***STRØMPRISEN*** FAKTURAEN FOR VANLIGE FOLK - SKREKK OG GRU

*JBJB
02.12.2021 kl 19:00 104589

Hei folkens:))

Og...Nord Pool melder i dag om 236.25 øre/kWh pluss MVA, el avgifter, Co2 avgifter++++ i Sør-Norge, folkens - hvis denne prisen holder seg gjennom hele julemåneden vil en vanlig forbruker med et gjennomsnittlig forbruk på 3000 kWh i Desember få en faktura fra sitt strømselskap på nærmere 15 000 kr, i Januar - som vi beskrev i vår tråd som nå er fjernet vil de som først får besøk av namsmannen og må frekventere fattighuset de som har skreket høyest om "jorden brenner" og krevd iverksettelse av grønne luftslott - bedrifter og firmaer vil føle utgiftene på bunnlinjen og inflasjonen vil stige raskt og brutalt - Tyskland meldte om skyhøy inflasjon denne uken og proklamerte i rene ord at energiprisene var hovedårsaken - tang og tarefolket i samarbeid med nikkersadelen har tutet om fornybar kraft uten at konsekvensene ved å avvikle stabile kraftkilder har blitt utredet - resultatene ser vi nå med vindturbiner som står stille, solen uteblir og gassleveransene er overlatt til Putins dagsform - vi er fortsatt bare i den første vintermåneden og prisene på strøm kan bli dramatisk høyere når høytrykkene legger seg over kontinentet - periodevis strømutkobling lurer i kulissene hvis kulda legger seg over Europa i Januar/Februar etter at de grønne naive politikerne har klekket ut at prisen til oppvarming skal være mest mulig lik i Norge som på Sicilia/Mallorca - inkassobyråene melder allerede om høy aktivitet hos "vanlige folk" på grunn av de astronomiske prisene til oppvarming og lys her i et av verdens kaldeste og mørkeste land - vinteren vil bli grisete big time - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz...

NB! Håper dere fulgte våre råd om å binde strømmen slik vi gjorde til 49 øre/kWh inkludert MVA tidligere i år:))

Siste tilgjengelige strømpris for postnummer 0150 er:
236.25 øre/kWh
https://norgesenergi.no/hjelp/strompriser/

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 16.01.2024 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
22.12.2021 kl 14:17 5116

Jeg har undersøkt til mitt hus, og det anslås av leverandør at jeg kan klare å lage 4800 kwh med solcellepaneler om jeg så tar det på to sider av taket.
Men forbruket er ca 24.000 kwh
Og dessuten er det jo i stor grad om sommeren en får disse 4800 kwh så det monner jo ikke så veldig.
Kommer nok til å gjøre det likevel
pengex
22.12.2021 kl 14:29 5105

Eller løse solceller på aliexpress for de som har større byggekompetanse. Solpaneler kan lages extremt billig bare man har tid og lyst.
PSI- Investor
22.12.2021 kl 14:39 5073

Tja det er et par år siden så helt eksakt husker jeg ikke men det var snakk om i området 100.000,- kr for å få satt det opp.
Så varer det vel minst 20 år tror jeg.
Så kan man sikkert regne ut på ulike måter, med og uten renter, alternativ plassering av kapitalen osv hvis man gidder

Men altså hvis man runder av bitte litt og sier 5000 kwh i 20 år da så blir jo det også 100.000,- så da blir det en kr pr stk da for de kwh'ene en får lagd seg.

Så spørs det da om man ønsker at strømprisen går opp så man tjener på det eller ned så man taper på det mens resten av forbruket som det tross alt er mye mer av blir billigere
Redigert 22.12.2021 kl 15:00 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
22.12.2021 kl 14:55 5032

Om du skal vente til ting er ryddet opp i,er jeg redd for at du kommer til å bli en stund.En lang stund.
Slettet bruker
22.12.2021 kl 16:56 4968

Det kan tid å få noe selv med Aliexpress ...

Biltema og Hyttetorget har mindre solcelle paneler med "lav vekt".
Biltema har en inverter (12V DC til 220V AC) med modifisert sinus til en rimelig "penge".
Jula har en kurrant regulator for solcelle paneler ....
En lokal bilopphugger har ofte billig bilbatterier ....

Ett "billig" krasjkurs for de vil lage noe selv istede for å være 100% forbruker.

