Nyttårsraketten Elop🚀

fjettis
ELOP 10.12.2021 kl 18:36 37572

For et år siden skrev Richard Paulsen (tidligere skribent på nordnet) at Elop ville bli den store aksjen for 2021. Da sto aksjekursen til Elop i 8kr. Kursen har mer enn halvert seg siden den gang og det fundamentale har kun styrket seg. Det har produktet og markedsføringen også. Produktet har kommet ut i markedet og salget er startet. Denne uken startet rekylen opp og det Ser ut til å bli årets nyttårsrakett. Helt realistisk så er kursen opp til 9kr ekstremt kort, så her kan man vente 200% stigning innen kort tid. Lykke til alle sammen!
Blygen
12.01.2022 kl 12:29 5414

Ble ikke rare raketten....men da må man bare bruke tid før kursen kommer seg
Andrew
12.01.2022 kl 18:23 5284

Det er faktisk ganske artig å følge med på Elop og selskapets fanclub. Synd at markedet ikke deler deres håp,tro og kjærlighet til aksjen, da ville nok aksjen passert tjue kroner for lenge siden, men nå er jo markedet ganske nådeløs og dermed blir kursen som den er. Jeg deler markedets syn på Elop, ikke akkurat mye verdt. Men de skal få ti poeng av ti mulige for hausing,presentasjonene, og de store ord, er jo rene Per Gynt figurer hele selskapet. Men en sitter fortsatt på aksjer og selv jeg tror at det kan komme en dag i morra med stigende kurs og store smil. men det begynner å haste. ...
rischioso
12.01.2022 kl 19:12 5269

Ja, ikke lett å vite hvem som imponerer mest - de som faktisk sitter med aksjer og heier selv om kursen faller eller den som ikke eier aksjer overhodet, men som later som at han fortsatt har aksjer fordi han tror at gjennom det kan han tillate seg å baisse mer og samtidig garderer seg slik at når og om den dagen kommer hvor selskapet for alvor leverer så kan han ta kreditt for dette oxo - mao, neimen ikke lett å skulle kåre noen vinner her, men underholdning er det jo uansett ... ;)

Andrew
12.01.2022 kl 19:34 5257

Nei har du sett, der kom selveste lederen for haigjengen på banen, trodde du satt i gjeldsfengsel. men helt ærlig talt, mener ikke du at det er litt merkelig at ikke det kommer noen ordrer inn. de har jo forespeilet rene flommen i desember, du også for den saks skyld. Er selvsagt klar over at ting tar tid, men det der må være verdens lengste svangerskap.
fjettis
12.01.2022 kl 19:35 5254

Siden kursen først daler som den nå gjør, så håper jeg den går skikkelig lavt denne gangen for å snitte GAV ned på 2-tallet. Hadde vært gull det
Andrew
12.01.2022 kl 19:41 5248

Du må ikke bli forundret om den kommer under to kroner. Er det noe som skulle tilsi at den ikke kommer under kroner to, nope.Kommer de ikke med noen virkelig gode nyheter snart så er alt overe to kroner svindyrt.
fjettis
12.01.2022 kl 19:47 5242

Tar fint imot 1-tallet. Guuuuull. Det er hva man kaller penger på gata. Men typisk min flaks, så kommer det ALDRI til å skje :(
Andrew
12.01.2022 kl 19:56 5225

kommer det ikke en bråte med ordrer i Januar så kommer du til å få flaks, spørsmålet er vel mer da om de klarer å holde seg over krone en.
Elgjohansen
12.01.2022 kl 20:24 5226

Stadig noen nye drypp, men det må noen kontrakter til for å snu trenden.
Hvem er den første og når kommer den..?
https://elop.no/how-data-is-doubling-the-lifetime-of-the-worlds-3rd-largest-suspension-bridge/

Data on the condition of concrete is a key in predictive maintenance
ELOP Technology strongly believes in the philosophy of predictive maintenance. That is why the company has developed an ultrasound inspection tool to produce data on the condition of large concrete structures, as precisely and efficiently as possible.

