DNB Markets; KAHOOT! En av årets nyttårsraketter.

Shikibetsu
KAHOT 15.12.2021 kl 23:27 33383

DNB Markets mener så;
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/12/15/7790019/dette-er-dnb-markets-nyttarsraketter

Kort oppsummert så er Kahoot ifølge DNB 1 av 10 aksjer som ligger best an til å tjene på "januareffekten", dette gjelder både på Hovedindeksen (OSEBX) og på det samlede Oslo Børs All Share Index (OSEAX)

De sier blant annet:

*Denne effekten går i korthet ut på at SMB-aksjer som har hatt en relativt sett svak utvikling gjennom det foregående året har gjort det bedre enn markedet ellers gjennom slutten av året og inn i det nye året.

*Porteføljen over de ti selskapene med svakest utvikling på hovedindeksen har de siste 19 av 21 årene gjort det sterkere enn resten av markedet i januar, der unntaket var i 2015-16 og 2018-19.

*Jensen og Harper advarer imidlertid om at tre av ti selskaper er fornybaraksjer, som er eksponert for risiko hvis de langsiktige rentene øker kraftig i januar.

Dette er hovedindeksens «nyttårsraketter»:

Norwegian Air Shuttle
PCI Biotech
Scatec
Kahoot!
Fjordkraft
NEL
Pexip
Hexagon
BerGenBio
TGS

Dette er samlede Oslo Børs «nyttårsraketter»:

Siem Offshore
Norwegian Air Shuttle
Targovax
Atlantic Sapphire
Asetek
PCI Biotech
Link Mobility
Scatec
Aker Biomarine
Kahoot!
_______________________________________________________________________________________________________________________________
Vi er allerede 25 kr under prisen hvor bl.a. Nordea mente denne var attraktivt priset etter et fall på 50% ned fra toppen ,dette var i midten av juni og prisen lå da på 65.. https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/06/16/7689893/tech-rakett-har-falt-50-prosent-attraktivt-inngangspunkt-na-mener-nordea

MYE positivt har skjedd etter dette og aksjen har fått overraskende brutalt med juling derfra, bare nevner;

Nye partnere, samarbeid som/

Star Wars
https://kahoot.com/blog/2021/09/27/kahoot-star-wars-make-learning-awesome/

NASA
https://kahoot.com/press/2021/11/19/kahoot-nasa-collaboration-stem/

Clever oppkjøp..

Stadige noteringsrykter om en sekundær børsnotering i USA (dette må jo begynne å nærme seg mer info om nå, ref utsagn mål om å få til "iløpet av 2021"
https://www.dn.no/teknologi/kahoot/eilert-hanoa/softbank/kahoot-bekrefter-planer-om-notering-pa-utenlandsk-bors-etter-kraftig-vekst-falt-tungt-pa-borsen/2-1-959894
Edit 17/12: Det ble vel sagt at mer informasjon på dette ble utsatt til Q1/22. Gir mening og passer bra mtp Clever integrasjon først.

Denne kommentaren fra kort tid tilbake er også verdt å notere seg/
https://kapital.no/kapitalt/2021/10/20/7745236/folkeaksjen-kahoot-skal-bli-voksen-hva-na

Det bygger seg opp momentum her til en januar-effekt! Ikveld svarte Nasdaq også positivt med å gå fra over -1,0 til + 2,15% etter Fed sin uttalte strategi/prognoser for å få bukt med inflasjonsspøkelset! Kanskje er Desember 2021 siste mulighet til å handle Kahoot på tilbud til under 50-lappen!

Tror vi i 2022 vil se en eksplosiv vekst for Kahoot, timingen her med lanseringstilbud på Kahoot!+ AccessPass og Kids er nok optimalt satt..meget spennende!