Ref
Inverter 12V DC - 220V AC modifisert sinus
https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kontakter-og-uttak-12-volt/spenningsomformer-150-w-2000030753
Solcelle regulator
https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv-og-camping/solceller-og-stromforsyning/solcellepaneler/solcelleregulator-016578/
50W panel
https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/solcellspaneler/solcellepanel-2000045344
80W panel
https://www.hyttetorget.no/solcellepanel-mono-80w-sort

Redigert 22.12.2021 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
Mr Karma
22.12.2021 kl 20:16 4845

nettopp kommet tilbake fra en del julehandel i min lille sørlandsby....det er bulkedag, men det gikk bra.
Jeg kan ikke merke noe i stemning eller julehandel, bortsatt fra litt enklere å få parkering og ikke fullt så mange stressa distrè shoppere. Det var noen nabolag og kontorer som kanskje var noe mørkere enn vanlig, men ellers virket det meste normalt. Det er nærmest utsolgt for ribbe (t.o.m. ferdigstekt), så det ser ut komfyrene blir i full sving julaften...

Jaja, dette ble litt på siden, men jeg dreier alt jeg kan over på vedfyring, og det er kaldt når jeg kommer hjem. Tror flere her inne får rett. Det kommer til å bli mange som kommer til å sitt å fryse i vinter, kanskje t.o.m. fryse ihjel. Folk er ikke oppvokst på samme måte som de som nå har for det meste gått bort, så de er ikke klar over hvor farlig det kan være å legge seg i et kaldt hus, uten å ta skikkelige forhåndsregler. Og det hjelper ikke med denne Omnicron svivende rundt heller....

Jeg gjorde selv tabben i tenårene. Endte opp på intensivavdelingen med dobbelsidig lungebetennelse. Holdt på å stryke med...
Garmis
22.12.2021 kl 21:10 4778

Jeg forstår ikke dette hysteriet, vi er da tross alt blant verdens rikeste land. Da må vi jo også forstå at vi må ha verdens dyreste energi. Dersom noen har hatt nesten gratis energi de siste årene, er det jo bare rimelig at disse betaler litt mer nå. Akkurat som de som har hatt fastpris og betalt en forsikring nå kan høste fortjeneste av dette.
De som har kjøpt seg hytte eller bolig nr. 2 har så god råd at de evner å betale for dette, så jeg forstår egentlig ikke hva som er problemene her.

At vi i tillegg har de dårligste politikerene det må og kan vi jo skylde på oss selv. Siden vi ikke har noen andre å skylde på, passer jo det fint. Dagens politikere sier jo hele tiden jeg mener og jeg tror. De har jo helt glemt at det er folket som skal mene og tro, mens politikerne skal gjennomføre dette.
Skulle ønske at dette kan tvinge frem fornuftige og rettferdige politikere som jobber for og med sitt eget folk igjen. Og dette gjelder alle partier fra ytterste venstre til ytterste høyre. Skjerp dere.
kokkohill
22.12.2021 kl 22:42 4660

Helt utrolig at kablene til eu virker enda, skulle tro noen deler som har lang leveringstid hadde gått i stykker for lenge siden. Må være Kinesisk kvalitet dette , nett som korona som ende tikker å går etter 2 år….🤣
vicktor
22.12.2021 kl 22:47 4625

Garmis
Her kommer du med mye tøv. Nei, vi er ikke verdens rikeste land, vi er ikke i nærheten en gang. Dette sa Sissener for en tid tilbake.
Vi har et Pensjonsfond, som staten styrer. I andre land er det meste av pensjonspengene i private pensjon og forsikring selskaper.
Vannkraften er det norske folks eiendom og vi har gjennom mer enn 100 år betalt ned disse anleggene. Stortinget forvalter denne
vannkraften på vegne av oss. Dette blir omtrent slik at dersom du eier aksjer, så selger aksjemegleren aksjene dine og tar fortjenesten selv.
For så å kjøpe aksjene tilbake til en høyere pris. Om en god del av oss har god råd, det har ikke noe med saken å gjøre.
Nei, vi kan ikke skylde på oss selv. Vi har ikke noe demokrati i dette landet, slik det blir styrt. Vi har sagt Nei til EU og likevel så fører
Stortinget en politikk som undergraver vår selvråderett. Vi må melde oss inn i Nei til EU og støtte de i kampen mot EU og ACER.
Garmis
22.12.2021 kl 23:07 4617

