Flertall for Erna i KrF

Slettet bruker
29.10.2018 kl 18:18 1327

NÅ ER DET FLERTALL FOR ERNA I KRF

Etter blå seier i både Oslo og Vestfold, samt bedre enn ventet for de blå i Akershus, har blå side oppnådd et foreløpig flertall på 97.



Men det gjenstår å se hvor mange kristne som vil følge Hareides oppfordring om å lyve.
Hareide vil som kjent ha hemmelig valg og håper at dette kan få flere til å svikte sine egne og gå fra blått til rødt.

Partilederens oppfordring til løgn og svik føyer seg bare inn i rekken av alt det ukristelige Hareide-fløyen har servert folket de siste ukene.

I tillegg kan det bare være løgn fra Hareide sin side at han ikke vil bringe lederspørsmålet inn i saken. Etter alt som har skjedd bør man ikke bli overrasket om han også har lurt alle her og vil forsøke å presse delegatene med et kabinettspørsmål torsdag eller fredag.


Redigert 29.10.2018 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2018 kl 18:25 1323

De røde forsøker nå alle triks for å få de blå delegatene til å stemme rødt.

I kveld klokken 19 skal Rogaland KrF ha et telefonmøte.
Eneste tema er presset fra de røde om å vrake 4 blå delegater og erstatte de med røde.

Dette skjer til tross for at de blå fylkene er kraftig underrepresentert.
De røde vil ha i pose og sekk for å kunne innsette Støre og AP.



Redigert 29.10.2018 kl 18:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2018 kl 18:30 1317

Erstatte blå med blå. Edit rødblå
Det er altfor virrende at Usa opererer med omvendt fargekart.
Enig med .777. norge kun har hatt rødblårød regjering egentlig. Nå skal det bli rødgulblodrød, som er forråtningens farge.

Tegn i tiden tyder på at Norge trenger sin første havblå regjering etter rødgul kristenmarxismen nå har sitt øyeblikk med stemmemanipulering & sleipe triks som vei til makten.
Hareide/Gahr Støre nå vil åpne for stålblå vokser frem deretter. Vinn-Vinn.

Jeg fikk aldri oppleve Qvisling regjeringen pga jeg var for ung (ufødt). Historisk sett er det interessant å oppleve denne kristen/marxist unionen som er det verste jeg kommer til å oppleve av miniparti blåse seg opp og snu landet trillrundt retning..

Krf jux&trix
Redigert 29.10.2018 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2018 kl 18:46 1309

Mange reagerer på Hareides sleipe triks.

- Først instruerte han fylkene om å velge representative delegasjoner slik at de speilet rødt og blått. Dette tjente de røde på.
- Nå vil han ha hemmelig valg på landsmøte og nærmest oppfordrer blå delegater til å snu til rødt. Plutselig skulle ikke delegasjonene speile velgerne likevel.

Hareides mange krumspring og udemokratiske sinnelag bør være gjenstand for det etterspillet KrF blir nødt til å ta etter landsmøtet.
børst
29.10.2018 kl 19:02 1300

Dette er den typen demokratiske prosesser man kjenner fra U-land. Totalt uverdig. Hareide og hans rødegardister er noen forbanna drittsekker.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 19:23 1283

De blå delegatene bør ikke la seg presse til å lyve. De bør stå fast på sin blå stemme som de er blitt valgt på.
Det bør holde at KrF har en partileder som lyver for hele det norske folk og finner på stadige nye krumspring for å kupp både parti og regjering.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 19:24 1282

Historisk har kristne mye å svare for, men "de fulgte bare lederen".
Sotah
29.10.2018 kl 19:29 1273

Altså, hvis jeg har forstått sinnafrepperne riktig: Hvis de bryter med løftet om at de ikke skulle i regjering med FrP så er de ærlige hedersmennesker og har ryggrad. Hvis de følger opp det valgløftet er de svikere og forrædere. Er dere fulle alle sammen?
Slettet bruker
29.10.2018 kl 19:43 1262

Sotah

Skjønner at du ikke vil holde deg til saken her. Men selv i KrF så er det flere nå som reagerer på Hareides motstridende uttalelser - alt etter hva som tjener den røde siden. Hareide instruerte først om representative delegasjoner som skulle speile rødt og blått i fylkene. Men nå oppfordrer han de valgte delegatene til å skifte fra blått til rødt på i den hemmelige avstemming på landsmøtet. Plutselig var det ikke så viktig med speiling av velgerne likevel.

