PETRONOR - Veien videre på Oslo Børs..

zaq1
PNOR 16.12.2021 kl 09:36 15966

Hei godtfolk:-) Inviterer til ny åpen Petronortråd..alle med interesse for PNOR er velkomne:-)

Er det noen som har gjort noe estimat om hva vi kan forvente av tallene 4Q21?

Hadde vært kjekt å fått frem hva vi kan forvente med den produksjonen og de prisene som har vært når kvartalet når går mot slutten..
hofa
20.01.2022 kl 12:24 4120

Mine 2 største aktier Pnor og Archer ligger - 2,25 % med Ath oliepris i nyere tid, godt jeg har DNO, den kender retningen.
512tr
20.01.2022 kl 12:15 4142

Det er nå litt kjedelig at vi ikke får være med på oljefesten, men kanskje om en månes tid vil vi som plukker litt nå og da, takke disse tullingene som absolutt vil ha kursen nedover.

Hadde oljeprisen gått opp til $120 ville PNOR ligget uforandret der vi ligger i dag, vel og merke uten økning i omsetningen.😊
E Desperados
20.01.2022 kl 08:36 4281

https://newsweb.oslobors.no/message/549550

Siste rettshøring i Australia 28. januar for overføring av aksjer fra Australia til Norge. Så får vi nok rimelig kjapt en oppdatering på dato etter det.
evetjo
19.01.2022 kl 16:11 4515

Det kan jo ta årevis så jeg ville funnet en annen aksje hvis du tror at dette er forutsetning for stigning. Jeg tror ikke det. Jeg tror hovedlisten, Aje og Gambia - i den rekkefølgen ;-) vil få fart på aksjen. PS: Ludvigsen har ikke lenger noen forbindelse til Pnor.
Goliaten15
19.01.2022 kl 10:18 4610

Kursen her vil vel ikke gå noe før det kommer en skikkelig bekreftelse på hva Gerhard Ludvigsen og Knut Søvold har gjort. Endelig avklaring og forklaring her vil vel muligens løse opp litt.
Slettet bruker
17.01.2022 kl 10:23 4699

Q4 - 25.februar. Vent og se. Følger selskapet opp veksten fra foregående kvartaler så kan man snakke om en lavt priset gullgruve.
Slettet bruker
16.01.2022 kl 14:52 4482

Nå er den store "VI" i ferd med å ta de viktige avgjørelsene for selskapet Pnor igjen "VI skal ikke -- -- , VI skal -- --, " osv. osv. ?
Samme greia som har holdt aksjekursen "urørlig" i uker måneder og år fra de fikk "denne ledelsen". Det hele er jo helt patetisk. Og så skjønner de ikke hvorfor aksjekursen faller ? De påstår det er alt annet ?

Oljeprosen har steget kraftig, selskapet har, er på tur inn i store aktiva, og vil øke prod. fremover ! Uansett hva som skjer.
Hver gang kursen i Pnor - aksjen har vist tegn til å stige har "diskutørene" kommet på banen med sitt vrøvl ! "VI skal" ?? Hva er de for slag ?

Etter at kursen "før all særskilte negativitet fra disse aktørene) var oppe i vel 1,2 kr, og iferd med å følge de analyser som kom da, var de på igjen med samme pjattet. Kursen falt til 1,1 kr.

Aksjekursen i Pnor skulle aldri vært under 1,1 kr, ut fra selskapets stilling (økonomiske situasjon). Men "diskutørene" de klarte å drepe all motivasjon for kurs-stign.
Det viste seg da de hodte opp med sine negative "påpekninger" som de np desverre fortsetter med. Omatt og omatt og ..
Fogge
15.01.2022 kl 11:20 4665

Hvis du i det heletatt tror på det du skriver, noe jeg ikke gjør, så gjør du ikke saken noe bedre med å skrive side opp og ned om "diskutørene". Det er nok nå..🤷‍♂️
Redigert 15.01.2022 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.01.2022 kl 09:46 4763

Det sier sabla mye om hvordan selskapet Pnor vurderer henvendelsene fra "diskutørene", når de ikke svarer på dem.
Og ikke minst hva slike henvendelser brukes til. De ser vel pjattet og negativiteten som smøres side opp og side ned i dager, uker og måneder.

