RECSI – Manisk- depressiv aksjonærmasse

Slettet bruker
RECSI 06.12.2021 kl 07:32 2959

Jeg har vært aksjonær i RECSI i mange år – og jeg har aldri vært mer positiv i forhold til fremtiden enn nå. I løpet av det siste året er det gjort mange strukturelle grep i selskapet – og nå har som kjent en ny strategisk eier (Hanwha Solutions) fått innpass i selskapet.

Dette skjer parallelt med at det aldri før i historien har vært større global bevissthet relatert til karbonavtrykk. Opprettelse nye mer miljøvennlige produksjonslinjer utenfor Kina, vil garantert bli utviklet i stor skala de neste årene. I tillegg skjer det som kjent mye innenfor batteriteknologi.

Den dagen styret annonserer gjenåpning av ML – så tror jeg vi relativt raskt vil kunne få et kurshopp opp mot 60-75 kroner. Muligens har de rett de som tenker at Hanwha Solutions ønsker en raskere gjenåpning enn det som tidligere er blitt kommunisert av avtroppende CEO, Tore Torvund.

De neste ukene og månedene blir utvilsomt spennende – og 22 desember skal det avholdes ekstraordinær generalforsamling, hvor nytt styre skal velges.

Jeg velger å sitte i ro med mine aksjer, selv om jeg forventer at den psykisk ustabile aksjonærmassen vil resultere i betydelig turbulens- og mest sannsynlig kursfall på kort sikt.


KONKLUSJON: Jeg anser den manisk- depressive aksjonærmassen som den største risikoen i forhold til aksjekursen på kort sikt.
Redigert 06.12.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
Patron72
06.12.2021 kl 08:08 2692

Jeg deler din entusiasme rundt Rec og vi er nå inne i en meget spennende tid. Flere ganger er det blitt varslet en avgjørelse i løpet av 21. Jeg tror dette kommer snart.

Konklusjonen din gjelder nok godt over hele fjøla nå. Mange frykter nok hva som skjer. Inflasjon, støttekjøp, rente, nedstenging osv osv.
Selv har jeg valgt å selge meg ut i diverse selskap for å ha enngod possjon cash.
Rec og Aow sitter jeg i ro 😃
Slettet bruker
06.12.2021 kl 08:43 2340

Veldig bra. Det er ikke lenger usikkerhet // Nå får
man assets og teknologi til nær 40 milliarder til prisen av 8.
Hanwha vet hva de gjør //

Hanwha Solutions (or “the Company”) today announced a strategic investment in polysilicon manufacturer REC Silicon ASA (“REC Silicon”) to secure low-carbon photovoltaic materials amid growing demand for renewable energy in the United States.

The Company, which operates total energy solution provider Q CELLS, said it agreed to purchase a 16.67% stake in REC Silicon for $160 million, becoming a co-leading shareholder of the polysilicon manufacturer with Aker Horizons, a Norway-headquartered investment firm focused on renewable energy.

The announcement will pave the way for the Company to make further investments throughout the solar value chain in the US, which anticipates further significant policy support when the US Congress passes the Solar Energy Manufacturing Act (SEMA) before year’s end.
Redigert 06.12.2021 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2021 kl 08:48 2279

Står ganske tydelig der hvor vi skal fremover 🥳

Bare være tålmodig fremover ! Denne investeringen til Hanwah i REC vil sikre oss åpning av ML...

Hanwah vil nok ha en del og sikrer seg gjennom en stor andel inn på aksjonær siden

Kineserne har jo vært kontakt med rec om levering tidligere i år

Group 14 ønsker en del av rec sin kapasitet og har ønsket bygge på ML

Oned, Sila +++ trenger rec sine produkter i ML

Rec sier jo selv at de allerede er i forhandlinger med flere, og viser det er stort behov for REC. Tar tid da alle venter på avgjørelse fra BBB før startskuddet går i USA...

Forstår de vil vente se hvilke rammer som de skal forholde seg til... selger man rec nå, vil det si det samme som å vedde imot hele satsningen hele verden har satt innen fornybart... lykke til dem som velger dette.
Jeg sitter trygt på hver eneste aksje om dagen :)))

Ha en fin uke alle sammen!

Nsxnsx
06.12.2021 kl 08:58 2132

Likevel klare nervøse aksjonærer å miste sin beste sjanse i livet :)
Slettet bruker
06.12.2021 kl 09:00 2095

Veldig bra 🚀🚀🍾🍾

With the Biden administration pledging to create a net-zero economy by 2050, the Company expects its investment in REC Silicon will meet the growing demand for solar panels. The administration has announced that it will increase PV’s share of electricity generation to 40 percent by 2035.

The initiative will gain a further boost when the US congress passes its SEMA legislation by the end of the year. Designed to provide tax credits for solar manufacturers in the US, the bill can provide price competitiveness for those producing solar panels domestically.

Given that the Company operates a solar module factory in Dalton, Georgia with an annual production capacity of 1.7 GW, the passage of the legislation will boost the Company’s investments into a comprehensive solar value chain, from the production of polysilicon through to fully assembled solar modules.
Slettet bruker
06.12.2021 kl 09:05 2030

Helt utrolig at markedet greier å holde kursen nede med alt som skjer:)) Kan umulig være lenge til før den exploderer oppover:))
manman01
06.12.2021 kl 09:11 1934

Nu sker der noget :)
Slettet bruker
06.12.2021 kl 09:14 1890

Her står det svart på hvitt, merkelig at folk selger. Står at Hanwha vil utvide til å ha hele verdikjeden. Her kommer alt! :D
Slettet bruker
06.12.2021 kl 09:20 1800

Skulle nesten tro markedet tror at de vil tape penger på sin inngang 20kr:)))
Redigert 06.12.2021 kl 09:20 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
06.12.2021 kl 09:41 1573

ja,ja snart lønning igjen, da kjøper jeg litt mer.

Var på denne måten elektrikkeren plutselig satt med aksjer for 150 mill
orhaugen
06.12.2021 kl 09:55 1468

Målet er nok 18,5 før aksjen skal opp mot 22 igjen. Blir i dette intervallet før evt flere nyheter. Trodde aksjen ble mer stabil etter inntoget til HS, men fremdeles en "lekeaksje" for noen aktører.