at det er bare god stemning :)

Ikke for REC sin del som uansett vil klare seg og vil gå med dundrende overskudd fremover,
men for oss som ellers for alltid vil lure på hva i all verden som har skjedd :)
Redigert 02.12.2021 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Anywhere
02.12.2021 kl 16:09 7022

Da ble mitt ønske om kjøpsmulighet et stykke nedpå 19-tallet oppfylt. Takker selgere for det. Og som vanlig er ikke ørlite tålmodighet så dumt i RECSI....
Sa2ri
02.12.2021 kl 16:11 7012

Dersom det hadde vært vondt blod som var årsaken til at TT gikk av så hadde han vel solgt noen av aksjene han har kjøpt/blitt tildelt i RECSI. Husker ikke hvor mange han har nå, men han er ikke på topp-50 listen såvidt jeg kan se (det har han vel heller aldri vært). Når det er sagt, så er han vel fortsatt innsider og dersom han hadde solgt aksjer så ville det måtte blitt meldt til markedet - det har det ikke og det tolker jeg også som et positivt signal og at det ikke er så mye dramatikk rundt hans avgang som enkelte ser ut til å spekulere i.
seth
02.12.2021 kl 16:11 7158

Har TT aksjer i REC? Evt hvor mye? Han er vel fortsatt sett på som insider, så han kan vel ikke kjøpe aksjer?
Slettet bruker
02.12.2021 kl 16:18 7243

Jeg mener å huske han kjøpte for 100K for noen år siden, vet ikke hvor mange aksjer han hadde fra før.
questi
02.12.2021 kl 16:20 7253

*haha* kanskje han går av for å bli kvitt innsiderstatus og kunne begynne hamstre aksjer eller utøve opsjoner ?!? :D
Sa2ri
02.12.2021 kl 16:27 7191

Han har nok mer enn dette (handlet for 100') da han (så vidt jeg husker) både har kjøpt og har blitt tildelt aksjer opp gjennom årene. Mulig det står i en årsrapport (har ikke sjekket enda).

@seth:
Alle innsidere kan kjøpe aksjer men det må meldes - normalt gjøres dette i forbindelse med emisjoner eller etter kvartalsrapporter. Ett av unntakene er dersom man som innsider vet at det kan komme kursdrivende nyheter som man som definert innsider i den aktuelle saken har kunnskap om - da kan du ikke handle selv eller gi info til andre om dette.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 16:45 8327

TT har 163149 aksjer i REC....
Slettet bruker
02.12.2021 kl 18:25 8051

hehe da har jeg mer enn Tore:)))
Slettet bruker
02.12.2021 kl 18:33 8001

Ja, regnet med han hadde mer ;) Det var bare det eneste håndfaste jeg husket.
Marketwatch
02.12.2021 kl 20:11 7639

Ser ikke ut til at du treffer med kursmålet du skrev om 4/1-21:
"Tipper aksjekursen vil ligge mellom 75 og 150 kroner innen utgangen av 2021.
Aksjekurs pr 1. januar 2021 = 16,10".
Nok om dette nå, alle kan ta feil. Personlig er jeg skuffet over kursutviklingen etter at TT sin avgang ble meldt, selv hensyntatt generelt mer usikkerhet i markedet. At TT går av tror jeg faktisk er nødvendig for å få inn noen med en litt mer offensiv holdning, dette må også sees i sammenheng med at det kommer yngre krefter inn i styret. TT sin innsikt i REC sin virksomhet skal imidlertid ikke undervurderes, men den går det vel an å benytte seg av fortsatt, selv om han ikke lenger er CEO. Tror ny CEO er nokså klar, men at det overlates til nytt styre etter 22/12 å gjøre endelig vedtak. Oppstart av ML blir ganske sikkert ikke annonsert før BBB er avklart. Dette behøver ikke å skje før jul, da det står flere saker på agendaen i senatet, bl.a utvidelse av gjeldstaket. Deler av BBB møter også sterk motstand, særlig fra republikanerne, men også fra et par demokrater. Den delen som gjelder fornybart, særlig det med å få til en hjemlig forsyningskjede for bl.a solpanel, er det langt mer enighet om. Det å få en rask avklaring, enten ja eller nei vedrørende BBB er viktig, da jeg tror ML åpnes uansett, men selvsagt venter REC og de andre selskapene med planer om oppstart til de ser om det er mulig å få med seg litt subsidier, da dette vil gjøre det langt lettere å komme igang. Først når nødvendige avtaler som sikrer lønnsom gjenåpning av ML er inngått, er det realistisk å håpe på en dobling av kursen.