victor,
Det du beskriver her er jo også vrøvl, Stortinget forvalter denne vannkraften på vegne av oss. Energien er nærmest gratis, men "vanlige folk" betaler i dyre dommer, hva slags forvaltning er det? Hvorfor skal dette forvaltes til utlandet, samtidig som resten av landet nord for Dovre har strømpriser til 30 øre? Hva slags forvaltning er det?
Og det du beskriver som aksje forvaltning av aksjemeglere har vel skjedd og skjer fortsatt. Hvor noen selger og tar pengene selv. Ikke minst skjedde dette i forbindelse med Kredittkassen og DNB i sin tid. Dette var også politiker skapt!

Ellers er jeg enig i at vannkraften burde være det norske folks eiendom. Og at politkerne undergraver sitt eget folk. De må slutte å si jeg tror og jeg mener, de må gjennomføre det folket vil. Partiprogram må forbys og sunn fornuft må komme frem. Dersom politikere ikke skjønner dette, må det gjennomføres folkeavstemninger for det meste. Selv om dette er omstendig, må det kanskje til. Eller så trenger vi en stor utskiftning av politiske broilere som tror de kan og vet alt.
Redigert 22.12.2021 kl 23:25 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
22.12.2021 kl 23:20 4586

Hva gjør en familiefar som føler tilværelsen rakner pga dette?

Det er bare å vente på at noe skjer........
Garmis
22.12.2021 kl 23:32 4565

Ellers er det bare å flytte til et annet land, det kan jo ikke være slik at resten av oss skal betale for alle andre som ikke greier å forstå hvordan dette landet er styrt. Dersom dette landet blir for dyrt å ha et normalt liv i må man jo til slutt bare flytte til noe bedre.
Noen vrangforestilte poiltikere har lurt mange fra andre land til å komme Norge, i den tro at "noen Andrè" skal betale for det. Nu når prisen kommer på bordet må "noen" ta ansvar for dette.
undrende
22.12.2021 kl 23:38 4614

Anbefaler ikke, (ut i fra hva jeg har lest flere uttale, på solcelle sider) å kjøpe solceller fra Kina i mindre kvantum.
Det sies at da, sender de det aller dårligste de har. Nærmest bare dritt, har jeg lest mange har skrevet.
undrende
22.12.2021 kl 23:52 4580

De rikeste i Norge har blitt mye rikere, vanlige folk har blitt mye fattigere sammenlignet med Vest europa. Vi har mye kaldere klima her enn de fleste EU land, og anvender strøm til oppvarming i mye større grad.
Folkeavstemning om EU har vi jo hatt to ganger allerede. Tror nok en tredje ville endt med langt større NEI flertall. Men, att folkeavstemning, de ønsker ikke politikerne, de vet utmerket godt at avstemningen ville gå mot det de tenker å gjennomføre. Det de har gjort nå, tverrpolitisk, er å tjuv melde Norge inn i EU
Vannkraft er naturligvis vår (alle sammen sin eiendom) og bør således deles ut til kostpris. Vannkraften har bygget landet, og er vår, nærmest eneste konkurranse fordel, rent bortsett fra at nordmenn stort sett er flinke arbeidere. Oljen derimot, har gitt enorme midler til statskassa, men desverre drevet lønn's og prisnivået hinsides det meste. Vi er kanskje ikke direkte uenig, på det meste
og NB! denne groteske prisøkningen er like mye ment å skulle forberede det norske folk på hva vi kan forvente av det grønne skiftet.
Hva med å få på plass alternativ grønn energi før man kutte i den fossile? Makan til idioter.
Redigert 22.12.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
vicktor
23.12.2021 kl 00:30 4523

undrende
De rike har blitt rikere, vanlige folk har blitt fattigere, gjeldsgraden i husholdningene er rekord høy.
Det er ikke de rike sin skyld at folk har blitt fattigere i vårt land. For de rike skaffer oss arbeidsplasser, staten sier opp sine
ansatte på de laveste nivåene, for å slippe pensjons forpliktelser i fremtiden Det er staten med sin skatte og avgift politikk,
som i stor grad bidrar til at vanlige folk ikke klarer å bygge seg opp formuer.
Vi eier våre boliger for vi høre og må betale eiendomsskatt på denne boligen. Som i meget stor grad er belånt opp til pipa og som banken egentlig eier.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 02:35 4469

Acer har overtatt styringen av RME 100 %.
https://www.youtube.com/watch?v=EzUYlyO4Uok

Og hvem mottar CO2 avgiften i EU ? Hva anvendes den til ?

