Recsi uke 49

Spurs8
RECSI 04.12.2021 kl 15:00 70408

Nå er snart uke 48 ferdig og 49 står for tur. Som forventet var det ikke bare RECSI som var i fokus. Håper at denne tråden og kursen på Recsi blir bedre for alle oss som er glad i aksjen uansett om vi er på Granca, Tøyen eller andre plasser😀
Kloppin
09.12.2021 kl 23:29 4164

Jeg forstår ikke hva det er som går av alle nå. Det blir tullete og desperat å kalle noen syke fordi de er uenige. Uten at jeg har lest alt, så forstår jeg det slik at Herr Duck er positiv på lang sikt basert på fundamentale forhold, men han bruker teknisk analyse som et verktøy når han trader, og at han tror den skal ned på kort sikt før evt nyheter, og at det er en risiko han er villig til å ta. Det må han da ha lov til uten at det skal skape veldige reaksjoner? At han er i overkant aktiv her inne er noe irriterende kanskje, men det vil jo gå seg til om man slutter å krangle med/om han. Så med det i mente er dette mitt ene innlegg om saken:)
Slettet bruker
09.12.2021 kl 23:31 4141

I dag er RECSI å betrakte som en lotto-aksje. Kursen styres av en manisk depressiv flokk av uprofesjonelle tradere, som lar seg styre av kyniske haussere i den maniske fasen - før de profesjonelle shorterne kjører dem inn i en lbrutal og langvarig depresjon når optimismen er på topp. Etter en lengre ørkenvandring kommer det ett og annet lysglimt, som igjen vekker til live den maniske tilstanden - og den naive vissheten om at der det er sterkt tro - er det også håp om at aksjen skal opp til gamle høyder.
Redigert 09.12.2021 kl 23:37 Du må logge inn for å svare
spanjolen
09.12.2021 kl 23:36 4152

Uchi, du traff spikeren på hodet.. har helt meldt meg ut av forumet. Var innom nå og fant ikkenoe matnyttig..vil bare nevne at dette året har egentlig vært eventyrlig for Rec.. de siste 5 årene har det stort sett vært stang ut. Men i år har det kommet positive drypp jevnt og trutt og videre stang inn. Om man tar ett steg tilbake og betrakter Rec så vil man se at de hat styrt skuta utrolig bra. De er flinkest i klassen på produksjon, pris. Videre har de klart å holde liv i skuta mens markedet har vært så og si vekk. De har da blitt veldig bra på drift og kutte kostnader…. Dette er i mine øyne the last man standing…. Og kan lett bli en nyttårsrakett som kan ta av når som helst… så puss sølvtøyet for snart kan det bli gallamiddag med høy sigar føring….. god natt
Redigert 09.12.2021 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.12.2021 kl 23:38 4155

Endelig litt kvalitet på innlegg. Takk Uchi!!

Og dette vet Aker. 23 trillioner dollar skal investeres i de nye markedene for å oppnå klimamålene frem mot 2030.
Aker vil spille med de store. Derfor starter de Aker Asset Management med mål om å skaffe til veie 1000 milliarder norske kroner. Og da drypper det nok litt på klokkeren også.
spanjolen
09.12.2021 kl 23:43 4129

Og forresten, det går helt fint å både være long og trade. Går helt fint så ikke glem dette når dere leser innlegg der noen snur 180 grader flere ganger i løpet av en handels dag😎😎
Redigert 09.12.2021 kl 23:50 Du må logge inn for å svare
Arvid
09.12.2021 kl 23:45 4137

Det er verdifullt at vi har tenkende og edruelige folk som Uchi i blant oss på dette forum. For her er i sannhet mye tullprat som tyder på at noen har lite å være engasjert i, og bruker forumet til tidtrøyte. Jeg vil be administratorene ta affære og stoppe de innlegg som bare tjener til å trekke ned verdien av forumet.
Nsxnsx
10.12.2021 kl 00:01 4031

ØØØhh nei.....jeg tok ditt eget innlegg og beviste at du er en løgner. IKKE noe mer å diskutere. Ditt eget innlegg gjorde det til FAKTA.

