HOEGH AUTOLINERS ASA

BALLEPILOT
HAUTO 14.12.2021 kl 10:53 5321

HOEGH AUTOLINERS ASA

Kjøpte meg inn her i håp om at det blir bra vekst fremover.

"Det er bare å glede seg

Børsferskingen Höegh Autoliners har ligget nær flatt på børsen siden aksjen ble notert i slutten av november. Nå tror tre analytikere at kursen skal til værs."


Lykke til.
Slettet bruker
19.12.2021 kl 14:49 3784

Longsitinbulk, bare for å teste deg litt, hvorfor tror du Hoegh Autoliners går på børs nå? Det er jeg spent på!
Slettet bruker
19.12.2021 kl 09:43 3867

Du skjønner ikke stort, jeg har skrevet uhorvelig mange ganger at jeg ALDRIG vil være lang i Jinhui, stikk i strid med F.eks Golden Ocean.
Når jeg mener langsiktig snakker vi en syklus, 1-3 år.
Da drybulk snudde opp for 1,5 år tilbake var det helt naturlig å også kjøpe Jinhui, jeg kjøpte ´ alle´ drybulk selskaper for å minimere risk, selvfølgelig visste jeg at Jinhui også ville stige fra 3,5 kroner når alle verdens bulk aksjer steg kraftig, en no brainer og penger på gata.
Når alle drybulk aksjer hadde rekylert og gått 100-200% var Jinhui det første selskap jeg solgte.
Jeg visste for jeg kjenner historien at i Jinhui får aldri aksjonærene utbytte så det monner, i motsetning til f.eks Gogl.

Historien kjenner jeg også i ´nye´ Høgh, den er ganske fersk og alle bør lese seg opp, den er stygg.
Jeg sammenligner dette selskapet med Hlng, Hlng gikk også på børs med høy aksje kurs og markeds utsikter var knall grønne, slik det kan se ut med bil frakt nå.
Men hva vil skje med bilfrakt når forskynings kjedene løsner opp neste år? Hvorfor tar Høgh dette selskapet på børs akkurat nå? Tror du:-)) ?
Å trekke frem Nav verdier og rabatter er bare tøv her, dette selskapet skal ikke selges så Nav verdier har ingen verdi og sier ingenting om aksjen.

Du med 35 års erfaring i aksje markedet, ta deg sammen,
Og blanke beng gir du ikke i det som skrives, du fyrer deg opp og vrir sak mot person, noe som er lite voksent,
slik går det gjerne når en ikke har gode argumenter for egne investeringer.

Redigert 19.12.2021 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
19.12.2021 kl 08:50 3900

Vanskelig å være positiv til Høegh-familien når en blir ranet 2 ganger i løpet av ett års tid.
Ble gretten da jeg røyk USD 20.000.- i HMLP over natta, på ferie i Kroatia i sommer.
ArcticOcean
19.12.2021 kl 03:15 3960

Joda, nå skal du høre. De er ikke kommet seg på børs siden, sitat:: «IPOen har tiltrukket betydelig interesse fra investorer, men selskapet, i samråd med sine finansielle rådgivere, har besluttet å ikke gjennomføre noteringen på grunnlag av de rådende forholdene i primæremisjonsmarkedet,» Ja vel sier jeg da, hva i all verden betyr det? Ikke vet jeg, annet enn at interessen ikke er stor nok. Til forskjell fra de store operatørselskapene i bilskipsfarten som Wallenius Wilhelmsen og Höegh Autoliners driver ikke Gram Car Carriers egne fraktruter. Rederiet er en ren tonnasjeleverandør som leier ut sine skip til operatørene i bilskipsfarten. Tror ikke man skal sammenligne epler og pærer her, for å si det sånn. Jeg bryr meg mildt sagt midt en viss plass hva skribenten og forståsegpåeren Longsitinbulk mener om ditt og datt, men når du er så freidig at du tar en posisjon i JIN, og deretter kaller Høegh for kjeltringer, da er virkelig tiden inne for å ta en grundig gjennomgang av egne tanker og refleksjoner. Du kan ikke både gå inn i et røverreir som JIN, og samtidig komme med oppgulp og dritt om Høegh Autoliners. Da har du virkelig spilt kortene dine feil, og vil aldri heretter bli stått til troende. Bare fortsett med nedsnakkingen om Høegh Autoliners, det eneste man gjør er å benytte energien feil. Om jeg har en posisjon i Hauto eller ikke spiller liten rolle, jeg er inn og ut i ulike selskap og har tjent gode penger på mye. Jeg var inne i JIN for godt og vel 4 år siden, etter det aldri mer. Så får Longsitinbulk fortsette med sine historier og nedsnakking, jeg gir egentlig blanke beng, men det er oppsiktsvekkende at figuren vet så mye om samtlige selskaper på Oslo Børs. Selv har jeg vært med i 35 år, det høres ut som Longsitinbulk har minst 100 års erfariing. Lykke til...!!!
desirata
19.12.2021 kl 02:49 3972

