Okai

SirJohnny
QEC 16.12.2021 kl 15:13 62584

Høres for godt ut til å være sant? QEC er i dag gjeldfritt og tjener penger. Selskapets produserende eiendler forsvarer en kurs rundt 1,5kr men den virkelig store oppsiden ligger i Québec, som med dagens kurs fremstår som en gratis opsjon. Aksjen er upopulær, glemt og underpriset. Mens prisen på olje og gass har gått i taket har Questerre gått motsatt vei, men nå skal det snu…

Regjeringen kan muligens betale ut refusjon til selskaper som får ekspropriert området som i utgangspunktet var tiltenk produksjon av olje og gass. Om selskapet kompenseres for faktiske utgifter i forbindelse med området sitt, tilsvarer det mellom 2,50-3,50kr aksjen. Blir de kompensert for verdier i bakken snakker vi om astronomiske 40kr ++.

Det er ventet at regjeringen kommer med en uttalelse rundt dette før/rett etter jul.

Jeg regner med Questerre vil gå på forventninger, for oss som har fulgt Questerre i flere år vet man at aksjen gjerne stiger mer enn man tror på forventning og faller mer enn man trodde ved skuffelser. Man ser raskt kurser på 2-3kr på forventninger her.

Enten vil Questerre få en ok eller en kjempe god kompensasjon, alternativ 2 er at regjeringen lar Questerre gjennomføre en pilot med sin nye blåe og miljøvennlige teknolog, begge utfallene vil medføre en solid reprising.

Årets nyttårsrakett er klar til oppskytning.

Hold dere fast!
Redigert 15.01.2022 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
13.01.2022 kl 11:37 1145

Det er for fremtidig inntjening en investerer så da passer det med nye lodd nå👍
Redigert 13.01.2022 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
SirJohnny
13.01.2022 kl 10:59 1254

tynnidioten skrev Forstår du, Ibux ?
Aksjen har tatt en pause og gått tilbake for å ta ny fart og jeg tror vi på kort sikt skal opp å teste 3,10kr. Kommer det melding som gass tas inn i taksonomien vil det legge et enormt press på myndighetene i Québec og Questerre vil umiddelbart sendes himmelhøyt av markedet. Verdiene i Québec er enorme. Uttalelse fra EU kan forventes når som helst, det samme kan mer informasjon om erstatning - begge kan føre til at kursen eksploderer.
mofi1
13.01.2022 kl 10:47 1343

Ja, det kan godt være, trading er fullt mulig i denne:-)

For egen del har jeg ikke lykkes noe særlig med det, og sitter stille til vi får se hvor dette bærer hen. Generelt er folk alt for utålmodige og enkelte tror man blir»rik» på et øyeblikk og skiftet posisjon ved første tegn til motstand.
Redigert 13.01.2022 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
MC Axel
13.01.2022 kl 10:44 1373

👍

And we're hearing about quebec's legal proposals regarding compensation. Premier Legault and responsible minister Jonatan Julien have said everyone will receive compensation "we are not a banana republic"😁

tynnidioten
13.01.2022 kl 10:40 1410

Jeg snakker ikke om "shorting". Jeg tror heller ikke at noen shorter QEC nå.
Men jeg snakker om trading. Selge høyt - kjøpe lavere.

Kanskje de som var kloke nok til å selge på 3+ vurderer ny inngang nå?
Redigert 13.01.2022 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
13.01.2022 kl 10:34 1447

Sir Johnny - er du inne igjen? Isåfall grattis med en god trade!😀👍👏
mofi1
13.01.2022 kl 10:28 1867

Jeg har ingen tro på at Qec-aksjen blir shortet nå, det er alt for mye usikkerhet knyttet til hva politikerne i Québec kan finne på. Samtidig har aksjen med seg en historie med svært raske stigninger og et høyt uutnyttet potensialet.

