Recsi uke 50

uldiuldi
RECSI 11.12.2021 kl 09:04 71025

USA stopper støtte til nye sorte energiprojekter i udlandet.

https://energiwatch.dk/article13549112.ece
omac
13.12.2021 kl 15:51 5850

Ikke svar trollet, han er her kun for å piske opp stemningen. Ikke la han affisere dere med tullet sitt.
Nsxnsx
13.12.2021 kl 15:52 5853

Skal gi deg rett i at det hadde vært bedre å selge på 22,- enn å selge på 18,-

Men det er bedre å sitte på 18,- enn å ha solgt på 3,-......som jeg sa til deg den gangen. Vet ikke om du husker ?
orhaugen
13.12.2021 kl 15:56 5829

Da det det påfyll med flere aksjer til kurs 18,34. Velger å tro HS gjorde en god investering på kr 20 og at de ikke "kastet" bort en tilfeldig mrd kr. på dette fantastiske selskapet. Hold ut kjære småaksjonærer, dette blir/er gull! Hau hau..
Redigert 13.12.2021 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2021 kl 16:02 5860

Og Morgen har økt med 1.8mill aksjer siden sist uke. Du burde få jobb hos de, de har elendige analytikere tydeligvis,i forhold til deg.
Slettet bruker
13.12.2021 kl 16:05 5852

Ja de fleste REC aksjonærer skal sikkert kjøpe seg ny bil i januar, eller kanskje du ønsker de skal gjøre det.
11.1% i skatteøkning, hvor har du fått det fra?
Skalleknarp
13.12.2021 kl 16:15 5803

Det er vel mangel på konkrete nyheter - svart på hvit i en børsmelding som gjelder slik tidenen er nå. Ingen stoler eller tør tro på noe i en verden som svinger like fort opp som ned og det stabile er et fremmedord, og da kan det fort sige nedover... Egentlig ikke noe å bry seg om om man tåler papirtap sier nå jeg. I så måte spiller det pt. ingen rolle for meg hva X eller Y mener så lenge jeg ikke har planer om å selge selv om kursen har dippet litt i det siste. Og det aller beste - jeg har råd å ta en risiko og behøver ikke å selge huset om det går aldeles galt - noe jeg ikke tror det vil i dag om en sammenligner med RECSI historikken litt tilbake i tid. Det er etter min vurdering 100% flere flere positive drivere i dag enten man vil tro på dem eller ikke. Dette er noe den nææææærmeste tiden vil vise hva det blir til. Tror ikke noen av oss her på HO styrer dette med noen innlegg +/-
Redigert 13.12.2021 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
questi
13.12.2021 kl 16:17 5812

Bedre å ha mange REC-aksjer og ingen omikronvirus i kroppen,
enn mange omikronvirus i kroppen og ingen REC-aksjer :P
KommersK
13.12.2021 kl 16:43 5574

Sa jeg ''de fleste'', smartn? NOEN skal helt sikkert gjøre det av de 40.000 aksjonærene som finnes. Så for disse lønner det seg, ikke sant??
Og det er økning på 11,1111(osv)% i skatt på aksjegevinst neste år. Hvis du skulle skattet 100.000 kroner for aksjegevinst i 2021, så øker dette til 111.111 i 2022. Det gir en økning på 11,1111%. Forstår du nå da?
Skatteprosent på 31,68 ganget med 1,11111111osv, gir 35,2 som den nye skatteprosenten blir fra nyttår. 11,1111% mer å betale i skatt. Ble det enklere nå?
Fradrag på tap øker tilsvarende, så det lønner seg skattemessig å vente med å realisere tapene til neste år. For noen betyr dette veldig mye penger.
For meg utgjør det ca 30.000 spart. Ikke veldig mye, men jeg velger å benytte meg av dette. Så får andre gjøre som de vil.
Kjellefant
13.12.2021 kl 16:45 5585

Donald, hva F er vits med slike kommentarer?
Må være blåst i hode å tro dette skremmer folk?
Å prøve på psykologisk krigføring er så lavmål så det går ann. På tide å kvekke andre steder enn her. J….. idiot
Slettet bruker
13.12.2021 kl 16:54 5528

Overrasket over fallet mot slutten av dagen. Synes det er veldig merkelig at markedet priser selskapet til 6.8 mrd (7.8 mrd når pengene til HS kommer inn) etter nyhetene vi har fått. Ekstremt lite volum, så kan enkelt være shorts som utnytter momentet for å presse prisen enda lavere, men dette er ikke shorts alene. Dette er småsparere som er redde for at aksjekurs skal kollapse og begynner å komme seg ut også får de hjelp fra shorts til å skape enda mer salgspress. De siste 9 børsdagene har REC vært i en negativ trend, med lavere lows og lavere highs. Men så igjen har jeg alltid ment at markedet er uoversiktlig på kort sikt. Helt sykt hvor mye psykologi har å si for markedet, generelt.

