RECSI: Alarm - BEAR - target 16,50

Slettet bruker
RECSI 14.12.2021 kl 12:07 15443

RECSI bryter ned gjennom den svake støtten på 18,30 og åpner for et fall ned mot 16,50 og 13,20.

https://www.marketscreener.com/quote/stock/REC-SILICON-ASA-1413255/charts/

RECSI er åpenbart inne i et negativt sentiment og markedet sender kursen nedover.

På diverse andre tråder har man i lengre tid bedrevet håpløs haussing og pludring i menigheten. Melodien er den samme som alltid. Kjøp og hold, ikke selg, ikke bruk stop loss og en mengde spekulasjoner om at kursfallet skyldes short, småaksjonærer, stop loss raid og andre mer eller mindre latterlige teorier.

Alt dette maset om BBB er en klassisk haussekampanje. Folk som seiler under falskt flagg, utgir seg for er være long (i feilaktige betydningen langsiktig) og det er ikke måte på hvor mye de skal kjøpe av aksjer.

Det kan være lurt å overse all denne støyen og smakløse oppførselen.

Slettet bruker
20.12.2021 kl 12:01 7514

En av verdens største solcelle produsenter skal bygge og kjøper seg inn i Rec burde få denne til å gå mange gangeren i stedet for griper man i halmstrået at BBB ikke går gjennom:))
Slettet bruker
20.12.2021 kl 12:02 7496

Ja, for det er jo ganske konge å ha vært her siden 3kr :P Skulle ønske jeg kunne si det samme. Hehe.
Dolly
20.12.2021 kl 12:04 7473

Ja det hadde selvsagt vært dumt om du solgte dine 100k aksjer på 22 og kjøpte dem tilbake på 21. Eller 20. Eller 19. Eller 18. Eller 17. Dumme tradere som solgte høyt og kjøpte tilbake lavere. Men du har jo lang erfaring på børs så du kan jo dette best. Hva tror du forresten algoritmene som kjører kursene er basert på? Ikke TA vel?
Bullinvestor
20.12.2021 kl 12:08 7444

15,80 er vel ikke umulig. Var på kjøpsknappen i dag rundt 16,50….men jeg trekte meg, gir det noen dager til..
Slettet bruker
20.12.2021 kl 12:09 7422

Hehe ja har diskutert med utrolig mange tradere fra 3kr og oppover. De hadde alle fasiten enda jeg forklarte dem at det fundamentale og potensiale alltid vinner til slutt. Alle nickene forduftet en etter en snart er det din tur :)))
Dolly
20.12.2021 kl 12:13 7386

Hvorfor skulle jeg fordufte? Jeg trader rec uansett om kursen er 3, 10, 20 eller 30. Da har du misforstått hva trading er. Hva kursen står i om 6måneder eller 2 år spiller ingen rolle, det er det som skjer mellom der som er trading.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 12:25 7287

Hehe hørt den før du blir nok borte som alle nickene før deg:)) Alle som 1 er borte:))
Hvem har tjent mest de som har sittet lenge heller din øre trilling? Jeg utroper meg til konge av Rec siden jeg har hatt rett hele tiden fra 3kr og opp så får du gjerne tro jeg ikke vet hva traiding er:)))
Beinhard jobb for og tjene noen kroner mens longere med erfaringer du kan drømme om ser det fundamentale og potensiale, setter beina plantet på bordet og venter:)))
Slettet bruker
20.12.2021 kl 12:32 7226

Jeg sitter for første gang og vurderer 3x giring seriøst.
Fall til 12-13 nå høres helt umulig ut, men så er det REC vi snakker om da..
Hadde aldri trodd at vi skulle se 16-tallet igjen.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 12:36 7166

Personlig tror jeg at vi har sett ny bunn materialisert med vekst inn mot ekstraordinær generalforsamling, og videre opp etterpå.
Men skulle vi være så heldige å se 15-tallet så benytter jeg anledningen til å gire kortsiktig (~3mnd).

Men akkurat som da jeg satt og håpet på 11-tallet og endte inn på 13 i høst, venter jeg helt sikkert for lenge med å kjøpe nå også 😆
Intravenøsiu
20.12.2021 kl 12:45 7092

Kommer ann på om du har buffer til dette, personlig holder jeg meg langt unna giring, og har null i lån i banken.

Tungt vektet i Rec med øynene festet på horisonten når batteri segmentet trolig vil ta av.

Lavkarbon solar er en bonus på kort sikt.
Opportunist1
20.12.2021 kl 12:45 7082

Du glemte å gratulere de som solgte 100k aksjer på 16,60. Fantastisk salg 👍
Slettet bruker
20.12.2021 kl 12:46 7071

Lite salgsvilje på 17-tallet. Både på fredag og i dag. Tørr jeg å spå at bunnen er nådd for denne gang?

Det har vært makro nyheter som har sendt REC ned, sammen med flere andre selskaper. Vi snakker virusfrykt (omikron), BBB går ikke gjennom før jul og avgangen til TT (70 år gammel, selskapet trenger en ny leder under den nye strukturen til REC og planene fremover).

Alle disse nyhetene er helt ubetydelige i det større bildet, selv om det blir laget litt støy rundt det på kort tidsperspektiv. Vi kommer til å få en ny leder som erstatter TT og som forhåpentligvis klarer å snakke for seg selv og selskapet. En leder som kan lede selskapet under vekst, fordi vekst kommer. BBB kan bli delt opp i flere ulike biter, for å få gjennomslag hurtigere. Biden og det demokratiske partiet kommer nok til å bruke tiden frem til nyåret aggressivt rundt planlegging. For dem er det kjempe viktig å få implementert de største løftene, før valget i neste år. Virus påvirker et nedstengt fabrikk nada og vi har frem til 2023 på oss. God tid.

Til de som har tro på om at USA og EU vil bygge egne verdikjeder innenfor fornybart og at REC vil kapitulere på dette markedet, så har ingenting forandret seg. Dette inkluderer meg selv. Alt annet er støy i mellomtiden. Akkumuler, akkumuler, akkumuler. Jo lavere kursen går, desto mer har man anledning til å akkumulere. Ikke tenk på å selge før flere år frem i tid, det er min tankegang.

Hvis noen her tror at USA ikke skal satse på fornybart likevel, pga. nyhetene i helgen, da oppfordrer jeg deg til å lagre innlegget og snakke med meg i fremtiden. Det store bildet er fremdeles intakt. Fornybart er fremtiden. Jeg håper at Aker og HS viser styrke og begynner planlegging for veien videre.
Dolly
20.12.2021 kl 12:51 6997

Ingen som betviler det Unchi, rec ser ut til å kunne bli en vinner. Men nå handlet denne tråden om at trådstarter så kursen kortsiktig til 16.50 og det fikk han helt rett i. Det er vel strengt tatt det eneste som er 100% korrekt i den tråden her. Å argumentere for hva kursen KAN være om x antall uker, mndr, år har ingen ting med saken å gjøre i denne tråden (men igjen, jeg TROR de som sitter stille med rec vil tjene godt på sikt)
Redigert 20.12.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2021 kl 13:01 6917

Hehe TULL denne tråden er åpenbart laget for en ting det leser du bare av overskriften . Nicket er også tatt for å ha flere nick her inne. Tror dere vi er helt naive her:)))

Uansett hva du tror om oppgang eller nedgang basert på traiding eller det fundamentale er totalt uinteressant.
Du burde du holdt deg til deres lukket tråd så kan du diskutere inn og ut:)) Fikk dere ikke nok oppmerksomhet der?måtte starte en tråd med ALARM:))))
Redigert 20.12.2021 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2021 kl 13:05 6878

Min mening har alltid vært at flinke tradere tjener langt mer enn oss som sitter stille, men det å time inngang og utgang korrekt er utrolig vanskelig og krevende. De færreste lykkes og med mindre man vet hva man driver med, så er ikke risikoen verdt oppsiden. Selge på 22kr, kjøpe på 16-tallet? Hehe, for en deal! Hvor mange kan si at de klarte å time riktig og hadde tålmodigheten til å vente flere dager / uker før en ny inngang? Det mange gjør er å selge på f.eks. 20kr, også kjøper de på 19kr og tror at de har fått en knallgod deal. Psykologiske aspektet. Falco sitt poeng er; hvor var TA for de som solgte på 3kr - 5kr? Ikke vits med TA, når de underliggende verdiene i selskapet kommer så dårlig frem i markedsverdien, men at det foregår endringer på både selskaps og verdens nivå som synliggjør disse verdiene.

Jeg ønsker tradere, shorts og langsiktige masse lykke til. Aksjer er ikke en game hvor en må tape for at andre vinner. Alle kan vinne samtidig. Jeg vet også viktigheten av TA - og at markedet er påvirket av TA. Statistikk viser jo at man gjør det bedre ved å følge TA, enn å ikke følge TA. Man kan også diskutere at TA skaper et psykologisk aspekt, som nesten blir selv oppfyllende. Det psykologiske aspektet i markedet er langt viktigere enn mange tror, men dette blir en annen diskusjon. Hvorfor er ikke TA like viktig i et selskap som REC? Fordi her snakker vi vekst muligheter som de færreste kan innbille seg og skjulte verdier som vil bli synliggjort med tiden (gitt at caset treffer).

Med det sagt så gjenstår poenget mitt; TA følger fundamentet og ikke omvendt. Inngangen til HS var stort. Tekniske tegn tydet på at veien til 30kr har begynt. Så kom nyhetene om avgangen til TT og det virket som falskt brudd istedenfor. Avgangen til TT derimot, endret ikke fundamentet i negativt lys. Virusfrykt og BBB nyhetene har vært nok til at profetien til trådstarter har gått gjennom, men la oss snu litt på det;

Ingen avgang for TT. Ingen virusfrykt og ingen frem og tilbake rundt BBB. Hadde aksjekurs vært på 17kr nå eller 25kr? For meg er TA akkurat dette, underliggende støtte som fungerer uten nyheter. Det å gi TA æren for fallet, når det faktisk har vært (kortsiktige) endringer, så ser man ikke på helheten og det store bildet.

Men så er jeg en amatør når det kommer til TA og det kan godt hende at jeg tar feil, men det er slik jeg har tolket TA etter å ha satt meg litt inn i det de siste månedene. Korriger meg gjerne om jeg tar feil. Alltid greit å lære mer :)

Redigert:

Basert på alt som foregår på makro og mikro nivå for tiden så vil jeg nok anbefale de fleste som leser her inne på Hegnar om å forholde seg til fundamentet fremfor TA. Kommer meldingene fra REC nå, så går TA helt ut av vinduet. Aksjekurs er allerede 22% ned fra toppen i Desember. Hvor mye mer tror vi denne kan falle før kjøps press kommer tilbake? Jeg står stille og bare akkumulerer, desto mer aksjekurs faller. Som skrevet i innlegget ovenfor, så tror jeg at bunnen nå er nådd, så får tiden vise.
Redigert 20.12.2021 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Dolly
20.12.2021 kl 14:15 6636

Hva har jeg med trådstarter å gjøre og hva har dette med saken å gjøre? Det var en som mente aksjen kunne se 16.50. Fikk han rett i det eller ikke? Og hvis du mener det er uinteressant hvorfor kommenterer du her. Vi vet alle hva du mener. Du skriver de samme 2 linjene hver dag uansett hva kursen er på. Til å være all-in og følge kun 1 aksje har du overraskende lite å bidra med.
Dolly
20.12.2021 kl 14:21 6585

Unci, jeg er ikke uenig med deg og trading er en vanskelig øvelse. De fleste oppnår sikkert best resultat av å sitte stille. Men det er flere måter å tjene penger på og det er vel det eneste børs handler om. Å tjene penger. Så får vi bare godta at det er flere veier til mål her :)
Får bare legge til da hvis det fortsatt er uklart: jeg er fortsatt bull rec langsiktig med jeg klarer ikke sitte stille i 1 eller noen få aksjer. Jeg trader rundt i alle mulig aksjer på jakt etter noen raske kroner her og der. Blant annet i rec pga volatilitet og volumet den har. Har dog noen long-poster innimellom, men trading er stilen jeg er mest komfortabel med.
Slettet bruker
11.01.2022 kl 10:17 5235

Uchihabrah og Falco1 har deaktivert brukernavnene sine. Aksjen trader under støtten på 16,50 og det er nå støtte på 14,90, 13,20 og 12,30.

Lykke til.
Slettet bruker
11.01.2022 kl 11:31 5064

Korreksjon: De har slettet brukerne sine - nettopp pga slike lavkvalitetsinnlegg du postet nå. Du nevner denne hendelsen i samme åndedrag som du nevner støtte vesentlig lenger nede, og ønsker folk lykke til?

Fantastisk resonnement. Det er bare å applaudere.
Slettet bruker
11.01.2022 kl 13:51 4825

Så du mener jeg snart får kjøpt aksjer til under 13 kroner? Det er jo helt fantastisk! Kjøper mer hver mnd jeg, jo lavere kurs jo fler aksjer blir det. For jeg er sikker på denne står langt over 40 kr når ML er i drift 🙂
drapper12
11.01.2022 kl 21:27 4414

Sånne unødvendige kommentarer fra blant annet deg og donald duk er årsaken til at Uchi ikke gadd mer! Du later som om du kan alt men nevner ingenting om at makros har kræsjet de siste dagene og dratt alt ned. heldigvis for oss er det stor tegn på forbedring i usa også får vi se om vi går til 13.20 og 12.30 eller om vi går tilbake til 20 tallet! en ting er sikkert verken falco eller uchi har noen gang kommet med stygge kommentarer til andre fordi de har hatt rett og på langtidsperspektiv har de uten tvil hatt rett! han har fått pin i nesten to år nå! legger inn sikkert flere timer på sinne innlegg også krenker folk som deg han med et lite kommentar!

uchi og falco håper at dere kommer tilbake med en gang vi blir kvitt alle disse negative menneskene!
solfylt
11.01.2022 kl 22:43 4112

Ja, triste greier. Men troll blir vi aldri kvitt dessverre så lenge forum er åpne (og det bør de jo være ideelt sett). Dessverre helt nødvendig med låste tråder noen ganger. Tipper både U og F kommer innom og tar en skål med menigheten (💪) når ting materialiserer seg. Da blir det også helt stille fra trollene.
nemi's
11.01.2022 kl 22:51 4044

Du har rett i at Falco1 har hatt de mest opplysende innleggene av REC-aksjonærene her på HO. Falco1 skrev i flere år som "Takeoff". Også i de årene passerte innleggene hans sjelden mer enn to linjer med berikende betraktninger. Men dere kan være sikre på at han snart er tilbake. Takeoff/Falco1 har i årevis forklart at han er taxi-sjåfør, og slike er kjent som skikkelige stayere. Og for å gi gode råd.
DjTao
11.01.2022 kl 23:02 3976

Hva er greia Nemis? Ser du har et og annet innlegg om PGS og TGS men stort sett alle innleggene dine på FOrunet her handler om REC. Hvorfor bruke så mye tid og krefter på en aksje du ikke eier eller har noen tro på?
Redigert 11.01.2022 kl 23:03 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
11.01.2022 kl 23:12 3880

Bare glem å få svar. Har prøvd før, men grunnen er for flau så han vil ikke innrømme hvorfor. Men vi vet ALLE sammen hva den reelle grunnen er.
drapper12
11.01.2022 kl 23:13 3873

du tror du er bedre enn andre fordi du jobber i banken? Hva tjener du i året? 500-700k max? og du tror det er mye eller det gjør deg bedre enn andre? vet jo at banken er gjerrig med lav nivå ledere som deg! du oppfører deg som du er verdens rikeste og at du er mye bedre enn alle men la meg minne deg om at du anbefalte alle å short når kurs var 3kr. hørte noen på deg er de finansielt ruinert! så sa du for ett år tilbake at denne skal 10kr. du er en person som kun ønsker andre vondt også later du som du har rett når du har bommet flere år på rad. At du fremdeles tør vise deg selv frem er for meg en gåte! Synd på alle som jobber under deg med den holdningen du har i hverdagen!
Slettet bruker
11.01.2022 kl 23:22 3789

Min kommentar kom etter at de hadde deaktivert sine brukernavn. Streken gjennom brukernavnet forteller at det kan reaktiveres, slik Diamant fuglen har holdt på med noen måneder.
Slettet bruker
11.01.2022 kl 23:24 3775

Det er ikke trolling å komme med en teknisk analyse tilføyd en kommentar til hva som foregikk i desember hva gjelder haussing.
Slettet bruker
14.01.2022 kl 10:16 3237

Som nevnt i trådstarten kan det være lurt å overse all støyen og smakløse oppførselen her på forumet. Les tråden så skjønner dere.
Slettet bruker
22.01.2022 kl 00:16 2858

Støyen og den smakløse oppførselen vedvarer. Faktum trumfer alt. Det eneste som betyr noe er kursen, alt annet er støy.

Faktum er at aksjen har falt litt over 18% siden trådstart.

Støtte på 13,20 og 12,30.

https://www.marketscreener.com/quote/stock/REC-SILICON-ASA-1413255/charts/
Slettet bruker
22.01.2022 kl 00:23 2808

Hva skjedde med deg MotorCityCobra? Hva tenker du om tråden nå?
Slettet bruker
22.01.2022 kl 01:08 2672

Småplukker skrev Innlegget er slettet
Er vel en grunn til at Røkke solgte halvparten, han skjønte nok hvem vei det gikk og 20kr da , et kjempe salg
Steve Hops
22.01.2022 kl 10:17 2189

Har det ikke vært en stor korrigering i US? Tror man ikke det vil påvirke drivkraften i et selskap registrert på Oslo Børs med 2 fabrikker i USA? Det er ikke noe fundementalt feil noe sted som helst, det er en helt naturlig reaksjon på at markedet priser inn endringer fra FED. Det er greit at en aksje kan hente momentum i Bear Markets og trosse den. Det å tro at det er noe feil med aksjen tror jeg er fundementalt det særeste man kan gjøre nå. Hele denne uka her har vært en lang nedgående spiral, men er vi veldig så blir det bull fra neste uke, hvis ikke begynner spørsmålet om impact om fundementalt tall.

Man trenger ikke kunne teknisk analyse for å innse at når markedet er i svalestup nedover globalt (unntatt oslo børs), så går det nedover. Kjøper du bear da, så tjener du penger mens andre taper penger.

Er ikke så mye mere hokus pokus enn det. Snart kommer februar, og FED vil at vi skal ta værste støyten nå, slik at markedet fort kan stabilisere seg mot q2-22.

Rec har masse å gå på oppover
Slettet bruker
22.01.2022 kl 10:18 2186

Sluttkurs fredag 21 januar var 14,68, noe som bekrefter det tekniske bildet 14 desember 2021.

SPØRSMÅL: Mener du fortsatt at teknisk analyse er tull og tøys?
Redigert 22.01.2022 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.01.2022 kl 15:10 1614

Det går ubønnhørlig mot 12,30. Spenning i Ukraina og FEDs rentebeslutning på onsdag er en litt lei kombo.