Lykke til med dine investeringer, du trenger en opptur i livet.
Slettet bruker
10.12.2021 kl 00:28 3977

Du er mest sannsynlig en kynisk LYSTLØGNER, for nå lyver du igjen. ... Nok om det - disse trådene bør vel ikke handle om ditt moralske forfall.
Nsxnsx
10.12.2021 kl 00:57 3880

Jeg har kun vært med i Rec fra mitt første kjøp av 90.000 aksjer på kurs 2.67,- så har ikke noe minne om enorme tap som du har vært med på. Så "im good". Og ja helt korrekt, er ikke så opptatt av moral når det gjelder børs. Der er det pengene som gjelder for meg. P.S. Les gjerne mine eldre inlegg for å sjekke om jeg lyver.
Slettet bruker
10.12.2021 kl 00:57 3892

Skulle det verste skje, så frykter jeg en kurs ned mot 12 kroner (og kanskje 10,-).

There you go. Kommer ikke til å svare deg mer, din patetiske taper.
Slettet bruker
10.12.2021 kl 02:40 3746

Er det frislipp på psykiatrisk avdeling ? Får inntrykk av det når man leser tråder som dette .. herregud 🙄
PHOinvestor
10.12.2021 kl 06:19 3520

blir spennende når melding om ml åpner , da tennes raketten
Slettet bruker
10.12.2021 kl 06:29 3487

Det som er spennende er at raketten allerede er tent og nedtellingen startet.
Det er bare få som innser det før den har telt til 0 og begynner oppstigning 😬
Slettet bruker
10.12.2021 kl 06:33 3477

Bevares! ... Here we go again! .... Selskapet har GJENTATTE GANGER kommunisert (klart og tydelig) at man under FORUTSETNING av at man et tilstrekkelig kundegrunnlag, håper på en GJENÅPNINING I 2023.

Når du og andre sitter på dette forumet og insinuerer at det når som helst kan komme melding om gjenåpning før tiden som er kommunisert, ja - så fører dere folk med begrenset kunnskap om dette caset baK lyset. Det du og andre driver med er med andre ord BEVISST DESINFORMASJON, hvor formålet er å MANIPULERE KURSEN i en bestemt retning

...Skjerpings!
Slettet bruker
10.12.2021 kl 06:59 3414

Ettersom du har solgt deg ut el er short har du blitt den verste fakenews propaganda. Tragisk at du får holde på slik. Støymaker
questi
10.12.2021 kl 06:59 3416

Vi insinuerer dette:

1. REC vil være deleier av den aller første waferfabrikken som er satt opp på Det Amerikanske Kontinent på 15 år.
2. Denne waferfabrikken vil ligge klint inntil polysilfabrikken i MosesLake og få logistikkfordeler andre waferfabrikker kan drømme om.
3. Waferne blir til med Hanwhas hypereffektive 1366's Direct Wafer-teknologi som hopper bukk over ingot-steget.
4. Celler lages av waferne m nok en revolusjonerende teknologi: Tandemcelle med Perovskite som vil danke ut konkurrentene.
5. Gjenåpning til REC er 99.99% sikret siden REC-Hanwha danner sitt eget kundegrunnlag.
6. Gjenåpning kommer til å bli fremskyndet fordi koreanere jobber 12 timer døgnet.
7. Melding om denne waferfabrikken vil komme ut lenge før 1.jan.2023.

Redigert 10.12.2021 kl 08:35 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
10.12.2021 kl 06:59 3408

Herregud , ingen forventer åpning nå , men vi forventer endelig melding om gjennåpning i starten av 2023.
Dette vil forandre REC økonomisk
Har det klikka for deg.

Blokker nå deg, dette er jo helt tullete
Redigert 10.12.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2021 kl 07:00 3408

Nå bør du ro deg ned , desinformasjon er det du som kommer med . Virker jo heilt ut av balanse med dine capslock tirader !

Skjerpings !
PHOinvestor
10.12.2021 kl 07:39 3206

når noen begynner med dette tullet er det bare å holde seg til de låste trådene
Slettet bruker
10.12.2021 kl 07:40 3248

Slettet bruker skrev Skjerpings!
Gratulerer, du er førstemann på blokkeringslista mi 🎁🎉
Nemi's holder seg i det minste til 2-3 innlegg.
Du tar over hele forumet med din agenda.

