Aker Solutions tatt NYTT sjumilssteg.

upsidedown
AKSO 04.12.2021 kl 23:20 16814

Aker Solutions har etablert seg over 23 og er trolig på vei til å bryte opp gjennom taket på 26,47. Da siste utvikling i Korona-hysteriet slo inn over børsene som en brottsjø, sluttet AKSO på 23,21.

AKSO sluttet uken på kurs 28,75

JP Morgan anbefalte salg og kursmål 18 da jeg opprettet denne tråden.
Redigert 18.02.2022 kl 18:34 Du må logge inn for å svare
Garcia
04.05.2022 kl 04:58 1323

Synes gårsdagens rapport var positiv jeg og vi tydelig ser konjunkturene av bedre marginer.
Etter flere år med manglende investeringer innen oljesektoren kan det fort vise seg at vi står foran år med oppgang.
Skal sitte til Q2 er levert og tar videre stilling da...
Nå har jo akso begynt med utbytte igjen og dette kan bli en svært spennende og lønnsom aksje å sitte i fremover...
Slettet bruker
04.05.2022 kl 07:22 1228

Utfordringen til AKSO er at det tar tid å fase ut alle prosjektene som ble inngått på dårlige vilkår. Det positive er at man nå ser en klar bedring på marginene, selskapet har 3 mrd i cash og er veldig godt posisjonert for veien videre. De er ikke lenger avhengig av å inngå kontrakter for å overleve, og kan nå fokusere på å levere høyere marginer på bunnlinja.
Garcia
05.05.2022 kl 04:39 989

Skyldes fallet fra 34-35 kr at de nevnte "litt usikkerhet" i rapporten bør det tettes igjen ganske fort nå.
Med russisk olje ute av Europa så blir det fort fart i utbygging både innen olje og gass.
Alt tyder nå på at vi går inn i en lang periode med vedvarende høye priser på olje og gass.
Spiller akso kortene riktig fremover kan dette bli gull fremover.
Utbytter og desperate olje selskaper klinger godt i mine ører...
Slettet bruker
05.05.2022 kl 07:37 895

Det er ventet en stor etterspørsel av juletrær etterhvert som alle PUD'ene skal leveres inn i løpet av året. Dette er markedssegmentet der AKSO har klart størst marginer, så det lover meget godt for de neste årene.