Together with data from other sources, ELOP Insight data can be fed into Asset Management systems, that give asset owners a detailed overview of the condition of a bridge, tunnel, dam or any other structure. To develop such systems, ELOP is engaging in several research and development collaborations. Currently ELOP is working with the leading Scandinavian construction and engineering company Veidekke to develop an Asset Management system for Stavangerregionen Havn IKS, responsible for management of assets such as piers, jetties and buildings in the ports of the Stavanger region in Norway. Also, ELOP is partnering with the largest infrastructure owner in Norway, the Norwegian Public Roads Administration, to develop an IT tool for management of concrete structures.
rischioso
12.01.2022 kl 20:24 5286

Lave svaler er de vi må plukke - de høytflyvende overlater vi til Andrew - han har det jo med å kjøpe høyt og selge lavt .. ;)
Andrew
12.01.2022 kl 20:58 5265

Hvordan kommer Elop inn i bilde der, kan ikke se at de er nevnt. At de henger seg på er vel ikke helt det samme som å delta.
Anders13
12.01.2022 kl 21:22 5240

Kan noen med få ord beskrive patenten? Mitt inntrykk er at den er kun koblet til «holderen» og ikke har noen spesielle «røntgen-greier» utover hva andre her. Jeg kan ta feil. Selskapet som sådan er lavt verdsatt så i den grad de har noe spesielt bør selskapet være interessant.
omac
12.01.2022 kl 21:59 5220

That aged like milk
Record
13.01.2022 kl 09:12 5036

Så mange aksjer for salg kun kort tid etter at kursen steg med 20% for å handle 600K tilbake , noe lukter lang vei ?
Sier ikke at det fortsatt ikke kan bli blod på gaten , men hvor mange aksjer skifter virkelig eier ?
Velger selv å legge ytterligere aksjer i skuffen på denne nedtur .
rischioso
13.01.2022 kl 16:10 4943

Jeg venter med å kjøpe etter råd fra Andrew - han virker jo å skulle selge aksjene sine under 2 kroner - i alle fall sa han i et innlegg over at vi ikke skulle bli forundret om han gjorde det ... ;)
Record
13.01.2022 kl 16:45 4933

Det kan hende han får rett, ingen vet hva disse datamaskinene finner på , utenom de som programmerer dem da .
Det blir neppe noen banebrytende meldinger med det første, det gir murligheter , tross alt fortsatt i 2025 at ledelsen har guidet 1000mill i omsetning, da vil det kanskje bli utbytte tilsvarende dagens aksjekurs . Vi har god tid å handle mens vi venter .
Andrew
13.01.2022 kl 17:55 4900

Det er ikke datamaskinene som bør bekymre, men det manglende innholdet i Elop. Hva annet er elop enn et luftslott, en eventyrsamling, og selv den mest optimistiske blant dere må vel snart begynne å lure på hvorfor kommer det ikke meldinger om salg. Antar at der snart komer en melding om positiv mottakelse i markedet og nye samarbeidsavtaler, som selvsagt ikke medfører noe salg.
rischioso
14.01.2022 kl 01:12 4731

Det er en kjensgjerning at når kontoen er full så jobber man mindre noe vi også så rundt emien før pengene var på konto så tikket det inn triggende news flere ganger i uka og etter at pengene var på konto så ble det stille. Så vi kan anta at aktiviteten tar seg opp igjen i takt med at cashkassa krymper. Du får passe på å posisjonere deg som sist i forkant av emien spesielt om den blir godt rabattert for da får du igjen muligheten til å selge langt rimeligere noe som igjen booster baisse genet så er sirkelen atter en gang sluttet ... ;)
Redigert 14.01.2022 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Andrew
14.01.2022 kl 08:24 4644