Det er fint med ulike meninger og fakta for å belyse tema, men dette blir bare forum-søppel og tidstyveri.
Slettet bruker
10.12.2021 kl 07:41 3269

Takk! .... Riktig observert. ... Jeg er en av mange som har brent meg kraftig på denne aksjen - mye grunnet den bevisste desinformasjonen og vanvittig hausing som gjennom årene har fått pågå uhemmet her på Hegnar Forum.

Når det er sagt, så har mine feilvurderinger og vanvittige tap resultert i at jeg i likhet med mange andre - ikke bare har blitt tvunget til å sette meg inn selskapets teknologi, økonomi og politiske utfordringer - men jeg har også blitt tvunget til å følge med på internasjonal politikk, som eksempelvis amerikanske presidentvalg – og da i særdeleshet fenomenet Trump og hva det medførte av politiske prosesser som hadde direkte og indirekte påvirkning på RECSI (eksempelvis handelskrigen med Kina, exit fra Parisavtalen - og det internasjonale politiske spillet som ble isenesatt i ly av George Floyd og Covid-19 for å få fjernet Trump fra Det hvite hus. .... Nok om det. Poenget mitt er at i nøden lærer også en fattig mann seg å spinne.

Som nevnt tidligere så er jeg tungt eksponert i RECSI – og min eksponering skyldes (utrolig nok) at jeg fortsatt har en langsiktig tro på selskapet. Jeg håper at ting gradvis vil løse seg frem mot 2023 – men for at det skal skje, så er det fortsatt mange brikker som må falle på plass. Når og hvordan dette vil skje, er det ingen av oss som vet.

Aksjehandel er et null-sum-spill, hvor noen må tape for at andre skal vinne. De som taper er oftest de mange tusen småinvestorene som har begrenset kunnskap om sektoren, selskapet og de politiske prosessene som direkte eller indirekte påvirker selskapet. Disse lar seg som oftest forføre av velformulerte innlegg på eksempelvis Hegnar Forum og andre tilsvarende forum.

Jeg ønsker nøktern og korrekt informasjon om prosessene relatert til RECSI – jeg ønsker ikke grenseløse hausere som år etter år driver med bevisst desinformasjon i den hensikt å kjøre aksjen opp og ned som en jojo for å berike seg selv.

Slettet bruker
10.12.2021 kl 07:48 3277

Det er jo din strategi du bretter ut 😂😂😂

‘driver med bevisst desinformasjon i den hensikt å kjøre aksjen opp og ned som en jojo for å berike seg selv. ‘
Slettet bruker
10.12.2021 kl 07:59 3207

Hehe tror du må våkne opp og ikke være så naiv:)).
Jeg ferska han tidlig derfor tok han helt av og torpederer forumet med alt annet enn det fundamentale og potensiale i selskapet der han tydeligvis ikke har noe som helst kunnskap om noe som helst .

Felles for nickene som har hold på siden 3kr er at de selvfølgelig er stappfulle med aksjer :))
Men snakker om betydelig nedgang i dette tilfelle snakker nicket om 12-10 kr og som vanlig ingen selskaps begrunnelse for det.
Men selvfølgelig har nicket fortsatt stappfullt med Rec aksjer og trua på selskapet:)).
Kan garantere deg at disse nickene som har operert her siden 3 kr sitter her av en grunn og har ikke redelige hensikter så får du gjerne tro på alt de skriver om du ønsker det:)))
Redigert 10.12.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
questi
10.12.2021 kl 08:19 3092

Aksjemarkedet trenger ikke å være null-sum.