Kanskje ønsker selskapets ledelse også at aksjekursen skal stige ?
Slettet bruker
14.01.2022 kl 21:24 4931

Jaggu har de klart det igjen. Helt utrolig.
En av dårene uttaler "klart det selges ----" ??? Det er jo helt utenfor all fornuft.

Og så skaper de på nytt usikkerheter om hva som skal hende. Det er Aje, det er noe om Nigeria, det er sånt de klorer tak i i deres snevre verden. Kun for å ha noe å "diskutere" ??

Hvor mange sider skal de bruke på tåpelig fjas og gjenta gamle argumenter om og om og om igjen, fra gammel historie (de sansynligvis ikke har fattet enda) ?
Men de får kursen ned, og det er veltanken, noe de vel er fornøyd med det. De arbeider flittig med slikt !

Det var gode tegn til at omsetningen av Pnor- aksjen skulle opp til de mål som et par analyser har vist i det siste. (1,5- 2 kr). Men da tok de tak
Dette har de gjort hver eneste gang aksjekursen i Pnor har gjort tegn til stigning. Det er bare å sammenligne fjaset de har prestert og gnålt på i den gamle "søstertråden", med tidspunkter for kursfall i Pnor.

Forundrer meg ikke om kursen kommer under krona igjen. De klarer det nok om de står på med sludderet sitt "for å diskutere gammel dritt" !
Når skal de starte med "saken" igjen, med kanskje, hvis, dersom osv. ?
Foreigner
14.01.2022 kl 15:00 5018

Has there been some news or why is PNOR falling with rising oil price?
Slettet bruker
14.01.2022 kl 12:04 5098

oivindel: Legg merke til kursutviklingen etter at "dere" startet for fullt igjen.
Er det du sier her, et uttrykk for tvil om selskapets egen kvalitet ?

Olja opp, OB opp, PNOR ned ??? Det har faktisk vært en fin - fin kursutvikling i Pnor så lenge "diskutørene" var tyste !

Gjentar : Siden selskapet ikke svarte på henvendelse fra en av dere, så sier det faktisk mye. Og det er ikke positiv tilbakemelding.
oivindl
13.01.2022 kl 16:51 5305

For min egen del hadde jeg vært ute av selskapet forlengst, om det ikke hadde vært for dyktige og overveiende positive skribenter på HO.
Slettet bruker
13.01.2022 kl 16:45 5314

Nå er det på'an igjen i en ny "søstertertåd".
Intetsigende pjatt, frem og tilbake, om og om igjen, hele dagen.

Dette har de drevet med i minst to år, og kursen i Pnor har fallt hver bidige gang de holdt på slik. Og omsetningen har vært på 3-400 tusen aksjer dagen de siste to åra.
Så gikk de løs å skape negativitet for selskapet da CEO ble huket.
Både media og ikke minst Økokrim gikk ut og klargjorde at det ikke hadde noe med selskapet Petronor å gjøre. Men de fortsatte å "diskutere" og skape inntrykk av at det MÅTTE ha noe med Pnor å gjøre. De ga seg ikke, og overså fullstendig at Økokrim igjen gikk ut og forsikret at saken ikke hadde noe med Pnor å gjøre.
De klarte å "skape " så mye usikkerhet at selskapets aksjekurs falt flerfoldige prosent, og ble liggende på 80 øre.

Da dette påpekt, forsvant de delvis med sine negative holdninger og skriverier (det er et fast gjeng som driver med dette), og aksjekursen begynte å stige.
Og så lenge det har vært noenlunde tyst fra denne gjengen, har ikke bare aksjekursen steget fra 80 øre til 1,1 kr i dag. Dagsomsetningen i aksjen har steget med 5 - gangeren, minst. Det er håp at traderene og spekulantene ser en mulighet, og kan være med å få sving på kursen.
Faren er stor fo at Diskutørene ødelegger den sjansen.

Nå har de startet opp igjen for fullt, "diskutørene", og du kan gi deg på at om de får holde på som før, som de snart kommer til å gjøre, er vi tilbake på krona, om ikke enda lavere. Og de kaller seg aksjonærer ????

Det står til troende at noen fra selskapet følger med på deres framferd. En av disse dårene sendte melding til Pnor igjen, og ville ha svar angående et eller annet om kostnader.
Han fikk inget svar. Kan det tolkes som en form for svar ?? Enda et tegn på at de ikke forstår hva de holder på med. Patetisk.