Arctic O,

Nei, jeg vet ikke hvorfor Gram carriers ikke har re-lansert. Hørte første gangen var de for grådig og forsøkte å få full prising, men hva med nå. Kan du si det.

Vedr Høegh auto, dersom du liker den, så gå gjerne All In, som du sier er det mange kjeltringer på børsen, men en trenger ikke joine de, eller påksjønne de.
ArcticOcean
19.12.2021 kl 02:06 3984

Du er virkelig ikke sann. Det finnes mye annet snacsh å velge en disse som beriker seg selv sa nettrollet, og kjøpte JIN tidligere i høst. Du er virkelig en morsom figur du Longsitinbulk. Vet alt, kan alt, dømmer selskap etter selskap rett i dass, og så forteller du at du har vært inne IJIN, og kaller Høegh kjeltringer. Du er jo virkelig en klovn. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.
Slettet bruker
18.12.2021 kl 23:31 4014

Takk for støtte desirata
Ja, børs er vanskelig nok som det er, om en ikke må ta ´ røver´ hensyn i tilegg.

Norske investorer har nå fått et godt innblikk i hva disse folkene står for, i mott hode består det i å børsnotere for å finasniere, for så å røve restene når alt ser som sortest ut.
Jeg dri..r i egentlig om andre går i fella, men synes likevel det er på sin plass å advare, ikke kjøp aksjene som DNB besitter, det er derfor de spår kjeltringene til himmels, ikke finansier kjeltringer so Høgh, som røver fra med aksjonærer.

Stay away
Det finnes så utrolig mye annet snacsh å velge en disse som kun beriker seg selv
ArcticOcean
18.12.2021 kl 22:37 4036

På tide å avslutte denne ufyselige nedrakkingen på selskap der historien har vært dårlig. Jeg kan ramse opp noen titalls selskap som jeg ikke rører med ildtang, både pga persongalleri og historikk. Vær litt forsiktig med å dømme selskaper ned i søla, gi de en sjanse i det minste. Hvorfor sitter KLP som storaksjon her? Ihvertfall ikke for å tape penger for sine medlemmer. Det morsomme er at det som skrives her er det ingen store aktører som vier en kalori. De skyver kursen lett i 45 kt før dere skeptikere har klart å reagere. Jeg er på børs for å tjene penger, ikke for å fremstå som Amnesty International, som forøvrig gjør en helt unik og meningsfylt jobb. På tide å tenke seg litt om kanskje?
ArcticOcean
18.12.2021 kl 22:22 4048

Gram Carrier,s, javel, ja de skulle jo børsnoters i all hast, men hvorfor er ikke de på børs ennå??? Jeg vet svaret, vet du???
desirata
18.12.2021 kl 10:58 4159

Det var også måten de gjorde det på i HMLP. Opprette et slikt selskap i New York er kun for de som er etter dividend. Så når de kansellerer dividend, er den ikke verdt noe. Veldig sleipe folk.

En annen faktor er at en finner nesten ikke et rederi med verre forlis og drift statistikk enn Hoegh Autoliners. De har hatt flere total havari, et i Japan, et i Southampton +, andre. Alle skyldes menneskleg feil eller rett og slett sløvhet og dårleg sjømmansskap. Uavhengig av disse havariene, gikk det så langt at H. Auto ble svartelistet av US Coast guard i flere år. De sier ganske mye, jeg vet ikke om et annet større rederi som har blitt det. De bruker kun filippinske sjøfolk, men det er det mange andre som gjør med ganske gode resultater. Noe må mangle i Høeg driftsopplegg.
De tapte også milliarder i en årrekke på driften, så en kan med rette lure hvorfor de vil dele overskudd å gå public nå.