Dersom man shorter Qec når enkelt uttalelser fra politikere, antydninger om kompensasjon eller godkjennelser av avtaler som pilot eller karbonlagring, vi få aksjen til å gå rett til værs, er man virkelig hissig på å leke med ilden.
Redigert 13.01.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
ibyx
13.01.2022 kl 10:16 1928

Skjønner prinsippet. Men tallene du illustrerer med er litt kleine i dette caset.
Dyktige shortere med inngang på 3kr ville ha dekket seg inn på sist fredag.
Tror ikke helt på opplegget. Sorry.
Men lykke til med short, baissing eller kjøp.
tynnidioten
13.01.2022 kl 10:01 2004

Kunsten er å ikke være for grådig i aksjemarkedet.
Har man solgt på 3 er det en god trade å dekke seg inn på 2,15
Mange sitter long men trader med en mindre post.
ibyx
13.01.2022 kl 09:58 2032

dekke seg inn? short mener du? men hvorfor dekke seg inn så tidlig?
Jeg tviler sterkt på at enkelte av de største baisserne her har baller til å shorte denne på noe særlig volum.
Det er selvsagt en logisk konsekvens av aktiviteten, men jeg tillater meg å tvile.
Redigert 13.01.2022 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
13.01.2022 kl 09:46 2135

Det blir litt omsetning når aksjen faller ned til et nytt nivå. Noen dekker seg inn ? Så slukner det.
Cph2500
13.01.2022 kl 09:41 2183

Mange af de køber tror at kommer erstatning i februar måned og det gør den desværre ikke og det hele ende I retten som kan tage flere år.
Selv kurs 2 kr overpris når aktien selve værdi under 1 kr .
Redigert 13.01.2022 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
ibyx
13.01.2022 kl 09:36 2230

Omsatt ca 30% av gårdagens volum på en halvtime. Likviditeten er visst tilbake.
SirJohnny
13.01.2022 kl 09:29 2285

Overskriften på på denne tråden er kanskje konservativ? Snart snur psykologien og trenden - da vil Questerre smelle opp igjen og sette ny topp
SirJohnny
13.01.2022 kl 09:26 2306

Med økt produksjon som kommer i Q1 forsvares 2kr med eksisterende produksjon - Québec erstatning/pilot er dermed en «gratis opsjon». En kjempe trigger er om gass blir en del av EUS taksonomi, her får vi mer informasjon når som helst. De neste ukene blir de mest spennende i selskapets historie, så langt
HP17
06.01.2022 kl 08:16 2793

Sluttet godt opp i canada i går på høyt volum. Sluttkurs 2,77 (0,40 CAD). Når finansdirektøren i selskapet går ut og mener at verdiene kan 18 dobles, da er det grunn til å følge nøye med. Dersom finansdirektøren i QEC hadde vært TS ville overskriften kunne endres fra konservative 5 gangen (5X) til 18 gangeren (18X)

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2022/01/05/7796922/finansdirektor-mener-verdiene-kan-18-dobles
Redigert 06.01.2022 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2022 kl 08:06 2864

Jeg tipper vi vil få min 20kr tilbake her, men 40kr hadde vert fint.
HP17
03.01.2022 kl 09:31 3533

Omsatt over 12 millioner akser på 30 minutter og opp over 20%. Dette begynner å minne om gamle gode dager i QEC og det beste er at dette sannsynligvis bare er starten på oppgangen i januar. QEC, kan dobles og mangedobles?
Slettet bruker
03.01.2022 kl 08:19 3875

Hvis du så sover om dagen, så er det en win win for alle :-)
Slettet bruker
03.01.2022 kl 08:16 3912

Natten er best, da sover besserwissera 😂
Slettet bruker
03.01.2022 kl 06:56 4210

Tør du kun skrive om natten for tiden 😂 0,50 NOK 🤔
Slettet bruker
03.01.2022 kl 04:17 4396

Jeg har aldri kjøpt på topp ! Jeg anbefalte å selge på 5kr og heller shorte !! Jeg har gjort det bra med shortingen men verre med dere som var så optimistiske på 5kr :))
Cph2500
03.01.2022 kl 00:38 4557

Lige meget hvordan du drejer, men qec vil tage en tigerspring 😁🎉🎉🎉.
Qec er underpriset i forvejen, så opside siden meget højere end nedgangen.
Hellere være med nu ellers ender du også ligesom SP holdet som købte på toppen.
Fantilopen
03.01.2022 kl 00:20 4626

Hvor utviklet er hydrogenprosjektet?
Er tanken å bruke gass til å danne hydrogen og pumpe CO2 fra prosessen ned igjen i brønnen?