De fleste her ser Hareides krumspring og løgner i dennne prosessen. Det gjør sikkert du også.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 19:52 1254

Selv journalistene begynner å bli litt lei nå.
Og noen av de har oppdaget Hareides falskhet

TV2s kommentator:

På plass i Nittedal og Akershus KrF. Jeg ser frem til å bruke de neste 40 minuttene på å høre kahareide og kjellingolf holde de samme talene jeg allerede har hørt to ganger. (Hareide smiler av sin egen vits hver gang.)


Slettet bruker
29.10.2018 kl 19:54 1250

Dirken&sotah har ALDRI forstått riktig og trenger ikke gjengi "sin" "forståelse" i og med at den aldri har oppstått. Derfor strøk jeg resten av innlegget ditt som er like irrelevant som jonas&knutharry tåka.
Sotah
I dag kl 19:29 19
Altså, hvis jeg har forstått sinnafrepperne riktig:
Slettet bruker
29.10.2018 kl 20:10 1243

Her er et eksempel på hvordan Hareide serverer flere løgner i en og samme uttalelse.

Dette sier Hareide til DN i dag:

– Jeg ser nå et parti som har fått mange innmeldinger og målingene ser noe bedre ut enn det siste året. Jeg tror dette skyldes engasjementet rundt den åpne og demokratiske prosessen. Jeg tror mange mener KrF hører til i sentrum og støtter mitt råd, sier Hareide.


1) "målingene ser noe bedre ut enn det siste året"
Dette er USANT: Snittet på målingen i oktober ligger på akkurat samme nivå som resten av året.

2)"Jeg tror dette skyldes engasjementet rundt den åpne og demokratiske prosessen"
Dette er USANT: langt inn i KrF reagerer mange negativt på prosessen og mener den er udemokratisk. Velgerne føler seg overkjørt.

3) "Jeg tror mange mener KrF hører til i sentrum"
Dette er USANT: Hareide vil ha et samarbeide på venstresiden med AP og SV på vippen så det blir usant å fremstille dette som "sentrum".

4) "Jeg tror mange (...) støtter mitt råd"
Dette er USANT: Et flertall i stortingsgruppen, partiledelsen, ungdomspartiet og blant velgere er i mot hans råd.

Og slik holder han på. Hele hans argumentasjonsrekke bygger på flere løgner. Er det rart KrF blir splittet....!

Redigert 29.10.2018 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2018 kl 21:08 1223


Det skal ha vært Hareides generalsekretær Hilde Frafjord Johnson som presset igjennom forslaget om hemmelig valg på landsmøtet på fredag.
Selvsagt kom dette fra den røde siden - som alt annet krumspring i denne uverdige prosessen.
Oskar2
29.10.2018 kl 21:52 1191

Om Ap er smart nå lar de Hareide få Statsministerposten om han ønsker den som Bondevik krevde om der kunne dannes borgerlig Regjering.
Hvis der skal dannes en SKrf ,AP og SP Regjering kan ikke en kuppet Regjering bli nødvendig populær som kanskje Støre kunne ønsket og velger å holde hodet rolig for en venteposisjon, rød (SV) og blå sider (H,Frp) i opposisjon kan bli et problem i Stortinget for en Hareide Regjering som kanskje ender som i "såra og vonbroten.
børst
29.10.2018 kl 21:54 1186