Hva skjer når CO2 avgiften kanskje tas bort i 2040 eller 2050 ?
Kollapser da alle fornybar energi investeringene ? Og EU ler
hele veien til banken.

Norsk energi- og klimapolitikk er helt borte i natten.
Redigert 23.12.2021 kl 02:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 02:39 4469

ikke et ord på nyhetene fra NRK om problemene med høy strømpris nå ikveld. alt var såre vel og studenter og barnefamilier hadde ingenting å klage over. Norge….den siste sovjetiske stat.
Redigert 23.12.2021 kl 02:39 Du må logge inn for å svare
gw60
23.12.2021 kl 03:19 4453

Ja det er helt utrolig!!

Denne regjeringa skjønner enda ikke at dette går adundas. Vårt land er i krise!!

Mange familier klarer ikke denne regningen som nå kommer. det samme med en haug med små/mellomstore bedrifter

De er nødt til å innføre en makspris feks 1 krone og staten tar resten.
Nå føler jeg vi har en regjering som ikke styrer.............de burde vært på offensiven og fortelt oss hva de vil gjøre. Men det er helt taust.

Jonas, nå må du våkne.....................!!!!!!!
Thesistulling
23.12.2021 kl 04:36 4453

Hysj, la han sove, så blir vi kvitt han snart.
valdresbonden
23.12.2021 kl 05:32 4426

Ja, ingenting nytt fra regjeringen. Gutta har juleferie, og da skal de ikke plages. Stortingspresidenten dro til varmere land, den 16, og fikk innvilget eksta lang juleferie.
Tyrkia sies det, men det er jo gjerne ett transittland til Iran. Håper han la igjen tjenestetelefonen, men det får vi nok aldri vite.
Støre har gått i hi, og Lysbakken er i karantene. Det passer nok godt i disse dager.

Hadde vi hatt en statsmann som leder, hadde han gått ut og sagt: Dette funker ikke. Bedrifter og privatpersoner blir gjeldsslaver. Her skal det ryddes opp, og dere, kjære landsmenn, skal få igjen det Norge tjener på eksporten.

Eller så hadde han sagt: Dette er det dere har stemt på, og siden dere er kjøtthuer hele gjengen, så skal dere få det grønne skifte inn med teskjeer.
Så dro de jo inn noen 100000 tusen vis av stemmer, fordi folk trodde de skulle få gratis tannlege, og brillene skulle tilbake på nesa til de barna som trengte det.
Saueflokken er lett å lede..

Og på nyttårsaften eller hvilken dag det er, så sitter han der og sier , kjære landsmenn. Og forteller hvor flinke de er, og at regnet som aldri traff vannmagasinene, og om vinden som heller aldri traff vindmøllene, og om de svenske elvene som var bunnfrosset, selv om kloden koker- Og alle har tatt seg en pinne, og nikker og smiler, og synes han virker som en grei kar. La skjermen gå i svart, er mitt råd.

V.
Redigert 23.12.2021 kl 05:40 Du må logge inn for å svare
*JBJB
23.12.2021 kl 09:20 4299

Hei folkens:))

Og...da er nest siste hardcore julepakke levert, folkens - på lille juleaften melder Nord Pool om en gjennomsnittspris i Sør Norge på 307.58 øre/kWh pluss nettleie og avgifter - omregnet etter regjeringens strømpakke vil fakturaen i Januar vise nærmere kr. 2,75 pr. forbrukt kWh for vanlige folk - en husholdning med et gjennomsnittsforbruk på 3500 kWh i desember vil motta en faktura på ca. 9600 i starten på januar 2022 under de gitte forutsetninger - men vår fastprisavtale på 39 øre/kWh og nabopris til 60 øre/kWh på el bil laderen gir klingende mynt i kassa til fattighuset - Parisavtalen og FNs bærekraftmål har styrt politikerne inn i ei blindgate hvor "Europas batteri" blir tappet i alle ender - nikkersadelen ønsker høye strømpriser for at den grønne galskapen skal bli lønnsom og tang og taresekten lever i sin drømmeverden hvor høye strømpriser er villet for å styre utviklingen mot hest og kjerre samfunnet - pampene i EU har klekket ut den glupe ide at norske forbruker i Avdal og Tynset skal betale det samme for lys og oppvarming som forbrukerne med 2000 kWh i årlig forbruk i Gibraltar og på Sicilia - overføringskablene går varme og taper 10% effekt på sin ferd mot kontinentet, men politikerne på Stortinget sleiker hverandre oppetter ryggen og mener de redder menneskeenheten fra dommedag og undergang - de neste vintermånedene vil bli grisete big time - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz.....