Konklusjon, stay away alt vedr Høegh.
Vent på Gram carriers heller, de driver bedre.
ArcticOcean
18.12.2021 kl 01:43 4233

Kjære vene, vel vel, du har innganger og utganger som betyr at du sannsynligvis er søkkrik, kanskje milliardær for det jeg vet. Ja, Høegh har vart ufin mot småaksjonærer tidligere, og det misliker jeg sterkt, men at du tar en rolle og fremstår som en Gud over ethvert selskap misliker jeg sterkt. Forhold deg til realitetene. Ikke belær meg om rabatter på IPO'er og selskapsverdier. Der vet jeg nok en smule mer enn deg. Alle skjønner at Hauto er verdt det dobbelte av dagens feilprising.. Etter årevis med nedsnakking fra deg om enkelte selskaper jeg har tjent svært gode penger på er det på tide at du kommer opp med noe nytt. Dine ord står ikke til troende lengre..



DividendYield
16.12.2021 kl 19:21 4410

Hva HLNG gjorde i sin tid? Det er jo ikke akkurat så lenge siden småaksjonærene ble utsatt for dette ranet. Samme gjengen som sitter med kontrollen.

Hva tilrettelegger av meglerhusene gir av fremtidige kursmål er bare helt uinteressant. De som har vært på børs det siste halvannet året kan skrive under på hvor mange eventyrhistorier det er skrevet i perioden.
Det er vel med dette familierederiet som mange andre, at etter hvert som det er nye generasjoner som overtar så faller kvaliteten. Er enig med mange andre her. Denne er hold unna!
Slettet bruker
16.12.2021 kl 19:06 4422

Dette er bare en FA artikkel! Les hele analysen så kan vi snakkes 👍🏻
Slettet bruker
16.12.2021 kl 18:50 4443

Ikke uventet at det er en Dnb analytiker i front på hausse siden, reprise Hlng? Dnb som bommer på alt de analyserer.
Hvor mye aksjer skal Dnb ut med?
Redigert 16.12.2021 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.12.2021 kl 18:48 4447

Kjære vene, fortelle meg tjene et shipping selskap som prises på Nav ved i inngang på børs.
En rabatt på 40% er ingen uting i shipping, det er helt vanlig rabatt selv i godt etablerte selskaper, rabatt i aksjonær fintlige selskaper bør være på minst 60%, denne bør prises som Jinhui shipping.
ArcticOcean
16.12.2021 kl 14:35 4526

Jeg har stor forståelse for at mange er misfornøyd med behandlingen av småaksjonærer i andre Høegh-selskaper, men dersom man fokuserer spesifikt på Høegh Autoliners bør man også ta med følgende: "Clarksons Platou Securities viser til at Höegh Autoliners tilbød en rabatt på rundt 40 prosent mot NAV for å bli notert, og de ser ingen grunn til hvorfor aksjen ikke kommer til å lukke verdsettelsesgapet gitt de positive utsiktene og mulighetene til å både fornye flåten gjennom grønne nybygg samt betale et betydelig utbytte". Her er det nok gode penger å hente i nær fremtid.
Kalle Kurtasje
16.12.2021 kl 09:40 4615

Nei takk, vil ikke investere i noe mere som eies av Høegh-familien!

De ranet HLNG fra Oslo Børs, selv om jeg kom ut av denne med en liten gevinst.
I HMLP ryker jeg på minst USD 20.000.-, og hele situasjonen rundt denne aksjen stinker.
Utkjøpsprisen på USD 4,25 er nok et skambud.
Aldri mer, noe som eies av Høegh-familien!
Slettet bruker
16.12.2021 kl 08:28 4652

Dette handler ikke om bil frakt eller ei, det handler om å plassere pengene sine i aksjonær fiendtlige ledere eller ei.