Jeg er faktisk aksjonær, og anser meg ha rett til å påpeke det jeg mener er helt over alle grenser. Ikke minst til skade for alle aksjonærene i selskapet Pnor.
De har holdt på med dette lenge.
Når de gang på kan påpeke at deres negative skriverier, ikke betyr noe, da skal du ha takk !
De er nå på god vei til å starte igjen med det som er ikke bare historie, men gammel historie. Ser de ikke den fremtid som ligger i selskapet ?

Men de har hele veien klart å skape så mye usikkerhet og vis-vas, at det halve kunne vært mer enn nok. Noe som har avspeilet seg i aksjekursen !
Slettet bruker
06.01.2022 kl 12:38 4913

Flere gode poenger. Enig i det meste.

I dagens børssystem er det ikke så enkelt å se kortvarige svingninger. Robotenes plass er blit en faktor å ta med. Og ikke minst de som utnytter dem.
Siste store fall skyldes mer robotene (godt hjulpet av det hysteri som ble skapt av enkelte), enn fakta. Gutta som styrer disse robotene vet at markedene følger svigninger. Klarer de da å utnytte disse (med god hjelp fra de som skaper hysteriet), er det penger å tjene.

Pnor fallt i en overreaksjon, styrt av de som pisket opp negativ stemning. Det selges for å tjene på gjenkjøp. Sånn er det.
Så begynnte positive krefter å ta over, de som har svertet og skapt negativ stemning, kommer i mindretall. De som styrer robotene setter kjøp. De som har solgt, får kalde føtter og kjøper i delvis panikk. Kursen får en overreaksjon opp (gårdagens handel viser dette).
Dagens kurs ligger der den skulle lagt i går og, så gårdagens topp er kun en overreaksjon i en god oppgang.
Fra dagens nivå bør det komme en mer kontrollert og god stigning ganske raskt som bringer kursen godt over krona. Deretter også fort videre.

Helt persomlig mener jeg at kursen i Pnor aldri skulle vært under krona. Tvert imot skulle den stoppet på 1 kr. etter det som skjedde (men noen hjalp den kraftig ned av en eller annen grunn). Og etter de gode nyhetene i går, skulle kursen ha vært minst 30 % opp .

Så spørsmålet 4.Q : Kursen i Pnor - aksjen bør være nærmere 2 kr. etter 4.Q tallene enn 1,50 kr. (heldig så kanskje over. Dristig, men sant).
Fluefiskeren
06.01.2022 kl 10:39 5057

Forstår dem godt.

« Shale giants view a crude oil ascent above $100 as bad for industry
Major shale-oil drillers are dreading the prospect of $100-a-barrel crude on fears it will tempt less-disciplined rivals to expand output and create a new supply glut.»

https://www.energyvoice.com/oilandgas/377655/shale-giants-view-a-crude-oil-ascent-above-100-as-bad-for-industry/
zaq1
06.01.2022 kl 10:12 5120

Denne tråden kan og ta imot konkrete tips på aksjekursen ifbm 4Q21 resultatene, her er ett tips fra XI:

Warom ✰ @Warom16:45
Her noen linjer fra den analysen jeg skrev på søndag(kurs da 0,875:

Korte chart der det har vært en voldsom oppgang eller nedgang er alltid vanskelig «å tegne riktig» men her er det gått litt tid siden droppen, så det er litt flere ting å henge det på. Veldig ofte vil en se ved slike dropper at den midlertidig henter inn ca 50% av droppen før den får mindre og mindre svingninger. Når den flater litt ut så gjør den seg ofte klar før nye større svingninger(enten opp eller ned). I PNOR’ tilfelle så startet den en oppgang fra den bunnet ut som fra 0,83 har signal 0,94. Denne siste fibben finner man også igjen i det lange chartet som retest av retrace 61,8%. Det er dermed «dobbelt ok» å anse nivået som neste «større» motstandsnivå.

Legg også merke til at det i kort kanal nesten ikke er volum over 0,9, så den kan «blåse kjapt» opp derfra. Det er i tillegg så lenge siden at det har vært volum der(da må vi tilbake til «korona-2020») at en kan anse det som ett sannsynlig scenario. Likevel, de som har kjøpt denne som en kort trade fra ca 0,8 vil være villig å selge når den går over 10%(ikke noe å klandre dem for). Når de måtte bli ferdig, så ligger ca 1,1 veldig klar.
zaq1
06.01.2022 kl 09:39 5198

Takker for tipset Pelo, er det andre som tørr stikke hodet litt frem og tippe på hva vi kan vente oss av 4Q21 tall?

Meldingen som kom bør jo kunne være et godt hint om hva vi har i vente..:-)
PetroNor E&P Limited: December Lifting and Production Update for Q4-21
Oslo, 5 January 2022: PetroNor E&P Limited ("PetroNor" or the "Company") today

provides an update on its December crude oil lifting schedule and working

interest production.

During the fourth quarter, PetroNor's total lifting volumes came in at 317 kbbl,

with one lifting of 133.6 kbbl completed in October and another 183.4 kbbl

lifted in December. This compares to total liftings of 93.8 kbbl in the third

quarter, when underlift led to inventory build-up.

PetroNor holds an indirect ownership interest of 16.83 per cent in PNGF Sud in

Congo, which is the Company's core production licence. Total field production

from this asset amounted to 22,395 bopd (preliminary production allocation for

November and December) in the fourth quarter of 2021, corresponding to a net

production to PetroNor of 3,770 bopd.

The previously announced infill drilling program on PNGF Sud commenced in

November 2021 with the spudding of the first well on Litanzi. Drilling

operations are progressing according to plan, having set and cemented the 13

3/8" casings in the four planned Litanzi wells at around 800 metres measured

depth (mMD). Current operations are drilling of the 12 Œ" section in the first

well planned to reach top reservoir at around 3,200 mMD.

The total infill drilling program involves 17 wells altogether and is expected

to increase net production to PetroNor E&P to ~5,000 bopd by the end of 2023. A

positive impact on production is expected from Q1 2022.

PetroNor intends to publish quarterly production updates on a regular basis

going forward. Normally these will be published on a similar format to the above

release within 10 days after quarter-end.

For further information, please contact:

Investor Relations

Email: ir@petronorep.com

About PetroNor E&P

PetroNor E&P Limited is an Africa-focused independent oil and gas exploration

and production company listed on Oslo Euronext Expand with the ticker PNOR.

PetroNor E&P Limited holds exploration and production assets offshore West

Africa, specifically the PNGF Sud licenses in Congo Brazzaville, the A4 license

in The Gambia, the Sinapa (Block 2) and Esperança (Blocks 4A and 5A) licenses in

Guinea-Bissau, the Rufisque Offshore Profond and Senegal Offshore Sud Profond in

Senegal (in arbitration) and OML-113 in Nigeria (subject to completion).

https://newsweb.oslobors.no/message/550798
Gullhaugen
23.12.2021 kl 12:13 5979

Da fikk jeg svar på en del spørsmål fra IR. Det svaret viser at selskapet / selskapene IKKE har noe med dette å gjøre. Det var bra :) Kommer nok en børsmelding snart også.

Dear xxxxx

Thank you for your email.

From what the company understands, the reason is criminal charges brought against individuals. Økokrim has confirmed that neither PetroNor E&P Limited nor other companies have been charged. Any further questions concerning the charges should be directed to Økokrim.

Board director Jens Pace has been appointed by the board to act as interim CEO during the investigation period in order to ensure that ongoing operations are well taken care of.




PETRONOR E&P
Norway : Frøyas gate 13, 0273 Oslo
petronorep.com
Redigert 23.12.2021 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
Fogge
23.12.2021 kl 00:08 6345

Per nå skal ikke dette påvirke petronor direkte, da de som selskap ikke er siktet i saken. Indirekte kan dette påvirke fremtidige forhandlinger med andre selskaper/stater, hvis han blir dømt i denne saken. Nåværende markedsverdi gjenspeiler ikke engang produserende felt, så basert på det vurderer jeg nedsiden som liten, selv om dette potensielt kan få en påvirkning. Anser derimot det som lite sannsynlig, da man her skiller på selskap og enkeltperson, da det ikke foreligger noe informasjon at selskapet et siktet.
Fogge
23.12.2021 kl 00:00 6366

rischioso skrev Innlegget er slettet
Helt greit å ha egne meninger, men når du presenterer informasjon som er direkte løgn er det ikke rart dette blir fjernet. Enig at det er uheldig at lederen (ikke ledelsen) har status som siktet i en pågående sak som ikke har tilknytning til selskapet. Realiteten er at aksjekursen har priset inn et verditap på flere hundre millioner allerede, basert på denne hendelsen, uten at noen er dømt i saken. Underliggende verdier er upåvirket i selskapet. Jeg er naturligvis farget av at jeg har kjøpt mye den siste uken, men basert på tilgjengelig informasjon, anser jeg sannsynligheten for økt aksjekurs som betydelig ved en ytterligere presisering med mer informasjon angående siktelsen. Selvfølgelig er det økt risiko å ta en slik aksje, men oppsidepotensialet øker også deretter. Min vurdering er at nedsiden er minimal på nåværende nivå, basert på tilgjengelig informasjon.
gunnarius
22.12.2021 kl 20:05 6746

Hva man ikke vet, har PetroNor virksomhet i de landene som Økokrim samarbeider med. For artikkelen synes angå hvilke land og ikke i entall.

Gitt etterforskningen og samarbeidet virkelig helt eller delvis angår land hvor PetroNor har virksomhet, hvordan påvirker dette de videre forretningsmessige prosessene?

søkeren
22.12.2021 kl 19:34 6779

Uansett hva en mener og tror så vil dette henge som en "skygge" over selskapet i lang tid fremover.
Det har vært enkelt personer som har blitt forfulgt av Økokrim i "10 år" og har blitt betaktet som kjeltring selv etter frifinnelse. Selv om selskapet kanskje ikke blir direkte innvolvert så er det CEO og tidligere styremedlem i børsnotert selskap som er mistenkt. Det vil ikke gå "hus forbi" av media.
Redigert 22.12.2021 kl 19:40 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.12.2021 kl 19:18 6826

Nå har Rischioso selv skrevet at han ikke er opptatt av egen troverdighet, men opptatt av å tjene penger.
Det siste kan sikkert flere være enig i, men det første varierer nok.
Derfor er det viktig å vurdere de ulike nickene så godt det lar seg gjøre, er vedkommende pålitelig eller ikke?
En absolutt fasit finner man neppe, men noen skiller seg klart ut i den ene eller andre retning.
I et anonymt forum, er hva vedkommende skriver over tid, det eneste man kan forholde seg til.
Er det som skrives etterrettelig, brukes det kilder, er endring av argumentene godt begrunnet, forsvares utsagn og standpunkt på en saklig måte?

Å bare lete etter noen som bekrefter eget syn, gir lite ny innsikt.
Fluefiskeren
22.12.2021 kl 19:13 6852

rischioso skrev Innlegget er slettet
Klarer ikke å bli provosert. Bare morsomt.
Tanjiro
22.12.2021 kl 18:41 6947

Bare se bort ifra det, han har holdt på sånn lenge slik jeg har skjønt det. Det snakker for seg selv når man bruker såpass mye tid på en aksje man ikke eier, det blir bare for dumt. Til alle nye aksjonærer så anbefaler jeg å sette dere inn i caset, se både nedside og oppside, og baser også ut ifra egen risikovilje. Ta alt som står her med en klype salt, det gjelder alt. Er hvertfall ikke i tvil om at inntjeningen fremover kommer til å være veldig solid, og når aje er på plass får man også håpe at kursen følger etter.
rischioso
22.12.2021 kl 18:32 6987

Vel, jeg har sagt 50 øre og menigheten har sagt 2-5nok - hvor er vi nå? Jo, 80 øre. Hvilket kursmål er nærmest 80 øre? Jo, mitt og akkurat det forteller jo hvem som vet best også kan man da forstå at de som vet minst ønsker å ha tråden for seg selv ... ;)
Redigert 22.12.2021 kl 18:33 Du må logge inn for å svare
hofa
22.12.2021 kl 17:44 7076

Jeg forstår så udmærket der bliver kørt en lukket tråd for at holde dit skriv ude, det har jo overhovedet ikke hold i virkeligheden, hvad du skriver, men det har vi jo set så ofte før. Man kan bare undre sig over, hvorfor du skriver om noget du ikke har en skid forstand på. 🤡
Fluefiskeren
22.12.2021 kl 17:42 7081

tsu=tull skrev Innlegget er slettet
Svaret er nei.