Tror ikke på tilfældigheder, pladder fra IR Nils Kjerstad

Kvike11
RECSI 01.12.2021 kl 14:29 2894

Jeg tror ikke på tilfældigheder, med kurs fald samtidig med Afskedigelse af Tore Torvund som IR-kontakt Nils Kjerstad siger.
Hvorfor er formanden ikke på banen og fortælle dette, jeg går ud fra det er Røkke der har fået besked fra sydkoreanerne på at fyre Tore.
Havde det været tilrettelagt, havde han meldt ud for lang tid siden at han ville stoppe ved årsskiftet, og de havde allerede en ny man klar.
Hvis dette er en naturlig overgang i og med at REC Silicon går over i en ny fase, ville det være rart de oplyste hvad det er for en fase og hvad det er for en ny struktur, , for indtil videre er der kun spekulationer.
Amatør arbejde fra REC og ren pladder
Ser ud til de har givet Tore sovepiller, Torvund selv sover i USA ,ellers ville det være meget naturligt at han som chef ville se markeds reaktion,
men de ved han sover.
.

–Det er heller en rekke sammenfallende ting som skjer samtidig, sier Kjerstad.

Jeg har også lige set julemanden.

Nej nogen presser på for der sker noget, måske er Hanwha Solution ved at forsøge at overtage det hele til en billig pris.

Den 18 november sagde REC - chef Torvund at ny havde de fået penge til at åbne fabrik.

Fakta er at de tidligere har hentet penge i marked til åbning og fortalt at det ville koste ca 20 millioner, som de har havde i forvejen.
Kurs idag er langt fra virkelig hed, alene den lukkede fabrik har en værdi på kurs ca 42 i værdi, dertil kommer de store skatte afskrivninger de har haft i flere år, som har en værdi af ..?? måske en kursværdi på 10 + meget mere, så er vi over kurs 70 og åbner fabrik , ser jeg let kurs 100, inden der er noget af de store der finder på at komme med undskyldninger for at til rage sig flere aktier i RECSI.

Derfor er kurs 100 inden for en nær fremtid
og dagens fald, hænger selvfølgelig sammen med de har givet Tore Torvund sparket øjeblikkeligt
med hans vilje, selvfølgelig

Hvor mange gange skal de fylde kassen
Slettet bruker
01.12.2021 kl 14:49 2720

synes det er rart hvordan alle lovpriser Tore, han har vært svært lite synlig og har fremstått som trett.

Klart rett beslutt å fjerne han, kan ikke ha en stilling som brukes som sovepute , må litt aktivt lederskap inn.
Kan bare bli bedre , han har ikke vært en god leder for rec i mine øyne . Kontraktene er det ikke han som har fått til , det var det Røkke som ordnet.

Ønsker Tore en god pensjonstilværelse , han ledet REC på overtid !
Redigert 01.12.2021 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
questi
01.12.2021 kl 14:49 2715

*hehe* Det er virkelig forfriskende å lese foragelse i språkdrakten til Ludvig Holberg :D
Elsker frasen "Jeg har også lige set julemanden!" :DD

Enig med deg at dette sannsynligvis ikke har skjedd helt frivillig, men kan ha en svak komponent av frivillighet.

Frivillig komponent:
- Alder
- Generell utbrenthet
- Korona-pes ifm pendling

Mulig ufrivillig komponent (noe REC har påført TT)
- Lønnsreforhandling, da nedover
- Uinnfridd forventning om lønnsøkning etter suksess
- Uenighet angående langsiktig strategi
- Misnøye med stadig mas og krav om fremdrift
- Personkonflikt med noen nye fjes
- Har fått om nyss om utskiftning på sikt, og velger å slutte lenge i forkant
Redigert 01.12.2021 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
Kvike11
01.12.2021 kl 14:58 2642

Håber at chefen Tore Torvund vil komme med en udtalelse ,
hvis han ikke har fået mundkurv på.
Kvike11
04.12.2021 kl 08:28 2046