Du starter med 100 kr.
Du deltar i en emisjon av Apple i 1977 og kjøper 1 Apple aksje til 10 USD .
Apple går med dundrende overskudd i 2014.
Du selger aksjen til 90 USD og har tjent +800% (i tillegg til alle utbyttende du har fått gjennom årene).
Kjøperen av din aksje i 2014 holder på den til 2017.
Apple går enda mer med overskudd. Din kjøper får masse utbytte og kunne ha solgt den for 180 USD og tjent +100%

Du har gått i pluss > +800%.
Din kjøper har også gått i pluss > +100%.


https://img.industryweek.com/files/base/ebm/industryweek/image/2019/05/industryweek_26630_121317_apple_stock_line_graph_0.png
Redigert 10.12.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
solfylt
10.12.2021 kl 08:22 3063

Aksjehandel er ikke nødvendigvis et null-sum-spill som du hevder. Ikke når det er snakk om et vekstcase som REC i alle fall. Går det rette veien med REC, så vinner vi alle mann. Papirtap og realisert tap er forøvrig også verdt å skille på… Når det er sagt, er det selvsagt fullt mulig å tape penger når en bruker aksjemarkedet som et spill. Og har du tapt penger på andres «haussing» så er det ganske kjipt gjort å forsøke å utsette andre for det samme; baisse for å få en bedre inngang.
Nsxnsx
10.12.2021 kl 08:42 2887

Nå tror jeg vi må la han få litt fred. De fleste av oss sitter med massive gevinster(i hvert fall på papiret), han sitter med massive tap(etter egne utsagn).

Når man har tapt store summer(evt gått glipp av store gevinster) så er det lett å bli frustrert. Da angriper man ofte de som fremstår som vellykket på børs(ikke alltid det stemmer med virkeligheten ;) ) og drar på seg krangler med mange samtidig. Jeg synes vi skal vise ydmykhet alle sammen og er villig til å sette en strek over det som er sagt i frustrasjon og fortvilelse.

Håper flere er enige med meg. Da kan vi kanskje oppnå en ryddig diskusjon som vil gagne alle, i stedet for alle denne skitkasting(meg inkludert).
Slettet bruker
10.12.2021 kl 08:56 2781

Jeg ser fram til at det annonseres ny CEO. Jeg ser ikke bort at den annonseringen kommer sammen med andre meldinger - slik at den nye CEO kan fortelle oss litt om sin strategi, planer etc. og hvorfor han/hun takket ja til jobben. Det er så mye på gang at det egentlig er ganske utrolig. Ventetiden fortoner seg noen ganger litt lang, men egentlig skjer ting ganske kjapt. En forløsende faktor blir godkjenning av BBB.
questi
10.12.2021 kl 09:01 2868

Jeg tror ikke det er sånn at selskaper som starter med bygging av fabrikk før BBB ikke får SEMA-subsidier på +3 USD/kg,
så gravemaskiner kan grave og utslippsløyver kan sikkert utdeles før BBB er helt spikret :)
Redigert 10.12.2021 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.12.2021 kl 09:04 2810

Aksjen er i tillegg oversolgt tro det eller ei etter at en av verdens største solcelle produsent gikk inn:))

Stochastic: 11
Dette kan indikere at aksjen er oversolgt. Dette er teoretisk sett et positivt tegn.
Redigert 10.12.2021 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
10.12.2021 kl 09:05 2795

Det har du nok rett i, men det handler også om sikkerhet - etter at BBB vedtas vet alle hva de har å forholde seg til, nå er det en viss usikkerhet knyttet til om den blir vedtatt eller ikke, og da sitter "alle" på gjerdet.

Edit: ser også at enkelte refererer til kjøp/salg av aksjer som et null-sum-spill og/eller at det "alltid" er noen som taper når andre tar gevinst. Det stemmer ikke, noe som også er forklart ovenfor i denne tråden (Apple-caset). Man kan jo også se på RECSI - de som kjøpte aksjer på 3,- solgte kanskje på 10,-. og den/de som kjøpte disse aksjene har fortsatt solid gevinst. Kjøper man aksjer nå fordi man mener selskapet skal prises høyere, da er det noen som selger (kanskje det er de som kjøpte på 10,- eller 15,-). Står aksjen i 30-40 (og enda høyere) som mange hevder den skal om ikke lenge, ja da er det enda mer gevinst å hente for noen.
Redigert 10.12.2021 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
questi
10.12.2021 kl 09:06 2830

Kanskje de klarer seg uten 'ny'/ekstern CEO og har tenkt å beholde James for alltid, men som nå er i en slags praksisperiode? :)
Bare dette trekket alene sparer REC for ca 15 mill NOK / år i lønnsutgifter...