Det er vel for å skjule alle muldvarpene de har lurt inn blant de blås rekker. Typisk Tjen Folket og AKP-ml taktikk dette, å seile under falsk flagg og infiltrere partier og lag for å sabotere innenfra.
Sotah
29.10.2018 kl 22:20 1167

Men hvordan kan det være helt i orden om Kr.F bryter valgløftet om å ikke gå i regjering med Fr.P ? Når de er løgnhalser, syndere og fariseere, landsforrædere og svikere hvis de gjør det de faktisk sa i valgkampen? Ingen har gitt noe svar på det utover at jeg er teit som spør. Men noen må være voksne her, da får jeg ta den jobben også.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 22:31 1156

Sotah,

Du får innse at dette er et simpelt kuppforsøk.
Nå blir det kanskje helt mislykket i tillegg.

Redigert 29.10.2018 kl 22:31 Du må logge inn for å svare
Sotah
29.10.2018 kl 22:44 1141

Jeg vil gjerne unngå Kr.F i regjering uansett. Det meste de står for kræsjer med mine ideer om et allright samfunn. Det er bare språkbruken her jeg humrer over. Og at man ser så lett på løftebruddet om ikke å bli med Frepp i regjering. Like inkonsekvent som det alltid er her på forumet. Man driter lett i det ureine travet fra Rogaland også. Merkelig at dere ikke ser selv hvor enfoldige dere virker.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 22:48 1136


Som Stalin forklarte demokratiet:
Det er ikke de som stemmer som teller , det er de som teller stemmer som teller
Sotah
29.10.2018 kl 22:51 1134

Jeg har ihvertfall tenkt å vente til det er stemt på fredag før jeg gidder å engasjere meg følelsesmessig. Sannsynligvis gidder jeg ikke da heller. Men det kan jo bli en gøyal fredagskos hvis Hareide vinner. Det er jo noe.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 22:52 1133


Uansett er det ikke 2. november som blir det avgjørende.
Føljetongen fortsetter etter det...
Slettet bruker
29.10.2018 kl 22:52 1130

Hei Zoten/venner:))

Og...under valgkampen kommuniserte han dårlig at han ville sleike imamer oppetter ryggen - men det gjorde han jo:))...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
29.10.2018 kl 23:01 1117

Jeg synes Lysende Sol skal gå ut med en ny kanonade mot Hareide denne uka. Det hadde vært gøy. Men der er det stille, gitt.
dreamliner
29.10.2018 kl 23:03 1111

Både Bondevik og lærlingen hans Hareide bør nå trekke seg.
børst
29.10.2018 kl 23:08 1101

Blå side har allerede flertall ettersom fylkesleder og to andre i Østfold har flagget blått. Nå avgjøres alt av hvor mange muldvarper rødegardistene har klart å lure inn blant de blå. Det er en grunn til at Hilde Frafjord Johnson og Knut Arild Hareide har foreslått hemmelig valg i det som kan være den viktigste politiske hendelsen i Norge siden EU-avstemningen i 1994.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 23:11 1096

Hei Zoten/venner:))

Og...hun venter nok klokelig til lørdag før hun oversender dødskysset - imamryggsleiking er en næring i vekst og kan sikkert medføre tilskudd fra mangfolddirektoratet:))...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
29.10.2018 kl 23:14 1090

KRF må sørge for å få omgjort til åpent valg på fredag. Eller kan Hareide og Bondevik lykkes med planen, utelukker ikke muldvarper som koverterer
Londonmannen
29.10.2018 kl 23:17 1084

Nå har jeg hørt Hareide gang på gang uttale at han er stolt over eget parti som har gjennomført dette som en åpen og demokratisk prosess. Snakk om å tale for sin syke mor!

For det første representerer ikke delegatene velgerne i de enkelte fylkene. Følgelig får de små fylkene langt større makt enn de burde på landsmøtet. Slik sett er altså ikke prosessen demokratisk.