Synd for de av oss som ikke har mer kapital, men fint for de som kan fortsette å akkumulere. Jeg tørr ikke å si noe om hvor aksjekurs går eller hvor riktig pris er for å akkumulere, fordi markedsverdien er som en jo-jo, men jeg er fremdeles knall positiv over de neste månedene og tror vi vil se både 30 og 40 tallet innen den tid og ser på alt under 20kr som en god inngang, ref. HS sin egen inngang.

La de som vil selge seg ut, selge seg ut. La markedet fortelle oss at aksjen er verdt 18kr per stykk. Spiller ingen rolle for min del. Jeg vet hva jeg er investert i og hva fremtiden vil bringe. Jeg trenger ikke noen til å fortelle meg at 2+2 er 4, dette kan jeg komme frem til selv, spesielt når man får tegn etter tegn på både makro og mikro nivå og jeg tåler litt svingninger opp og ned. Markedet, let´s go! Gi oss -5% i morgen, jeg smiler uansett og det bør alle andre aksjonærer også gjøre. Jeg har grundig forklart hvorfor tidligere og har ikke anledning til å repetere meg selv igjen.

God dag videre folkens! :)
questi
13.12.2021 kl 17:09 5418

Det er 'umulig' å forutsi lows tidlig i et fall... fordi ved en forventet low, vil det komme noen nye tradere inn med stoploss, som da vil kunne utnyttes i en ny pulje. Men informasjon om hvor stoplossene settes eller hvor mange nye som kommer inn, må hentes inn etterhvert i løpet av fallet av algoritmene :)

Det er lettere å forutsi lows sent i et fall :) Når volumene krymper er dette et tegn på at nye ikke lenger kommer inn, og det ikke lenger finnes en tradermasse som er verdt å utnytte ved å selge ned - da er det bedre å bruke ressursene på å shorte andre selskaper der 'fall-potensialet' fortsatt finnes.
Redigert 13.12.2021 kl 17:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2021 kl 17:26 5300

Jeg tror både du og mange andre her inne overvurderer hvor mye research den jevne småsparer faktisk gjør. De aller fleste småsparere investerer relativt små beløp på børsen (tusenlapper) og man ser at både kunnskapsnivå og tid brukt på research reflekterer dette. Majoriteten av småaksjonærene sitter ikke på investeringsgrupper på Facebook, Shareville, eller her inne på forumet. Denne aksjonærgruppen investerer i Rec fordi de har hørt at aksjen kan tidoble seg på kort tid. Det er penger med svært kort tidshorisont - og gjerne også belånt. Denne belåningen gjør at de røde dagene blir tunge. Etterhvert kaster de kortene og bruker gjerne beskrivelser som "drittaksje".

Det viser seg igjen og igjen at det er tålmodighet som lønner seg i aksjemarkedet. Dersom man dropper belåningen og rir av de røde dagene, så vil man gjerne belønnes stort i aksjer som Rec når de først tar av. Det er jo tross alt dersom vi alle sitter i Rec heller enn et indeksfond. 20% er fint det, men jeg sikter høyere. :)
Nsxnsx
13.12.2021 kl 17:29 5315

Da var mine 3 mill på plass, litt forsinket men da blir inngang noen 10 ører lavere (om ikke det kommer melding før åpning da) håper for en gangs skyld at så ikke skjer 🤣🤣.
I løpet av morgendagen skal min beholdning dobles 😜🤟.

P.S. seff ikke noe svar fra nemis om han husker at jeg ba han om å ikke selge på 3,-

RETTELSE: Jeg ba han nok ikke om ikke å selge, men avviste at vi skulle til 1,- som han mente.
Redigert 13.12.2021 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
questi
13.12.2021 kl 17:37 5285

Da vil algoritmene kunne se på konto-numre og aksjebeholdning og forutsi hva slags handlemønstre man vil følge.
Er det lover mot at slik informasjon selges eller utnyttes?

Listen til UCT over topp 50 er utrolig spennende å se på...
Dersom man hadde en liste over alle aksjonærer og beholdning (trenger ikke en gang konto-numre/id) ville man kanskje kunne undersøke i hvilken grad teorien din med at fall i slike aksjer som REC hovedsaklig skyldes småsparere, stemmer :)

Slutten på et fall bør da være når alle slike 'markerte' småsparere har solgt.
Redigert 13.12.2021 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2021 kl 17:54 5204

En ting er i hvertfall sikkert.
Det vil være en knallhard konkurranse i elbil-industrien i årene fremover, og dermed også øke etterspørselen av materialer og råvarer voldsomt..

https://www.elbil24.no/nyheter/bygger-elbil-fabrikk-med-kapasitet-pa-300000-biler-i-aret/73609249

Mye tyder også på at behovet for EV-batterier blir større en selve behovet for el-biler alene:
https://www.elbil24.no/tester/nio-es-8-elbilen-som-kan-kjopes-uten-batteri/74172169
Slettet bruker
13.12.2021 kl 18:32 4970

Informasjonen du beskriver her har nok ikke algo tilgang på. Det de derimot har er level 3 marked data som inneholder info over kjøp- og salgsordre inkludert stop loss-info. Det kan umiddelbart kanskje virke litt rart at man får oversikt over stop loss-er, men disse må jo tross alt handles på av _noen_ i markedet. På den måten kan en algo vite at det finnes en gitt mengde aksjer på de forskjellige prisnivåene.

Det finnes drøssevis av markedsplasser som selger ordreflyt. (typisk level 2 marked data) Et godt eksempel på dette er den forhatte Robin Hood-appen. Dette er allikevel ikke fullt så ille som mange kanskje tror. Informasjonen om kjøp og salg overføres på millisekunder mellom servere. Det er få banker som er relle marked makere i dagens marked. Resten opererer i større grad på arbitrasje - altså prisforskjell mellom kjøper- og selgerkurs. Denne arbitrasjen er bakt inn i kursen når man kjøper og selger, og merkes ikke ved handel. Det er dette som er "ordreboken" og som du kan se oppdatere seg fortløpende på f. eks nordnet.

Poenget mitt ble kanskje litt borte i mitt forrige innlegg. Det at aksjen går ned på lavt volum kan fort dreie seg om småsparere som selger på nedadgående kurs eller som stoppes ut. Disse kaster kortene rett og slett fordi di ikke gidder å vente mer på "raketten Rec". Dere har helt sikkert hørt om folk som "gir opp aksjen"? Det er aldri et godt tegn når man diskuterer aksjer med taxi-sjåføren sin. Jeg tror det er nettopp denne typen aksjonærer som gradvis kaster kortene.
Slettet bruker
13.12.2021 kl 19:15 4769

Samme mønster hver gang....før alle Q-tall / eller forventninger om avtaler så snakkes aksjen ned, og det funker hver gang fordi dette er en "folkeaksje" ,særlig blant unge mennesker ( skremmes ut) .Ungdommer selger før helgen ( og dette er livsnerven for Voleon +++), og har penger til en tur på byen. "Sitronen" tynes av de store gutta fordi mange av dere ikke har is i magen, men kun vil ha til helgefylla...eller ?.. og kjøpe seg inn lavt på mandag kl.12 rundt lunchtider.
Men helt forståelig, ville gjort det samme hvis jeg var en fattig student eller på nav ( som mange er idag uten jobb pga covid , grip sjansen med trading. Håper at aksjen Recsi vil blomstre ila 2022, noe jeg har stor tro på. Husk HUAWEI.....dette er ingen "snill onkel", men seriøs business !
Slettet bruker
13.12.2021 kl 19:59 4541

Her har du kokt i hop en god røverhistorie og pakket det inn som noe seriøst.
https://www.investopedia.com/terms/l/level3.asp
Slettet bruker
13.12.2021 kl 20:22 4405

REC Expansion Next Steps
Staff reached out to the State after the last meeting due to the request for consideration and pause to consider a business opportunity that would have required a new application and procedural process. Staff also had conversations with REC and there is property that they will need to get in control of and a path forward is being established. There is concern over ability to provide services so staff will review the technical pieces and report back to Council. The overall message that goes out will be that we are business friendly
Slettet bruker
13.12.2021 kl 20:28 4373

Hva i alle dager mener du er en røverhistorie? Linken din peker jo nettopp på forskjellene i level 3 og level 2-data jeg snakket om i innlegget mitt. Det beskriver også hvordan high-frequency traders bruker disse dataene til å utføre trades. Det kan selvsagt være detaljer i det jeg har skrevet som kan være feil, men å mene at jeg farer med røverhistorier er å strekke strikken vel langt. Du må gjerne påpeke hva du mener er feil...
Ta invest
13.12.2021 kl 20:34 4332

Markedet styrer kursen ned.. kan det bety att det ikke blir melding om oppstart av ML som avtalt. Kan godt hende oppstart blir i 2023 eller før men meldingen kommer ikke før årsskifte, tror markedet. Dette pga BBB som ikke er avgjort.
Da gambler eg også på dette og kjøper nærmere nyåret og ikke i morgen. Muligens til lavere kurs enn i morgen . Men føler dette er høyrisiko og at kursen fyk oppover før eg rekk å kjøpe . For ordensskyld , så er eg allerede aksjonær , men skal inn med mer .
Slettet bruker
13.12.2021 kl 20:37 4321

Stop loss ordrer er ikke synlige for noen før SL er utløst og aksjene er i markedet.

Ellers skriver du en mengde ord uten at denne informasjonen har noen som helst interesse. Level I - II - III er basic.
Slettet bruker
13.12.2021 kl 21:30 4057

Elsker engasjementet ditt og hvor mye tro du har på casen. Endte du opp med å pante leiligheter for lånet? Jeg vurderer sterkt å ordne med 500.000kr - 1.000.000kr ekstra selv, i tilfelle jeg får en fin kjøpspris. Er jo fremdeles 22% opp på mitt siste kjøp på 1.35M i forrige måned (selv om jeg var 50% opp for to uker siden, hihi) da slår jeg til med et middels kjøp igjen. Bare vurderer hvor jeg skal time inngangen. Hmm....

Tenker kanskje å laste inn gradvis og snitter så mye som mulig. Går den ned mer? Så bra, akkumuler. Går den opp? Så bra, nåværende aksjer øker i verdi. Med det sagt så tror jeg nok at vi begge forventer kurser langt høyere enn 20kr - 40kr i fremtiden, så det frister jo å frigjøre litt mer kapital... spesielt nå som aksjekurs faller uten noen fundamentale forhold, men kun basert på frykt.
questi
13.12.2021 kl 21:42 3952

3 +1 mill NOK fra nsxnsx + Uchi tror jeg vil være nok for å snu trenden når hele dagsvolumet i dag var 40 mill
(og vil bli sannsynligvis enda mindre i morra hvis det ikke snur tidlig).

Hvis dere kjøper i morra, tror jeg det vil markere bunnen :)
Altså, at bunnen blir da skapt av dere.
Redigert 13.12.2021 kl 21:43 Du må logge inn for å svare
Småplukker
13.12.2021 kl 21:57 3813

Hjelper til med 100 000 eg da :-) Alle monner drar!
Slettet bruker
13.12.2021 kl 21:59 3801

Jeg er i samme bås... lastet både fredag og i dag og har enda 2 mill jeg skal inn med og fortsetter kjøpe videre ned :), men planen var egentlig holde dem til bbb har gått igjennom senatet for å kjøre alt inn, men når den faller så mye under emisjonskurs er det for fristende kjøpe. Normalt faller man alltid tilbake til emisjonskurs, men nå ligger den i motsatt ende :p
Se ikke bortifra det blir ytterligere kjøp her også om den fortsetter ned i morgen :) Jeg tar gjerne imot :)
Slettet bruker
13.12.2021 kl 22:00 3784

Hehe, huawei klarte ikke lage noe bunn med 1000 millioner, tviler på 2 randoms med 4 mill klarer noe særlig mer. Uansett bedre å fjerne de aksjene fra handel
questi
13.12.2021 kl 22:17 3600

https://imgur.com/a/XYPtVf4
Tror det er Retesten vi ser nå...

Hanwha og Røkke tror jeg planla dette for lenge siden og kunne når som helst offentliggjøre avtalen.
Det er mulig de ønsket å påvirke kurs i riktig retning og timet melding slik at den falt sammen med bunnen i et teknisk mønster?

Meldingene med Tore var også litt merkelig...
På den ene siden sies avgangen å være planlagt, på den andre spammes det med melding 2 om at 'avgangen skulle skje med umiddelbar virkning'. Er dette også bevisst meldingstiming? Bedre å kontrollere selv knekken, enn å la noe annet lage knekken?

En ny melding innen 1 uke ville bekrefte bildet... Alle eiere ønsker jo aksjen oppover nå?
Redigert 13.12.2021 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2021 kl 22:57 3317

Det er jo litt surrealistisk hele situasjonen her. Hadde REC hatt navnet NEL, hadde vi vært på 40 for lenge siden.
questi
13.12.2021 kl 23:04 3249

Markedet har inntrykk av at rec produserer gammeldags polysilisium for solar...

Men REC kan raskt (2023) begynne overraske dem med hvordan de leverer til det nyeste av det nye (kerflesswafer & perovskitetandem) og med stor lønnsomhet :) Når REC i tillegg begynner levere silan fra MosesLake til batteri vil det få et helt nytt image :)

Og så datachipsa.. får se hvor tungt Røkke lar REC gripe inn i chips kjeden :D
Hvis REC skal begynne drive med kvantedatamaskiner, da vil vi slå NEL i popularitet lett :P
Redigert 13.12.2021 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Mossegutt
13.12.2021 kl 23:20 3134

3 +1 mill NOK fra nsxnsx + Uchi + 2 mill fra Sirbalo og 100.000 fra Småpmukker, tror det er en god start jeg dere 😎

Totalt sett kanskje ikke astronomiske summer i den store sammenheng, men fordelen er jo at disse aksjene ikke lengre er i omløp. Altså færre aksjer å kjempe om, om jeg har tolket disse gutta rett.
Dette da aksjene blir liggende i skuffen fremover.

Sitter selv med Recsi, og heier på dere i morgen 😉
Redigert 13.12.2021 kl 23:22 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
13.12.2021 kl 23:28 3061

Ja jeg har stål tro på caset. Og ja jeg pantet 2 av mine 5 utleieboliger. Som sagt tidligere så kjøpte jeg mine første 90.000 aksjer på kurs 2.67,- men solgte altfor tidlig etter skremselspropaganda fra div analytikere og et par særdeles negative debattanter. Men har lært nå. Har akkumulert over lengre tid nå, men har samtidig hatt en liten trading post da den har vært såpass volatil. Angående mitt neste og til nå største kjøp så har jeg moderert meg bittelitt. Pengene står klare på konto og SKAL handles for, men kommer nok til å legge inn flere kjøp i løpet av dagen for å se an utvikling. Meget spennende dag for mitt vedkommende i morgen 😉👍
Stonks_
13.12.2021 kl 23:32 3018

Vil anta der handler gjennom megler, siden der handler for så uhorvelig store summer. Ihvertfall i mine øyner, men men hva vet jeg. Har bare 6k aksjer, men 6 k aksjer er bedre enn ingenting
Redigert 13.12.2021 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2021 kl 23:38 2977

De har nok en plan. Yngve Slyngstad sa det selv i annonseringen av han som sjef for AAM;
Utviklingen mot det grønne skiftet går utrolig fort, og skal du være med må du ha evnen til å kunne skalere opp raskt, samtidig som en må ha dynamikken til å kunne velge riktig investering. Og med 1000 mrd. kan du være med verdens største investorer og konkurrere om de beste prosjektene.
Mossegutt
13.12.2021 kl 23:41 2959

Et sted må man starte Stonks_ 😀
Er selv også Bull på caset så det holder, og har makset alt av frie midler inn i Recsi.

Lykke til alle sammen, jeg tror ventetiden snart er over 🚀
Slettet bruker
14.12.2021 kl 00:06 2774

Du forklarte oss også hvordan kursen skulle til 1kr ditt troll. Du har null troverdighet. Bryr meg ikke om dag til dag bevegelser. Dette er en investering, vet du hva slags tidshorisont man har på investeringer? Det er faktisk flere år. Er godt i + for i år så er fornøyd, og er også meget fornøyd med REC særlig etter at vi fikk en gigant avtalem med Hanwha. Sitter trygt!
Slettet bruker
14.12.2021 kl 00:40 2627

Silanano har fått ny hjemmeside.

https://www.silanano.com/

Her sier de at de har penger og skal bygge fabrikk i Nord Amerika.
https://www.linkpicture.com/q/39048C70-99ED-4A37-B3B0-2FA9CA6E0D37.png