_______________________________________________________________________________________________________________________________
Redigert 22.12.2021 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
Sweetspot
13.01.2022 kl 15:09 4432

Når kommer dagens dip? :/
Slettet bruker
13.01.2022 kl 15:13 4414

litt dårligere jobb tall sender futures opp i usa,og jeg regner med renta synker litt 10 year.
det må være bra for kahoot.
sanfrancisco
13.01.2022 kl 15:17 4395

Den ga kraftig boost til shorterne ja! På ett eller annet tidspunkt begynner fundamental valuation å spille inn. Kahoot er fortsatt alt for dyr
Slettet bruker
13.01.2022 kl 15:21 4390

Her var det lite master og mye class :-) Dersom Kahoot leverer 190 MUSD i 2022, så betyr det at de har innfridd på de aller fleste parametre og at de er rigget til ny tilnærmet dobling i 2023 osv. Og husk at mye av veksten er skalerbar som vil gi gode fortjenestemarginger etterhvert som volumet øker.... og dersom man i tillegg har notert seg på børsen i USA, ja så trenger man ikke å være god i regning for å forstå at Kahootkursen ligger laaangt høyere enn i dag.

Eller som han sa, her var det mye sau og lite ull.
Redigert 13.01.2022 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.01.2022 kl 15:25 4368

Det mest inressante nå er desom likte dnb har solgt,og de som kan bruke hue holder på aksjene,men stopp litt de trenger jo gebyrer,så det gjør ingenting med litt oppgang nå. for meglerhusa.
omans
13.01.2022 kl 15:31 4346

Det blir for mye hvis. Det er i usikre tider gode muligheter åpner seg. Kursen depper pga "hvis".
For året 2022 er det nye markeder som også blir interessante. Få vet hva som skjer i andre halvår 2022.
Verden kan se helt annerledes ut. De nye samarbeidsavtalene har åpnet markeder til 90 000 skoler i USA.
Det kan fort skje at andre halvår 2022 så vil skolene ha normal funksjon igjen. WHO har også sagt at 2022 er året da pandemien ender.
Amore
13.01.2022 kl 15:38 4357

En vesentlig faktor som ingen analytikere belyser er som følger, men likevel ligger de fleste høyt over dagens aksjekurs på 38.
Ledelsen jobber med effektivisering.
Kahoot har kjøpt opp og besitter flere etablerte selskaper- alle etableres under en paraply- Clever blir integrert med tiden - Clever eller Kahoot ? Ja tiden vil vise. Selskapene trenger bare vedlikeholdes og utvikles i samme platform . De enorme utviklingskostnadene er kjøpt og betalt og de kan redusere staben betraktelig- Trenger ikke doble lønnskostnadene for å doble omsetning -det er ikke slik med spill og nettselskaper- Disse jobber sjøl og koster lite å drifte- Halvere lønnskostnadene om de ikke skal fortsette å utvide da! Til slutt vil jeg nevne de enorme verdiene som er tilført skal aktiveres -God likviditet uten gjeld og stor balanse -Tallene kommer den 17.Februar
Slettet bruker
13.01.2022 kl 15:43 4352

CHEGG STIGER 3.4& NÅ.
NASDAQ OPP 0.4%.
Slettet bruker
13.01.2022 kl 15:48 4342

Meget bra poeng Amore.
Det ser ut som education aksjer nå snur til en positiv trend.
Det er jo ikke alle som forstår seg pådet,men dersom man ser på chegg 52week så ser man at de har også fallt kraftig på 1 År.
Ting kan fort snu.vi er på vei ut av pandemien,og det er heldigvis ikke delta som plager oss.
Redigert 13.01.2022 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
sanfrancisco
13.01.2022 kl 16:27 4237

hvis pandemien ender så vil etterspørselen etter Kahoots tjenester falle, ikke øke
omans
13.01.2022 kl 16:41 4167

Det har du ikke belegg for å påstå. Det er nok ikke sånn at tjenestene egner seg best for fjernundervisning. Det er like aktuelt når folk er samlet, jeg vil si mer aktuelt.
Slettet bruker
13.01.2022 kl 16:48 4150