I tillegg så styrer Hareide med hard hånd hvem som får argumentere for sitt syn på de forskjellige møtene.

Så skal altså Hareide oppfordre delegatene på landsmøtet til å svikte partimedlemmene som har stemt dem inn i god tro om at de vil stemme slik de har sagt. For å hindre at delegatene må stå til ansvar for den løgnen de da blir med på, så har Hareide rigget det til med hemmelig valg. Sviket blir bare større og større og helgenen ringen over hodet til Hareide er i ferd med å bli en røk-ring som forsvinner i vinden.

Hareide og hans hoff er i ferd med å bli desperate. Og tar jeg ikke mye feil, så vil Hareide i et siste forsøk på å få sin venn Støre som statsminister, stille kabinettspørsmål; stem med meg eller finn en annen partileder. Han tror virkelig at det skal få landsmøtet til å svikte medlemmene som har sendt delegater. Stakkars mann. Skjønner han ikke at nestleder Ropstad står klar til å overta ledervervet? Ropstad vil bli en solid leder for KRF og oppslutningen om partiet vil øke.

At Hareide ikke har skjønt at han med sitt utspill tok feil av partiet han leder, er ubegripelig. Og jeg er imponert over at blå side vinner frem til tross for at opplegget var rigget for at de røde skulle ta seieren hjem for Hareide.

En ting er sikkert; Hareide kan ikke lede KRF etter fredag 2 nov, dersom han taper valget. Og det føler jeg meg rimelig sikker på at han gjør, dersom han ikke på slutten av prosessen har en eller annen slu og sleip taktikk han kan kaste frem. Uansett, Hareide har tapt KRF uansett hva som skjer. Ingen kan stole på ham som leder etter denne farsen. Og Erna kan ikke ta ham med i en regjering, for da vet du aldri hva statsråd Hareide finner på. Erna må kunne stole på sine statsråder. Det kan du ikke med en person som har kjempet innbitt for å felle Erna, til tross for hva han lovte velgerne. Hadde han gjort prosessen rederlig, så hadde han primært kommet ut av skapet som sosialist før valget 2017, sekundert forblitt i skapet inntil valget i 2012. Det han nå har gjort spiller han utover sidelinjen for gpdt.

Jeg har et råd til Hareide; medl deg ut av Krf og inn i ditt kjære AP. Du uttalte jo at AP var blitt så kristenvennlig at AP var nærmest kommet på linjen med KRF. Da kan det jo ikke være noe problem. Gleder meg til å se Hareide gå under røde faner med sigd og hammer på under 1 mai feiringen 2019.
Slettet bruker
29.10.2018 kl 23:19 1078


Ja nå er Hareide helt avhengig av at noen kristne i partiet lyver eller gjør svikefulle valg for å jukse til seg røde stemmer.
Hareide er også avhengig av at hemmeligholdet av valget ikke omgjøres og blir vedtatt åpent.
Slettet bruker
30.10.2018 kl 07:18 1001

Norsk politikk er noe for seg selv, gett. En haug med sosialistiske partier som kjemper om makten, og later som de er uenige i litt småplukk, samtidig som sosialiseringsprosessen kjører videre, og et folk som lar seg engasjere, og møter opp hvert fjerde år for å delta i teateret.

Norge har i beste fall ett sentrumsparti (FrP) og ett høyreparti (Liberalistene). Resten er sosialistiske.

Jeg håper Hareide lykkes med kuppet sitt. Og jeg håper at han juger om SV og Rødt også, slik at de blir tatt med i den nye regjeringen.

PS: jeg håper at også Venstre er ærlige nok til å gå over til riktig side innen kort tid. Jeg håper selvsagt at Høyre gjør det samme men det skjer vel neppe.
Slettet bruker
30.10.2018 kl 07:27 995

Uansett hvem av disse partiene som sitter i regjering så er resultatet det samme: Mer stat og mindre frihet. Høyere skatt, samt flere lover og forskrifter.

