BAD med nok et underskudd i Q4 ?

Torsol
GOD 03.12.2021 kl 12:56 1987

Året ebber ut og tallene for Q4 er vel klare primo februar 2022. Skal vi ta en kjempesjanse dere og gjette på nok et underskudd for BAD ? Eller er det ufint av meg å være så pessimistisk ? Neppe. Men jeg kan ta feil og da blir jeg vel hudflettet av der kjekkaser som tidligere har hausset BAD (opp til kr 17,- ?) og som siste tiden (heldigvis) har hatt munnbindet stramt påsatt.

Julen nærmer seg og noen tror på både på nissen og BAD. Det sikreste tror jeg er å tro på nissen hvis ikke underverker oppstår. Fremtiden er nok uviss for oss alle (bortsett fra de ekspertene som tidligere har hausset BAD) men på bakgrunn av historiske regnskapstall siste 5 år + Q1, Q2 og Q3/2021så har de vist underskudd og stort sett økende lønnskostnader.

Jeg nevnte tidligere at med den farten og retningen som kursutviklingen BAD har så vil vi nok skimte 5-tallet neste år en gang.

Så korirgér meg gjerne men det ser p.t. ikke særlig lyst ut selv om solen snur om ikke mange dagene. Det gjelder nok ikke for BAD som vil vandre i skyggenes dal med kanskje behov for påfyll av frisk kapital om en tid. Hvem vet. Bare en tanke som streifer meg.

Til vi alle ser tallene på bordet så ønsker jeg god jul og godt nytt år til alle dere som ikke har aksjer i BAD. For BAD-aksjonærene blir det nok fortsatt triste greier.
Torsol
07.03.2022 kl 19:21 1015

Ja, ja, dere som digger BAD......hva skal vi si om Q4-22 ? Ca 15% flere ansatte, underskudd og ........ja. Nå blir det 6. året på rad med underskudd, unnskyldninger fra ledelsen etc etc. Og "dere" kjøper aksjer ennå? Hadde egentlig ikke tenkt å kommentere dette begredelige BAD siden noen refset meg pga min negativitet. Men må likevel nevne selskapet.

Dream on guys....
Framtia
17.02.2022 kl 19:51 1282

Hvorfor bry seg om slike uttalelser! Stol på egne vurderinger! Noen påstår at "markedet" viser vei, men d er i beste fall sum av de manipulative krefter de representere! Storkapitalen styrer markedet! Det er bare å lese de hel- RØDE overskriftene i FA og andre finans medier...Hvorfor tror dere børsene følger en sinuskurve, med svingninger på 1-3% opp og ned annenhver dag!🤔? Det meste er det en mening bak og ikke sjelden i hensikt å berøve de "fattige" og verike de allerede rike! I politisk-økonomisk sammeheng betyr dette "pengefordelings politikk"!
surplus
17.02.2022 kl 17:08 1337

Store utslag i kursen i dag. Hva kan vi forvente den 25? Faktum er at det har vært flere kontraktsinngåelse den siste tiden, likeledes har det vært mange innsidekjøp.
Goldsmith
15.02.2022 kl 16:17 1458

Det som er ganske tydelig når du ser på resultatene og kontantstrømmen - er at risikoen for en ny emisjon er ganske stor. Med en kontantstrøm fra drift på ca minus 10 mill i kvartalet og en kortsiktig rentebærende gjeld på 35 millioner, så holder ikke 55 millioner i kassa lenge.
Jeg tipper at vi ser en emisjon i første kvartal.
rydning
03.12.2021 kl 19:41 1838

Det var nok endel som hivde seg på sammen med Spetalen brødrene her for en stund siden, de er nok borte nå😊
Uansett så begynte styremedlem Westbø å kjøpe seg opp før de.
Torsol
03.12.2021 kl 19:28 1845

Forstår det er ulike synspunkter der ute/her inne men det er jo bare å avvente og se. Jeg har ikke noe ønske å sable ned BAD men forstår bare ikke hvorfor man handler i noe som siste 5,... snart 6 år har gått med underskudd. Det som initierte mitt ønske om å kommentere BAD var disse kjekkasene som hele tiden forsøkte å hausse opp kursen,.... spesielt med de dårlige regnskapene siste årene og kursutviklingen.
rydning
03.12.2021 kl 19:20 1855

Som vellykket investor bør man se mer fremover enn i bakspeilet.
Men den omstillingen samfunnet står ovenfor i årene som kommer, både i forhold til teknologi og det grønne skiftet, tror jeg Goodtech vil bli en fint selskap å ha eierskap i.
Du har selvfølgelig rett i at selskapet har vært traust over mange år, men med utskiftninger i både styre og ledelse tror jeg selskapet går nye tider i møte.
Tror heller ikke at selskapet heter Goodtech om noen år.
cracker jack
03.12.2021 kl 15:46 1903

Siden april 2021 har du kun skrevet innlegg om ett (1) selskap, Goodtech, der temaet er eder, galle, svovel og brent substans fra helheimen. Har du fått et kall fra satan selv, eller har du en intens empati med aksjonærer i God, og finner det konstruktivt å forkynne dommedagsprofetiet ditt?
Redigert 03.12.2021 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Torsol
03.12.2021 kl 15:38 1913

Han kjøper i hvertfall ikke på historisk gode resultater. Men han vet sikkert best. Dream on guys…..😂
rydning
03.12.2021 kl 15:20 1932

Et meget godt og reflektert innlegg, bare synd at du ikke rakk å advare denne herremannen: https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/12/03/7784288/styremedlem-kjoper-for-mer-enn-650.000-kroner?internal_source=sistenytt