Jøss, noe vi kan være enige om. Jeg nekter å ta imot gratis penger, rett og slett fordi det gjør en sløv og en slapper av. man skal aller helst ha tjent de pengen en bruker, man er straks mer påpasselig med hvordan de da blir brukt. Elop har nå godt med penger og en får håpe de har ryggrad sterk nok til å bruke dem med kritisk sans. Jeg tvilr sterkt på det.Får stadig vekk høre at vi må søke om støtte for alt mulig av mennesker som liksom skal hjelpe næringslivet, de fleste av dem har aldri hatt ansvar for noe som helst og er betalt av stat eller kommune. Hva de kan tilføre er fargerike brosjyrer og hjelp til å få støtte. Jeg forakter slike mennesker, de har masse ideer om hvordan vi skal drive selv om de har null kjennskap til vårt felt. Til nå har ingen av deres ideer hatt det minste snev av innsikt og forståelse av vårt felt. Men skryt får de, men lite har de å vise til.
De veste av disse er de som har spesialisert seg på å hjelpe deg å søke mot en andel av støtten en får, de vet alt om hvordan man skal uttrykke seg for å få støtte.
Staten har for mye peng, så forbannet enkelt er det, og der det er overflod er det også snyltere.
Redigert 14.01.2022 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
14.01.2022 kl 14:33 4501

Ny kontrakt Simplifai, gjennombrudd Filippinene.
https://newsweb.oslobors.no/message/551398

Osvaldsen
Slettet bruker
14.01.2022 kl 14:55 4487

Mye annet som skjer på Phillips å, tviler på att verden ser dit fordi om dem kjøper en scanner
omac
14.01.2022 kl 15:00 4499

Det er ikke en scanner, det er AI'en dems som sorterer epost. Med fare for å virke litt kolonistisk tror jeg ikke dette er en døråpner i land som faktisk har en del penger.

problemet med Elop er at de har satt utviklingen sin til India i ett forsøk på å spare penger. Jeg har jobbet med offshoring og kan garantere at det ikke vil virke og derfor trakk jeg meg ut når de børsmeldte oppkjøpet av Simplifai. Det var vel egentlig ett forsøk på å redde stumpene av Simplifai siden de var tomme for penger.

Hadde de hatt IT strategisk der de jobbet med scanner hadde jeg kanskje trodd på de, men India er hvor software drar for å dø.


Blygen
14.01.2022 kl 15:25 4461

Elop overrasker snart markedet...:)... kursen kommer som troll opp av en eske..
omac
14.01.2022 kl 15:39 4513

Er ingen som investerer i Elop for å sortere epost, de investerte fordi de hadde en revolusjonerende betongscanner og skulle selge en SAAS løning på topp av det. Kommer det noe melding om salg der tar kursen av, i mellomtiden tolkes Simplifai meldinger negativt eller nøytralt på en sur børs.
Osvaldsen
14.01.2022 kl 15:54 4505

Ved å justere en liten kjøpspost fikk jeg robot til å flytte salg fra 2,80 til 2,81. Kanskje det er slik det må gjøres?

Osvaldsen
Record
14.01.2022 kl 19:20 4489

Utrolig nok fortsatte et relativt sterkt fall på noe som burde vere en grei nyhet .
Vi får bare se hvor dypt vi skal videre, fikk dessverre ikk handlet i dag så forventer nesten å få være med på salget i neste uke .
Andrew
14.01.2022 kl 21:58 4410

nå er det nok og jeg selger min siste aksjer i Elop. Når det blir meldt om en avtale der de skal sortere ut 20 000 mail på en mnd, tenk over det tallet. Det er ingenting ting. Når det er det beste de har å komme med et flere dager i USA er det lite håp for denne aksjen. Takk for meg.
besson
14.01.2022 kl 22:16 4400

Elop-trådene blir ikke helt de samme uten Andrew, håper du tar en tur innom i ny og ne.
rischioso
17.01.2022 kl 18:48 3853

Trodde du skulle vente til den var under 2nok, men skitt au - uansett ikke langt unna bunnen denne gangen heller så timingen er det ingen som kan ta i fra deg - enig med besson, håper du stikker innom i ny og ne for en hyggelig prat om alt og ingenting og man skal heller ikke se bort i fra at du igjen blir aksjonær - om selskapet bytter ut sortering med salg og eposter med scannere i neste melding ... ;)
Redigert 17.01.2022 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
fjettis
17.01.2022 kl 19:31 3811

Var det noen av dine aksjer jeg plukket på 2,8 Andrew? Sitter med en pen GAV på 2,97 nå. Kunne ikke blitt mer fornøyd, eller jo, hvis jeg hadde solgt meg ut på 3,68 hvis jeg visste den skulle ned igjen, men det turde jeg ikke. Nå sitter jeg stille til kursen står i 10kr. Kjøper kun mer dersom kursen skulle ramle ned på 1-tallet, men tror at jeg kommer til å være i + på denne aksen fra Feb-Mars og ut resten av livet. Tar jeg feil her så skjønner jeg ingenting.