Så lenge INGEN av partiene engang vil snakke om at det norske statsbudsjettet er fullstendig sinnsykt, og så lenge sløsingen fortsetter å øke, så synes jeg det er mer realt at SV og Rødt sitter i regjeringen, enn at såkalte høyrepartier skal sitte der.
Fluelort
30.10.2018 kl 10:10 967

Knut Arild Hareide vil ikke respektere den "åpne", "ærlige", "grundige" og "demokratiske" prosessen han har messet om at partiet har kjørt i fylkene for valg av, røde, gule og blå delegater til landsmøtet. Nå satser han hardt på at han skal klare å overbevise gule og blå delegater til landsmøtet, til å stemme noen annet enn de ble valgt for å stemme. Med andre ord vil ikke den "ærlige" Hareide respektere fylkene sitt valg når det kommer til stykket.

Og hvor "åpent" er et skriftlig og hemmelig valg på landsmøtet, som partiledelsen har forslått? Den vil ikke bli transparent og åpen i det hele tatt, tvert om, den vil som nevnt bli hemmelig. Kanskje vil det på landsmøtet komme benkeforslag om at partiet skal kjøre vanlig prosedyre, med å avgjøre hovedspørsmålet ved at delegatene viser stemmetegn, altså et åpent/transparent valg, og da bør blå side ha drillet sine delegater til å nedstemme Hareides ønske om hemmelig valg. Rent retorisk, kan man her ganske enkelt vise til at Hareide selv har stått på at han vil kjøre en åpen prosess, og da bør det kunne hevdes at Hareide bør stå på dette helt frem til at prosessen er fullført, med et åpent valg på landsmøtet.

Når fylkene etter en, fra Hareide, påstått grundig prosess, har valgt blå delegater og gule delegater med blå som sitt sekundærstandpunkt, hvor demokratisk er det da at partilederen legger press på delegatene for å stemme noe annet enn det valgresultatene i fylkene tilsier, med fordeling til røde, blå og gule delegater? Neppe særlig demokratisk. Hareide håper at hemmelig valg, skal bidra til at delegater sviker fylkeslagenes valgresultat og valg av utsendinger, og stemmer rødt.

Jeg mener å ha lest at Hareide tidligere har uttalt at han vil respektere de valgene som fylkene gjør, etter sine "åpne", "ærlige" og grundige demokratiske prosesser, men nå når det kan gå mot blått flertall på landsmøtet, så vil Hareide likevel ikke respektere dette og nok en gang endrer Hareide spillereglene.


Hareide har ett håp igjen

"Hareides siste håp er derfor at flere delegater som på årsmøtene har stemt blå, snur og stemmer rødt på landsmøtet fredag 2. november. På landsmøtet trengs det 96 delegater av totalt 190 for å vinne. Ingen av delegatene har bundet mandat, og dersom det blir en skriftlig og hemmelig avstemning, kan ingenting være avgjort før fredagens skjebnesvangre landsmøte."

Videre:
"– Vi må være klar over at dette valget vil være helt åpent fram til vi har telt opp på landsmøtet i 18-tiden fredag, sa Hareide til NTB mandag kveld.

Kilder nær Hareide sa til NTB mandag kveld at de nå håper å kunne påvirke de delegatene som primært vil stemme for Grøvan-alternativet om å forbli i opposisjon. Et flertall av disse sier de vil stemme blått om de blir nødt til å velge."


https://resett.no/2018/10/30/hareide-har-ett-hap-igjen/
Redigert 30.10.2018 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
Fluelort
30.10.2018 kl 10:39 957

Partiet rives i filler av splittelsen som Knut Arild Hareide har satt i gang, og risikerer redusert oppslutning uansett utfall av landsmøtet fredag. Dette bør Hareide ta ansvar for. Men dessverre blir det sannsynligvis slik, at dersom blå side vinner frem på fredag, og partiet i etterkant faller tilbake til rundt 3 % oppslutning, vil Hareide-fløyen si "Hva var det vi sa?" Og så påstå at tilbakegangen skyldes at partiet går i regjering med Frp.