Siste tilgjengelige strømpris for postnummer 0150 er:
307.58 øre/kWh
https://norgesenergi.no/hjelp/strompriser/

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 23.12.2021 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
*JBJB
26.12.2021 kl 12:43 3892

Hei folkens og god jul:))

Og...da er det bare dager til strøm fakturaen fra desember dumper ned i postkassen eller innboksen, folkens - selv nå i den stille uke hvor industrien stort sett går på lavgir og forbruket av strøm vanligvis er svært lavt melder nord Pool om en gjennomsnittlig spot pris i sør Norge på 224.49 øre/kWh pluss nettleie og avgifter - selv etter kompensasjon fra regjeringens strømpakke gir dagens pris nærmere 2,30 kr/kWh til forbruker - en gjennomsnittsfamilie med et forbruk på 4000 kWh vil dermed måtte påregne en faktura på ca. kr. 9200 med forfall 20 januar - dette er lavt estimer da gjennomsnittsprisen i desember har vært adskillig høyere - januar kulda lurer like om hjørnet og som kjent står vindturbinene stort sett stille både i januar/februar og solcellekraftverkene produserer next to nothing når dagene er korte og solen uteblir - rakettforskerne på stortinget har klar det kunststykke å lure folket til å tro at Norges energiproduksjon skal fylle hele Europa med billig strøm og få rimelig strøm tilbake gjennom overføringskablene når husholdningene stort sett ikke forbruker energi til oppvarming og lys - zånn går det når kjerringa til Gudbrand i Lia styrer butikken og mener det er en god deal for norske forbrukere med samme pris på strøm på Granca og Sardinia som på Tynset og Elverum - men som tidligere postulert er FNs bærekraftmål, Paris avtalen med liten skrift samt pampene i EU de "vise menn" for stortingsrepresentantene - ropene fra fattighuset og namsmannen vender de det døve øret til og energiministeren Mjøs Persen (tidligere nestleder i Pol Pott partiet Rød valgallianse) er mest opptatt av å nedsette kommisjoner og komiteer som skal se på saken - vinteren vil bli grisete big time - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz...

Siste tilgjengelige strømpris for postnummer 0150 er:
224.49 øre/kWh øre/kWh
https://norgesenergi.no/hjelp/strompriser/

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 27.12.2021 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
27.12.2021 kl 21:28 3549

Vi får håpe på at tang og tare-menigheten, er superglade for kommende faktura!
Men jeg tviler, det har vert veldig stille fra den kanten i det siste.
Kanskje det begynner å gå opp for dem, hva de holder på med?
Men de skal vite at jeg har spart opp midler, og er klar til å kjøpe biler, hytter og hus av dem, via namsmannen.
Billigt selvfølgelig, må jo betale strømregningen jeg også.
Enjoy.
Mulla3
27.12.2021 kl 21:39 3527

Flere av dere som skriver her har disse folkefiendene av noen politikkere i hjemkommunen deres. Slutt å gnål ring på døren deres og fortell dem hva dere synes om dem. Eller på gata i butikken. La dem få føle folkets harme.
valdresbonden
27.12.2021 kl 22:39 3457


Enig.

Eller la oss stille oss utenfor personalinngangene på stortinget og bue høyt hver gang de kommer og går for dagen.. Svikere.

V.
Slettet bruker
27.12.2021 kl 22:51 3465

Ikke snakk negativt om tang og tare ..
I motsetning til den politisk varianten så er er tang og tare spiselig. ..
En utmerket kilde til næring ...

Slettet bruker
28.12.2021 kl 00:07 3439

Pampene i EU bryr seg ikke om Stortinget setter en maks pris på strøm i Norge
Pampene i EU bryr seg ikke om Stortinget skroter nettleie og moms...

Pampene i EU stusser mere over hvorfor finansministeren i Norge og andre ikke kan lese.