Har du lest oppdateringen om omicronnedstegnig på skoler, dette varer ikke evig.
Vi skal væe Glad det ikke er Delta.
Redigert 13.01.2022 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
omans
13.01.2022 kl 16:58 4104

Var på en eliteseriekamp i 2019 før pandemi, i pausen var det quiz på storskjerm og man måtte ha Kahoot app på tlf for å være med.
Slikt er godt egnet ved store forsamlinger. Litt av samme prinsippet i skolesammenheng.
Finanskongen
13.01.2022 kl 17:23 4058

Skjønner ikke helt innleggene om at bruken av Kahoot kommer til å gå ned ved en åpning av samfunnet. Av egen erfaring vil en åpning av samfunnet ha motsatt effekt. De gangene jeg selv har brukt Kahoot har utelukkende vært i forbindelse med jobb og sosiale sammenkomster, og barna bruker det på skolen (når de er på skolen). Synes forøvrig at Kahoot kunne gjort en bedre jobb i koronatiden med å få folk til å bruke dette på «nye» måter.
Slettet bruker
13.01.2022 kl 17:29 4031

Spark ledelsen de er udugelige nå er selskapets verdi senket med over 75 % siden toppen. Selskapet har ikke vært så lite priset siden august 2020. Hva sier det om denne ledelsen. Hoper den faller så mye at de overbelånte aksjene til ledelsen må selges på stoplos da skal jeg JUBLE, så nå for de smake sin egen medesin ha ha ha ha ha
Slettet bruker
13.01.2022 kl 17:45 4009

Vi kan alle tenke litt galt av og til,men jeg tror ikke du har forstått så mye av kahoot,Det er dårlig gjort å kritisere ledelsen når en hvet hva de har skapt på så kort tid.
Vekst selskaper kan gi litt overaskelser av og til.Enten har du troa eller så finner du noe som er mere safe.Lykke til.
boupa
13.01.2022 kl 18:56 3908

Da får du vennligst forklare hvorfor tallene var dårligere enn ventet på grunn av Omikron.
Bigdreamer
13.01.2022 kl 19:55 3809

Vad alla stressar! Den har ju varit nede i 36 förr och hämtat sig upp igen. Det har gått två dagar sen dom släppte q4. Är man i aktiemarknaden bör man kunna vänta mer än två dagar på att kursen ska upp utan att börja snacka om 20-talet😂
Shikibetsu
13.01.2022 kl 22:17 3545

Litt sent svar men har vært litt avkoblet noen dager. Spetalen er ute igjen, var nok bare en kjapp trade dette.. Ikke uvanlig ifra den kanten :)
Men, det er jo mange store mer langsiktige som sitter og tidvis øker..jeg tror det vi ser nå ang kursen er kun at short får herje fritt med lettskremte småaksjonærer, så lenge de store tillater det vel og merke. Manipulasjon og hykleri..snakkes opp og snakkes ned, av samme selskap kun med noen få dager imellom..osv osv, jaja..Skal bli spennende å se hvor lenge de får lov til å holde på før det snur opp igjen. Mange dager på rappen sørover nå..helt utrolig hvordan de får holde på. Skal ikke forundre meg om morgendagen blir grønn, synes å erindre avtagende volum og lite salgsvilje nede på disse nivåer
omans
14.01.2022 kl 00:18 3357

Med nedgang på nasdaq og tekniske støttenivåer brutt, er det ikke langt ned til 36,7 dessverre, men håper å ta feil.
Slettet bruker
14.01.2022 kl 08:06 4506

Det der ble publisert i Mars
Slettet bruker
14.01.2022 kl 08:07 4501

Fuglen ser at nasdaq og kahoot fallt igår,og da gjorde vel begge opp for det igår. Idag er nasdaq futures opp 0.19% og de øvrige indeksene i usa peker opp til åpning.
Kahoot har fallt nok nå,og det Går nå mot lysere tider i Norge og danmark.b.l.a. med gjennåpning,
Hvorfor skal noen få fuglens aksjer billigere idag?
Har de ikke fallt nok?
Fuglen Tror på en Veldig God Kahoot dag idag.Vi har jo gjennåpnig
DET GÅR MOT LYSERE TIDER;SÅ ER DET HELG I TILLEGG:
Redigert 14.01.2022 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2022 kl 08:49 4377

Allt av futures fortsetter videre opp .nasdaq futurws nå opp 0.3%.
Chegg steg 0.55% igår på en Blodrød dag.
Nå står resiultatsesongen for døren,og de har fått presset kursene\markedene ned nok,i I resultat sesongen så pleier det å være roligere dersom selskapene innfrir.
Noe Fuglen tror
De Gribbene som tror de kan presse ned Kahoot idag har ikke forstått børsmekanismene\psykologi.Fuglen bruker hue når det trengs.
Britisk BNP overasker Positivt.alle hvet hvor viktig slike tall også er for markedene,så idag må nok de som trodde på nedgang i kahoot bite i det sure eplet.Er ikke den voldberg med fremdeles?hehehe. Er ikke aksjen Oversolgt. nå er det nordea og abgsunndal collier vi heier på.
Ha en Fantastisk fin Kahoot dag,
Redigert 14.01.2022 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
Vergil
14.01.2022 kl 08:58 4332

Muligens litt kortsiktig støy, men for de neste månedene er dette penger på gata...
Lykke til og god helg, Diamanten!
Mvh
Slettet bruker
14.01.2022 kl 09:03 4297

ja du kjenner hvordan jeg tenker i borr,nå er det ikke lennge før den er opp.børsen stiger som jeg trodde,
Lykke til Vergli med en kanonbra innvestering,og God helg du også-
Jeg Likte den medPenger på gata,og Voldberg og co syntes kansje det samme.hehehe. 80 kroner hear we come in the futures.
Redigert 14.01.2022 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2022 kl 09:21 4227

Fuglen Flesker til og tror når dagen er over så er Kahoot på topp 5 på Vinnerlista. Rekyl.rekyl.oversolgt deluxe.
boupa
14.01.2022 kl 09:36 4151

Ta deg en pause nå, du diskuterer snart kun med deg selv. Stort sett er det gjentagende «idag går det himmels» og lignende tullprat. Du spammer ned tråden, og gjør den mer og mer verdiløs å lese.
Volga
14.01.2022 kl 09:36 4138

37,2 / 36,7 skjedde jo nærmest i sted, ny intradag lav i denne runden er jo så langt 37,4. I forrige runde var den jo 36,28. RSI 33 nå, så oversolgt. Prøver seg så opp litt.

Skulle vi falle gjennom er det vel støtte igjen ved lave 30. Mostand oppover er det vel ikke så mye av før på 50-tallet. Så hva skjer nå?

I og med short hemmes free float. Oppgangen var 36,7 > 75 i fjor høst var vel egentlig ikke nyhetsdrevet, men da kom jo blant annet Folketrygdfondet inn så vidt jeg husker. Tror aksjen er avhengige av at noen større velger å posisjonere seg nå for at det ikke bare skal fortsette å trende ned. Nyheter er et annet alternativ selvfølgelig. Tech-sentimentet er litt råttent, men føler ikke det kanskje er det som har dratt Kahoot ned den siste biten nå.