Hvis blå side vinner frem, vil vi aldri få vite at partiet kanskje ville falt ned på 1,5 - 2 % oppslutning hvis rød side hadde vunnet frem. Dette er ett av de få minusene jeg ser ved at blå side vinner frem, at vi da ikke får dokumentert at partiets undergang skyldes Hareides venstresving og bidrag til et splittet parti.
Redigert 30.10.2018 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2018 kl 10:47 952

Fluelort,

Ser det samme. Den splittelsen som Hareide har satt i gang vil KrF tape på, men de blå vil trolig få skylden. Og Hareide vil nok være frekk nok til å henge seg på kritikken, selv om det er han som bærer hovedansvaret.

Risk-reward1
30.10.2018 kl 11:25 941

Det er uansett oppsiktsvekkende at et parti for "kristne og gode verdier" i så stor grad er villig til la seg lede av en dobbeltmoralistisk notorisk løgner, bare de får regjeringsmakt. Jeg snakker selvsagt om Støre.
Mannen som mer enn gjerne ofrer vårt samfunns grunnpilarer til fordel for globalismen.

RR
Fluelort
30.10.2018 kl 20:56 899

KrF er ikke delt på midten

Jeg har fulgt noe med på NRKs sending fra Østfold KrF sitt fylkesårsmøte i kveld, og som i NRK sitt studio kommenteres av avisredaktørene Selbekk og Aalborg. Jeg synes at den godeste Selbekk pratet seg noe ut på viddene, da han snakket om at KrF er delt omtrent på midten i synet om hvorvidt partiet skal samarbeide med høyre- eller venstresiden. Jeg så dog ikke begynnelsen av sendingen og vet ikke om han hadde tatt noen forbehold tidligere i programmet.

Jeg mener det ikke er riktig at partiet er delt på midten. Det er antallet delegater til landsmøtet som er delt omtrent på midten, med nesten like mange som støtter hver av sidene rød og blå, men dette er noe helt annet enn at partiet som sådan er delt på midten.

Det at antallet delegater er så jevnt fordelt, skyldes den grovt udemokratiske valgordningen i KrF, som kort fortalt medfører at fylkene med flest KrF medlemmer, som grovt sett også er sammenfallende med de blåeste fylkene, er sterkt underrepresentert i antallet delegater, mens de medlemsfattige fylkene som grovt sett sammenfaller med de rødeste fylkene, er sterkt overrepresentert. Således har fordelingen av delegater kunnet havne ikke langt fra en 50/50 prosentfordelingen i antall delegater

Imidlertid, det som er relevant å se på frem mot neste stortingsvalg, er hvor velgerne og medlemsmassen til KrF står i denne saken, og da er det temmelig tvilsomt at fordelingen er rundt 50/50, det riktige tallet ligger nok nærmere 1/3 og 2/3 til henholdsvis rød og blå side.

Dette betyr at dersom KrF skulle velge å gå i sosialistisk retning, så er det rundt 2/3 av KrFs velgere og medlemsmasse som vil kunne føle seg fremmedgjort i eget parti, noe som kan føre til en ny og stor velgerflukt, med store skadevirkninger for partiet.

Velgerflukten vil bli langt mindre hvis partiet går i regjering med de borgerlige, da venstresiden i KrF reelt sett er langt mindre enn høyresiden i partiet, samt at partiet tradisjonelt har samarbeidet mot høyresiden. Det er derfor langt færre personer på venstresiden i partiet, som kan komme til å føle seg fremmedgjort i partiet hvis partiet går til høyresiden, enn hvis partiet går i motsatt retning.

KrF er ikke delt på midten!
Redigert 30.10.2018 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
Sotah
30.10.2018 kl 21:55 881

Vil du ha kr.F med på laget, Flua? Har du fundert noe på hva du står igjen med da?