Jeg snakket personlig med Geir Mathisen fra Veidekke i høst, han som samarbeider med elop. Han sa da at prosjektet og teknologien var utrolig spennende og veldig nyttig, spesielt for Veidekkes vedlikeholds avdeling og at de kom til å investere. Han la til at teknologien/softwaren hadde noen barnesykdommer som måtte jobbes litt videre med før det var perfekt og aktuelt for kjøp.
Regner med at dette er i orden eller snart på plass, så føler meg rimelig sikker på at salgene er rett rundt hjørnet!

De har jo nettopp vært på utstilling og vist frem produktet i statene, så regner med det meste er på plass og at vi kan forvente ytterligere salg fra USA. Jeg er stålbull på at salg i Norge og USA, kanskje Tyskland også kommer ganske snart.

I tillegg til tunneler, demninger, broer og alt det der, så trengs teknologien også i entreprenør bransjen, hvor omtrent samtlige blokker som skal totalrenoveres, altså ribbes ned til betongen, kan bruke dette produktet for å sjekke tilstanden for å slippe å rive betongkonstruksjonen. De er også på vei inn i det enorme vindmølle markedet.

Selge på dette nivået er latterlig. Kursen raste vel ned fra 3,6 til 2,8 pga tech krakket som har vært, men dette vil jo også ta seg opp igjen.

Håper folk holder på aksjene og ikke mister troen. Denne kommer. Kanskje ikke i morgen, neste uke eller neste måned, men den kommer plutselig, og da er det så kjipt å ha solgt på dette nivået. Dette er fremtiden.
besson
18.01.2022 kl 00:14 3667

Interessant å høre om samtale med Veidekke, fjettis. Sikker på at det ikke er Alf Inge Mathisen du snakket med? Det er omtrent det samme inntrykket jeg har. Fra testingen i Brummundal sier i hvert fall Alf Inge Mathisen "I think it has great potential, although there are some things that need to be developed further. ". Disse "barnesykdommene" må fikses, så er Veidekke klare: (Mathisen fra samme artikkel): There is no doubt the Elop Insight scanner is superior compared to other NDT devices, and we are collaborating with Elop to determine the potential of the scanner for our business. Hvis et seriøst firma som veidekke investerer i dette, vil aksjen forhåpentligvis våkne. Salget til det famøse firmaet Sealtech virket mest å ha negativ effekt.
Redigert 18.01.2022 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
omans
18.01.2022 kl 01:01 3664

Ser Elop M invest økte med 2 mill aksjer ift siste aksjonær oppdatering. Noen har troa tydelig vis.
Elgjohansen
18.01.2022 kl 09:35 3528

Du mener vel flytting av aksjepost fra Middelborg Invest til Zono invest?
Kristian Gjertsen Lundkvist er daglig leder i begge selskapene.
rischioso
18.01.2022 kl 16:34 3333

Vi kan i alle fall være enige om at toget med nyttårsraketter er på vei ut av stasjonen så om ikke ELOP tar plass veldig snart så vil nyttårstoget være gått for i år ...
fjettis
19.01.2022 kl 10:49 3129

Lite raketter i år. Børsen for de fleste i 22 har jo startet i rødt. København børsen ned 11% i 22……
Tricky
19.01.2022 kl 13:47 3042

Kan se ut til robotene har kjørt seg ferdig, i det minste pt. Stort sett ingen bevegeleser. Hadde satset på et kjøp på 2.75 men kom ikke til, selv om det var en lille post.