Chegg nevnes her en del ser jeg. Kjenner ikke selskapet, men oppdaterte analyser er litt samme som for Kahoot. Mindre nedjusteringer ned, men kursmål fortsatt 50-100% opp. Rent teknisk kan den ligge an til å bryte opp igjen nå snart. Kollapset jo i oktober med et enormt gap i chartet ser jeg. Litt som Kahoot nå i høst det også.
ccc1
14.01.2022 kl 09:38 4121

anbefaler å trykke på rapporter knappen. Gjorde det nettopp. Alle trådene blir forsøplet med svada, lite faktabasert diskusjon.
Tydeligvis noe galt i topplokket også virker det som.
Slettet bruker
14.01.2022 kl 09:40 4106

Ja du kan jo se at jeg fikk rett. Vi mangler bare avslutningen.jeg forstår du tror du vet best,alle har lov å tippe,men ingen gjør det da 99% trodde på en nedgang idag og tok feil.Derfor sa jeg det tjeg sa.God Hel.

FUGLEN ER KJEMPE FORNØYD og tar nå helg på hytta.
PS:Du trodde du skulle få kjøpt den nede på 36.50,ja det er bare å innrøme det.der tok du feil.
De dummeste bøndene får de største potetene slik som Fuglen.hehehe jiiiiha.
Redigert 14.01.2022 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.01.2022 kl 11:49 3875

Forsetter falle nå. mot 30 blank neste uke, jeg tror det er noen shorter som ønkser at det kommer noen stopploss fra Eilert Hanola ha ha da ligger gjedda i sivet. oh Hanola må selge med giftap, mister den nye alpin hytta også tilpass.
Volga
14.01.2022 kl 12:31 3750

37,08 ny low i dag. Bunnen fra i høst testes på ordentlig nå. Holder den?

NOD leverer i øvre del av guidet intervall for Q4 i tillegg til bonus fra engangseffekter og ramler -2%, 10% i forkant. Kahoot bommer med snaue 1% på guidet Q4-omsetningsmål og har falt -10% siden rapporten på tirsdag, 20% i forkant. Noe med sentimentet. Og Eilert må jo peke på noe når man ikke når målet - omikron stenging de siste ukene før jul utgjør jo fort de $3-400' som manglet, som jeg føler hadde utgjort en stor forskjell her. Og det er tolkningen av dette som skiller f.eks. DnB og de andres vurdering. Vurdering til DnB er vel 64 fra 73-75, men så setter de 30% usikkerhetsrabatt på caset = 44.

Bjørnsen i DnB som er deres mann på NOD mener aksjen burde være opp 5-10% i dag. SEB sier Kahoot burde stige.

NOD har en årsomsetning basert på Q4 på ~ NOK6MRD, bruttomargin på 50% og MCAP = 52MRD. Kahoot guider for NOK1,6-1,7MRD for 2022, bruttomargin på 30% og MCAP=18MRD for sammenligning, men er vel også kanskje et hakket råere vekstcase. Bruttomarginen vil øke ved ved videre vekst og spacet EdTech er i rask vekst det også.
boupa
14.01.2022 kl 12:33 3743

Det er ikke noe nytt at sentimentet sliter. Tech er ikke i vinden, og mange ser et dårlig år for vekstaksjer generelt. Når det er sagt synes jeg dette er i overkant. Vi trenger en slutt på pandemien, så tenker jeg markedet kan snu litt igjen
boupa
14.01.2022 kl 12:34 3738

Tror kanskje du trenger hjelp, dette innlegget er jo helt virkelighetsfjernt.
Volga
14.01.2022 kl 12:56 3653

Det med sentimentet er ikke nytt, nei. Sammenligningen med NOD (som jo tross alt er techcase som gikk 100% i 2021) var mer for å understreke hvor råttent det er akkurat nå. Markedet er i front av utviklingen, så ut av pandemien er jo før vi er ute av pandemien. Markedet til Kahoot tror jeg er overvekt vaksinerte miljøer i USA og Canada, så spørsmålet er når man er i mer normalsituasjon her - og ikke minst nettopp når markedet begynner å forskuttere dette?
Arne_And
14.01.2022 kl 12:57 3646

Disse aksjene som Hanoa har kjøpt for noen mnd siden med lånte midler. Er vi i nærheten at han må gjøre et tvangssalg? Hvor mange aksjer snakker vi om?