Slettet bruker
29.12.2021 kl 12:51 3265

*JBJB skrev Innlegget er slettet
Ingen (inkludert EU) forhindrer Norge å sette en maks på på strøm, fjerne nettleie, moms og mye annet
Penga renner inn i statskassa så spørsmålet er hvordan overskuddet reinvesteres ...



PSI- Investor
29.12.2021 kl 12:53 3297

Vi må huske på at Norge betaler flere titalls milliarder årlig for å få lov til å selge blandt annet strøm til Europa. Samt f eks gass, olje og fisk.
EU vil egentlig slett ikke kjøpe dette av Norge.
Dette er noe de kjøper for å være ekstremt greie, så da skulle det bare mangle at hver og en av oss må sponse med noen tusenlapper over skatteseddelen for at dette skal ordne seg.
*JBJB
29.12.2021 kl 13:06 3272

Hei folkens:))

Og...det går mot en grisete faktura big time for vanlige folk i januar, folkens - selv i disse nedstengte juledager melder Nord Pool om 208.73 øre/kWh pluss nettleie og avgifter - med fradrag av regjeringens strøm almisser blir vanlige folk i dag fakturert med ca. 2 kr/kWh - gjennomsnittsprisen i desember vaker rundt 3 kr. kWh noe som tilsier en faktura på 12 000 kr. med et forbruk i desember på 4000 kWh til forfall 20 januar 2022 - vår fastprisavtale på 39 øre/kWh gir derimot et tilskudd til fattighuset på ca. 5200 kr. inkludert inntekten fra el bil laderen til nabopris på 60 øre/kWh, tilskudd fra strømpakken og full kapasitetsutnyttelse opp til 5000 kWh i måneden - mediene og medløperne av den grønne galskapen har proklamert "jorden brenner" på inn og utpust og får nå føle egen galskap på kroppen - konsekvensene som nå utspiller seg as we spek fører til at vanlige folk må nekte de indoktrinerte ungdommene å dusje, barna må gå i skitne klær og temperaturen på kaffelatte rommet senkes til maks 16 gr., og slikt suger - Europas grønne batteri går tomt i alle ender når overføringskablene skal forsyne kontinentets energibehov som følge av evneveike politikere med FNs bærekraftmål og Parisavtalen med liten skrift som bibel - stabile energikilder er faset ut samtidig som elektrifiseringen er faset inn på høygir og troen på vindturbiner og solcelleparker har vist seg ubrukelig når kulda legger seg over Europa - politikerne har latt seg forlede og blitt blendet av FNs klimapanel som i 40 år har proklamert varme og fine vintre i Europa hvor strøm til oppvarming ville bli så godt som overflødig - Norge har som kjent tilsluttet seg Acer som har som mål å gi like priser på strøm i hele Europa, noe som innebærer at Tynset og Røros skal ha lik pris for oppvarming og lys som Las Palmas og Athen - energiminister Mjøs Persen (tidligere nestleder i Pol Pot partiet Rød Valgallianse) beroliger vanlige folk med flere komiteer og kommisjoner som skal "se" på saken, hei hvor det går - fremtidskontraktene for januar og februar tyder på nye rekorder og grisete regninger for vanlige folk - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz...

NB! Fyllingsgraden i vannmagasinene fortsetter å falle på grunn av uansvarlig overføringsmengde til EU pampene - ved utgang av uke 51 lå fyllingsgraden på 57,9% - gjennomsnitts fyllingsgrad mellom 2001 til 2020 er 70,7% på samme tidspunkt.

Siste tilgjengelige strømpris for postnummer 0150 er:
208.73 øre/kWh
https://norgesenergi.no/hjelp/strompriser/

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla

Redigert 29.12.2021 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
*JBJB
29.12.2021 kl 20:11 3119

Hei folkens:))

Og...som vi har advart mot tidligere begynner nå de høye kraftprisene å få følger på bakken, folkens - flere aluminiumprodusenter i Europa stenger nå ned og sender de ansatte mot utgangsdørene og "Nav" kontorene - Norges kraftkrevende industri har stort sett lange kontrakter på levering av strøm, men Hydro er allerede på ballen og advarer myndighetene - konsekvensene av tang og tare galskapen når stadig nye høyder ut over de som allerede er belyst både i den slettede tråden og i denne - FNs bærekraftmål og Parisavtalen med liten skrift får stadig større negative konsekvenser for Europa/Norge, men er til stor glede for Kina/India+++ - vinteren vil bli grisete på flere områder og Yr melder om ny sibirkulde allerede neste uke - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz.....