Fant bare én forekomst av ordet hydrogen i siste kvartalsrapport, noe som var litt lite i mine ører:

Our Clean Tech Energy project to deliver the world’s first zero emissions natural gas production is an example of meeting this challenge. It will have a dramatic impact on the emissions from production. It will also contribute to reducing the emissions from consumption by providing a cleaner burning alternative domestically and internationally through exports. With zero emissions hydrogen, carbon recycling and carbon capture, our Clean Tech Energy project can further reduce emissions from consumption
Slettet bruker
03.01.2022 kl 00:12 4671

Veldig enig i at det blir spennende å følge med på ja. Selv tror tror jeg hele forbudet blir skrotet eller utsatt inntil videre i løpet av kort tid ,og at qec blåser til himmels. Emisjoner er noe jeg frykter etter at dette (evt) skjer, men i motsetning til NAs har qec et produkt som er svindyrt og som ikke trenger å selges til tilbudspris på svært lang tid
Fantilopen
03.01.2022 kl 00:05 4717

Trenger ikke krystallkule. Alt jeg skriver står i Q3-presentasjonen.
Men slike kjedelige dokumenter leser vel ikke du?


Fantilopen
03.01.2022 kl 00:02 4738

Jeg er spent på hva smertegrensen til regjeringen er. Hvor høy må kompensasjonen være for at det blir for dyrt? Hvordan vil en oppdatert EU-taksonomi med gass påvirke dette?

Dersom de dropper hele forbudet vil jo kursen gå en del grunnet potensiell/fremtidig frigjøring av store verdier i reservoarene, men der vil påløpe én eller flere prosjektfinansieringsemisjoner. Disse er stort sett positive; man gir penger for å få mye tilbake. Motsetningen er «vi tjener ikke nok penger-emisjoner (Les: NAS).

Veldig spennende dette.
Og siden det involverer politikere så vet man aldri hva som kommer til å skje. Eller når.
njn-
03.01.2022 kl 00:01 4756

Skulle like å se krystallkula de!
Er du en hakker? Kommet deg inn i Questerre sin bankkonto.
Det er ikke små konspirasjonsteorier du kommer med.
Vi tror ikke veien er brolagt med gull. Men den er kanskje det sett med dine øyne.

Det er ikke lenge til du blir tatt med buksa-nede.
Ærligtalt
03.01.2022 kl 00:01 4762

Dette kommer- bare å lese seg opp:
Natural gas can be converted to hydrogen and CO2 via steam methane reforming. If CO2 can be captured and stored, the carbon intensity of the resulting hydrogen can be reduced by up to 90%, offering a unique opportunity to leverage Canada’s gas reserves to produce low-carbon energy.

https://www.nrcan.gc.ca/our-natural-resources/energy-sources-distribution/producing-hydrogn-canada/23151
Slettet bruker
02.01.2022 kl 23:56 4792

Qec er snart tilbake på 30 kr- det er min spådom
Slettet bruker
02.01.2022 kl 23:54 4803

Jeg synes faktisk du har mange gode og velbegrunnede argumenter, Fantilopen. Jeg er imidlertid veldig positiv på vegne av qec og tenker at stemningen er i ferd med å snu til fordel for produksjon av gass. At Eu ønsker å klassifisere gass som grønn energi er vel et signal som neppe kan bli mer tydelig. Når folk generelt får kjenne litt konsekvensene av økende energipriser som følge av grønn omstilling tror jeg neppe det blir særlig utfordrende rent politisk å få gjennomslag for fortsatt produksjon av gass. Både på denne og andre siden av atlanteren
Fantilopen
02.01.2022 kl 23:42 4869

*AT* kompensasjon blir gitt er en ekstremt viktig uttalelse av Legault. Det samme er bananrepublikkuttalelsene.

