Recsi uke 50

uldiuldi
RECSI 11.12.2021 kl 09:04 71021

USA stopper støtte til nye sorte energiprojekter i udlandet.

https://energiwatch.dk/article13549112.ece
Stonks_
16.12.2021 kl 08:11 8552

Blir en skikkelig rally idag, forhåpentligvis nokk til å snu rec til oppgang igjen
uldiuldi
16.12.2021 kl 08:52 8203

Ja en Shortinndekning vil være dejligt i dag og i morgen.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 09:44 7764

Tror ikke på den store oppgangen før vi får nyheter …
omac
16.12.2021 kl 09:58 7614

Enig, den er trader aksje igjen til noe børsmeldes og vil nok gå opp og ned rundt 17-19 kroner
Slettet bruker
16.12.2021 kl 10:00 7572

🤔 Det er det store spørsmålet. Nyheter kan forsovet komme når som helst/ og styremøte på onsdag for å få på plass styremedlemmet for Hanwha og Røkke jr.

Jeg har ikke peiling på hvor haren hopper/ men har slått meg til ro med at når Hanwha nylig brukte 1,5 milliarder på kurs 20, så er verdien langt, langt høyere. Og, jeg ser ingen aksje på Oslo børs med større oppside gitt verdier de har i selskapet og veksten i markedet RECsi operer i.

Slettet bruker
16.12.2021 kl 10:30 7302

Enig, dette er et enkelt regnestykke, hvis man ser på kjøp av aksjer som man ser på kjøp av hus.

Kursen vil reflektere verdiene i selskapet til slutt.
Historisk sett reflekterer alltid kursen selskapers ekte verdier over en 7-års periode, REC er intet unntak.

Ta Norwegian f.eks, som egentlig har vært vilt overpriset tidligere med tanke på total gjeld og "assets", og økonomisk risiko.
Det måtte gå som det gikk til slutt, men de jeg snakket med som hadde aksjer der håpet på oppgang og optimisme likeså, fordi: "se så høy kursen har vært før".

Kursen er heldigvis ingen fasit på selskapets verdier, så da sover jeg rolig om natten lell 😁
Anywhere
16.12.2021 kl 10:39 7196

Kan fort være ny CEO på gang og nå har aksjen reagert honoreringsmessig fint ned etter TT steg av. Da har han blitt hedret for sin periode. Ankomst av ny kaptein kan fort gi et godt skyv, og det er en fin januar-presang:)
MorganKane
16.12.2021 kl 11:12 6931

Om nedgangen er pga TT vet jeg ikke. Jeg tror det heller er og BBB ser ut til å trekke ut. Jeg mener alt under 30 er penger på gaten på 3-6 måneders sikt, men kan godt være at den blir presset ned en krone eller to når (hvis) det blir klart at BBB ikke kommer i år. På litt lengre sikt har det Imidlertid null å si. Den kommer. Eventuelt så har enkeltstater med Washington, New York og California i spissen en rimelig bra backup plan. Det kan også være at noen større venter med å øke til det blir klart at BBB blir utsatt. Jeg råder derfor ingen til å selge, men hvis du må selge så selg nå. Ikke rett etter at nyheten om at BBB blir utsatt til over nyttår har blitt publisert. Det sagt; dette er sannsynligvis ikke rette tiden å øke på heller. Vent til romjula. Da kommer det sannsynligvis en dipp.

Og hvis mot formodning BBB skulle gå igjennom så gjør det ingenting å ikke være 'all in'. Vi kommer da til å tjene nok som det er. Aldri bli for grisk!
Redigert 16.12.2021 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2021 kl 11:34 6724

TT sa at de venter på en avklaring rundt BBB, men at markedet kommer uansett (pga strong demand).
De ulike aktørene er selvfølgelig tilbakeholdne med å offentliggjøre planer, da det indirekte kan ødelegge den politiske viljen til å gi insentiver.

Men, det er et kappløp for å vinne andeler i det grønne skiftet, både for sol og batteri - så spørsmålet er hvor lenge man tør vente hvis BBB drar ut i tid…
Anywhere
16.12.2021 kl 11:49 6574

Aker er etter mine vurderinger særs involvert i synergiske fokus der bl.a RECSI er i sentrum. En større aktør er nå også med i førersetet teknologisk og de to vil alene kunne gjøre såpass markedstilpasset aktivitet at de vil besørge investeringen i RECSI til en vesentlig avkastning. Aker har allerede hatt god avkastning over kort tid på RECSI, men innså at alene tar det herfra mye lenger tid og krever store investeringer. Sammen men Hanwha kan det fort bli noe annet! Inn med en solid CEO så er skuten godt utstyrt.
Har lastet siste dager selv i alle fall, men var også heldig med salg av tradingposten rundt 21 for et par uker siden.

Det er også forsvinnende lite volum på disse nivåene nå. Vi snakker om helt alldeles andre aksjevolumer omsatt på kurser 20% over der vi ligger i dag, og aksjen må oppover mot 22 om det igjen skal dukke opp volum-styrke. Jeg tror vi vender i dette oversolgte området.
Redigert 16.12.2021 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Anywhere
16.12.2021 kl 16:41 5904

Flere som som bruker muligheten til ny opplasting i RECSI disse dage?
Føler at tekniske indikatorer med avmatende volum og oversolgt status kan antyde en reaksjon opp etter konsolideringen fra topp over 22 kroner i slutten av november.
Selvsagt kan oppgang sammenfalle med økende utsikter til effekter fra BBB i US, men samtidig ser utsiktene ellers ut til å gi effekter som vil drive RECSI.
Jeg tror heller ikke de skal leve så mange flere dager uten avklaring på CEO..
omac
16.12.2021 kl 16:49 5846

Har planer om å handle når pengene kommer, men er usikker på inngang. Hvor langt ned skal vi? Er litt lei av å stadig fange en fallende kniv når jeg går inn :D
Slettet bruker
16.12.2021 kl 18:23 5372

Ute å troller igjen ser jeg. Du svarte jo ikke på mitt innlegg i går, men kanskje ikke så rart, innlegget ditt ble slettet av moderator. Jeg regner ikke med du husker selv hva du skrev. Blir mye fjas fra deg om dagen.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 18:38 5292

Viktig at vi bruker rapporteringsknappen. Et enkelt medlem burde ikke få lov til å ødelegge alt av Rec-debatter alene.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 19:03 5150

REC-debatt? Et par brukernavn som skriver det reneste nonsens er ikke debatt.
"synergiske fokus"
"markedstilpasset aktivitet"
"heldig med salg av tradingposten rundt 21"
"i dette oversolgte området"

Lett blanding av tullete begrepsbruk, backtrading og åpenbare feil. RSI 14 er 45 og RECSI er ikke oversolgt.

Det blir for mye pjatt og pludring på RECSI-trådene. Waannabees som skriver om ting de ikke har greie på. Forsøker å late som, men faller igjennom tilsynelatende uten at noen i menigheten reagerer på tøvet.
Sa2ri
16.12.2021 kl 19:37 4958

Du skriver så mye babbel og med bruk av ord du absolutt ikke forstår og/eller behersker at innlegget er bortimot uleselig. Kanskje du skal holde deg til FB-gruppen til Rec Silicon, Troy, hvor du ser ut til å få gehør for denne type usammenhengende viss vas?!
Slettet bruker
16.12.2021 kl 20:36 4724

Vel, det var vel dette demokratene var redd for skulle skje, og de holdt lenge på at infrastrukturpakken ikke ble signert før BBB.
Tipper Manchin har en høy stjerne blant sine partifeller nå ja.
Hvor mye av dette er ett spill og kommer Manchin til å snu i siste liten? Men det blir vel neppe noe nå før jul.

https://thehill.com/homenews/senate/586147-bidens-build-back-better-bill-suddenly-in-serious-danger
Marketwatch
16.12.2021 kl 20:59 4626

Tror ikke demokratene vil grave sin egen grav ved ikke å vedta hoveddelene av det som er igjen av BBB. Bidens plan skulle tilgodese store deler av demokratenes velgermasse, samt gjøre det mulig å gjennomføre Bidens fornybarsatsing. Behandlingen i senatet følges derfor nøye og svikter demokratene sine velgere, står valgnederlag i 2022 for tur, med tap av begge kamre i senatet. Ser mørkt ut for vedtak av loven i år, men det må være lov å håpe at BBB ikke blir begravet for godt. Håper det ikke går for lang tid før en avklaring foreligger, uansett utfall, da det ikke er grunn til å tro at Recsi vil vise sine kort før det skjer. Ingen dag er kjedelig for den som er Recsi aksjonær!
Slettet bruker
16.12.2021 kl 21:08 4556

Vi har nå iallefall denne:


https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2021/12/13/fact-sheet-the-biden-harris-electric-vehicle-charging-action-plan/


The Bipartisan Infrastructure Law includes:

$3 billion in competitive grants for battery minerals and refined materials aimed at accelerating the development of the North American battery supply chain.
An additional $3 billion for competitive grants aimed at building, retooling, or expanding manufacturing of batteries and battery components (such as cathodes, anodes, and electrolytes), and to establish recycling facilities in the United States.
Recognizing the need for innovative and practical approaches to battery and critical mineral recycling, the act includes research, development, and demonstration recycling projects ($60 million) and efforts in cooperation with retailers ($15 million) and state and local governments ($50 million) to increase the collection of spent batteries for reuse, recycling or proper disposal. The electric drive vehicle battery recycling and second-life applications program ($200 million) is focused on making electric vehicles batteries (e.g., optimized designs) easier to recycle and utilize in secondary applications before recycling.
An additional $750 million “Advanced Energy Manufacturing and Recycling Grant Program” to re-equip, expand or establish an industrial or manufacturing facility to reduce GHG emissions of that facility substantially below current best practices.
Stonks_
16.12.2021 kl 22:29 4198

Alt dem trenger å gjøre er å ta sema ut av pakken, og sende den igjennom for seg selv. Dette er noe selv republikanerne er med på å gjøre, rec trenger ikke noe bbb de trenger sema. Bare å håpe litt fortgang her nå med å få sema igjennom, tror alle politikere i USA vet det haster med solar industrien så min Å ikke vinner igjen.

Lite tips legg aksjen i skuffen og la det skure, før eller siden åpner Moses lake med eller uten sema så enkel er den saken. Hverken hanwah eller rec gidd å sitte på gjerdet i all evighet, ta det med ro og nyt julen. Slett nordnet eller hvem dere bruker som megler, for all del send dem en mld der dere spør om de kan fjerne salg knappen haha. Men for all del ikke ta en forhastet beslutning grunnet frykt
Slettet bruker
17.12.2021 kl 08:16 3137

Jeg sliter med å forstå Manchins innvending mot BBB, selv om det prøves forklart i artikkelen under.

Er det noen som kan forklare på en enkel og forståelig måte hva som menes med at han er imot (sitat): «... å inkludere en ettårig forlengelse av den utvidede skattefradraget for barn» i BBB ??

..... Hva det konkret er det mannen ønsker at må endres?

https://thehill.com/homenews/senate/586147-bidens-build-back-better-bill-suddenly-in-serious-danger
Slettet bruker
17.12.2021 kl 08:23 3074

BBB har en tidslinje og ramme på 10 år, så han er imot å legge inn denne for kun 1 år, men mener den må inn for 10 år. Og da blir kostnaden for kun denne biten nesten like stor som hele BBB.

Det er vel også andre ting ved BBB han har vært uenig i, men vet ikke hvordan han stiller seg til dette med skattelettelser for elbiler, han har tidligere vært uenig i noen av punktene der, men ikke alt.

Det er jo veldig lett som REC aksjonær å bli frustrert på Manchin, men på en annen side så har han flere kritiske synspunkter jeg sliter med å si meg uenig i også. USA har en enorm gjeld, så bekymringen rundt å øke underskuddet er ganske rettferdiggjort egentlig. Samtidig så mener han at deler av "EV tax credit" ordningen er uamerikansk, det er jo også sant mener jeg.
Redigert 17.12.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2021 kl 09:10 2836

Jeg fikk et kort og klargjørende svar av brukerprofil DjTao på en annen tråd. Se link.

https://finansavisen.no/forum/thread/141857/view/0/1
enurweb
17.12.2021 kl 09:12 2808

Man kan lure på hva som skjer i denne aksjen innimellom. Gjengangeren har vært at når OSE er rød så er REC grønn og omvendt.
I går var OSE supergrønn men REC går ned. I dag er OSE rød og REC går enda mer ned.
Synes det begynner å bli latterlig egentlig begge gangene den har vært på både 23-24 og sist på 22 og deretter synker såpass som den gjør etterpå.

Jeg er langsiktig i aksjen og solgte ingenting sist vi var på 24 heller men det er jo litt irriterende å se på!
Man tenker man skal bli belønnet for tålmodighet og ikke drive med trading men sett i ettertid burde jeg jo tradet denne aksjen i stor stil i stedet for å sitte stille og være lojal. Kunne vel nesten doblet posten min om jeg hadde aktivt gått inn for noe sånt.
Når jeg ikke har flere midler å akkumulere mer med så er det bare irriterende å se de som egentlig gikk glipp av togturen og stod igjen på perrongen faktisk komme inn kanskje billigere enn den GAV-en jeg personlig har opparbeidet over ett par år.
Nsxnsx
17.12.2021 kl 09:14 2767

Det er alltid kaldest rett før daglys... :) Ikke lenge til det lysner nå :)
Slettet bruker
17.12.2021 kl 09:17 2843

Det er forståelig at aksjen får en negativ reaksjon når det kommer ytringer fra sentrale aktører i USA om at BBB vil kunne havarere, eller i beste fall bli utsatt til 2022.
orhaugen
17.12.2021 kl 09:20 2813

Ja, lett å bli frustrert av denne dysfunkjsonelle handlingen. Ser ut til at markedet må "fores" med gode nyheter jevnlig for at kursen skal holde seg oppe. Trodde 20 skulle være et solid gulv med tanke på at det var den prisen HS betalte. Men nei, aksjen og selskapet sliter fremdeles med historikken og vi må rive oss i håret en stund til. Tror nok mange er etterpåklok og tenker at de burde ha vært mer aktive med å trade og selge etter gode nyheter. Men plutselig skjer det noe og da er det enda mer bittert å stå på utsiden..
Anywhere
17.12.2021 kl 09:26 2732

Er man aksjonær i RECSI kun med forventning om at BBB kommer omtrent i den form som er diskutert, så bør man kanskje bare finne noe annet.
Det er fremtid i RECSI på disse kursene uavhengig av BBB og diverse skattelettelser. Vi snakker om en ekstrem omlegging med ditto investeringer i produkter som RECSI kan levere. Siste tilførsel av kapital og aksjekjøp til 20 kroner fra Hanwha er ikke gjort med sikkerhet for at BBB blir vedtatt i dagens form, glem det. Det er andre drivere som setter investorviljen bak pengebruken her..

Lavt volum sørger for minste motstands vei for tiden og det er lett å flytte aksjen ned før neste kjør.
25% julerally kan passe godt. Det er ikke høyere enn til 22 kroner herfra. Der var vi for 14 dager siden:)
Redigert 17.12.2021 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2021 kl 09:27 2723

Ja det og generell markedsuro. REC er ikke frisluppet fra resten av børsen. Så tar en av skylappene og ser på Horizons, Carbon Capture og andre aksjer, så er det mye av det samme mønsteret. Vi får se hvor vi ender idag da, men er bare å vente på at volumet øker. Da vil nok aksjen også begynne å snu opp. Er litt "intermission" nå.
Nsxnsx
17.12.2021 kl 09:38 2592

På kursen ser det nå ut som om det grønne skiftet er avsluttet og det blir bare olje og gass fremover. Hanwha er på konkursens rand og kommer ikke til å finne penger til å kjøpe aksjene.....
Nsxnsx
17.12.2021 kl 09:39 2589

Siste som mangler nå er nemi som kommer inn fra sidelinjen å forteller.....hva var det jeg sa....
Slettet bruker
17.12.2021 kl 09:40 2586

Hehe markedet later som ikke en av verdens største solcelle produsenter har gått inn i Rec har sjelden sett maken til prising av et selskap:())
VanDiemen7
17.12.2021 kl 09:40 2615

Hvor langt skal vi ned her mon tro? Fristende å fylle, men venter litt.
omac
17.12.2021 kl 09:42 2638

Uten melding tenker jeg vi kan se 13 igjen. REC går lenge og langt ned når den vil