Høye energipriser gjør at to europeiske aluminiumsprodusenter ser seg nødt til å stenge ned deler av produksjonen. – Vi følger situasjonen tett, sier Hydro.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/12/29/7795688/aluminiumsindustrien-tvinges-i-kne?internal_source=sistenytt

Det kommer til å bli konkurser i fleng, og den økonomiske veksten vil stoppe opp. Dette er historisk både i Europa og i Norden, men det får heldigvis mindre konsekvenser her, hvor folk og bedrifter får noe støtte, sier Brottemsmo til E24.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/12/29/195813359/sor-norge-far-nesten-dobbelt-sa-dyr-strom-so

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 30.12.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
spekulator
30.12.2021 kl 09:31 2876

Vel, nå har jo Kina nettopp åpnet et nytt kullkraftverk på 1000 MW, med rimelig strøm. Aluminiumsindustrien vil vel flytte der til, slik som Hydro i Saudi-Arabia. Billig strøm på gass.
*JBJB
30.12.2021 kl 10:36 2864

Hei folkens:))

Og...vi fikk mye pepper og tyn da vi allerede i August 21 (i den slettede tråden) advarte mot mulig strømutkobling tidvis/stedvis, folkens - nå kommer flere kraftanalytikere etter og predikerer samme vise - det går mot kald kaffelatte og frosne MDGml medløpere når magasinene er tomme - Kina, India +++ gnir seg i hendene over naive politikere og media i vesten som har hoppet på FNs bærekraft pinne og Paris avtalen med liten skrift - som tidligere belyst vil mange bedrifter etter hvert vurdere utflagging til vennligsinnede energiland mens Europa sitter igjen med svarteper og vanlige folk som lever av å klippe hverandre - hvor naiv går det an å bli egentlig - vinteren vil bli grisete big time - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz....

NB! Muligheten for el billading til 60 øre/kWh ligger fast, men pågangen er upåklagelig og januar er sprengt:))

– Personlig er jeg veldig pessimistisk. I verste fall kan det bli rasjonering i Norge til våren. Det er ingenting som tilsier at det vil bli lavere priser neste år. Vi er i en utsatt posisjon. Jeg er redd at prisene ikke vil komme ned til gode, gamle nivåer. Jeg håper jeg tar feil, sier han.
https://e24.no/olje-og-energi/i/Poewb5/fare-for-energikrise-ogsaa-neste-vinter-vi-er-i-en-utsatt-posisjon?fbclid=IwAR0jW_QFgRVcPbG3hmY_hc44lS2JoVIc2yZbpCXIyxBNFodSW40rBLRtC8E

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 30.12.2021 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
spekulator
30.12.2021 kl 13:42 2779

Og i morgen fredag, vil vi igjen ha Nord-Europas dyreste strøm. Full import fra Tyskland (ren kullkraft/gasskraft). Magasinene i Sør-Norge er nå på 50%, og fallende.
https://www.nordpoolgroup.com/maps/#/nordic
Kolonien Norge er under full kontroll av EU.
PSI- Investor
30.12.2021 kl 13:53 2797

Og vi betaler til og med direkte tilskudd på titalls milliarder for å få lov til å være koloni.
Det er jo genialt.
kokkohill
31.12.2021 kl 10:30 2644

Da har Sør Norge 1 kr høyere strømpris en alle rundt pr 31/12 2021. Makan til idioter , her må de ansvarlige finnes og riksrett settes…
*JBJB
31.12.2021 kl 11:09 2592

Hei koko/folkens:))

Og...FNs bærekraftmål, Parisavtalen med liten skrift og kravene fra pampene i Brussel trumfer kulde og realiteter, koko - fyllingsgraden i magasinene er er snart under 50% og fallende samtidig som uansvarlig energi og symbolpolitikk ruler utviklingen i Europa - zånn går det når hodeløse politikere uten bakkekontakt lar seg forlede av kaffelattejenter med jorden brenner som rettesnor og media som mikrofonstativ - sjekk energiapppen fra kraftselskapene og se på fakturaen folkens - estimatene som MSM har beregnet er langt under de faktiske regningene for desember og våre kalkyler er derfor mye mer treffsikre - vinteren vil bli grisete big time - read our lips - skrekk og gru...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla