PHOTOCURE- Hvorfor bør PHO bli børsvinner det neste året også?

focuss
PHO 30.10.2018 kl 12:21 16873

Ja hvorfor bør Photocure bli børsvinner det neste året. Jeg skal ikke gjøre det vanskelig, men holder meg til "Keep it simple" prinsippet. Argumentet er ikke basert på at PHO, til tross for markedets ignoranse, allerede er børsvinner i de siste 12 måneder. De siste 12 måneder har bare vært en vente fase. Det er i de månedene vi har foran oss at store ting bør skje med kurs og begrunnelsen er enkel:

Photocure er nå godt etablert i verdens viktigste marked for legemidler, det Amerikanske markedet. Og det er ikke i ett hvilket som helst marked i USA, nei det er i et av kreftmarkedene som koster det amerikanske samfunnet flest dollar i året. Og det er ikke med hvilket som helst produkt. Nei det er med produktet som myndigheter mener er klart best, som spesialister synes er klart best og som pasientene er mest fornøyd med. Produktet vil faktisk endre praksis for hvordan blærekreft pasienter behandles i USA. Dette fordi det gir bedre pasientbehandling og lavere kostnader for det amerikanske samfunnet. Rett og slett en uslåelig coctail. Derfor bør Photocure bli dominerende i dette markedet. Antar vi at de kun tar 20 % av markedet er kurspotensialet 1900 kr. Og da har vi utelatt ett like stort amerikansk marked som det som er inkludert.
Redigert 21.01.2021 kl 07:45 Du må logge inn for å svare
focuss
31.10.2018 kl 18:14 3306

For de som tror eller mener at sykehus og pasienter ikke er så opptatt av kvaliteten på behandling av blærekreft så er jo ikke PHO stedet å være investert. I USA er det ca 80000 nye tilfeller per år og ca 750.000 pasienter som lever med sykdommen og som trenger oppfølging livet ut. For dem er Cysview absolutt interessant.
Slettet bruker
31.10.2018 kl 18:19 3286

....bare noen trøstende ord på veien.

Smånissene må ikke glemme at alt mens tårene presser på, og svien i stjerten tiltar, formelig renner pengene inn hos Marshall.

Dere får vise litt storsinn, og i det minste glede dere over hvor dyktige de har vært.
focuss
31.10.2018 kl 18:24 3273

Kreinh
Utålmodigheten er jo det vi alle strever med. Vi vel jo helst ha pengene på konto. Så hva kan vi gjøre for å bekjempe denne plagsomme utålmodigheten som forsøker å hindre oss i å gjøre det vi tenker er fornuftig. jeg har ingen fasit på det, men det hjelper å tenke på han som solgte sine apple aksjer for 3 dollar.
Durable
31.10.2018 kl 18:28 3257

Us farma boys are a strange bunch?

Jeg synes vel heller thepower er litt snodig. ;-)
Skriver fjollete og dårlig engelsk på et norsk diskusjonsforum, mens han later som om han er australiener.
I tillegg hevder han å ha flere titalls tusen aksjer i selskapet, men fremstår som en utålmodig og useriøs «konfirmant».

Joda, virkelig super bidragsyter på forumet.
Redigert 31.10.2018 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 18:29 3248

And the guy who sold his bitcoins for USD 18000 a piece
Slettet bruker
31.10.2018 kl 18:31 3239

Durex, thanks for your contribution

Is it better to write in Danish than English on here?
Redigert 31.10.2018 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 18:34 3232

Herregud for en tråd. Jeg kan ikke helt bestemme meg for om den er tragisk eller hysterisk morsom, eller begge deler.

Utrolig så mange som har tid og ork til å se på NRK's nye satsing: "Photocure, kursen minutt til minutt" og tilogmed sutre på andre over egne valg, som viser seg å være kortsiktig dårlige.
focuss
31.10.2018 kl 18:37 3228

thepower
Pho er ikke bitcoin. Dette til orientering.
Durable
31.10.2018 kl 19:21 3147

thepower,
by all means, feel free to write in English.

However, my point is; you’re obviously very keen to present yourself as an Australian, yet on a daily basis you demonstrate quite clearly that you’re not at all a native English speaker.
Despite your efforts, a few repeating errors and a slight lack of English language skills reveal that your real identity is different from who you are claiming to be.

I wonder what your intentions are........
bravi
31.10.2018 kl 19:32 3125

focuss, jeg har tro på Photocure, derfor selger jeg ikke. Men det har ingenting med saken å gjøre, det er den siste tids kursutvikling jeg peker på. Synes ikke det er likegyldig hva kursen er til enhver tid. Husker utviklingen ved Q3 i 2017 da steg kursen fint inn mot presentasjonen og kollapset etterpå. Dette har i større eller mindre grad vært regelen i Photocure, Q2 presentasjonen i sommer kan ha vært unntaket som bekrefter regelen. Gjentar det jeg har skrevet tidligere, gode nyheter meldes så raskt de kan, dårlige nyheter meldes ikke før de må.
focuss
31.10.2018 kl 19:54 3060

Glad jeg er en enkel mann fra landet som ikke ser hvorfor dette er vanskelig. Kursen fra dag til dag får være som den er, men kreft er ikke noe å kødde med.
CanonBoy
31.10.2018 kl 19:55 3055

Dette vil gå veien folkens, men nå må vi roe ned å ta oss sammen. Riktig nok er det Allehelgensaften (Halloween), men det hadde vært hyggelig med ett litt høyere nivå på diskusjonen.

Merker tydelig at Q3 frykten og nervøsiteten har begynt å spre seg den siste uken. Ett godt råd: Ro ned og slapp av. Dette kommer til å gå bra til slutt. Frykter for enkelte som snart kan skrive/snakke på seg selv ett hjerteinfarkt.

For de av oss som har investert basert på de fundamentale forholdene, bør kunne tenke lengre enn en-og-en børsdag av gangen. Noen selger, noen shorter og noen kjøper. Dette kan ikke vi påvirke. Vi ser heller lengre fremover og mot hva som må komme på sikt. De av dere som kjøpte før Q2 har hatt en fantastisk reise, vi som kjøpte etter Q2 vil få en fantastisk reise.

8. november blir en fin dag med mye god informasjon og resultater.

Schneider kommer på banen når han er klar for det og ikke før. Det er heller ikke sikkert han spiller første fiolin 8. nov. Det er avhengig av når han startet og om han har hatt nok tid til å sette seg inn i alt rundt selskapet. Kan også hende han prioriterer å jobbe med organisasjonen som er under oppbygging i US. Hvem vet, men når han først kommer på banen vil det merkes og jeg tror vi da får en mye mer fremover lent ledelse og kommunikasjon med markedet. Det er vel derfor han er ansatt, bygge resultater og kommunisere med markedet.

Om aksjen nå frem mot Q3 vil ligge på 45, 50 eller 60 er vanskelig å kunne spå, men tyngdekraften vil inntreffe når selskapet skaper resultater og vekst. Jeg tror Q3 blir en hyggelig dag som bekrefter at dette går riktig vei. Blir Q3 overraskende gode vil kursen få seg ett nytt skikkelig løft. Q4 vil bekrefte økende vekst og resultater av organisasjonsoppbygging i US. H1 2019 vil vi virkelig få en skikkelig boost i kursen. Jeg tror det må gjennom 2 kvartaler med bevis på vekst og resultater før de store gutta begynner å fatte interesse. Når dette skjer så vil dette partyet ta av.

Mange ser ut til å være nervøse for hvo dette går. Hva er grunnen til det?
Har det kommet noen (vesentlig) nytt fra selskapet siden Q2? - NEI
Har det kommet noen negative nyheter vedrørende selskapet siden Q2? – NEI
Finnes det noe negativt rundt det fundamentale på nettet ?
Finnes det positive omtaler/artikler på nettet? – Ja i bøtter og spann (Se HO/Tek/Face)

Kan noe på HO vise til eksterne kilder som underbygger og dokumenter hvorfor dette ikke skal fortsette nordover på sikt? At dagens konkurrenter vil gjøre hva de kan for å stoppe selskapet er jo innlysende. Kan det være negative nyheter rundt reimbursement som vil stoppe veksten? Vil det være vanskelig å nå ut med budskapet til alle pasienter og Urologer. Er det vanskelig for elder Urologer å konvertere fra WL til Cysview teknologien. Er det innkjøps/belønningsordninger som er innarbeidet i markedet som er vanskelig å bryte? Har WL regimet som brukes i dag for mye makt til at Cysview kan lykkes, etc, etc?
Jeg vet ikke, men har vanskelig å se hva som kan stoppe dette. Det som er vanskelig å forutse er hvor lang tid det vil ta før vi kommer i nærheten av det potensialet som Pho har.

Takker for alle som bidrar med gode analyser og innlegg. De av dere som nå er nervøs og utålmodige, ro ned slapp av og ta livet med ro. Dette går veien!!!!

Gratulerer med 8. nov alle sammen (og de kommende kvartalene)
Dette blir bra saker og så blir Brann seriemester i 2019. Det blir ett bra år (:=}
rockpus
31.10.2018 kl 22:17 2877

CanonBoy

Takk for et godt innlegg!
Londonmannen
31.10.2018 kl 23:36 2778

CanonBoy
Takk for godt innlegg! Men du viser at du er sterkere enn meg i troen på Brann i årets sesong. Det er ikke dårlig!
Støtter deg forøvrig i troen på PHO.
CanonBoy
31.10.2018 kl 23:37 2776

Takk Rockpus.
Hadde egentlig ikke tenkt å komme med mine synspunkter nå, men er litt bekymret når jeg ser utviklingen i skribleriene fra noen den siste tiden. Stort sett setter jeg stor pris på innleggene som kommer fra deg og andre på pho-tråden. Jeg er dog en novise når de gjelder OSE.

Er selv tungt inne i Pho, derfor også en subjektiv vurdering. Det vil svi i sekken dersom det går til helvete, og mega rik dersom det går veien (alt er relativt). Dog er jeg uansett sikker på at vi om ett års tid er nærmere det siste alternativet.
Det som forundrer meg er at en del personer virker meget «utålmodige» når dette skal gå til himmels. Du har ikke før kjøpt en aksje før du tror at du skal kunne doble/tredoble gevinsten neste dag (satt litt på kanten). Jeg tror også det går vår vei big time, men samtidig må vi gi selskapet en mulighet til å bevise at de kan levere det «vi» tror de skal levere.

For Q3 er jeg mest spent på bruksfrekvensen pr. scope og pipeline. I løpet av 1H tror jeg vi vil se resultatene av våre investeringer. Lykke til med dine investeringer.
CanonBoy
31.10.2018 kl 23:46 2762

LM
Ikke i år 2018. Det løpet ble kjørt de første 15 min. i går. Dog er vi kanskje enig om dobbelseier i 2019 for PHO/BRANN (:=}
Klarer ikke å se noen grunn/argumenter for at ikke 8.nov blir bra. Aksjekursen har jeg ingen formening om uten at denne kommer vår vei dersom veksten fortsetter. Noen på HO er negative, og det er greit, men hvor er de negative kommentarene fundamentert.
Hallvar
31.10.2018 kl 23:55 2750

For en stund tilbake var min oppfatning at innleggene rundt Photocure var stort sett gode. Det var i all hovedsak saklige innlegg med gode argumenter. I den senere tid ( les etter solid oppgang ) har dessverre flere og flere Av innleggene blitt så dårlige og usaklige at jeg ikke lenger finner glede av å lese dem.
Jeg har vært aksjonær siden 2011, men har kjøpt en god del det siste året. Min oppfatning er at denne aksjen er et veldig bra kjøp. Mitt største problem er at jeg ikke ser hvordan Photocure kan feile. Jeg setter derfor pris på saklige godt argumenterte innlegg som er motvekt til min oppfatning av aksjen. De som er negative til aksjen driver i all hovedsak med argumentasjon om at vi andre bare drømmer og at vi burde forstå bedre.
Jeg gleder meg veldig til fortsettelsen og jeg tror at Q3 presentasjonen blir bra (selvom det ikke er et must).
De økonomiske tallene tror jeg blir svakt positive men det viktige blir tallet på utplasserte nye cystoskop ig aller viktigst hvordan ledelsen kommuniserer/guider om fremtiden.
Husk, vi har en ny amerikansk sjef. Hvis han er litt amerikansk vil han være tydelig på potensialet i firma og jeg tror han vil tegne et veldig positivt bilde. Med 20-30 nye cystoskop + et svakt positivt resultat, så vil det bli en veldig bra November. Mitt tips er samme økning som det vi så i august (ca 60%).
Noen av dere vil sikkert mene at jeg er en drømmer, men argumenter da Mot mine antagelser som er :

- 5-10 mill positivt EBITDA i Q3
- 20-30 nye cystoskop utplassert i Q3
- en amerikansk leder på Q3 som gir et solid inntrykk og snakker varmt om sitt nye firma. Gir guiding på at 20% andel av det totale markedet (15-30 milliarder kroner) i USA er realistisk i 2020-2022.

Kun 5 dager igjen på børsen før vi får svaret på om mine antagelser stemmer.
Hallvar
31.10.2018 kl 23:58 2742

Tror ikke han oppgir de markedstallene som jeg skriver, men tror han vil guide positivt. Så får heller vi forstå hva det faktisk innebærer
Merlin
01.11.2018 kl 00:14 2746

Bruksfrekvensen blir avgjørende. Har den ikke økt, så er det negativt. Hvor høye salgskostnadene blir i USA vet vi ikke, og om de vil ta med seg det som ellers måtte vært av overskudd. Guidingen er jo at det neppe blir US-plussresultat i år.

Sykehus som kundegruppe er en treg materie, med langsomme beslutningstider. Flexiscop har heller ikke refusjon enda, så her kan vi ikke regne med stort salg. Det vil i tilfelle overraske veldig. Mengden leverte flexiscop vil være en viktig faktor. Siden brukshyppigheten blir mye høyere enn for TURBT er det tall man skal holde godt øye med.
Presentasjon av amerikansk leder blir sikkert positivt mottatt.

Enda ikke egen koding for TURBT.
Slettet bruker
01.11.2018 kl 03:03 4216

Dahl uttalte jo nyligen att de satt i daglige møter med sykehuskommiteer i USA. Så de bør jo i alle fall vite hvor
stor intressen er. Og da de annoserer akselered vekst så er vel svaret givet. Nu er jo flaskehalsen att få dem
att investere i scope. Men de nye flexiscopen har så mye bedre bildekvalitet att bare det burde vare grunn nok.
Og som professor Nix sa. Han har aldri opplevt att någen pasient takket nej til cysview pga kostnaden.

Og nær det gjeller brukshyppigheten så har flere sykehus uttalt att de får flere pasienter efter de skaffet BLC.
Så har vi svaret på det. Og de tre største aksjenærerne har jo uttalt sig meget positivt om PHO nu nyligen.
Alt tyder på at Q3 blir bedre en mange trur
Londonmannen
01.11.2018 kl 08:19 4067

God morgen formumvenner!

Ut fra hvordan kursutviklingen i PHO har vært de siste ukene, så er det mye som tyder på at vi har å gjøre med en del slitne PHO aksjonærer, og ikke minst aksjonærer som føler seg sultefôret på nyheter, og da helst positive nyheter.

Men er det riktig? Er der ikke kommet noe som kan indikere hvilke vei dette bærer? Jeg mener det absolutt har gjort det.

For det første har selskapet ekspandert sin organisasjon i USA gjennom hele kvartalet. For meg er det et positivt tegn. Det er en klar indikasjon på at veksten som Bellete informerte om på Q2 presentasjonen er reell.

For det andre er det kommet flere artikler der fremstående urologer fremholder BLCC teknologien som ny SOC innenfor blærekreftdiagnostisering. Hver slik ny artikkel er et klart tegn på at BLCC teknologien brer om seg. Dette er også en bekreftelse på den strategien Bellete informerte om på Q2, der han dro frem eksemplet om Johns Hopkins Hospital i Washington der introduksjon av BLCC teknologien på dette førende hospitalet i Washington Baltimore MSA, har bidratt til at 11 andre sykehus i det MSAet også har anskaffet BLCC teknologien. Alternativet var å miste pasienter.

For det tredje er der ansatt ny CEO, en amerikaner med lang erfaring fra kommersialisering av denne typen selskaper i USA. Dette er hva Dan Schneider uttalte ifm offentliggjøring av han som ny CEO i PHO:

“The Photocure team has built a unique company within the field of bladder cancer, with excellent people, world leading technology and high-potential products. The company has developed a solid infrastructure in key regions, especially in the U.S. We will continue to scale and leverage on this growth platform to deliver on the commercial opportunities in the bladder cancer markets. I look forward to work with the team to expand the commercial footprint and to embark on the growth journey for Photocure”, says Mr Schneider.
Altdså: "unique company", world leading technology and high-potential products", "solid infrastructure", "growth platform", the growth journey for Photocure"

For det fjerde er der, såvidt meg bekjent, ikke kommet en melding eller utspill i media som tyder på ting ikke skulle gå som det skal i PHO. Det er også et positivt tegn som tyder på at alt er på stell i PHO. Og i så måte er der all grunn til å være optimist om hva som kommer på Q3.

Så sant og si skjønner jeg ikke helt hvorfor investorene er så nervøse for Q3. Og som andre skribenter har nevnt tidligere; det kan faktisk komme positive nyheter, som børsmelding, før Q3 presenteres. F.eks. vedrørende refusjonsordningen i USA.

Siden kursen toppet ut på kr 63,50 i begynnelsen av september, så har kursen korrigert tilbake til sist omsetningskurs kr 49,50, eller 22%. Kursfallet skyldes flere forskjellige faktorer, men shorting, verdisikring og et generelt urolig børsklimaet globalt er nok hovedårsakene. Altså forhold som ikke er relatert til utviklingen i PHO.

Men dersom man er nervøs for utviklingen i PHO, som de facto har produkt godkjent av FDA, Medicare refusjonsordninger, er en nøkkelfaktor i BLCC teknologien (som fremholdes som suverent beste teknologien for diagnostisering av blærekreft), som fremholdes av pasienter som den absolutt foretrukne metoden for undersøkelse, som fremholdes som ny SOC, som opplever akselererende vekst i et marked på 35 mrd, da mine lesere, da kan man jo tenke seg til hvilke gnagende nervøsitet investorene i selskaper som fortsatt er i en prosess med utvikling av produkter det gjenstår å få godkjent av FDA sliter med.

Men merk dere hva enkelte av utviklingsselskapene prises til, i forhold til et selskap som de facto er gjennom nåløyet, som er kommet til kommersialiseringsfasen, har fått gjennombrudd i det amerikanske markedet og opplever akselererende vekst i et 35 mrd marked! Forunderlig!

Jeg er ikke nervøs for PHO, men snarere spent på hvor godt der blir og hvor langt man har rukket å komme allerede ved Q3 presentasjonen. Mulig at investorene har urealistiske forventninger til Q3 og at ting ikke går så raskt som mange håper. Men vi skal heller ikke underslå at det raskt kan vise seg at ting har gått langt raskere enn noen har kunnet drømme om. Jeg bare nevner det.

Det er dette som blir avklart om en uke. Og jeg gleder meg til å få ny statusrapport, ikke minst høre ny CEO adressere forsamlingen.
bravi
01.11.2018 kl 08:31 4034

Det har ikke kommet noen synlige nyheter etter Q2. Man kan ikke si at enhver nettartikkel som graves frem av kreti og pleti er nyheter i denne sammenhengen.

De som er så godt fornøyd med nyhets strømmen fra selskapet kan forklare nedgangen i kursen. Mener de det er på grunn av innholdet i de nyhetene at kursen har gått ned 25% ??
Londonmannen
01.11.2018 kl 08:59 3997

Bravi
Her tar du feil, enten bevisst eller ubevisst.
Det er da vitterlig kommet en melding med ansettelse av ny CEO, Daniel Schneider. Fikk du ikke med deg den?

Og man kan gjerne stikke hodet i sanden og opptre som struts og si at "kun børsmeldinger fra selskapet er oppdateringer og meldinger av betydning!" Men dersom du er investor så søker og graver du etter informasjon som kan påvirke den/de sektorene du er investert i. Hvis ikke er du en dårlig investor. F.eks når det kommer nyheter om fall eller økning i oljeprisen, mener du virkelig at en DNO aksjonær bare skal overse den typen informasjon fordi det ikke kommer direkte fra selskapet? Eller hva med rateutviklingen for bulkskip. Dette er informasjon som kommer via oppdatering av BDI. Mener du at investorer i Golden Ocean, Jinhui shipping skal overse den slags info fordi oppdateringen ikke kommer fra rederiene?

Mener du at når det stadig drypper inn utspill fra fremtredende urologer i USA om at BLCC teknologien er tatt inn som ny SOC i et sykehus, så er dette noe som ikke har betydning for PHO? Innser du ikke at den typen informasjon er med på å bygge det totale bilde rundt et selskap. Og i et selskap som siter tight på informasjonen mellom kvartalsoppdateringer blir det desto viktigere for selskapets aksjonærer å nettopp grave frem den type info for å kunne holde seg oppdatert om hvordan ting går.

Men Bravi, jeg føler meg rimelig sikker på at dersom du kunne finne info som tilsa et et sykehus underkjente BLCC teknologien og mente den ikke var bedre enn WL, så ville du og dine likesinnede grepet den informasjonen begjærlig og brukt den for hva den var verdt.

Hva angår kursfallet de siste to månedene så skyldes det en kombinasjon av flere faktorer; verdisikring, børsuro på verdensmarkedene, shorting og økende nervøsitet pga investorer som kun skal ha info fra selskapet. Men selv om markedet av ulike årsaker velger å selge ned PHO, så er ikke det ensbetydende med at det går dårlig i PHO. Jeg tror nok at dersom markedet sitter med et slikt inntrykk, så vil de få seg en skikkelig wake up call 8 nov. For dersom man gidder, evner og skjønner at det finnes informasjon der ute, som ikke nødvendigvis er kommet i børsmeldinger, som forteller en meget hyggelig historie hva angår BLCC teknologien sin inntreden i USA. Og dersom man ikke ennå har skjønt det, så er faktisk Cysview, levert av PHO, et nøkkelprodukt i denne teknologien.

Det er ikke uten grunn at Cysview er godkjent av FDA og at Medicare har innvilhet refusjonsordning, nå også for bruk i Surveillance markedet.

Gled deg Bravi! Dette kommer til å bli stort!
Londonmannen
01.11.2018 kl 09:16 3948

Så har vi hatt dagens første forsøk på å presse kursen nedover på 40 tallet. Men det synes ikke som om der finnes så mange stop loss å utløse. Og uansett så tikker klokken bønnhørlig mot 8 nov. Om en uke på denne tiden har vi fasiten på hva som har skjedd siste kvartalet. Det blir en spennende.
Redigert 01.11.2018 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.11.2018 kl 10:00 3848

Ja Ja. En ny dag ny muligheter. Wake me up on 8th November :)
Computum
01.11.2018 kl 10:11 3814

En grunn du ikke nevner, "enten bevisst eller ubevisst", er at kursen kanskje gikk for høyt etter Q2. Selv etter å ha hørt Bellete under presentasjonen var det vanskelig å forstå at kursen skulle gå rake veien opp på 60-tallet på det tidspunktet.
SørenE
01.11.2018 kl 10:18 3785

God morgen Norge

Der bliver kæmpet for ikke shorten skal mislykkedes -- manipulation af værste skuffe, de opdager snat at det er en forket aktie de shortet !!!!!!
Tror ikke de formår at holde kursen nede inden 8. nov !!
Gentar: Shorten brænder -- godt man ikke er short

Verden er af lave!!!!! ---Thepower skriver på Norsk -- troede ikke mine egne øjne, ha ha :-)

Dansken
Super optimist


Redigert 01.11.2018 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
SørenE
01.11.2018 kl 10:27 3756

Hej Norge

Londonmanden: tak for gode inspill, jeg har også svært ved at være negativ -- men det ved du

Dansken
bravi
01.11.2018 kl 10:28 3752

Londonmannen, kort sagt synes jeg selskapet, (forutsatt at det har vært en fin utvikling i Q3), burde ha kommet ut med offisiell informasjon som støtter det de forespeilet ved Q2. Et kursfall på 25% med vedvarende lav kurs etterpå er såpass stort at det bør man kunne forvente at de tok noen grep. Det er tross alt 1/4 av verdien på hele selskapet vi snakker om.

Forøvrig er jeg helt enig med deg og flere og er kjent med de gode og overbevisende argumentene for at dette caset kan bli helt kanon. Men det hjelper ikke så lenge selskapet vegrer seg å formidle det på en måte som får gjennomslag i markedet.
trigger1
01.11.2018 kl 10:33 3725

Merlin, litt tidlig å stresse med melding om koding. I fjor kom melding om CMS-beslutning 2.11.
Londonmannen
01.11.2018 kl 10:33 3724

Bravi
Greit det, men jeg må si jeg er mer fornøyd med en ledelse som fokuserer på butikken og ikke har sitt fokus på aksjekursen. For vi må ikke bekymre oss for akskursen dersom selskapet leverer varene når salget akselerer. For da kommer kursen etter. Sann mine ord.
Slettet bruker
01.11.2018 kl 10:37 3701

Ja er de 40 man i USA bør de få solgt ett Flexiscope per man og kvartal. Og de beste kanskje selger to eller tre.
Bør ikke vare hoppløst da de snart har tjent dem inn.
Realisten
01.11.2018 kl 10:37 3697

Det er strengt tatt ikke Photocure sitt problem at folk gikk mann av huse og presset kursen opp i over 60 basert på forventninger.
bravi
01.11.2018 kl 10:42 3683

Londonmannen, joda det er viktig at de konsentrerer seg om butikken, men selskapet har selv skapt den usikkerheten som eksisterer. Opptil flere ganger tidligere i forskjellige selskaper har jeg sittet med aksjer over Q presentasjoner og svidd fingrene mine, det tror jeg mange har gjort.

Vi får håpe det går bra på Q3, lykke til.
focuss
01.11.2018 kl 10:44 3674

Realisten
Det var vel heller for at PHO innfridde forventningene.
kreinh
01.11.2018 kl 10:47 3654

Enig med deg bravi, du fikk skrevet ned nesten det samme som jeg hadde tenkt å si...
Legoland
01.11.2018 kl 11:01 3623

Forsto heller ikke bakgrunnen til fordoblingen etter fremleggelsen av Q2, men fremtidsperspektivet for PHO er slik at ingen kan forutsi naar kursen hopper.
Er spent paa hvilke refleksjoner MW gjör seg om shorten frem mot Q3 i en saa illikvid aksje og til naa har de ikke meldt om at shorten har blitt redusert. Det skulle forundre meg mye om Q3 bare skulle inneholde negative nyheter slik at de som sitter long finner det hensiktsmessig aa redusere beholdningen.
Slettet bruker
01.11.2018 kl 11:12 3596

bravi og kreinh

Et kort blikk viser at Photocure har kommet med 8 positive børsmeldinger siden mai.
Bare siden Q2 har det kommet 2 - Combat-avtalen og Schneider. I tillegg har Dahl blitt intervjuet av e24, og det har blitt publisert et par artikler som ikke er børsmeldt!
Derutover avholdes Q-presentasjoner og GF.

Hva vil dere ha mer?
Skal de ansette støttepedagoger som kan dra på hjemmebesøk hos aksjonærene?
Skal de ukentlig oppdatere at ståa fortsatt er uendret?