James er kompentent, optimistisk og utadvent. Han kjenner REC, aksjonærer kjenner ham og ansatte kjenner ham :)

Kanskje vi får en tale av nytt Hanwha styremedlem allerede 22.des :)
Redigert 10.12.2021 kl 09:26 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
10.12.2021 kl 09:27 2623

Problemstilling.

Når Recsi passerer 40,- vil det da være lurt å selg f.eks 50% å sette denne gevinsten i Kahoot (gitt at den fremdeles ligger på 43 ish).

Altså: er det større sannsynlighet når begge ligger på 40 ish at Kahoot går raskere til 100,- enn Recsi ? Vet dette er hypotetisk enn så lenge, men kan vel fort vise seg å bli en realitet.
Slettet bruker
10.12.2021 kl 09:28 2617

Noe av utfordringen med dere som driver med grenseløs hausing og desinformasjon – er at dere bevisst og/eller ubevisst driver og trekker slutning på bakgrunn av feil og/ eller usanne premisser.

Det er eksempelvis ingenting av det jeg har skrevet den siste uken som indikerer at jeg driver å trader RECSI. Tvert imot så har jeg eksplisitt uttrykt at jeg sitter long med mine aksjer – noe som betyr at jeg ikke bare har vært med på den langvarige nedturen til kroner 2,09 – men også har vært med på siste års opptur.

Siden jeg ikke trader aksjen, så er jeg med andre ord mest tjent med at aksjen fortsetter opp. Men, den siste uken har jeg imidlertid ikke kunne se at det har vært objektivt grunnlag (teknisk eller fundamentalt) for videre oppgang på kort sikt. – Tvert imot har jeg ansett risikoen å være på nedsiden – noe som jeg har formidlet på dette forumet – og som har resultert i svært ufine personangrep fra de mest innbitte hauserne.

Det betydelige kursfallet vi har vært vitne til den siste uken har imidlertid bekreftet at mine vurderinger (så langt) har vært korrekte.

Slettet bruker
10.12.2021 kl 09:31 2624

På dagens RSI ser det ut for meg at kursen vil falle mer snart...
Derfor tror jeg den vil oppføre seg stikk motsatt og øke i dag 🙃
Glimrende mulighet til å lure tradere til å selge billig, og hanke inn flere aksjer.
Lengre RSI sier at vi er i nærheten av bunnen, dvs. sterkere kjøpsvilje enn salgsvilje. 🤞
Sa2ri
10.12.2021 kl 09:32 2643

La oss håpe at det ikke blir tidligere CFO som blir permanent CEO - vedkommende har ikke en veldig god trackrecord hva gjelder sannhetsgehalt (hos flere meglerhus her hjemme), og er det noe selskapet trenger fremover så er det klar tale om veien videre. Fremover må de også komme med informasjon som kan ettergås og da noe som selskapet faktisk følger og gjennomfører slik de melder de skal. En av grunnene til at det ikke er flere profesjonelle investorer her hjemme som handler (kjøper) denne aksjen er relatert til nettopp dette (selskapets renomé).
Nsxnsx
10.12.2021 kl 09:45 2610

Hører hva du sier og respekterer det, men om du er long med eks antall aksjer og tydelig ser fare for nedgang til 15.8,- som du sier og muligens 12(og sågar 10,-)

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor ikke du selger ? Og kjøper igjen i det kursintervallet ?

Jeg er også long, men trader litt ved siden av da den er så pass volatil. Men jeg sitter jo med 80% av aksjene mine fordi jeg tror at sannsynligheten for at vi går oppover fra 18-19 kroner er større en at vi går nedover. Hadde jeg trodd på 10-12 kroner så hadde jeg selvsagt solgt nå, selv om jeg anser meg selv som long. Da vil jeg jo sitte på 30-40% mer aksjer for samme sum penger når den virkelig tar av igjen.

Det blir jo litt som å tro på nedgang, men likevel ikke tørr å selge fordi...tenk om det kommer en melding i morgen om ny CEO og oppstart av ML.