Videre, at Legault sier de vil betale så lite som mulig er kun å snakke til egne velgere. Det er jo det de vil høre. Uansett hvor høy kompensasjonen blir vil politikerne si at dette var det absolutt minste de måtte gi. Oil&Gas har ikke like mye goodwill i dag som før, og ingen med politiske ambisjoner ønsker å stå frem som venner av de.

At gass er viktig i flere tiår fremover er noe de vet, men unngår å si høyt. Kanskje med mindre EU tar gassen inn i varmen igjen.
Slettet bruker
02.01.2022 kl 23:34 4914

Det må vel også være fristende for myndighetene i Quebec å tillate gassproduksjon hvis den blir klassifisert som grønn av Eu. Prisen på gass er jo også helt ekstrem høy og mye tyder på at det kommer til å forbli høy i lang tid fremover. Mulig myndighetene har de forhold litt i tankene også
Ærligtalt
02.01.2022 kl 23:28 4952

Du tar jo opp viktige ting- men samtidig har jo også sittende styre og stell nylig uttalt at rettferdig kompensasjon vil bli gitt

...Dermed er det fremdeles god oppside her
Fantilopen
02.01.2022 kl 23:23 4990

Når man ikke klarer å argumentere mot negative scenarioer så vet man at man har en dårlig sak. Ikke rart du blir irritert.

Dere tror veien er brolagt til gull og rikdom, at selskapet tjener gode penger og er gjeldfritt.

Realiteten er at Kompensasjonen dere alle sikler etter må gjennom en uhyre konfliktfylt politisk prosess med mulig søksmål som mellomstasjon.
De bruker mer penger enn de tjener.
Prosjektene som står for dørene koster penger å realisere og de har brukt nesten halve kassakreditten sin og er i sum minus på kontoen.

Så kommer tusenvis av optimistiske norske småsparere og hauser kursen. Dette er en gylden mulighet for emisjon. De pengene kommer jo på uka når den blir annonsert. En eventuell kompensasjon ligger langt frem i tid.
SB1M ser situasjonen og tar hintet fra CFO som snakker opp kursen. De vil gjerne være tilretteleggere og byr opp til dans med kursmål på 4kr. Hvorfor ellers skal de gidde å sette kursmål?

Mange kan tjene gode penger på QEC dersom de er flinke og smetter seg inn mens de med snitt under kronen får høydeskrekk og realiserer gevinst. Men man bør jaggu ikke sitte for lenge. Om kursen går for høyt blir fristelsen for raske emisjonspenger for stor og skjegget blir sittende fast i døra på vei ut.

Slik ser jeg på QEC.
Om du er tungt lastet med høyt snitt liker du selvsagt ikke at jeg nevner disse sakene, men det betyr jo bare at det er viktig å diskutere de.
Redigert 02.01.2022 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
MiniMe
02.01.2022 kl 23:06 5080

Har du noen gang opplevd eller forsåvidt lest om 100% enighet i en sak? Og allikevel har det skjedd…
Time will show… enn så lenge taler alt i Qec sitt favør, ja kassakrediten også!
Fra å komme med fornuftige innlegg til å bli en kverulerende baisser, det klarte du pent på en og samme dag. Lykke til med dine investeringer.
Redigert 02.01.2022 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Fantilopen
02.01.2022 kl 22:20 5214

Gass i EUs taksonomi hadde gjort kamelen lettere å svelge for miljøbevegelsen. Et foreløpig godkjent-stempel rett og slett.

Dessverre er det ikke alle som er med på leken: https://www.aftenposten.no/verden/i/y4Ka5A/oesterrike-truer-med-soeksmaal-mot-foreslaatte-energiregler-i-eu