Utroligt de ikke lader manden komme med en udtagelse, men fyrer ham på gråt papir, har helt sikkert været et krav fra sydkoreanerne at de får CEO pladsen.
Kunne de ikke bruge hans viden fremad rettet.
Helt sikkert det er en spændende tid vi går i møde og jeg er overbevist om der kommer meddelelse om åbning af fabrik inden 31 december.
Kan et køb af Kina fabrik være på tale.
Kassen bugner af dollar og tolden skulle ifølge aftale forsvinde i 2022 for både USA og Sydkorea.
vi må håbe der kommer en CEO der er mere åben og som informerer marked mere , gerne oftere.
Ser en meget stærk kurs opgang inden jul mod kurs 50 - 60
PHOinvestor
04.12.2021 kl 10:13 1722

mannen er 70 år som er endelig pensjons alder i norge

Hvar er problemet
VL
04.12.2021 kl 10:25 1651

Jeg har lest utallige innlegg fra deg og du påstår forsatt at tollen skal forsvinne fra 2022. Det er direkte usant , og rett skal være rett. Tollen på polysilicon ble forlenget med 5 år rett etter handelsavtalen mellom USA og Kina i 2020. Står absolutt ingen steder at den skal forsvinne med det første. Det vi må satse på er å få til flere wafer fabrikker utenfor Kina, og samtidlig strupe solar eksporten Deres. De ønsker ikke en rettferdig handelspolitikk og da må vesten sørge for sin egen egen energiforsyning.
questi
04.12.2021 kl 11:10 1503

Jeg spekulerer i en skillevei fremover innen solar... det gjelder hvordan, hvor mye og når man skal ta i bruk thinfilm.

Hanwha vet vi har satset 10 milliarder NOK nylig i såkalte tandemceller (1), som kombinerer thinfilm med vanlige silisiumsceller for å få til celler med effekt som overgår alt som er på markedet i dag. Ren thinfilm har ulemper med blant annet slitasje men har fordeler i blant annet lavere kost. En kombinasjon ser ut til å ha fordeler fra begge verdener.

Under energikonferansen i Europa for ca 1 måned siden, var det diskusjon og den endelige konsensusen der var at for å rekke klimamålene er dette ikke tiden for solarindustrien å eksperimentere og skifte over til thinfilm, men heller fokusere på å effektivisere den nåværende silan -> polysil -> ingot/wafer teknologi-linja.. (2) TT ville jeg gjette tilhører den leiren som ser flere fordeler for MosesLake dersom man ikke bytter over til thinfilm, mens Hanwha kanskje ville tilpasse MosesLake til tandemteknologien.

Kanskje konflikten ligger i en faglig uenighet om hva som er den optimale utnyttelsen av MosesLake i de nærmeste årene?

----
(1) http://www.pvtime.org/hanwha-q-cells-allocates-us1-28-billion-for-tandem-cell-research-and-production-line-conversion/
(2) https://www.pv-tech.org/intersolar-europe-2021-speed-and-scale-critical-to-europes-solar-manufacturing-hopes/
Redigert 04.12.2021 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.12.2021 kl 11:24 1438

Tipper de har en ny CEO klar allerede, men at det ikke sømmer seg å offentliggjøre at de har funnet en ny før etter litt tid. Mest sannsynlig var den nye påtenkt før den gamle fikk fyken, og vi skal ikke se bort ifra at personen har politiske kontakter og dette blir en vennetjeneste opp mot støtte fra myndighetene.
Slettet bruker
04.12.2021 kl 12:10 1259

Sannsynligvis. De skriver litt vagt og kryptisk at de skal «sluttføre» prosessen.

Mitt holdning til kursen er at kurs under EMI til en så stor aktør er talentløst:)

En annen ting: sist det var EMI (10,80), så sank kursen til 9,5 før det skjøt fart og ikke snudde ned før høy 24,8.
Nå er den på 19,4 (EMI på 20). Skal ikke se bort fra en dobling på kort tid.

Slettet bruker
04.12.2021 kl 12:14 1238

Hvis vi får en generell markedskorreksjon så faller nok rec og .. vi får se . Men på sikt skal vi opp det er det ikke tvil om . Om 3-5 år ser vi nok kursen på over 100