Middelmann
02.12.2021 kl 21:47 7261

TT hadde 500 000 aksjer for et år siden. Så en opplysing om hvilke styremedlemmer som hadde aksjer, og hvor mange de hadde.
Slettet bruker
02.12.2021 kl 23:27 6897

Noen som vet ? Ifølge "the Hill" nevnes det nesten hver dag forskjellige punkter det er uenighet om. BBB blir vel vedtatt i Senatet med flere forandringer. BBB overføres til Kongressen for avstemning. Dersom det da igjen gjøres forandringer i Kongressen, skal da denne til Senatet nok en gang ? :-)
Slettet bruker
02.12.2021 kl 23:33 6838

For ett år siden så håpet jeg at flere brikker relatert til Yulin og straffetollen skulle falle på plass i løpet av 2021. Der tok jeg feil. Hadde dette løst seg, så ville det også vært grunnlag for å åpne ML - og kursintervallet 75 til 150 kunne vært realistisk . MEN, vedtas BBB, så vil selvfølgelig det kunne bidra til et positivt røkk i aksjen, men som så mye anne, så er også prosessen rundt BBB befengt med betydelig usikkerhet..
Redigert 02.12.2021 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2021 kl 22:04 5979

Jeg tror det er forskjell på "forandringer" og "kutt" her.
Men i teorien så skal begge parter være enige før det kan signeres av presidenten, ja.
Samtidig legger hver dag som går ekstra press på representantene, som betyr at desto mer de steiler og står på sitt, desto mer har de i prinsippet å tape på det også.

Personlig synes jeg det er synd for amerikanerne at f.eks sakene som Bernie Sanders fronter blir trukket ut av pakken, men det er nå en kjent svakhet med kapitalismen; - at mye alltid ender opp med å få mer, på en eller annen måte.
(Kanskje krypto kan snu på det? Eller værre.. kollapse det? Hvem vet.... God natt :) )
Slettet bruker
05.12.2021 kl 22:26 5847

BBB tror jeg for vår del bare vil fremskynde det uunngåelige. Når Kina i stor grad boikottes av store deler av verden pga menneskehandel og generelt mye "grums i vannet", og hele tekno-bransjen har lidd under halvledermangel, så vil det bygges industrier som trenger silisium og silan, uavhengig av BBB. Men, ja, på kort sikt heier vi selvsagt på BBB!
Slettet bruker
05.12.2021 kl 23:37 5510

I likhet med de fleste her inne, så har også jeg stor tro på at dette selskapet vil kunne bli svært verdifullt innen relativ kort tid. I løpet av det siste året har det skjedd svært mange strukturelle grep i selskapet – og nå har en ny strategisk eier fått innpass i selskapet.

Dette skjer parallelt med at det aldri før i historien har vært større global bevissthet relatert til karbonavtrykk – og nye produksjonslinjer vil garantert bli utviklet i stor skala utenfor Kina de neste årene. I tillegg skjer det som kjent mye innenfor batteriteknologi.

Den dagen styret annonserer gjenåpning av ML – så tror jeg vi relativt raskt vil kunne få en kurshopp opp mot 60-75 kroner. Muligens har de rett de som tenker at koreanerne ønsker en raskere gjenåpning enn det som tidligere er blitt kommunisert av TT.

De neste ukene og månedene blir utvilsomt spennende. Jeg velger å sitte i ro – men med den ustabile aksjonærmassen som er i selskapet, så er jeg forberedt på betydelig turbulens- og kursfall på kort sikt.
Redigert 05.12.2021 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2021 kl 00:16 5366

Avklaring av ML gjenåpning har blitt lovet innen året er over .. ikke mange ukene igjen ..
Null
06.12.2021 kl 06:44 5061

Ty som lovde det
Kanskje det ikke blir en realitet derfor han må gå.?

Tull fra meg det en fin uke til dere alle
Trollstuket
06.12.2021 kl 07:58 4771

De har da sagt att ML fabrikken med stor sannsynlighet åpnes i 2023.

Jeg tviler sterkt på att vi vil få melding om åpning.
Jeg tror heller vi får børsmeldinger om avtaler/leveranser.

Dette tror jeg vi vil få på løpende bånd Q1/Q2 2022.

Nå kommer mye ann på hva de kommer fram til, og hva som skal leveres.
Men dersom det skal ansettes å eventuelt oppgraderes burde de ha fått på plass avtaler før Q3 22
Det er bare 6-7 måneder til.
Redigert 06.12.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare