QUEBEC IS A BANANA REPUBLIC - PRIMIER MINISTER APOLIGIZIS

Kvike11
QEC 11.12.2021 kl 07:58 33861

Hvor mange undskyldninger og løgne skal vi hører fra en leder af en BANAN REPUBLIC

i think it's too late with excuses, they've ruined it for themselves

WHILE THE REST OF THE WORLD SHAKES ITS HEADS, PRIME MINISTER SHOWS WEAKNESS AND BENDS FOR CLIMATE IDIOTS.

QUEBEC GOVERNMENT EXCAVES THEIR OWN TOMB AND AT THE SAME TIME BUILD A NEW BANANA REPUBLIC

HOW CAN IT BE POSSIBLE IN A PROPER SOCIETY .

Nobody wants to start a business there anymore, it screams to heaven




The government recently announced that it will ban exploration and development activities in the Quebec hydrocarbons field, but companies will be able to demand compensation for expenses incurred or revenues they will have to forgo.

"I want to give as little compensation as possible," said the premier, while refusing to specify on what criteria they would be compensated.

Québec Solidaire (QS), the Parti Québécois (PQ) and environmental groups are demanding that no compensation be paid to the companies.

The oil and gas companies in question hold permits, have incurred expenses and were anticipating revenues that they will have to forego when Quebec officially bans oil and gas development.

""As the regulatory framework changes along the way, companies are entitled to claim compensation, Legault acknowledged."""""""

In addition, as his government works to attract investors, we must not send the message that Quebec is a "banana republic," he continued, meaning a state where investments are risky

"We have to make sure it's done properly," said Legault. He declined to say whether compensation would be paid for expenses incurred.

"That's part of the discussions with the lawyers," he said.

This report by The Canadian Press was first published in French on Dec. 10, 2021.
Redigert 11.12.2021 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
tuja
25.05.2022 kl 13:08 5742

Ja, man kan undres hvorfor man kaster bort tid på aksjer man ikke har tro på. I mitt hode er det bortkastet tid. Finnes mange andre small-cap selskap. Kanskje en ide å skifte fokus? Eller finnes det en agenda? Hvem vet.
tynnidioten
25.05.2022 kl 13:10 5735

Det positive er at aksjen ikke faller.
Peter Sellers
25.05.2022 kl 13:12 5725

@upup, jeg har fortsatt en liten post i Qec som ligger i skuffen, hvem er du som skal fortelle hvem som kan skrive på Qec trådene, sårt med litt kritisk mening?
Slettet bruker
25.05.2022 kl 13:24 5697

QEC er den eneste dritt olje og energi aksjen som aldri kommer til å gå opp,ser på alle de andre olje og energi aksjer:0000000
Slettet bruker
25.05.2022 kl 13:38 5665

Allikevel klager du på IOX trådene om hvor negative mange er...? Så holder du på med det samme her...
Peter Sellers
25.05.2022 kl 14:04 5605

@Skjulen der tar du helt feil, jeg kommenterte Mdg1 en gang iom at han pratet varmt om Qec og Pnor men var negativ til IOX, noe han er konstant forøvrig men det må han gjerne få fortsett med...ellers så har han ikke iflg han selv aksjer i noen av de foran nevnte selskaper...nå har det seg sånn at jeg sitter både i IOX og PNOR og Qec, jeg fant det betimelig at han var så raus med PNOR til tross for at de sliter med korrupsjon mistanke mot 3 i ledelsen men nok om det....det er merkelig at dersom noen har et litt annet syn på Qec aksjen ja da er man mer eller mindre spedalsk og skal helst holde kjeft!! Jeg har som sagt en liten post i Qec ( i minus) som ligger i skuffen, jeg er hverken bitter eller nervøs for den men avventer til neste pump og dump, har tjent noe på forrige pump og dump og gikk litt for tidlig inn igjen, men som sagt de ligger i skuffen, ha en fin dag videre:)))
tuja
25.05.2022 kl 14:15 5586

Nat-gas over 9 usd:


Natural Gas Futures - Jul 22 (NGN2)

Real-time capital.com

Create Alert
Add to Watchlist
9.093 +0.257 +2.91%
tynnidioten
25.05.2022 kl 14:22 5573

Mange oljeaksjer som går bra i dag.
Kan det være årsaken til at QEC holder seg så godt ?
Redigert 25.05.2022 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
25.05.2022 kl 14:29 5552

@tynnidioten, ja du kan få sagt det :)))
tynnidioten
25.05.2022 kl 14:33 5540

børs87 skrev Ja, se på iox.
Følger du med på iox i dag ?
Mdg1
25.05.2022 kl 14:34 5532

Jeg er ikke positiv til Qec heller. Bare mer positiv enn til Iox. De har tross alt mer enn tre ganger så stor produksjon ved slutten av året. Så har de også en bedre gjeldssituasjon og et wildcard med erstatning. Kommer det en pump i Iox op til 3 så er de priset likt. Ellers virker det som vekstraten til Pnor er mye støre enn de to andre. Nå er de priset til nesten det dobbelte av Qec, men kan nå 10000 boed innen ikke altfor lang tid. Jeg tror ikke rettsaken får følger for Pnor, men tror man det er det ikke sikkert den er billig heller. Til trading er derimot Iox helt genial. Enorm omsetning gitt størrelsen på selskapet. Så er det tydelig at noen kjører koordinerte pump and dump i aksjen. Ved forrige pump i iox var det også koordinert hausing her på forumet. Nesten 1/4 av alle innleg på forumet omhandlet Iox de dagene.
Redigert 25.05.2022 kl 14:36 Du må logge inn for å svare
Upup
25.05.2022 kl 15:19 5451

Vi fikk ristet ut av deg at du har aksjer og at du sitter og venter på en pump and dump, da vet vi det. Men samtidig må du snart bestemme deg, hvis potensialet er større i andre oljemygger er det rasjonelle å ta tapet og kjøpe et par av disse i stedet. Registrerer også at du er i minus på en aksje som stort sett har vært billigere enn i dag i to år, høres ut som du ble offer for en pump and dump ;-)
Slettet bruker
25.05.2022 kl 15:33 5412

De fleste oppegående burde nå fått med seg at selv om Éric Duhaime skulle vinne valget til høsten, mangler han et klart flertall for å omgjort loven i Quebecs Nasjonalforsamling hvor regjeringen Legaults lovforslag ble tverrpolitisk enstemmig vedtatt! Interessant å merke seg at avstemningen ikke ble påvirket av Europas behov for gass.

God langhelg.
Redigert 25.05.2022 kl 15:43 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
25.05.2022 kl 15:43 5388

Takk.
Redigert 25.05.2022 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
morgendagen
25.05.2022 kl 15:47 5374

QEC er som Tesla, du tar ikke i mot om det så kastes mot deg.
Peter Sellers
25.05.2022 kl 16:06 5336

@upup, hva er problemet om jeg venter på pump og dump mange som følger den salgsmåten både i IOX og Qec! Ja jeg er litt i minus i Qec med den posten jeg har nå men sett under ett i + på Qec etter forrige pump og dump, i PNOR en ok + i IOX litt i minus så da vet du det, har sluttet å gå all in i aksjer satt sånn i Qec i mange år men det er det slutt på! :))
børs87
25.05.2022 kl 16:29 5299

Iox opp hele 6 øre i dag 🙂
tynnidioten
25.05.2022 kl 16:32 5291

Jeg har fått vite (for 2 måneder siden) at jeg vet at QEC skal over 3 inden længe - så da er det vel bare å ta det helt med ro.
Carlsen73
25.05.2022 kl 18:11 5180

Men det kan man da ikke just sige, at du gør.
Kvike11
08.06.2022 kl 13:35 4402

Europa har stadigvæk et kæmpe behov for gas, som nu skal komme fra bl.a Canada,
tror at QEC kan blive et af de firmaer som skal leverer.
Tosserierne må snart få en ende i Quebec.
Slettet bruker
08.06.2022 kl 16:45 4208

Er meget spændt på, hvornår sommeren er slut 🤔
Måske Cph2500 Happiness kan svare på det 🤷‍♂️🤣
Kontur
08.06.2022 kl 17:56 4056

Vi skal nok et stykke opp på 2 tallet allerede i morgen.
Verden trenger energi, dvs gass
Kvike11
08.06.2022 kl 20:59 3790

QEC er op 25 %
på Toronto Stock
Ser ud til de også har tro på gode nyheder.
Kvike11
26.08.2022 kl 12:21 2748

Ser ud til regeringen i Canada kommer på bedre tanker og vil hjælpe EU
Kvike11
27.08.2022 kl 08:14 2480

QEC er op 18 % på Toronto stock.
Synd for dem der er gået short i QEC, håber de tager deres tab med oprejst pande og skynder sig at dækker sig ind
Ser ud til de også tror der er ved at ske noget i Canada..
Alle aktionærer i QEC går en lys tid i møde, jeg tror vi skal betydeligt længere op i kurs.
Både EU og Tyskland presser meget hårdt på for at få gas fra Canada/ QEC,
lobby arbejderne er kommet på overarbejde.
Jeg tror at tyskerne gerne vil betale en meget stor del af omkostningerne , bare de kan få gas aftale med Canada
Kvike11
04.09.2022 kl 13:33 1940

Ser ud til klima tosser fra Canada, snart må ændrer mening, nu er det ikke kun her på forum at der er stor undren over hvad der sker i Canada.
Tysk kansler har været i Canada for at presse på for at få gas, og nu Skal EU s Ursula også på besøg.
Hvor længe kan Quebec holde til presset, vi skal huske på det kun er få mennesker i Quebec der er imod indvinding af gas
Premierminister Justin Trudeau bør føle sig isoleret i sin kampagne mod fossile brændstoffer, især flydende naturgas (LNG), da ledere rundt om i verden reducerer deres landes afhængighed af utilstrækkelig vedvarende energi og nedtoner deres egen retorik om at sænke drivhusgasemissionerne. Men af politiske og ideologiske grunde kan hans regering ikke indrømme de frygteligt skadelige konsekvenser af sin grønne politik og det presserende behov for grundlæggende at ændre kurs. Tværtimod bliver den ved med at fordoble sin klimabesættelse.
Ottawas politikker har: strandet størstedelen af Canadas enorme dokumenterede olie- og gasreserver, kostet job og vækst over hele landet, undermineret national enhed, bragt energisikkerheden i fare, frataget oprindelige samfund transformative økonomiske muligheder og nu udelukket bistand til allierede i stort behov. Al denne skade blev bevidst påført for at forbedre Canadas grønne scorekort (og Trudeaus CV), som ingen, der bor mere end en halv kilometer fra Rideau Cottage, bekymrer sig om. Den klimamåling, vi bør fokusere på, er ikke de små 1,5 procent af de globale udledninger, vi genererer, men de samlede globale udledninger, som kunne sænkes markant, hvis de asiatiske lande erstattede vores LNG med det kul, de i dag brænder af.
Mange grønne militante som Guilbeault er også imod kulstoffri atomkraft, hvilket rejser tvivl om deres reelle mål. Er rene og grønne deres sande mål, eller udnytter de en klima"nødsituation" til at øge regeringens rolle og fremme globalistiske mål ved at udgive sig for at være frelsere af en offentlighed, de først har skræmt med visioner om en apokalyptisk klimakrise.
Er ikke i tvivl om de militante Grønne som Guilbeult kommer til at bøje sig og give tilladelse til Gas indvinding,
presset er enormt fra resten af verden og nu har EU sendt Ursula til Canada for at lægge yderligere pres på de fanatiske grønne.
Kan QEC gå i kkurs over 10 inden længe , hvorfor skal nogle netaviser fordreje situationen og skrive at QEC er steget 285 %, når de er faldet kraftigt siden 2018

Redigert 04.09.2022 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
njn-
04.09.2022 kl 20:41 1615

For meg virker det som Trudeau er i USA's bukselomme.
Å føre gass med tog til USA og videre til Saint John for transport til Europa, er ikke for og styrke Canada's økonomi og arbeidsplasser.
Venter med spenning på hva Ursula von der Leyen kan utrette.
En ting er ihvertfall klart! Hun reiser ikke på en høflighetsvisitt.
På forrige G 7 møte hadde hun en privat samtale med Trudeau, og hvor de ble enige om å møtes i Canada for og prøve å løse EUs gass behov.

Redigert 04.09.2022 kl 20:42 Du må logge inn for å svare