Det finnes mange bil frakt selskaper, da velger en ikke Høgh som satsning.
Men du må selv gjøre som du selv vil, anbefaler ingen å satse på disse folka.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 08:09 4671

Longsitinbulk - Alle skal få lov til å mener sitt om aksjen, det er helt ok. Foreslår likevel at du setter deg bedre inn i caset før du kommer disse uttalelsen som basere seg nesten utelukkende på hva Hoegh LNG gjorde i sin tid. Sett deg gjerne litt inn i bilmarkedet også, og hva som venter der. Det blir mye svada og viss vass om hva du tror uten at du har satt deg skikkelig inn i dette. Om du bare hadde gjort det ville du også visst hvorfor Hoegh gikk på Børs! Lykke til alle aksjonærer, gjør dere opp en egen mening om caset og unngå å synse for mye uten at dere har gjort noe for å lese dere opp!
Slettet bruker
16.12.2021 kl 07:35 4702

Nå har ikke jeg satt meg inn i dette bilfrakt selskapet til Høgh, ikke har jeg tenkt til det eller.
Men spør dere selv, hvorfor tar Høgh dette selskapet på børs? Er det dor å berike andre?dele store overskudd med andre?hva med timingen, nå gir bilfrakt høy avkastning, vil det fortsette? Hvor høy er gjelden, konvertible gjeld, hvor stor eier andel Høgh?

Jeg husker meget godt da Hlng gikk på børs, markedet var knallgodt og med Dnb i bresjen som tilrettelegger og sjefs hausser spådde de selvsagt aksjen til himmels og skulle gå mange gangeren,
jo da , jeg tapte penger selvsagt som alle andre, aksjen steg et 1/2 år så fulgte årelang nedgang, da markedet bunnet og Lng / Fsru så ut til å snu i 2020 da aksjonærene hadde tapt 90% røvet Høgh til seg restene.

Lær av historien, Høgh tar ikke dette på børs for å være snille og berike andre, slik de har opptrådd siste året beviser de at de er svært aksjonær fientlige,
Hold dere unna disse folkene, det finnes andre bilfrakt selskaper med troverdig og rettsferdig ledelse.
Redigert 16.12.2021 kl 07:42 Du må logge inn for å svare
pengex
15.12.2021 kl 15:56 4847

Det virker som de er pill råtne tvers i gjennom. Går ikke hmlp oppkjøpet igennom kommer de til å seigpine småaksjonærene i det uendelige.
Så ikke sitt på autoliners for lenge. De kommer til å ta den av børs når fraktmarkedet går i nedoverbakke.
Sandsli invest
15.12.2021 kl 15:40 4862

Om du vil blii ribbet/ranet så er det bare - løp og kjøp
Slettet bruker
15.12.2021 kl 15:34 4878

Alle vil tjene penger, både du, jeg og Hoegh :)
fjettis
15.12.2021 kl 15:16 4895

Hoegh ønsker ingen av små sparerne noe godt. De er kun ute etter å ribbe til seg alt kan selv
fjettis
15.12.2021 kl 15:15 4904

Støtter aquamannen her. Hoegh har tatt 2 selskap av børs i år og rævkjørt aksjonærene. Plutselig kommer de med børsmeldinger som sender kursen rett ned, og så bestemmer de seg for å kjøpe opp alle aksjene. Forkastelig! Håper alle selger seg ut herfra så aksje kursen raser på sikt og Hoegh kan kose seg på børs alene på bunnen
Slettet bruker
15.12.2021 kl 14:57 4928

Folk får gjøre som de vil altså, men man må ikke blandet Hoegh LNG med Hoegh autoliners! Med det sagt er Hoegh et selskap som allerede tjener gode penger, og de kommer til å¨tjene mye mer penger neste år! Markedet er stramt og strammere vil det blii tiden som kommer! Likevel får alle gjøre seg opp sin mening om hva man ønsker å gjøre
aquamann
15.12.2021 kl 12:34 4980

Hadde en post i HAUTO, som jeg kjøpte på grunnlag av gode analyser,men solgte dag.
Leste meg litt opp på Yahoo i går kveld, og ble passelig skremt over hvordan de behandler små-aksjonærer. Håper virkelig de vinner frem med rettssaken og at aksjonærene får betalt rett verdi for aksjene sine.

Slettet bruker
14.12.2021 kl 15:06 5164

Ikke glem at de nå gjør nesten samme greie i Hmlp.
Ligg unna, disse folkene er ikke invester bare, uansett hvor mye kjeltring gjengen i Dnb hausser
kaymo
14.12.2021 kl 13:50 5197

Enig, holder meg laaangt unna når de har opptrådt slik de har tidligere.. oppfordrer andre også til å gjøre det :)
lynx
14.12.2021 kl 13:25 5222

Etter det som skjedde i HLNG ville jeg ikke tatt i HAUTO med ildtang.